Ny verdenskrig?

Svar
PapaSmurf

Re: Ny verdenskrig?

Legg inn av PapaSmurf »

Henningsen skrev: fre jun 03, 2022 6:08 pm
LANISTA skrev: fre jun 03, 2022 5:55 pm
Henningsen skrev: fre jun 03, 2022 5:45 pm

Dyster statistikk dette.
Foreløpig klarer jeg meg bra, hvor langvarig det er virker noe mer usikkert
Ja, den er kjempedyster. Nesten like dyster som å få beskjed om at du skal leve evig. DA hadde jeg trengt terapi.
Helt enig. Det hadde vært uutholdelig. Da føyer jeg meg heller inn i den dystre statistikken.
Bare ikke helt enda.
Jeg føler meg udødelig. I allefall frem til det motsatte er bevist.

Jeg er alt for nysgjerrig til å krepere.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Neptun skrev: lør jun 04, 2022 12:50 am
hauge23 skrev: lør jun 04, 2022 12:02 am
Neptun skrev: fre jun 03, 2022 11:46 pm

Ikke vær barnslig.
De startet dette i 2014 med annekteringen av ukrainske Krim og siden har det ulmet helt til russersvina bestemte seg for å innlemme hele Ukraina i Russland - for enhver pris.
Skremmende at du forsvarer russerne.
Hvor ser du at jeg forsvarer russernes krig i Ukraina? Kan du debattere dette seriøst, eller er du også av dem som er nødt til å demonisere/sverte en debattmotstander?
Det er de færreste som er åpenlys i sitt forsvar, men det ligger mellom linjene med kritikk av Nato og "ironiske" bemerkninger om når Russlands aggresjon mot Ukraina startet.
Jeg ser du har venner også.
Når du kommer med sånne anklager så får du vær så god skrive hva konkret som tilsier at Hauge23 støtter russerne.
Ingen ting som tilsier det.
Og om du ved å insinuerer 'venner' med meg, så har jeg vært så tydelig mot Russland sin krig mot Ukraina at du regelrett driter på draget.

Hadde vært flott om du holdt deg unna personangrep og stempling av motdebattanter for en gangs skyld!
Sist redigert av Henningsen den lør jun 04, 2022 10:12 am, redigert 1 gang totalt.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

PapaSmurf skrev: lør jun 04, 2022 1:09 am
Henningsen skrev: fre jun 03, 2022 6:08 pm
LANISTA skrev: fre jun 03, 2022 5:55 pm

Ja, den er kjempedyster. Nesten like dyster som å få beskjed om at du skal leve evig. DA hadde jeg trengt terapi.
Helt enig. Det hadde vært uutholdelig. Da føyer jeg meg heller inn i den dystre statistikken.
Bare ikke helt enda.
Jeg føler meg udødelig. I allefall frem til det motsatte er bevist.

Jeg er alt for nysgjerrig til å krepere.
Føler meg sånn jeg og.
Men var det ikke nettopp nysgjerrighet som drepte katta..?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Henningsen skrev: lør jun 04, 2022 10:07 am
PapaSmurf skrev: lør jun 04, 2022 1:09 am
Henningsen skrev: fre jun 03, 2022 6:08 pm

Helt enig. Det hadde vært uutholdelig. Da føyer jeg meg heller inn i den dystre statistikken.
Bare ikke helt enda.
Jeg føler meg udødelig. I allefall frem til det motsatte er bevist.

Jeg er alt for nysgjerrig til å krepere.
Føler meg sånn jeg og.
Men var det ikke nettopp nysgjerrighet som drepte katta..?
Jeg er nysgjerrig på livet, ikke hva som ligger i den mistenkelige bagen som noen har satt fra seg på gata ;)

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

hauge23 skrev: lør jun 04, 2022 1:04 am
Neptun skrev: lør jun 04, 2022 12:50 am
hauge23 skrev: lør jun 04, 2022 12:02 am

