Alpint 2022/23

Svar
Skraevadottir

Re: Alpint 2022/23

Legg inn av Skraevadottir »

janesaj skrev: søn des 04, 2022 10:02 pm
Skraevadottir skrev: søn des 04, 2022 9:58 pm jeg føler ikke akkurat at skader bør brukes mer som et argument for Sejersted enn for Vickhoff Lie, som nettopp er tilbake fra halvannen sesongs skadeavbrekk.
Nei, men det er fortsatt et argument som kan brukes for at han ikke har flere pallplasser. Han har vel knapt gått et helt år uten middels lange til lange skadeavbrekk siden han ble senior.
Jo da, helt klart, men det er ganske mange alpinister som har hatt flere langvarige og alvorlige skadeavbrekk og radet opp seier på seier allikevel. Jeg tror enkelt og greit vi må si at hovedgrunnen for Sejersteds vedkommende er at han rett og slett ikke er bedre. Han kjører jo gjerne på limit også, og det er nok fordi han må gjøre det for å kunne vinne, men der viser det seg gang på gang at han ikke har bra nok skills. Så er alt dette selvsagt med et lite forbehold om at han fortsatt kan komme seg opp på et høyere nivå over tid, men det er lite som tyder på at han er så god som snakket om han skulle tilsi. KVL er såpass mye yngre at jeg vil gi henne en større sjanse for betydelig suksess.

Men jeg har virkelig bomma med spådommene mine før, og er det noe som er helt sikkert, så er det at det kommer til å skje igjen! :p

janesaj

Legg inn av janesaj »

Skraevadottir skrev: søn des 04, 2022 10:10 pm Jo da, helt klart, men det er ganske mange alpinister som har hatt flere langvarige og alvorlige skadeavbrekk og radet opp seier på seier allikevel. Jeg tror enkelt og greit vi må si at hovedgrunnen for Sejersteds vedkommende er at han rett og slett ikke er bedre.
Kanskje, kanskje ikke. Jeg sier meg enn så lenge uenig, og så får vi eventuelt gjøre opp status om noen år. Toppfarten hans er formidabel (selvsagt spesielt i super-G). Det viser jo også de to pallplassene han allerede har. Tror han trenger en lengre periode uten skader for å få ut sitt fulle potensial. Litt mer kontinuitet, så kan det være han legger av seg de dumme feilene sine.

Sier ikke at han noen gang blir verdens beste, det er vel heller lite trolig. Men at han har større potensial enn han har vist, er jeg ikke i tvil om.

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

Dette intervjuet her må jo bli legendarisk https://www.vg.no/sport/i/y6lA8R/kilde- ... -til-seier

For noen herlige typer!

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

janesaj skrev: søn des 04, 2022 10:16 pm
Skraevadottir skrev: søn des 04, 2022 10:10 pm Jo da, helt klart, men det er ganske mange alpinister som har hatt flere langvarige og alvorlige skadeavbrekk og radet opp seier på seier allikevel. Jeg tror enkelt og greit vi må si at hovedgrunnen for Sejersteds vedkommende er at han rett og slett ikke er bedre.
Kanskje, kanskje ikke. Jeg sier meg enn så lenge uenig, og så får vi eventuelt gjøre opp status om noen år. Toppfarten hans er formidabel (selvsagt spesielt i super-G). Det viser jo også de to pallplassene han allerede har. Tror han trenger en lengre periode uten skader for å få ut sitt fulle potensial. Litt mer kontinuitet, så kan det være han legger av seg de dumme feilene sine.

Sier ikke at han noen gang blir verdens beste, det er vel heller lite trolig. Men at han har større potensial enn han har vist, er jeg ikke i tvil om.
Jeg husker jo den Skagestad-diskusjonen vi hadde, og om enn ikke helt den samme essensen, så tror jeg vi er inne på noe lignende her. Uansett, ikke noe hadde gledet meg mer enn gode resultater fra Sejersted, for vi trenger flere enn Kilde i fartsdisiplinene, og unggutta kommer nok til å kjøre SG bare unntaksvis og neppe særlig mye utfor med det første.

janesaj

Legg inn av janesaj »

Skraevadottir skrev: søn des 04, 2022 10:20 pm
janesaj skrev: søn des 04, 2022 10:16 pm
Skraevadottir skrev: søn des 04, 2022 10:10 pm Jo da, helt klart, men det er ganske mange alpinister som har hatt flere langvarige og alvorlige skadeavbrekk og radet opp seier på seier allikevel. Jeg tror enkelt og greit vi må si at hovedgrunnen for Sejersteds vedkommende er at han rett og slett ikke er bedre.
Kanskje, kanskje ikke. Jeg sier meg enn så lenge uenig, og så får vi eventuelt gjøre opp status om noen år. Toppfarten hans er formidabel (selvsagt spesielt i super-G). Det viser jo også de to pallplassene han allerede har. Tror han trenger en lengre periode uten skader for å få ut sitt fulle potensial. Litt mer kontinuitet, så kan det være han legger av seg de dumme feilene sine.

