Hvilken restaurant var du på sist?

Svar
Chromeback

Hvilken restaurant var du på sist?

Legg inn av Chromeback »

Fortsetter også denne fra VGD, selv om det ikke florerer med restaurantbesøk om dagen.

Var på Røros for to uker tilbake, og havnet på Kaffestuggu for lunsjen. Følget gikk for rømmegrøten, som smakte aldeles nydelig, mens jeg gikk for burgeren deres. Stive priser med 230 kroner for burgeren, og 227,- for rømmegrøt, men sånn er det vel når man havner på turistrestauranter.

Burgeren var også knallgod, til tross for prisen, og deilig å endelig komme til ett sted som serverer ordentlig gode potetchips ved siden av.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

The Vandelay

I Bjørvika, Mr Holmboe Bangs nye sted. Rett ved Maaemo, men mye billigere. Men billig er det likevel ikke,
225,- kr for en enkel burger, og 95,- kr for fries, det er ganske stivt etter mitt syn.
Men burgeren var bra, lokalet fint, kø utenfor, god stemning.

Anmeldt som lunsjsted: 5/6

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Cornelius

Klassisk sjømatrestaurant i Bergens skjærgård.
Man ankommer bryggen den ligger på etter 25 min med båt, en hyggelig reise med mye fint å se. Der blir man møtt av en skokk med servitører, meget godt organisert, ikke snakk om kø. Vi valgte å starte med konseptet Råbar før vi satt oss til bords. Det var et 20 min foredrag om skalldyrene som de henter opp fra havet rett utenfor. Smaksprøver og et glass champagne gjorde dette til en flott start.

Flere muligheter her fra et rent skalldyrplatå til forskjellige fiskeretter. Og Maulemeny som vi to valgte. Det var en fin blanding av fiskesuppe (himmelsk!), bakt torsk og skalldyr.
Alt veldig lekkert anrettet og særdeles velsmakende.

Vinkartet var av en annen verden, hvor det var flasker til 30000,- kroner. Vi valgte noe enklere enn det, men likevel strålende fornøyd. Trakk kanskje bittelitt ned da den unge servitøren ikke ante hvorfor rødvinen vi koste oss med etter maten kunne hatt godt av litt lufting. Men han skal starte på sommelierutdanning i høst, så det lærer han nok fort.

Avreise med kokker og servitører vinkende fra bryggen, etter en virkelig flott matopplevelse. Dette skal jeg gjøre neste gang jeg er i Bergen også, et fantastisk sted. Kostet ca 5000 for en kveld, da var nok vinen nesten halvparten, så mulig å gjøre det billigere.


6/6

SirJames

Legg inn av SirJames »

Amraj på Jessheim (indisk)

Tredje gang jeg besøker stedet, og har også testet take away (utkjøring). Synes maten holder god standard, og alltid hyggelig å slå av en prat med det jeg mistenker er eieren. Servitrisen for kvelden hadde skulket smilekurset, og både jeg og selskapet la merke til det. I ettertid tenker jeg at jeg burde nevnt dette for eieren, all den tid slikt drar ned totalinntrykket, og kan være direkte avgjørende for hvorvidt man velger dette stedet neste gang man vil spise ute.

Bestilte Mango Chicken denne gangen, med styrke Madras. Er vant til den styrken fra før, men her var nok kokken litt ivrig, så resultatet var nok nærmere Vindaloo. En vakker dag skal jeg nok forsøke meg på hakket ovenfor der igjen, Tindaloo, men da skal jeg sørge for å ha 113 på speed-dial før jeg inntar måltidet.

Styrkegraden løste seg ved å ha litt Raita ved siden av.

Måltidet ble dog ikke komplett uten det deilige Peshwari naan brødet.

Totalt denne kvelden: 4.5/6

CFN

Legg inn av CFN »

Vinoteket med fruen og barna i dag. Topp pizza, og halvmoden Raveneau på vinkartet, svært bra!

