FFK Klubbtråd

Svar
Elvebakken

Re: FFK Klubbtråd

Legg inn av Elvebakken »

Elvebakken skrev: ons mai 03, 2023 5:48 pm Konté kan bli gull eller helt håpløst. Tviler litt på hans taktiske evner.
han var mer ræva enn jeg fryktet. Bare surr.
En fotballkamp på sitt mest jævlige. måk og mæl.

Kjekspakke

Legg inn av Kjekspakke »

Veldig rar startopostilling og veldig rart førstebytte. Men det var kanskje å rullere litt på troppen? Kanskje fått litt mer svar på hvilke spillere som har litt igjen å gå mtp A-lagsfotball

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

må ha vært banen som spilte Maden et puss i går. Alt det han er bra på var ræva i går. Bryne var ikke så gode for å si det mildt.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Malacay skrev: ons mai 03, 2023 8:02 pm Nå er det faktisk ingen lag i OBOS som har skåra færre mål
... men slapp av, nå kommer laget med flest baklengs på besøk til dere på søndag. Her MÅ dere jo få ballen i mål med vårt silforsvar :lol:

Mest spent på om vi, som tross alt er ligaens mestscorende lag, klarer å få pirka inn en ball i buret deres.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Malacay skrev: tor mai 04, 2023 8:57 pm lukter 5-5 av denne kampen.
Det tror jeg ikke jeg har nerver til.

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

Ingen tvil om at dere har et veldig godt lag og kommer til å kjempe helt i toppen. Selv om det gikk litt vel tregt i angrep hos dere, og dere skapte veldig lite på onsdag. Synes vi var nærmere å sette 1-0 enn dere.

Kjekspakke

Legg inn av Kjekspakke »

Ale skrev: tir mai 02, 2023 6:06 pm
jakral skrev: tir mai 02, 2023 2:24 pm Engebretsen er bekymret for stor slitasje på plastmatta og frykter at klubben blir mindre attraktiv pga dette. Det er jo ikke holdbart i lengden at alle klubbens yngre lag av begge kjønn skal spille på Stadion hele tiden, og treninger på toppen av det. Noen må si i fra og breddefotballen må vike der. Kanskje det er en velsignelse i forkledning dette med gummigranulatforbudet. Eliten tvinges over på gress og bredden på grus. :)
Ingen bryr seg om kunstgressgummikuler.
Tydeligvis er det en del som gjør det: https://www.vg.no/sport/fotball/i/jlpnR ... -er-farlig

Så synes det er en legitim bekymring.

jakral

Legg inn av jakral »

FFK trenger på sikt et skikkelig treningsanlegg. Jeg håper dette er på agendaen til Engebretsen, Heier & Co. Det går vel greit med Østfoldhallen på vinteren, men en gang i fremtiden når det forhåpentligvis ligger naturgress på stadion igjen (og klubben er i Eliteserien), så bør det etableres en treningscampus med flere gressbaner. Det gjelder å være i fremkant på slike ting når utfordringer med kunstgress melder seg og en deadline ligger der fremme. Jeg håper også sponsorer forstår dette og kan grave litt i lommene. Sentralidrettsanlegget på Lisleby fungerer vel i dag som en nødløsning når FFK forbereder seg til gresskamper.

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

Hvis vi begynner kampen med Alba, Lima foran Åsheim, Magnusson ,metcalfe blir jeg voldelig. Her er Åsheim den mest kreative og det sier alt. Og dobling på kant med innlegg? Lett å forsvare seg mot. Blir nesten aldri mål. Bjartalid og Drage inn og Kjelsrud de siste 20 minuttene.

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

Ale skrev: lør mai 06, 2023 8:11 am Tror nøkkelen for å score mer mål er å få Begby enda mer involvert, flere innlegg. Men da må det være noen giftige i boksen. Kjelsrud er god til å møte innlegg. Bjartalíd er mer en skapende spiller som kan gjøre ting på egenhånd. Fryktløs spiller som elsker å fyre av et skudd. Må starte i morgen.
enig. Har allerede veldig sansen for Bjartalid. Målene kommer garantert .

Mrvain

Legg inn av Mrvain »

Malacay skrev: søn mai 07, 2023 2:08 pm Bjartalid fra start i dag. Bare seier godt nok her.
Ja scorer ikke FFK et par mål og vinner i dag så begynner jeg å miste litt troa

MadBum

Legg inn av MadBum »

Til og med RBK har scoret mer enn FFK. Noen må gå!

P_Bateman

Legg inn av P_Bateman »

Kan se ut som om det er Rostov som har verdensrekorden med fem 0-0 kamper på rad.
Her er det muligheter 😀

https://www.theguardian.com/football/20 ... -0-0-draws

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

kudos til Skeid. De fortjente å vinne. Bedrøvelig å se FFK. Balltrillende, stillestående, indreløpere som ikke truer mål. Jeg kunne høldt på resten av natten med å ramse opp all dritten. Jenssen og fru Fortuna holder oss fremdeles med i spillet. Jeg kan ikke huske å ha sett et mindre fremoverettet FFK lag.