Sier ikke at han noen gang blir verdens beste, det er vel heller lite trolig. Men at han har større potensial enn han har vist, er jeg ikke i tvil om.
Jeg husker jo den Skagestad-diskusjonen vi hadde, og om enn ikke helt den samme essensen, så tror jeg vi er inne på noe lignende her. Uansett, ikke noe hadde gledet meg mer enn gode resultater fra Sejersted, for vi trenger flere enn Kilde i fartsdisiplinene, og unggutta kommer nok til å kjøre SG bare unntaksvis og neppe særlig mye utfor med det første.
Ja, fikk også litt flashback til den diskusjonen. Godt å se at vi begge holder oss til de samme endene av optimist/pessimist-skalaen :) Men sånn er det jo noen ganger, at talentfulle idrettsutøvere av forskjellige grunner ikke får ut/sliter med å få ut sitt fulle potensial. Skagestad og Sejersted er ikke de første som sliter med det og vil heller ikke bli de siste. Alle kan dessverre ikke bli verdenstopper. Men håper jo i det lengste at Adrian (og Skagestad) får det løftet jeg håper på at de er kapable til.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

ms_8 skrev: søn des 04, 2022 10:03 pm
Neptun skrev: søn des 04, 2022 9:30 pm Irritasjonen over all reklamen var større enn gleden av den norske innsatsen.
Det er helt fryktelig hvordan det har blitt, rennene er ødelagt for min del.
Skulle ikke vært lovlig med reklamepauser midt under renn, uansett gren.
Ja det verste var når dei skulle bytta frå gutta til jentenes renn. Mens mange av dei beste damene kjørte så satte TV3 i gang 5 minutter med reklame. Mens rennene pågjekk var det vel 3 reklamer midt inni rennet. For ikkje å snakke om Sprinten i langrenn i går.

Eg forstår at tvselskapa må vise reklame, men dette ødelegger ganske mykje av gleden med idrett. Når sendinga blir proppet full av reklame og svaret deira er at delt tvskjem er godt nok.
Jada, men ikke i selve konkurransen.
De viser ikke fotball på denne måten, ergo handler det om manglende respekt for vinteridretter og publikummet. På sikt taper idrettene på dette når folk ikke gidder å se på.

startelver

Legg inn av startelver »

Kilde med en fantastisk førjulssesong. Får håpe det holder hele sesongen.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Neptun skrev: søn des 04, 2022 10:28 pm
ms_8 skrev: søn des 04, 2022 10:03 pm
Neptun skrev: søn des 04, 2022 9:30 pm Irritasjonen over all reklamen var større enn gleden av den norske innsatsen.
Det er helt fryktelig hvordan det har blitt, rennene er ødelagt for min del.
Skulle ikke vært lovlig med reklamepauser midt under renn, uansett gren.
Ja det verste var når dei skulle bytta frå gutta til jentenes renn. Mens mange av dei beste damene kjørte så satte TV3 i gang 5 minutter med reklame. Mens rennene pågjekk var det vel 3 reklamer midt inni rennet. For ikkje å snakke om Sprinten i langrenn i går.

Eg forstår at tvselskapa må vise reklame, men dette ødelegger ganske mykje av gleden med idrett. Når sendinga blir proppet full av reklame og svaret deira er at delt tvskjem er godt nok.
Jada, men ikke i selve konkurransen.
De viser ikke fotball på denne måten, ergo handler det om manglende respekt for vinteridretter og publikummet. På sikt taper idrettene på dette når folk ikke gidder å se på.
Berre for å avklare. Eg er like irritert og faktisk litt sint over at dei viser reklame midt under rennene i Alpint og langrenn. Spesielt på sprinten eller når topp 20 for begge kjønn kjører i alpint. Du har helt rett at det viser manglande respekt og eg er redd for at dette kan ødelegge interessen i Alpint, Langrenn og Kombinert framover om dei fortsetter med dette. Det verste i går var når dei midt under rennet på damene Super G kjørte på med 5 minutter reklame pause etter at gutta hadde kjørt. Dette var mens topp 15 damene kjørte og rennet var allereie komt til startnummer 6 (brignone)

Eg forstår godt at dei ville vise dei norske herrene, men reklame utan bildet av damene sitt renn etterpå. Viser ein totalt respektløs holdning til oss som vil sjå alpint og eg er klar over at Viasat Sport viste rennet, men det er faktisk ikkje alle som har tilgang til denne kanalen.

Salihovic91

Legg inn av Salihovic91 »

Viasat sin sport er jo dritenkel å skippe reklame. ALLE har tilgang til nett sånn ca. Kjøp abo på Viaplay og du har tilgang gjennom vinteren så slepper du reklame. Klager man på Tv2 derimot så får man sympati

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Salihovic91 skrev: man des 05, 2022 6:24 pm Viasat sin sport er jo dritenkel å skippe reklame. ALLE har tilgang til nett sånn ca. Kjøp abo på Viaplay og du har tilgang gjennom vinteren så slepper du reklame. Klager man på Tv2 derimot så får man sympati
Det blir ganske dyrt i lengden viss føresetninga for å sjå alpint eller skiskyting krever at man kjøper diverse abonnement

janesaj

Legg inn av janesaj »

Salihovic91 skrev: man des 05, 2022 6:24 pm Viasat sin sport er jo dritenkel å skippe reklame. ALLE har tilgang til nett sånn ca. Kjøp abo på Viaplay og du har tilgang gjennom vinteren så slepper du reklame. Klager man på Tv2 derimot så får man sympati
Koster vel 349 per måned å få tilgang til vintersendingene. Kan mildt sagt forstå at folk kvier seg for det, slik prisene er på diverse andre (litt viktigere) ting i dagens samfunn...

