Hvilken restaurant var du på sist?

Svar
Chromeback

Re: Hvilken restaurant var du på sist?

Legg inn av Chromeback »

SirOwen skrev: lør aug 21, 2021 12:40 am
Chromeback skrev: lør aug 21, 2021 12:17 am Kebab med dill? :shock: :shock: :shock:
Var vel salaten, din dill :lol:
Haha, der ser man :roll:

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Det er korrekt! Her her man dill på det meste. Denne dill-greia strekker seg vel fra Russland og godt inn i nabolandene. Den verste opplevelsen hadde jeg i Polen, der en nydelig rett med gås var ødelag av hauger av dill både på kjøtt og poteter...

Nuvel. I dag la jeg litt om taktikk. Spiste "middag" litt over 17 på Happy, da der er god plass. Klokken 19 og utover starter køene... Da ble det endelig sushi, dvs sahsimi i dag, en ren rett med tufisk og en annen med laks og trøffelsaus. Gode greier. En halvliter vin til dette. Deretter Angus Burger også med noe trøfellgreier, i tillegg til god med løk og ost. Nydelig burger, men det er jo alltid noe her - burgeren var delt i biter.... Gjorde dog ikke noe utslag for smaken. Zero Cola til Burgeren. Herlig måltid til 250 kroner. Etterpå bar det over til konditoriet for en sjokolakdekake med valnøtter og en kopp kaffe. Herlig.

Men altså - i Bulgaria. Det skal alltid være noe. Hvorfor lar lokale myndigheter en fyr stå midt på det mest sentrale krysningspunktet-torget stå å gnåle på utrolig gnålete slagere som Knocking on Heavens Door. Ikke akustisk - nei med en svær høyttaler som ødelegge stemningen hundre meters omkrets. Dette ville være som om hele Egertorget en søndag sommer ettermiddag var fylt med dette.... Ikke bare det at låten er irriterende dårlig, hele greiene med at man skal stå å gnåle på disse slagene rundt om er et irritasjonsmoment..

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Så var man på plass igjen med bulgarske absurditeter. Men først - må nevnes, brunsj ble intatt på The Social Teahouse, en institusjon som gir opplæring i blant annet restaurantdrift for foreldreløse barn. Her bidrar jeg med et lite månedlig beløp, fra i fjor, da jeg ikke kunne komme hit. Helt fin-fin Egg benedicts ble det. Den unge gutten i kassa veldig ivrig og god i engelsk, jenta som leverte maten sa ingenting.. Men alt i alt fint å kunne bidra litt.

Så var det tilbake til restauranten som hadde god indefilet og perfekt ostekake. Samme servitør, men ikke hint til gjengkjennelse fra hans side. Flau levering av meny, men uten drikkemeny.... Tok evigheter å få bestille annet enn vann. Så kom både stekt gåselever (forrett, som angitt i menyen) og andelår (hovedret, som angitt i menyen) samtidig. Dette er jo greit når man vet det, men når man skal prøve å være LITT seriøst kontintentalt, er det vel mulig å gi et par sekunder mellom vinservering og forrett-hovedrett? Fin forrett. Andelår var delt opp i biter og hadde noe ubestemmelig crust utenpå og var ikke speisielt godt. LItt typisk Bulgaria - finner et sted som er bra en dag før, så et par dager etter er det meste bare irriterende....

...og som ofte det er, noe bekjetskaper her og der, også utenfor restauranten virker å være viktigere enn gjestene. Kanskje derfor folk flest foretrekker Happy, fordi det ikke er slik..
.men alt i alt en utmerket aften i Varna.

Someone

Legg inn av Someone »

Ahaan ble nylig testet. Når naturligvis ikke helt opp til storebror Plah, på samme sted, men det skulle bare mangle. Men definivt verdt et nytt besøk

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Da var det siste skikkelige restaurantbesøket i Varna over for denne gang. Di Wine ble besøkt. Skal være en av byens beste. Har hatt gode erfaringer før. For to år siden var jeg innom, men da følte jeg at alt virket stengt. I år kom tre stykker rett foran meg, og gikk inn samme sted - men ingen der.... Og den servinger utenfor, der jeg har spist to ganger før, var jo helt øde....

