Multimedietråd for biltester osv
Multimedietråd for biltester osv
Så etter et sted å legge denne, men fant ikke noe aktuell plass. Tenkte vi kunne ha et sted å plassere slikt.
Kom over denne testen fra Carwow hvor de kjører drag race med hele rekken av Porsche 911 Turbo/Turbo S.
Det er skremmende hvor dårlig bilene låter etter at myndighetene har strammet inn regelverket i flere omganger.
Porsche 911 Turbo generations DRAG RACE
Kom over denne testen fra Carwow hvor de kjører drag race med hele rekken av Porsche 911 Turbo/Turbo S.
Det er skremmende hvor dårlig bilene låter etter at myndighetene har strammet inn regelverket i flere omganger.
Porsche 911 Turbo generations DRAG RACE
Ja, tragisk. Nå syntes jeg ikke det var så mye lyd av noen av dem og 930'n hadde jo ikke originalt eksosanlegg heller.
Veldig stilig dragrace. Må si 997.2 turbo S hang godt med de to nyeste generasjonene.
Harry Metcalfe har vært på road trip i Spania med en Porsche 930 turbo S, og han kommer med tips om hvordan man finner kjøreveier. Synes han er verd å følge.
Andre man gjerne kan sjekke ut er Tyrrell's Classic Workshop og Hagerty.
https://www.youtube.com/channel/UC2pQT9 ... SVLtbJBvyw
https://www.youtube.com/channel/UCLgEVx ... mzgbKG54Eg
https://www.youtube.com/channel/UCIB5XX ... Ow6guIMYCg
Andre man gjerne kan sjekke ut er Tyrrell's Classic Workshop og Hagerty.
https://www.youtube.com/channel/UC2pQT9 ... SVLtbJBvyw
https://www.youtube.com/channel/UCLgEVx ... mzgbKG54Eg
https://www.youtube.com/channel/UCIB5XX ... Ow6guIMYCg
Carfection har fått prøvekjørt tre småsportslige 90-tallslegender.
Del 2: https://www.youtube.com/watch?v=JIBhLba0RRI
Del 3: https://www.youtube.com/watch?v=ZlLy3Va1a30
Bonus episode: https://www.youtube.com/watch?v=EPexrMPhGpI
Del 2: https://www.youtube.com/watch?v=JIBhLba0RRI
Del 3: https://www.youtube.com/watch?v=ZlLy3Va1a30
Bonus episode: https://www.youtube.com/watch?v=EPexrMPhGpI
Denne helgen er det en stor bilauksjon på Silverstone i England, og Harry Metcalf har laget en video hvor han tar for seg noen av bilene som skal selges. Han er innom f.eks E30 BMW M3 2.5 og E46 M3 CSL, Lancia, Lotus, Porsche osv.
Ikke hverdagskost med stasjonsvogn som gjør 320 km/t.. Her er en Alpina B5 som klarer det. For de som ikke gidder se hele videoen kommer høydepunktet etter ca 16 min.
Etter mange år så er nå de første produksjonsbilene fra Rimac klare for veiene.
Fem år med utvikling og testing – inkludert tre generasjoner drivlinje, 18 prototyper og en haug med kollisjonstester før Rimac Nevera nå er godkjent for produksjon.
Rimac forteller at første års produksjon allerede er utsolgt, så her er det bare å smøre seg med tålmodighet. Totalt skal det etter planen bygges 150 biler – hver av dem skreddersydd og unike. Rimac har også utviklet sin egen batteripakke på 150 kWt som en del av den bærende konstruksjonen.
Rimac har nå 1500 medarbeidere, og ny Rimac Campus på 100.000 kvadratmeter.
Du kan høre flere detaljer fra Mate Remac i denne videoen:
Fem år med utvikling og testing – inkludert tre generasjoner drivlinje, 18 prototyper og en haug med kollisjonstester før Rimac Nevera nå er godkjent for produksjon.
Rimac forteller at første års produksjon allerede er utsolgt, så her er det bare å smøre seg med tålmodighet. Totalt skal det etter planen bygges 150 biler – hver av dem skreddersydd og unike. Rimac har også utviklet sin egen batteripakke på 150 kWt som en del av den bærende konstruksjonen.