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

SirOwen™ skrev: ons jul 28, 2021 2:15 am Amraj på Jessheim (indisk)

Tredje gang jeg besøker stedet, og har også testet take away (utkjøring). Synes maten holder god standard, og alltid hyggelig å slå av en prat med det jeg mistenker er eieren. Servitrisen for kvelden hadde skulket smilekurset, og både jeg og selskapet la merke til det. I ettertid tenker jeg at jeg burde nevnt dette for eieren, all den tid slikt drar ned totalinntrykket, og kan være direkte avgjørende for hvorvidt man velger dette stedet neste gang man vil spise ute.

Bestilte Mango Chicken denne gangen, med styrke Madras. Er vant til den styrken fra før, men her var nok kokken litt ivrig, så resultatet var nok nærmere Vindaloo. En vakker dag skal jeg nok forsøke meg på hakket ovenfor der igjen, Tindaloo, men da skal jeg sørge for å ha 113 på speed-dial før jeg inntar måltidet.

Styrkegraden løste seg ved å ha litt Raita ved siden av.

Måltidet ble dog ikke komplett uten det deilige Peshwari naan brødet.

Totalt denne kvelden: 4.5/6
Prøvde meg på Vindaloo forrige uke. Det blir lenge til neste gang, for å si det sånn.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Chromeback skrev: ons jul 28, 2021 10:53 pm
SirOwen™ skrev: ons jul 28, 2021 2:15 am Amraj på Jessheim (indisk)

Tredje gang jeg besøker stedet, og har også testet take away (utkjøring). Synes maten holder god standard, og alltid hyggelig å slå av en prat med det jeg mistenker er eieren. Servitrisen for kvelden hadde skulket smilekurset, og både jeg og selskapet la merke til det. I ettertid tenker jeg at jeg burde nevnt dette for eieren, all den tid slikt drar ned totalinntrykket, og kan være direkte avgjørende for hvorvidt man velger dette stedet neste gang man vil spise ute.

Bestilte Mango Chicken denne gangen, med styrke Madras. Er vant til den styrken fra før, men her var nok kokken litt ivrig, så resultatet var nok nærmere Vindaloo. En vakker dag skal jeg nok forsøke meg på hakket ovenfor der igjen, Tindaloo, men da skal jeg sørge for å ha 113 på speed-dial før jeg inntar måltidet.

Styrkegraden løste seg ved å ha litt Raita ved siden av.

Måltidet ble dog ikke komplett uten det deilige Peshwari naan brødet.

Totalt denne kvelden: 4.5/6
Prøvde meg på Vindaloo forrige uke. Det blir lenge til neste gang, for å si det sånn.
Måtte du skumlegge kjeften til brannvesenet ankom?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

SirOwen™ skrev: ons jul 28, 2021 11:23 pm
Måtte du skumlegge kjeften til brannvesenet ankom?
Det var faen meg ikke langt unna. Følte som jeg satt i en Tine-reklame, men verken yoghurt, rømme eller melk hjelp. Det gjorde det nesten bare verre.

Aldri igjen.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Chromeback skrev: ons jul 28, 2021 11:43 pm
SirOwen™ skrev: ons jul 28, 2021 11:23 pm
Måtte du skumlegge kjeften til brannvesenet ankom?
Det var faen meg ikke langt unna. Følte som jeg satt i en Tine-reklame, men verken yoghurt, rømme eller melk hjelp. Det gjorde det nesten bare verre.

Aldri igjen.
Nice! Var det du som linka til GR da han var med i Hot Ones? Opplevde vel noe av det samme :D

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

SirOwen™ skrev: ons jul 28, 2021 11:46 pm
Chromeback skrev: ons jul 28, 2021 11:43 pm
SirOwen™ skrev: ons jul 28, 2021 11:23 pm
Måtte du skumlegge kjeften til brannvesenet ankom?
Det var faen meg ikke langt unna. Følte som jeg satt i en Tine-reklame, men verken yoghurt, rømme eller melk hjelp. Det gjorde det nesten bare verre.

