Hvilken restaurant var du på sist?

Svar
Someone

Re: Hvilken restaurant var du på sist?

Legg inn av Someone »

Grillet klippfisk på Bryggerikaia i Bodø. Godt og selv om med bacon og erter, så ga det noen lutefisk assosiasjoner så ga det for det en sommerlig smak

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Cubo "fiskerstranden" - den nye har jo restaurant. Enkel servering. Ikke et turiststed dette, selv om der kulere enn det meste... En rekke typer fisk på menyen, valgte den dyreste - kveite til 140 kroner. Kom i tre ganske store stykker, fritert. Sammen med friterte potetskiver og sitron. Veldig enkelt, men også veldig godt. Smakte godt av kveite og det hele var saftig, slik det skulle være. Glass vin til dette.

Ellers var Sushi på Happy grei år, men jeg hadde min favoritt - sashimi men en litt søt soyagreie, men denne gangen var det altformye saus, som ødela litt av opplevelsen. I kveld er jeg ganske klar for pasta. Da er det to brukbarealternativ i få minutts avstand fra hotllet her....

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Det ble den italienske i gågata.... Den andre er bedre, men det var bare ett annet bord opptatt, så det ville føles litt ensomt - dessuten er det mindre folkeliv å se på. Ble gresk salat, som var helt grei. Pasta med kremet kylling. Til dette ett glass vin og to små Cola. Til 150 kroner totalt er det ikke noe å si på prisen. Servicen kan man si litt om - få bord oppatt da jeg spiste - men likevel klarer servitørdama å bare slenge fra seg tallerkenen med pasta ved bordet uten å ense at vinglasset var tomt eller spørre om det var noe mer... Typisk nok var det en kjenning som da var på vei for å hilse på. Dette er generelt en uting her i landet - dårlig service er en ting og kan vel oppleves mange steder. Det typiske her er at hvis det kommer folk servitørene kjenner, bare for å hilse på, så glemmer de helt jobben...

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Sild er jo godt i Nederland, da! Bare spise den som den er. Ellers har jeg både spist sånn dere tafel og argentinsk biff der. Ellers ble jeg ikke så veldig fascinert av Amsterdam, men kanksje litt fordi jeg var der på vinteren.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Amsterdam er bankers. Lett å gå overalt og vakkert, men kjempespennende er det ikke. Verken i matveien eller hva gjelder variasjon i nabolag. Men absolutt verdt en tur - unik by.

Og enig at indonesisk mat er godt, det kan de.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

DoktorS skrev: man jun 06, 2022 2:55 pm Sild er jo godt i Nederland, da! Bare spise den som den er. Ellers har jeg både spist sånn dere tafel og argentinsk biff der. Ellers ble jeg ikke så veldig fascinert av Amsterdam, men kanksje litt fordi jeg var der på vinteren.
Vært i Hamburg? En by med likheter til Amsterdam, men mer spennende. Større og mer variert arkitektur, mer variasjon mellom nabolagene og mer storby. Min mening.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Oppholdet i Varna fortsetter. Tok brunsj på den fancye kafeen på hotellet her. Bare en drøy time etter at froksten på hotellet stengte. Jeg liker ikke mye til frokost så hotellfrokoster er ikke min greie - selv om jeg jo har betalt for det. En annen ting er jo at man blir mett til lunsj, og det er jo ikke å så kjekt når litt av ferien handler om å spise lang lunsj og drikke noe godt.

Bestilte en croissant, cappucino og ferskpreset appelsinjuice. Kaffe og juice kommer ganske fort. Så venter og venter jeg på bakverket, som jeg bestilte med syltetøy. Det tar ett kvarter - 15 minutter - fra jeg får kaffe og juice til den kommer. Det er sånne typiske rare bulgarske ting, men antar at det her handler om at det reklameres med "freshy baked", og så det slike ferdigting de bare varmer opp etter bestilling - for den kom rykende varm. Likevel - det føles jo meningsløst i sitte der med baksten lenge etter at kaffen er drukket opp...