Rimac har nå 1500 medarbeidere, og ny Rimac Campus på 100.000 kvadratmeter.
Du kan høre flere detaljer fra Mate Remac i denne videoen:
Har sett noen av disse som var endel av oppveksten hos meg. Morsomt å se de igjen. Masse godsaker for oss som har levd en stund. Får lyst på en "gammel" bil når jeg ser noen av disse programmene. Spesielt Saab, men nå tør jeg ikke. Dagens er BMW M serie som får fokus.
Ja, det er nostalgisk å se en gammel reportasje av Trafikmagasinet som tar for seg VAG sin "multiknirk" fra slutten av 90-tallet
https://www.youtube.com/watch?v=XY1H0-38BVs
Eide en BMW E39 sammenhengende i 9 år, og Trafikmagasinet har en fin test av den også:
https://www.youtube.com/watch?v=doWUxzuAVQY
https://www.youtube.com/watch?v=XY1H0-38BVs
Eide en BMW E39 sammenhengende i 9 år, og Trafikmagasinet har en fin test av den også:
https://www.youtube.com/watch?v=doWUxzuAVQY
Var ikke klar over de problemene hos VAG. Regner med det ikke er problem i dag.Hollabaloo skrev: ↑tir jul 19, 2022 3:57 pm Ja, det er nostalgisk å se en gammel reportasje av Trafikmagasinet som tar for seg VAG sin "multiknirk" fra slutten av 90-tallet
https://www.youtube.com/watch?v=XY1H0-38BVs
Eide en BMW E39 sammenhengende i 9 år, og Trafikmagasinet har en fin test av den også:
https://www.youtube.com/watch?v=doWUxzuAVQY
Den BMW testen så jeg for noen dager siden. Aldri hørt så mye skryt av en bil noengang i Trafikmagasinet. Særdeles bra konstruksjon må det ha vært.
Om dere ønsker gamle tester, så anbefales Motor Week's retro reviews. Masse gamle tester der.Hollabaloo skrev: ↑tir jul 19, 2022 3:57 pm Ja, det er nostalgisk å se en gammel reportasje av Trafikmagasinet som tar for seg VAG sin "multiknirk" fra slutten av 90-tallet
https://www.youtube.com/watch?v=XY1H0-38BVs
Eide en BMW E39 sammenhengende i 9 år, og Trafikmagasinet har en fin test av den også:
https://www.youtube.com/watch?v=doWUxzuAVQY
Link til spillelisten
https://www.youtube.com/watch?v=ZPOW0-2 ... Wz&index=1
Det er vel snart 10 år siden multilink ga multiknirk.Fernandovonarb skrev: ↑tir jul 19, 2022 5:05 pm Var ikke klar over de problemene hos VAG. Regner med det ikke er problem i dag.
VW produserte typiske "testsieger"-modeller på rekke og rad på den tiden, men kvaliteten fulgte ikke alltid opp det gode førsteinntrykket.Fernandovonarb skrev: ↑tir jul 19, 2022 5:05 pm Var ikke klar over de problemene hos VAG. Regner med det ikke er problem i dag.
https://www.bilnorge.no/bruktbil-passat ... sat/188392
Flere modeller fra Audi og VW hadde over ca en 10-års-periode variasjoner av denne multilink-forstillingen som over tid fikk økenavnet "multiknirk".
Møller var i hvert fall klar over problemet. En gang jeg satt og ventet på taxien, som var inne for en liten sak, overhørte jeg en kunde som beskrev klikkelyder på sin ganske nye Passat. Ikke noe problem, sa kundemottakeren, bare sett deg ned og vent, så bytter vi klikkestaget på 15 minutter.Hollabaloo skrev: ↑tir jul 19, 2022 6:40 pmVW produserte typiske "testsieger"-modeller på rekke og rad på den tiden, men kvaliteten fulgte ikke alltid opp det gode førsteinntrykket.Fernandovonarb skrev: ↑tir jul 19, 2022 5:05 pm Var ikke klar over de problemene hos VAG. Regner med det ikke er problem i dag.
https://www.bilnorge.no/bruktbil-passat ... sat/188392
Flere modeller fra Audi og VW hadde over ca en 10-års-periode variasjoner av denne multilink-forstillingen som over tid fikk økenavnet "multiknirk".
