Opptøyer i Sverige

Svar
Morromann
Innlegg: 3386

Re: Opptøyer i Sverige

Legg inn av Morromann »

Solvgutt1 skrev: lør mai 14, 2022 8:40 pm
Henningsen skrev: lør mai 14, 2022 8:25 pm
Solvgutt1 skrev: lør mai 14, 2022 8:23 pm
har fremtredende medlemmer som støtter terror
Dette var jeg ikke klar over. Hva er det snakk om?
https://filternyheter.no/sian-lederen-m ... -politiet/

Lederen mistet lappen etter det som fremstår som et nytt tilfelle av road rage. En drøy måned etter at han rygget på en annen bil i et annet road rage-utbrudd. Denne gangen satte han myke trafikkanter i fare i følge politiet.

Ustabil fyr.
Bowahahaha for en klvnegjeng :lol:

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

Neptun skrev: lør mai 14, 2022 9:29 pm
Solvgutt1 skrev: lør mai 14, 2022 8:35 pm
Knaberaps skrev: lør mai 14, 2022 8:26 pm

Nei, og det var man stolte over.
Antar Sian var skuffet
Ingen dag uten SIAN for Sølvis.
Av alle medlemmer som spenner over hele det politiske spektret så er det kun en håndfull av dem som er aktivister.
Jeg har ikke noe spesielt bra å si om aktivistene annet enn at de røyker ut antidemokratiske krefter i Norge, sånn sett har de en slags misjon. Det burde faktisk også Sølvis innse, med mindre han støtter dem som kaster stein og angriper politiet med vold?

Men maken til oppmerksomhet de får av enkelte. De virker å være helt besatt.
Er det noen som er som besatte er det SIAN med sin ekstreme besettelse av hat mot muslimer som bor og befinner seg i Norge. De fleste i Norge driter i SIAN og hva de holder på med, inkludert muslimer flest.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

Guttorm123 skrev: lør mai 14, 2022 10:13 pm
Solvgutt1 skrev: lør mai 14, 2022 10:05 pm
Det er ikke noe å oppklare. Budskapet er klart og tydelig, men hun var kanskje full?
«Tryggere med Breivik enn med muslimen…», svarte Bråten.

Jeg er helt sikker på at Bråten virkelig mener det ja., og for Bråten så er nok det riktig.
Når man hører det som forkynnes fra medlemmer og sympatisører til SIAN er det omtrent identisk med de ideene Breivik står for ja. "Vesntresiden er landsforrædere som har slupper hundretusener av muslimer inn i Norge for å gjøre Norge muslimsk og for å ødelegge Norge". Det er hva SIAN står for og det var også den ideen som Breivik begreunnet tidenes grusomste terror-angrep i Norge med.

fazz

Legg inn av fazz »

Knaberaps skrev: lør mai 14, 2022 8:40 pm
Solvgutt1 skrev: lør mai 14, 2022 8:35 pm Antar Sian var skuffet
Antakelig, og det vil kanskje, dersom volden uteblir fremover, tvinge SIAN til å skifte ham, og konsentrere seg om islamkritikk verbalt og kun det.
Det var jo det som skjedde med Arne Myrdal og co i Brumunddal for 30 år siden. Når folk begynte å snu ryggen til han i stedet for å gi han mer ammunisjon så ble han marginalisert og glemt og hele organisasjonen hans døde. Nå er det på tide at SIAN får samme reaksjon. Så fort dem ikke lenger får den oppmerksomheten de alltid prøver å provosere frem, så kommer de til å bli frustrerte og som vanlig så imploderer alltid slike høyreradikal grupper etter interne stridigheter så fort de møter litt motstand.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Morromann skrev: søn mai 15, 2022 9:50 am
Når man hører det som forkynnes fra medlemmer og sympatisører til SIAN er det omtrent identisk med de ideene Breivik står for ja. "Vesntresiden er landsforrædere som har slupper hundretusener av muslimer inn i Norge for å gjøre Norge muslimsk og for å ødelegge Norge". Det er hva SIAN står for og det var også den ideen som Breivik begreunnet tidenes grusomste terror-angrep i Norge med.
Derfor er nok «Tryggere med Breivik enn med muslimen…» en reell virkelighetsoppfatning i Bråtens tilfelle.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

