Hvilken restaurant var du på sist?

Svar
SirJames

Re: Hvilken restaurant var du på sist?

Legg inn av SirJames »

lsklars skrev: søn sep 26, 2021 5:48 pm
SirOwen skrev: søn sep 26, 2021 5:46 pm
Chromeback skrev: søn sep 26, 2021 5:41 pm

Har du ikke dette i kameraet på telefonen som vanlige folk? :lol: :lol:
Det trodde jeg, men dengang ei. Eller, mulig funksjonen finnes, uten at jeg vet det...

Edit; hva er pointet med qr-apper, hvis alle telefoner har det på kameraet..?
Det skal være nok å bare bruke kameraet på telefonen, men sikkert ikke så lett for pensjonister.
Den unge servitøren brukte kameraet først, skjedde dog ingenting. Derav bruk av appen.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

lsklars skrev: søn sep 26, 2021 5:48 pm
SirOwen skrev: søn sep 26, 2021 5:46 pm
Chromeback skrev: søn sep 26, 2021 5:41 pm

Har du ikke dette i kameraet på telefonen som vanlige folk? :lol: :lol:
Det trodde jeg, men dengang ei. Eller, mulig funksjonen finnes, uten at jeg vet det...

Edit; hva er pointet med qr-apper, hvis alle telefoner har det på kameraet..?
Det skal være nok å bare bruke kameraet på telefonen, men sikkert ikke så lett for pensjonister.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

lsklars

Legg inn av lsklars »

SirOwen skrev: søn sep 26, 2021 5:50 pm
lsklars skrev: søn sep 26, 2021 5:48 pm
SirOwen skrev: søn sep 26, 2021 5:46 pm

Det trodde jeg, men dengang ei. Eller, mulig funksjonen finnes, uten at jeg vet det...

Edit; hva er pointet med qr-apper, hvis alle telefoner har det på kameraet..?
Det skal være nok å bare bruke kameraet på telefonen, men sikkert ikke så lett for pensjonister.
Den unge servitøren brukte kameraet først, skjedde dog ingenting. Derav bruk av appen.
Så har du Nokia3210 også.

SirJames

Legg inn av SirJames »

lsklars skrev: søn sep 26, 2021 5:51 pm
SirOwen skrev: søn sep 26, 2021 5:50 pm
lsklars skrev: søn sep 26, 2021 5:48 pm

Det skal være nok å bare bruke kameraet på telefonen, men sikkert ikke så lett for pensjonister.
Den unge servitøren brukte kameraet først, skjedde dog ingenting. Derav bruk av appen.
Så har du Nokia3210 også.
Kanskje derfor.

Fra spøk til revolver, googlet meg frem til at OnePlus 7 Pro ikke har programvaren til scanning av qr-koder implementert i kameraet. Derfor bruker man qr-app. Spiller liten rolle, tar ikke lenger tid å scanne med appen enn med kameraet.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7748

Legg inn av Big George »

Cafe Con Bar i Brugata. God lunsj. Speilegg og skinke.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Da er Oslouken min godt i gang. Ikke de beste restaurantene jeg har besøkt enda, men det handler mest om fyllesyke og travle dager. Blir forhåpentligvis bedre i løpet av uken.

Fredag lunsj:
Hvor: Ricebowl
Hva: Phad Meed Mamoung
Terning: 4. Helt grei lunsj. Litt svak styrke på det jeg bestilte, men ordnet seg fint med litt ekstra hotsauce.

Fredag middag:
Hvor: Beirut Kebab
Hva: Kebabtallerken
Terning: 3. Men egentlig 5 om man bare sammenligner med andre kebabsjapper. Var så utrolig dårlig vær, at vi bestilte via Foodora, og da blir jo fries soggy og kebaben lunken. Men strålende mat til ølsmaking.

Lørdag lunsj/middag:
Hvor: Bernies
Hva: Dirty fries
Terning: 5. Pubmat til 16-kampen i PL funket knall. Har spist der før, og da var det også overraskende godt til å være en pub. Denne passet helt nydelig til formålet øl og fotball

Søndag lunsj:
Hvor: Grønland Pizza & kebab
Hva: Nr. 15 (random pizza)
Terning: 3. Men til formålet som fyllesykemat var det fortrefferlig!

Søndag middag/kvelds:
Hvor: Burger King Oslo S
Hva: Steakhouse-meny
Terning: 2. Men etter å ha stått ute på kamp i Mjøndalen i tidenes dårligste vær, så funker absolutt all mat. Første gang på sikkert 5 år jeg spiser BK-mat, men du verden så funket det i går kveld ja.

