Hete salgsobjekter i sommervinduet.

Svar
Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Hete salgsobjekter i sommervinduet.

Legg inn av Big George »

I vinter mente jeg Emil K Ceide, Odin Holm og Sivert Mannsverk var de tre mest hete salgsobjektene til topp 5 ligaer

Ceide er nå i Italia
Holm var skadet og er skadet
Mannsverk var skadet

Hvilke andre nordmenn forventes å forsvinne til en utenlandsk liga ?
I det siste året har mange forlatt Eliteserien og spiller for en klubb i utlandet
Tror veldig mange Eliteseriespillere er ettertraktede i middels gode ligaer. Vårt U-21 landslag har mange interessante spillere.
Noen i Eliteserien burde interessere klubber i topp 10 ligaer
Veton Berisha Viking
Ola Solbakken Bodø/Glimt
Edvard Tagseth Rosenborg

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Hove og Gulliksen, begge i Strømsgodset bør nevnes

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Big George skrev: lør apr 30, 2022 8:41 pm Edvard Tagseth Rosenborg
Nja. Har egentlig Tagseth vist nok til at utenlandske klubber bør ha han på blokka?

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Lilleborg skrev: lør apr 30, 2022 8:46 pm
Big George skrev: lør apr 30, 2022 8:41 pm Edvard Tagseth Rosenborg
Nja. Har egentlig Tagseth vist nok til at utenlandske klubber bør ha han på blokka?
Syns Tagseth har en oppadgående utvikling etter å ha dalt litt i utlandet.

dzk

Legg inn av dzk »

Osame må vel på ett eller annet tidspunkt bli solgt ?
Får han inn litt målpoeng ila våren så kan han fort forsvinne til en topp 10 liga i sommer.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Big George skrev: lør apr 30, 2022 8:49 pm Syns Tagseth har en oppadgående utvikling etter å ha dalt litt i utlandet.
For alle del, men synes ikke det pdd er noe som liksom skriker at han skal bli superettertraktet i utlandet.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

dzk skrev: lør apr 30, 2022 8:52 pm Osame må vel på ett eller annet tidspunkt bli solgt ?
Får han inn litt målpoeng ila våren så kan han fort forsvinne til en topp 10 liga i sommer.
Du sa det selv, målpoengene må økes før han blir veldig interessant for utenlandske klubber.

Salihovic91

Legg inn av Salihovic91 »

Det er dog en sannhet med modifikasjoner. Osame hadde hatt plenty av målpoeng om han hadde spelt med Veton elns.

Forøvrig overgangsobjekter i ES har man f.eks. Igoh Ogbu aka den beste stopperen i ES. Han er et beist av en stopper, kan fint se for meg Belgia på Ogbu

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Dette er en tråd for norske spillere i Eliteserien
Utlendinger og Obos-spillere er ikke i betraktning i denne tråden.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Big George skrev: lør apr 30, 2022 9:09 pm Dette er en tråd for norske spillere i Eliteserien
Utlendinger og Obos-spillere er ikke i betraktning i denne tråden.
Det burde du kanskje skrevet i overskriften eller i det første innlegget.

benib

Legg inn av benib »

Hugo Vetlesen? Kan ikke se for meg mange i eliteserien som er mer aktuell for en utenlandsk klubb.

Kommer garantert til å bli solgt til AZ.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

benib skrev: lør apr 30, 2022 10:46 pm Hugo Vetlesen? Kan ikke se for meg mange i eliteserien som er mer aktuell for en utenlandsk klubb.

Kommer garantert til å bli solgt til AZ.
Pris?

lsklars

Legg inn av lsklars »

Big George skrev: lør apr 30, 2022 9:09 pm Dette er en tråd for norske spillere i Eliteserien
Utlendinger og Obos-spillere er ikke i betraktning i denne tråden.
Dette blir jo helt urimelig Georgie, og ikke noe du kan bestemme. Obos skal med her.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

lsklars skrev: lør apr 30, 2022 10:50 pm
Big George skrev: lør apr 30, 2022 9:09 pm Dette er en tråd for norske spillere i Eliteserien
Utlendinger og Obos-spillere er ikke i betraktning i denne tråden.
Dette blir jo helt urimelig Georgie, og ikke noe du kan bestemme. Obos skal med her.
ok, vi er ikke vanskelige. noen unntak tåler vi da.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Fra VIking er vel de heteste salgsobjektene:

- Berisha
- Brekalo
- Sebulonsen

Andre aktuelle er vel Stensness og Nilsen tangen, men tror de tre over er hetest akkurat nå.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Frykter at Ogbu og Hedenstad Christiansen vil være aktuelle i sommer. Spesielt Ogbu bør være brennheit.

