Arsenal - Sommervinduet 2022

Svar
Odysseen

Re: Arsenal - Sommervinduet 2022

Legg inn av Odysseen »

Og der meldes Jesus klar. Klarer ikke linke fra tlf, men er en god del som melder om enighet med City - blant annet Jose Enrique, den gamle Pool-backen.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Ja ja, fansen slipper å finne på en ny sang. Det er da noe

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Kærlighed skrev: tor jun 16, 2022 9:22 pm
Vike4 skrev: tor jun 16, 2022 9:01 pm Vi vil nok gå for en ving også. Håper vi snakker Raphinha/Gnabry, men blir nok litt for dyrt. En ny VB og HB er også nødvendig om vi skal ta større steg, men det blir nok for kostbart denne sommeren.
Saka på høyre med Jesus og Vieira som reserver. Martinelli på venstre med ESR som reserve.

Noe sier meg at dere ikke hadde kjøpt Vieira hvis dere hadde fått indikasjoner på at dere har sjans på Raphinha.
Vieira blir nok reserve for ødegård og tielemans vil kjempe med Xhaka. Blir pepe solgt trenger vi en ving.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Odysseen skrev: tor jun 16, 2022 11:38 pm Og der meldes Jesus klar. Klarer ikke linke fra tlf, men er en god del som melder om enighet med City - blant annet Jose Enrique, den gamle Pool-backen.
Here you go.


Yesil

Legg inn av Yesil »

Odysseen skrev: tor jun 16, 2022 11:38 pm Og der meldes Jesus klar. Klarer ikke linke fra tlf, men er en god del som melder om enighet med City - blant annet Jose Enrique, den gamle Pool-backen.
Dersom det er fra twitter er det bare å kopiere lenketeksten og lime den rett inn i teksten din. Så blir det bra automatisk. Det samme gjelder bl.a tiktok. Veldig enkelt, også fra mobil.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Jesus er nok ikke helt done deal, for bookiene tar fortsatt i mot bets på det. Men oddsen har sunket kraftig, så det nærmer seg nok.

Ellers er vi fortsatt soleklar favoritt til å lande Tielemans, men der kan det se ut som er et lite stykke igjen til vi er i mål der.

Får vi faktisk inn Jesus, Tielemans, Saliba og Vieira (samt Marquinhos men han tror jeg er mer EL og cupspiller, evnt blir lånt ut en sesong), så vil jo stallen unektlig være vesentlig forsterket fra forrige sesong. Da handler vel resten av sommeren om hva man får solgt. Med mindre man får inn noen back-alternativer. Eller faktisk tenker å handle enda en spiss nå i sommer, men det tviler jeg egentlig sterkt på.

Det ser i hvert fall ut som om klubben fortsetter å jobbe systematisk. Alt bør ligge til rette for å kunne ta flere poeng neste sesong i PL, samt gå lengre i cupene (det siste skulle ikke være spesielt vanskelig :lol: )

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Bone8 skrev: ons jun 15, 2022 8:44 am Positivt overrasket over å komme inn her og se at det ikke er panikk over at Tottenham henter Bissouma. Ja, spilleren hadde styrket oss, men han har jo også en voldtektssak hengende over seg.
Perisic styrker dem vel også på kort sikt.

Men overgangsvinduet har ikke åpnet enda.

Jeg ser ikke at Spurs er en konkurrent for Raphinha, siden de har Son, Kulusevski og Perisic, men man vet aldri. Klarer Barca å hoste opp penger havner han nok der.

Men skulle vi endt opp med Raphinha, Jesus og Tielemans, så må vi være ekstremt fornøyde?

------------------------------------Ramsdale------------------------------
Tomiyasu---------White-------------Gabriel-----------Tierney
------------------------Partey------------Tielemans-------------------
Raphinha-------------------Ødegaard-------------------------Saka
----------------------------------Jesus---------------------------------------

-------------------------------------Turner-----------------------------------
Cedric-------------Holding-------------Saliba-----------Tavares
------------------------Elneny-------------Xhaka------------------------
ESR------------------------------Lokonga----------------Martinelli
----------------------------------Nketiah------------------------------------

Selv reservene er da solide, kanskje med unntak av kreativ midtbane og backene.
Da ser det ut som om det er Vieira i stedet for Raphinha, så da tipper jeg det blir Martinelli og Saka som blir førstevalg på kantene.

