Aalesunds fotballklubb - klubbtråd

Svar
rufsen88

Aalesunds fotballklubb - klubbtråd

Legg inn av rufsen88 »

Da er AaFK også på fridiskusjon. Ser fram til mange gode diskusjoner her, samt mange nyheter om verdens beste fotballklubb — AaFK.

Jeg starter med å stille spørsmålene hvem blir klubbens neste spiss? Og hvem erstatter Castro dersom han drar?

God debatt!

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Hadde vært kjekt om noen som hadde kjennskap til brukermassen på Speakers Corner fikk den gjengen inn hit.

Selv kjenner jeg ikke noen der personlig.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Rainmaker skrev: tir jul 27, 2021 7:57 pm Hadde vært kjekt om noen som hadde kjennskap til brukermassen på Speakers Corner fikk den gjengen inn hit.

Selv kjenner jeg ikke noen der personlig.
Speakers Corner er stengt.
https://www.aafk.no/nyheter/forumet-ste ... 4054e03efa

heborres

Legg inn av heborres »

Rainmaker skrev: tir jul 27, 2021 7:57 pm Hadde vært kjekt om noen som hadde kjennskap til brukermassen på Speakers Corner fikk den gjengen inn hit.

Selv kjenner jeg ikke noen der personlig.
Myra må vi få hit hvert fall.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Korgutt skrev: tir jul 27, 2021 8:03 pm
Rainmaker skrev: tir jul 27, 2021 7:57 pm Hadde vært kjekt om noen som hadde kjennskap til brukermassen på Speakers Corner fikk den gjengen inn hit.

Selv kjenner jeg ikke noen der personlig.
Speakers Corner er stengt.
https://www.aafk.no/nyheter/forumet-ste ... 4054e03efa
Vet det.

Burde kanskje nevnt akkurat det, men det er derfor jeg etterlyste noen som hadde kjennskap til brukermassen der.

Hadde forumet vært åpent kunne jeg jo selv bare lagt inn en post med link der. ;)

Brukeravatar
rexenes
Innlegg: 698

Legg inn av rexenes »

Har dere ikke noe facebookforumgreier heller? Kun vgd?

rufsen88

Legg inn av rufsen88 »

Dobbelpost
Sist redigert av rufsen88 den ons jul 28, 2021 8:22 am, redigert 1 gang totalt.

rufsen88

Legg inn av rufsen88 »

rexenes skrev: tir jul 27, 2021 9:07 pm Har dere ikke noe facebookforumgreier heller? Kun vgd?
Nei det er en trist historie dette her. Hvis du synes vgd er gestapo, så høyner jeg med aafks forum, speaker’s corner. Her ble forumet stengt midlertidig samme aprilhelg som PL-klubbene (og den øvrige vestlige verden) logget av sosiale medier for å markere mot netthets. Midlertidig har blitt permanenent kan det virke som.

Årsaken? Klubben anklager supporterne sine for hets og trakassering. Les mer om det her: https://www.aafk.no/nyheter/forumet-ste ... til-videre

Dette er selvfølgelig bare tull. Sannheten er at ledelsen ikke takler den berettigede kritikken som har kommet mot de etter braknedrykket for 1 år siden, samt ansettelsen av flere ledere som ikke har meritter som tilsier at de burde vært ansatt. Feks en fysio som sportslig leder. Altså er det gutteklubben grei som styrer i Ålebyen vi er så glad i.

Trist utvikling på nordvest. I mellomtiden setter vi pris på all mulig aktivitet her inne.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

rufsen88 skrev: ons jul 28, 2021 8:22 am
rexenes skrev: tir jul 27, 2021 9:07 pm Har dere ikke noe facebookforumgreier heller? Kun vgd?
Nei det er en trist historie dette her. Hvis du synes vgd er gestapo, så høyner jeg med aafks forum, speaker’s corner. Her ble forumet stengt midlertidig samme aprilhelg som PL-klubbene (og den øvrige vestlige verden) logget av sosiale medier for å markere mot netthets. Midlertidig har blitt permanenent kan det virke som.

