Friidrettssesongen 2021

Svar
janesaj

Friidrettssesongen 2021

Legg inn av janesaj »

Limer inn litt av innholdet i originaltråden, som kan finnes her: https://vgd.no/t/Sport-generelt/1866753 ... ongen-2021

Interessante stevner i 2021:

Seniormesterskap:

5/3-7/3: Innendørs-EM, Torun
19/6-20/6: Lag-EM, Cluj-Napoca (First League)
30/7-8/8: OL, Tokyo
10/9-12/9: NM, Kristiansand

Internasjonale juniormesterskap:

8/7-11/7: U23-EM, Tallinn
15/7-18/7: U20-EM, Tallinn
17/8-22/8: U20-VM, Nairobi [uten norsk deltakelse]
26/8-29/8: U18-EM, Rieti [avlyst]

Diamond League:

23/5: Rabat
28/5: Doha
4/6: Roma
10/6: Oslo
4/7: Stockholm
9/7: Monaco
13/7: London
14/8: Shanghai
21/8: Eugene
26/8: Lausanne
28/8: Paris
3/9: Brüssel
8/9-9/9: Zürich

Diverse andre stevner:

29/5-30/5: NM/UM mangekamp, Hamar
12/6: Boysen Memorial, Oslo
30/7-1/8: Junior-NM, Askøy
24/8-5/9: Paralympics, Tokyo
3/9-5/9: Ungdomsmesterskapet, Trondheim
18/9: Trond Mohn Games, Bergen
12/12: EM terrengløp, Dublin

Ellers finnes det mye bra stevner på terminlisten til World Athletics: https://www.worldathletics.org/competit ... offset=450

Nyttlige lenker:
World Athletics' hjemmeside: https://www.worldathletics.org/
European Athletics' hjemmeside: https://european-athletics.com/
Norges friidrettsforbunds hjemmeside: https://www.friidrett.no/
Årsstatistikker og topplister: https://www.worldathletics.org/records/ ... sOnly=true
Verdensranking: https://www.worldathletics.org/world-rankings/100m/men
Norsk årsstatistikk: http://www.minfriidrettsstatistikk.info ... showclub=0
Verdensrekorder m.m.: https://www.worldathletics.org/records/ ... ld-records
Europarekorder: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_E ... _athletics
Norske rekorder https://www.friidrett.no/aktivitet/statistikk/rekorder/

janesaj

Legg inn av janesaj »

Hvordan tikampen i morgen ender om alle utøverne oppnår pers i resten av øvelsene (uoffisielt):

Sander Aae Skotheim: 8233
Jente Hauttekeete: 8231
Teo Bastien: 7747
Abraham Sandvin Vogelsang: 7647
Till Steinforth: 7606
Ville Toivonen: 7603
Gabriel Emmanuel: 7469
Alessandro Sion: 7445
Diarmuid O'Connor: 7369
Nikolaj Grønbech: 7356
Aleksi Savolainen: 7333
Thibaut Giroire: 7315
Jacob Thelander: 7266
Frantisek Doubek: 7220 (stiller nok neppe i morgen)
Tony Ats Tamm: 7214
Yves Baur: 7127
Jose San Pastor: 6643 (stiller nok neppe i morgen)
Jef Misplon: 6543 (stiller nok neppe i morgen)

Så dette er på ingen måte over, men vil likevel si at belgieren har et lite overtak, da han trolig har en del å gå på på dag 2 om han får det ut. Men Skotheim skal nok iallfall rote veldig mye for å ikke ta medalje (eventuelt at motstanderne hans overpresterer betraktelig). Blir også spennende å følge Vogelsangs kamp om medalje - det kan bli tøft, men det er på ingen måte umulig om han finner flyten.

janesaj

Legg inn av janesaj »

Endelig medaljestatistikk for U20-EM:

1. Storbritannia 6-1-5
2. Tyskland 4-4-7
3. Irland 4-0-0
4. Spania 3-4-1
5. Polen 3-3-2
6. Sverige 3-2-0
7. Finland 3-1-0
8. Frankrike 2-4-6
9. Norge 2-1-2
10. Tyrkia 2-1-1
11. Sveits 2-0-1
12. Nederland 1-7-0
13. Danmark 1-2-1
14. Ukraina 1-1-1
15. Belgia 1-0-0
15. Hellas 1-0-0
15. Israel 1-0-0
15. Kosovo 1-0-0
15. Litauen 1-0-0
20. Italia 0-2-6
21. Hviterussland 0-2-3
22. Tsjekkia 0-2-0
23. Latvia 0-1-1
24. Bulgaria 0-1-0
24. Ungarn 0-1-0
24. Serbia 0-1-0
27. Estland 0-0-2
28. Østerrike 0-0-1
28. Kroatia 0-0-1

29 land tar medaljer, og det viser at bredden er bra også på U20-nivå. Storbritannia med en suveren seier på medaljestatistikken med 6 gull, mens de neste landene "bare" tok 4. Flest medaljer ble tatt av Tyskland med 14. Også en "honorable mention" til Nederland, som riktig nok fikk med seg ett gull, men også hele 7 sølv :-) Av de nordiske landene ble det ganske jevnt mellom oss. Sverige vinner en knepen seier på medaljestatistikken med 3 gull og 2 sølv, mens Finland fikk med seg 3 gull, 1 sølv og 1 bronse. Norge hadde like mange medaljer som de to nabolandene, men fikk "bare" 2 gull i tillegg til 1 sølv og 2 bronse. Danmark også godt med med 1 gull, 2 sølv og 1 bronse, og de mellom- og langdistanseløperne deres skal vi virkelig følge med på de neste årene.

Vi kan ikke være noe annet enn fornøyde med den norske innsatsen i dette mesterskapet. Vi fikk endelig en liten ketchupeffekt på siste dag med to gull ved Andrea Rooth og Ingeborg Østgård, og dessuten ble det tre andre medaljer i mesterskapet ved Sander Aae Skotheim, Håvard Bentdal Ingvaldsen og Ina Halle Haugen. Hadde tatt det dersom vi hadde blitt tilbudt det før mesterskapet. Også et par fjerdeplasser ved Solbu og det norske stafettlaget på 4x400 som så lett kunne vært enda litt bedre, fine innsatser også av flere kvinnelige mellomdistanseløpere (Antonsen, Wahlberg, Busic), og Hoelsveen viser at også den yngre garden på laget har noe å fare med. Kvalvåg og diskoskasterne har mer inne enn de fikk vist (noe som også gjelder f.eks. Skotheim), men det er god læring.

Og tenk U23-laget til Norge om to år dersom alle stiller og fortsetter å utvikle seg/holder nivået/er skadefrie. Jæger, 2x Rooth, Skotheim, Lillefosse, Si. Guttormsen, Flåtnes, Østgård, Halle Haugen, Ingvaldsen, og mange flere gode også. Forhåpentligvis har enda flere tatt steg innen det i tillegg. Vet det kommer mange mesterskap før det, men gleder meg allerede! Tror det kan bli mange medaljer der med fullklaff.

U20-laget om to år er jeg litt mer usikker på. Hoelsveen er jo bra, og Halvorsen og Olsen ser lovende ut. Hadde nok ikke trodd på altfor mange medaljer der om man hadde spurt meg i dag, men mye kan jo skje på to år. For to år siden hadde man jo ikke hørt om Østgård engang (annet enn å kanskje bla forbi navnet på diverse resultatlister) - nå er hun U20-europamester.