Håper bare det ikke har konsekvenser for forsterkninger på sentral midtbanespiller (fortsatt usikker på hva jeg tenker om Tielemans), da jeg enda ikke er trygg på Elneny og Lokonga.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Fabio Vieira har jeg faktisk hatt i tankene en stund selv. Men det kom som lyn fra klar himmel for meg at Arsenal var interessert.

Et stort talent, akkurat fylt 22 år. Ble kåret til Primeira Ligas midfielder of the month så sent som i April. Ble kåret til U-21 UEFA-sluttspillets beste spiller i 2021. Var på årets lag der i 2021 og 2019. Fikk 39 kamper for Porto forrige sesong (inkl. som innbytter), som seriemestere og cupmestere.

Det er en meget god spiller vi får, dersom han landes, trolig bedre enn mange aner. Alet opp fra Portos ungdomsakademi. Offensiv midtbanespiller, og det er verdt å merke seg at på sine 27 kamper i ligaen forrige sesong (flere som innbytter), hadde han hele 14 assists.

Kanskje ikke der skoen trykker mest i laget vårt dog, og ikke sikkert han vil få veldig mye spilletid første sesong. Kanskje en cup-spiller til å begynne med? Og skal jeg sette fingeren på noe, må det være at han godt kunne hatt litt mer kjøtt på kroppen, og at han bare er 1.70 høy. Men en spiller med god balanse, noe som veier mye opp.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Sluttproduktet er det i hvert fall ingenting å si på. 6 mål og 14 assist på 1329 minutter. Det snitter til et målpoeng per 66 minutt. Det er helt absurd.

Jeg sitter på jobb og har dessverre ikke tilgang til Twitter her, men har også sett at Scott (oh_that_crab) har publisert litt underliggende tall på spilleren også. Det kommer selvfølgelig ikke som en overraskelse at denne produksjonen er "mer enn forventet", men han er i 99,8-persentilen for xA når man sammenligner han med midtbanespillere. Sammenlignet mot kantspillere og offensive midtbane-spillere er han 98-persentilen. Det underbygger at han er en ekstremt kreativ spiller!

Forhåpentligvis takler han overgangen fra Primera til PL. Det er liten tvil om at dette er en veldig spennende spiller med ekstrem oppside.

Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »


manoon

Legg inn av manoon »

Liker veldig godt hvordan det jobbes med signeringer nå. Det hentes gode tekniske spillere, som kan bekle flere posisjoner. Nå skal ikke jeg skryte på meg å ha sett masse Vieira (han nye, ikke han gamle), men folk som har peiling sier jo at dette er en perfekt signering for Arsenal. Ikke en spiller som nødvendigvis forventer å starte alle kamper, men likevel er mer enn god nok til å starte. Rent teknisk er han jo helt fantastisk, ut ifra en drøy halvtime på YouTube. Ikke veldig dyr, ryktes om £50-60k i uka, som er akkurat der vi vil ligge for en 22-åring som skal være et rotasjonsvalg.

Så en type på Twitter som fikk litt hets av motstanderfans, men han er da unektelig inne på noe

Det går for all del ikke ut på ferdighetsnivå, men heller spillertype. Synes det er spennende, men om det faktisk funker med litt dårligere spillere er en annen sak. Kan vel slenge på Tomi - Walker mens man først er i gang der også?

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: fre jun 17, 2022 9:57 am Sluttproduktet er det i hvert fall ingenting å si på. 6 mål og 14 assist på 1329 minutter. Det snitter til et målpoeng per 66 minutt. Det er helt absurd.

Jeg sitter på jobb og har dessverre ikke tilgang til Twitter her, men har også sett at Scott (oh_that_crab) har publisert litt underliggende tall på spilleren også. Det kommer selvfølgelig ikke som en overraskelse at denne produksjonen er "mer enn forventet", men han er i 99,8-persentilen for xA når man sammenligner han med midtbanespillere. Sammenlignet mot kantspillere og offensive midtbane-spillere er han 98-persentilen. Det underbygger at han er en ekstremt kreativ spiller!

Forhåpentligvis takler han overgangen fra Primera til PL. Det er liten tvil om at dette er en veldig spennende spiller med ekstrem oppside.
Det er vel der de beste i den ligaen ligger.