Guttorm123 skrev: søn mai 15, 2022 10:46 am
Morromann skrev: søn mai 15, 2022 9:50 am
Når man hører det som forkynnes fra medlemmer og sympatisører til SIAN er det omtrent identisk med de ideene Breivik står for ja. "Vesntresiden er landsforrædere som har slupper hundretusener av muslimer inn i Norge for å gjøre Norge muslimsk og for å ødelegge Norge". Det er hva SIAN står for og det var også den ideen som Breivik begreunnet tidenes grusomste terror-angrep i Norge med.
Derfor er nok «Tryggere med Breivik enn med muslimen…» en reell virkelighetsoppfatning i Bråtens tilfelle.
Og utbredt blant SIANs medlemmer. Noen kan si at disse er harmløs klovner men det er ikke godt å vite om det er tikkende bomber blant disse når vi vet hva SIANs ideolgi har ført til av uhyrligheter i Norge i nær fortid så det er bra om PST holder disse under oppsikt. Jeg sier ikke at man skal erklære det som en terrorgruppe men behandle dem med like mye oppfølging som Profetens Ummah.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Morromann skrev: søn mai 15, 2022 11:00 am

Og utbredt blant SIANs medlemmer. Noen kan si at disse er harmløs klovner men det er ikke godt å vite om det er tikkende bomber blant disse når vi vet hva SIANs ideolgi har ført til av uhyrligheter i Norge i nær fortid så det er bra om PST holder disse under oppsikt. Jeg sier ikke at man skal erklære det som en terrorgruppe men behandle dem med like mye oppfølging som Profetens Ummah.
Ja, personer som man har mistanke om er blitt radikalisert, må man selvfølgelig holde et ekstra øye med.

Men det er ikke alltid dette hjelper:

PST bekrefter at de hadde bekymringssamtaler med nordmannen som senere deltok i terrorangrepet mot kjøpesenteret Westgate i Nairobi. Sikkerhetstjenesten fikk tips om norsksomalieren allerede i 2008 da han gikk på videregående skole i Larvik, melder NRK.

På denne tiden var han svært aktiv på ulike nettsider, blant annet tilknyttet terrororganisasjonene al-Shabaab og al-Qaida.

Aftenposten har tidligere skrevet at PST hadde mannen inne til bekymringssamtaler. Nå bekrefter PST dette.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/2014/ ... r-westgate

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Morromann skrev: søn mai 15, 2022 11:00 am Og utbredt blant SIANs medlemmer. Noen kan si at disse er harmløs klovner men det er ikke godt å vite om det er tikkende bomber blant disse når vi vet hva SIANs ideolgi har ført til av uhyrligheter i Norge i nær fortid så det er bra om PST holder disse under oppsikt. Jeg sier ikke at man skal erklære det som en terrorgruppe men behandle dem med like mye oppfølging som Profetens Ummah.
Jeg vet ikke hvor nær SIANs tanker er Breiviks sine. Kanskje du kan utrede litt siden du vet dette? Ha gjerne i mente at PST ikke holde SIAN under oppsikt, og at de ikke anser dem som voldelig.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Morromann skrev: søn mai 15, 2022 9:50 am Når man hører det som forkynnes fra medlemmer og sympatisører til SIAN er det omtrent identisk med de ideene Breivik står for ja. "Vesntresiden er landsforrædere som har slupper hundretusener av muslimer inn i Norge for å gjøre Norge muslimsk og for å ødelegge Norge". Det er hva SIAN står for og det var også den ideen som Breivik begreunnet tidenes grusomste terror-angrep i Norge med.
Du glemmer en svært viktig forskjell her...

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Två misstänks för attentatplan mot Paludan:

De två männen är misstänkta för att ha placerat flaskor med molotovcocktails i en trappuppgång nära platsen i Norrby som Paludan väntades komma till i april.

– Min uppfattning är att de ville skada antingen myndighetspersonal eller Rasmus Paludan, säger kammaråklagare Joel Pollnow till SVT Nyheter Väst.

Flaskorna upptäcktes av väktare. Männen, som bland annat setts på övervakningsbilder, är misstänkta för förberedelse till mordbrand. Båda nekar till brott, skriver Borås Tidning.

Åklagaren begärde att männen skulle häktas, men Borås tingsrätt ansåg inte att det fanns tillräckliga skäl för det.

