Arsenal - Sommervinduet 2022

Svar
Enzino
Innlegg: 5989

Re: Arsenal - Sommervinduet 2022

Legg inn av Enzino »

Nå skal man være ytterst forsiktig med å konkludere noe som helst basert på youtube-comps, men det ser ut som om Martinez i Ajax har en helt spinnvill langpasnings-fot.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Odysseen skrev: man jun 20, 2022 1:38 pm Har offisielt overgangsvindu-mistet det, og ser nå at Raphinha-ryktene tiltrer med stor kraft i dag. Gud hjelpes. Er så god han.
Ser det er mange Arsenal-fans som snakker om det på feeden, men ikke noe særlig håndfaste rykter bortsett fra en Goal-journalist jeg aldri har hørt om (altså ikke Charles Watts). Tar derfor dette rykte med en klype salt, spesielt siden jeg syns det er en litt merkelig bruk av pengene. For all del, ekstremt god spiller og tror han passer godt inn hos oss, men hvor mye får han spille i PL med Saka foran seg. Gir i hvert fall større muligheter til å hvile Saka uten å svekke laget så mye.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Odysseen skrev: man jun 20, 2022 1:38 pm Har offisielt overgangsvindu-mistet det, og ser nå at Raphinha-ryktene tiltrer med stor kraft i dag. Gud hjelpes. Er så god han.
Skal man tro på bookiene, leder vi det racet men Barcelona er fortsatt godt i contention.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Enzino skrev: man jun 20, 2022 1:57 pm Nå skal man være ytterst forsiktig med å konkludere noe som helst basert på youtube-comps, men det ser ut som om Martinez i Ajax har en helt spinnvill langpasnings-fot.
Ja, han er ganske så ellevill på det i følge dataen også. Husker ikke hvem det var som hadde laget den, men så en sånn radar på pasninger for han og han fylte hele radaren. Var pretty much over 95-persentilen for alt. Det er jo i Eresdivisie for et rimelig overlegent lag så man bør ta det med en klype natriumklorid, men liten tvil om at han er ekstremt god for akkurat det nivået. Spennende om han kan ta steget opp i PL hvis han skulle signere for oss.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: man jun 20, 2022 1:57 pm
Odysseen skrev: man jun 20, 2022 1:38 pm Har offisielt overgangsvindu-mistet det, og ser nå at Raphinha-ryktene tiltrer med stor kraft i dag. Gud hjelpes. Er så god han.
Ser det er mange Arsenal-fans som snakker om det på feeden, men ikke noe særlig håndfaste rykter bortsett fra en Goal-journalist jeg aldri har hørt om (altså ikke Charles Watts). Tar derfor dette rykte med en klype salt, spesielt siden jeg syns det er en litt merkelig bruk av pengene. For all del, ekstremt god spiller og tror han passer godt inn hos oss, men hvor mye får han spille i PL med Saka foran seg. Gir i hvert fall større muligheter til å hvile Saka uten å svekke laget så mye.
Var det ikke også noen som tenkte at Saka er minst like god som indreløper? ;-)

Er nok ikke bare luft, når bookiene er nede i 1 til 1 på at han spiller hos oss etter sommeren.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Enzino skrev: man jun 20, 2022 1:59 pm
Odysseen skrev: man jun 20, 2022 1:38 pm Har offisielt overgangsvindu-mistet det, og ser nå at Raphinha-ryktene tiltrer med stor kraft i dag. Gud hjelpes. Er så god han.
Skal man tro på bookiene, leder vi det racet men Barcelona er fortsatt godt i contention.
Fab med en oppdatering. Ser ikke ut som det har skjedd så mye som jeg først fikk inntrykk av på Twitter

Wellé

Legg inn av Wellé »

Enzino skrev: man jun 20, 2022 2:01 pm
Wellé skrev: man jun 20, 2022 1:57 pm
Odysseen skrev: man jun 20, 2022 1:38 pm Har offisielt overgangsvindu-mistet det, og ser nå at Raphinha-ryktene tiltrer med stor kraft i dag. Gud hjelpes. Er så god han.
Ser det er mange Arsenal-fans som snakker om det på feeden, men ikke noe særlig håndfaste rykter bortsett fra en Goal-journalist jeg aldri har hørt om (altså ikke Charles Watts). Tar derfor dette rykte med en klype salt, spesielt siden jeg syns det er en litt merkelig bruk av pengene. For all del, ekstremt god spiller og tror han passer godt inn hos oss, men hvor mye får han spille i PL med Saka foran seg. Gir i hvert fall større muligheter til å hvile Saka uten å svekke laget så mye.
Var det ikke også noen som tenkte at Saka er minst like god som indreløper? ;-)