Håper på litt mer kulinariskistet fremover. I dag blir det kanskje El Camino ved Operaen, da den ligger hendig til og er ganske sliten etter en lang helg.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Mandag middag:
Hvor: El Camino, Bjørvika
Hva: Classic Chicken Burrito
Terning: 3. Misforstod konseptet her, og trodde det var en meksikansk restaurant, men det var jo heller en take-away-sjappe. Maten var god nok den, og selve kyllingen faktisk veldig god. Men 175 kroner for en ikke alt for stor burrito er selvølgelig alt for mye.

Tirsdag middag:
Hvor: Punjab, Grønland
Hva: Garlic Chicken og Mango Lassi
Terning: 5! Nydelig stykke mat til knapt 160 kroner for både hovedrett og dessert. Gode smaker, og veldig mye mat og smak for pengene. Takk tråden <3

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

lok1 skrev: tir okt 05, 2021 11:14 pm
Tirsdag middag:
Hvor: Punjab, Grønland
Hva: Garlic Chicken og Mango Lassi
Terning: 5! Nydelig stykke mat til knapt 160 kroner for både hovedrett og dessert. Gode smaker, og veldig mye mat og smak for pengene. Takk tråden <3
Ble du imponert over lokalene? :lol:

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Chromeback skrev: tir okt 05, 2021 11:30 pm
lok1 skrev: tir okt 05, 2021 11:14 pm
Tirsdag middag:
Hvor: Punjab, Grønland
Hva: Garlic Chicken og Mango Lassi
Terning: 5! Nydelig stykke mat til knapt 160 kroner for både hovedrett og dessert. Gode smaker, og veldig mye mat og smak for pengene. Takk tråden <3
Ble du imponert over lokalene? :lol:
Interiøret var helt perfekt for meg! Gjorde maten enda bedre.

Dagens middag ble fortært like ved siden av:
Hvor: Saray
Hva: Mixed grill
Terning: 4. Forsåvidt god mat, og man fikk jo servert det man forventet. Men tror du kan få bedre mat til 199 kroner andre steder.
En observasjon jeg gjorde meg. I dag var jeg den eneste hvite i hele restauranten, men i går var det kun hvite som spiste på Punjab. Ikke at det egentlig bryr meg, men likevel en merkelig observasjon.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Middag torsdag
Hvor: Grünerhallen
Hva: Wiener i brød
Terning: 6. For hvem liker vel ikke pølser? (ref artikkelen over)

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

Dette med siste restaurant, er noe jeg undererer meg over. Kan det være at seniliteten har kommet over meg? :-)

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Lunsj fredag:
Hvor: Punjab
Hva: Dagens (Kylling i curry)
Terning: 4. Ble bedre av at det bare kostet 89 kroner, og igjen får man jo mye mat og smak for pengene.

Middag fredag:
Hvor: Baltazar
Hva: Canneloni Baltazar
Terning: 5. Meget solid. Hjemmelaget pasta og meget god ragu. Litt mer smak i tomatsausen hadde dratt opp terningen til 6.

kibby

Legg inn av kibby »

Way Down South (Oslo)
Smashburger, potetbåter og Mac'n'cheese.

Nydelig <3

Terningkast 5+. Min venninne var derimot ikke like heldig med sin rett.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Olympen. Eller Lompa, som vi kaller det her i byen. Første besøk i hovedrestauranten siden oppussingen. Ikke mye som er gjort - fått noe svart speilglass på baren og noe blått tapet, ellers små justeringer. Til interiøret høre vel også tallerkener, der de har gått for mer moderne greier.

Akkurat det synes jeg kanskje var litt dumt, for jeg likte de gamle med gullkant. Ellers var oppgraderingene bra. Servicen synes jeg også var oppgradert - hyggelige og påpasselige servitører. Ny øl kom med en gang når det var tomt.

Menyen er ganske lik, men grisen er borte. Entrecoten er på plass, og valgte denne. God den - men kanskje litt mindre enn før. Dessuten hadde de vel rødvinssjy på den gamle, i tillegg til bearnaise, så ikke fullt så tipp-topp. Men smakte bra.

Det som skuffet litt var utbudet av fisk. De har fått nordnorske eiere og det er Mackøl som serveres. Da kunne vel man funne på noe mer norsk en havabbor, også med litt rart tilbehør, synes jeg. Og fjellørret hadde også litt merkelig tilbehør, med blåskjell, blant anna. Her synes jeg de burde satset på noe mer nordnorsk - hva med noe uer, tørrfisk eller boknafisk?

