Arsenal - Sommervinduet 2022

Svar
Enzino
Innlegg: 5989

Re: Arsenal - Sommervinduet 2022

Legg inn av Enzino »

Jokkemedkniven skrev: ons jun 29, 2022 4:14 pm
Enzino skrev: ons jun 29, 2022 4:13 pm
Vike4 skrev: tir jun 28, 2022 10:04 pm

Bortsett fra Vieira overgangen så har det gått hinnsides tregt, og det går ikke når det er flere om mannen. Det gjekk greit med Jesus, men det er nok mer flaks enn dyktighet. Vi endte opp med å betale det City ville ha uansett om vi brukte ukesvis på å forhandle. Nå brukte vi for lang tid med Raphinha kanskje pga vi skulle prute 5-10 mill £. Det kan ikke gjenta seg med Martinez for ellers er han også tapt.
Jeg tok akkurat en slurk av ølen min. Er glasset mitt da halvtomt?
Det må ha vært en veldig stor slurk isåfall.
For meg er det da halvfullt. Men for noen er glasset alltid halvt tomt! ;-)

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Ballard has completed a medical at the Stadium of Light and is set to sign a four-year deal with Sunderland. #SAFC #AFC

Vike4

Legg inn av Vike4 »

🚨 JUST IN: Barcelona is very alive in the Raphinha race. The club has ‘high chances’ of signing the player, although Chelsea have an agreement with Leeds, due to the strength of Deco and the player. @gerardromero #Transfers 🇧🇷

Håper vi fokuserer 100% på plan B nå. Moussa Diaby hadde vært en god plan.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Ser på overnevnte gerardromeros stream nå.

Deco pusher hardt på Leeds for Raphinha til Barca og han gikk inn porten til Barcas kontorer i sta.. Overgangssummen kan bli på mellom 65-70 mill euro.

Tenker dere kan gå til Plan B når spilleren er såpass keen på Barca.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Hadde FFP faktisk fungert et lite snev, så hadde vel ikke Barca eksistert lenger, men siden det ikke fungerer kan de handle spillere til enorme summer uten konsekvenser.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Vike4 skrev: ons jun 29, 2022 5:35 pm Hadde FFP faktisk fungert et lite snev, så hadde vel ikke Barca eksistert lenger, men siden det ikke fungerer kan de handle spillere til enorme summer uten konsekvenser.
Egentlig har de ikke penger til Rafinha pr. nå siden de er avhengig av å balansere regnskapet med en stor overgang ut iløpet av morgendagen.

Så vet da søren hvor fra rassen de dro ut disse millionene..

Wellé

Legg inn av Wellé »

Tviler på at det skjer, men hvis de betaler jævlig godt (noe de ikke har råd til) så er jeg ikke dead set against it.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Får vi 50 mill + for Gabriel må det absolutt vurderes. Det gjelder også Tierney og Tommi også. Siden det er snakk om et italiensk lag tilbyr de vel ei 0.33 cola og en gammel pizza.

Onv95

Legg inn av Onv95 »

We’re the laughing stock of Europe.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

🚨 Arsenal will try until the end to sign Raphinha. [@FabrizioRomano] #afc https://t.co/mQleoFwEok

Vike4

Legg inn av Vike4 »

(🌕) Arsenal are still NOT ruling out another bid for Raphinha. (@JacobsBen) https://t.co/TnFjLbIqcV

Leeds i drømmesituasjon nå.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Jokkemedkniven skrev: ons jun 29, 2022 4:14 pm
Enzino skrev: ons jun 29, 2022 4:13 pm
Vike4 skrev: tir jun 28, 2022 10:04 pm

Bortsett fra Vieira overgangen så har det gått hinnsides tregt, og det går ikke når det er flere om mannen. Det gjekk greit med Jesus, men det er nok mer flaks enn dyktighet. Vi endte opp med å betale det City ville ha uansett om vi brukte ukesvis på å forhandle. Nå brukte vi for lang tid med Raphinha kanskje pga vi skulle prute 5-10 mill £. Det kan ikke gjenta seg med Martinez for ellers er han også tapt.
Jeg tok akkurat en slurk av ølen min. Er glasset mitt da halvtomt?
Det må ha vært en veldig stor slurk isåfall.
En såpass stor slurk at Enzino ble halvfull 8-)

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

Enzino skrev: ons jun 29, 2022 4:16 pm
Jokkemedkniven skrev: ons jun 29, 2022 4:14 pm
Enzino skrev: ons jun 29, 2022 4:13 pm

Jeg tok akkurat en slurk av ølen min. Er glasset mitt da halvtomt?
Det må ha vært en veldig stor slurk isåfall.
For meg er det da halvfullt. Men for noen er glasset alltid halvt tomt! ;-)
Er det ikke utgangspunktet som bestemmer dette?
Du får en full øl og drikker det til det er halvveis tomt.
Mens et tomt glass kan du fylle til det er halvveis fullt…

Eller alltid halvt tomt i skal man lese enkelte her….

