Confirmed: Elon Musk har kjøpt Twitter

Svar
Haugzu

Confirmed: Elon Musk har kjøpt Twitter

Legg inn av Haugzu »

https://www.tv2.no/nyheter/14746452/

Hva tror vi? Får Trump igjen brukeren sin?

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Haugzu skrev: man apr 25, 2022 8:56 pm Får Trump igjen brukeren sin?
Ja

Saliph

Legg inn av Saliph »

Enda en grunn til å hate Twitter altså.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Saliph skrev: man apr 25, 2022 9:05 pm Enda en grunn til å hate Twitter altså.
Twitter atm:

Bilde

Elgordo

Legg inn av Elgordo »

Sletter kontoen min sporenstreks, bruker Telegram istedenfor, Elon Musk er fyren som kalte en redningsarbeider i Thailand for en pedofil og kom unna med det . Nei denne Musk-fyren vil jeg ikke forbindes med og han vil helt sikkert ikke savne meg.

https://www.nettavisen.no/nyheter/utenr ... 3423515434

qbah

Legg inn av qbah »

Folk har for mye penger, ass.

jrza59

Legg inn av jrza59 »

Ser mange på venstresiden tror dette blir verdens undergang, og mange høyreradikale og ekstreme tror de nå får spre homofobe og rasistiske innlegg uten problemer.

Begge grupper er hysteriske amøber.

Musk, selv om han er en klovn, vil ikke kaste vekk pengene. Han forstår at dersom han ikke har kontroll, vil majoriteten rømme platformen. Trumps platform har jo ikke tatt helt av, til tross for at tøffe anti-"liberals" har fritt spillerom der.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

402 milliarder kroner ja, de gærne har det godt...

Uansett, Twitter forsvinner nok fra børsen nå. Blir spennende å se på hva Musk ønsker å få ut av dette.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Rar greie med Twitter, jeg har aldri hatt det, kjenner ingen andre i 20-årene som bruker det heller.

peraleks

Legg inn av peraleks »

newsflash skrev: man apr 25, 2022 9:33 pm 402 milliarder kroner ja, de gærne har det godt...

Uansett, Twitter forsvinner nok fra børsen nå. Blir spennende å se på hva Musk ønsker å få ut av dette.
Tjene penger?
Det kommer jo ikke til å skje en pøkk med Twitter, bare Elon Musk som beriker seg enda mer noe som vil vel igjen gagne Space X og Tesla på sikt.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Fremtiden til twitter er tydeligvis bipolar.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

At store sosiale medier er på en enkelt persons hender er neppe bra, og når den personen i tillegg er mentalt forstyrret så gjør det ikke det lettere. Vi får se hvordan det ender, men det lukter mange overskrifter og skandaler i årene som kommer.

dzk

Legg inn av dzk »

peraleks skrev: man apr 25, 2022 10:29 pm
newsflash skrev: man apr 25, 2022 9:33 pm 402 milliarder kroner ja, de gærne har det godt...

Uansett, Twitter forsvinner nok fra børsen nå. Blir spennende å se på hva Musk ønsker å få ut av dette.
Tjene penger?
Jepp. Mange nolduser som innbiller seg at Musk kjøper twitter for å beskytte ytringsfriheten eller noe tilsvarende tull.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Elon Musk påstår han kan fikse kunstig intelligens og selvkjørende biler. Men bruker 400 milliarder på fugle-appen. Fansen må lure.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Bloomberg: Trump gidder ikke returnere til Twitter

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

dzk skrev: man apr 25, 2022 10:35 pm
peraleks skrev: man apr 25, 2022 10:29 pm
newsflash skrev: man apr 25, 2022 9:33 pm 402 milliarder kroner ja, de gærne har det godt...

Uansett, Twitter forsvinner nok fra børsen nå. Blir spennende å se på hva Musk ønsker å få ut av dette.
Tjene penger?
Jepp. Mange nolduser som innbiller seg at Musk kjøper twitter for å beskytte ytringsfriheten eller noe tilsvarende tull.
Det er jo ikke for å tjene penger, til det er jo prisen han betaler alt for høy. Dette er jo en egotripp.

Tormund

Legg inn av Tormund »

peraleks skrev: man apr 25, 2022 10:28 pm Rar greie med Twitter, jeg har aldri hatt det, kjenner ingen andre i 20-årene som bruker det heller.
Jeg synes det er en fin nyhetskanal. Samt at det er del interessante folk å følge som legger ut linker til ting jeg aldri ville ha sett ellers.

Ikke minst har du den hashtaggen de kaller narkotwitter, som har avdekket alvorlige overgrep fra Politiet mot bl.a ungdom. Sånn sett har absolutt Twitter en verdi.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Gode nyheter for ytringsfriheten. Det er betegnende for venstrebermen hvordan Trump ble utestengt mens Russland får holde på å spre propagandaen sin midt i en angrepskrig.

Om Trump vil tilbake tviler jeg på, han har lansert sin egen Truth Social-plattform som forhåpentligvis snart kommer til Norge. Kanskje de heller kan inngå en form for samarbeid.

peraleks

Legg inn av peraleks »

dzk skrev: man apr 25, 2022 10:35 pm
peraleks skrev: man apr 25, 2022 10:29 pm
newsflash skrev: man apr 25, 2022 9:33 pm 402 milliarder kroner ja, de gærne har det godt...