Det viste seg at man nå hadde redusert til en liten bakgårdsservering i stedet. Skjønte vel at det ble vanskelig å få bord, med to-tre bord allerede besatt. Men neida, jeg fikk et bord for seks for meg selv. Ikke så veldig koselig lyset var heller stramt og ukoselig. Sprit ved inngangen - denne var kraftig parfymert og gjorde at det luktet rart mens jeg studerte menyen.

Enorm meny med alt mulig. Egentlig helt idiotisk når de kanksje har 20 gjester på en kveld at de har 10-15 forretter kalde, ditto varme og en haug med andre retter og i tillegg en biff-meny der man fort kan bli lurt fordi prisene er per 100 gram.

Valgte andelever med en saus med blant annet mango til forrett. Godt, men savner noe mer kontrast (i alle fall i tekstur) til den feite serveringen. Hovedretten kostet bare halvparten (50 kr) og var kylilingbryst med mandler og kremost, samt brokkolipure. Litt kjedelig. Skulle nok snudd litt på det hele og startet med noe lett - salat etc.

Di Wine - de skulle ha greie på vin, men som før, rødvinen, en bra bulgarer, serveres ved utetemperatur som er ca 25 grader.....

... Creme Brulee var korrekt. Men uten ekte vanilje. Regningen kom på 88 leva. Ved kortbetaling har jeg aldri forstått hvordan gi tips her nede, så tenkte det var greit å betale kontant, noe servitøren sa han foretrakk. Gav 100 og synes det var litt småfrekt av han å spørre om det var ok. Sa uansett at jeg ville ha 5 leva tilbake, og det fikk jeg jo (5 leva er vel ca 28 kroner med dagens kurs).

Terningkast 3-4.... Dette skal være en av byens beste. Men de hadde kunne jgort dette mye bedre.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Jeg er ikke ofte ute og spiser på restaurant. Men i går ble det en kveld på Strøm i skien. Koselig sted nede ved hjellevannet. Bukta kalles lille helvete....
Arkitekturen på bygget gjør at det nesten er umulig å føre en samtale.
Menyen er stor og fin, og ligger på bordet som en brikke. Greit nok det, men ikke det som står i menyen. Navn på rettene sier ingen ting for de fleste gjestene. Kun et par retter en forstår hva er.....jeg gidder ikke at kelneren skal forklare...så det ble kalveentrekott. Med asparges, små poteter bønner og søtpotetstsppe.
Trygt og enkelt, men litt lite stekt og veldig mye som bare måtte skjæres vekk.
Dessert som jeg ikke husker navnet på, men på godt norsk: et stort,steinhardt pikekyss med små jordbærbiter og jordbærsorbet.
Droppet forretten denne gang, men det hadde evt blitt kalvetartar. Men droppet som sagt, fordi kalv var det eneste identifiserbare som hovedrett.
Rettene var lekre på tallerkenen. Terninkast 3 på både hovedrett og dessert.

Alle anbefaler stedet. Det ER populært sted. Men jeg velger annet sted neste gang. Noe hele følget jeg gikk ut med var enig i.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7748

Legg inn av Big George »

Kebabkompaniet på Stovner Senter. Ble en falaffel i rull med sterk saus. Den var god.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Issho - Rotete service, men god mat. Særlig cevichen og gyozaen var god. Prøvde en musserende sake, uten at jeg ble helt omvendt denne gangen heller. Fine lokaler med god atmosfære.

Brasserie Coucou - Også her rotete service. Veldig rotete faktisk, men kelnerne redder seg allikevel inn på sjarm, og det ble mer eller mindre riktig til slutt. Spiste tartar av wagyu, grillet kongekrabbe, grillet and og oste-tallerken til dessert. Jevnt over veldig god mat, absolutt å anbefale. Veldig flotte lokaler og god atmosfære trekker opp.