Aldri igjen.
Nice! Var det du som linka til GR da han var med i Hot Ones? Opplevde vel noe av det samme :D
Haha, nei, det var nok ikke meg, men ja det så nok litt sånn ut ja! :lol:

Jeg er glad i sterk mat, men der gikk grensen for min egen del.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Skal teste ut Issho i Oslo, ser lovende ut.

Ellers mistenker jeg at det blir en tur innom Hrimnir og way down south.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Aaah, Way Down South. Må ta turen innom der selv engang ila høsten.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Chromeback skrev: ons jul 28, 2021 11:43 pm
SirOwen™ skrev: ons jul 28, 2021 11:23 pm
Måtte du skumlegge kjeften til brannvesenet ankom?
Det var faen meg ikke langt unna. Følte som jeg satt i en Tine-reklame, men verken yoghurt, rømme eller melk hjelp. Det gjorde det nesten bare verre.

Aldri igjen.
Elsker sterk mat, men enkelte ganger kan det bli litt vel mye.

Yoghurt, rømme, melk eller andre meieriprodukter hjelper lite. Det eneste som hjelper er sukker. Ta en sukkerbit, eller en skje sukker eller søt honning. Det hjelper.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Har dessverre vært få høydepunkter den siste tiden.

Var innom Hurricane grill, wagyu rib eye, som rett og slett var en enorm skuffelse. Høydepunktet var søtpotet fries og en over gjennomsnittlig god mocktail, dessverre.

Langt bedre på Chamas churrascaria, selv om det bare er en kjip variant av det man får i Brasil. Gjør ikke stort annet enn å lengte etter Assador og den enorme kvaliteten på omtrent alt som serveres.

Jeg pleier å bruke over gjennomsnittet god tid på å undersøke restauranter via tripadvisor, konklusjonen min er fortsatt at Oslo har et imponerende utvalg av gode restauranter. Trippet rundt i Lisboa og var innom mye rart som scoret høyt, men som ikke akkurat var mye å skryte over.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Vi holder oss til spisesteder i Norge?

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Notert.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

Schlägergården - Björn Svenssons nyeste nyrestaurerte restaurant.

Høye forventninger som blir innfridd. Uformelt, rene og gode smaker. Høydepunktet var makrell, rustikktomater og ramsløkkapers + en jævla god vinpakke. Ingenting å trekke på med unntak av om du er så uheldig å få restaurantens verste bord som er i et lite rom sammen med dassene. Mildt sagt dritdårlig stemning. Istemmer med de to snobbene ved siden av oss som blir overrasket om dette ikke fører til nok en stjerne for svensken.

Oslobørsen - 9/10
Verdensbørsen - 8/10

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

Harduetforslag skrev: tor jul 29, 2021 8:47 pm
Jeg pleier å bruke over gjennomsnittet god tid på å undersøke restauranter via tripadvisor,
Har du gode opplevelser med tripadvisor? Brukte det noe før, men synes det var mye mediokert som fikk alt for høy rating.

Everenga

Legg inn av Everenga »

KingKongHalvor skrev: fre jul 30, 2021 10:17 am Vi holder oss til spisesteder i Norge?
Spisesteder i utlandet er jo eventuelt en fin tråd for reiseforumet. Kunne godt tenkt meg tips fra de større byene rundt om.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

silkyglenjohnson skrev: fre jul 30, 2021 12:39 pm
Harduetforslag skrev: tor jul 29, 2021 8:47 pm
Jeg pleier å bruke over gjennomsnittet god tid på å undersøke restauranter via tripadvisor,
Har du gode opplevelser med tripadvisor? Brukte det noe før, men synes det var mye mediokert som fikk alt for høy rating.
Spørs hvor jeg er.
Stort sett bare gode erfaringer innenlands, så har det vært mye snodig i utlandet.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Everenga skrev: fre jul 30, 2021 12:43 pm
KingKongHalvor skrev: fre jul 30, 2021 10:17 am Vi holder oss til spisesteder i Norge?
Spisesteder i utlandet er jo eventuelt en fin tråd for reiseforumet. Kunne godt tenkt meg tips fra de større byene rundt om.
Smalt opp en tråd nå her;

https://fridiskusjon.no/viewtopic.php?f=35&t=359

Everenga

Legg inn av Everenga »