Jeg pleier å si at jeg skulle ønske gresset mitt var EMO, så kunne det ha kuttet seg selv.

Onv95

Legg inn av Onv95 »

Glasset er ikke halvtomt, det er bare en liten munnfull av håp på bunnen.

Jeg tror ledelsen bevisst går etter spillere som de vet større klubber også jakter på, og kan da trygt tape budrunden. Jeg tipper de også er i sjokk etter at de fikk tilslag på Jesus og er nå desperate. Jeg forventer at Arsenal vil prøve å prute ned prisen etter at det er enighet.

Nei denne tråden kan for alle praktiske formål bare stenges nå. God natt.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Onv95 skrev: tor jun 30, 2022 12:38 am Glasset er ikke halvtomt, det er bare en liten munnfull av håp på bunnen.

Jeg tror ledelsen bevisst går etter spillere som de vet større klubber også jakter på, og kan da trygt tape budrunden. Jeg tipper de også er i sjokk etter at de fikk tilslag på Jesus og er nå desperate. Jeg forventer at Arsenal vil prøve å prute ned prisen etter at det er enighet.

Nei denne tråden kan for alle praktiske formål bare stenges nå. God natt.
Vi har lært èn ting opp i gjennom årene. Ta ingenting for gitt før spillerne presenteres på arse dott kom. Så får vi telle opp til slutt.

Så langt er jeg veldig fornøyd med Jesus og Vieira.
Men dekning på to ekstremt viktige plasser gjenstår.
En endelig karakter er helt avhengig av det siste.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

BigTonyAdams skrev: ons jun 29, 2022 7:51 pm
Jeg pleier å si at jeg skulle ønske gresset mitt var EMO, så kunne det ha kuttet seg selv.
Husk bare at gresset alltid er penere fotoshoppet på den andre IG-kontoen! ;-)

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

ulfarne skrev: ons jun 29, 2022 7:24 pm
Jokkemedkniven skrev: ons jun 29, 2022 4:14 pm
Enzino skrev: ons jun 29, 2022 4:13 pm

Jeg tok akkurat en slurk av ølen min. Er glasset mitt da halvtomt?
Det må ha vært en veldig stor slurk isåfall.
En såpass stor slurk at Enzino ble halvfull 8-)
Hahahaha. En så stor slurk finnes nok ikke.

Men denne kommentaren gjorde at jeg kom på den sykeste øldrikkingen i mitt liv. Denne historien er voldsom avsporing av topic i tråden, så de som ikke ønsker det får bare slutte å lese her. :lol:

Var på en båt på elven gjennom Bangkok på nyttårsaften sammen med ex'en og hennes familie. Så hørte vi en kar som sto foran i båten og annonserte enn øldrikkingskonkurranse. Jeg var god til å drikke øl fort da jeg var 18-19 år, og tenkte - siden jeg allerede var god og brisen og hadde glemt at jeg allerede på tidspunktet var blitt godt over 30 år - at det var jo en kjempeide å bli med i den konkurransen. Så jeg løp gjennom båten og opp på frontdekket med en finger i været. Der stod det to karer allerede med to av de største ølmagene jeg har sett, begge ca. 1 hode høyere enn meg. Den ene var fra Irland og den andre fra Canada, og de sto med hver sin 0,75 L flaske med øl i hånda. Her har jeg tatt meg vann over hodet tenkte jeg, men jeg skal i hvert fall selge meg dyrt. Så Thai karen sa Ready, Set, Go, og jeg kylte ned alt jeg maktet. Det begynte å ise i tinningene, halsen verket, jeg fikk nesten ikke luft i lungene, men jeg jobbet meg gjennom smertene, tømte ølen, og banket den ned i bakken. Så gikk jeg i knestående og klarte såvidt å holde tilbake å spy det opp igjen. Etter noe som føltes som 3 minutter, men antakelig var 10-15 sekunder kom jeg til meg selv igjen. Reiste meg opp og ser meg rundt. Der står de to ølmagekarene og ser på meg med vanntro, begge hadde over halvparten igjen. Den største ser på meg, og spør: "How the hell did you do that?!?"

Jeg vant faktisk en paraply, og den tok jeg med meg sammen med håndbaggasjen i alle tre flightene tilbake til Norge, som et trofe på egen idioti i fylla.