Hvor ser du at jeg forsvarer russernes krig i Ukraina? Kan du debattere dette seriøst, eller er du også av dem som er nødt til å demonisere/sverte en debattmotstander?
Det er de færreste som er åpenlys i sitt forsvar, men det ligger mellom linjene med kritikk av Nato og "ironiske" bemerkninger om når Russlands aggresjon mot Ukraina startet.
Jeg ser du har venner også.
Som sagt, at krigen startet i februar i år har jeg fra kommentatorer på norske TV-kanaler. Alle parter som bidrar til å øke spenninger og skape konflikter må tåle kritikk fra folk som ønsker fred og ikke krig.
Ja, norske medier er selvsagt en god grunn til ikke å tenke selv og se på de faktiske forhold rundt annekteringen i 2014 og eskaleringen etter den tid - i form av utsagn og beskyldninger frem til fullskala invasjonen.

Norske medier som har latt Putin, Kina, Nord-Korea og alle diktatur i verden gå under radaren mens de har rakket ned på USA og Israel. Litt av noen sannhetsvitner.

Frode57
Innlegg: 1262

Legg inn av Frode57 »

Det kan være lurt å ikke la seg lure av vestlig propaganda. Krigen i Ukraina handler om 2 fylker og Krim. Jeg ser dansk tv og en tale Zelenkyj holdt for Folketinget. Der er det mange løgner som serveres.
Jeg har mistet troen på fred i Ukraina i nær fremtid uten at USA bringes direkte inn I krigen. Dette scenarier involverer bruk av atomvåpen. Jeg tror ikke det er noen vei utenom. :cry:

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Frode57 skrev: lør jun 04, 2022 12:52 pm Det kan være lurt å ikke la seg lure av vestlig propaganda. Krigen i Ukraina handler om 2 fylker og Krim. Jeg ser dansk tv og en tale Zelenkyj holdt for Folketinget. Der er det mange løgner som serveres.
Jeg har mistet troen på fred i Ukraina i nær fremtid uten at USA bringes direkte inn I krigen. Dette scenarier involverer bruk av atomvåpen. Jeg tror ikke det er noen vei utenom. :cry:
Som Russland etter din mening har krav på?

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

Frode57 skrev: lør jun 04, 2022 12:52 pm Det kan være lurt å ikke la seg lure av vestlig propaganda. Krigen i Ukraina handler om 2 fylker og Krim. Jeg ser dansk tv og en tale Zelenkyj holdt for Folketinget. Der er det mange løgner som serveres.
Jeg har mistet troen på fred i Ukraina i nær fremtid uten at USA bringes direkte inn I krigen. Dette scenarier involverer bruk av atomvåpen. Jeg tror ikke det er noen vei utenom. :cry:
Det er ikkje det Putin seie.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Neptun skrev: fre jun 03, 2022 9:54 pm
LANISTA skrev: fre jun 03, 2022 9:07 pm Det er lite trolig at vi går mot en storkrig. Det er altfor mange rasjonelle hjerner og også gjennomtenkte hindringer som må kollapse før vi er der.
At Putin kan gå for å sende missiler med stridshoder som vil ødelegge mye, kan skje. Men igjen, folk flest er rasjonelle. Også mange rundt ham. Det vil ikke skje. At det ultimate våpenet blir brukt.
Det som trolig skjer er at Putin faller og Russland får endelig en ny mulighet og samtidig lagt all bitterhet fra 1990 bak seg. Demokrati når Russland.
Det er det jeg tror skjer. Jeg tror ikke basert på følelser. Jeg tror basert på historie. Historie har en jævla irriterende egenskap til å fortelle oss om fremtiden. Ikke om småting som internett eller elektriske biler, men om de større linjene. Hvor vi er på vei.
Dette blir ingen storkrig. Det ender med noe godt. Ikke for hundretusener som er midt oppe i det, men for utviklingen vår. Som en helhet.
Sammenlign 2022 med 1922. Eller 1822. Det går sakte, men vi er på vei mot å gi våre barnebarn et bedre sted. Så kan Woke-bølgen ta seg en bolle. Den går over. Og selvfølgelig løser vi klimaproblemene også. Ikke enkelt, men vi gjør det. Fordi vi finner en måte hvor kommersielle krefter vil tjene på det.

