Friidrettssesongen 2021

Svar
Team Ingebrigtsen

Re: Friidrettssesongen 2021

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Armando71 skrev: tir sep 07, 2021 12:17 am Blir kun 1500 meter på Jakob. Han dropper 5000 meteren på onsdag.
Er vel null tvil om at dersom Jakob, eller Henrik eller Filip, blir nødt å prioritere mellom 1500 og 5000 så blir 1500 valgt. Hadde det vært motsatt rekkefølge med 1500 først, så ville det nok vært litt større håp om at han deltok i begge.

Høres uansett fornuftig vurdert av Jakob.

Armando71

Legg inn av Armando71 »

Team Ingebrigtsen skrev: tir sep 07, 2021 11:23 am
Armando71 skrev: tir sep 07, 2021 12:17 am Blir kun 1500 meter på Jakob. Han dropper 5000 meteren på onsdag.
Er vel null tvil om at dersom Jakob, eller Henrik eller Filip, blir nødt å prioritere mellom 1500 og 5000 så blir 1500 valgt. Hadde det vært motsatt rekkefølge med 1500 først, så ville det nok vært litt større håp om at han deltok i begge.

Høres uansett fornuftig vurdert av Jakob.
Ja. Han bekreftet i VG i dag at om det hadde vært motsatt ville han doblet.

Blir spennende å se hvordan formen er i morgen, og om han har fått ladet batteriene godt etter all reisingen i august.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

De er godt i gang i Zürich. Mahutsjikh og McDermott over 2.01 i høyde på første forsøk, begge to!

Puttemans
Innlegg: 2460

Legg inn av Puttemans »

Skraevadottir skrev: ons sep 08, 2021 6:39 pm De er godt i gang i Zürich. Mahutsjikh og McDermott over 2.01 i høyde på første forsøk, begge to!
Herlig å kunne få følge tekniske DL-øvelser skikkelig. Skulle vært standarden dette.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Puttemans skrev: ons sep 08, 2021 6:42 pm
Skraevadottir skrev: ons sep 08, 2021 6:39 pm De er godt i gang i Zürich. Mahutsjikh og McDermott over 2.01 i høyde på første forsøk, begge to!
Herlig å kunne få følge tekniske DL-øvelser skikkelig. Skulle vært standarden dette.
Helt enig, og for et nivå i dag! Både Mahutsjikh og Lasitskene over 2.03 i første forsøk. Mahutsjikh har ingen riv så langt i konkurransen. Ikke utenkelig at McDermott kan snike seg over heller.

pigg

Legg inn av pigg »

Hvorfor løper ikke Warholm i Zürich?

Puttemans
Innlegg: 2460

Legg inn av Puttemans »

pigg skrev: ons sep 08, 2021 6:48 pm Hvorfor løper ikke Warholm i Zürich?
Løper i morgen 21.35.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Lasitskene 2.05!

Puttemans
Innlegg: 2460

Legg inn av Puttemans »

2,05 på Lasitskene!

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Vukicevic har ikke fått med seg at Mahutsjikh har hoppa 2.06 innendørs i år, tydeligvis... Greit at det ikke teller som offisiell PB, men hun sier altså at hun aldri har hoppa høyere enn 2.04, og det blir jo feil.

Hudsucker

Legg inn av Hudsucker »

For en fantastisk høydekonkurranse, tenk å se to stykk forsøke seg på 2.07! Håper Mahutsjik, Lasitskene og McDermott kan presse hverandre mot ny verdensrekord neste sesong. Også veldig bra uttelling rent produksjonsmessig for høydekonkurransen, med fin oppbygging til hoppene med f.eks. kryssklipping mellom utøver/trener/konkurrent. Et av friidrettssesongens store høydepunkter, rett og slett.

Den der tullebanen får en derimot håpe var et engangstilfelle. Hva i alle dager var poenget, løpe omgitt av sikkerhetsgjerder og veier istedenfor et fullsatt(?) stadion? Var som om et av løpene under Bislett Games skulle bli flyttet ned i kjelleren (lurer på om ikke den banen der faktisk er 560 meter, den også.)

