Derby, en klubb i oppløsning?

Svar
Lezah

Re: Derby, en klubb i oppløsning?

Legg inn av Lezah »

5 poeng opp til trygg plass nå, fy faen.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Lezah skrev: lør feb 19, 2022 7:32 pm 5 poeng opp til trygg plass nå, fy faen.
Jeg begynner nesten å få litt trua! Sjekker hver kampdag hvordan det har gått.

Lezah

Legg inn av Lezah »

missChance skrev: lør feb 19, 2022 7:50 pm
Lezah skrev: lør feb 19, 2022 7:32 pm 5 poeng opp til trygg plass nå, fy faen.
Jeg begynner nesten å få litt trua! Sjekker hver kampdag hvordan det har gått.
Ja det er utrolig men jaggu øker sannsynligheten for at dette går for hver runde.

morrisey

Legg inn av morrisey »

Lezah skrev: lør feb 19, 2022 7:54 pm
missChance skrev: lør feb 19, 2022 7:50 pm
Lezah skrev: lør feb 19, 2022 7:32 pm 5 poeng opp til trygg plass nå, fy faen.
Jeg begynner nesten å få litt trua! Sjekker hver kampdag hvordan det har gått.
Ja det er utrolig men jaggu øker sannsynligheten for at dette går for hver runde.
At selveste Paul Ince overtar Reading gjør vel ikke muligheten mindre..

Investor

Legg inn av Investor »

Dette går veien! Millwall neste 😊

Investor

Legg inn av Investor »

To tap på rad nå, mens Reading vinner.....huff, 8 poeng opp til trygg plass.
Cardiff borte og Barnsley hjemme fremover. Må bli 6 poeng!

SagaNoren
Innlegg: 433

Legg inn av SagaNoren »

Trist med Derby. Veldig rått om Rooney hadde fått til dette

Investor

Legg inn av Investor »

Cardiff borte i kveld....en must-win.
Litt surt at både Barnsley og Reading har begynt å vinne... :(

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Ravel har scoret for Derby. 1-0 til pause mot Barnsley.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Etter ikke å ha scoret for Derby denne sesongen, netter han for sikkerhets skyld to ganger i denne kampen, og Derby vinner 2-0.

Og Reading tapte, så nå er det 5 poeng som skiller lagene, men Derby har en kamp mer spilt.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »


Lezah

Legg inn av Lezah »

Vanskelig runde, borte mot Rovers mens Barnsley møter langt mer overkommelige Bristol C hjemme. Reading går nok på en smell borte mot kirsebærene, men vrient å si hva Ny Manager-effekten i Peterborough fører til av utslag hjemme mot Swansea.

Investor

Legg inn av Investor »

Bare nesten for Derby mot Coventry. Et stolpetreff fra tre poeng.
Begynner virkelig å haste, må snart få lukket luka opp. Sitter nå å håper på Blackburn mot Reading, er 0-0.….
PS. Et Reading med Ørjan Nyland i gållen!

trønderen

Legg inn av trønderen »

Seier, til tross for at de spilte nesten hele 2. omgang med 10 mann. Sterkt. Men det begynner å bli få kamper igjen nå på å krype seg over streken. Jeg tviler dessverre på at det går.

Lezah

Legg inn av Lezah »

trønderen skrev: søn apr 03, 2022 12:56 am Seier, til tross for at de spilte nesten hele 2. omgang med 10 mann. Sterkt. Men det begynner å bli få kamper igjen nå på å krype seg over streken. Jeg tviler dessverre på at det går.
Samme her. Det har jaggu ikke stått på viljen og innsatsen til de på banen samt staben. Mon tro hva slags fremtid klubben går i møte? Nedrykk eller ei, så er de ganske dypt i sumpa.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Sjukt å tenke på at de skulle ligget trygt plassert på rundt 50 poeng uten poengtrekkene.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Det er mye som tyder på at Derby fint ville ha overlevd i Championship dersom det ikke hadde vært for poengtrekket.
Et spørsmål litt på siden: Hva er det største poengdrawbacket en klubb har greid seg uten nedrykk med ved sesongslutt? Er det Bournemouths berømmelige 'minus 17' fra 08/09 som er markedsledende her? Berget med ni poengs margin ned til første lag under streken, og hadde en sluttsum som ville ha gitt dem tiendeplass under normale omstendigheter.

Lezah

Legg inn av Lezah »

mikemodano skrev: ons apr 06, 2022 3:35 pm Det er mye som tyder på at Derby fint ville ha overlevd i Championship dersom det ikke hadde vært for poengtrekket.
Et spørsmål litt på siden: Hva er det største poengdrawbacket en klubb har greid seg uten nedrykk med ved sesongslutt? Er det Bournemouths berømmelige 'minus 17' fra 08/09 som er markedsledende her? Berget med ni poengs margin ned til første lag under streken, og hadde en sluttsum som ville ha gitt dem tiendeplass under normale omstendigheter.
-Njet-

Skulle foreslå Luton, men de rykket jo ned med sine 30 minuspoeng. Da Juve ble sendt ned en divisjon mener jeg de fikk et solid antall poeng i minus også, men de rykket jo opp lell. Sånn ellers, uten å jukse, så mener jeg Leeds leverte en sterk sesong på midten av 2000-tallet med en kraftig "poengbot" i lomma. 12-15 poeng, mener jeg det var.

