Arsenal - Sommervinduet 2022

Svar
Machine_Head

Re: Arsenal - Sommervinduet 2022

Legg inn av Machine_Head »

Dere kjører på dette sommervinduet, for en som har Arsenal-sympatier pga gode kompiser som er Gunners og at jeg alltid har likt fotballen dere forfekter så håper jeg signeringene dere ønsker går igjennom! Jeg vil ha litt ordentlig konkurranse med flere lag i PL igjen, begynner å bli mektig lei av å bare kjempe om ting med det forbanna møkkalaget City.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Enzino skrev: fre jun 17, 2022 8:36 am Får vi faktisk inn Jesus, Tielemans, Saliba og Vieira (samt Marquinhos men han tror jeg er mer EL og cupspiller, evnt blir lånt ut en sesong), så vil jo stallen unektlig være vesentlig forsterket fra forrige sesong.
Ettersom jeg er "noe" smålig må jeg si at det gleder meg å se Arsenal opptre langt mer resolutt enn united.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Eldon skrev: fre jun 17, 2022 8:58 pm
Enzino skrev: fre jun 17, 2022 8:36 am Får vi faktisk inn Jesus, Tielemans, Saliba og Vieira (samt Marquinhos men han tror jeg er mer EL og cupspiller, evnt blir lånt ut en sesong), så vil jo stallen unektlig være vesentlig forsterket fra forrige sesong.
Ettersom jeg er "noe" smålig må jeg si at det gleder meg å se Arsenal opptre langt mer resolutt enn united.
De ender nok dessverre opp med Frankie.

Odysseen

Legg inn av Odysseen »

For noen enorme 48 timer det har vært for Arsenal på rykte/overgangsmarkedet. Kan kkke huske maken. Helt åpenbart at vi trøkker på i sommer, og jeg kan ikke forstå annet enn at Kroenke har en stor ære for det - for vi har jo egentlkg ikke penger.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Begynte å bli litt for mye av det gode her:


DennisB

Legg inn av DennisB »

Minner meg litt om tiden under Wenger, om vi ikke henter inn en erstatter for Xhaka. Mer offensiv kreativitet og styrke, og så ignorerer vi "problemet" vi har på defensiv og sentral midtbane.

Ryker Tielemans, så ender vi vel opp med å spille Xhaka et år til, og irriterer oss grønne over de tapte poengene han forårsaker oss.

Håper jeg tar feil. En sentral midtbanespiller er absolutt like viktig som en spiss, og må ikke ignoreres. Vieira er sikkert god han, men er en offensiv spiller, og han dekker ikke behovet vi har på Xhaka sin plass. Ikke Lokonga heller kommende sesong, tror jeg.

Er det andre vi er linket til som kan spille sentralt? Eller må vi legge alle eggene i kurven til Partey?
Er laaang tid igjen av vinduet da, så det ordner seg vel...

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

DennisB skrev: lør jun 18, 2022 8:38 am Minner meg litt om tiden under Wenger, om vi ikke henter inn en erstatter for Xhaka. Mer offensiv kreativitet og styrke, og så ignorerer vi "problemet" vi har på defensiv og sentral midtbane.

Ryker Tielemans, så ender vi vel opp med å spille Xhaka et år til, og irriterer oss grønne over de tapte poengene han forårsaker oss.

Håper jeg tar feil. En sentral midtbanespiller er absolutt like viktig som en spiss, og må ikke ignoreres. Vieira er sikkert god han, men er en offensiv spiller, og han dekker ikke behovet vi har på Xhaka sin plass. Ikke Lokonga heller kommende sesong, tror jeg.

Er det andre vi er linket til som kan spille sentralt? Eller må vi legge alle eggene i kurven til Partey?
Er laaang tid igjen av vinduet da, så det ordner seg vel...
Det eneste som mangler da, er at Arteta omskolerer Vieria til defensiv playmaker og uttaler «There is no defensive midfielders”, så er ringen sluttet. :lol:

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Odysseen skrev: fre jun 17, 2022 10:10 pm For noen enorme 48 timer det har vært for Arsenal på rykte/overgangsmarkedet. Kan kkke huske maken. Helt åpenbart at vi trøkker på i sommer, og jeg kan ikke forstå annet enn at Kroenke har en stor ære for det - for vi har jo egentlkg ikke penger.
Er vel litt tidlig å gi Kroenke noe ære.