Chromeback skrev: fre jul 30, 2021 2:14 pm
Everenga skrev: fre jul 30, 2021 12:43 pm
KingKongHalvor skrev: fre jul 30, 2021 10:17 am Vi holder oss til spisesteder i Norge?
Spisesteder i utlandet er jo eventuelt en fin tråd for reiseforumet. Kunne godt tenkt meg tips fra de større byene rundt om.
Smalt opp en tråd nå her;

https://fridiskusjon.no/viewtopic.php?f=35&t=359
Suverent

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Fint med ny tråd på nytt sted. Akkurat denne tråden funker jo fint med dette formatet også. Vandalay var jeg nesten innom, men det var på en feriedag der jeg var shabby kledd etter 2-3 formiddagstimer på Sørenga... Fikk tilbud om å vente litt, men følte meg ikke helt kledd for seansen.

Rivoli - omtalt et annet sted av meg. Blir ikke mer enn terningkast 4. Skalldyr i to serveringer. Først kald med herlig østers og gode "lagde" retter med kamskjell og hummer. Reker som "fyll". Reagerte mer negativt på akkar som "fyll" ved varm servering, der det var hauger av fritert akkar med rød type rød majones. Så var det bare en halv sjøkreps med masse urter pro pers, og bare en liten krabbeklo som Pepper Crab - vanskelig å spise, nauturlig nok. Ble mett, men det takket være mer enn nok akkar og en god del reker.

Fine lokaler - men litt "upersonlig". Prisnivået føles litt høyt. Med tips ble det 2.000 per person, med både god aperitif og avec, riktignok, men føles litt vel dyrt for en slik opplevelse. Det er jo et brasseri og litt hverdagslig. Til en slik pris forventer man liksom litt mer..

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Alma på Harbitz Torg. Terningkast 4+

Veldig god spekemat, OK ÷ lammekoteletter og god biff

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Ble en lunsj/middag på Cafe Sara i dag. Lenge siden sist, og de leverer trygt som pre-Corona dem. Nachos på meg, og vegetargrill på sambo. Alt falt i smak. 4/6. Helt på det trygge.

Lenge siden jeg har betalt 92,- for 0.5 pils, men men. Schous Pils var digg i sola, og ett ekstremt mye bedre valg enn Ringnes til 89,-.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Torsdag: Mamma Pizza, dronningens gate.

Usikker. Ble Nduje, angrer litt på at jeg ikke gikk for diavola. Bra bunn og generelt gode smaker, men blir litt for lite nduje på pizzaen sammenlignet med f.eks Tranen og Villa på Løkka. Er glad i salsiccia, men hører liksom ikke helt hjemme. Neste gang blir det Diavola.

Pluss: God bunn, generelt god smak, utsikt til strippeklubben over gata.

Issho:

Gode drinker, men prisene er jeg ikke all verdens til fan av. Duck wrapen er fantastisk, men man får altså en duck wrap til 99kroner. Tonkatsu, som også var veldig god, er jo passende å dele mellom 2 og koster det samme. God ceviche, god and, god tonkatsu, middels uer. Burde prøvd fried bok choy. Realistic lime var knall.

4,5/6.

Torggata botaniske: Knall drinker, knall interiør.

Sverger stort sett til hrimnir, men de hadde dessverre stengt, dermed ble det heller Koie. Neste gang blir det Hrimnir eller ingenting.

Amerikalinjen var bra. Dessverre ingen frokost bøffett, men de kommer til bordene og tar bestillingen. Dessverre er de ikke ivrig på å fortelle at du egentlig kan bestille hva du vil, og at de fixed løsningene deres (selv om de er bra) kan lett justeres.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg har hatt to strålende opplevelser den siste uken. En leverte som forventet, den andre blåste meg litt av banen.