Kan noen i år 2122 være så vennlige å gi meg en tommel for dette innlegget? For dere vet at jeg har rett.
Du har ikke rett. Russerne forandrer seg aldri - de vil alltid ekspandere. Det ligger i deres natur.
Se bare på støtten fra russerne til folkemordet i Ukraina, nesten 100%.

Så hva velger du - Russland eller verden?
Det ligger i deres natur? I "rasen" russere? Er man totalt annerledes hvis man blir født øst for ukrainagrensen enn om man blir født i Ukraina?
Den utdaterte generaliseringen - de mot oss - er hovedårsaken til nesten alt vondt som har skjedd i verden de siste 5000 årene. Så gratulerer med det:)

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Det burde ikke være nødvendig å poengtere det, men til tross for at jeg har tro på russere som folk - så ønsker jeg å se hver eneste jævla menig soldat som har voldtatt og lemlestet i Ukraina, svinge.

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

Frode57 skrev: lør jun 04, 2022 12:52 pm Det kan være lurt å ikke la seg lure av vestlig propaganda. Krigen i Ukraina handler om 2 fylker og Krim. Jeg ser dansk tv og en tale Zelenkyj holdt for Folketinget. Der er det mange løgner som serveres.
Jeg har mistet troen på fred i Ukraina i nær fremtid uten at USA bringes direkte inn I krigen. Dette scenarier involverer bruk av atomvåpen. Jeg tror ikke det er noen vei utenom. :cry:
Vi kan ikke annet enn å håpe på, at A-bomben ikke vil bli tatt i bruk! Det kan vel også være lurt å forberede seg på, at nåtidens gode tilværelse her i Norge, ikke vil vedvare til evig tid? Det ville vel i historisk sammenheng være usannsynlig. Ingen vet dagen! Det er ikke bare en invasjonskrig som kan få befolkningsgrupper til å måtte evakueres fra sine hjem.

vavavoom82

Legg inn av vavavoom82 »

Frode57 skrev: lør jun 04, 2022 12:52 pm Det kan være lurt å ikke la seg lure av vestlig propaganda. Krigen i Ukraina handler om 2 fylker og Krim. Jeg ser dansk tv og en tale Zelenkyj holdt for Folketinget. Der er det mange løgner som serveres.
Jeg har mistet troen på fred i Ukraina i nær fremtid uten at USA bringes direkte inn I krigen. Dette scenarier involverer bruk av atomvåpen. Jeg tror ikke det er noen vei utenom. :cry:
Som til sammen utgjør et areal på størrelse med Bulgaria.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

LANISTA skrev: lør jun 04, 2022 2:45 pm
Neptun skrev: fre jun 03, 2022 9:54 pm
LANISTA skrev: fre jun 03, 2022 9:07 pm Det er lite trolig at vi går mot en storkrig. Det er altfor mange rasjonelle hjerner og også gjennomtenkte hindringer som må kollapse før vi er der.
At Putin kan gå for å sende missiler med stridshoder som vil ødelegge mye, kan skje. Men igjen, folk flest er rasjonelle. Også mange rundt ham. Det vil ikke skje. At det ultimate våpenet blir brukt.
Det som trolig skjer er at Putin faller og Russland får endelig en ny mulighet og samtidig lagt all bitterhet fra 1990 bak seg. Demokrati når Russland.
Det er det jeg tror skjer. Jeg tror ikke basert på følelser. Jeg tror basert på historie. Historie har en jævla irriterende egenskap til å fortelle oss om fremtiden. Ikke om småting som internett eller elektriske biler, men om de større linjene. Hvor vi er på vei.
Dette blir ingen storkrig. Det ender med noe godt. Ikke for hundretusener som er midt oppe i det, men for utviklingen vår. Som en helhet.
Sammenlign 2022 med 1922. Eller 1822. Det går sakte, men vi er på vei mot å gi våre barnebarn et bedre sted. Så kan Woke-bølgen ta seg en bolle. Den går over. Og selvfølgelig løser vi klimaproblemene også. Ikke enkelt, men vi gjør det. Fordi vi finner en måte hvor kommersielle krefter vil tjene på det.