Så var det en tur på Happy for lunsj. Bulgarias svar på TGI Fiidays - men, vel å merke: Med stor meny og egentlig veldig mye bra mat. Endte opp med en halvliter rosevin og gresk grillspidd med pommes, salat, taziki. Så ble det en fin-fin jordbær-dessert med mascarpone og smuler av sitronkjeks. Dette var meget bra, speiselt med et glass jordbærjuice til - ferkspresset til. Inkludert tips kom denne lunsjen på 250 NOK.

Salihovic91

Legg inn av Salihovic91 »

Malacay skrev: man jun 06, 2022 1:11 am

Rijsttafel på Kantjil & De Tijger. Dette er godt. Det er en lunsj/middag du fort bruker noen timer på. Det er på en måte Indonesisk/sumatrisk tapas. Nederlansk mat er egentlig veldig stusselig. Men de tidligere koloniene deres leverer varene. Dette er terningkast 6 og det eneste jeg egentlig kan anbefale.
Indonesisk mat må man da finne mer av i Nederland, maten der er fantastisk!

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Selsom middag i går - valgte en av de bedre, eller skal være, etter at Red Canape virker å være stengt og etter at DiWine ikke en gang gidder å ha en engelsk hjemmeside... Dette er en del av en kjede, og det nyeste tilskuddet er her på hjørnet.

Det kule er at de har en del bulgarske retter - som noe stuing av lammehjerner og griseører......

I fjor hadde jeg en god og en elendig opplevelse her. Det startet bra - med tilbud om noe å drikke før maten, eller - bokstavelig talt - han spurte om jeg ville ha vann før maten - passet meg bra for jeg kom rett fra badekaret med et stort glass whisky....

Menyen er veldig fyldig. Sjekket på nettet først og det var rett og slett bare vanskelig å finne en rett eller to som utmerket seg. Har spist indrefiet der før, med gåselever, som var god, men ikke mer enn god. Mistenker sous vide. Tok lang tid å bestemme seg - måtte også vurdere om jeg skulle ta en flaske rose eller en rød. Tilbudet om halvlitere var borte...

Endte på noe stekt aubergine og fulgt av hjort - uten at den var særlig nærmere beskrevet. I det hele tatt temmelig uklar meny - vanskelig å vite hva man egentlig får ut fra beskrivelsene.

Så for meg grillet aubergiene, men så var bare alle ingrediensene rørt sammen. Godt i og for seg. Men brødet som kom ved siden av minnet om kavring, og var ikke godt.

Vinen - der valgte jeg fra nest øverste hylle. Bulgarsk rød med tre ulike druetyper - passet bra til vilt, ifølge det jeg sjekket ut etterpå.

Så kom hjorten - sausen til virket ikke spesielt lovende på lukta. Og så var det potetmos "med smør" til (spesifisert på menyen at det var smør i) - det så ut som to store biter av indrefilet. Men det var jo det selvsagt ikke. Dette var biter, antakelig fra lår, som var satt sammen og kokt, antakelig sous vide. I forventning stakk jeg kniven i - og helvete åpebarte seg: Dette var grøt av kjøtt!! I det ene styket var det litt struktur, som var spiselig, resten var bare en grøtete masse. Sausen smakte jævlig og i det hele tatt...

... slet med å få i meg litt mer enn halvparten. Man vet jo ikke - det skulle kanskje være slik - så kom servitøren og spurte om det var problemer med maten - og jeg måtte bare innrømme at jeg ikke likte det....

.. fikk ingen ytterlige forklaring eller noe som helst kommentarer. Tenkte at det var dumt å sitte der med et par glass rød igjen uten å spise noe mer - så hadde de altså "cubes of duck liver with walnut jam".....

.. nok en gang - vanskelig å tyde hva dettte var - var det kaldt, varmt? Stor porsjon.

Så åpenbarte det seg: En tallerken med tre svære fine skiver at stekt lever - gåselever, eller andelever, var det vel. Valnøtt-syltetøy viste seg å være tre store klumper av herlig søte greier med spennende smak - litt som faste svisker med frisk aroma. Det hele fløt i enorme mengder fett. Det var jo en HAUG med gåselever dette. Tipper at tilsvarende porsjon hadde kostet litt mer enn 125 kr, som jeg betalte for denne...

... så orket jeg faktisk dessert. Utvalget i disken var bra. Tiramisu - dumt valg - dette hadde stått litt i disken...