Ellers var ølutvalget nå nokså skrellet, fra det som tidligere jo var et av byens beste ølsteder. Bayer-øl, som jeg ville ha til biffen, fantes ikke....

Vanskelig å gi noe annet enn teringkast FEM. Men da er interiøret og oppgradert service det som trekker opp fra FIRE her.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Tuk Tuk Thai

Sjarmerende lite sted i Møllergata med masse bambus på veggene . Hyggelig betjening og god mat, veldig god mat. Fikk kanskje litt mer caféfølelse enn å være på restaurant, men maten er viktigst. To forretter, to hovedretter og fire øl for 900kr er veldig innafor.

Caféterningkast 5

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Var på Frognerseteren (finstua) i høstferien. Kjempekoselig og historisk lokale med svært hyggelig betjening. Maten var også veldig bra; jeg spiste bakt kveite med mandelpotetpuré, grilla grønnsaker og skalldyrsaus. Veldig god og balansert rett, syns jeg, selv om porsjonen kunne vært noe større. Det ble servert et meget godt brød mens vi venta på maten. De andre spiste enten reinsdyr eller kveite, de også, og de var alle fornøyde. Pris på hovedrettene ligger på ca. 400 kr, så med et par øl og tips ender man opp på 700-750 kr.

Terningkast 5.

MrPets

Legg inn av MrPets »

kibby skrev: man okt 11, 2021 10:02 pm
Terningkast 5+. Min venninne var derimot ikke like heldig med sin rett.
Hva spiste venninnen? Har mange gode minner fra WDS, både ny og gammel lokasjon.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Kan jo for så vidt skrive om de andre stedene jeg spiste på i tillegg til nevnte Frognerseteren i ferien.

Soria Moria (hotellrestauranten)
Vi bodde tre netter på dette hotellet. Super beliggenhet og et ganske fint hotell med meget god frokost. Middagsmaten var imidlertid ikke så mye å skryte av. Spiste laks den første kvelden. Ikke direkte vondt og helt ok med kapers til, men litt daft og uinspirert, og en for liten porsjon. Den andre kvelden gikk jeg for lammeskank, som jeg hadde litt forventninger til, men de ble ikke innfridd. Igjen, ikke vondt, men ikke så godt som en bør kunne forvente på et såpass bra hotell. Framsto litt som prefabrikat/ferdigmat og det var ikke helt varmt. Det eneste som trakk litt opp var at det var en fin balanse mellom salt og syrlig pga. garnityren. Ellers var servitørene under pari. Jenta den første kvelden hadde litt surtryne og en måtte være helt usedvanlig hyggelig for å få fram et smil. De to vi hadde neste kveld hadde begrensa med norskkunnskaper og enda mindre kunnskaper om maten og vinen, og det ble bare rør med regningene. Prisen på hovedrettene ligger her på ca. 300 kr. Begrensa ølutvalg.

Terningkast 3

Victoriahaven, Hamar
Det ble en liten tur til Hamar også, og der spiste vi på Victoriahaven kvelden før hjemreise. Helt ålreit lokale og en hyggelig og svært serviceinnstilt unggutt som servitør. Vi bestilte ibericosvin, nærmere kotelettkam med pata negra-gris på utsiden. Her må man velge tilbehør selv, men servitøren var hjelpsom. Da ble det ovnsbakte rotgrønnsaker og rødvinssaus på meg. Maten kom relativt kjapt og så fin ut. Meget gode poteter og deilig saus. Svinet smakte greit, men her må det påpekes at konsistensen var uvanlig svampete og jeg måtte undersøke kjøttet nøye før jeg spiste; svin er jo ikke noe man skal tulle med, og mitt var delvis ikke bare rosa, men helt rått. Litt rosa er greit, men varsellampene blinker når man får rått svinekjøtt. Dette medførte at jeg måtte legge til siden halvparten av kjøttet jeg fikk. Påpekte dette til servitøren, som igjen snakka med kokken, og så kom det en for å inspisere. Han var selvsagt helt enig i at dette ikke var godt nok, og da slapp jeg å betale for hovedretten. Regner med at en slik flause ikke kommer til å gjenta seg på dette stedet, og jeg tror de var litt redde for at jeg var en profesjonell matkritiker. Hehe. Uansett, de tok det akkurat slik man skal ta det, la seg flate, og var svært hyggelige ellers. Bra utvalg av vin og brukbart ølutvalg. Pris på en hovedrett inkl. tilbehøret du trenger ligger på ca. 300-350 kr.