Er nok ikke bare luft, når bookiene er nede i 1 til 1 på at han spiller hos oss etter sommeren.
Hvis man ønsker å satse på han der så har jeg ingen tvil om at han kan bli verdensklasse i den posisjonen, men nå har det seg slik at han har blitt satset på i rollen som høyreving de siste 18mnd, så da antar jeg at det er det som er planen. Man har også hentet to venstrebente indreløpere, med forutsetning om at Vieira er klar, så behovet er ikke det samme for å spille han der som da jeg kom med den påstanden. Kunne vært spennende å teste han ut som venstre indreløper i kamper hvor man spiller Raphinha tho.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: man jun 20, 2022 1:59 pm
Enzino skrev: man jun 20, 2022 1:57 pm Nå skal man være ytterst forsiktig med å konkludere noe som helst basert på youtube-comps, men det ser ut som om Martinez i Ajax har en helt spinnvill langpasnings-fot.
Ja, han er ganske så ellevill på det i følge dataen også. Husker ikke hvem det var som hadde laget den, men så en sånn radar på pasninger for han og han fylte hele radaren. Var pretty much over 95-persentilen for alt. Det er jo i Eresdivisie for et rimelig overlegent lag så man bør ta det med en klype natriumklorid, men liten tvil om at han er ekstremt god for akkurat det nivået. Spennende om han kan ta steget opp i PL hvis han skulle signere for oss.
Det er klart. Men når du prikker medspiller med 30-40-50 meters-pasninger gang på gang på gang, så er det en grunnferdighet som antakelig kan være nyttig også på et høyere nivå. Jeg blir sjelden imponert over noe i youtube-comps, men dette var ekstremt.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: man jun 20, 2022 2:03 pm
Hvis man ønsker å satse på han der så har jeg ingen tvil om at han kan bli verdensklasse i den posisjonen, men nå har det seg slik at han har blitt satset på i rollen som høyreving de siste 18mnd, så da antar jeg at det er det som er planen. Man har også hentet to venstrebente indreløpere, med forutsetning om at Vieira er klar, så behovet er ikke det samme for å spille han der som da jeg kom med den påstanden. Kunne vært spennende å teste han ut som venstre indreløper i kamper hvor man spiller Raphinha tho.
Alt i alt så var det jo mangel på options i slutten av sesongen, som så ut til å koste oss CL-plass. Så bare positivt om vi får opp flere alternative konstelasjoner. Både for rullering og for taktikk.

Men hvis vi kjøper Vieria og Raphinha uten å forsterke sentral midtbane, så får jeg Wenger-vibber.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Med de summene som nevnes på Raphinha, så må jeg igjen stille spørsmålet: Hvor kommer pengene fra?

Veldig spent på om de kommer fra Kroenke eller fra banklån/obligasjon. Nekter å tro at Kroenke spytter inn noe (utenom lån med høye renter som i praksis blir nesten nøyaktig det samme som å låne andre steder), inntil det motsatte er bevist.

Veldig kult å flexe litt muskler på overgangsmarkedet, men jeg lurer på om klubben nå drives med høy finansiell risiko.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Enzino skrev: man jun 20, 2022 2:09 pm Med de summene som nevnes på Raphinha, så må jeg igjen stille spørsmålet: Hvor kommer pengene fra?

Veldig spent på om de kommer fra Kroenke eller fra banklån/obligasjon. Nekter å tro at Kroenke spytter inn noe (utenom lån med høye renter som i praksis blir nesten nøyaktig det samme som å låne andre steder), inntil det motsatte er bevist.

Veldig kult å flexe litt muskler på overgangsmarkedet, men jeg lurer på om klubben nå drives med høy finansiell risiko.
Nå er vel Kroenke den rikeste eieren i PL bortsett fra eierne til City og Newcastle, så vi går nok ikke konkurs med det første.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Onv95 skrev: man jun 20, 2022 3:03 pm Nå er vel Kroenke den rikeste eieren i PL bortsett fra eierne til City og Newcastle, så vi går nok ikke konkurs med det første.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_o ... ball_clubs

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

MentalM skrev: man jun 20, 2022 3:13 pm
Onv95 skrev: man jun 20, 2022 3:03 pm Nå er vel Kroenke den rikeste eieren i PL bortsett fra eierne til City og Newcastle, så vi går nok ikke konkurs med det første.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_o ... ball_clubs
Så har han kona som er verdt omtrent like mye eller noe mer, om han trenger å låne 😂

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Onv95 skrev: man jun 20, 2022 3:03 pm
Enzino skrev: man jun 20, 2022 2:09 pm Med de summene som nevnes på Raphinha, så må jeg igjen stille spørsmålet: Hvor kommer pengene fra?