Til sammenligning:
Luiz Dias - 84 min per målpoeng (14/4/1507 min)
Darwin Nuñez: 66 min på målpoeng (26/4/1988 min)

Bruno Fernandes hadde forresten 102 min per målpoeng siste halve sesongen, og 89 min per målpoeng sesongen før der.

Han ble nr 2 på assist-listen, men de rundt ham på toppen der vesentlig mer spilletid.

Utvilsomt litt artig at vi har fått til en litt "under radaren" overgang på en spiller som er så produktiv.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

🚨 Arteta is building a new look attack at Arsenal and Jesus will be the centre point, but others could follow - with interest in Leeds United winger Raphinha genuine. Reports, @charles_watts. https://t.co/6jvvYgzYXa

Mer og mer tyder på at vi signerer en ving, og Raphinha hadde vært meget bra.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Arsenal update. Eddie Nketiah has just signed new contract until June 2027, deal completed and sealed today after verbal agreement days ago. Official statement soon. 🚨📑 #AFC

Nketiah turned down multiple bids from Bundesliga and Premier League clubs to stay at Arsenal. https://t.co/nKwIwV7hTD

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Blir vi kvitt Pepe i sommer?

Wellé

Legg inn av Wellé »

TAdams6 skrev: fre jun 17, 2022 3:41 pm Blir vi kvitt Pepe i sommer?
Det er lov å håpe. Hadde det ikke vært for pandemien hadde man kanskje solgt han til en klubb på kontinentet for en grei pris, men frykter nå at man nærmest må gi han bort gratis. Tipper han kommer til å lykkes bra hvis han reiser tilbake til Frankrike eller til Italia. Er nok ligaer som passer han bedre.

Number4

Legg inn av Number4 »



😂🤣😂

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

Number4 skrev: fre jun 17, 2022 5:16 pm

😂🤣😂
Må bare gratulere dere med en virkelig god signering.
En spiller jeg trodde vi ville være med å kjempe om.

Var en post litt her oppe som handlet om at Arsenal og Arteta kopierer nærmest City sine spillertyper.

Hvis den teorien stemmer gir det faktisk litt mening at vi ikke var ute etter Bisouma.
For uansett hvor god han er defensivt (kanskje den beste i ligaen sammen med Kante), så er hans offensive kvaliteter en mangelvare.
1 mål og 2 assist i sesongen som var.

Hvis man ser på City sine mest defensive spillere, er dette spillere som kan bidra vel så mye fremover også.

Men for all del, en god signering.

Number4

Legg inn av Number4 »

BigTonyAdams skrev: fre jun 17, 2022 6:28 pm
Number4 skrev: fre jun 17, 2022 5:16 pm

😂🤣😂
Må bare gratulere dere med en virkelig god signering.
En spiller jeg trodde vi ville være med å kjempe om.
Takk, Adams. Du er large. 👍

Vike4

Legg inn av Vike4 »

🚨 Arsenal defensive priority this window is Lisandro Martinez. Wanted for ability to play LCB / LB + 24yo Argentina international said to be keen. Sources indicate ~€30m bid already rejected by #Ajax but #AFC will keep pushing. That & more @TheAthleticUK https://t.co/OxgBbdOOAo

Orny

Arsenal are keen to press on Raphinha, Gabriel Jesus and Lisandro Martinez.

The plan, ideally, is to recruit them all. [Athletic] orny

Ser ut som eierne nok en gang støtter Edu og Arteta fult ut. Om alle disse går i boks så snakker vi vel raskt 150 mill£.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Dere kjører på dette sommervinduet, for en som har Arsenal-sympatier pga gode kompiser som er Gunners og at jeg alltid har likt fotballen dere forfekter så håper jeg signeringene dere ønsker går igjennom! Jeg vil ha litt ordentlig konkurranse med flere lag i PL igjen, begynner å bli mektig lei av å bare kjempe om ting med det forbanna møkkalaget City.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Enzino skrev: fre jun 17, 2022 8:36 am Får vi faktisk inn Jesus, Tielemans, Saliba og Vieira (samt Marquinhos men han tror jeg er mer EL og cupspiller, evnt blir lånt ut en sesong), så vil jo stallen unektlig være vesentlig forsterket fra forrige sesong.
Ettersom jeg er "noe" smålig må jeg si at det gleder meg å se Arsenal opptre langt mer resolutt enn united.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Eldon skrev: fre jun 17, 2022 8:58 pm
Enzino skrev: fre jun 17, 2022 8:36 am Får vi faktisk inn Jesus, Tielemans, Saliba og Vieira (samt Marquinhos men han tror jeg er mer EL og cupspiller, evnt blir lånt ut en sesong), så vil jo stallen unektlig være vesentlig forsterket fra forrige sesong.
Ettersom jeg er "noe" smålig må jeg si at det gleder meg å se Arsenal opptre langt mer resolutt enn united.
De ender nok dessverre opp med Frankie.

