Alpint 2022/23

Svar
Puttemans
Innlegg: 2460

Re: Alpint 2022/23

Legg inn av Puttemans »

bønna1/2 skrev: ons jan 25, 2023 9:55 pm
Puttemans skrev: ons jan 25, 2023 9:53 pm
bønna1/2 skrev: ons jan 25, 2023 9:52 pm HK slått av ASO. Her er det bare å legge opp, fortere enn svint.
Kan avvikle Liverpool FC i samme slengen.
Den der var litt ufin Puttemans. Må si det.
Som man roper i skogen...

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

Puttemans skrev: ons jan 25, 2023 9:56 pm
bønna1/2 skrev: ons jan 25, 2023 9:55 pm
Puttemans skrev: ons jan 25, 2023 9:53 pm

Kan avvikle Liverpool FC i samme slengen.
Den der var litt ufin Puttemans. Må si det.
Som man roper i skogen...
Du har dessverre misforstått her. Lykkes ikke utøvere, så er det bare å sage dem.

Biff_Byford

Legg inn av Biff_Byford »

bønna1/2 skrev: ons jan 25, 2023 9:57 pm
Puttemans skrev: ons jan 25, 2023 9:56 pm
bønna1/2 skrev: ons jan 25, 2023 9:55 pm

Den der var litt ufin Puttemans. Må si det.
Som man roper i skogen...
Du har dessverre misforstått her. Lykkes ikke utøvere, så er det bare å sage dem.
Enig, alle utenom Meillard må legge opp. Også ASO, "sorry kid, men du vant ikke, Kiwi åpner kl 8 i morgen, vær der eller mist trygda di". Vært land må ha et landslag på 250 stk og alle som ikke vinner må legge opp. Til slutt må de hente inn noen av oss på FD. "Biff, du skal kjøre utforen i Kitzbuehl 24"

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

For øvrig veldig fint å se engasjementet her inne rundt alpint for tida. Det var bra i fjor også, men i år er det vel enda bedre. Til og med mange av damerennene skaper mye engasjement. Langrenn er den eneste vintersporten her inne som har flere innlegg totalt (ikke i den generelle tråden, men alle trådene til sammen) enn alpint i skrivende stund, men det begynner å bli jevnt. Svært gledelig.

CrazyHorse

Legg inn av CrazyHorse »

Biff_Byford skrev: ons jan 25, 2023 10:06 pm
bønna1/2 skrev: ons jan 25, 2023 9:57 pm
Puttemans skrev: ons jan 25, 2023 9:56 pm

Som man roper i skogen...
Du har dessverre misforstått her. Lykkes ikke utøvere, så er det bare å sage dem.
Enig, alle utenom Meillard må legge opp. Også ASO, "sorry kid, men du vant ikke, Kiwi åpner kl 8 i morgen, vær der eller mist trygda di". Vært land må ha et landslag på 250 stk og alle som ikke vinner må legge opp. Til slutt må de hente inn noen av oss på FD. "Biff, du skal kjøre utforen i Kitzbuehl 24"
Vet ikke om Biff Malibu er klar for det

HarryH

Legg inn av HarryH »

Jeg er positivt overrasket over Kristoffersen i dag. Har forstått det slik at skiene til Hirscher ikke er helt topp på så hardt underlag?

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »

HarryH skrev: ons jan 25, 2023 10:11 pm Jeg er positivt overrasket over Kristoffersen i dag. Har forstått det slik at skiene til Hirscher ikke er helt topp på så hardt underlag?
De sier så, men litt rart er det ettersom knallhardt underlag var det Hirscher var mest suveren på, så man skulle jo tro at han viste bedre enn noen hva som funker på det.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

Biff_Byford skrev: ons jan 25, 2023 10:06 pm Enig, alle utenom Meillard må legge opp. Også ASO, "sorry kid, men du vant ikke, Kiwi åpner kl 8 i morgen, vær der eller mist trygda di". Vært land må ha et landslag på 250 stk og alle som ikke vinner må legge opp. Til slutt må de hente inn noen av oss på FD. "Biff, du skal kjøre utforen i Kitzbuehl 24"
That`s the spirit.

startelver

Legg inn av startelver »

I alle dager sånt liv det var her, måtte bla meg gjennom 7 sider.