Veldig spent på om de kommer fra Kroenke eller fra banklån/obligasjon. Nekter å tro at Kroenke spytter inn noe (utenom lån med høye renter som i praksis blir nesten nøyaktig det samme som å låne andre steder), inntil det motsatte er bevist.

Veldig kult å flexe litt muskler på overgangsmarkedet, men jeg lurer på om klubben nå drives med høy finansiell risiko.
Nå er vel Kroenke den rikeste eieren i PL bortsett fra eierne til City og Newcastle, så vi går nok ikke konkurs med det første.
Nja. Kroenke gjør nok det, og kun det, som han mener er den beste kommersielle og finansielle beslutningen. Har er en dyktig forretningsmann, så jeg tror i utgangspunktet ikke han tar finansiell risiko som han tror kan føre til verdiforringelse av aksjene.

Men, du kan banne på at hvis han skulle bomme, f.eks fordi det kommer nye sjokk i den globale økonomien, så kaster han ikke gode penger etter dårlige. Det er jo ikke sånn at selskaper med kapitalsterke eiere aldri har gått konkurs i forretningshistorien.

Jeg er veldig nysgjerrig på hvilke finansieringsgrep som er tatt, så gleder meg til neste regnskapsavleggelse. Uansett hvor nerdete det måtte høres ut. :lol:

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Kanskje greit og nevne at det forløbig er kun Marquinhos som er bekreftet. Smellene vil komme.

Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »

Vike4 skrev: man jun 20, 2022 5:05 pm Kanskje greit og nevne at det forløbig er kun Marquinhos som er bekreftet. Smellene vil komme.
Porto har bekreftet Vieira sin overgang til Arsenal, jeg vet ikke hvorfor det har tatt så lang tid for Arsenal å bekrefte det selv.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Jokkemedkniven skrev: man jun 20, 2022 5:09 pm
Vike4 skrev: man jun 20, 2022 5:05 pm Kanskje greit og nevne at det forløbig er kun Marquinhos som er bekreftet. Smellene vil komme.
Porto har bekreftet Vieira sin overgang til Arsenal, jeg vet ikke hvorfor det har tatt så lang tid for Arsenal å bekrefte det selv.
De som styrer hjemmesiden er muligens sløvere enn en kommunearbeider.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Arsenal have cooled their interest in Tielemans as they look to push through their move for esus.The Gunners are also keen on bringing Raphinha to north London and believe they could get a deal done for the winger if barca dont rekindle their interest

(@charles_watts)

Vike4

Legg inn av Vike4 »

The negotiation between Arsenal and Manchester City for striker Gabriel Jesus should have an outcome soon. The player's staff traveled to Europe and tries to unlock the talks between the two clubs, as reported by GOAL.

(@thirfernandes / @simpraisa)

https://t.co/NJOzfHvMta

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Jeg har ingen tro på at vi har økonomi til å hente Jesus, Tielemans, Raphinha og Vieira.

Og trenger vi virkelig to vingtyper?

Virker som om Pepe drar, men vi har fortsatt Saka, ESR og Martinelli som kjemper om to plasser. Med en til inn så føler jeg vi har god dekning, siden Jesus også kan spille ving. Særlig i og med at vi i tillegg har Reiss-Nelson og Hutchinson, hvis det virkelig skulle knipe.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Bone8 skrev: man jun 20, 2022 5:50 pm Jeg har ingen tro på at vi har økonomi til å hente Jesus, Tielemans, Raphinha og Vieira.

Og trenger vi virkelig to vingtyper?

Virker som om Pepe drar, men vi har fortsatt Saka, ESR og Martinelli som kjemper om to plasser. Med en til inn så føler jeg vi har god dekning, siden Jesus også kan spille ving. Særlig i og med at vi i tillegg har Reiss-Nelson og Hutchinson, hvis det virkelig skulle knipe.
Mulig jeg har misforstått, men såvidt jeg har skjønt er Vieria mye mer en 10/MØ spillertype enn en ving.

Men å gå for flere offensive/kreative og droppe en sentral midtbanespiller, gir virkelig ikke mening. Nå er fortsatt oddsen på Tielemans veldig lav, så tror ikke en twitteruttalelse forandrer på at klubben forsøker å hente ham.