15 min? Da høres det ut som en typisk lenkearm-jobb, noe av det enkleste man kan bytte på et understell. Som vist her på en gammel Audi:Jan skrev: ↑ons jul 20, 2022 8:31 pm Møller var i hvert fall klar over problemet. En gang jeg satt og ventet på taxien, som var inne for en liten sak, overhørte jeg en kunde som beskrev klikkelyder på sin ganske nye Passat. Ikke noe problem, sa kundemottakeren, bare sett deg ned og vent, så bytter vi klikkestaget på 15 minutter.
https://www.youtube.com/watch?v=uEtkvoAKZo8
De finnes (med litt varierende utseende) på de fleste moderne biler og lager klikke-lyder eller rakle-lyder ved kjøring på vaskebrett/ujevnt underlag når de er utslitt. Måtte bytte sånne 2 ganger på min E39 i løpet av 9 år.
Her ser du bytte av typiske multiknirk-deler: https://www.youtube.com/watch?v=tmqh5xR0A-4. Jeg vet ikke om rutinen var å bytte alle kontrollarmene når det først kom inn en bil, eller om man byttet en enkelt eller et par som pleide å stikke seg ut mtp slitasje, men synes ikke noe av dette ser ut som en typisk 15 min jobb for et verksted. Selv om forhandlerne etterhvert sikkert lærte seg å bytte deler i forstillingen på disse "i blinde".
Juger'n får prøve en Cayman GT4 RS. Det er litt av en type, men ille å se hvordan han oppbevarer sin egen 911.
Elbiler kaller han for tog.
https://www.tv2.no/video/underholdning/ ... e/1800110/
Elbiler kaller han for tog.
https://www.tv2.no/video/underholdning/ ... e/1800110/
Ja, litt av en type. Han virket litt som en karater Harald Heide-Steen jr. kunne ha spilt.nometalhorse skrev: ↑lør okt 29, 2022 10:34 am Juger'n får prøve en Cayman GT4 RS. Det er litt av en type, men ille å se hvordan han oppbevarer sin egen 911.
Elbiler kaller han for tog.
https://www.tv2.no/video/underholdning/ ... e/1800110/
Chris Harris tester M3 Touring, og mener de har truffet meget godt. De første har kommet til Norge, og ser det ligger en på finn til den nette sum av 1,8 mill.
BMW's M-modeller har blitt dyre. En kombinasjon av avgifter og en norsk krone på vei til avgrunnen. En M2 koster 1,2 mill før man har krysset av noe som helst av tilvalg.nometalhorse skrev: ↑fre mar 17, 2023 9:03 pm Chris Harris tester M3 Touring, og mener de har truffet meget godt. De første har kommet til Norge, og ser det ligger en på finn til den nette sum av 1,8 mill.
- FredPerry^2
- Innlegg: 187
Nå er nye episoder ute, og for første gang på på 23 år kommer 911'en ut i dagslys.nometalhorse skrev: ↑lør okt 29, 2022 10:34 am Juger'n får prøve en Cayman GT4 RS. Det er litt av en type, men ille å se hvordan han oppbevarer sin egen 911.
Elbiler kaller han for tog.
https://www.tv2.no/video/underholdning/ ... e/1800110/
Juger´n og låvefunnet Episode 1: Var parkert og glemt i 23 år - men Juger´n nekter å gi opp
https://www.tv2.no/video/underholdning/ ... pp/1865287
Den skal til Porsche Classic senteret på Son for en vurdering om den er mulig å redde.
https://www.tv2.no/video/underholdning/ ... n/1867050/
I episode 3 er det mest om nyreproblemene til Juger´n, men i episode 4 så starter de bilen. Og Juger´n får selvsagt overtenning selv, og gjør det man ikke skal gjøre med en nystartet motor som har stått i mange år.
https://www.tv2.no/video/underholdning/ ... n/1868769/
https://www.tv2.no/video/underholdning/ ... t/1872164/
https://www.tv2.no/video/underholdning/ ... n/1868769/
https://www.tv2.no/video/underholdning/ ... t/1872164/
Create an account or sign in to join the discussion
You need to be a member in order to post a reply
Create an account
Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute