Derby, en klubb i oppløsning?

Svar
Lezah

Re: Derby, en klubb i oppløsning?

Legg inn av Lezah »

Lezah skrev: ons jan 19, 2022 12:09 pm
Lezah skrev: tir jan 11, 2022 1:18 pm
morrisey skrev: tor des 30, 2021 11:03 pm Og nå er det bare 11 poeng til sikker plass.
Fortsatt 11 poeng, MEN Reading har to kamper mindre spilt. Reading møter Fulham hjemme i dag, og for Derbys skyld får en håpe Fulham for alvor viser at de vil rykke opp.
Reading spiller kampen de har til gode på Derby i kveld, hjemme mot Luton. Vanskelig å spå utfall her, taper Reading er luka opp til dem 8 poeng for Derby.
Luton vant 2-0.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Derby trender på twitter igjen hos meg. Har det skjedd noe nytt?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Fernandovonarb skrev: tor jan 20, 2022 5:47 pm Derby trender på twitter igjen hos meg. Har det skjedd noe nytt?
https://www.mfc.co.uk/news/an-open-lett ... -county-fc

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Chromeback skrev: tor jan 20, 2022 5:52 pm
Fernandovonarb skrev: tor jan 20, 2022 5:47 pm Derby trender på twitter igjen hos meg. Har det skjedd noe nytt?
https://www.mfc.co.uk/news/an-open-lett ... -county-fc
Det virker som det er ondt blod mellom Middlesborough og Derby. Mye krangling mellom de to på twitter, og jeg skjønner ikke hvorfor.

caliblue

Legg inn av caliblue »

Tror det først og fremst er en konflikt mellom de som administrerer Derby og Boro.

Boro er en av mange kreditorer som ikke får pengene sine. Boro mener nok at de som fotballklubb har førstepri når regninger skal betales og at det utestående skal betales til fulle. Mens administratorene til Derby mener Boro må vente sammen med andre kreditorer og som alle andre risikere å få bare deler av hva Derby skylder de.

Greit å huske at de som styrer Derby om dagen er der for å ivareta kreditorenes interesser. Klubben og fotball kommer i andre rekke.

morrisey

Legg inn av morrisey »


Knaxern

Legg inn av Knaxern »


GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Dæven for en kul på Samba nå i Forest- Derby. Må jo ut med det der.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

caliblue skrev: fre jan 21, 2022 7:33 pm Tror det først og fremst er en konflikt mellom de som administrerer Derby og Boro.

Boro er en av mange kreditorer som ikke får pengene sine. Boro mener nok at de som fotballklubb har førstepri når regninger skal betales og at det utestående skal betales til fulle. Mens administratorene til Derby mener Boro må vente sammen med andre kreditorer og som alle andre risikere å få bare deler av hva Derby skylder de.

Greit å huske at de som styrer Derby om dagen er der for å ivareta kreditorenes interesser. Klubben og fotball kommer i andre rekke.
Ah. Da forstår jeg hva det går ut på.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Går ikke veien i dag, Forest leder 1-0.

morrisey

Legg inn av morrisey »

Tenkte jeg skulle gløse litt på kampen mot Brum i dag. Og en ting virker åpenbart, nemlig at byen står bak klubben.
Ser ganske så fullt ut.
Dessverre scoret Brum nettopp.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Inntrykket mitt er at Brums er mye bedre i dag.

morrisey

Legg inn av morrisey »

32211 tilskuere hadde fortjent bedre underholdning enn dette.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Oj oj oj!!!

MadBum

Legg inn av MadBum »

87 og 97!

morrisey

Legg inn av morrisey »

ulfarne skrev: søn jan 30, 2022 4:26 pmOj oj oj!!!
De fikk omsider underholdningen, ja.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Det er litt fascinerende å se det engasjementet Derbys kamp på flere fronter fører med seg. Det er ganske sikkert flere faktorer som spiller inn, og det er helt sikkert mange som ønsker å se Wayne Rooney lykkes for å bevare trua på at han en dag kan ta fatt på et prosjekt helt i toppen av fotballens næringspyramide. Toppfotball i dag er i noen tilfeller mer personkult enn dyrking av kollektiv og klubb. Uansett om en er enig eller ikke i et slikt perspektiv, så er det vel de færreste blant oss som ønsker å se gamle idoler mislykkes, uavhengig av klubbtilhørighet? Videre vil jo alltid en underdog tiltrekke seg skuelystne. Det vil være en enorm prestasjon dersom Derby faktisk skulle greie å bevare Championship-statusen også utover 2021/22. Umulig? Naturligvis ikke. Skjer det? Jeg tviler fortsatt. Men jeg er blant dem som heier.