For øvrig fint om flere kan melde seg på i diskusjonen - er jo litt kjipt å diskutere med seg selv i lengden.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

janesaj skrev: søn jul 18, 2021 6:42 pm U20-laget om to år er jeg litt mer usikker på. Hoelsveen er jo bra, og Halvorsen og Olsen ser lovende ut. Hadde nok ikke trodd på altfor mange medaljer der om man hadde spurt meg i dag, men mye kan jo skje på to år.
Var en 04-modell, Nordengen Sirevåg, som klarte kravene på noen av langdistansene for kvinner til årets u20-em. Hun vil nok sikkert være med om 2 år og er forhåpentligvis bedre da. I tillegg er det jo en 06-modell fra en kjent familie som det er lov å ha litt forhåpninger til. Ellers kan det vel hende at noen presenterer seg i junior-nm om snaue 2 uker.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Hva er neste på programmet utenom OL?

janesaj

Legg inn av janesaj »

tartaglia2 skrev: søn jul 18, 2021 9:47 pm I tillegg er det jo en 06-modell fra en kjent familie som det er lov å ha litt forhåpninger til.
Apropos 06-modeller - vi har jo Malin Søtorp Solberg som gjorde 4:28 på 1500 meter under Sommerstevnet på Bislett tidligere i uka som jeg glemte litt bort da jeg skrev innlegget. Det er vel samme tid som Hoelsveen gjorde på det beste i fjor, da hun var på samme alder. Marte Hovland (05) med 4:25 fra samme stevne skal heller ikke kimses av. Så vi har definitivt enda noen lovende bak de vi har sett i årets U20-EM.
Sist redigert av janesaj den søn jul 18, 2021 11:03 pm, redigert 2 ganger totalt.

janesaj

Legg inn av janesaj »

lok1 skrev: søn jul 18, 2021 10:19 pm Hva er neste på programmet utenom OL?
Vi har vel junior-NM samme helg som OL begynner. Definitivt noe å se frem mot med alt det lovende som rører seg bak våre beste.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

janesaj skrev: søn jul 18, 2021 10:57 pm Apropos 06-modeller - vi har jo Malin Søtorp Solberg som gjorde 4:28 på 1500 meter under Sommerstevnet på Bislett tidligere i uka som jeg glemte litt bort da jeg skrev innlegget. Det er vel samme tid som Hoelsveen gjorde på det beste i fjor, da hun var på samme alder. Marte Hovland (05) med 4:25 fra samme stevne skal heller ikke kimses av. Så vi har definitivt enda noen lovende bak de vi har sett i årets U20-EM.
Var jo også en 04-modell som løp en 3000 meter i går kveld på en tid som ville holdt til 4. plass i u20-em

Eastbooh

Legg inn av Eastbooh »

janesaj skrev: søn jul 18, 2021 6:42 pm For øvrig fint om flere kan melde seg på i diskusjonen - er jo litt kjipt å diskutere med seg selv i lengden.
Jeg har ikke mer enn gjennomsnittlig peiling på friidrett og holdt meg for det meste inne på Fotball - Norsk, men når VGD plutselig gikk dunken så var min umiddelbare "frykt" at jeg kanskje måtte klare meg uten friidrettstråden til janesaj (og med andre flinke folk) under OL.

Så vi er mange som leser det du skriver med interesse, selv om du får lite respons nå etter restarten. Det tar seg forhåpentligvis opp snart.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Kult å se deg her janesaj. Det borger for kvalitet.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Østlendingen har laget en lengre artikkel om Ingeborg Østgård og em-gullet hennes.

Var jo litt prat om at flere av de gode løperne på jentesiden også er gode i langrenn og Østgård sier hun kommer til å satse på langrenn i minst en sesong til og muligens velge idrett etter det.

janesaj

Legg inn av janesaj »

tartaglia2 skrev: man jul 19, 2021 4:40 pm Var jo litt prat om at flere av de gode løperne på jentesiden også er gode i langrenn og Østgård sier hun kommer til å satse på langrenn i minst en sesong til og muligens velge idrett etter det.
Liker langrenn, men tanken på at norsk friidrett skal miste en U20-europamester til langrenn, der vi har nok av andre talenter fra før, er ikke veldig forlokkende i mitt hode. Så håper hun velger friidrett, selv om hun selvsagt må få lov til å velge det hun synes er artigst selv.

janesaj

Legg inn av janesaj »

Sveitseren Alex Wilson fra sesongbeste 10.38 til europarekord 9.84 på 100 meter i USA i helgen. Høres litt for utrolig ut til å være sant..