Hvis vi låner pengene i bank eller obligasjonsmarkedet tar jo klubben høy finansiell risiko og uten at han har spyttet inn en cent. I så fall kult når det skjer fordi vi forsterker stallen, men ikke så kult hvis det setter klubben i en presset finansiell situasjon om det ikke lykkes sportslig og ikke tar oss til inntekten i CL. Ref. vorspielet til nedrykket til Leeds i sin tid.

Blir ekstra interessant å lese regnskapene til klubben fremover.

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Fader rullan dere kjører på! Det blir uten tvil spennende å følge Arsenal de neste årene.

Wellé

Legg inn av Wellé »

rommegrot skrev: lør jun 18, 2022 10:56 am Fader rullan dere kjører på! Det blir uten tvil spennende å følge Arsenal de neste årene.
Vi har offisielt kun kjøpt en spiller til £3,5m så vi trenger ikke ta helt av, men virker som klubben har en klar plan på hvem de ønsker.

Blir veldig rart hvis man har fullført alt av overganger i god tid før sesongen begynner. Det kan jeg aldri huske ha skjedd, med mindre vi fikk Cech inn veldig tidlig.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Lisandro Martinez, hva er planen der? Må vel være venstreback Arteta tenker på? Eller skal vi gå over til 3 stoppere, White, Saliba,Gabriel og ha Martinez og Holding som backup? Tierney spiller også mye stopper som en av tre for Skottland.

Går vi over til 3 stoppere så er ikke behovet for enda en defensiv midtbane like stort.

Synes vi har sett bra ut i den formasjonen tidligere. Spørsmålet er hva man gjør med de offensive spillerne.

Ramsdale
———White-Saliba-Gabriel——
Tomiyasu-Ødegaard-Partey-Smith-Rowe-Saka
—————-Martinelli—-Jesus————

Lisandro Marinez, Tierney, Holding, Xhaka, Elneny, Vieira, Nhetiah, Balogun som backup

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

TAdams6 skrev: lør jun 18, 2022 12:20 pm Lisandro Martinez, hva er planen der? Må vel være venstreback Arteta tenker på? Eller skal vi gå over til 3 stoppere, White, Saliba,Gabriel og ha Martinez og Holding som backup? Tierney spiller også mye stopper som en av tre for Skottland.

Går vi over til 3 stoppere så er ikke behovet for enda en defensiv midtbane like stort.

Synes vi har sett bra ut i den formasjonen tidligere. Spørsmålet er hva man gjør med de offensive spillerne.

Ramsdale
———White-Saliba-Gabriel——
Tomiyasu-Ødegaard-Partey-Smith-Rowe-Saka
—————-Martinelli—-Jesus————

Lisandro Marinez, Tierney, Holding, Xhaka, Elneny, Vieira, Nhetiah, Balogun som backup
Kan vel være så enkelt som at han ser at Tavares har en lengre vei til å være på nivå enn han trodde, og at Tierney er mye skadet?

Jeg må si at hvis jeg ser på hva vi manglet i forrige sesong, så var det en spiss og en midtbanespiller, men etter der etterlyser jeg primært backup på backene.

Å kjøpe en spiller som kan covre både i midtforsvaret og på venstre back gir god mening uten at vi legger om formasjon.

Og det er vel typisk Arteta å gjerne ville ha spillere som behersker mer enn en posisjon.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Enzino skrev: lør jun 18, 2022 12:50 pm
TAdams6 skrev: lør jun 18, 2022 12:20 pm Lisandro Martinez, hva er planen der? Må vel være venstreback Arteta tenker på? Eller skal vi gå over til 3 stoppere, White, Saliba,Gabriel og ha Martinez og Holding som backup? Tierney spiller også mye stopper som en av tre for Skottland.