Alt i alt, skikkelig nedtur - men - ja, jeg kommer nok til å gå tilbake dit for å spise gåselever.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Ja, da var jeg tilbake for å spise gåselver siste dag. Tenkte jeg kunne være foruftig og starte med grillet squash med diverse tilbehør, som mozzarella og sprø løk.....

Det var jo ikke så lurt, for som så ofte før - det er helt uforutsigbar når maten kommer. Jeg tok en kjapp tur på toalettet etter at jeg fikk en slurk av vinen, og der var salaten allerde på plass. Men fuckings håpløst - de annonserer med grillet squash, ja, og det er jo den, men en der jo grillet for flere dager siden. Den er iskald. Det samme er resten. Og på toppen ligger en haug med løk lignende sånn fra pose... Blir bare oppgitt. Dette er rett og slett latterlig dårlig. Tomater også - iskalde.

Og akkurat i det jeg sender en Snap til en kompis om at jeg håper på at det drøyer med gåselever, så kommer den på bordet - greit nok, nok en gang min tabbe - burde jo skjønt systemet, at "starters" ikke betyr at det er noe man får først, men når noe er ferdig....

... alt i alt et bra måltid takket være disse "kubene" av gåselever, som altså er nydelige steke skiver med nydelig tilbehør. Rsten er bare ræl.

dzk

Legg inn av dzk »

Malacay skrev: lør mai 28, 2022 12:00 am Izakaya Oslo. Vi snakker nå om japansk gatemat, altså ikke sushi. Ekstremt uformelt, de tar ikke reservasjoner her. Og det er kø ved åpning klokka 1700. Det kommer litt an på hva man vil ha, her er det ikke hvite duker og bestikk, her er det nedtagga vegger og spisepinner. Og fantastisk mat. Det er ikke "fine dining", det er deleretter, men uansett vi tok noen bøtter med sake og 4 retter hver.
klink 6/6 , det eneste problemet er at man ikke kan bestille bord. Og det er overhodet ikke dyrt.
Izakaya er fantastisk. Er en del år siden jeg var der sist, men var der ofte når jeg bodde i området. Oppdaget at han fyren som driver det hadde åpnet et nytt sted på Løkka. Men hadde ikke samme sjarmen.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Vet ikke hvor spennende det er for øvrige, men altså: Happy er et fint sted å være på en slik dag som det er i dag i Sofia. Regnbyger og ustabilt. Jeg trenger et sted å tilbringe mens jeg leser litt på nett og studerer lokalbefokningen.

Den store fordelen med Happy er at man kan bestille litt etter hvert - på den måten, kan man, på en dag som denne, selv bestemme hvor lenge man vil sitte. Ofte, mange steder, er man jo da mer avhengig av hvor langt tid det tar å servere etc.

Så dag startet jeg stille og rolig med en Stella halviter til ca 25 kroner. Så ble det grillet Halloumi, som smakte godt, sammnen med en slags gresk salat. Ventet så litt før jeg bestilte grillspyd av svin (igjen)... et par øl til.

Avsluttet det hele med en slags creme brulee (som var mer som en vanlijesaus, men smakte godt) og den strawbery daquari.

Det hele kom - med to retter, 3-4 øl, dessert og drink på nær 300 kroner, inkludert tips her. Hyggelig stemning og artig å observere de lokale. Og noen turister, inkludert inder, eller noe sånt, som kom alene og spiste kjapt. Han ble sittende nær meg og jeg tenkte bare - for en stank....

Det mest oppsiktsvekkende var kanskje likevel "hovmesteren" - det er jo slik rangordning i systemet, dette var en usedvanlig høy og mørk dame i kort drakt - jeg lurte hele tiden på om hun hadde en slags innlegg i rumpa - men jeg turte ikke spørre ! :-)

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Da er man kommet til et annet land: Spania. Malaga. Har tidligere spist godt på Uvedove. Nå har restauranten flyttet litt på seg, og ligger på et sted jeg har spist et par ganger før.