Link

Vanheden

Legg inn av Vanheden »

janesaj skrev: man jul 19, 2021 5:08 pm Sveitseren Alex Wilson fra sesongbeste 10.38 til europarekord 9.84 på 100 meter i USA i helgen. Høres litt for utrolig ut til å være sant..

Link
Det mycket suspekta resultatet godkänns ej pga ingen utrustning för mätning av reaktionstider tillstädes.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... kanns-inte

janesaj

Legg inn av janesaj »

Vanheden skrev: man jul 19, 2021 5:11 pm
janesaj skrev: man jul 19, 2021 5:08 pm Sveitseren Alex Wilson fra sesongbeste 10.38 til europarekord 9.84 på 100 meter i USA i helgen. Høres litt for utrolig ut til å være sant..

Link
Det mycket suspekta resultatet godkänns ej pga ingen utrustning för mätning av reaktionstider tillstädes.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... kanns-inte
Hadde en følelse av at det kom til å skje noe sånt, ja. Når noe er for godt til å være sant, er det tross alt ofte nettopp det.

Skjønt, det var kanskje ikke først og fremst dét jeg trodde skulle være grunnen til at løpet ble underkjent...

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

janesaj skrev: man jul 19, 2021 5:00 pm Liker langrenn, men tanken på at norsk friidrett skal miste en U20-europamester til langrenn, der vi har nok av andre talenter fra før, er ikke veldig forlokkende i mitt hode. Så håper hun velger friidrett, selv om hun selvsagt må få lov til å velge det hun synes er artigst selv.
Tildels enig, men om hun har en spurt på samme nivå i langrenn så ser jeg gjerne at hun satser på det. Vi trenger noen som kan utfordre Linn Svahn og de andre spurtsterke svenskene. Ellers syns jeg det er bra at hun fortsetter med det som har gitt suksess så langt. Løpetalentet hennes har jo tydeligvis ikke tatt skade av at hun også går langrenn og vil nok heller ikke gjøre det om hun fortsetter å gå på ski en vinter eller to til.

Hatleking

Legg inn av Hatleking »

tartaglia2 skrev: man jul 19, 2021 8:23 pm
janesaj skrev: man jul 19, 2021 5:00 pm Liker langrenn, men tanken på at norsk friidrett skal miste en U20-europamester til langrenn, der vi har nok av andre talenter fra før, er ikke veldig forlokkende i mitt hode. Så håper hun velger friidrett, selv om hun selvsagt må få lov til å velge det hun synes er artigst selv.
Tildels enig, men om hun har en spurt på samme nivå i langrenn så ser jeg gjerne at hun satser på det. Vi trenger noen som kan utfordre Linn Svahn og de andre spurtsterke svenskene. Ellers syns jeg det er bra at hun fortsetter med det som har gitt suksess så langt. Løpetalentet hennes har jo tydeligvis ikke tatt skade av at hun også går langrenn og vil nok heller ikke gjøre det om hun fortsetter å gå på ski en vinter eller to til.
På same måte som at det var veldig godt at Fossesholm til slutt landa på langrenn, er det etter mi meining veldig klårt at Østgård bør satse på friidrett. Ho er faktisk europeisk U20-meister på ein øvelse me ikkje har hatt gullmedaljar før. Må innrømme at eg ikkje har heilt oversikt i korleis ho ligg an i skisporet i forhold til dei andre på same alder, men ho skal verkeleg vere eit enormt talent for at det skal gje veldig god meining.