Går vi over til 3 stoppere så er ikke behovet for enda en defensiv midtbane like stort.

Synes vi har sett bra ut i den formasjonen tidligere. Spørsmålet er hva man gjør med de offensive spillerne.

Ramsdale
———White-Saliba-Gabriel——
Tomiyasu-Ødegaard-Partey-Smith-Rowe-Saka
—————-Martinelli—-Jesus————

Lisandro Marinez, Tierney, Holding, Xhaka, Elneny, Vieira, Nhetiah, Balogun som backup
Kan vel være så enkelt som at han ser at Tavares har en lengre vei til å være på nivå enn han trodde, og at Tierney er mye skadet?

Jeg må si at hvis jeg ser på hva vi manglet i forrige sesong, så var det en spiss og en midtbanespiller, men etter der etterlyser jeg primært backup på backene.

Å kjøpe en spiller som kan covre både i midtforsvaret og på venstre back gir god mening uten at vi legger om formasjon.

Og det er vel typisk Arteta å gjerne ville ha spillere som behersker mer enn en posisjon.
Absolutt. Backup på backene er høyt oppe på prioriteringslista.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

En hel dag uten rykter, nei dette er ikke holdbart.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Er vi fornøyde med Vieira, Jesus og Tielemans? Jeg vet vi blir linket til en del spillere, men klarer vi å hente inn 3 av de må vel det være bra?

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

Vike4 skrev: søn jun 19, 2022 5:53 pm Er vi fornøyde med Vieira, Jesus og Tielemans? Jeg vet vi blir linket til en del spillere, men klarer vi å hente inn 3 av de må vel det være bra?
Han fra Ajax er vel også høyaktuell.
Med de fire så ja.
Skulle gjerne riktignok sett en ren spiss til.
Gjerne en fysisk stor en når kampbildet trengs forandring.
Kan godt være en veteran.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

BigTonyAdams skrev: søn jun 19, 2022 9:10 pm
Vike4 skrev: søn jun 19, 2022 5:53 pm Er vi fornøyde med Vieira, Jesus og Tielemans? Jeg vet vi blir linket til en del spillere, men klarer vi å hente inn 3 av de må vel det være bra?
Han fra Ajax er vel også høyaktuell.
Med de fire så ja.
Skulle gjerne riktignok sett en ren spiss til.
Gjerne en fysisk stor en når kampbildet trengs forandring.
Kan godt være en veteran.
Der er mange som er høyaktuelle for tiden, men der er alltid en overgang eller to som går i vasken. Nå som Eddy har signert ny kontrakt så er det vel uaktuelt at der kommer inn flere enn en. Får vi bare se om vi får Jesus overgangen i boks.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Ser at mange gir kudos til Arsenal for at vi er så aktive på overgangsfronten. Vel, vi har så langt kun signert en ung og ukjent brasilianer og tegner ny kontrakt med Eddie. Jeg er som alltid skeptisk til rykter og avventer til spillerne er presentert på Arsenal.com. Vi knyttes til mange spennende spillere men det vi virkelig trenger er en spiss om skårer mål, en oppgradering av Xhaka og en god backup på venstre back.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Onv95 skrev: man jun 20, 2022 10:01 am Ser at mange gir kudos til Arsenal for at vi er så aktive på overgangsfronten. Vel, vi har så langt kun signert en ung og ukjent brasilianer og tegner ny kontrakt med Eddie. Jeg er som alltid skeptisk til rykter og avventer til spillerne er presentert på Arsenal.com. Vi knyttes til mange spennende spillere men det vi virkelig trenger er en spiss om skårer mål, en oppgradering av Xhaka og en god backup på venstre back.
Ja, det er først og fremst det vi trenger. Men jeg er i tvil om at vi henter en spiss, om vi signerer Jesus. Da blir det trolig en ny sesong hvor scoringsansvaret må fordeles igjen. Litt hist og pist.

Men en oppgradering av Xhaka må vi få inn, og den venstrebacken. Helst også en høyreback, men om Tomi er sånn passe stabil i år og unngår lengre skadeavbrekk, så klarer vi oss med Cedric.