Kan noen i år 2122 være så vennlige å gi meg en tommel for dette innlegget? For dere vet at jeg har rett.
Du har ikke rett. Russerne forandrer seg aldri - de vil alltid ekspandere. Det ligger i deres natur.
Se bare på støtten fra russerne til folkemordet i Ukraina, nesten 100%.

Så hva velger du - Russland eller verden?
Det ligger i deres natur? I "rasen" russere? Er man totalt annerledes hvis man blir født øst for ukrainagrensen enn om man blir født i Ukraina?
Den utdaterte generaliseringen - de mot oss - er hovedårsaken til nesten alt vondt som har skjedd i verden de siste 5000 årene. Så gratulerer med det:)
La oss for enkelthets skyld skrive kulturen deres, så du ikke mister nattesøvnen.

Gratulerer med en av de verste bortforklaringene for russernes aggresjon mot Ukraina og andre naboland jeg har lest, hittil.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Neptun skrev: lør jun 04, 2022 7:48 pm
LANISTA skrev: lør jun 04, 2022 2:45 pm
Neptun skrev: fre jun 03, 2022 9:54 pm

Du har ikke rett. Russerne forandrer seg aldri - de vil alltid ekspandere. Det ligger i deres natur.
Se bare på støtten fra russerne til folkemordet i Ukraina, nesten 100%.

Så hva velger du - Russland eller verden?
Det ligger i deres natur? I "rasen" russere? Er man totalt annerledes hvis man blir født øst for ukrainagrensen enn om man blir født i Ukraina?
Den utdaterte generaliseringen - de mot oss - er hovedårsaken til nesten alt vondt som har skjedd i verden de siste 5000 årene. Så gratulerer med det:)
La oss for enkelthets skyld skrive kulturen deres, så du ikke mister nattesøvnen.

Gratulerer med en av de verste bortforklaringene for russernes aggresjon mot Ukraina og andre naboland jeg har lest, hittil.
Jeg bortforklarer ingenting. Jeg fordømmer det Russland gjør. Er ikke det åpenbart? Derimot denne forenklingen av noen er dumme og noen er gode, er jeg trøtt av. Folk flest i Russland har krav på en viss intelligens fra de som beseiret dem, når den dagen kommer. Jeg trodde det var selvfølgelig "intel" at folk flest i Russland er like skadelidende under deres kommando som resten av Europa er det. Russere flest ønsker fred. Hvor i den logikken gikk du deg bort?

For siste gang: Er sterk motstander av hva russiske styrker holder på med.
I følge din logikk skulle vi hate afghanske jenter fordi de tilfeldigvis befant seg i samme land hvor de sentrale delene av Taliban som kjempet mot ISAF, befant seg. Clearing up any?
Sist redigert av LANISTA den lør jun 04, 2022 8:18 pm, redigert 1 gang totalt.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

LANISTA skrev: lør jun 04, 2022 8:09 pm
Neptun skrev: lør jun 04, 2022 7:48 pm
LANISTA skrev: lør jun 04, 2022 2:45 pm

Det ligger i deres natur? I "rasen" russere? Er man totalt annerledes hvis man blir født øst for ukrainagrensen enn om man blir født i Ukraina?
Den utdaterte generaliseringen - de mot oss - er hovedårsaken til nesten alt vondt som har skjedd i verden de siste 5000 årene. Så gratulerer med det:)
La oss for enkelthets skyld skrive kulturen deres, så du ikke mister nattesøvnen.

Gratulerer med en av de verste bortforklaringene for russernes aggresjon mot Ukraina og andre naboland jeg har lest, hittil.
Jeg bortforklarer ingenting. Jeg fordømmer det Russland gjør. Er ikke det åpenbart? Derimot denne forenklingen av noen er dumme og noen er gode, er jeg trøtt av. Folk flest i Russland har krav på en viss intelligens fra de som beseiret dem, når den dagen kommer. Jeg trodde det var selvfølgelig "intel" at folk flest i Russland er like skadelidende under deres kommando som resten av Europa er det. Russere flest ønsker fred. Hvor i den logikken gikk du deg bort?
Det er slik naivitet og uvitenhet som gjør at Putin kan ture frem som han vil.
Putin har støtte fra godt over 90% av russerne for invasjonen i Ukraina og all mulig annen aggresjon og faenskap han finner på. Putin er gud for russere og godt likt.