Så er det sjølvsagt ting som finansiering og slikt som spelar inn, og ho er sjølvsagt veldig ung - ho må velge det ho er motivert av. Men blir ho ikkje stormotivert av å vinne gull for Noreg i meisterskap, så veit ikkje eg :)

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Hatleking skrev: man jul 19, 2021 9:23 pm Må innrømme at eg ikkje har heilt oversikt i korleis ho ligg an i skisporet i forhold til dei andre på same alder
Hun ble nummer 3 sammenlagt og vant et enkeltrenn i NC junior i 2019/20 før koronaen stoppet alt av nasjonale juniorrenn. En annen deltaker i u20-em, Maren Halle Haugen, ble nummer 4 sammenlagt. Du kan se sammenlagtstillingen på side 2 i dette dokumentet

Edit: Er jo umulig å vite hvordan hun ligger an nå, men med tanke på det hun har gjort på løpebanen er det grunn til å tro at hun har forbedret seg også i langrennssporet. Sånn sett er hun nok en het kandidat til junior-vm kommende vinter. Og tar hun medalje der blir nok ikke valget hennes noe enklere

janesaj

Legg inn av janesaj »

Hatleking skrev: man jul 19, 2021 9:23 pm
tartaglia2 skrev: man jul 19, 2021 8:23 pm
janesaj skrev: man jul 19, 2021 5:00 pm Liker langrenn, men tanken på at norsk friidrett skal miste en U20-europamester til langrenn, der vi har nok av andre talenter fra før, er ikke veldig forlokkende i mitt hode. Så håper hun velger friidrett, selv om hun selvsagt må få lov til å velge det hun synes er artigst selv.
Tildels enig, men om hun har en spurt på samme nivå i langrenn så ser jeg gjerne at hun satser på det. Vi trenger noen som kan utfordre Linn Svahn og de andre spurtsterke svenskene. Ellers syns jeg det er bra at hun fortsetter med det som har gitt suksess så langt. Løpetalentet hennes har jo tydeligvis ikke tatt skade av at hun også går langrenn og vil nok heller ikke gjøre det om hun fortsetter å gå på ski en vinter eller to til.
På same måte som at det var veldig godt at Fossesholm til slutt landa på langrenn, er det etter mi meining veldig klårt at Østgård bør satse på friidrett. Ho er faktisk europeisk U20-meister på ein øvelse me ikkje har hatt gullmedaljar før. Må innrømme at eg ikkje har heilt oversikt i korleis ho ligg an i skisporet i forhold til dei andre på same alder, men ho skal verkeleg vere eit enormt talent for at det skal gje veldig god meining.

Så er det sjølvsagt ting som finansiering og slikt som spelar inn, og ho er sjølvsagt veldig ung - ho må velge det ho er motivert av. Men blir ho ikkje stormotivert av å vinne gull for Noreg i meisterskap, så veit ikkje eg :)
Kan jo være hun blir inspirert av sambygding Therese Johaug og at det er derfor det sitter langt inne å vrake langrenn.

Ikke vet jeg hva de puster inn i den ørlille bygda der, men det må være noe helt annet enn det vi normale folk gjør :D

Vanheden

Legg inn av Vanheden »

Apropå idrottare som sysslar med både langrenn och slätlöpning vill jag passa på att nämna svenska Hanna Strand. Hon löpte bl.a 1500m på 4:37 i sommar. Det är ingen sensationell tid, men åtminstone ganska exakt vad Ebba Andersson och Frida Karlsson gjorde som 16-åringar, vilket var gott nog att ta dem till bl.a ungdomsfinnkampen. Det sensationella är att Hanna Strand är 12 år.

Det är lite väl tidigt att hypa 12-åringar men tycker det kan vara kul att sådant finns nämnt om karriären blir god och man kan se tillbaka på det senare.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Vanheden skrev: tir jul 20, 2021 3:23 pm Apropå idrottare som sysslar med både langrenn och slätlöpning vill jag passa på att nämna svenska Hanna Strand. Hon löpte bl.a 1500m på 4:37 i sommar. Det är ingen sensationell tid, men åtminstone ganska exakt vad Ebba Andersson och Frida Karlsson gjorde som 16-åringar, vilket var gott nog att ta dem till bl.a ungdomsfinnkampen. Det sensationella är att Hanna Strand är 12 år.