Terningkast 4 *

* Her er det litt vanskelig å vurdere, men jeg tror nok at maten her normalt sett er av bra kvalitet, og alt var jo bra borts. fra at kjøttet var delvis rått. Generaltabbe, selvsagt, men jeg tror ikke nødv. det er representativt for stedet. Svært god service trekker selvsagt også opp.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Stock i Bjørvika

Skulle besøke Munch-museet i ettermiddag og spiste lunsj her først. Veldig tiltalende og innbydende lokale, hyggelig og profesjonell betjening. Flott meny med Dagens fisk (som var lysing), 2/3-retters lunsj, burger, sopptoast og mye annet godt. Fint vinkart, også det som serveres pr glass. Skal tilbake hit og spise middag, de inspirerte meg veeeldig mye mer enn folka som serverte lunsj på The Vandelay i sommer.

Lunsjterning 5/6

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Var ute med jobben to ganger forrige uke. Gjester fra Tyskland.

Den første dagen var vi på Amalie.
Der spiste jeg pannestekte kamskjell med blomkålpuré og granateplesirup til forrett, hjortesteik med ripsgele, kantareller og en rødvinssmørsaus til hovedrett. Stod over dessert, tok heller en liten cognac til kaffen.

Neste kveld gikk vi på Glass. Grillet carpaccio til forrett, Moules frites til hovedrett. Var noen oster til dessert, men jeg er ikke en stor ostefan. Selv om jeg prøver.

Det beste med Glass er at de har et enormt godt utvalg av strøkne viner. Og så lenge jobben betaler bryr jeg meg ikke om at det koster 12-1500,- pr flaske.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Malacay skrev: søn okt 31, 2021 12:28 am
PapaSmurf skrev: lør okt 30, 2021 10:27 pm Grillet carpaccio
Bare jeg som synes det skurrer ?
Har spist dette flere steder de siste årene. Mat er stadig i utvikling. Og her er det ikke snakk om well done, kjøttet er fortsatt 95% rått, men den tynne stekeskorpen gjør underverker.

kibby

Legg inn av kibby »

MrPets skrev: lør okt 30, 2021 8:47 am
kibby skrev: man okt 11, 2021 10:02 pm
Terningkast 5+. Min venninne var derimot ikke like heldig med sin rett.
Hva spiste venninnen? Har mange gode minner fra WDS, både ny og gammel lokasjon.
Jeg lurer på om det var noe nachos av noe slag.

Wood

Legg inn av Wood »

Var på Ostebutikken ved Birkelunden for en stund tilbake. Spiste Moules frites og snegler. Terningkast 5

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

Wood skrev: ons nov 10, 2021 8:10 pm Var på Ostebutikken ved Birkelunden for en stund tilbake. Spiste Moules frites og snegler. Terningkast 5
Veldig bra sted med fantastisk mat. Sist jeg var der ble jeg og en kamerat sittende i 4-5 timer og ble rundt 6000kr fattigere.
Det er ikke noe jeg gjør ofte altså, men det var verdt det i dette tilfelle.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Wood skrev: ons nov 10, 2021 8:10 pm Var på Ostebutikken ved Birkelunden for en stund tilbake. Spiste Moules frites og snegler. Terningkast 5
En av mine absolutte favoritter. Må snart ta ett nytt besøk dit.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Delicatessen, Bodø
Spiste tapas sammen med en gjeng fra kollegiet. Mange gode retter som til sammen skapte en flott matopplevelse. Vi fikk også mye mer enn vi trodde, så vi greide faktisk ikke å spise opp i nærheten av alt. Det aller beste var mini-bikini-sandwichene; de var rett og slett utsøkte. Ellers helt greit øl- og vinutvalg. Betalte litt i underkant av 400 kroner per person for maten, rundt 600 kroner totalt med et par pils til inkl. tips. En ting som trekker litt ned er at man bestiller via appen eller hjemmesida deres; det gjør at alle sitter der med mobiltelefonene sine når man kommer, som gjør at det blir litt usosialt og upersonlig, både internt i gruppa en er en del av og når det gjelder kontakten med personalet. Likevel må det sies at servicen på tross av dette var god, og de ansatte var smilende og virka som de likte å være på jobb. Slikt er godt å se. Delicatessen har for øvrig tre restauranter i Oslo og en i Fredrikstad, så det er en liten kjede.

