Derby, en klubb i oppløsning?

Svar
Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2813

Derby, en klubb i oppløsning?

Legg inn av bønna1/2 »

https://www.vg.no/sport/fotball/i/JEAW1 ... vcKbZI7_6w

Har sett Derby live enkelte ganger. Ikke min klubb, men dette ser jo særs urovekkende ut. Colin Todd, Archie Gemmill, Roy McFarland, Charlie George m.fl. gir jo gode minner fra Tippekampen, men det er jo alt man kan ende opp med.

Tholmo

Legg inn av Tholmo »

Ikke bra. Blir stadig overrasket over at klubber lar det gå så langt før de tar affære.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

bønna1/2 skrev: man jul 26, 2021 11:52 pm https://www.vg.no/sport/fotball/i/JEAW1 ... vcKbZI7_6w

Har sett Derby live enkelte ganger. Ikke min klubb, men dette ser jo særs urovekkende ut. Colin Todd, Archie Gemmill, Roy McFarland, Charlie George m.fl. gir jo gode minner fra Tippekampen, men det er jo alt man kan ende opp med.
Det hjelper heller ikke at Rooney driver å skader de få spillerne man har igjen på trening.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2813

Legg inn av bønna1/2 »

Rooney må ha misforstått.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Derby er en klubb som burde ha et ganske stort potensiale.

De har ingen byrivaler.

De er ubestridt hovedstad i grevskapet Derbyshire som har befolkning på over en million. Engelskmenn bosatt utenfor de store byene definerer seg svært ofte etter grevskap.

Det er ingen større Rugbyklubber fra Derby som det er f.eks. i Hull eller Bristol der dette alltid har blitt brukt som argument for at fotballklubbene ikke får den interessen de får i andre byer.

Likevel blir det liksom aldri til noe.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Everenga skrev: tir jul 27, 2021 12:16 pm
Likevel blir det liksom aldri til noe.
Må tilbake til Wanhopes dager, nesten?

morrisey

Legg inn av morrisey »

Derby var jo motstanderen i min første kamp på Anfield, og sammen med karakterer som nevnte Todd, McFarland, Kevin Hector, for ikke å snakke om den godeste Clough, så fikk man et soft spot for klubben.
Og er jo trist å se tradisjonsrike klubber rote seg bort, nesten uansett. Men godt å se de har en manager som tar ansvar, og sørger for å svekke en allerede svak stall etter beste evne ;)

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

bønna1/2 skrev: man jul 26, 2021 11:52 pm https://www.vg.no/sport/fotball/i/JEAW1 ... vcKbZI7_6w

Har sett Derby live enkelte ganger. Ikke min klubb, men dette ser jo særs urovekkende ut. Colin Todd, Archie Gemmill, Roy McFarland, Charlie George m.fl. gir jo gode minner fra Tippekampen, men det er jo alt man kan ende opp med.
Derby har vel egentlig alltid vært konstant jo-jo-klubb i nyere tid. Se bare på 80-tallet da de kom seg opp fra 2.divisjon og etter hvert hentet inn dyre spillere som Dean Saunders og Mark Wright mens Maxwell var eier. Sa kollapset alt og de rykka ned igjen.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2813

Legg inn av bønna1/2 »

GiPazzini_85 skrev: tir jul 27, 2021 10:08 pm
bønna1/2 skrev: man jul 26, 2021 11:52 pm https://www.vg.no/sport/fotball/i/JEAW1 ... vcKbZI7_6w

Har sett Derby live enkelte ganger. Ikke min klubb, men dette ser jo særs urovekkende ut. Colin Todd, Archie Gemmill, Roy McFarland, Charlie George m.fl. gir jo gode minner fra Tippekampen, men det er jo alt man kan ende opp med.
Derby har vel egentlig alltid vært konstant jo-jo-klubb i nyere tid. Se bare på 80-tallet da de kom seg opp fra 2.divisjon og etter hvert hentet inn dyre spillere som Dean Saunders og Mark Wright mens Maxwell var eier. Sa kollapset alt og de rykka ned igjen.

Tilstanden nå er ikke jo-jo, det er nok mer alvorlig enn som så.

Everenga

Legg inn av Everenga »

bønna1/2 skrev: tir jul 27, 2021 10:13 pm


Tilstanden nå er ikke jo-jo, det er nok mer alvorlig enn som så.
Derbys nåværende situasjon ser mer ut som når seksåringen min prøver jo-jo. Rett i gulvet med etterfølgende frustrasjon og beskjed om at man ikke gidder mer.