Årsaken? Klubben anklager supporterne sine for hets og trakassering. Les mer om det her: https://www.aafk.no/nyheter/forumet-ste ... til-videre

Dette er selvfølgelig bare tull. Sannheten er at ledelsen ikke takler den berettigede kritikken som har kommet mot de etter braknedrykket for 1 år siden, samt ansettelsen av flere ledere som ikke har meritter som tilsier at de burde vært ansatt. Feks en fysio som sportslig leder. Altså er det gutteklubben grei som styrer i Ålebyen vi er så glad i.

Trist utvikling på nordvest. I mellomtiden setter vi pris på all mulig aktivitet her inne.
Ser dere har et par facebookprofiler. Ikke det at det erstatter et skikkelig debattforum.
https://www.facebook.com/stormensupport.no/
https://www.facebook.com/stormenoslo/
Og siden forumet deres låg under Aafk sin profil så har de et redaktøransvar for hva som blir publisert på sidene. Hadde sånn sett vært en fordel om forumet hadde vært på en uavhengig side.

rufsen88

Legg inn av rufsen88 »

Korgutt skrev: ons jul 28, 2021 8:30 am
rufsen88 skrev: ons jul 28, 2021 8:22 am
rexenes skrev: tir jul 27, 2021 9:07 pm Har dere ikke noe facebookforumgreier heller? Kun vgd?
Nei det er en trist historie dette her. Hvis du synes vgd er gestapo, så høyner jeg med aafks forum, speaker’s corner. Her ble forumet stengt midlertidig samme aprilhelg som PL-klubbene (og den øvrige vestlige verden) logget av sosiale medier for å markere mot netthets. Midlertidig har blitt permanenent kan det virke som.

Årsaken? Klubben anklager supporterne sine for hets og trakassering. Les mer om det her: https://www.aafk.no/nyheter/forumet-ste ... til-videre

Dette er selvfølgelig bare tull. Sannheten er at ledelsen ikke takler den berettigede kritikken som har kommet mot de etter braknedrykket for 1 år siden, samt ansettelsen av flere ledere som ikke har meritter som tilsier at de burde vært ansatt. Feks en fysio som sportslig leder. Altså er det gutteklubben grei som styrer i Ålebyen vi er så glad i.

Trist utvikling på nordvest. I mellomtiden setter vi pris på all mulig aktivitet her inne.
Ser dere har et par facebookprofiler. Ikke det at det erstatter et skikkelig debattforum.
https://www.facebook.com/stormensupport.no/
https://www.facebook.com/stormenoslo/
Og siden forumet deres låg under Aafk sin profil så har de et redaktøransvar for hva som blir publisert på sidene. Hadde sånn sett vært en fordel om forumet hadde vært på en uavhengig side.
Helt enig. Dette forumet ble tatt over av klubben for mange år siden, og har blitt driftet meget fornuftig siden. Så det kom som et sjokk at klubben skulle stenge forumet uten forvarsel, og attpåtil lyge om grunnen til hvorfor det ble stengt. Du får ta meg på ordet, men i mine år på speaker’s corner så har jeg kun sett rasisme 1 gang, og brukeren ble ila. minutter fjernet sammen med innleggene. Hets og sjikane er ikke det samme som velbegrunnet kritikk, og det var sistnevnte som gjorde at ledelsen ikke orket å ha et forum lenger.

Dermed var det mange som plutselig ble stående utenfor debatten, noe kommentarene til saken som ble postet på aafk sin hjemmeside (lenka i posten min over) gir uttrykk over. Hele greia er bare trist.

Fb-sidene du lenker til er sikkert fine de, men ikke noe fora, så de hjelper ikke. Kan hende fridiskusjon blir sunnmøringens lekegrind, men faktum er at klubben har kneblet sine debattanter nord korea-style.