Det är lite väl tidigt att hypa 12-åringar men tycker det kan vara kul att sådant finns nämnt om karriären blir god och man kan se tillbaka på det senare.
Jeg sjekket den norske statistikken og jeg finner ingenting for jenter 12, men for jenter 13 er det ingen som har løpt raskere enn 5 minutter i år. De to beste gjennom tidene er Malin Hoelsveen (05) og Anna Marie Nordengen Sirevåg (04) med henholdsvis 4:40 og 4:42.

Ser at det er veldig få tider fra før 2011 i den statistikken og den er nok ikke komplett for tidligere årskull.

janesaj

Legg inn av janesaj »

Vanheden skrev: tir jul 20, 2021 3:23 pm Apropå idrottare som sysslar med både langrenn och slätlöpning vill jag passa på att nämna svenska Hanna Strand. Hon löpte bl.a 1500m på 4:37 i sommar. Det är ingen sensationell tid, men åtminstone ganska exakt vad Ebba Andersson och Frida Karlsson gjorde som 16-åringar, vilket var gott nog att ta dem till bl.a ungdomsfinnkampen. Det sensationella är att Hanna Strand är 12 år.

Det är lite väl tidigt att hypa 12-åringar men tycker det kan vara kul att sådant finns nämnt om karriären blir god och man kan se tillbaka på det senare.
Har sett Hanna Strand blitt nevnt noen ganger på Flashback, ja, sammen med Majken Söderlund Larsson (07) som jo har 4:30 i år (og 2:11/9:46 på 800/3000). I tillegg har dere jo Alice Magnell Millan. Står tydeligvis bra til med de yngre løperne i Sverige.

Vanheden

Legg inn av Vanheden »

tartaglia2 skrev: tir jul 20, 2021 3:30 pm
Vanheden skrev: tir jul 20, 2021 3:23 pm Apropå idrottare som sysslar med både langrenn och slätlöpning vill jag passa på att nämna svenska Hanna Strand. Hon löpte bl.a 1500m på 4:37 i sommar. Det är ingen sensationell tid, men åtminstone ganska exakt vad Ebba Andersson och Frida Karlsson gjorde som 16-åringar, vilket var gott nog att ta dem till bl.a ungdomsfinnkampen. Det sensationella är att Hanna Strand är 12 år.

Det är lite väl tidigt att hypa 12-åringar men tycker det kan vara kul att sådant finns nämnt om karriären blir god och man kan se tillbaka på det senare.
Jeg sjekket den norske statistikken og jeg finner ingenting for jenter 12, men for jenter 13 er det ingen som har løpt raskere enn 5 minutter i år. De to beste gjennom tidene er Malin Hoelsveen (05) og Anna Marie Nordengen Sirevåg (04) med henholdsvis 4:40 og 4:42.

Ser at det er veldig få tider fra før 2011 i den statistikken og den er nok ikke komplett for tidligere årskull.
Nej, det hör väl inte till vanligheterna med officiella listor för så unga utövare. Vad med jäntan Ingebrigtsen då? Är inte hon runt 15 år nu?
Norge har iaf en meget god generation löparjäntor på gång, som ni såklart vet. Jag skulle säga att Sverige också har det, men att den bästa generationen är lite yngre än den norska. T.ex nyss fyllda 14-åringen Majken Söderlund Larsson som gjort 4:30 och en femtonåring som gjort 4:40. Men som helhet tror jag det blir svårt att matcha den här norska generationen löpare.

EDIT: Förstod först inte varför jag fick en varning när jag försökte posta, men det var alltså för att det inkommit ytterligare ett svar (ditt janesaj) under tiden jag skrev. Bra funktion!