Vukicevic sier så mye tull at jeg tar meg i å savne Karen Marie, noe jeg virkelig aldri trodde jeg skulle si. Reprise på høydehopp der utøveren river tydelig med skuldrene - CV sier "vi ser at hun river med leggene", en av gutta mumler diplomatisk "jeg fikk neimen ikke med meg hva hun rev med". CV: "Lasitskene følger selvfølgelig spent med", en av gutta (litt mindre diplomatisk): "Hun sitter faktisk med ryggen til." I tillegg virker det som om hun tror hun fremstår som mer "ekspert" når hun sier selvfølgeligheter på mest mulig omstendelig vis, som dette, om en kulestøter: "Han er litt bak der han vil være når vi snakker om meter og centimeter." Det verste er kanskje at det blir altfor lite Rodal og Post, og at hun fort kan bli værende der i bua i 30 år. Krysser fingrene for at Vadim Demidov blir tilbudt en lukrativ femårskontrakt i Kina snarest mulig.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

NRK med gladnyhet i dag, de skal satse mer på friidrett og vil i tillegg til NM, Diamond League, VM og EM også vise andre nasjonale stevner. Regner med at dette er et steg mot å få flere C- eller B-rangerte stevner i Norge slik at våre utøvere vil få det enklere med å kvalifisere seg til mesterskap. Ekstra spennende at dette kommer nå som det er så mange talenter i norsk friidrett.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Hudsucker skrev: ons sep 08, 2021 7:58 pm Vukicevic sier så mye tull at jeg tar meg i å savne Karen Marie, noe jeg virkelig aldri trodde jeg skulle si. Reprise på høydehopp der utøveren river tydelig med skuldrene - CV sier "vi ser at hun river med leggene", en av gutta mumler diplomatisk "jeg fikk neimen ikke med meg hva hun rev med". CV: "Lasitskene følger selvfølgelig spent med", en av gutta (litt mindre diplomatisk): "Hun sitter faktisk med ryggen til." I tillegg virker det som om hun tror hun fremstår som mer "ekspert" når hun sier selvfølgeligheter på mest mulig omstendelig vis, som dette, om en kulestøter: "Han er litt bak der han vil være når vi snakker om meter og centimeter." Det verste er kanskje at det blir altfor lite Rodal og Post, og at hun fort kan bli værende der i bua i 30 år. Krysser fingrene for at Vadim Demidov blir tilbudt en lukrativ femårskontrakt i Kina snarest mulig.
Jeg er villig til å gi Vukicevic mer tid, men skjønner hva du mener. For eksempel var det veldig tydelig i Lausanne at når den internasjonale produksjonen la inn repriser fra de tekniske øvelsene, så kommenterte hun utfallet FØR det gikk på TV-skjermen. Men det handler jo mest om det TV-faglige, og der vil jeg gi henne mer tid. Verre er tankegangen om at man er ekspert fordi man har vært god utøver selv, så enkelt er det ikke, noe som vi har utallige eksempler på fra andre idretter også. Ingen tvil om at Rodal har en interesse som går langt utenom hans egne erfaringer, man hører jo tydelig at han har satt seg ordentlig inn i det han kommenterer. Og til slutt handler det jo om Vukicevic har like stor interesse for alle friidrettsøvelsene som Rodal har.
tartaglia2 skrev: tor sep 09, 2021 9:04 am NRK med gladnyhet i dag, de skal satse mer på friidrett og vil i tillegg til NM, Diamond League, VM og EM også vise andre nasjonale stevner. Regner med at dette er et steg mot å få flere C- eller B-rangerte stevner i Norge slik at våre utøvere vil få det enklere med å kvalifisere seg til mesterskap. Ekstra spennende at dette kommer nå som det er så mange talenter i norsk friidrett.
Har ventet på at NRK skal ta steget å satse på friidrett nå som de har mistet det meste av vinteridrettene. Spennende!