Men jeg lurer seriøst på hvor grensen vår går denne sommeren, sånn finansielt. Har virkelig ikke tro på at vi henter alle vi er blitt sterkt linket til. Men hadde jo vært kjempekult dersom det skjedde, i hvert fall sportslig.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Bone8 skrev: man jun 20, 2022 5:50 pm Jeg har ingen tro på at vi har økonomi til å hente Jesus, Tielemans, Raphinha og Vieira.

Og trenger vi virkelig to vingtyper?

Virker som om Pepe drar, men vi har fortsatt Saka, ESR og Martinelli som kjemper om to plasser. Med en til inn så føler jeg vi har god dekning, siden Jesus også kan spille ving. Særlig i og med at vi i tillegg har Reiss-Nelson og Hutchinson, hvis det virkelig skulle knipe.
Jesus tror jeg vi får i boks, men Tielemans, Raphinha og Martinez er jeg svært usikker på. Mange klubber som er interessert, så det er nok under 50% atm.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Hentes Raphinha konkurrerer han sannsynligvis med Saka på høyresiden og Ødegaard i midtbanerollen. Ser ikke for meg at Saka benkes noe særlig, mens det er rart om han skal brukes i tierrollen når dere også har kjøpt Silva.

Kan det tenkes at det hele er et PR-stunt fra Kroenke og co? Så kan de si at de prøvde seg på Raphinha (og andre) for å forsøke å blidgjøre misfornøyde fans.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Deco skal ha vært i London i dag for å forhandle frem en overgang til oss for Raphinha.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Vike4 skrev: man jun 20, 2022 7:38 pm Deco skal ha vært i London i dag for å forhandle frem en overgang til oss for Raphinha.
Haha. Er det Deco som eier Raphinha?
Han har 2 år igjen og det er Leeds som sitter med kortene her. Har mine tvil om dere også siden det ikke er CL dere kan friste med.

Deco virker forøvrig å være en klovn. Hadde bortimot lovet Raphinha til Barcelona for en meget billig penge, og de eier ikke såpass nål i veggen til å registrere de som de allerede har engang.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Fernandovonarb skrev: man jun 20, 2022 8:14 pm
Vike4 skrev: man jun 20, 2022 7:38 pm Deco skal ha vært i London i dag for å forhandle frem en overgang til oss for Raphinha.
Haha. Er det Deco som eier Raphinha?
Han har 2 år igjen og det er Leeds som sitter med kortene her. Har mine tvil om dere også siden det ikke er CL dere kan friste med.

Deco virker forøvrig å være en klovn. Hadde bortimot lovet Raphinha til Barcelona for en meget billig penge, og de eier ikke såpass nål i veggen til å registrere de som de allerede har engang.
Det er vel ingen som «eier» Raphinha. Men det er sånn det fungerer, først snakker det kjøpende lag med representant for spiller og hvis det er interesse så kontakter kjøperklubben den klubb spiller har kontrakt med. Når det er sagt så tviler jeg sterkt på at dette blir en realitet med Arsenal. CL er en ting og Leeds sin verdivurdering som det største problemet.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Selv om resultatene har vært svake de siste sesongene, så er Arsenal som merkevare enormt stort. Langt større enn enkelte kanskje tror.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Onv95 skrev: man jun 20, 2022 8:22 pm
Fernandovonarb skrev: man jun 20, 2022 8:14 pm
Vike4 skrev: man jun 20, 2022 7:38 pm Deco skal ha vært i London i dag for å forhandle frem en overgang til oss for Raphinha.
Haha. Er det Deco som eier Raphinha?
Han har 2 år igjen og det er Leeds som sitter med kortene her. Har mine tvil om dere også siden det ikke er CL dere kan friste med.

Deco virker forøvrig å være en klovn. Hadde bortimot lovet Raphinha til Barcelona for en meget billig penge, og de eier ikke såpass nål i veggen til å registrere de som de allerede har engang.
Det er vel ingen som «eier» Raphinha. Men det er sånn det fungerer, først snakker det kjøpende lag med representant for spiller og hvis det er interesse så kontakter kjøperklubben den klubb spiller har kontrakt med. Når det er sagt så tviler jeg sterkt på at dette blir en realitet med Arsenal. CL er en ting og Leeds sin verdivurdering som det største problemet.
Er dette lovlig? Jeg mener det ikke er lov å snakke med spiller uten godkjenning fra klubb. Et oppriktig spørsmål her altså. Vet det har vært noen konflikter rundt dette, hvor klubber har gått rett på spiller under kontrakt.