Odysseen

Legg inn av Odysseen »

For noen enorme 48 timer det har vært for Arsenal på rykte/overgangsmarkedet. Kan kkke huske maken. Helt åpenbart at vi trøkker på i sommer, og jeg kan ikke forstå annet enn at Kroenke har en stor ære for det - for vi har jo egentlkg ikke penger.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Begynte å bli litt for mye av det gode her:


DennisB

Legg inn av DennisB »

Minner meg litt om tiden under Wenger, om vi ikke henter inn en erstatter for Xhaka. Mer offensiv kreativitet og styrke, og så ignorerer vi "problemet" vi har på defensiv og sentral midtbane.

Ryker Tielemans, så ender vi vel opp med å spille Xhaka et år til, og irriterer oss grønne over de tapte poengene han forårsaker oss.

Håper jeg tar feil. En sentral midtbanespiller er absolutt like viktig som en spiss, og må ikke ignoreres. Vieira er sikkert god han, men er en offensiv spiller, og han dekker ikke behovet vi har på Xhaka sin plass. Ikke Lokonga heller kommende sesong, tror jeg.

Er det andre vi er linket til som kan spille sentralt? Eller må vi legge alle eggene i kurven til Partey?
Er laaang tid igjen av vinduet da, så det ordner seg vel...

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

DennisB skrev: lør jun 18, 2022 8:38 am Minner meg litt om tiden under Wenger, om vi ikke henter inn en erstatter for Xhaka. Mer offensiv kreativitet og styrke, og så ignorerer vi "problemet" vi har på defensiv og sentral midtbane.

Ryker Tielemans, så ender vi vel opp med å spille Xhaka et år til, og irriterer oss grønne over de tapte poengene han forårsaker oss.

Håper jeg tar feil. En sentral midtbanespiller er absolutt like viktig som en spiss, og må ikke ignoreres. Vieira er sikkert god han, men er en offensiv spiller, og han dekker ikke behovet vi har på Xhaka sin plass. Ikke Lokonga heller kommende sesong, tror jeg.

Er det andre vi er linket til som kan spille sentralt? Eller må vi legge alle eggene i kurven til Partey?
Er laaang tid igjen av vinduet da, så det ordner seg vel...
Det eneste som mangler da, er at Arteta omskolerer Vieria til defensiv playmaker og uttaler «There is no defensive midfielders”, så er ringen sluttet. :lol:

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Odysseen skrev: fre jun 17, 2022 10:10 pm For noen enorme 48 timer det har vært for Arsenal på rykte/overgangsmarkedet. Kan kkke huske maken. Helt åpenbart at vi trøkker på i sommer, og jeg kan ikke forstå annet enn at Kroenke har en stor ære for det - for vi har jo egentlkg ikke penger.
Er vel litt tidlig å gi Kroenke noe ære.

Hvis vi låner pengene i bank eller obligasjonsmarkedet tar jo klubben høy finansiell risiko og uten at han har spyttet inn en cent. I så fall kult når det skjer fordi vi forsterker stallen, men ikke så kult hvis det setter klubben i en presset finansiell situasjon om det ikke lykkes sportslig og ikke tar oss til inntekten i CL. Ref. vorspielet til nedrykket til Leeds i sin tid.

Blir ekstra interessant å lese regnskapene til klubben fremover.

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Fader rullan dere kjører på! Det blir uten tvil spennende å følge Arsenal de neste årene.

Wellé

Legg inn av Wellé »

rommegrot skrev: lør jun 18, 2022 10:56 am Fader rullan dere kjører på! Det blir uten tvil spennende å følge Arsenal de neste årene.
Vi har offisielt kun kjøpt en spiller til £3,5m så vi trenger ikke ta helt av, men virker som klubben har en klar plan på hvem de ønsker.

Blir veldig rart hvis man har fullført alt av overganger i god tid før sesongen begynner. Det kan jeg aldri huske ha skjedd, med mindre vi fikk Cech inn veldig tidlig.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»