Edit nr 2: her var det litt greier jeg hadde glemt: https://www.theguardian.com/football/20 ... deductions

Investor

Legg inn av Investor »

Da var det over for mitt kjære Derby 😥
Reading har kun tapt én av de fem siste, og det ble for mye å matche for Rooneys menn.
Uansett spennende å følge fram til i dag, hadde trua hele veien.

morrisey

Legg inn av morrisey »

Investor skrev: man apr 18, 2022 6:58 pm Da var det over for mitt kjære Derby 😥
Reading har kun tapt én av de fem siste, og det ble for mye å matche for Rooneys menn.
Uansett spennende å følge fram til i dag, hadde trua hele veien.
Rams har uansett gjort en imponerende jobb, og vi er mange som synes det er trist med Derby ned. All mulig hell og lykke ønskes foran neste sesong, og jeg håper inderlig dere får på plass en skikkelig eier.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Investor skrev: man apr 18, 2022 6:58 pm Da var det over for mitt kjære Derby 😥
Forhåpentligvis er det "bare" over i Championship, i denne omgang. Hvis ikke noen kommer og styrer økonomiskuta på rett kurs, så kan det være enda mer over. :( Veldig synd, også for oss som ikke har Derby spesielt kjært, Derby hører utvilsomt hjemme i engelsk toppfotball!

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »


morrisey

Legg inn av morrisey »

missChance skrev: man apr 18, 2022 7:31 pm
Og stolt har han all grunn til å være. Den jobben han har gjort med Derby er imponerende.

Lezah

Legg inn av Lezah »

missChance skrev: man apr 18, 2022 7:31 pm
Med rette. jeg så egentlig ikke for meg at han var manager-materiale da han spilte. Tok nok feil.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Lezah skrev: man apr 18, 2022 7:39 pm
missChance skrev: man apr 18, 2022 7:31 pm
Med rette. jeg så egentlig ikke for meg at han var manager-materiale da han spilte. Tok nok feil.
Ja, han har imponert. De har kjempet i oppoverbakke hele sesongen, og han har fått dem til å kjempe. Og han har til og med fått Ravel igang!

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Lezah skrev: man apr 18, 2022 7:39 pm
missChance skrev: man apr 18, 2022 7:31 pm
Med rette. jeg så egentlig ikke for meg at han var manager-materiale da han spilte. Tok nok feil.
Mer Rooney.
Merker respekten vokser enda mer her.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Lezah skrev: man apr 18, 2022 7:39 pm
missChance skrev: man apr 18, 2022 7:31 pm
Med rette. jeg så egentlig ikke for meg at han var manager-materiale da han spilte. Tok nok feil.
Det er jo en veldig spesiell situasjon som kanskje gjør det vanskelig å vurdere så mye hvordan Rooney egentlig er som manager. Jeg hadde heller ikke troen, men han har jaggu meg fått mye ut av en klubb som har måttet starte nærmest fra scratch i august Som spiller på sitt beste var det vel egentlig få som jobbet så mye og tok så mange returløp som det Rooney gjorde. Han kunne sikkert scoret flere mål om han hadde vært mer stasjonær av seg da. Og tar man med seg den arbeidsmoralen fra den tiden så kan man jo sikkert få i gang en del spillere som har vært mest halvgode eller lovende før, jamfør eksemplet med Ravel Morrison.

Lezah

Legg inn av Lezah »

GiPazzini_85 skrev: tir apr 19, 2022 7:21 pm
Det er jo en veldig spesiell situasjon som kanskje gjør det vanskelig å vurdere så mye hvordan Rooney egentlig er som manager. Jeg hadde heller ikke troen, men han har jaggu meg fått mye ut av en klubb som har måttet starte nærmest fra scratch i august Som spiller på sitt beste var det vel egentlig få som jobbet så mye og tok så mange returløp som det Rooney gjorde. Han kunne sikkert scoret flere mål om han hadde vært mer stasjonær av seg da. Og tar man med seg den arbeidsmoralen fra den tiden så kan man jo sikkert få i gang en del spillere som har vært mest halvgode eller lovende før, jamfør eksemplet med Ravel Morrison.
Noen managere kan kun 1 ting; f.eks være brannslukkere og motivatorer som får mye ut av en begrenset spillergruppe. Men ikke så mye mer, og sånn sett ikke være et langsiktig alternativ for mange klubber. WRs situasjon har vært helt jævlig, og kanskje han funker kun i bit-sammen-tenna-og-gi-alt scenarier? Mulig. Men akkurat generalprøven som manager må anses være bestått med glans.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

En løsning på trappene?

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Britisk Øvrig»