Sovne fra mat på varm komfyr - induksjon.

Svar
annmag

Sovne fra mat på varm komfyr - induksjon.

Legg inn av annmag »

Jeg var sliten, trøtt ... og sulten i går kveld.
Kokte derfor opp en kjele med vann, la oppi spagetti ... og satte meg i sofaen i stua (annet rom) for å se Kveldsnytt ... men sovnet.

Våknet etter seks timer. På vei til soverommet for å sove mer, gikk jeg inn på kjøkkenet for å slå av lyset ... og der stod kjelen fremdeles på komfyren, platen hadde slått seg av og det blinket i en feilkode.
Ser i bruksanvisningen at feilkoden indikerer at kokesonen hadde blitt overopphetet og derfor hadde slått seg av.

Det kan heller ikke ha vært røykutvikling, for røykvarsleren på kjøkkenet er noe overivrig.

Dette har jeg aldri hørt om før, men hvis det er en funksjon ved induksjon ... så er det iallefall helt fantastisk.

Induksjon til folket!

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Har ikke tenkt at det funker på den måten - men jeg har et par ganger overhopphetet når jeg har brukt grillpanne, og da er det nok slik ja, at man må fysisk slå den på igjen om varmen skal komme på...

Ellers ganske imponerende å sovne slik på den måten, i alle fall om det ikke var alkohol inne i bildet, da. Selv har jeg opplevd noe merkelig - jeg har forkullet en Grandiosa en gang. Vet ikke hvordan ovnen slo seg av, men i alle fall ble det ikke Grandiosa-brann.

annmag

Legg inn av annmag »

DoktorS skrev: lør apr 23, 2022 11:31 am Ellers ganske imponerende å sovne slik på den måten, i alle fall om det ikke var alkohol inne i bildet, da.
Uff ja, "litt" sliten om dagen.

Men nesten litt betryggende funksjon da ... selv om den selvfølgelig ikke bør utfordres.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Hus, Hage og Oppussing»