Men venstreback er et must, vi vet at Tierney blir borte opp i mot halve sesongen. Vi er linket til en interessant spiller der, som også kan spille i andre posisjoner, men disse linkene betyr fint lite, før overgangene er bekreftet.
Dette er silly season, eller tullesesongen som den heter på arsenalsk.

Odysseen

Legg inn av Odysseen »

Har offisielt overgangsvindu-mistet det, og ser nå at Raphinha-ryktene tiltrer med stor kraft i dag. Gud hjelpes. Er så god han.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Nå skal man være ytterst forsiktig med å konkludere noe som helst basert på youtube-comps, men det ser ut som om Martinez i Ajax har en helt spinnvill langpasnings-fot.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Odysseen skrev: man jun 20, 2022 1:38 pm Har offisielt overgangsvindu-mistet det, og ser nå at Raphinha-ryktene tiltrer med stor kraft i dag. Gud hjelpes. Er så god han.
Ser det er mange Arsenal-fans som snakker om det på feeden, men ikke noe særlig håndfaste rykter bortsett fra en Goal-journalist jeg aldri har hørt om (altså ikke Charles Watts). Tar derfor dette rykte med en klype salt, spesielt siden jeg syns det er en litt merkelig bruk av pengene. For all del, ekstremt god spiller og tror han passer godt inn hos oss, men hvor mye får han spille i PL med Saka foran seg. Gir i hvert fall større muligheter til å hvile Saka uten å svekke laget så mye.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Odysseen skrev: man jun 20, 2022 1:38 pm Har offisielt overgangsvindu-mistet det, og ser nå at Raphinha-ryktene tiltrer med stor kraft i dag. Gud hjelpes. Er så god han.
Skal man tro på bookiene, leder vi det racet men Barcelona er fortsatt godt i contention.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Enzino skrev: man jun 20, 2022 1:57 pm Nå skal man være ytterst forsiktig med å konkludere noe som helst basert på youtube-comps, men det ser ut som om Martinez i Ajax har en helt spinnvill langpasnings-fot.
Ja, han er ganske så ellevill på det i følge dataen også. Husker ikke hvem det var som hadde laget den, men så en sånn radar på pasninger for han og han fylte hele radaren. Var pretty much over 95-persentilen for alt. Det er jo i Eresdivisie for et rimelig overlegent lag så man bør ta det med en klype natriumklorid, men liten tvil om at han er ekstremt god for akkurat det nivået. Spennende om han kan ta steget opp i PL hvis han skulle signere for oss.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: man jun 20, 2022 1:57 pm
Odysseen skrev: man jun 20, 2022 1:38 pm Har offisielt overgangsvindu-mistet det, og ser nå at Raphinha-ryktene tiltrer med stor kraft i dag. Gud hjelpes. Er så god han.
Ser det er mange Arsenal-fans som snakker om det på feeden, men ikke noe særlig håndfaste rykter bortsett fra en Goal-journalist jeg aldri har hørt om (altså ikke Charles Watts). Tar derfor dette rykte med en klype salt, spesielt siden jeg syns det er en litt merkelig bruk av pengene. For all del, ekstremt god spiller og tror han passer godt inn hos oss, men hvor mye får han spille i PL med Saka foran seg. Gir i hvert fall større muligheter til å hvile Saka uten å svekke laget så mye.
Var det ikke også noen som tenkte at Saka er minst like god som indreløper? ;-)

Er nok ikke bare luft, når bookiene er nede i 1 til 1 på at han spiller hos oss etter sommeren.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Enzino skrev: man jun 20, 2022 1:59 pm
Odysseen skrev: man jun 20, 2022 1:38 pm Har offisielt overgangsvindu-mistet det, og ser nå at Raphinha-ryktene tiltrer med stor kraft i dag. Gud hjelpes. Er så god han.
Skal man tro på bookiene, leder vi det racet men Barcelona er fortsatt godt i contention.
Fab med en oppdatering. Ser ikke ut som det har skjedd så mye som jeg først fikk inntrykk av på Twitter

Wellé

Legg inn av Wellé »