Var mest innstilt på sjømat - men det ble litt av hvert. Tre små knivskjell - grillet. Så ble det den klassiske russiske salaten, med mye reker. En annen salat - husets med gåselever, geitost og pære ble fristende - og den var god! Og så hadde de små burgere med gåselever... Og biroche med pattergris... Til dette to glass utmerket lokal hvitvin. Jeg kunne heller ikke motstå en liten dessert - skjønt, så liten var den ikke - sjokoladefondant med sorbert av tangarine. Herlig! Og så ble det en brandy (stor!!) og en espresso!!

Her fikk jeg altså - mer eller mindre 5 retter og dessert, rikelig og drikke. Pris??? 45 euro!!

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

El Pimpi - Malaga.... en skikkelig klassiker, såpass at man måtte stå vel 20 min i kø..... russisk salat, altså en slags potetsalat med sjømat først, deretter ganske enkelt herlg skivet skinke, i dette tilfellet påstått kastansje-for - smaker godt, hyggelig instutusjon og utrolig rask og fin service når man først har fått bord....

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Den lille ostebutikken i dag.

Ble først en forrett med spekeskinke, oliven og trøffelchips.

Til hovedrett ble det pasta med villreker, kreps og blåskjell og konfitert and under ett lokk av gratinert gruyere.

Ett lite glass vin på siden.

Helt ypperlig, fortsatt en av mine absolutte favoritter i Oslo.

Det eneste jeg aldri kommer til å forstå meg på er disse salatene på siden.

Bilde

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Skrev jeg virkelig her inne kl nesten halv fem i natt?! Det husker jeg virkelig ikke... :-D

Formen sådær i dag. Så ble McDonalds til lunsj. Standard smaker. Men den lettvarianten av Fanta jeg bestilte var god.

I dag styrte jeg litt utenfor de store folkemengdene. Oppdaget at det har kommet en helt ny flott og småfancy italiensk restaurant rett utenfor hotellet... Det er jo så mange restauranter her i byen at det nesten er umulig å ha oversikten.

Atrezzo - etablert i 2021 med Antoni Banderas som eier, visstnok... Bare ett annet bord ute av besatt, så var temmelig rolig der ved 21-tiden.

Fin meny - men alltid litt vanskelig å vite hva man skal velge. Pasta passet i alle fall på dagen. Så ble Vitello Tonnato til forrett. God og stor porsjon. Meget pent presentert. Deretter carbonara - også fin-fin, men av en eller annen grunn synes jeg det smakte litt lite av selve pastaen. Til dessert ble det en slags ostekake, tilsmakt med lime og mynte.

Koste meg med fire glass hvitvin også. Og til slutt espresso. Meget profesjonell og hyggelig service. Servitøren sa at hun nå straks skulle komme med carbonara, men jeg sa at det ikke hastet for det var bare fint å sitte der i dette rolige området av byen.

Klarer ikke helt og fullt og venne meg til tanken at folk kommer innom restauranten for å spise rundt kl 23.... :-) Men det dukket opp flere etter hvert, altså...

Prisen for disse tre retterene og hvitvin ble tilsvarende 600 NOK. Helt grei pris for en overraskende hyggelig og rolig kveld som er å betrakte som selveste dagen-derpå-dagen, for mer senkveld blir det neppe her i byen på en stund.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Feirer svigermor i helgen med båttur til Edholmen, og middagen på selve dagen ble på Hos Martin.

Navnet er i seg selv ganske kjipt og trist, men lokalene er virkelig unike.

Bilde

Dessverre blir opplevelsen heller blandet, uten at jeg skylder veldig på personalet utenom at de virkelig ikke klarer å lage Irish.

Det ble veldig mye diverse på bordet, med alt fra en tatar som var vanskelig å kjenne igjen på smaken og utseende, østers, blåskjell, entrecôte, diverse sjøretter og vin.

For å starte med kanskje det viktigste. Maten var utrolig god, selv om det er mulig å pirke litt her og der. Vinen de har valgt ut faller også veldig godt i smak.

Det som virkelig er synd er at personalet ikke er godt nok. Det er direkte trist, og jeg skylder virkelig ikke på servitørene for servicen. De gjorde så godt de kunne, men etter å ha vært ute å spist en del nå etter at landet åpnet igjen ser man virkelig for ødelagt denne delen av bransjen har blitt av pandemien.