Men har fått med meg at Ragnhild faktisk tok 2. plassen. Får se om jeg finner gratis opptak av dette.

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

Lew_Ashby skrev: ons jan 25, 2023 9:21 pm
TheBaseline skrev: ons jan 25, 2023 9:20 pm Målet må være topp 10 for Steen Olsen i dag, så får vi se om det er mulig.
Det tror jeg skal gå veldig fint. Noen som har peil på om han også er innenfor topp 30 i storslalåm da?
Steen-Olsen er inne ja. Nr. 27 nå på WC Starting list i storslalåm. Får enda bedre startnummer i VM.

Nestvold-Haugen har nok kjørt sitt siste renn fra topp 30-start.
Sist redigert av Kenrojo den ons jan 25, 2023 10:47 pm, redigert 2 ganger totalt.

Puttemans
Innlegg: 2460

Legg inn av Puttemans »

startelver skrev: ons jan 25, 2023 10:35 pm I alle dager sånt liv det var her, måtte bla meg gjennom 7 sider.

Men har fått med meg at Ragnhild faktisk tok 2. plassen. Får se om jeg finner gratis opptak av dette.
I det minste noe: https://www.fis-ski.com/en/alpine-skiin ... skHeghI1K4

janesaj

Legg inn av janesaj »

Skraevadottir skrev: ons jan 25, 2023 10:06 pm For øvrig veldig fint å se engasjementet her inne rundt alpint for tida. Det var bra i fjor også, men i år er det vel enda bedre. Til og med mange av damerennene skaper mye engasjement. Langrenn er den eneste vintersporten her inne som har flere innlegg totalt (ikke i den generelle tråden, men alle trådene til sammen) enn alpint i skrivende stund, men det begynner å bli jevnt. Svært gledelig.
Når vi 4000 innlegg i år? Tror iallfall ikke det er langt unna.

Flott at "vi" er blitt pop her inne på forumet. Er glad i vintersport, men alpint er det aller artigste imo :)

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

janesaj skrev: ons jan 25, 2023 10:53 pm
Skraevadottir skrev: ons jan 25, 2023 10:06 pm For øvrig veldig fint å se engasjementet her inne rundt alpint for tida. Det var bra i fjor også, men i år er det vel enda bedre. Til og med mange av damerennene skaper mye engasjement. Langrenn er den eneste vintersporten her inne som har flere innlegg totalt (ikke i den generelle tråden, men alle trådene til sammen) enn alpint i skrivende stund, men det begynner å bli jevnt. Svært gledelig.
Når vi 4000 innlegg i år? Tror iallfall ikke det er langt unna.

Flott at "vi" er blitt pop her inne på forumet. Er glad i vintersport, men alpint er det aller artigste imo :)
Yes, samme her!

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Sodajr skrev: ons jan 25, 2023 9:53 pm Steen Olsen kjørte seg vel inn på VM laget i storslalom?
Jeg mener han og McGrath bør få de 2 siste plassene. Windingstad har ikke fulgt opp 5.plassen fra Solden og Kilde bør ha gjort nok i VM med Utfor, Super G og Kombi, og deretter fokusere på verdenscupen igjen.
Kjipt for Windingstad, men kommer nok med i troppen og kan kjøre paralell og muligens kombi og Super G.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Biff_Byford skrev: ons jan 25, 2023 9:51 pm Full kontroll. Sveits har det beste storslalomlaget, vi er nr 2. ASO fantastisk, Henrik, Atle og Lucas skuffer, Kilde imponerer, og summen til det norske laget er bra nok . Men en velfortjent seier/pall.
Bra oppsummert. Enig i dette. Hadde det vært lagkonk så hadde Norge blitt nr. 2, noe som er veldig bra. Kan heller ikke la være å skryte av Steen Olsen. For et talent! Ser det gror godt bak han også, med noen flotte resultater i junior VM på Norge. Skal bli moro å følge med på alpint i årene fremover.