Restaurant Fjordstuene i Molde er kjent som byens beste sjømatrestaurant. Og heller ikke denne gangen skuffet de. Jeg var ute med jobben, en slags feiring av at vi nå er tilbake på kontoret og kan ta opp igjen mye av det sosiale. Til forrett fikk vi servert røkt vågehval med rødbetchutney og noe rugsprøtt. Helt perfekt. Til hovedrett var vi litt kjedelige og gikk for restaurantens spesialitet. Jeg har spist den flere ganger og det er en fest for munnen hver gang. Gratinert klippfisk med chorizosmør, grønnsaker, blomkålkrem, bacon og kremet potetstappe. Eller potetpuré som de skriver men de lurer ikke meg 😉 Helt uovertruffen hovedrett. Her er det topp kvalitet på fisk og tilbehør.

Jeg droppet dessert, men det var noen makroner og en kule sorbet mener jeg å huske. Holder lenge med kaffe og cognac for meg.

Så skulle jeg på fotballkamp i går og en kompis lurte på om jeg ville bli med på det nye pizzastedet med det litt stakkato navnet Pizza art. Dette skal være en genuin italiensk opplevelse. Altså jeg er ikke en matsnobb. Jeg kan spise pizza på Peppes jeg, null stress, men når man lover meg ekte napolitansk pizza i Molde så blir jeg skeptisk. I allefall hadde jeg ikke troen på en smak av Italia når jeg ser at han som driver stedet er fra midt-Østen. Men jeg tok feil. Dette var en fyr som var langt over gjennomsnittet opptatt av genuin pizza. Han hadde studert hos en pizzaiolo i Napoli og importerte både vedovn, ingredienser og jeg vet ikke hva fra sør-Italia.

Selve lokalet ga få assosiasjoner til Italia der vi satt i den gamle røykeavdelingen til det nedlagte gatekjøkkenet Skippys. På slike stoler vi satt på i klasserommet da jeg gikk på skolen. Men pizzaen var helt fantastisk. Minnet meg veldig om den jeg fikk på Mamma Pizza i Oslo sist jeg var der. Men bunnen jeg fikk i går har jeg aldri smakt maken til. Man kunne nesten spist bare skorpe og vært lykkelig. Ndujaen var det både nok av og den var akkurat slik den skulle være.

kibby

Legg inn av kibby »

Løkka Deli (Grünerløkka, Oslo)

Hadde bestilt en sandwich med kjøttboller og gledet meg til en skikkelig meatball sub (ala de man får kjøpt i USA), særlig når jeg så prisen. Men det var fislete liten foccialignende brød med noen få små kjøttboller i midten. Umulig å spise med hendene (masse søl pga saus) og umulig å kjære med kniv og gammel. SYKE priser for lite mat.

Denne har blitt hypet siden den åpnet av flere bekjente og kjendiser. Men nei, drar nok ikke tilbake. Ser MYE bedre ut på bildene på Insta enn i virkeligheten. Trodde de var noe ala Katz's Deli i New York City, men boy was I wrong.

2/6
Sist redigert av kibby den tir aug 10, 2021 12:28 am, redigert 1 gang totalt.

kibby

Legg inn av kibby »

SirOwen skrev: ons jul 28, 2021 2:15 am Amraj på Jessheim (indisk)
Der var en venninne og jeg en gang i våres også (ettersom de ikke hadde stengt som i Oslo). God mat, men når man må vente over 1 time på maten er det ikke verdt det. I tillegg måtte venninnen min spørre 3 (!) ganger og to forskjellige servitører om vann før hun fikk det. Drar nok ikke tilbake.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Må komme meg på Issho selv, kjenner noen av dem som eier stedet, klarer jo aldri å komme meg på stedene deres før de har skiftet til ett nytt konsept.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»