Deilig er at vi har begge to på lange kontrakter, ut 2025, så vi er ikke i noe nød med at vi må selge nå. Bør være kanonbud om vi skal la noen av disse gå, en krone under 30 mill nå for Ogbu er for lite. Vil helst ha de med igjennom Europa-kvalikken. Storspiller noen der mot bedre motstand kan det også være med på å øke verdien litt. LSK og Mesfin spesielt skal ha skryt for å sikre lange kontrakter på våre heteste salgsobjekter.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Ola Solbakken skal opereres og det øker vek ikke sjansene for et salg.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Big George skrev: lør apr 30, 2022 8:43 pm Hove og Gulliksen, begge i Strømsgodset bør nevnes
Begge burde gått til en bedre norsk klubb som for eksempel Molde først.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Vikingen skrev: lør apr 30, 2022 11:25 pm Fra VIking er vel de heteste salgsobjektene:

- Berisha
- Brekalo
- Sebulonsen

Andre aktuelle er vel Stensness og Nilsen tangen, men tror de tre over er hetest akkurat nå.
Berisha er såpass gammel at han får man nok ikke så mye for selv om han er god. Spiss trekker like fullt opp. Mer verdi for Viking å beholde ham, men det spørs det om han vil

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

benib skrev: lør apr 30, 2022 10:46 pm Hugo Vetlesen? Kan ikke se for meg mange i eliteserien som er mer aktuell for en utenlandsk klubb.

Kommer garantert til å bli solgt til AZ.
Ja, men hvorfor akkurat til AZ?

Kan være flere på Bodø G som ligger an til utfart. Solbakken har vært nevnt en del. Brice W kanskje.
Og han på VIF som alle skryter av Shou.. et eller annet, skal ikke han ut snart han?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Interessert skrev: søn mai 01, 2022 10:28 pm
benib skrev: lør apr 30, 2022 10:46 pm Hugo Vetlesen? Kan ikke se for meg mange i eliteserien som er mer aktuell for en utenlandsk klubb.

Kommer garantert til å bli solgt til AZ.
Ja, men hvorfor akkurat til AZ?

Og han på VIF som alle skryter av Shou.. et eller annet, skal ikke han ut snart han?
Osame Sarhaoui er nok på blokka til noen klubber, men han må få opp målpoeng produksjonen før han blir virkelig aktuell for de større ligaene.

benib

Legg inn av benib »

Interessert skrev: søn mai 01, 2022 10:28 pm
benib skrev: lør apr 30, 2022 10:46 pm Hugo Vetlesen? Kan ikke se for meg mange i eliteserien som er mer aktuell for en utenlandsk klubb.

Kommer garantert til å bli solgt til AZ.
Ja, men hvorfor akkurat til AZ?
Fordi det er en typisk overgang fra Eliteserien de siste årene. Relativt ung. Passe stort talent, men ingen Haaland/Ødegaard/Berge. Lukter AZ lang vei.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

MoldeMoldeMolde skrev: søn mai 01, 2022 10:16 pm
Vikingen skrev: lør apr 30, 2022 11:25 pm Fra VIking er vel de heteste salgsobjektene:

- Berisha
- Brekalo
- Sebulonsen

Andre aktuelle er vel Stensness og Nilsen tangen, men tror de tre over er hetest akkurat nå.
Berisha er såpass gammel at han får man nok ikke så mye for selv om han er god. Spiss trekker like fullt opp. Mer verdi for Viking å beholde ham, men det spørs det om han vil
Enig i det. I Viking er han verdt 30 millioner. I andre klubber, maks 10-15.

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

MoldeMoldeMolde skrev: søn mai 01, 2022 10:14 pm
Big George skrev: lør apr 30, 2022 8:43 pm Hove og Gulliksen, begge i Strømsgodset bør nevnes
Begge burde gått til en bedre norsk klubb som for eksempel Molde først.
Da er det jo bare å komme med et SAFTIG bud? Er det ikke så enkelt?