Uansett, Twitter forsvinner nok fra børsen nå. Blir spennende å se på hva Musk ønsker å få ut av dette.
Tjene penger?
Jepp. Mange nolduser som innbiller seg at Musk kjøper twitter for å beskytte ytringsfriheten eller noe tilsvarende tull.
Ja det er mye komisk ute og går, men dette er jo basicly kun for klingende mynt i lomma.
Akkurat som Instagram ble kjøpt av Facebook en gang i tiden.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

peraleks skrev: man apr 25, 2022 10:29 pm
Tjene penger?
Det kommer jo ikke til å skje en pøkk med Twitter, bare Elon Musk som beriker seg enda mer noe som vil vel igjen gagne Space X og Tesla på sikt.
Ser ikke for meg at han vil tjene penger på dette, i såfall må han ha et svært langsiktig perspektiv. Prisen er jo temmelig høy.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

peraleks skrev: man apr 25, 2022 10:28 pm Rar greie med Twitter, jeg har aldri hatt det, kjenner ingen andre i 20-årene som bruker det heller.
Twitter er merkelig nok lite utbredt her i Norge. De fleste bruker facebook av alle ting til å diskutere på sosiale medier.

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Hva er det nye navnet, Mutter?

peraleks

Legg inn av peraleks »

Knaxern skrev: man apr 25, 2022 10:59 pm
peraleks skrev: man apr 25, 2022 10:28 pm Rar greie med Twitter, jeg har aldri hatt det, kjenner ingen andre i 20-årene som bruker det heller.
Twitter er merkelig nok lite utbredt her i Norge. De fleste bruker facebook av alle ting til å diskutere på sosiale medier.
Nja, Messenger brukes mye for å planlegge ting og annet med venner.
Ellers er det ingen bestemt fora utenom Reddit jeg kommer raskt på hvor man kan finne flere yngre som diskuterer.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Texas_John skrev: man apr 25, 2022 10:40 pm Gode nyheter for ytringsfriheten. Det er betegnende for venstrebermen hvordan Trump ble utestengt mens Russland får holde på å spre propagandaen sin midt i en angrepskrig.

Om Trump vil tilbake tviler jeg på, han har lansert sin egen Truth Social-plattform som forhåpentligvis snart kommer til Norge. Kanskje de heller kan inngå en form for samarbeid.
Den har jo allerede rukket å floppe totalt. Mulig Musk har litt sansen for Trump, men han gidder vel ikke å plukke opp vrakgodset hans heller.
Sist redigert av Folk_flesk den man apr 25, 2022 11:17 pm, redigert 2 ganger totalt.

peraleks

Legg inn av peraleks »

newsflash skrev: man apr 25, 2022 10:54 pm
peraleks skrev: man apr 25, 2022 10:29 pm
Tjene penger?
Det kommer jo ikke til å skje en pøkk med Twitter, bare Elon Musk som beriker seg enda mer noe som vil vel igjen gagne Space X og Tesla på sikt.
Ser ikke for meg at han vil tjene penger på dette, i såfall må han ha et svært langsiktig perspektiv. Prisen er jo temmelig høy.
Aksjekursen på Twitter var nærmere 24 dollar i 2018, steget til 51,70 siden den tid.
Musk og hans tilhørende entourage med finansielle rådgivere legger ikke 400 milliarder kroner på bordet for Twitter uten å være temmelig sikker på at de kommer til å tjene stort på det.

TomBrady12

Legg inn av TomBrady12 »

Jonasar skrev: man apr 25, 2022 11:00 pm Hva er det nye navnet, Mutter?
X13ZÆ-1H53

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

peraleks skrev: man apr 25, 2022 11:11 pm
Aksjekursen på Twitter var nærmere 24 dollar i 2018, steget til 51,70 siden den tid.
Musk og hans tilhørende entourage med finansielle rådgivere legger ikke 400 milliarder kroner på bordet for Twitter uten å være temmelig sikker på at de kommer til å tjene stort på det.
Det er jo helt bakvendt logikk, det at han betaler kraftig overpris forteller jo at dette ikke handler om å tjene penger.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Jeg både elsker og hater Twitter. Det er svært mye rart der, men det er også en god kanal for nyheter, diskusjoner og moro. Elon Musk har jeg også et ambivalent forhold til. Han har uten tvil gjort mye bra for romfarten og bilindustrien. Spesielt det med Space X interesserer meg. Samtidig er han en løs kanon som både sier og gjør mye rart. Litt for eksentrisk etter min smak.

Så er spørsmålet hva han ønsker å oppnå med å kjøpe Twitter? Jeg synes det er merkelig at han gjør det. Hva har han egentlig å tjene på det?

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

trønderen skrev: man apr 25, 2022 11:20 pm Hva har han egentlig å tjene på det?
Det hele virker rart. Markedet har tatt ned kursen på Face/Insta med 40 %. Fordi markedet mener sosiale medier er for ustabilt i lys av folks illojalitet. Rart å betale så mye over markedspris for Twitter

Men Musk er kanskje geni da

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Knaxern skrev: man apr 25, 2022 10:59 pm
peraleks skrev: man apr 25, 2022 10:28 pm Rar greie med Twitter, jeg har aldri hatt det, kjenner ingen andre i 20-årene som bruker det heller.
Twitter er merkelig nok lite utbredt her i Norge. De fleste bruker facebook av alle ting til å diskutere på sosiale medier.
Facebook er også avleggs, brukes stort sett av eldre mennesker. Dagens ungdom bruker Instagram, tiktok og Jodel. Og Vsco, uten at jeg heller skjønner hvilken funksjon det fyller når du har Instagram.
Sist redigert av Haugzu den man apr 25, 2022 11:38 pm, redigert 1 gang totalt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»