GunnarBull

Legg inn av GunnarBull »

rufsen88 skrev: ons jul 28, 2021 8:47 am Fb-sidene du lenker til er sikkert fine de, men ikke noe fora, så de hjelper ikke. Kan hende fridiskusjon blir sunnmøringens lekegrind, men faktum er at klubben har kneblet sine debattanter nord korea-style.
Du må prøve å få spredd ordet (fridiskusjon.no) så godt du kan, enten på twitter eller via facebook. Alle supportere trenger et forum hvor man kan få ut både frustrasjoner, gleder, spekulasjoner og tanker. Speakers Corner (var innom der og kikket noen ganger) var jo fullt av engasjement og oppegående medlemmer, så det hadde vært fint og fått de over hit.

rufsen88

Legg inn av rufsen88 »

Forsøker å puste liv i denne daue tråden.

Velkommen skal du være, Barmen, til sunnmøre. Måttte du tilbringe mange gode år her - og samtidig holde deg unna flaska. Velkommen igjen🎉

nappo

Legg inn av nappo »

Får puste litt jeg også. Kan ikke si at overgangsvinduet lukter svidd. Og med ingen debatt på SC får klubben stadig mindre feedback… kjenner veldig lite igjen av den ambisiøse, superfolkelige og litt breiale klubben fra noen år tilbake.

Barmen er kanskje en grei signering sportslig men frykter litt hva det sier om klubben i dag. At man godtar den slags oppførsel, at man tar imot spillere vraket av Brann, hva er egentlig personligheten og tilhørigheten i klubben nå om dagen?

straya

Legg inn av straya »

Virkelig ikke fornøyd med Barmen inn med tanke på alt som har skjedd de siste ukene. Brajanac kjenner jeg alt for lite til, naturlig nok, men har vel på ingen måte bøttet inn i sin seniorkarriere så er i hvert fall ikke en spiller man tar helt av for. Håper bare ikke det er en ny spiss som kjemper bra og har trøkk i spillet sitt, men som mangler teknikk, fotballforståelse og målteft.

Ellers er jeg veldig glad for å ha oppdaget denne tråden :)

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Har ingenting i mot at Barmen får en ny sjanse. Tipper han vil ta den godt.

straya

Legg inn av straya »

Hadde det vært den første nye sjansen til Barmen hadde jeg vært enig. Men dette var vel på ingen måte første gangen Barmen brøt klubbens retningslinjer.

Kapteinhivoghoi

Legg inn av Kapteinhivoghoi »

straya skrev: tir aug 31, 2021 11:03 pm Hadde det vært den første nye sjansen til Barmen hadde jeg vært enig. Men dette var vel på ingen måte første gangen Barmen brøt klubbens retningslinjer.
Ingenting ved dette vinduet som gir meg optimisme for fremtiden. LAN og Fysio sportssjefen til AaFK hamstrer traurige spillere an mass, noe som kanskje redder et opprykk - men så er det rett ned igjen om man ikke bytter ut halve stallen til vinteren. Den nye spissen scorer omtrent ikke mål, men er hardtarbeidende sier LAN. Altså Haugen kloning. Barmen inn håper jeg feiler med papirarbeidet for seint, syns vi sender feil signal til omgivelsene ved å ta inn spillere som har syndet mere enn en gang for å si det slik. Klubben slik den fremstår nå gjør rett og slett at jeg bare følger de med et halvt øye for tiden, gidder ikke engasjere meg eller bruke penger på klubben heller.

nappo

Legg inn av nappo »

Brajanac høres jo også litt Bob Bob ut. En spiss på et nedrykket lag til nivå to som ikke scorer, signert helt på slutten av vinduet…

Husker vi ikke X antall spisser som kom som panikkjøp i siste liten? Mbaye — som hadde større rolle i innsamlingsaksjonen til sykehuset enn på bana. Skummawitz? Noonan? Christian Negouai?

Håper jeg tar feil.

rufsen88

Legg inn av rufsen88 »

Klubben må ha modellert omdømmearbeidet sitt etter en viss nordkoreansk leder slik ledelsen holder på. Og den nye spissen virker som et halvhjertet forsøk på å vise handlekraft etter at Haugen for tredje sesong på rad viser at han ikke evner. Spår at han reiser tilbake til Danmark ved sesongslutt. Men håper selvfølgelig at vi har funnet gull🎉 Selv en blind fysio kan finne korn iblant. Eller noe i den duren.