Selv på Delicatessen er servitørrollen blitt snevret inn til ett minimum hvor man ender opp med å bestille gjennom en app.

Jeg savner virkelig de gode servitørene. De har alltid vært en stor del av opplevelsen av å spise ute, og jeg synes at det er helt tragisk å se hvor mye man har mistet her, spesielt i Oslo-området. Men dette blir kanskje en sak på siden fra meg her på natterstid.

Hos Martin får en solid 4er fra meg.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Oppholdet i Malaga fortsetteer.... hadde sett meg ut en biffrestaurant, men der var det fullt på den tiden jeg passerte...så fant en anne. Litt skeptisk, virket temmelig turistifisert. Men de hadde fine biffer i modningsskapet. Påfallende kjipe servitører, som verken ønsket velkommen eller gjorde noe særlig. Prøvde å sjekke mulighetene i skapet, men de stykker med bein var om lag miniumum en kilo... Var litt hungrig på biff, så da ble det entrecote.

Til dette pommes frites og en peppersaus. Samt en flaske Rioja, Crianza. Litt skeptisk til stedet, generelt, men så kom da entrecoten, ca 300 gram. Ikke verdens møreste stykke - men duverden, for en smak. Herlig! Peppersausen utmerket også.

Koste meg lenge med denne og så tok jeg en dessert - type millfleuie eller hva det heter, altså butterdeig med vaniljekrem og bær - spurte først om det var laget på stedet, for med så mange desserter på menyen virket det litt suspekt, men det var lage på huset - og det smakte veldig bra.

Altså - ingen kul service og turistifisert sted, men biffen smakte kjempegodt, var servert medium rare, uten at de spurte, sausen var fin og vinen billig. Desserten framifrå.

Total pris i underkant av 50 euro. Veldig bra.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Da var jeg endelig kommet meg på Marius Degustare i Rio.

Marius er, for å si det mildt sagt, en ganske så absurd restaurant. Marius, i motsetning til Assador, serverer også sjømat hvor man kan velge og vrake mellom reke, hummer, biff og kanari.
Allerede ved inngangen så vet man at dette blir show.

Bilde


Innledningsvis vil jeg bare presisere at jeg er mett, jævla mett.

For man kan umulig gå på churrascaria i Brasil uten å bli mett.

Konseptet er litt annerledes fra Assador, hvor de kommer trillende med alt. Her kan man fritt legge det man ønsker av salat etc på tallerken. Jeg foretrekker dette, Marius har et fantastisk utvalg av salat (avocado salaten er et høydepunkt, kunne nesten spist meg mett på den alene)

Jeg lo litt av de som satt ved siden av meg, mor og datter som fylte tallerken med salat. "idioti" tenkte jeg. Så reiste jeg meg opp for å gå på dass og dunket hodet mitt i den alt for lave lampen, så lo mor og datter av meg.

Jeg måtte bytte plass, dvs jeg flyttet meg bare på motsatt side av bordet, for utsikten var 10/10. Herrejesus for et stykke kvinnfolk. Jeg prøvde å snike meg til noen bilder av gudinnen, men det ble bare noen håpløse vinkler. Jeg lyger på ingen som helst måte når jeg sier at det rett og slett fristet å nappe ut penisen for å onanere, herrejesus for et kvinnfolk.

Bilde

Som jeg presiserte innledningsvis, jeg er mett. Jævla mett.

Marius har bra kvalitet, men det når ikke opp til Assador når det gjelder kjøttet. Marius er hele tiden "der oppe" og lukter, men de klarer ikke å finte ut Picanha og Tomahawk som Assador har bak ryggen, dessverre.

Bilde
Så skal det sies at Marius leverer fantastisk bra overall, spesielt når det kommer til hummer, men jeg savner oppriktig talt den lille ekstra piffen som Assador definitivt har.

Interiøret er så absurd som det går an til å bli, bare det å gå på dass er en opplevelse i seg selv.

