Alpint 2022/23

Svar
Puttemans
Innlegg: 2460

Re: Alpint 2022/23

Legg inn av Puttemans »

Read 7.

Atom Vinter

Legg inn av Atom Vinter »

Odermatt har nå super-g-kula i egne hender. Men alpint er stadig en marginsport, dette blir spenning til siste renn, med mindre Kilde tabber seg ut i morgen.

Edit: Stryk den, basserte meg på Kenrojo sin melding om at det ikke kjøres mer super-g etter Cortina, før i WC-avslutningen. Men det arrangeres en super-g i Aspen også, før WC-avslutningen. Så da konstaterer vi gledelig at Kilde også har det i egne hender, stadig (med forbehold om at dagens resultat står seg).
Sist redigert av Atom Vinter den lør jan 28, 2023 12:52 pm, redigert 1 gang totalt.

Puttemans
Innlegg: 2460

Legg inn av Puttemans »

Svakt av Holtmann.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Virker som det har blitt raskere på toppen

janesaj

Legg inn av janesaj »

Puttemans skrev: lør jan 28, 2023 12:50 pm Svakt av Holtmann.
Hun er dessverre helt ute av det for tiden.

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

Sodajr skrev: lør jan 28, 2023 12:51 pm Virker som det har blitt raskere på toppen
Helt klart. Derfor mange med høye startnumre som går inn topp 15.

janesaj

Legg inn av janesaj »

Atom Vinter skrev: lør jan 28, 2023 12:49 pm Men det arrangeres en super-g i Aspen også, før WC-avslutningen.
Ja, og der har vel Atle og Lucas meldt at de skal kjøre også, så det blir jo spennende på flere måter.

e-lectron

Legg inn av e-lectron »

Meillard var vel 26 hundredeler foran Aamodt Kilde ved den siste mellomtiden, og kunne muligens utfordret Odermatt om seieren her. Flere sveitsere som er i kanonform om dagen. Er åpenbart i ferd med å ta tilbake hegemoniet i alpene fra erkerivalen Østerrike.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Lew_Ashby skrev: lør jan 28, 2023 12:29 pm Irriterer meg at Odermatt er en så fet skiløper og virker som en kongefyr. Har lyst til å hate ham, men er svært vanskelig.
Ja, Odermatt virker som en jordnær og fin type. Egentlig veldig bra gjort å være slik når man blir så haussa opp.

e-lectron

Legg inn av e-lectron »

Andrine Mårstøl forøvrig nettopp inn til sin første pallplass i Europacupen, på 2. plass kun slått av det 17-årige svenske talentet Cornelia Öhlund, men hundredelet foran italienske Sola. Finfin 4.plass på Bianca Bakke Westhoff også, kun fire hundredeler unna pallplass. Disse 4 var i en helt egen klasse og holder vel dermed kurant verdenscupnivå i slalåm.
Sist redigert av e-lectron den lør jan 28, 2023 1:02 pm, redigert 1 gang totalt.

Puttemans
Innlegg: 2460

Legg inn av Puttemans »

Moltzan også glimrende.

janesaj

Legg inn av janesaj »

For øvrig tar Rasmus Bakkevig et nytt sølv i EYOF i dag, denne gangen i super-G. Han var sure fire hundredeler unna gullet, som faktisk tas av en ungarer ved navn Attila Banyai. Magnus Brevik nummer fire, 26 hundredeler bak. Fredrik Andersen ble 9 og Peder Lunder 10, så god norsk laginnsats der.

Madeleine Sylvester-Davik beste norske på 7. plass på jentesiden.

Puttemans
Innlegg: 2460

Legg inn av Puttemans »

Wendy paller.

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »

Solid av Duerr

Puttemans
Innlegg: 2460

Legg inn av Puttemans »

Shiffrin mot Dürr. Blir det 85?

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »

Beste tid fra startnummer 30, ok form

Puttemans
Innlegg: 2460

Legg inn av Puttemans »

Shriffrin kjører helt sykt!

CrazyHorse

Legg inn av CrazyHorse »

Nå synes jeg Shiffrin kan stoppe , så slipper Stenmark å spenne på seg Elan-skiene igjen

BioDex

Legg inn av BioDex »

Shiffrin er bare helt fantastisk. Best i begge omganger, bedre kan det ikke gjøres. Vi er heldige som får se dette unikumet i alpint for tiden. Kommer til å bli første alpinist som vinner 100 seire, bare spørsmål om tid før det skjer.

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »

CrazyHorse skrev: lør jan 28, 2023 1:22 pm Nå synes jeg Shiffrin kan stoppe , så slipper Stenmark å spenne på seg Elan-skiene igjen
Stenmark er lugn, så han tar det med knusende ro: https://www.svt.se/sport/alpint/ingemar ... rekordjakt

Atom Vinter

Legg inn av Atom Vinter »

Shiffrin likt med Stenmark i seire i WC-renn + mesterskapsgull kombinert, med 93. Oppe i 80 WC-seire, parallellrenn trukket fra, to bak Vonn på den statistikken. Og selvfølgelig, oppe i 85 rennseire i WC totalt.

e-lectron

Legg inn av e-lectron »

I morgen er det forøvrig 10 år siden Lena Dürr tok sin eneste verdenscupseier i Moskva. Tipper hun er rimelig fornøyd med andreplassen i dag, jeg. Så god som dette har hun nok aldri vært. Det er bare det at Shiffrin er helt unik.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Atom Vinter skrev: lør jan 28, 2023 1:28 pm Shiffrin likt med Stenmark i seire i WC-renn + mesterskapsgull kombinert, med 93. Oppe i 80 WC-seire, parallellrenn trukket fra, to bak Vonn på den statistikken. Og selvfølgelig, oppe i 85 rennseire i WC totalt.
Feil. Stenmark har 5 gull fra OL(2) og VM(3), og dermed 91 totalt. Shiffrin har 8 gull fra OL(2) og VM(6), og da 93 totalt.