P_Bateman

Legg inn av P_Bateman »

Ale skrev: tir mai 09, 2023 10:00 pm Mikkjal har gjort det helt rett i å prioritere det defensive først. Det offensive vil løsne etterhvert, det er jeg ganske sikker på.
Enig. Dog bekymret over manglen på progresjon. Kampen mot Skeid sist var årsverste og kampen mot Bryne før dette var muligens nest verst. Skulle gjerne sett at trenden var motsatt. Er vel kun mot Mjøndalen i tredje runde vi har vært ordentlig gode. Mulig guttæne sliter litt med selvtilliten nå. Får håpe det løsner mot Jerv lørdag.

jakral

Legg inn av jakral »

Ledelse mot Jerv til pause, men skade på Mads Nielsen som måtte hjelpes av banen.

Brukeravatar
JCDenton
Innlegg: 107

Legg inn av JCDenton »

jakral skrev: fre mai 05, 2023 12:22 pm FFK trenger på sikt et skikkelig treningsanlegg. Jeg håper dette er på agendaen til Engebretsen, Heier & Co. Det går vel greit med Østfoldhallen på vinteren, men en gang i fremtiden når det forhåpentligvis ligger naturgress på stadion igjen (og klubben er i Eliteserien), så bør det etableres en treningscampus med flere gressbaner. Det gjelder å være i fremkant på slike ting når utfordringer med kunstgress melder seg og en deadline ligger der fremme. Jeg håper også sponsorer forstår dette og kan grave litt i lommene. Sentralidrettsanlegget på Lisleby fungerer vel i dag som en nødløsning når FFK forbereder seg til gresskamper.
Naturgress på stadion er opp til kommunen, som er snart bankerott..
Sist redigert av JCDenton den søn mai 14, 2023 12:33 am, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
JCDenton
Innlegg: 107

Legg inn av JCDenton »

For et patetisk lag. Har scora 3 mål på 7 kamper. (og nei, vi scoret ikke mot Jerv, de lagde selvmål) Solide bakover, men det hjelper ikke en dritt når vi ikke vinner og tar for lite poeng. Får håpe vi flakser inn noen seiere slik at vi ikke blander oss inn i nedrykkstriden, for opprykk er det bare å glemme..

Brukeravatar
JCDenton
Innlegg: 107

Legg inn av JCDenton »

Ale skrev: man mai 15, 2023 4:03 pm Blir Mads Nielsen klar til i morgen?
I følge FB jobbes det intenst med saken..

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

Brandur er spilleklar!

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

JCDenton skrev: søn mai 14, 2023 12:29 am For et patetisk lag. Har scora 3 mål på 7 kamper. (og nei, vi scoret ikke mot Jerv, de lagde selvmål) Solide bakover, men det hjelper ikke en dritt når vi ikke vinner og tar for lite poeng. Får håpe vi flakser inn noen seiere slik at vi ikke blander oss inn i nedrykkstriden, for opprykk er det bare å glemme..
Hadde vi hatt en normal spiss hadde vi ledet serien. Men jeg tror uansett vi rykker opp.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Elvebakken skrev: man mai 15, 2023 7:48 pm
JCDenton skrev: søn mai 14, 2023 12:29 am For et patetisk lag. Har scora 3 mål på 7 kamper. (og nei, vi scoret ikke mot Jerv, de lagde selvmål) Solide bakover, men det hjelper ikke en dritt når vi ikke vinner og tar for lite poeng. Får håpe vi flakser inn noen seiere slik at vi ikke blander oss inn i nedrykkstriden, for opprykk er det bare å glemme..
Hadde vi hatt en normal spiss hadde vi ledet serien. Men jeg tror uansett vi rykker opp.
Dere får spørre Solberg om han vil ta en halv sesong med full årslønn

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

tenkte det her om dagen. Savner Solberg.

Brukeravatar
JCDenton
Innlegg: 107

Legg inn av JCDenton »

Elvebakken skrev: man mai 15, 2023 7:48 pm
JCDenton skrev: søn mai 14, 2023 12:29 am For et patetisk lag. Har scora 3 mål på 7 kamper. (og nei, vi scoret ikke mot Jerv, de lagde selvmål) Solide bakover, men det hjelper ikke en dritt når vi ikke vinner og tar for lite poeng. Får håpe vi flakser inn noen seiere slik at vi ikke blander oss inn i nedrykkstriden, for opprykk er det bare å glemme..
Hadde vi hatt en normal spiss hadde vi ledet serien. Men jeg tror uansett vi rykker opp.
Og du baserer det på ?

jakral

Legg inn av jakral »

Spent på hva FFK har å komme med mot Kåffa på Stadion i morgen. Vi kan ikke ha nok en kamp der vi ligger baktungt og trygt i ramma og sideforskyver oss til 0-0 og ikke sender fram folk på overganger.