Så det er vel sånn teknisk sett den største øl-slurken Enzino har tatt i sitt liv! :lol: :lol: :lol:

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Lisandro Martínez is very high on Erik ten Hag's #mufc wishlist. Developments are expected in the next 24-48 hours #mulive [marcel van der kraan, @telegraaf]

Håper vi ikke bruker mer tid på den overgangen nå. Kastet bort alt for mye tid allerede. Molina neste?

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Vike4 skrev: tor jun 30, 2022 5:58 pm
Håper vi ikke bruker mer tid på den overgangen nå. Kastet bort alt for mye tid allerede. Molina neste?
Nå fungerer vel ikke overganger lengre slik at man kan skynde seg og unngå interesse fra andre klubber. Spilleren selv (ikke bare i denne saken) har jo gjerne noen tanker om hvilke klubber han ønsker å spille i. Pluss at de aller fleste (alle?) spillerne har agenter som tjener mer jo større overgangene blir, og dermed jobber de iherdig for å få opp flere interesserte klubber så man kan få i gang en budrunde. Samt at selgende klubb også ønsker høyest mulig pris og jobber for det.

Så at en overgang skal ryke fordi apparatet i Arsenal bruker for lang tid, har jeg ikke noe tro på er reelt. Det var kanskje litt sånn da Wenger skulle fikse absolutt alt selv, post David Dean. Men da gikk det også noe så inn i helvete mye tregere enn dagens apparat jobber. Vi er fortsatt i juni liksom.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Enzino skrev: tor jun 30, 2022 8:21 pm
Vike4 skrev: tor jun 30, 2022 5:58 pm
Håper vi ikke bruker mer tid på den overgangen nå. Kastet bort alt for mye tid allerede. Molina neste?
Nå fungerer vel ikke overganger lengre slik at man kan skynde seg og unngå interesse fra andre klubber. Spilleren selv (ikke bare i denne saken) har jo gjerne noen tanker om hvilke klubber han ønsker å spille i. Pluss at de aller fleste (alle?) spillerne har agenter som tjener mer jo større overgangene blir, og dermed jobber de iherdig for å få opp flere interesserte klubber så man kan få i gang en budrunde. Samt at selgende klubb også ønsker høyest mulig pris og jobber for det.

Så at en overgang skal ryke fordi apparatet i Arsenal bruker for lang tid, har jeg ikke noe tro på er reelt. Det var kanskje litt sånn da Wenger skulle fikse absolutt alt selv, post David Dean. Men da gikk det også noe så inn i helvete mye tregere enn dagens apparat jobber. Vi er fortsatt i juni liksom.
Det mest opptimale er at spillerne får med seg en del av pre season. Vi fikk det til med Vieira, så mulig er det absolutt. Nå har vi lagt inn 3 bud på Martinez, og alle er vel avslått. Ting tar tid, men der er en grense for alt. Det er vel greit å flytte fokus på neste valg i rimelig tid, og ikke 2 uker før vinduet stenger.

Vi må møte opp litt mer til sesongstart denne sesongen, det er det liten tvil om.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Reiser til Italia nå og skal være noen dager i Milano. Skal se om jeg finner og får overtalt Rafael Leao til å komme til Arsenal. Der snakker vi speller med potensial.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

🚨 Arsenal are very interested in Amadou Onana from Lille, meetings with his entourage have already taken place. There is interest from other London clubs. Reports, @sachatavolieri. https://t.co/WaC0gmmICZ

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Ornstein (Lisandro Martinez) “United believe they have established themselves as favorites for Lisandro Martinez. Advanced negotiations are taking place between United and Ajax, with the player believed to be keen on a reunion with ten Hag.”

Latskap og miste ut på Martinez, men ikke veldig overraskende. Bare ikke Tavares får så mye som et minutt på venstreback neste sesong, så er jeg happy.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Vike4 skrev: fre jul 01, 2022 7:57 pm Ornstein (Lisandro Martinez) “United believe they have established themselves as favorites for Lisandro Martinez. Advanced negotiations are taking place between United and Ajax, with the player believed to be keen on a reunion with ten Hag.”
Fra å være skikkelig aktive og masse rykter hver dag har det nå blitt helt stille.
Jesus er ennå ikke offentliggjort. Er det arbeidstillatelsen de venter på? Ser at Tottenham skrev at Richarlison var klar subject to work permit.
Hva med Lisandro Martinez, Tielemans, backer? Raphina?