Biff_Byford

Legg inn av Biff_Byford »

janesaj skrev: ons jan 25, 2023 10:53 pm
Skraevadottir skrev: ons jan 25, 2023 10:06 pm For øvrig veldig fint å se engasjementet her inne rundt alpint for tida. Det var bra i fjor også, men i år er det vel enda bedre. Til og med mange av damerennene skaper mye engasjement. Langrenn er den eneste vintersporten her inne som har flere innlegg totalt (ikke i den generelle tråden, men alle trådene til sammen) enn alpint i skrivende stund, men det begynner å bli jevnt. Svært gledelig.
Når vi 4000 innlegg i år? Tror iallfall ikke det er langt unna.

Flott at "vi" er blitt pop her inne på forumet. Er glad i vintersport, men alpint er det aller artigste imo :)
Alpint har alltid vært min favoritt vintersport både på tv og egenaktivitet så lenge jeg kan huske, husker fortsatt når sportrevyen viste bilder fra Erik Håker sin seier i Val Gardena, og fra midten av 80 tallet var WC alpint alltid et høydepunkt selv om de norske resultatene var på et lav punkt. Liker også annen vinteridrett men når det kommer til både utøvelse, personligheter, variasjon og spenning så er det lite som slår alpint. For min del som sykkelfantast også, så vil jeg kanskje si at cyclecross sesongen (herrer) i år, fra litt før jul til nå har vært helt fantastisk og kanskje like spennende med dueller og personligheter som alpint (og helt uten norske deltagere- så kan fint nyte uten at jeg må ha "nasjonalistiske" interesser). Har dere gått glipp av den har dere gått glipp stor idrett. Synes alpint spesielt ett Hircher ga seg har blitt mer åpent, selv om Odermatt er "eneren" så har vi andre som er nær nok til at det er spenning og ikke minst vi har den norske generasjon som herjer.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Favoritt innen vintersport har gått fra skiskyting i ungdommen til at alpint nå er eneste vinteridretten jeg liker og gidder å se på utenfor mesterskap. Alle disipliner er jo kule.

e-lectron

Legg inn av e-lectron »

For min del er alle de klassiske vinteridrettene omtrent like store. Både alpint, langrenn, skiskyting, hopp, skøyter og kombinert fenger. Selv aking og bob har sin sjarm. Langrenn gis nok forrang om jeg må velge, mens ishockey er litt på vei ut i periferien sammenlignet med tidligere tider. Glemte jeg curling? Det er mest en OL-gren for min del da, på linje med freestyle og snøbrett. Men da er det også gøy!

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Skraevadottir skrev: ons jan 25, 2023 10:06 pm For øvrig veldig fint å se engasjementet her inne rundt alpint for tida. Det var bra i fjor også, men i år er det vel enda bedre. Til og med mange av damerennene skaper mye engasjement.
På fem dager gikk det fra ønske om å nedlegge damelandslaget til å ha medaljesjanser i tre disipliner. Er vel bare slalåm man er helt sjanseløse i på kvinnesiden.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Kan for øvrig anbefale den dokumentarserien på Viaplay om Aamodt Kilde, med den spennende tittelen "Aamodt Kilde". Så første episode nå, veldig ålreite greier, og man får også et lite innblikk i forholdet med Shiffrin. Virker som de både trener og chiller ganske bra i lag, så tipper at det er noe som gir positivt utslag for dem begge.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