Men tråden her den kan leve. Om dere kjenner til andre som vil være interessert i å se på fysioshowet med lupe så må dere bare forsøke å spre ordet. Selv aafk klarer ikke å kneble fridiskusjon.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Må si jeg ble skuffet når jeg så at AaFK var den klubben som skulle gi Barmen en ny sjanse. Men det ante meg at det kom til å skje, med koplingen mellom Barmen og LAN.

Nå er det derimot bare å håpe at det går bra og at Barmen skjønner at det er fotball, ikke festing han skal bedrive. Så får de rundt ham sørge for at han ikke får nøkkelkort, og ikke la ham være siste mann i garderoben i helgene.

nappo

Legg inn av nappo »

Rainmaker skrev: ons sep 01, 2021 12:48 pm Må si jeg ble skuffet når jeg så at AaFK var den klubben som skulle gi Barmen en ny sjanse. Men det ante meg at det kom til å skje, med koplingen mellom Barmen og LAN.

Nå er det derimot bare å håpe at det går bra og at Barmen skjønner at det er fotball, ikke festing han skal bedrive. Så får de rundt ham sørge for at han ikke får nøkkelkort, og ikke la ham være siste mann i garderoben i helgene.
Jaja, nå er han i klubben, så da får vi støtte ham 100% og håpe alt går så mye bedre. Noe som taler for det er vel nettopp forholdet mellom LAN og spilleren. Man skal jo ikke se bort fra at nettopp det å få sparken i Brann kanskje kan være utløsende på å få rett fokus.

Og man skal heller ikke se helt bort fra at den elendigheten og vanstyringen som er i Brann for tiden kan ha gjort det "enklere" å gi litt f. Og at det er bedre motivasjonsmessig å være i et lag som skal rykke opp enn et som etter alle solemerker er lost cause og rykker ned...

Han har jo absolutt potensiale sportslig til å bli en forsterkning.

Kapteinhivoghoi

Legg inn av Kapteinhivoghoi »

nappo skrev: tir aug 31, 2021 11:37 pm Brajanac høres jo også litt Bob Bob ut. En spiss på et nedrykket lag til nivå to som ikke scorer, signert helt på slutten av vinduet…

Husker vi ikke X antall spisser som kom som panikkjøp i siste liten? Mbaye — som hadde større rolle i innsamlingsaksjonen til sykehuset enn på bana. Skummawitz? Noonan? Christian Negouai?

Håper jeg tar feil.
Tror ikke du tar feil desverre. Men håpet er at han viser like lite målteft som Haugen, slik at han ikke forlenges etter sesongen, det enten laget rykker opp eller ei.

Kapteinhivoghoi

Legg inn av Kapteinhivoghoi »

nappo skrev: ons sep 01, 2021 4:30 pm
Rainmaker skrev: ons sep 01, 2021 12:48 pm Må si jeg ble skuffet når jeg så at AaFK var den klubben som skulle gi Barmen en ny sjanse. Men det ante meg at det kom til å skje, med koplingen mellom Barmen og LAN.

Nå er det derimot bare å håpe at det går bra og at Barmen skjønner at det er fotball, ikke festing han skal bedrive. Så får de rundt ham sørge for at han ikke får nøkkelkort, og ikke la ham være siste mann i garderoben i helgene.
Jaja, nå er han i klubben, så da får vi støtte ham 100% og håpe alt går så mye bedre. Noe som taler for det er vel nettopp forholdet mellom LAN og spilleren. Man skal jo ikke se bort fra at nettopp det å få sparken i Brann kanskje kan være utløsende på å få rett fokus.

Og man skal heller ikke se helt bort fra at den elendigheten og vanstyringen som er i Brann for tiden kan ha gjort det "enklere" å gi litt f. Og at det er bedre motivasjonsmessig å være i et lag som skal rykke opp enn et som etter alle solemerker er lost cause
og rykker ned...