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Var opptatt sist helg, men må hylle både Kilde og unggutta med fantastiske resultater i statene. Ikke bare har vi en fenomenal Kilde, men det ser helt vilt lovende på herresiden i årene fremover. Vi har de to største kommende stjernene, vi har Kilde og Henrik. Sebastian, men først og fremst er vi helt suverene i alle årsklasser i de tekniske disiplinene. I alt, med et mulig unntak for utfor, så er fremtidsutsiktene helt enormt gode.

Ellers et sukk angående rettighetene på vinteridrett. Prisen hadde ikke vært et stort spørsmål om det innebar alle rettigheter, men når man må kjøre kanal-slalåm så er det ganske enkelt ikke verdt det. Klar over at det er FIS, og ikke de nasjonale særforbundene som styrer dette, men det kan umulig være bra på sikt med rettighetshavere som dundrer på med reklame midt i konkurransene. Alternativt gjemt bort på en kanal man aldri ser på ellers. Vi som ser alt uansett får de jo med videre, men det er veldig mange som de mister på veien slik det er nå. Slik ble det for meg når det gjelder skøyter, og ser for meg at det er mange som ikke gidder å lete seg frem i TV-jungelen om du ikke er spesielt interessert.

janesaj

Legg inn av janesaj »

Team Ingebrigtsen skrev: tir des 06, 2022 10:28 am først og fremst er vi helt suverene i alle årsklasser i de tekniske disiplinene. I alt, med et mulig unntak for utfor, så er fremtidsutsiktene helt enormt gode.
Ja, vi har meget talentfulle juniorgutter i kullene 02-05, hvor flere er i verdenstoppen i flere øvelser i hver av disse årsklassene. Med andre ord store sjanser for at opptil flere av dem tar steget opp på godt WC-nivå etterhvert. Mange som pusher hverandre til å bli bedre der.

Damene er noe helt annet, dog. Sitter og ser på resultatene fra førsteomgangen i EC-storslalåm i Zinal nå. Beste norske nummer 45, 3.84 bak lederen. Her må det virkelig gjøres noe. Er jo helt bekmørkt bak WC-laget.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Haha, potte sur Lucas Braathen før start :p

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Har dere stått opp? Er snart stor-slalåm!!!

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Skraevadottir skrev: lør des 10, 2022 9:16 am Haha, potte sur Lucas Braathen før start :p
Han sa han hadde jet lag, det kunne merkes :lol:

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Siden det snør så må det vel være en fordel å starte tidlig? Tenker at forholdene kan bli dårligere lenger ut i første omgang. Ser at Braathen og Odermatt begge starter tidlig. Dersom Braathen kjører bra så tror jeg han har en god sjanse (no jinxing intended!)

Number4

Legg inn av Number4 »

Går seg vel til etter hvert med Lucas. Det ryktes at han tørr å kjøre ned henget i Adelboden i år.

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

Har klare forventninger om bedre norsk innsats enn i fjor. Da var vi ikke nærheten av Odermatt i denne bakken.

Savner Kilde på start, men det norske laget er likevel forrykende.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Kjørte han litt ustabilt på toppen? Ble noen skrenser...

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Ikke noe toppløp av Braathen. Dette holdet nok ikke, dessverre.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Odermatt innfrir som vanlig. Leder på toppen.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Blir vanskelig å slå Odermatt i dag.

Number4

Legg inn av Number4 »

TheBaseline skrev: lør des 10, 2022 9:33 am Blir vanskelig å slå Odermatt i dag.
Man må ha noen å slå. Formidabel løper.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Kristoffersen sliter :(

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

Aamodt: «Ingen superomgang av Odermatt dette», Bastant og bedrevitende som alltid….

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Hvorfor kjører ikke Kilde?

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Number4 skrev: lør des 10, 2022 9:36 am
TheBaseline skrev: lør des 10, 2022 9:33 am Blir vanskelig å slå Odermatt i dag.
Man må ha noen å slå. Formidabel løper.
Han er rett og slett verdens klart beste alpinist. Han har en annen feeling enn alle andre.

Puttemans
Innlegg: 2460

Legg inn av Puttemans »

Bra det, Atle.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Fint at Feller ihvertfall er i nærheten av Odermatt slik at han potensielt må satse litt i 2.omgangen og ikke kan cruise inn til seier.
Sist redigert av Lew_Ashby den lør des 10, 2022 10:02 am, redigert 1 gang totalt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»