Bilde

Bilde

Bilde

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Uvedoube Malaga - for andre gang under dette oppholdet. I dag hadde jeg kjempeflaks og litt over 21 fikk jeg krembordet... Bestilte en hel flaske husets hvit denne gangen. Lurt. Så var det "tapas" - gazpachio, deretter to varme kroketter med skinke og en kald anredting med gåselever og marmelade. Det er temmelig rause porsjoner de kaller "tapas" og allerede etter disse små rettene var jeg dessverre halvmett...
...men kjørte på med det da som skulle være en liten prosjon omlett med potet og trøfler - en svær sak kom på bordet, og jeg visste ikke helt mine arme råd med den greia - ja, det var supergodt, men det er jo umulig å spise den greia alene. Selv delt på to hadde det vært mye... ¨
... skjemtes litt av å legge igjen såpass mye, jeg spiste ikke hele suppa heller... men uansett - måtte prøve dessert. Denne gangen suppe basert på hvit sjokolade, granite av pasjonsfrukt og kake med pistasjnøtter. Igjen: Absurd stor prosjon... Spiste vel over havparten av nydelig kake, og fikk i meg det meste av suppen.

Mulig varmen gjør at apetitten er litt redusert - men her var det nesten for mye av det gode. Den beste retten var nok det stykke med gåselever.

En flaske husets hvitvin til dette - bare 13 euro for den. En flaske vann. Stappmett (overmett) for 38 euro. Og meget høy kvalitet på maten.

Hadde tenkt å fortsett kvelden i Malaga, men ble tidlig på kammerset i dag. Hadde jeg funnet god stol og god plass med utsikt ,hadde det nok blitt mer enn to driker - men vanskelig finne noe egnet....

dermed ble det i stedet litt iskrem vra Levi Angelo på veg hjem.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Atrezzo igjen - var hyggelig de dagen før, og ikke minst bra mat.... Jeg hadde dog nesten bestemt meg for å finne en annen italiener, da jeg hadde et ærend over avenyen likevel... En italiener i selve strøket var aktuell, men alle bord opptatt.... så gikk jeg litt att og fram, og så var der et leidig bord i bakkant, men jeg takk av etter å ha sett på menyen og følt litt på atmosæfren, dessuten var servitøren helt håpløs ... så litt det samme et annnet sted rett i nærheten... fullt av pizza- og pastaspisende folk, men ingen meny - som så mange steder nå, og det blir litt håpøst ha overskikten på en liten telefon. Dessuten kom det ingen for å sa opp bestilling i rimelig tid.

Så da ble det tilbake til gamle trakter. Men ikke så fornøyd i dag. Lasagnen til hovedrett var meget bra, dog. TIl forrett valgte jeg carpaccio. Det burde jo være en lett og frisk sak, men her var det tilfhørt ganske mange skiver med trøfler, trøffelmajones og denslags. Så det ble ekstremt mektig. I tillegg synes jeg kjøttet var litt vel mørkt, mørt og nesten litt grøtete. Sleit nesten med å spise dette.

Valgte også en dessert. Strudel med vaniljeis. Jeg trodde de hadde laget en litt spennende variant her, som de gjorde med ostekaken. Men dette var rett og slett bokstavelig talt strudel - med mye deig og mye rosiner.

Så dette var ikke helt kvelden. Ellers en litt morsom observasjon av mor og datter - tyskere på ferie, ung blond dame med enorme og trolig kunstige fordeler en liten hund. Klagde på forholdene ute, av en eller annen grunn, noe med trekk eller noe - ba om bord inne, servitøren sa hun skulle sjekke, men mor og datter allerede i gang med å fjerne seg og ta med seg vannet (de drakk ikke annet) før de hadde fått tildelt nytt bord.... For øvrig tror jeg både mor og datter hadde noe rart i leppene.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Ok - spiste ikke. Men var på Internasjonale Youngstorget for noen fredagspils med kolleger. Jeg var litt sur der i fjor, men hadde forståelse, sånn delvis, for begrenset meny og litt rar service under covid-perioden.

De vidererfører disse kodegreiene og bestilling ved bordet. For så vidt kanskje greit nok. MEN da må de forsyne meg utstyre alle bordene med noe som går an å skanne og/eller bordnummer. Nå var flere bord uten både fungerende kode og bornummer! Dette virker ekstremt shabby. Og det var knapt mulig å få bestilt noe vann uten i varmen, bare ved å sprørre servitør... en av dem forsøkte også å ta glasset til en vanndrikkende, so var på en liten pause fra øl.