sexxes skrev: tor jan 26, 2023 10:12 am
Skraevadottir skrev: ons jan 25, 2023 10:06 pm For øvrig veldig fint å se engasjementet her inne rundt alpint for tida. Det var bra i fjor også, men i år er det vel enda bedre. Til og med mange av damerennene skaper mye engasjement.
På fem dager gikk det fra ønske om å nedlegge damelandslaget til å ha medaljesjanser i tre disipliner. Er vel bare slalåm man er helt sjanseløse i på kvinnesiden.
Jeg syns fortsatt at man kan forsvare å "legge ned" teknikklaget. Med det mener jeg ikke legge ned bokstavelig talt (det har jeg aldri gjort) men å frata utøverne A-status og noen til og med B-status. De suger jo fortsatt big time i renn etter renn. Det er i hovedsak på grunn av Mowinckel og delvis på grunn av Vickhoff Lie at det ser bra ut på damesida, og de er de eneste som fortjener A-status etter min mening. Det er jo helt absurd egentlig at Kristin Lysdahl har A-status, og jeg syns ikke at Holtmann eller Stjernesund forsvarer den statusen heller. Hvis de ikke er på pallen i løpet av sesongen eller har flere topp fem-seks-plasseringer, så bør de rett ned på B-status. Hvis ikke, så er det å kaste penger ut av vinduet eller å fyre for kråka etter min mening.

Kravet til A-status er pdd. som følger: "For å gi en utøver A-status kreves det topp 15 WCSL rangering i én disiplin og ironman (IM) 600". Når Stjernesund da ligger som nr. 15 i slalåm og 12 i storslalåm, så er hun innafor der, selv om hun ikke har framgang. Holtmann og Lysdahl ligger foreløpig utenfor i begge disipliner her. Hvis de akkurat kommer seg innafor i en disiplin (det samme gjelder jo for så vidt Tviberg) så får de A-status igjen om de ikke endrer kravene. Og da selv om de ikke har noen framgang sammenligna med tidligere sesonger. Dette er kritikkverdig og bør adresseres. Jeg ønsker at de endrer kravene til hva som kreves for å få A-status, i hvert fall de som er over en viss alder. Kravene bør være tøffere for de i aldersgruppa 25-30 enn for de som er 20-24 og på vei opp.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Skraevadottir skrev: tor jan 26, 2023 10:29 am
sexxes skrev: tor jan 26, 2023 10:12 am
Skraevadottir skrev: ons jan 25, 2023 10:06 pm For øvrig veldig fint å se engasjementet her inne rundt alpint for tida. Det var bra i fjor også, men i år er det vel enda bedre. Til og med mange av damerennene skaper mye engasjement.
På fem dager gikk det fra ønske om å nedlegge damelandslaget til å ha medaljesjanser i tre disipliner. Er vel bare slalåm man er helt sjanseløse i på kvinnesiden.
Jeg syns fortsatt at man kan forsvare å "legge ned" teknikklaget. Med det mener jeg ikke legge ned bokstavelig talt (det har jeg aldri gjort) men å frata utøverne A-status og noen til og med B-status. De suger jo fortsatt big time i renn etter renn. Det er i hovedsak på grunn av Mowinckel og delvis på grunn av Vickhoff Lie at det ser bra ut på damesida, og de er de eneste som fortjener A-status etter min mening. Det er jo helt absurd egentlig at Kristin Lysdahl har A-status, og jeg syns ikke at Holtmann eller Stjernesund forsvarer den statusen heller. Hvis de ikke er på pallen i løpet av sesongen eller har flere topp fem-seks-plasseringer, så bør de rett ned på B-status. Hvis ikke, så er det å kaste penger ut av vinduet eller å fyre for kråka etter min mening.