Idag er det 5 uker til seriestart, det nærmer seg.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

TAdams6 skrev: fre jul 01, 2022 8:03 pm
Vike4 skrev: fre jul 01, 2022 7:57 pm Ornstein (Lisandro Martinez) “United believe they have established themselves as favorites for Lisandro Martinez. Advanced negotiations are taking place between United and Ajax, with the player believed to be keen on a reunion with ten Hag.”
Fra å være skikkelig aktive og masse rykter hver dag har det nå blitt helt stille.
Jesus er ennå ikke offentliggjort. Er det arbeidstillatelsen de venter på? Ser at Tottenham skrev at Richarlison var klar subject to work permit.
Hva med Lisandro Martinez, Tielemans, backer? Raphina?

Idag er det 5 uker til seriestart, det nærmer seg.
Vi var nok ganske klare på hvem vi skulle ha, så mtp at vi nå mister Raphinha og Martinez, så er jeg litt bekymret for at vi har noen konkrete andre valg. Edu er ikke en som får ting gjort, så ting vil nok drøye ut, men vi får nok inn noen spillere.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

(🌕) Tielemans wants to join Arsenal and Edu still in touch with his agent. Arsenal have agreed terms, and worked on the deal for a year, but have never placed an official bid. Fabio Vieira's arrival doesn't rule out Tielemans. Arsenal still deciding whether to bid. (@JacobsBen) https://t.co/Qaj7ipXdb0

Hvor lenge skal vi stusse på om vi skal legge inn et bud🤷‍♂️ Tielemans kan godt glippe for min del.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

TAdams6 skrev: fre jul 01, 2022 8:03 pm
Vike4 skrev: fre jul 01, 2022 7:57 pm Ornstein (Lisandro Martinez) “United believe they have established themselves as favorites for Lisandro Martinez. Advanced negotiations are taking place between United and Ajax, with the player believed to be keen on a reunion with ten Hag.”
Fra å være skikkelig aktive og masse rykter hver dag har det nå blitt helt stille.
Jesus er ennå ikke offentliggjort. Er det arbeidstillatelsen de venter på? Ser at Tottenham skrev at Richarlison var klar subject to work permit.
Hva med Lisandro Martinez, Tielemans, backer? Raphina?

Idag er det 5 uker til seriestart, det nærmer seg.
Martinez og Raphinha går nok til ManU og Chelsea.

Men Tielemans tror jeg vi lander.

Håper vi har et godt andrevalg på venstre back på vei inn.

De offensive posisjonene er jeg ikke så bekymret for. Der har vi gode alternativer og de fleste spillerne våre er såpass unge at de nesten automatisk blir bedre fra sesong til sesong.

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

Vike4 skrev: fre jul 01, 2022 7:57 pm Ornstein (Lisandro Martinez) “United believe they have established themselves as favorites for Lisandro Martinez. Advanced negotiations are taking place between United and Ajax, with the player believed to be keen on a reunion with ten Hag.”

Latskap og miste ut på Martinez, men ikke veldig overraskende. Bare ikke Tavares får så mye som et minutt på venstreback neste sesong, så er jeg happy.
Latskap er en ganske merkelig konklusjon her vel…
United med hans tidligere sjef har vel et par gode kort på hånda de også.

Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »

BigTonyAdams skrev: fre jul 01, 2022 10:32 pm
Vike4 skrev: fre jul 01, 2022 7:57 pm Ornstein (Lisandro Martinez) “United believe they have established themselves as favorites for Lisandro Martinez. Advanced negotiations are taking place between United and Ajax, with the player believed to be keen on a reunion with ten Hag.”

Latskap og miste ut på Martinez, men ikke veldig overraskende. Bare ikke Tavares får så mye som et minutt på venstreback neste sesong, så er jeg happy.
Latskap er en ganske merkelig konklusjon her vel…
United med hans tidligere sjef har vel et par gode kort på hånda de også.
Og Van der Saar er vel direktør i klubben i tillegg.

Hansiso

Legg inn av Hansiso »

Vike4 skrev: fre jul 01, 2022 5:42 pm 🚨 Arsenal are very interested in Amadou Onana from Lille, meetings with his entourage have already taken place. There is interest from other London clubs. Reports, @sachatavolieri. https://t.co/WaC0gmmICZ
Onana er god han, men det er for mange punkter som taler imot. Vi har nettopp kjøpt en backup-keeper fordi Leno mest sannsynlig forsvinner. Og om Leno ikke forsvinner, gir interessen i hvert fall ingen mening. Det er også flere andre posisjoner som krever oppmerksomhet enn keeperplassen akkurat nå.

Det er i tillegg enormt mange Ajax-spillere linket vekk. Timber, Antonio og Martinez er noen av dem. Skulle alle disse forsvinner forstår jeg lite.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»