Selvfølgelig ikke....


https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/G3 ... ot-paludan

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Guttorm123 skrev: lør mai 21, 2022 10:41 am Två misstänks för attentatplan mot Paludan:

De två männen är misstänkta för att ha placerat flaskor med molotovcocktails i en trappuppgång nära platsen i Norrby som Paludan väntades komma till i april.

– Min uppfattning är att de ville skada antingen myndighetspersonal eller Rasmus Paludan, säger kammaråklagare Joel Pollnow till SVT Nyheter Väst.

Flaskorna upptäcktes av väktare. Männen, som bland annat setts på övervakningsbilder, är misstänkta för förberedelse till mordbrand. Båda nekar till brott, skriver Borås Tidning.

Åklagaren begärde att männen skulle häktas, men Borås tingsrätt ansåg inte att det fanns tillräckliga skäl för det.

Selvfølgelig ikke....


https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/G3 ... ot-paludan
Det er vel ikke helt uvanlig at ulike ekstremistgrupper flyr i tottene på hverandre?

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Henningsen skrev: lør mai 21, 2022 11:03 am
Det er vel ikke helt uvanlig at ulike ekstremistgrupper flyr i tottene på hverandre?
Har noen omtalt disse to mennene som ekstremister da?

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Henningsen skrev: lør mai 21, 2022 11:03 am
Det er vel ikke helt uvanlig at ulike ekstremistgrupper flyr i tottene på hverandre?
Två misstänks för attentatplan mot Paludan:

Hva er Paludan mistenkt for i denne saken da?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Guttorm123 skrev: lør mai 21, 2022 11:29 am
Henningsen skrev: lør mai 21, 2022 11:03 am
Det er vel ikke helt uvanlig at ulike ekstremistgrupper flyr i tottene på hverandre?
Har noen omtalt disse to mennene som ekstremister da?
Jeg gjorde det nettopp :lol:

Utover det, ikke som jeg vet. Men man er vel i ganske så ekstrem når man planlegger attentat på en meningsmotstander, eller en ideologi man forakter.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Guttorm123 skrev: lør mai 21, 2022 11:44 am
Henningsen skrev: lør mai 21, 2022 11:03 am
Det er vel ikke helt uvanlig at ulike ekstremistgrupper flyr i tottene på hverandre?
Två misstänks för attentatplan mot Paludan:

Hva er Paludan mistenkt for i denne saken da?
Jeg har ikke sagt han er mistenkt for noe i denne saken jeg.

Men Paludan er en høyreekstrem kriminell rasist, og det har vel skjedd noen ganger at slike grupperinger har flydd på menungsmotstaderne sine også?

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Henningsen skrev: lør mai 21, 2022 11:44 am

Jeg gjorde det nettopp :lol:

Utover det, ikke som jeg vet. Men man er vel i ganske så ekstrem når man planlegger attentat på en meningsmotstander, eller en ideologi man forakter.
Ingen av de store norske eller svenske mediene omtaler meningsmotstandere av Paludan som ekstreme, selvfølgelig. Og det er jo helt riktige vurderinger. Men de som tyr til vold , blir heller ikke omtalt som ekstremister, bare motdemonstranter.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Henningsen skrev: lør mai 21, 2022 11:45 am
Jeg har ikke sagt han er mistenkt for noe i denne saken jeg.

Men Paludan er en høyreekstrem kriminell rasist, og det har vel skjedd noen ganger at slike grupperinger har flydd på menungsmotstaderne sine også?
Men vil du da automatisk også kalle det "å fly i tottene på hverandre"?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Guttorm123 skrev: lør mai 21, 2022 12:01 pm
Henningsen skrev: lør mai 21, 2022 11:45 am
Jeg har ikke sagt han er mistenkt for noe i denne saken jeg.

Men Paludan er en høyreekstrem kriminell rasist, og det har vel skjedd noen ganger at slike grupperinger har flydd på menungsmotstaderne sine også?
Men vil du da automatisk også kalle det "å fly i tottene på hverandre"?
Jeg tenker mer generelt på det.
Det har skjedd noen ganger opp gjennom at f.eks høyre- og venstreekstremister har flydd i tottene på hverandre.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Dialogpolisen klinker til med ny taktikk:

-Delte ut gratis koraner for å få muslimer til å roe seg https://www.document.no/2022/05/23/ny-p ... a-roe-seg/

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»