Kravet til A-status er pdd. som følger: "For å gi en utøver A-status kreves det topp 15 WCSL rangering i én disiplin og ironman (IM) 600". Når Stjernesund da ligger som nr. 15 i slalåm og 12 i storslalåm, så er hun innafor der, selv om hun ikke har framgang. Holtmann og Lysdahl ligger foreløpig utenfor i begge disipliner her. Hvis de akkurat kommer seg innafor i en disiplin (det samme gjelder jo for så vidt Tviberg) så får de A-status igjen om de ikke endrer kravene. Og da selv om de ikke har noen framgang sammenligna med tidligere sesonger. Dette er kritikkverdig og bør adresseres. Jeg ønsker at de endrer kravene til hva som kreves for å få A-status, i hvert fall de som er over en viss alder. Kravene bør være tøffere for de i aldersgruppa 25-30 enn for de som er 20-24 og på vei opp.
Det er overhodet ikke absurd at Lysdahl har A-status. Hun var skadet i fjor og sesongen før endte hun på 7.plass i slalomcupen. Helt tullete å kaste ut folk på grunn av en skade. Klart presterer hun ikke bedre på slutten av sesongen, så mister hun nok A-statusen. Ikke alle er som Svindal, like god som før skaden med en gang, omtrent ingen faktisk.
Aldersdiskriminering er bare tragisk.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

netrebske skrev: tor jan 26, 2023 11:19 am
Skraevadottir skrev: tor jan 26, 2023 10:29 am
sexxes skrev: tor jan 26, 2023 10:12 am
På fem dager gikk det fra ønske om å nedlegge damelandslaget til å ha medaljesjanser i tre disipliner. Er vel bare slalåm man er helt sjanseløse i på kvinnesiden.
Jeg syns fortsatt at man kan forsvare å "legge ned" teknikklaget. Med det mener jeg ikke legge ned bokstavelig talt (det har jeg aldri gjort) men å frata utøverne A-status og noen til og med B-status. De suger jo fortsatt big time i renn etter renn. Det er i hovedsak på grunn av Mowinckel og delvis på grunn av Vickhoff Lie at det ser bra ut på damesida, og de er de eneste som fortjener A-status etter min mening. Det er jo helt absurd egentlig at Kristin Lysdahl har A-status, og jeg syns ikke at Holtmann eller Stjernesund forsvarer den statusen heller. Hvis de ikke er på pallen i løpet av sesongen eller har flere topp fem-seks-plasseringer, så bør de rett ned på B-status. Hvis ikke, så er det å kaste penger ut av vinduet eller å fyre for kråka etter min mening.

Kravet til A-status er pdd. som følger: "For å gi en utøver A-status kreves det topp 15 WCSL rangering i én disiplin og ironman (IM) 600". Når Stjernesund da ligger som nr. 15 i slalåm og 12 i storslalåm, så er hun innafor der, selv om hun ikke har framgang. Holtmann og Lysdahl ligger foreløpig utenfor i begge disipliner her. Hvis de akkurat kommer seg innafor i en disiplin (det samme gjelder jo for så vidt Tviberg) så får de A-status igjen om de ikke endrer kravene. Og da selv om de ikke har noen framgang sammenligna med tidligere sesonger. Dette er kritikkverdig og bør adresseres. Jeg ønsker at de endrer kravene til hva som kreves for å få A-status, i hvert fall de som er over en viss alder. Kravene bør være tøffere for de i aldersgruppa 25-30 enn for de som er 20-24 og på vei opp.
Det er overhodet ikke absurd at Lysdahl har A-status. Hun var skadet i fjor og sesongen før endte hun på 7.plass i slalomcupen. Helt tullete å kaste ut folk på grunn av en skade. Klart presterer hun ikke bedre på slutten av sesongen, så mister hun nok A-statusen. Ikke alle er som Svindal, like god som før skaden med en gang, omtrent ingen faktisk.
Aldersdiskriminering er bare tragisk.
Jo, det er absurd når man ser hva hun presterer nå, selv om statusen er grei basert på det hun gjorde for to sesonger siden. Se på forskjellen på henne og Vickhoff Lie, for eksempel. Du snakker om aldersdiskriminering. Er det ikke da diskriminering at en skal forvente akkurat like mye og ha de samme kravene til de som er i starten av som karriere og har større potensial for framgang? Likhet og rettferdighet er ikke nødvendigvis det samme.