Åpnet vel i forrige eller denne uken, så mulig servicen setter seg litt mer etter hvert.

Someone

Legg inn av Someone »

Vertshuset Røros - Grillet sjøkreps til forrett, reinsdyr entrecôte til hovedrett. Så ost og tilslutt dessert med jordbær og hjemmelaget is

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Vi tok biltur til Hvaler for et par uker siden, vi dro onsdag for å unngå helgerush.
På Edholmen Marina på Kirkeøy er en relativt ny restaurant som heter Hos Martin, og de har fått skamros....spesielt for sjømat.

Men her må jeg komme med en advarsel. Ikke kjør den lange veien på snirklete, smale veier uten å ha booket bord på forhånd. Der var det nemlig fullbooket. Ikke bare den dagen, men hele uka ut.
Så vi måtte dra med uforrettet sak, og spiste heller smørbrød på Første Reis på Skjærhalden.

OK mat, men rekesmørbrødet (på Hvaler ! ) var med reker i lake. Skulle forventet ferske hvalerreker på Hvalers "hovedstad".

SirJames

Legg inn av SirJames »

Amraj (igjen)

Rolig og bedagelig en mandags aften, akkurat slik jeg vil ha det.

Følget valgte Chicken Tikka og var godt fornøyd med det. Selv gikk jeg for Butter Chicken i dag, med litt lavere styrke enn sist gang. Også temmelig bra, og Peshwari Naan var som alltid godt.

Terningkast 5

Kent

Legg inn av Kent »

Egon Jekta

Spiste Ultimate Burger.

Terningkast 5

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Terningkast 5 på Egon, ja.

Someone

Legg inn av Someone »

En wiener i lompe på Narvesen teller kanskje ikke som en restaurant?

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Someone skrev: tir aug 31, 2021 6:23 am En wiener i lompe på Narvesen teller kanskje ikke som en restaurant?
Hvis Egon teller gjør Narvesen det også.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

palimpsest skrev: tor sep 02, 2021 9:36 am
Someone skrev: tir aug 31, 2021 6:23 am En wiener i lompe på Narvesen teller kanskje ikke som en restaurant?
Hvis Egon teller gjør Narvesen det også.
True that.

Benny

Legg inn av Benny »

Asian på Aker Brygge. Veldig god delelunsj, sen men hyggelig betjening

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Benny skrev: søn sep 05, 2021 8:12 am Asian på Aker Brygge. Veldig god delelunsj, sen men hyggelig betjening
Velkommen hit!😃

Someone

Legg inn av Someone »

Villa 22 i Stavanger, ble en Nduja Pizza

SirJames

Legg inn av SirJames »

Hvis Egon teller, gjør Fly Chicken det også.

Spiste Superfly Sandwich, dvs Fried Chicken, Brioche, BBQ, Bacon, Onion Rings, Sourcream & crispy salad. DIGG

Terningkast: 5

https://www.flychicken.no/menu

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Oslofolk. Jeg har ni dager i Oslo om ikke så lenge. Trenger tips til restauranter i gåavstand til Oslo S (evt Jordal-området). Siden jeg potensielt må ha ni middager ute så er jeg ute etter billige steder der maten ikke smaker papp.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Someone skrev: tir aug 31, 2021 6:23 am En wiener i lompe på Narvesen teller kanskje ikke som en restaurant?
Ifølge Rhino Thune så gjør det det, ihvertfall på bensinstasjon da.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

lok1 skrev: tir sep 14, 2021 11:26 pm Oslofolk. Jeg har ni dager i Oslo om ikke så lenge. Trenger tips til restauranter i gåavstand til Oslo S (evt Jordal-området). Siden jeg potensielt må ha ni middager ute så er jeg ute etter billige steder der maten ikke smaker papp.
Hva mener du med gåavstand til Oslo S? Eller mente du fra Oslo S?