Atom Vinter

Legg inn av Atom Vinter »

BioDex skrev: lør jan 28, 2023 1:41 pm
Atom Vinter skrev: lør jan 28, 2023 1:28 pm Shiffrin likt med Stenmark i seire i WC-renn + mesterskapsgull kombinert, med 93. Oppe i 80 WC-seire, parallellrenn trukket fra, to bak Vonn på den statistikken. Og selvfølgelig, oppe i 85 rennseire i WC totalt.
Feil. Stenmark har 5 gull fra OL(2) og VM(3), og dermed 91 totalt. Shiffrin har 8 gull fra OL(2) og VM(6), og da 93 totalt.
Offisielt har jeg rett, for OL i 1980 telte også som VM. Men jeg er enig med deg i at det er voldsomt å telle dobbelt, så "moralsk" sett er jeg enig i at Stenmark bare har 5 mesterskapsgull.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Atom Vinter skrev: lør jan 28, 2023 1:55 pm
BioDex skrev: lør jan 28, 2023 1:41 pm
Atom Vinter skrev: lør jan 28, 2023 1:28 pm Shiffrin likt med Stenmark i seire i WC-renn + mesterskapsgull kombinert, med 93. Oppe i 80 WC-seire, parallellrenn trukket fra, to bak Vonn på den statistikken. Og selvfølgelig, oppe i 85 rennseire i WC totalt.
Feil. Stenmark har 5 gull fra OL(2) og VM(3), og dermed 91 totalt. Shiffrin har 8 gull fra OL(2) og VM(6), og da 93 totalt.
Offisielt har jeg rett, for OL i 1980 telte også som VM. Men jeg er enig med deg i at det er voldsomt å telle dobbelt, så "moralsk" sett er jeg enig i at Stenmark bare har 5 mesterskapsgull.
Kan jo godt doble de siden det var vanlig VM bare hvert fjerde år mens Sten ark var på sitt beste 😀

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Skal bli tøft å slå Sveits på medaljestatistikken i VM.

De har Odermatt, som er gullfavoritt i storslalåm, SG, og klar medaljekandidat i utfor.
De har Meillard, som er gullfavoritt i kombinasjonen og klar medaljekandidat i slalåm, storslalåm, samt utfordrer i SG.
De har Yule, som er klar medaljekandidat i slalåm.
De har Zenhäusern, som er klar medaljekandidat i slalåm.
De har Hintermann, som er klar medaljekandidat i utfor.
De har Caviezel, som er utfordrer til medalje i storslalåm og SG.
De har Rogentin, som er utfordrer til medalje i SG.

Og det er bare herrene. På damesida har de Lara Gut-Behrami, Corinne Suter, Michelle Gisin og Wendy Holdener, som alle kan ta gull og flere medaljer. For en alpintnasjon!

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

CrazyHorse skrev: lør jan 28, 2023 1:22 pm Nå synes jeg Shiffrin kan stoppe , så slipper Stenmark å spenne på seg Elan-skiene igjen
Enig, vil helst ha rekorden i (stor)familien ;)

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Puttemans skrev: lør jan 28, 2023 12:47 pmRead 7.
Da kommer inn blant de 30 første startende i morgen, i likhet med Schwarz og Sarrazin. Feirstein som ble 6 i dag er nr 36 på rankingen nå, men 5 av de foran er ikke med av uøike grunner, men om Ganong som ikke startet i dag melder avbud før nummertrekningen er også han inne i TV-ruta i morgen. De øvrrige som er foran som ikke er med er Feuz, Mayer og M. Caviezel som har lagt opp, Bailet som er skadet og McGrath som droppet denne.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

netrebske skrev: lør jan 28, 2023 2:34 pm
Puttemans skrev: lør jan 28, 2023 12:47 pmRead 7.
Da kommer inn blant de 30 første startende i morgen, i likhet med Schwarz og Sarrazin. Feirstein som ble 6 i dag er nr 36 på rankingen nå, men 5 av de foran er ikke med av uøike grunner, men om Ganong som ikke startet i dag melder avbud før nummertrekningen er også han inne i TV-ruta i morgen. De øvrrige som er foran som ikke er med er Feuz, Mayer og M. Caviezel som har lagt opp, Bailet som er skadet og McGrath som droppet denne.
Feurstein for øvrig født 2001. Så et greit talent der!

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

netrebske skrev: lør jan 28, 2023 2:18 pm
CrazyHorse skrev: lør jan 28, 2023 1:22 pm Nå synes jeg Shiffrin kan stoppe , så slipper Stenmark å spenne på seg Elan-skiene igjen
Enig, vil helst ha rekorden i (stor)familien ;)
Du også? Vel, er ikke i familie, men han hadde slekt i nabohuset til min oldefar, og var der på besøk (dog ikke mens jeg var der).

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»