Ja, Magnell glömde jag nämna. Men hon har haft skadeproblem. Och brorsan Emil har ju varit helt under isen. Jag undrar om det blivit för mycket för honom i sådan ung ålder? Har tydligen varit i Kenya och tränat absolut stenhårt. Har sett övertränad ut. Är ju en fantastisk talang annars.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Vanheden skrev: tir jul 20, 2021 3:58 pm Vad med jäntan Ingebrigtsen då? Är inte hon runt 15 år nu?
Hun ble 15 i mai og har løpt 1500 på 4:42 og 800 på 2:20 denne sesongen. Er nummer 3 og 6 i sin årsklasse på de distansene. Hun stiller også opp på de distansene under junior-nm neste helg. Hun er hvertfall påmeldt. Du kan se resultatene hennes her

Du kan også se statistikk for enkeltdistanser her. Den mangler som sagt enkelte eldre toppresultater, men har med de nyeste. Fins også noen PDF'er på friidrettsforbundets side der man kan finne de eldre toppresultatene, men der mangler da enkelte av de aller ferskeste.

Vanheden

Legg inn av Vanheden »

tartaglia2 skrev: tir jul 20, 2021 6:06 pm
Vanheden skrev: tir jul 20, 2021 3:58 pm Vad med jäntan Ingebrigtsen då? Är inte hon runt 15 år nu?
Hun ble 15 i mai og har løpt 1500 på 4:42 og 800 på 2:20 denne sesongen. Er nummer 3 og 6 i sin årsklasse på de distansene. Hun stiller også opp på de distansene under junior-nm neste helg. Hun er hvertfall påmeldt. Du kan se resultatene hennes her

Du kan også se statistikk for enkeltdistanser her. Den mangler som sagt enkelte eldre toppresultater, men har med de nyeste. Fins også noen PDF'er på friidrettsforbundets side der man kan finne de eldre toppresultatene, men der mangler da enkelte av de aller ferskeste.
Tusen tack för länkarna!

janesaj

Legg inn av janesaj »

Vladimir Vukicevic med 13.43 på 110 meter hekk i Italia i dag. Det er jo under norsk rekord, men dessverre i vind +2.2, så blir da ikke godkjent. Uansett et flott løp.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Startlister (uten heatinndeling) og tidsskjema for junior-nm er klart.

Ser ut som om de fleste deltakerne fra U20 og U23-EM er påmeldt, men har lagt merke til at noen mangler.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

janesaj skrev: man jul 19, 2021 5:16 pm
Vanheden skrev: man jul 19, 2021 5:11 pm
janesaj skrev: man jul 19, 2021 5:08 pm Sveitseren Alex Wilson fra sesongbeste 10.38 til europarekord 9.84 på 100 meter i USA i helgen. Høres litt for utrolig ut til å være sant..

Link
Det mycket suspekta resultatet godkänns ej pga ingen utrustning för mätning av reaktionstider tillstädes.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... kanns-inte
Hadde en følelse av at det kom til å skje noe sånt, ja. Når noe er for godt til å være sant, er det tross alt ofte nettopp det.

Skjønt, det var kanskje ikke først og fremst dét jeg trodde skulle være grunnen til at løpet ble underkjent...
Nå er han også tatt for doping. Testet positivt for anabole steroider allerede i mars, men det sveitsiske forbundt ville av en eller annen grunn ikke suspendere han.

janesaj

Legg inn av janesaj »

tartaglia2 skrev: lør jul 24, 2021 7:19 pm junior-nm
Igang fra 11:30 i morgen med mange bra utøvere på start. Kommer nok ikke til å få med meg altfor mye live, da jeg for tiden er på tur, men blir jo uansett fint med en liten avveksling fra "alvoret" i OL.

janesaj

Legg inn av janesaj »

Ingeborg Østgård 2:04.81 og suveren seier på 800 meter i junior-NM. Første gang sub 2:05, og det etter flere løp både på 800 og 1500 tidligere i helgen. Kan vel ikke være noen tvil om at hun har 2:02 inne allerede i år i det riktige feltet. Malin Hoelsveen perser også med et snaut halvsekund til 2:06.26 og slår Wahlberg. Ikke verst.

Sander Aae Skotheim 15.19 og pers i kule. Hoppet også 7.57 i lengde i litt for sterk vind i går.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Friidrett»