Astonstian

Legg inn av Astonstian »

Under 0-2 mot United2 (Salford), etter 20 minutter. Det er krise.

Dimmi

Legg inn av Dimmi »

Trist å se tilstanden i klubben, men de første resultatene er da slett ikke krise?
Uavgjort i serieåpningen, og videre i ligacupen (på straffer), må da regnes som en positiv overraskelse, all viraken til tross?

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

I går kom meldingen om at Derby er satt under administrasjon, det vil si at de vil trekkes tolv poeng innen kort tid. Derby har i praksis vært under administrasjon siden sesongslutt, så dette har ligget i kortene en stund. Trist når rike eiere blir lei av å leke fotball med pengene sine, noe vi har sett alt for mange eksempler på.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Sterk 2-1 seier I dag mot Stoke
Sist redigert av paul_dalton_11 den søn sep 19, 2021 1:11 am, redigert 1 gang totalt.

Lezah

Legg inn av Lezah »

paul_dalton_11 skrev: søn sep 19, 2021 1:09 am Sterk 2-1 seier I dag mot Stoke
Meget. 12 minuspoeng er dog hissig. Blir interessant å se om WR og gutta kan takle denne, jævlig ugunstig å få en sånn i trynet idet det sportslige begynner å se litt ok ut.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Enda en i trynet på Derby, de mister 21 poeng. Usikker på om det er totalt eller om det kommer i tillegg til de andre poengene de har mistet. De rykker ned.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Fernandovonarb skrev: tor nov 11, 2021 5:14 am Enda en i trynet på Derby, de mister 21 poeng. Usikker på om det er totalt eller om det kommer i tillegg til de andre poengene de har mistet. De rykker ned.
Det er 9 nye sier Daily Mail (første jeg så noe om dette i), så totalt 21. Det her er kjørt ja.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Lezah skrev: tor nov 11, 2021 1:03 pm
Fernandovonarb skrev: tor nov 11, 2021 5:14 am Enda en i trynet på Derby, de mister 21 poeng. Usikker på om det er totalt eller om det kommer i tillegg til de andre poengene de har mistet. De rykker ned.
Det er 9 nye sier Daily Mail (første jeg så noe om dette i), så totalt 21. Det her er kjørt ja.
Snakk om å jobbe i konstant motbakke.

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

Sterk seier mot Bournemouth i dag. Finnes det håp?

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Nei.

Everenga

Legg inn av Everenga »

SlimWhitman skrev: søn nov 21, 2021 7:40 pm Sterk seier mot Bournemouth i dag. Finnes det håp?
Neppe for Derby men for Rooney bør det være håp om en bedre klubb. For å ha tatt poeng i 13 av 18 kamper med den gjengen der er temmelig imponerende. Riktignok mye uavgjort men de skulle vært slaktofre. Hadde vært 6 poeng klar av nedrykk uten poengtrekk.

For å si noe om hvor stusslig stallen er så er det 8 spillere med egen Wikipedia side.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Everenga skrev: man nov 22, 2021 11:19 am
SlimWhitman skrev: søn nov 21, 2021 7:40 pm Sterk seier mot Bournemouth i dag. Finnes det håp?


For å si noe om hvor stusslig stallen er så er det 8 spillere med egen Wikipedia side.
Skal du sjekke fakta om fotballspillere på wiki anbefaler jeg at du heller ser på den engelske versjonen...

Everenga

Legg inn av Everenga »

Strachan7 skrev: man nov 22, 2021 1:48 pm
Everenga skrev: man nov 22, 2021 11:19 am
SlimWhitman skrev: søn nov 21, 2021 7:40 pm Sterk seier mot Bournemouth i dag. Finnes det håp?


For å si noe om hvor stusslig stallen er så er det 8 spillere med egen Wikipedia side.
Skal du sjekke fakta om fotballspillere på wiki anbefaler jeg at du heller ser på den engelske versjonen...
Det var nå det jeg trodde jeg gjorde men du har helt rett, blings så det holder.

morrisey

Legg inn av morrisey »

Selv om Derby er garantert å rykke ned i år, og selv om Rooney nok jobber med minimale ressurser, så er jeg imponert over jobben han gjør.
Det virker som han klarer å motivere denne gjengen, selv om de er fullstendig klar over at de har ingenting å spille for. Annet enn eventuelt å imponere potensielle fremtidige arbeidsgivere.
Og apropos ressurser, så kom jo Rooney inn i klubben med en høy og sponset lønn. Noen som aner om han fortsatt har den kontrakten?