Terningkast 5

SirJames

Legg inn av SirJames »

Skraevadottir skrev: ons nov 10, 2021 8:37 pm Delicatessen, Bodø
Spiste tapas sammen med en gjeng fra kollegiet. Mange gode retter som til sammen skapte en flott matopplevelse. Vi fikk også mye mer enn vi trodde, så vi greide faktisk ikke å spise opp i nærheten av alt. Det aller beste var mini-bikini-sandwichene; de var rett og slett utsøkte. Ellers helt greit øl- og vinutvalg. Betalte litt i underkant av 400 kroner per person for maten, rundt 600 kroner totalt med et par pils til inkl. tips. En ting som trekker litt ned er at man bestiller via appen eller hjemmesida deres; det gjør at alle sitter der med mobiltelefonene sine når man kommer, som gjør at det blir litt usosialt og upersonlig, både internt i gruppa en er en del av og når det gjelder kontakten med personalet. Likevel må det sies at servicen på tross av dette var god, og de ansatte var smilende og virka som de likte å være på jobb. Slikt er godt å se. Delicatessen har for øvrig tre restauranter i Oslo og en i Fredrikstad, så det er en liten kjede.

Terningkast 5
Vært på noen steder det siste året hvor man må scanne en QR-kode på bordet for å få opp menyen. Ofte i helt håpløse brukergrensesnitt. Bare tøv, selvsagt, gjester bør få en skikkelig meny på bordet når de ankommer.

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

En av de bedre restaurantanmeldelser jeg har lest.

https://www.godt.no/anmeldelser/restaur ... row16_pos1

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Malacay skrev: man nov 22, 2021 6:23 pm
KingKongHalvor skrev: fre aug 20, 2021 8:02 am Restaurant 815

Beliggende på 815 moh, i det flotte anlegget Norefjell Ski & Spa. Flott lokale og fin utsikt. Og en meny man kan like, kun tre alternativer av forrett, hovedrett og dessert. Så langt så godt.
Problemene startet tidlig, ved et helt umulig nettbasert bestillingssystem. Jeg er ikke utdatert, jeg har QR-app, har gjort det før, mange ganger. Men dette var en håpløs teknisk løsning. Så jeg fikk kranglet meg til å bestille på vanlig måte.
Så kom maten, og det ble ikke mye bedre av det. Laks, entrecôte og kylling var alternativene til hovedrett. Kyllingen var tørr, en ubeskrivelig kjedelig polenta og et par gulrøtter. Kan lage bedre selv.
Og så det virkelig rare med denne restauranten. Ringte på mandag og bestilte bord til torsdag, vi bor på hotellet fra torsdag til søndag. Plutselig på tirsdag kom det en bekreftelsesmail hvor jeg måtte oppgi kortinformasjon. Har bare i sommer bestilt bord på 10-12 steder i Norden, aldri blitt avkrevd dette noe sted. Og så som gjest på hotellet, det er for dårlig og trekker ned totalopplevelsen.
Glemte å si at velkomsten også var helt håpløs. Under halvfull restaurant, og man får skarp beskjed av «hovmesteren» at man har bord kl 2030, at det er 7 minutter til, så vi får komme tilbake senere. Og vinflasken med skrukork ble bare satt på bordet, så fikk man forsyne seg selv.

1/6
Fikk selv æren av å oppleve dette noe bisarre opplegget de opererer med. Og jeg støtter anmeldelsen din 100 %. For det første er maten virkelig ikke bra. Det lå et grått kjøttstykke foran meg som vistnok skulle være kalv, og de samme gullerøttene som du fikk. I tillegg blir hele opplevelsen av å være der ødelagt av at de har innført idiotregler, som skal overholdes av folk som ikke snakker norsk, men som i tillegg har veldig begrensede engelskkunnskaper. Synes både du og jeg er rause når vi gir 1/6.
Trist at de ikke har hevet seg. Må dessverre innrømme at jeg ikke var flink nok her og sendte en mail etterpå, både på mat, mottakelse og ikke minst at man som gjest på et hotell med døgnpris på 3-4000kr må validere bordbestilling med kort, det er ikke ok.

Men forsåvidt ok at man får bekreftet at man ikke bare selv er veldig kresen og har for høye forventninger. Litt synd egentlig, ser ut til at en sensommerhelg på Norefjell kan bli en fast tradisjon. Er jo seff bare å lage maten selv da, alt det andre (spaet inkludert) er top notch. Men nettopp derfor forventer jeg at restauranten holder en viss standard. Frokosten var også forglemmelig.

Godt at jeg har en fantastisk spiseopplevelsen foran meg i slutten av uken, Ekspedisjonen i Nyksund. Der snakker vi idealister, kreative som bare faen, og med de beste råvarene man Jan få her oppe i nord - rein, lam, kveite, hval, tørrfisk. Det er så ekte matglede, ikke noe unødvendig jåleri.

Lars Jubas

Legg inn av Lars Jubas »

Habibi på Strøket Kanongodt som alltid Mezze

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»