Han har jo absolutt potensiale sportslig til å bli en forsterkning.
Nå ble han kun signert ut sesongen, og det kan jeg leve med. Om laget rykker opp, og Barmen viser full fokus på fotballen i høst, kan man jo alltids forsøke å tilby han ei lengre kontrakt. Barmen er jo en kraftspiller i sine gode stunder, men direkte en spiller full av teknikk og finesser er han jo ikke. Og AaFK har vel nesten bare grovarbeidene for tiden på laget, utenom Balkan Nordli, og Castro i lyse stunder. Dog Castro har jo ikke vist mye spirit så langt i sesongen. Vi får nå se utover høsten om de klarer klore til seg et opprykk, slik at ledelsen kan slå seg på brystet å si hvor flinke de er.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Tipper at Barmen er revansjelysten og har fullt fokus på å reise hesten og komme seg opp på kjerringa igjen.

rufsen88

Legg inn av rufsen88 »

Håper du får rett👍

glady

Legg inn av glady »

Er det ingen her inne som har problemer med å se Barmen i Aalesund-drakt? Da mener jeg utover det at man er bekymret for hvilken kultur han bringer med seg.

For meg som Brann-supporter hadde jeg hatt aversjoner mot å se en slik person i Brann-drakt igjen. Jeg er glad for at han ikke lenger representerer min klubb.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

glady skrev: tir sep 07, 2021 12:06 pm Er det ingen her inne som har problemer med å se Barmen i Aalesund-drakt? Da mener jeg utover det at man er bekymret for hvilken kultur han bringer med seg.

For meg som Brann-supporter hadde jeg hatt aversjoner mot å se en slik person i Brann-drakt igjen. Jeg er glad for at han ikke lenger representerer min klubb.
Min bekyrming relaterer seg til hva som skjedde på dette nachspielet, men det kan vel falle inn under "kulturen han bringer med seg".

rufsen88

Legg inn av rufsen88 »

glady skrev: tir sep 07, 2021 12:06 pm Er det ingen her inne som har problemer med å se Barmen i Aalesund-drakt? Da mener jeg utover det at man er bekymret for hvilken kultur han bringer med seg.

For meg som Brann-supporter hadde jeg hatt aversjoner mot å se en slik person i Brann-drakt igjen. Jeg er glad for at han ikke lenger representerer min klubb.
Jeg tror de fleste synes dette var en skuffende signering, men når han nå er i klubben så må vi backe han og støtte så godt vi kan. Han har mye å bevise.

Kapteinhivoghoi

Legg inn av Kapteinhivoghoi »

Flott gjenomført treningskamp mot Molde idag, vant 2-0 borte på Aker Stadion. Kampen spilt over 4 x 20 min, og Barmen spilte 2 omganger til godkjent +. Med han og Segeberg som rivjern på midten, tror jeg det skal kunne bli nok seire i høst for et opprykk. Dog fortsetter ineffektiv jobb foran mål, hadde de offensive spillerne våres hatt normal uttelling idag, ville 5-0 seier vært mere passende resultat. Men laget produserte dog sjanser i fleng, mot et overraskende planløst og svakt Molde lag.

rufsen88

Legg inn av rufsen88 »

Kapteinhivoghoi skrev: tir sep 07, 2021 3:39 pm Flott gjenomført treningskamp mot Molde idag, vant 2-0 borte på Aker Stadion. Kampen spilt over 4 x 20 min, og Barmen spilte 2 omganger til godkjent +. Med han og Segeberg som rivjern på midten, tror jeg det skal kunne bli nok seire i høst for et opprykk. Dog fortsetter ineffektiv jobb foran mål, hadde de offensive spillerne våres hatt normal uttelling idag, ville 5-0 seier vært mere passende resultat. Men laget produserte dog sjanser i fleng, mot et overraskende planløst og svakt Molde lag.
Dette høres jo ut som normal uttelling for aafk de siste par årene. Men spøk til side: hvordan gjorde den nye spissen det? (Var det han som trengte ørten sjanser for uttelling?)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»