Aalesunds fotballklubb - klubbtråd

Svar
Champis

Re: Aalesunds fotballklubb - klubbtråd

Legg inn av Champis »

Skeptisk til Johnsen. Er kjent for å være en kødd, både i NTG-systemet og i Raufoss. Ikke veldig godt likt av spillerne. I tillegg helt middels faglig etter mitt syn.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Champis skrev: ons jun 14, 2023 12:39 pm Skeptisk til Johnsen. Er kjent for å være en kødd, både i NTG-systemet og i Raufoss.
Vinnerskalle og en som setter knallharde krav som media liker å si.

Champis

Legg inn av Champis »

stc887 skrev: ons jun 14, 2023 1:11 pm
Champis skrev: ons jun 14, 2023 12:39 pm Skeptisk til Johnsen. Er kjent for å være en kødd, både i NTG-systemet og i Raufoss.
Vinnerskalle og en som setter knallharde krav som media liker å si.

Hehe, ja.

Svein M

Legg inn av Svein M »

Det Skiri sier, her et sitat fra Sunnmørsposten: Jeg hadde da et møte med Haagensen, Melland og Stokke, der de sa at de ønsket meg som hovedtrener, og at jeg kunne presentere meg selv for styret i AaFK, hevder Skiri.
Og videre: – Når jeg snakker med tre leder i AaFK som sier noe sånt til meg, så går det tre dager før det blir satt ned et utvalg for å finne en ny trener, da blir det veldig merkelig.
Så om det er Skiri som har misoppfattet dette eller om disse på møtet faktisk hadde til hensikt å ansette han som trener, vites ikke. Det ble trolig etter dette bestemt at en måtte ha en prosess der også andre trenere ble vurdert. Det er i hvertfall naturlig at de måtte vurdere andre trenere også og at det var det rette å gjøre. Så om klubben skal kritiseres for noe så må det eventuelt være at en har gitt et inntrykk av at han kommer til å få jobben, uten at dette var avgjort.

rufsen88

Legg inn av rufsen88 »

Svein M skrev: tor jun 15, 2023 10:16 am Det Skiri sier, her et sitat fra Sunnmørsposten: Jeg hadde da et møte med Haagensen, Melland og Stokke, der de sa at de ønsket meg som hovedtrener, og at jeg kunne presentere meg selv for styret i AaFK, hevder Skiri.
Og videre: – Når jeg snakker med tre leder i AaFK som sier noe sånt til meg, så går det tre dager før det blir satt ned et utvalg for å finne en ny trener, da blir det veldig merkelig.
Så om det er Skiri som har misoppfattet dette eller om disse på møtet faktisk hadde til hensikt å ansette han som trener, vites ikke. Det ble trolig etter dette bestemt at en måtte ha en prosess der også andre trenere ble vurdert. Det er i hvertfall naturlig at de måtte vurdere andre trenere også og at det var det rette å gjøre. Så om klubben skal kritiseres for noe så må det eventuelt være at en har gitt et inntrykk av at han kommer til å få jobben, uten at dette var avgjort.
Det er trist å lese hvordan styret behandler legender i klubben. Amund er en hedersmann som har blitt kalt Mr. Ålesund himself. Hva har Melland gjort for klubben? Haagensen har sprøytet inn noen midler, men er helt ute av atand til å drive fotballklubb. Det presenteres to vidt forskjellige historier, men jeg er ikke i tvil om hvem som sitter på sannheten. Kommunikasjonsevnen og lederegenskapene som styret og sportslig leder fremviser er langt under amatørmessig nivå. De tviholder på sine egne jobber kun av egoistiske årsaker.

Svein M

Legg inn av Svein M »

Tirsdag klokka 18.00 spilles det treningskampkamp imot SIF/Hessa på Color Line Stadion. Aalesunds første med ny trener. Nå trolig i 4-3-3 formasjon.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Kommer det noen kamptråd til kampen i kveld?

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Hvordan så Atanga ut i returen sin? Frisk og rask? Gikk ut etter timen, går ut ifra at det var pga lengre tid ute med skade.

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Champis skrev: ons jun 14, 2023 12:39 pm Skeptisk til Johnsen. Er kjent for å være en kødd, både i NTG-systemet og i Raufoss. Ikke veldig godt likt av spillerne. I tillegg helt middels faglig etter mitt syn.
Jeg vet ikke alt for mye om han. Men generelt synes jeg det er bra med folk som vet hva de vil og ikke går på akkord med seg selv. En viss grad av samarbeidsevner kreves jo. Men tydelighet og en klar kurs er jeg for. Nils Arne Eggen firet sikkert nok ikke mye på egne prinsipper i sin tid heller. Trenere som er for lette å lede blir det ingenting av.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Noen meninger om sjansen til å vinne borte mot HamKam i kveld? Og hvilke spillere som er klare og så videre

dani07

Legg inn av dani07 »

Kanskje et dumt spørsmål, men hvor er Galiatmyra? Har han gitt seg med forum?

rufsen88

Legg inn av rufsen88 »

dani07 skrev: fre jul 07, 2023 3:28 pm Kanskje et dumt spørsmål, men hvor er Galiatmyra? Har han gitt seg med forum?
Jeg tror ikke han fant noe nytt forum etter at klubben beskyldte supporterne for rasisme og trakassering, og deretter stengte deres eneste forum, Speaker’s corner.

Champis

Legg inn av Champis »

Fritz_ skrev: fre jul 07, 2023 9:36 am
Champis skrev: ons jun 14, 2023 12:39 pm Skeptisk til Johnsen. Er kjent for å være en kødd, både i NTG-systemet og i Raufoss. Ikke veldig godt likt av spillerne. I tillegg helt middels faglig etter mitt syn.
Jeg vet ikke alt for mye om han. Men generelt synes jeg det er bra med folk som vet hva de vil og ikke går på akkord med seg selv. En viss grad av samarbeidsevner kreves jo. Men tydelighet og en klar kurs er jeg for. Nils Arne Eggen firet sikkert nok ikke mye på egne prinsipper i sin tid heller. Trenere som er for lette å lede blir det ingenting av.

Helt enig i at det er mye bedre med trenere som er klokkeklare på hva de ønsker kontra de som vingler/lar seg styre. Jeg er bare veldig usikker på om Johnsen egentlig har helt stålkontroll på hva han ønsker. Får han ikke ordentlig fart i sakene mtp. poeng i Aalesund, så blir han fort en mislikt type i spillergruppa, tipper jeg.

Matzerath

Legg inn av Matzerath »

1-5 mot Bjann og 0-4 mot bartene, og ikke en gang et ordentlig AaFK-forum hvor man kan komme med konstruktiv og reflektert kritikk uten noen form for ironi eller sarkasmer.
Det er kjipt, det.

Også synd at den eminente dommeren antageligvis (dette er en spekulasjon) ble midlertidig blind på begge øynene samtidig som VAR-bussen konka ut akkurat i det Frøysa ble dytta ned bakfra i forkant av 0-2. Men sånn er det å spille borte mot RBK, bare spør Kjetil Rekdal (pre 2022).

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»