Influencer krenket av Nicolay Ramm

Svar
Brukeravatar
rexenes
Innlegg: 698

Influencer krenket av Nicolay Ramm

Legg inn av rexenes »

De sier ching chong og leker japansk game show. Hun vet ikke om det kan kalles rasisme eller hva det er, men hun føler seg truffet, Jenny Huse - norskasiater (?).

Sammenligner det med blackface før hun legger til at japanere ikke har vært utsatt for den samme rasismen.

Skal det ikke være lov å herme etter andre land? Kan vi kødde med senskene da? Eller danske kartofler?

https://www.vg.no/rampelys/i/EweBO3/nrk ... er-kritikk

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Jeg syns det er støtende at hun har kledd seg ut som en barbiedukke.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

Det virker som du er krenket. Går det greit?

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

rexenes skrev: tir jul 27, 2021 4:19 pm De sier ching chong og leker japansk game show. Hun vet ikke om det kan kalles rasisme eller hva det er, men hun føler seg truffet, Jenny Huse - norskasiater (?).

Sammenligner det med blackface før hun legger til at japanere ikke har vært utsatt for den samme rasismen.

Skal det ikke være lov å herme etter andre land? Kan vi kødde med senskene da? Eller danske kartofler?

https://www.vg.no/rampelys/i/EweBO3/nrk ... er-kritikk
Vi er vel på en del områder på samme kurs som USA, uten de fleste som faller utenfor. Vi har etterhvert en samling av bare de priviligerte, som ikke skjønner at man har en rett til å aldri føle det minste ubehag. Heldigvis slipper nok vi et sammenbrudd ala USA, nettopp fordi vi ikke undertrykker store deler av befolkningen vår samtidig. Men jeg er litt spent på hva dette ender med. Sånne trender har en tendens til å ende med en kraftig korreksjon, før eller siden.

Da tror jeg influencergenerasjonen vil få seg et sjokk. Det har de sikkert godt av.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Jeg vil heller ha korona enn en influenser.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2074

Legg inn av JODDEMM »

Solvgutt1 skrev: tir jul 27, 2021 4:22 pm Jeg syns det er støtende at hun har kledd seg ut som en barbiedukke.
For å være litt flåsete- og det velger jeg å være her: ganske ironisk at hun reagerer på Ramms utkledning (?) når man selv (i alle fall på bildet i VG-saken) fremstår med ansiktet "fullt av maling"

Nei det er trist at slike "påverkarar" skal bruke sin makt (de av en eller anne grunn har fått) til å sette dagsorden slik at disse humorinnslagene ble tatt av luften :(
Sensur av humorinnslag på TV: minner om noe man gjør i land vi såkalt ikke liker å sammenligne oss med!

Håper på massive protester mot NRK slik at det går som med Nissene på låven før jul: at disse innslagene kommer tilbake- gjerne med denne merkelappen om "potensielt støtende innhold"!

For greit nok at det er helt på tur å reagere på noe så (antagelig) helt harmløst som dette her: men hun bruker på en annen side bare den makten/stemmen hun har fått- og norsk media- i dette tilfellet NRK logrer med halen og legger seg langflat med en gang :evil:

Håper slike ting går over en eller annen gang!

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Bra ingen pakistanere har funnet Jølsrud på nrks nett-tv. Jølsrud fortjener å leve videre.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Sulfat skrev: tir jul 27, 2021 5:16 pm Bra ingen pakistanere har funnet Jølsrud på nrks nett-tv. Jølsrud fortjener å leve videre.
Respekt!

Number4

Legg inn av Number4 »

For en dukke. Blir nesten uvel av og se på bildet av henne.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Vi har glemt å vitse om at denne influenseren hadde vært perfekt som mod for vgd. Elendig av oss.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Burde også være forbudt å imitere nordlendinger, bønder og fintfolk fra Montebello.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

B.O.B. skrev: tir jul 27, 2021 5:59 pm Burde også være forbudt å imitere nordlendinger, bønder og fintfolk fra Montebello.
Ja, det bør bli slutt på tiden hvor denne dinosauren, Trond Kirkvaag, fritt kan harselere med priviligertes behov for å kunne gå barføtt til postkassen, også om vinteren.

Som en som selv er fra det bermen vil omtale som "penere strøk" (selv kaller vi det solsiden, takk), blir jeg direkte ukomfortabel. Jeg finner meg ikke i det!

Tullekoppen

Legg inn av Tullekoppen »

Det burde være forbudt å være influenser.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Hva skjer med trynet hennes har hun prøvd å fjerne et vepsebol ? Djeesus!

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Tullekoppen skrev: tir jul 27, 2021 6:25 pm Det burde være forbudt å være influenser.
Irriterer meg at det går an å tjene penger på det.

Brukeravatar
rexenes
Innlegg: 698

Legg inn av rexenes »

Er vel ikke lenge før Parterapi må slås av for å parodiere bloggere heller.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Det er for jævlig noen få krenkelsesfanatikere klarer få det offentlige Norge ned på kne gang på gang. Det handler tydeligvis om å rope høyest og ikke hva det store flertallet mener er riktig. Å være komiker i dag må være en kjip jobb.