Ergo ble du grundig avslørt. Slik naivitet er farlig.

vavavoom82

Legg inn av vavavoom82 »

Veldig mange Russere ser på Ukrainere som svikere og føler derfor at de fortjener den verste straffen.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Neptun skrev: lør jun 04, 2022 8:15 pm
LANISTA skrev: lør jun 04, 2022 8:09 pm
Neptun skrev: lør jun 04, 2022 7:48 pm

La oss for enkelthets skyld skrive kulturen deres, så du ikke mister nattesøvnen.

Gratulerer med en av de verste bortforklaringene for russernes aggresjon mot Ukraina og andre naboland jeg har lest, hittil.
Jeg bortforklarer ingenting. Jeg fordømmer det Russland gjør. Er ikke det åpenbart? Derimot denne forenklingen av noen er dumme og noen er gode, er jeg trøtt av. Folk flest i Russland har krav på en viss intelligens fra de som beseiret dem, når den dagen kommer. Jeg trodde det var selvfølgelig "intel" at folk flest i Russland er like skadelidende under deres kommando som resten av Europa er det. Russere flest ønsker fred. Hvor i den logikken gikk du deg bort?
Det er slik naivitet og uvitenhet som gjør at Putin kan ture frem som han vil.
Putin har støtte fra godt over 90% av russerne for invasjonen i Ukraina og all mulig annen aggresjon og faenskap han finner på. Putin er gud for russere og godt likt.

Ergo ble du grundig avslørt. Slik naivitet er farlig.
Over 90 prosent av russerne har ikke peiling på hva som foregår! Dette vet du. Ikke spill dum nå.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

LANISTA skrev: søn jun 05, 2022 1:57 am
Neptun skrev: lør jun 04, 2022 8:15 pm
LANISTA skrev: lør jun 04, 2022 8:09 pm
Over 90 prosent av russerne har ikke peiling på hva som foregår! Dette vet du. Ikke spill dum nå.
Latterlig påstand.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

kytec skrev: søn jun 05, 2022 2:00 am
LANISTA skrev: søn jun 05, 2022 1:57 am
Neptun skrev: lør jun 04, 2022 8:15 pm
Over 90 prosent av russerne har ikke peiling på hva som foregår! Dette vet du. Ikke spill dum nå.
Latterlig påstand.
Fordi?
De er så velinformerte om denne "militæroperasjonen" som skal redde Ukraina?

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

LANISTA skrev: søn jun 05, 2022 2:03 am
kytec skrev: søn jun 05, 2022 2:00 am
LANISTA skrev: søn jun 05, 2022 1:57 am

Over 90 prosent av russerne har ikke peiling på hva som foregår! Dette vet du. Ikke spill dum nå.
Latterlig påstand.
Fordi?
De er så velinformerte om denne "militæroperasjonen" som skal redde Ukraina?
Det er internett i sovjet også. De fleste støtter angrepskrigen mot nabolandet.

Sannsynligvis er det færre blant de unge, heldigvis, men detr hjelper lite nå.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

kytec skrev: søn jun 05, 2022 2:07 am
LANISTA skrev: søn jun 05, 2022 2:03 am
kytec skrev: søn jun 05, 2022 2:00 am

Latterlig påstand.
Fordi?
De er så velinformerte om denne "militæroperasjonen" som skal redde Ukraina?
Det er internett i sovjet også. De fleste støtter angrepskrigen mot nabolandet.

Sannsynligvis er det færre blant de unge, heldigvis, men detr hjelper lite nå.
Et internett som er sterkt begrenset.
Og ja, de unge er ikke like tro eller redde som de eldre. Det er mye frykt der.
Hele mitt poeng var fra starten - å ikke hate vanlige russere når dette er over. Få av oss vet hvordan det er å leve under Putin-forhold.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

LANISTA skrev: søn jun 05, 2022 2:13 am
kytec skrev: søn jun 05, 2022 2:07 am
LANISTA skrev: søn jun 05, 2022 2:03 am
Hele mitt poeng var fra starten - å ikke hate vanlige russere når dette er over. Få av oss vet hvordan det er å leve under Putin-forhold.
Vi får se når det hele er over noe jeg frykter kan ta lang tid. Russere generelt ser jeg for meg at det blir vanskelig å ha et greit forhold til. De fleste støtter krigen også de som bor i Norge og andre land i vesten.