For en utrolig bedriten plass dette har blitt. Siste gang jeg går dit i år. Beliggenhet eller ei...

Someone

Legg inn av Someone »

Blåmuggostburger og litt for mye øl på Baracoa i Asker. Helt grei burger, og uansett ikke der man går for man. Men de har et eget Hvetaøl fra Wettre der, som var god

Someone

Legg inn av Someone »

Glorioso i Asker. Ble en 4 Formaggio pizza med litt spicy pølse.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Malacay skrev: ons jun 29, 2022 3:02 am Da har man hat en weekend i Sliema, Malta. Noen restauranter jeg kan anbefale ? Nei. Jeg har tydeligvis plukket fra nederste hylle i år. Det er en øy, jeg trodde i det minste de kunne ha et godt utvalg av sjømat, men nei. Mye engelske turister der, så sikkert derfor nasjonalretten tydeligvis er hamburgere. Legg gourmetferien et annet sted. Dette er virkelig ille.
Interessant - ja, britene utmerker seg vel med å være enten fra en slags øvre middeklasse, som søker seg til middels bra til bra steder. Og så har man en skokk fra "arbeiderklassen" som knapt evner å spise noe annet enn burgere og "full day english breakfast". :D

Glemt å legge til en vesentlig negativ ting til med Internasjonalen - de har øl på glass, men når man bestiller øl fra flaske får man ikke flasken, de bare heller ølen oppi glasset og kommer ut med det. Halve vitsen er jo, etter min mening, når man bestiller øl på flaske! F.eks. har de Vedett. Her er jo litt av hele opplegget at man ser den kule flaska!

Tok en utepils på Cafe Sør i går - til min forferdelse - de har gått over til plastglass. Og det selv om man går inn og tar med glasset ut. Dette synes jeg også er totalt uakseptabelt. Det er dyrt med utepils i Oslo - og da må man forvente skikkelige glass og servering av flaskeøl med flaske!

Someone

Legg inn av Someone »

DoktorS skrev: tor jun 30, 2022 11:56 am
Tok en utepils på Cafe Sør i går - til min forferdelse - de har gått over til plastglass. Og det selv om man går inn og tar med glasset ut. Dette synes jeg også er totalt uakseptabelt. Det er dyrt med utepils i Oslo - og da må man forvente skikkelige glass og servering av flaskeøl med flaske!
Plastglass er jo grunn nok i seg selv til å ikke dra på festivaler, så det hører overhodet ikke hjemme på et serveringsted

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Eksotiske steder dere beretter om.
Jeg var i går og spiste. Stuten kafe på vegårshei. Og på stedet med det spesielle navnet, får du.....ja, kinamat. Servert av en vaskekte kineser.(er det lov å si slikt...jeg mener i hvertfall ikke noe negativt med det) greie priser (150-160 kr) vårruller med mye smak (piffi?) Og biff i tomatsaus. Vårrullene litt skuff, men hovedretten god. Bedre enn min vanlige kinesiske i Grenland. Terning 4

SirJames

Legg inn av SirJames »

DoktorS skrev: tor jun 30, 2022 11:56 am
Tok en utepils på Cafe Sør i går - til min forferdelse - de har gått over til plastglass. Og det selv om man går inn og tar med glasset ut. Dette synes jeg også er totalt uakseptabelt. Det er dyrt med utepils i Oslo - og da må man forvente skikkelige glass og servering av flaskeøl med flaske!
Bare vent, med det plasthysteriet som er nå blir snart øl servert i pappkrus.

Someone

Legg inn av Someone »

Ble både noen gamle kjente, og nye opplevelser i København i helgen. Klassiske smørbrød, med øl og akevit på Slotskælderen hos Gitte Kik er alltid god. Dog da fristet det med litt lettere middag etterpå, så ble middelhavsmat på Delphine. Så prøvde vi en fransk-asiatisk fusion kalt the Red Box, som også var veldig bra. Men svært fornøyd med alle måltider

Someone

Legg inn av Someone »

Bun's Burger Bar på Sørenge. God burger, selv om det jo etterhvert begynner bli mange burgersteder som egentlig er ganske like. Dog var det itt for godt med øl i solen :p

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»