e-lectron

Legg inn av e-lectron »

Tvillingene Madelein & Pia Sylvester-Davik ble hhv. nummer 7 og 9 på jentenes storslalåm i ungdoms-OL.

janesaj

Legg inn av janesaj »

e-lectron skrev: tor jan 26, 2023 1:41 pm ungdoms-OL.
Dette er pirking, men heter vel egentlig EYOF. Ungdoms-OL er vel noe annet som arrangeres hvert fjerde år, og vel igjen arrangeres neste år i koreanske Gangwon :)

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Skraevadottir skrev: tor jan 26, 2023 12:12 pm
netrebske skrev: tor jan 26, 2023 11:19 am
Skraevadottir skrev: tor jan 26, 2023 10:29 am Jeg syns fortsatt at man kan forsvare å "legge ned" teknikklaget. Med det mener jeg ikke legge ned bokstavelig talt (det har jeg aldri gjort) men å frata utøverne A-status og noen til og med B-status. De suger jo fortsatt big time i renn etter renn. Det er i hovedsak på grunn av Mowinckel og delvis på grunn av Vickhoff Lie at det ser bra ut på damesida, og de er de eneste som fortjener A-status etter min mening. Det er jo helt absurd egentlig at Kristin Lysdahl har A-status, og jeg syns ikke at Holtmann eller Stjernesund forsvarer den statusen heller. Hvis de ikke er på pallen i løpet av sesongen eller har flere topp fem-seks-plasseringer, så bør de rett ned på B-status. Hvis ikke, så er det å kaste penger ut av vinduet eller å fyre for kråka etter min mening.

Kravet til A-status er pdd. som følger: "For å gi en utøver A-status kreves det topp 15 WCSL rangering i én disiplin og ironman (IM) 600". Når Stjernesund da ligger som nr. 15 i slalåm og 12 i storslalåm, så er hun innafor der, selv om hun ikke har framgang. Holtmann og Lysdahl ligger foreløpig utenfor i begge disipliner her. Hvis de akkurat kommer seg innafor i en disiplin (det samme gjelder jo for så vidt Tviberg) så får de A-status igjen om de ikke endrer kravene. Og da selv om de ikke har noen framgang sammenligna med tidligere sesonger. Dette er kritikkverdig og bør adresseres. Jeg ønsker at de endrer kravene til hva som kreves for å få A-status, i hvert fall de som er over en viss alder. Kravene bør være tøffere for de i aldersgruppa 25-30 enn for de som er 20-24 og på vei opp.
Det er overhodet ikke absurd at Lysdahl har A-status. Hun var skadet i fjor og sesongen før endte hun på 7.plass i slalomcupen. Helt tullete å kaste ut folk på grunn av en skade. Klart presterer hun ikke bedre på slutten av sesongen, så mister hun nok A-statusen. Ikke alle er som Svindal, like god som før skaden med en gang, omtrent ingen faktisk.
Aldersdiskriminering er bare tragisk.
Jo, det er absurd når man ser hva hun presterer nå, selv om statusen er grei basert på det hun gjorde for to sesonger siden. Se på forskjellen på henne og Vickhoff Lie, for eksempel. Du snakker om aldersdiskriminering. Er det ikke da diskriminering at en skal forvente akkurat like mye og ha de samme kravene til de som er i starten av som karriere og har større potensial for framgang? Likhet og rettferdighet er ikke nødvendigvis det samme.
Kajsa har da A-status hun også og kommer til å beholde den, Lysdahl kommer til å miste den, hvis hun ikke på slutten av sesongen kommer tilbake til nivået hun hadde før skaden. Skjønner ikke hva du bærer deg for?