Raphinha har ingen utkjøpsklausul som har vært hevdet, så her sitter Leeds med kortene. Vi har råd til å være tverr så det er sagt. Tror likevel han havner i Barcelona når de får tryllet frem penger, men er ikke overbevist. Arsenal har jeg ingen tro på, men jeg kan ta feil. Da blir han ekstremt dyr.

Odysseen

Legg inn av Odysseen »

Fernandovonarb skrev: man jun 20, 2022 8:58 pm
Onv95 skrev: man jun 20, 2022 8:22 pm
Fernandovonarb skrev: man jun 20, 2022 8:14 pm

Haha. Er det Deco som eier Raphinha?
Han har 2 år igjen og det er Leeds som sitter med kortene her. Har mine tvil om dere også siden det ikke er CL dere kan friste med.

Deco virker forøvrig å være en klovn. Hadde bortimot lovet Raphinha til Barcelona for en meget billig penge, og de eier ikke såpass nål i veggen til å registrere de som de allerede har engang.
Det er vel ingen som «eier» Raphinha. Men det er sånn det fungerer, først snakker det kjøpende lag med representant for spiller og hvis det er interesse så kontakter kjøperklubben den klubb spiller har kontrakt med. Når det er sagt så tviler jeg sterkt på at dette blir en realitet med Arsenal. CL er en ting og Leeds sin verdivurdering som det største problemet.
Er dette lovlig? Jeg mener det ikke er lov å snakke med spiller uten godkjenning fra klubb. Et oppriktig spørsmål her altså. Vet det har vært noen konflikter rundt dette, hvor klubber har gått rett på spiller under kontrakt.

Raphinha har ingen utkjøpsklausul som har vært hevdet, så her sitter Leeds med kortene. Vi har råd til å være tverr så det er sagt. Tror likevel han havner i Barcelona når de får tryllet frem penger, men er ikke overbevist. Arsenal har jeg ingen tro på, men jeg kan ta feil. Da blir han ekstremt dyr.
Er ikke lovlig, men det er jo utviklet seg til å bli sedvane nå. Er nettopp derfor en kan være ganske sikker på at en overgang har kommet ganske langt om det først legges inn et offisielt bud fra klubb til klubb - nettopp fordi en da må forutsette at det foreligger enighet mellom kjøpende klubb og spiller.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Fernandovonarb skrev: man jun 20, 2022 8:58 pm
Onv95 skrev: man jun 20, 2022 8:22 pm
Fernandovonarb skrev: man jun 20, 2022 8:14 pm

Haha. Er det Deco som eier Raphinha?
Han har 2 år igjen og det er Leeds som sitter med kortene her. Har mine tvil om dere også siden det ikke er CL dere kan friste med.

Deco virker forøvrig å være en klovn. Hadde bortimot lovet Raphinha til Barcelona for en meget billig penge, og de eier ikke såpass nål i veggen til å registrere de som de allerede har engang.
Det er vel ingen som «eier» Raphinha. Men det er sånn det fungerer, først snakker det kjøpende lag med representant for spiller og hvis det er interesse så kontakter kjøperklubben den klubb spiller har kontrakt med. Når det er sagt så tviler jeg sterkt på at dette blir en realitet med Arsenal. CL er en ting og Leeds sin verdivurdering som det største problemet.
Er dette lovlig? Jeg mener det ikke er lov å snakke med spiller uten godkjenning fra klubb. Et oppriktig spørsmål her altså. Vet det har vært noen konflikter rundt dette, hvor klubber har gått rett på spiller under kontrakt.

Raphinha har ingen utkjøpsklausul som har vært hevdet, så her sitter Leeds med kortene. Vi har råd til å være tverr så det er sagt. Tror likevel han havner i Barcelona når de får tryllet frem penger, men er ikke overbevist. Arsenal har jeg ingen tro på, men jeg kan ta feil. Da blir han ekstremt dyr.
Det ser ikke ut som om markedet er enig med deg i den analysen:

https://www.oddschecker.com/football/fo ... fer-window

Historien viser vel at det sjelden går å holde på en spiller hvis han vil vekk (sier ikke at det er tilfellet her, for det aner jeg ingenting om). Selv om man i teorien sitter på kortene. I praksis funker det oftere ikke sånn, enn det gjør det. Vi har hatt nok av sånne situasjoner motsatt vei, i Arsenal. Ikke alle de spillerne kan nevnes med navn i denne tråden.

Prisene det spekuleres i er for øvrig hinsides imo. Så den siste setningen din er nok bulls eye.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»