Investor

Legg inn av Investor »

Tap 0-2 i dag for Hudds, ikke uventet.
Men målet må være å ta igjen Reading, som har 5 strake tap.
Kun 7 poeng opp...

Lezah

Legg inn av Lezah »

mikemodano skrev: søn jan 30, 2022 6:27 pm Det er litt fascinerende å se det engasjementet Derbys kamp på flere fronter fører med seg. Det er ganske sikkert flere faktorer som spiller inn, og det er helt sikkert mange som ønsker å se Wayne Rooney lykkes for å bevare trua på at han en dag kan ta fatt på et prosjekt helt i toppen av fotballens næringspyramide. Toppfotball i dag er i noen tilfeller mer personkult enn dyrking av kollektiv og klubb. Uansett om en er enig eller ikke i et slikt perspektiv, så er det vel de færreste blant oss som ønsker å se gamle idoler mislykkes, uavhengig av klubbtilhørighet? Videre vil jo alltid en underdog tiltrekke seg skuelystne. Det vil være en enorm prestasjon dersom Derby faktisk skulle greie å bevare Championship-statusen også utover 2021/22. Umulig? Naturligvis ikke. Skjer det? Jeg tviler fortsatt. Men jeg er blant dem som heier.
Som United-kuling er det jo litt spesielt å se en fyr som var i klubben en steinalder-mannsalder lede klubben, men det føles som om 1/4 av alle managere på øya har spilt under SAF på et tidspunkt. Dette er kanskje tidenes spurte på en omvendt tredemølle i oppoverbakke-prosjekt. Jeg tror mange får en voldsom sympati for klubben nå, for det er nok et eksempel på hvordan eierskap kan ødelegge en tradisjonsrik klubb som er en institusjon i nærområdet. Lett å kjenne seg igjen i. At verken Rooney, som etter ryktene har avvist overgang til fancyere klubber for å bli, eller spillerne gir opp er smittsomt. De tror genuint at dette kan gå, så hvorfor skal ikke vi? Eller, det er jo åpenbart hvorfor vi ikke skal tro på det, for det "skal" jo ikke kunne gå...men vi er et par seire/gunstige resultater andre steder fra at det plutselig ser doable ut. Klart man må hive seg på det som kan bli tidenes comeback-etappe i moderne fotball!

Investor

Legg inn av Investor »

Investor skrev: ons feb 02, 2022 10:40 pm Tap 0-2 i dag for Hudds, ikke uventet.
Men målet må være å ta igjen Reading, som har 5 strake tap.
Kun 7 poeng opp...
Ser først nå at Derby fikk direkte rødt etter 3 min.!!
Ikke rart at de taper da....synd!

caliblue

Legg inn av caliblue »

Tilstander...


TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Spørsmålet er jo hvor lenge Rooney holder ut. Er ikke småtteri rent resultatmessig han har oppnådd med klubben gitt forholdene han jobber under.

caliblue

Legg inn av caliblue »

Regner med han sitter ut sesongen. Han kan ikke tape på det. Massiv oppside.

Ellers er det jo vanskelig å forutsi noe som helst når det gjelder manageransettelser. Det er nok grunn til å tro at han hadde endt opp hos Everton om de virkelig ønsket han. Men mislykkes Lampard og skal skiftes ut etter noen måneder, tror jeg ikke Rooney blir noe alternativ. Til det blir deres profil for lik.

Neste steg burde sikkert bli en klubb i Championship med ambisjoner om opprykk eller å ta et stopp i Glasgow for å pynte på CVen. Nesten rart WBA ikke gikk all-in, men de synes kanskje Steve Bruce er et safere valg.

Lezah

Legg inn av Lezah »

caliblue skrev: tor feb 03, 2022 7:18 pm Tilstander...

Enn å skulle jobbe som manager under sånne forhold...

Investor

Legg inn av Investor »

Slår vi Hull hjemme i morgen begynner jeg virkelig å få trua!

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

3-1 seier faktisk. Det er Reading dere må klå skal den nesten umulige oppgaven løses. Ser det er et litt for stort sprang videre oppover tabellen. Spennende.

Investor

Legg inn av Investor »

Tap 1-4 for Boro, som forventet. Men siden Reading og Peterborough også tapte så er det fortsatt 4 poeng opp.
Og neste lørdag kommer sistnevnte til Pride Park!

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Rooney ass.


Lezah

Legg inn av Lezah »

Uavgjort i går mellom Reading og Peterborough er jo egentlig ganske ok resultat for Derby.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Vinner på overtid. Helt avgjørende for å henge med Reading.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Britisk Øvrig»