janesaj

Legg inn av janesaj »

tartaglia2 skrev: tor sep 09, 2021 9:04 am NRK med gladnyhet i dag, de skal satse mer på friidrett og vil i tillegg til NM, Diamond League, VM og EM også vise andre nasjonale stevner. Regner med at dette er et steg mot å få flere C- eller B-rangerte stevner i Norge slik at våre utøvere vil få det enklere med å kvalifisere seg til mesterskap. Ekstra spennende at dette kommer nå som det er så mange talenter i norsk friidrett.
Måtte gni meg i øynene og sjekke datoen for at det ikke er 1. april da jeg så dette - er jo nesten for godt til å være sant. Dette er jo en lignende ordning som SVT har hatt i årevis, og det kan bare føre med seg gode ting. Dette kommer til å skape en helt annen blest om stevnene, og kanskje får det litt flere av de store navnene til å stille også, noe som igjen er ubeskrivelig inspirerende for de store talentene og de andre som ligger litt i vannskorpa, og god reklame for friidretten generelt. Blir utrolig spennende å være norsk friidrettsentusiast de neste årene :)

jakral

Legg inn av jakral »

tartaglia2 skrev: tor sep 09, 2021 9:04 am NRK med gladnyhet i dag, de skal satse mer på friidrett og vil i tillegg til NM, Diamond League, VM og EM også vise andre nasjonale stevner. Regner med at dette er et steg mot å få flere C- eller B-rangerte stevner i Norge slik at våre utøvere vil få det enklere med å kvalifisere seg til mesterskap. Ekstra spennende at dette kommer nå som det er så mange talenter i norsk friidrett.
Dette er bra, ikke minst for rekrutteringen. Fokus på flere nasjonale utøvere. Friidrett er jo i grunnen en typisk NRK-sport som krysser av i de fleste boksene når det gjelder likestilling, der kvinner og menn er del av det samme sirkuset og etter hvert med samme øvelsesprogram, der utøvere med forskjellige kroppsfasonger har sine ulike grener. Dessuten passer friidrett, med sine lange økter, dårlig på reklame-tv.

Håper vi kan få flere landskamper på TV og at satsingen på stafettlag bærer frukt fremover. Det blir litt masete om alt skal dreie seg om Warholm og Ingebrigtsen.

janesaj

Legg inn av janesaj »

jakral skrev: tor sep 09, 2021 11:35 am Håper vi kan få flere landskamper på TV
Landskamper er vel lettere sagt enn gjort. For det første er jo sesongen allerede ganske tettpakket, og for det andre kan det fort bli problematisk å få de beste til å stille opp på noe som egentlig ikke betyr noe som helst (utenom ære). Er vel en grunn til at Finnkampen vel er det eneste Sverige og Finland er med på av rene landskamper, og det er vel kun tradisjon som gjør at de fleste av deres mest profilerte stiller opp på det fremfor andre stevner. Når det er sagt - skulle veldig gjerne hatt noe lignende som Finnkampen også her i landet.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Hudsucker skrev: ons sep 08, 2021 7:58 pm For en fantastisk høydekonkurranse, tenk å se to stykk forsøke seg på 2.07! Håper Mahutsjik, Lasitskene og McDermott kan presse hverandre mot ny verdensrekord neste sesong. Også veldig bra uttelling rent produksjonsmessig for høydekonkurransen, med fin oppbygging til hoppene med f.eks. kryssklipping mellom utøver/trener/konkurrent. Et av friidrettssesongens store høydepunkter, rett og slett.

Den der tullebanen får en derimot håpe var et engangstilfelle. Hva i alle dager var poenget, løpe omgitt av sikkerhetsgjerder og veier istedenfor et fullsatt(?) stadion? Var som om et av løpene under Bislett Games skulle bli flyttet ned i kjelleren (lurer på om ikke den banen der faktisk er 560 meter, den også.)
546 meter er Bislett innendørsbane.