Noe PK-folk prøver å skjule. Det er liksom bare putler som ønsker denne krigen.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

kytec skrev: søn jun 05, 2022 2:22 am
LANISTA skrev: søn jun 05, 2022 2:13 am
kytec skrev: søn jun 05, 2022 2:07 am
Hele mitt poeng var fra starten - å ikke hate vanlige russere når dette er over. Få av oss vet hvordan det er å leve under Putin-forhold.
Vi får se når det hele er over noe jeg frykter kan ta lang tid. Russere generelt ser jeg for meg at det blir vanskelig å ha et greit forhold til. De fleste støtter krigen også de som bor i Norge og andre land i vesten.

Noe PK-folk prøver å skjule. Det er liksom bare putler som ønsker denne krigen.
Om du har rett, så vil det ta tid. Jeg vet at jeg hadde følt for mitt fødeland lenge. Det vil alle. Vi får se. Alt annet er spekulasjoner. Jeg ville bare dempe følelsene av oss mot dem. Den følelsen har aldri vært særlig produktiv.

vavavoom82

Legg inn av vavavoom82 »

Russere flest er for krigen, men husk at de er hjernevasket av tyve år med Putin regime ogrussisk propaganda før det og. Så det er synd på dem og.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

LANISTA skrev: søn jun 05, 2022 1:57 am
Neptun skrev: lør jun 04, 2022 8:15 pm
LANISTA skrev: lør jun 04, 2022 8:09 pm

Jeg bortforklarer ingenting. Jeg fordømmer det Russland gjør. Er ikke det åpenbart? Derimot denne forenklingen av noen er dumme og noen er gode, er jeg trøtt av. Folk flest i Russland har krav på en viss intelligens fra de som beseiret dem, når den dagen kommer. Jeg trodde det var selvfølgelig "intel" at folk flest i Russland er like skadelidende under deres kommando som resten av Europa er det. Russere flest ønsker fred. Hvor i den logikken gikk du deg bort?
Det er slik naivitet og uvitenhet som gjør at Putin kan ture frem som han vil.
Putin har støtte fra godt over 90% av russerne for invasjonen i Ukraina og all mulig annen aggresjon og faenskap han finner på. Putin er gud for russere og godt likt.

Ergo ble du grundig avslørt. Slik naivitet er farlig.
Over 90 prosent av russerne har ikke peiling på hva som foregår! Dette vet du. Ikke spill dum nå.
Det er sikkert mange på bygdene osv som ikke følger med, eller har nok med sitt.
Men det er nå langt fra sikkert tallene i disse undersøkelsene er reelle, enten det er rent juks eller folk svarer det de tror myndighetene vil høre.
Om jeg, satt i russernes situasjon, hadde turt å si meningen min i det fascistiske diktaturet der, er jeg ikke brått så sikker på. Frykt er en sterk 'motivator'

Men jeg tror først og fremst at disse undersøkelsene er rigget propaganda

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

LANISTA skrev: søn jun 05, 2022 1:57 am
Neptun skrev: lør jun 04, 2022 8:15 pm
LANISTA skrev: lør jun 04, 2022 8:09 pm

Jeg bortforklarer ingenting. Jeg fordømmer det Russland gjør. Er ikke det åpenbart? Derimot denne forenklingen av noen er dumme og noen er gode, er jeg trøtt av. Folk flest i Russland har krav på en viss intelligens fra de som beseiret dem, når den dagen kommer. Jeg trodde det var selvfølgelig "intel" at folk flest i Russland er like skadelidende under deres kommando som resten av Europa er det. Russere flest ønsker fred. Hvor i den logikken gikk du deg bort?
Det er slik naivitet og uvitenhet som gjør at Putin kan ture frem som han vil.
Putin har støtte fra godt over 90% av russerne for invasjonen i Ukraina og all mulig annen aggresjon og faenskap han finner på. Putin er gud for russere og godt likt.