Enzino skrev: man jun 20, 2022 2:01 pm
Wellé skrev: man jun 20, 2022 1:57 pm
Odysseen skrev: man jun 20, 2022 1:38 pm Har offisielt overgangsvindu-mistet det, og ser nå at Raphinha-ryktene tiltrer med stor kraft i dag. Gud hjelpes. Er så god han.
Ser det er mange Arsenal-fans som snakker om det på feeden, men ikke noe særlig håndfaste rykter bortsett fra en Goal-journalist jeg aldri har hørt om (altså ikke Charles Watts). Tar derfor dette rykte med en klype salt, spesielt siden jeg syns det er en litt merkelig bruk av pengene. For all del, ekstremt god spiller og tror han passer godt inn hos oss, men hvor mye får han spille i PL med Saka foran seg. Gir i hvert fall større muligheter til å hvile Saka uten å svekke laget så mye.
Var det ikke også noen som tenkte at Saka er minst like god som indreløper? ;-)

Er nok ikke bare luft, når bookiene er nede i 1 til 1 på at han spiller hos oss etter sommeren.
Hvis man ønsker å satse på han der så har jeg ingen tvil om at han kan bli verdensklasse i den posisjonen, men nå har det seg slik at han har blitt satset på i rollen som høyreving de siste 18mnd, så da antar jeg at det er det som er planen. Man har også hentet to venstrebente indreløpere, med forutsetning om at Vieira er klar, så behovet er ikke det samme for å spille han der som da jeg kom med den påstanden. Kunne vært spennende å teste han ut som venstre indreløper i kamper hvor man spiller Raphinha tho.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: man jun 20, 2022 1:59 pm
Enzino skrev: man jun 20, 2022 1:57 pm Nå skal man være ytterst forsiktig med å konkludere noe som helst basert på youtube-comps, men det ser ut som om Martinez i Ajax har en helt spinnvill langpasnings-fot.
Ja, han er ganske så ellevill på det i følge dataen også. Husker ikke hvem det var som hadde laget den, men så en sånn radar på pasninger for han og han fylte hele radaren. Var pretty much over 95-persentilen for alt. Det er jo i Eresdivisie for et rimelig overlegent lag så man bør ta det med en klype natriumklorid, men liten tvil om at han er ekstremt god for akkurat det nivået. Spennende om han kan ta steget opp i PL hvis han skulle signere for oss.
Det er klart. Men når du prikker medspiller med 30-40-50 meters-pasninger gang på gang på gang, så er det en grunnferdighet som antakelig kan være nyttig også på et høyere nivå. Jeg blir sjelden imponert over noe i youtube-comps, men dette var ekstremt.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: man jun 20, 2022 2:03 pm
Hvis man ønsker å satse på han der så har jeg ingen tvil om at han kan bli verdensklasse i den posisjonen, men nå har det seg slik at han har blitt satset på i rollen som høyreving de siste 18mnd, så da antar jeg at det er det som er planen. Man har også hentet to venstrebente indreløpere, med forutsetning om at Vieira er klar, så behovet er ikke det samme for å spille han der som da jeg kom med den påstanden. Kunne vært spennende å teste han ut som venstre indreløper i kamper hvor man spiller Raphinha tho.
Alt i alt så var det jo mangel på options i slutten av sesongen, som så ut til å koste oss CL-plass. Så bare positivt om vi får opp flere alternative konstelasjoner. Både for rullering og for taktikk.

Men hvis vi kjøper Vieria og Raphinha uten å forsterke sentral midtbane, så får jeg Wenger-vibber.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Med de summene som nevnes på Raphinha, så må jeg igjen stille spørsmålet: Hvor kommer pengene fra?

Veldig spent på om de kommer fra Kroenke eller fra banklån/obligasjon. Nekter å tro at Kroenke spytter inn noe (utenom lån med høye renter som i praksis blir nesten nøyaktig det samme som å låne andre steder), inntil det motsatte er bevist.

Veldig kult å flexe litt muskler på overgangsmarkedet, men jeg lurer på om klubben nå drives med høy finansiell risiko.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»