Det har vært mye negativitet i det siste, men borteformen har vært meget god. FFK har allerede møtt de to klubbene som var i Eliteserien forrige sesong, og det endte med seier mot KBK og uavgjort mot Jerv. I tillegg har vi en seier mot Mjøndalen og en uavgjort mot Bryne i en sjansefattig kamp. 2-2-0 borte er statistisk opprykksform. Det er jo ingen hemmelighet at forsvarsspillet har vært hovedprioritet til Thomassen i vinter. Det rant inn bakover i fjor og noe måtte gjøres. Foreløpig ser vi ikke mye til noe offensivt spillemønster, men det kan løsne etter hvert.

Brukeravatar
JCDenton
Innlegg: 107

Legg inn av JCDenton »

jakral skrev: tir mai 16, 2023 12:27 am Spent på hva FFK har å komme med mot Kåffa på Stadion i morgen. Vi kan ikke ha nok en kamp der vi ligger baktungt og trygt i ramma og sideforskyver oss til 0-0 og ikke sender fram folk på overganger.

Det har vært mye negativitet i det siste, men borteformen har vært meget god. FFK har allerede møtt de to klubbene som var i Eliteserien forrige sesong, og det endte med seier mot KBK og uavgjort mot Jerv. I tillegg har vi en seier mot Mjøndalen og en uavgjort mot Bryne i en sjansefattig kamp. 2-2-0 borte er statistisk opprykksform. Det er jo ingen hemmelighet at forsvarsspillet har vært hovedprioritet til Thomassen i vinter. Det rant inn bakover i fjor og noe måtte gjøres. Foreløpig ser vi ikke mye til noe offensivt spillemønster, men det kan løsne etter hvert.
Ikke når hjemmestattestikken er 0-3-0. Og hvorfor skal det alltid løsne "etterhvert" ? Sesongen er i gang. Det er nå vi skal være gode, ikke lagt ut på høsten. Da er det for sent..

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

jeg har ståltro på Thomassen og resten av teamet. Brandur er snart klar og vil forsterke laget vesentlig. Det er små justeringer som skal til før vi produserer mer. Men 352 kan ofte bli litt baktungt og kjedelig .Ingen av de andre lagene virker veldig gode. Vi kommer til å forsterke laget i hvert vindu.
Men hadde den latterlige annulleringen mot Bryne fått gå hadde alt vært vel? Ale sier vi rykker opp! og han er et slags Orakel.

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

Noen som har synspunkter på Konté? Det er garantert en spiller som kommer til å gi meg hjertestopp. Fra det strålende til helt horibelt på noen sekunder. Balltap i farlige soner og ofte helt ute av posisjon. Men dekker sinnsyke rom og kan i perioder være umulig å få fra ballen. Mye fotball i den fyren og til tider underholdende men ikke bra for hjertet. Men med tillit og taktisk skolering kan han kanskje bli en juvel.

Brukeravatar
JCDenton
Innlegg: 107

Legg inn av JCDenton »

Elvebakken skrev: tir mai 16, 2023 12:12 pm Noen som har synspunkter på Konté? Det er garantert en spiller som kommer til å gi meg hjertestopp. Fra det strålende til helt horibelt på noen sekunder. Balltap i farlige soner og ofte helt ute av posisjon. Men dekker sinnsyke rom og kan i perioder være umulig å få fra ballen. Mye fotball i den fyren og til tider underholdende men ikke bra for hjertet. Men med tillit og taktisk skolering kan han kanskje bli en juvel.
Han var etter min mening banens beste mot Jerv. De hadde kjempeproblemer med å håndtere ham.

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

Vi har ikke hatt en forsvarsspiller som beskytter målet som Bjørkstrøm siden Piroja. En helt fantastisk defensiv spiller. Ligger alltid riktig, styrer linja perfekt og er alltid årvåken. At vi legger oss så dypt mot Kåffa og totalt nekter dem bakrom er selvfølgelig taktisk og klokt. To ekstremt raske spisser får ikke til en dritt. De produserer en halvsjanse på en tilfeldighet og gir nærmest opp tilslutt.
Men vi blir jo veldig baktunge når vingbackene ligger så dypt. og overganger tar vi heller ikke.
Forsvarspillet er drillet til perfeksjon ,nå handler det om å risikere mer offensivt uten å tape for mye bakover. Vi kan ikke spille slik hver kamp hjemme. Borte er det greit.
Jeg har veldig sansen for Stray Molde. Ikke innleggsfoten til Begby men mer punsh på kassa og hadde 3 avslutninger i går. Veldig rask på de første meterne er han også. En herlig lagspiller.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»