Investor

Legg inn av Investor »

morrisey skrev: man nov 22, 2021 8:10 pm Selv om Derby er garantert å rykke ned i år, og selv om Rooney nok jobber med minimale ressurser, så er jeg imponert over jobben han gjør.
Det virker som han klarer å motivere denne gjengen, selv om de er fullstendig klar over at de har ingenting å spille for. Annet enn eventuelt å imponere potensielle fremtidige arbeidsgivere.
Og apropos ressurser, så kom jo Rooney inn i klubben med en høy og sponset lønn. Noen som aner om han fortsatt har den kontrakten?
Det er 84 poeng igjen å spille om, og det er 15 poeng opp til sikker plass, så vil ikke pr. i dag si at det er garantert med nedrykk. Seieren over Bournemouth sist var sterk, og dette kan gi laget nye krefter og giv.
Poeng mot Fulham vil ytterligere styrke dette, selv om det vil gi gode odds.

Noen som vet hvor man kan se Fulham-Derby i kveld?

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

Lawrence skyter Derby i ledelsen hjemme mot QPR. Laget ser tent ut og full av spillglede. Si hva dere vil, jeg har troen på at de skal utrette et mirakel i år og klare seg. Så Lenge de unngår de verste skadeproblemene da.

Everenga

Legg inn av Everenga »

SlimWhitman skrev: man nov 29, 2021 8:58 pm Lawrence skyter Derby i ledelsen hjemme mot QPR. Laget ser tent ut og full av spillglede. Si hva dere vil, jeg har troen på at de skal utrette et mirakel i år og klare seg. Så Lenge de unngår de verste skadeproblemene da.
Derby er en klubb og en by jeg alltid har ansett som fryktelig kjedelig men jeg hiver meg med på toget her, også fordi det er artig om Rooney skulle vise seg å være managermateriale.

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

Everenga skrev: man nov 29, 2021 9:01 pm
SlimWhitman skrev: man nov 29, 2021 8:58 pm Lawrence skyter Derby i ledelsen hjemme mot QPR. Laget ser tent ut og full av spillglede. Si hva dere vil, jeg har troen på at de skal utrette et mirakel i år og klare seg. Så Lenge de unngår de verste skadeproblemene da.
Derby er en klubb og en by jeg alltid har ansett som fryktelig kjedelig men jeg hiver meg med på toget her, også fordi det er artig om Rooney skulle vise seg å være managermateriale.
Nja, jeg syns nå det var en ganske kul klubb mot slutten av 90-tallet da de hadde navn som Asanovic, Wanchope, Poom, Stimac, Sturridge og Carlsley m. fl i stallen..

Everenga

Legg inn av Everenga »

SlimWhitman skrev: man nov 29, 2021 9:07 pm
Everenga skrev: man nov 29, 2021 9:01 pm
SlimWhitman skrev: man nov 29, 2021 8:58 pm Lawrence skyter Derby i ledelsen hjemme mot QPR. Laget ser tent ut og full av spillglede. Si hva dere vil, jeg har troen på at de skal utrette et mirakel i år og klare seg. Så Lenge de unngår de verste skadeproblemene da.
Derby er en klubb og en by jeg alltid har ansett som fryktelig kjedelig men jeg hiver meg med på toget her, også fordi det er artig om Rooney skulle vise seg å være managermateriale.
Nja, jeg syns nå det var en ganske kul klubb mot slutten av 90-tallet da de hadde navn som Asanovic, Wanchope, Poom, Stimac, Sturridge og Carlsley m. fl i stallen..
Hadde en viss forkjærlighet for Wanchope ettersom kallenavnet mitt på fotballaget i universitetsserien i Liverpool var Paolo Onefoot på grunn av mitt begredelige venstrebein. :D

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

SlimWhitman skrev: man nov 29, 2021 8:58 pm Lawrence skyter Derby i ledelsen hjemme mot QPR. Laget ser tent ut og full av spillglede. Si hva dere vil, jeg har troen på at de skal utrette et mirakel i år og klare seg. Så Lenge de unngår de verste skadeproblemene da.
Andre Gray hadde andre planer...

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Britisk Øvrig»