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Chromeback skrev: ons sep 15, 2021 1:09 am
lok1 skrev: tir sep 14, 2021 11:26 pm Oslofolk. Jeg har ni dager i Oslo om ikke så lenge. Trenger tips til restauranter i gåavstand til Oslo S (evt Jordal-området). Siden jeg potensielt må ha ni middager ute så er jeg ute etter billige steder der maten ikke smaker papp.
Hva mener du med gåavstand til Oslo S? Eller mente du fra Oslo S?
Ja fra selvfølgelig. Bor på hotell rett ved. (er glad i å gå, men kanskje ikke til Grorud liksom)

kibby

Legg inn av kibby »

lok1 skrev: tir sep 14, 2021 11:26 pm Oslofolk. Jeg har ni dager i Oslo om ikke så lenge. Trenger tips til restauranter i gåavstand til Oslo S (evt Jordal-området). Siden jeg potensielt må ha ni middager ute så er jeg ute etter billige steder der maten ikke smaker papp.
Tja, en del ok rett ved Oslo S.

Olivia på Østbanehallen, Los Tacos ved Arkaden, også er det jo mye bra i Barcode/Munch/Sørenga.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Chromeback skrev: ons sep 15, 2021 1:09 am
lok1 skrev: tir sep 14, 2021 11:26 pm Oslofolk. Jeg har ni dager i Oslo om ikke så lenge. Trenger tips til restauranter i gåavstand til Oslo S (evt Jordal-området). Siden jeg potensielt må ha ni middager ute så er jeg ute etter billige steder der maten ikke smaker papp.
Hva mener du med gåavstand til Oslo S? Eller mente du fra Oslo S?
Hva er kortest? :)

Følger tråden, må kanskje en tur til Oslo i slutten av måneden. Gjerne forslag på Indisk.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

InternalExile skrev: ons sep 15, 2021 12:41 pm
Chromeback skrev: ons sep 15, 2021 1:09 am
lok1 skrev: tir sep 14, 2021 11:26 pm Oslofolk. Jeg har ni dager i Oslo om ikke så lenge. Trenger tips til restauranter i gåavstand til Oslo S (evt Jordal-området). Siden jeg potensielt må ha ni middager ute så er jeg ute etter billige steder der maten ikke smaker papp.
Hva mener du med gåavstand til Oslo S? Eller mente du fra Oslo S?
Hva er kortest? :)

Følger tråden, må kanskje en tur til Oslo i slutten av måneden. Gjerne forslag på Indisk.
Min personlige favoritt er Jewel of India på Frogner. Særdeles hyggelig betjening og tilsvarende god mat.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

palimpsest skrev: ons sep 15, 2021 12:45 pm
Min personlige favoritt er Jewel of India på Frogner. Særdeles hyggelig betjening og tilsvarende god mat.
Ser meget bra ut, eneste jeg savner på menyen er Keema Naan. Naanbrød fylt med lammekjøttdeig stekt i krydderblanding. Antar de har Lime Pickle, men bruker uansett ha med et eget glass.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

lok1 skrev: tir sep 14, 2021 11:26 pm Oslofolk. Jeg har ni dager i Oslo om ikke så lenge. Trenger tips til restauranter i gåavstand til Oslo S (evt Jordal-området). Siden jeg potensielt må ha ni middager ute så er jeg ute etter billige steder der maten ikke smaker papp.
Et par favoritter:
1. Olympen - eller Lompa, på folkemunne - Grønland, nye eiere, mye det samme konseptet. Må oppleves om du har ni dager!
https://olympen.no/
2. Litt lengre opp mot min bolig, familiær italiensk utenfor allfarvei
http://www.roald-umberto.com/
3. Asiatisk - dim sum, ved Rådhuset:
https://tasteofchina.no/
4. Nesten et must:
https://www.popolare.no/
5. Bra asiatiske supper
Dalat Cafe
Torggata 27, Oslo

Ellers er Oslo Street Food i Torggata et bra sted for ymse.
De over her er alle steder jeg har besøkt flere ganger.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Kapadokya. Tyrkisk restaurant i Tønsberg.

Mye god mat til en relativt billig penge.

Terningkast 4, grunnet litt slitte lokaler og litt uinteressert betjening.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»