Ergo ble du grundig avslørt. Slik naivitet er farlig.
Over 90 prosent av russerne har ikke peiling på hva som foregår! Dette vet du. Ikke spill dum nå.

Beklager, disse unnskyldningene nytter ikke lengre for dem som alltid skal bortforklare Russlands ugjerninger.
De har hatt internett i flere tiår. Disse holdningene har vært der hele tiden og faktisk vokst seg sterkere i de to tiårene med Putin som sjef.
Bli voksen.

https://www.aftenposten.no/sport/i/wOzE ... et-fra-meg

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

kytec skrev: søn jun 05, 2022 2:00 am
LANISTA skrev: søn jun 05, 2022 1:57 am
Neptun skrev: lør jun 04, 2022 8:15 pm
Over 90 prosent av russerne har ikke peiling på hva som foregår! Dette vet du. Ikke spill dum nå.
Latterlig påstand.
Naiviteten hos globalister er grenseløs.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Neptun skrev: søn jun 05, 2022 1:46 pm
kytec skrev: søn jun 05, 2022 2:00 am
LANISTA skrev: søn jun 05, 2022 1:57 am

Over 90 prosent av russerne har ikke peiling på hva som foregår! Dette vet du. Ikke spill dum nå.
Latterlig påstand.
Naiviteten er grenseløs hos globalister.
Når man ser opplyste russere angripe fredelige demonstranter i Oslo så er jeg bekymret for at langt flere i Russland vet hva som foregår i Ukraina, og faktisk støtter Putin.
Vi leverer i en farlig tid nå, der håpet om full verdenskrig ikke skjer, men at det foreligger premisser for at det kan eskalere til er dessverre tilstede

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

Neptun skrev: søn jun 05, 2022 1:46 pm
kytec skrev: søn jun 05, 2022 2:00 am
LANISTA skrev: søn jun 05, 2022 1:57 am

Over 90 prosent av russerne har ikke peiling på hva som foregår! Dette vet du. Ikke spill dum nå.
Latterlig påstand.
Naiviteten hos globalister er grenseløs.
Naviteten hos isolasjonistar er enda verre.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Neptun skrev: søn jun 05, 2022 1:41 pm
LANISTA skrev: søn jun 05, 2022 1:57 am
Neptun skrev: lør jun 04, 2022 8:15 pm

Det er slik naivitet og uvitenhet som gjør at Putin kan ture frem som han vil.
Putin har støtte fra godt over 90% av russerne for invasjonen i Ukraina og all mulig annen aggresjon og faenskap han finner på. Putin er gud for russere og godt likt.

Ergo ble du grundig avslørt. Slik naivitet er farlig.
Over 90 prosent av russerne har ikke peiling på hva som foregår! Dette vet du. Ikke spill dum nå.

Beklager, disse unnskyldningene nytter ikke lengre for dem som alltid skal bortforklare Russlands ugjerninger.
De har hatt internett i flere tiår. Disse holdningene har vært der hele tiden og faktisk vokst seg sterkere i de to tiårene med Putin som sjef.
Bli voksen.

https://www.aftenposten.no/sport/i/wOzE ... et-fra-meg
Ok. Så her går ingenting inn? Ikke noe synker inn? Ikke bittelitte grann?
Du siterer nå et innlegg du siterte helt i starten av dialogen vår. Klar over det, eller? Eller skal jeg kalle hjelp? Du kan jo ha slått deg?
Så lenge din IQ holder til å åpne dører, så er det greit for meg. Det kan jo også være at du rett og slett ikke har lest det jeg har brukt tid på å skrive til deg. Hva enn som er problemet, så er det ikke mitt. Skulle du få problemer med dører, pust dypt med magen, telle til ti og prøv igjen. Skulle det ikke fungere, kan øks brukes i nødstilfeller.
Da er jeg ganske mett og ferdig med deg for en stund!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Internasjonal»