Nattrock natt til 1. mai

Svar
fargeblind

Nattrock natt til 1. mai

Legg inn av fargeblind »

Husker jeg rett bestemte staten at landets eneste TV-kanal NRK skulle spille rock og pop i TV natt til 1. mai rundt 70- 80- ish.
Det var nemlig en trend at ungdom festet i gatene og rølpet for mye. FY!!!
Vi hadde ikke internett, ikke mobiler og slike dingser, bare NRK i 1 kanal.

Noen som husker dette?
Jeg husker at vi satt hjemme og så på TV.

Så.....min utfordring i dag, når det snart er natten til 1. mai.....bidra til en god spilleliste. Det er mest tidsriktig jfr. tema at det passer med syttitallsROCK, og under tvil ROCKEMUSIKK fra tidlig åttitall.
Jeg starter med DePress som spilte på nattrock

Med geniet Jørn fra Fredrikstad på gitar.
Dere vet.....han som nå spiller gitar i CC Cowboys......
Kom igjen, lag nattrock!

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Jeg penser inn på trender i tiden.......

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »



Live fra 1978

Number4

Legg inn av Number4 »

Følger opp med mer Deep Purple, selv om denne er fra noen år før Nattrocken på NRK.


KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

fargeblind skrev: lør apr 30, 2022 5:39 pm
Med geniet Jørn fra Fredrikstad på gitar.
Dere vet.....han som nå spiller gitar i CC Cowboys......
Kom igjen, lag nattrock!
Han snakket jeg med forrige dagen, lun og fin fyr.

Skal se om jeg kommer opp med noe etterhvert. Det var ikke så mye festing i gatene man bille til livs, det var veldig mye bråk og hærverk i Oslo sentrum natt til 1.mai, og det var årene 1978-81.

https://www.aftenposten.no/norge/i/wl9K ... -til-1-mai

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Hadde man arrangert Nattrock for ungdom i dag ville det ikke kommet en eneste kjeft.

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Nattrocken husker jeg godt,det var tider...noen minner er Mothers Finest,Ian Dury,Rory Gallagher...men om det var i Dortmund husker jeg ikke der opptakene var tatt,var det fra 23:00 eller midnatt til 05:00 om morgenen...fikk iallefall med meg 3 år med Nattrock igjennom Flimra sendinger på NRK

The Kwames

Number4

Legg inn av Number4 »

The Kwames skrev: lør apr 30, 2022 8:00 pm Nattrocken husker jeg godt,det var tider...noen minner er Mothers Finest,Ian Dury,Rory Gallagher...men om det var i Dortmund husker jeg ikke der opptakene var tatt,var det fra 23:00 eller midnatt til 05:00 om morgenen...fikk iallefall med meg 3 år med Nattrock igjennom Flimra sendinger på NRK

The Kwames
Første Nattrocken i 77 ble tatt opp i Essen, gikk midt på sommeren. Tror det generelt var mye opptak fra tyske byer opp gjennom årene.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Det må være alderen......
Ingen nattrock på meg, jeg sloknet lenge før midnatt og sov til klokka fem.
Den som sover synder ikke :-)

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Rexwiller skrev: lør apr 30, 2022 6:07 pm Hadde man arrangert Nattrock for ungdom i dag ville det ikke kommet en eneste kjeft.
Det er litt trist å tenke på
Nå er jeg litt for ung for å huske dette på NRK (marsj i seng lenge før det begynte)

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Elgen skrev: søn mai 01, 2022 3:09 pm
Rexwiller skrev: lør apr 30, 2022 6:07 pm Hadde man arrangert Nattrock for ungdom i dag ville det ikke kommet en eneste kjeft.
Det er litt trist å tenke på
Nå er jeg litt for ung for å huske dette på NRK (marsj i seng lenge før det begynte)
Dette ble arrangert før internett og strømmetjenester ble oppfunnet.
På nattan var det vel normalt i beste fall prøvebilde eller gullfisker i NRK.
Det var bråkmakere den gang som nå, og natt til 1. mai var en fin anledning til å lage bråk.
Jeg husker ikke heller hvem som egentlig sto bak det mer eller mindre organiserte bråket den gang...
Jeg vet ikke om det egentlig virket, har ikke sett noen evaluering av tiltaket.
Å snakke om nattrock i TV i dag blir jo en hypotetisk øvelse, siden alle har tilgang til alt fra hele verden med et tastetrykk 24/7/365...

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»