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

netrebske skrev: tor jan 26, 2023 2:18 pm
Skraevadottir skrev: tor jan 26, 2023 12:12 pm
netrebske skrev: tor jan 26, 2023 11:19 am

Det er overhodet ikke absurd at Lysdahl har A-status. Hun var skadet i fjor og sesongen før endte hun på 7.plass i slalomcupen. Helt tullete å kaste ut folk på grunn av en skade. Klart presterer hun ikke bedre på slutten av sesongen, så mister hun nok A-statusen. Ikke alle er som Svindal, like god som før skaden med en gang, omtrent ingen faktisk.
Aldersdiskriminering er bare tragisk.
Jo, det er absurd når man ser hva hun presterer nå, selv om statusen er grei basert på det hun gjorde for to sesonger siden. Se på forskjellen på henne og Vickhoff Lie, for eksempel. Du snakker om aldersdiskriminering. Er det ikke da diskriminering at en skal forvente akkurat like mye og ha de samme kravene til de som er i starten av som karriere og har større potensial for framgang? Likhet og rettferdighet er ikke nødvendigvis det samme.
Kajsa har da A-status hun også og kommer til å beholde den, Lysdahl kommer til å miste den, hvis hun ikke på slutten av sesongen kommer tilbake til nivået hun hadde før skaden. Skjønner ikke hva du bærer deg for?
Jeg liker ikke kriteriene for hva som kvalifiserer til A-status. Ordninga slik som den er nå belønner det å være helt middels i mange år uten at det foreligger noen krav om framgang i en eller annen tidshorisont. Hadde kravene vært annerledes, hadde det kanskje fungert som et slags insentiv til de både på og utenfor laget og skapt en annen dynamikk i gruppa, med flere utøvere med ulike kvaliteter og større sprik i alder. Det er selvsagt ikke bra med konstant gjennomtrekk, men her har det vært altfor lite gjennomtrekk. Og det fører til at hele opplegget stinker.

e-lectron

Legg inn av e-lectron »

janesaj skrev: tor jan 26, 2023 2:16 pm
e-lectron skrev: tor jan 26, 2023 1:41 pm ungdoms-OL.
Dette er pirking, men heter vel egentlig EYOF. Ungdoms-OL er vel noe annet som arrangeres hvert fjerde år, og vel igjen arrangeres neste år i koreanske Gangwon :)
Du har selvsagt rett, men har sett at bl.a. Norges Skøyteforbund og andre særforbund også omtaler European Youth Olympics Festival som "Ungdoms-OL", så da tror jeg det er greit for min del også!

janesaj

Legg inn av janesaj »

e-lectron skrev: tor jan 26, 2023 4:55 pm
janesaj skrev: tor jan 26, 2023 2:16 pm
e-lectron skrev: tor jan 26, 2023 1:41 pm ungdoms-OL.
Dette er pirking, men heter vel egentlig EYOF. Ungdoms-OL er vel noe annet som arrangeres hvert fjerde år, og vel igjen arrangeres neste år i koreanske Gangwon :)
Du har selvsagt rett, men har sett at bl.a. Norges Skøyteforbund og andre særforbund også omtaler European Youth Olympics Festival som "Ungdoms-OL", så da tror jeg det er greit for min del også!
Den er grei, men disse forbundene tar vel i så fall teknisk sett feil. Er vel mer som et ungdoms-EM, siden det kun er europeiske nasjoner med :) Selv bruker jeg (og ganske mange med meg, blant annet diverse særforbund) bare EYOF - enkelt nok å huske på, det! Men man ha et særnorsk uttrykk, ville jeg vel foretrukket ungdoms-EM. Men folk får gjøre som de vil, selv om jeg personlig synes det er nok med ett ungdoms-OL ;)

e-lectron

Legg inn av e-lectron »

Veldig oppmuntrende 2.plass av Bianca Bakke Westhoff i Europacupen i dag etter en knallsterk andreomgang, hvor hun bl.a. passerte 5 (!) svenske kvinneløpere. Men franske Doriane Escané var i en egen klasse. Forøvrig også en veldig fin 5.plass for Andrine Mårstøl i dag.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»