Post nevnte vel så vidt at man kunne stille spørsmålstegn ved underlaget som de hoppet på. Vet ikke helt hva han mente, men regner med at er snakk om en trampolineeffekt.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

janesaj skrev: tor sep 09, 2021 11:30 am Måtte gni meg i øynene og sjekke datoen for at det ikke er 1. april da jeg så dette - er jo nesten for godt til å være sant. Dette er jo en lignende ordning som SVT har hatt i årevis, og det kan bare føre med seg gode ting. Dette kommer til å skape en helt annen blest om stevnene, og kanskje får det litt flere av de store navnene til å stille også, noe som igjen er ubeskrivelig inspirerende for de store talentene og de andre som ligger litt i vannskorpa, og god reklame for friidretten generelt. Blir utrolig spennende å være norsk friidrettsentusiast de neste årene :)
Jeg hadde faktisk en liten forventning om at dette skulle skje, men litt overraskende at det skjer allerede nå. Er jo et veldig gunstig tidspunkt for en friidrettssatsning på NRK og et løft på stevnefronten i Norge. Faktorer som økt etterspørsel etter stevner pga kvalifiseringskrav, store norske friidrettsstjerner og at NRK mistet mye vintersport spiller inn her. Ser jo at NRK (og SVT) satser mer på andre idretter (f.eks. orientering) nå som de har mistet mye av vintersporten. Fullt mulig at de kommer med lignende satsninger på andre idretter/konkurranser også.

Number4

Legg inn av Number4 »

Glimrende av NRK dette, virkelig en gledelig nyhet. Må si jeg likte konseptet fra Zurich i går. Ser man bort fra løpsøvelsene, kanskje vi kan få til noe tilsvarende i Spikersuppa (eller sjøsiden) i fremtiden. Husker det var høydeshow på Aker brygge med Hoen & Co, stinn brakke. Var vel der han satte norsk rekord!

startelver

Legg inn av startelver »

Flotte greier med NRK.

Når er det Jakob løper i dag?

Mysterio19

Legg inn av Mysterio19 »

Jakob kl. 2017 og Warholm kl. 2135.

Puttemans
Innlegg: 2460

Legg inn av Puttemans »

Amalie Iuel med norsk rekord 51,64 på 400 meter i Zürich. Vant løpet også. Gledelig.

Number4

Legg inn av Number4 »

Hyggelig opptur for henne det. Gikk ikke helt som planlagt i Tokyo. Kanskje hun vil satse mer på flatt enn langhekken. Var mer allround da hun hevdet seg på College-stevnene noen år tilbake.

janesaj

Legg inn av janesaj »

Puttemans skrev: tor sep 09, 2021 6:48 pm Amalie Iuel med norsk rekord 51,64 på 400 meter i Zürich. Vant løpet også. Gledelig.
Meget bra! Viser at hun bør ha mer inne enn hun har vist på langhekken også.

janesaj

Legg inn av janesaj »

Number4 skrev: tor sep 09, 2021 6:54 pm Var mer allround da hun hevdet seg på College-stevnene noen år tilbake.
Da satset hun vel på sjukamp i tillegg. Har såpass bra pers der som 6011 poeng. Er vel fortsatt bare Marcussen, Jæger og Skjæveland som har bedre poengsummer enn det i Norge gjennom tidene. Hadde vært artig å se henne i en sjukamp igjen.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Puttemans skrev: tor sep 09, 2021 6:48 pm Amalie Iuel med norsk rekord 51,64 på 400 meter i Zürich. Vant løpet også. Gledelig.
Gjør det samme med hekker Amalie så blir det bra.

janesaj

Legg inn av janesaj »

Ja, reporter, det ligger litt i kortene at det også er personlig rekord når noen setter nasjonsrekord...

startelver

Legg inn av startelver »

Mysterio19 skrev: tor sep 09, 2021 1:10 pm Jakob kl. 2017 og Warholm kl. 2135.
Takker!

Puttemans
Innlegg: 2460

Legg inn av Puttemans »

5,01!!

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

janesaj skrev: tor sep 09, 2021 7:22 pm Ja, reporter, det ligger litt i kortene at det også er personlig rekord når noen setter nasjonsrekord...
Vel, vi kan jo tenke oss at Iuel hadde løpt for Danmark før og der hadde løpt raskere enn den norske rekorden hun nettopp satt. Sånn rent hypotetisk.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Friidrett»