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

Vi trenger en offentlig plattform der folk som dette brødhuet kan få den shamingen hun fortjener. Hvem i helvete er hun, og hvorfor har hun blåst opp trynet sitt?

Er så jævlig lei av at sånt søppel får holde på som de vil og få viljen sin.

Dette grusomme kvinnemennesket har dukket opp i newsfeeden min ved 3-4 anledninger og hver gang handler det om et desperat forsøk på å skaffe seg et navn ved å koke opp en rasismesak av ingenting.
Sist redigert av Retnuh den tir jul 27, 2021 7:42 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

«Vi trodde det skulle være gøy for alle».
Ikke noe å si på selvtilliten til denne Ramm.
Sannheten er jo at det er ræva Harry-humor selv når en ser bort fra «rasismen».

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

kytec skrev: tir jul 27, 2021 7:39 pm Ikke noe å si på selvtilliten til denne Ramm.
Sannheten er jo at det er ræva Harry-humor selv når en ser bort fra «rasismen».
Selvsagt er det det. Men det er ikke forbudt å lage dårlig humor.

Brukeravatar
rexenes
Innlegg: 698

Legg inn av rexenes »

kytec skrev: tir jul 27, 2021 7:39 pm «Vi trodde det skulle være gøy for alle».
Ikke noe å si på selvtilliten til denne Ramm.
Sannheten er jo at det er ræva Harry-humor selv når en ser bort fra «rasismen».
Har ikke sett på selv heller. Regner med det ikke er helt min humor. Men at det må tas ned fordi evt asiater som bor i Norge ikke liker å bli karikert. Eller at gameshowet fra Japan blir det.. det er drøyt.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

og være såkalt påvirker og sprøyte trynet fullt av ditt og datt og oppfordre følgerne dine til å gjøre det samme er helt greit?.. Heller kulturell apropriasjon any day enn å være et fullstendig ræva forbilde for unge jenter og i tilegg tjene penger på usikkerheten deres er pill råttent

Så fuck you Jenny Huse!

anbessa

Legg inn av anbessa »

Kun snakk om kort tid før det blir fy-fy med svenskevitser virker det som. Merkelige greier at man ikke skal kunne ha det litt moro på hverandres bekostning.

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

Solvgutt1 skrev: tir jul 27, 2021 4:22 pm Jeg syns det er støtende at hun har kledd seg ut som en barbiedukke.
Savner ikke Ramm, bare så det er klart. Men bildet av påvirker, er det photoshoppet, eller operer folk se så ekstremt? Fryktelig trist om sånne skal være forbilde for unge jenter, i tilfelle.

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

GoingKronos skrev: tir jul 27, 2021 7:27 pm Det er for jævlig noen få krenkelsesfanatikere klarer få det offentlige Norge ned på kne gang på gang. Det handler tydeligvis om å rope høyest og ikke hva det store flertallet mener er riktig. Å være komiker i dag må være en kjip jobb.
Ja, det holder altså med at en eller annen dott av en “influencer” føler seg “ukomfortabel”, til at det forsvinner slik at ingen får glede av dette. Det hadde vært veldig forfriskende om de som tok avgjørelsen bare kunne ha sagt at for de som føler seg ukomfortabel så er det deres eget problem. For hver gang de gir etter så senkes terskelen for hva som er greit og ikke greit enda lavere.

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

Jeg savner GARDSDATTRA i tråder som dette her.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

SlimWhitman skrev: tir jul 27, 2021 8:46 pm Jeg savner GARDSDATTRA i tråder som dette her.
Hva hadde hun ment om det hele?

Tipper hun hadde støttet at programmet ble tatt av luften og at kvinnen er viktig og en helt som tar samfunnsansvar der andre svikter.

Og skuffet av NRK selvsagt som kunne synke så dypt.

Håper GD kommer inn og korrigerer ev bekrefter min kvalifiserte gjetning.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Stjerten skrev: tir jul 27, 2021 8:40 pm
Solvgutt1 skrev: tir jul 27, 2021 4:22 pm Jeg syns det er støtende at hun har kledd seg ut som en barbiedukke.
Savner ikke Ramm, bare så det er klart. Men bildet av påvirker, er det photoshoppet, eller operer folk se så ekstremt? Fryktelig trist om sånne skal være forbilde for unge jenter, i tilfelle.
Djeez...

Er jo til å bli mørkeredd av...

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Kjenner at det er vanskelig å ikke være bekymret over det faktum at mennesker som henne har påvirkningskraft.

Fremsynt

Legg inn av Fremsynt »

kytec skrev: tir jul 27, 2021 9:01 pm
SlimWhitman skrev: tir jul 27, 2021 8:46 pm Jeg savner GARDSDATTRA i tråder som dette her.
Hva hadde hun ment om det hele?

Tipper hun hadde støttet at programmet ble tatt av luften og at kvinnen er viktig og en helt som tar samfunnsansvar der andre svikter.

Og skuffet av NRK selvsagt som kunne synke så dypt.
Just presis.

Men man må faktisk innrømme disse såkalte influencerne en viss påvirkningskraft. Spesielt når de trykker på de riktige knappene, slik denne krenkede damen gjør.
Svakt av NrK å bøye seg for krenkelsesesvanviddet. Men er det noen som forventer bedre av dem?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»