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Viking:
Berisha
Sebulonsen
Brekalo

Godset:
Hove
Gulliksen

Glimt:
Solbakken
Sampsted
Haikin

Molde: Vanskelig å si, de har vel økonomi til å beholde, men noen verker vel etter å komme ut.

RBK:
Holm
Skarsem

LSK:
Christensen
Igaloh
Edh ha og vist takter, men usikker

Særp, Sandefjord, Odd, Jerv, HamKam, TIL, KBK og Haugesund ser jeg ikke noen som utmerker seg voldsomt, OG er ung nok til at de er plausible.

Aalesund:
Määtä
Haugen

Enga:
Sahraoui
Näsberg

Klaumb

Legg inn av Klaumb »

aderyn skrev: søn mai 01, 2022 1:40 am Frykter at Ogbu og Hedenstad Christiansen vil være aktuelle i sommer. Spesielt Ogbu bør være brennheit.

Deilig er at vi har begge to på lange kontrakter, ut 2025, så vi er ikke i noe nød med at vi må selge nå. Bør være kanonbud om vi skal la noen av disse gå, en krone under 30 mill nå for Ogbu er for lite. Vil helst ha de med igjennom Europa-kvalikken. Storspiller noen der mot bedre motstand kan det også være med på å øke verdien litt. LSK og Mesfin spesielt skal ha skryt for å sikre lange kontrakter på våre heteste salgsobjekter.
Ogbu er et soleklart objekt ja, men topp-5 ligaer er jeg mer usikker på. Lukter fort interesse fra Nederland og Belgia der tror jeg. Kanskje Frankrike kan være aktuelt, men samtidig er det også ligaen som oppfostrer flest spennende midstoppere av alle. I alle fall råmaterialet. Så jeg gjetter på at Ogbu må ta et mellomsteg i Belgia eller Nederland før han eventuelt havner i en topp-5 liga.

MHC trodde jeg sist han ble nevnt at ikke ville bli spesielt aktuell for noen topp-5 liga fordi han ikke har den naturlige fysikken og høyden. Men han er på et så enormt bra nivå som skuddstopper nå at jeg fort tror jeg må spise i meg den påstanden. Vanvittig utvikling på han, og er vel ligaens beste på noen områder. Men dette er nok også en spiller som jeg ikke tror går direkte til en topp-5 liga, men som kan gå via Danmark, Belgia eller Nederland. Russland hadde nok vært superaktuelt om ikke det var for krigen. Men hadde mest håpet at han var en spiller som ble en enormt god kontinuitetsbærer i LSK uten å bli så attraktiv for utlandet. Han er en ekstremt viktig mann i garderoben også med sin kjærlighet for klubben der han tvinger den på alle andre i spillergruppa. Men tror dessverre at han med denne utviklingen spiller seg ut av Eliteserien etter hvert.

Men det er jo spennende at Italienske klubber virker å ha fått stor interesse for det norske markedet. Og der ser man jo gjerne at de henter spillere som har kvaliteter de ser etter, men som kanskje går litt under radaren for de som følger norsk fotball. En spiller som Markus Solbakken tror jeg kan ta veldig raske steg ut hvis han fortsetter som nå i Viking. En spiller som virkelig blomstrer i riktige omgivelser, og som har litt av det jeg tror de kan se etter i de italienske klubbene bak de beste.

Victor Boniface er også et stort salgsobjekt om han får litt mer spilletid og holder seg skadefri fremover. Han har veldig mye av det råmaterialet mange klubber ser etter.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Kalle73 skrev: man mai 02, 2022 10:49 am Viking:
Særp, Sandefjord, Odd, Jerv, HamKam, TIL, KBK og Haugesund ser jeg ikke noen som utmerker seg voldsomt, OG er ung nok til at de er plausible.
August Mikkelsen må nevnes om Haugen i Aafk er verdig å bli nevnt i samme åndedrag og jeg lanserer Skjærvik i Kamma som dark horse. Typisk Molde signering om Sheriff skulle bli solgt/mer skadet eller om man avskilter Bjørnbak.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Fitforfight skrev: man mai 02, 2022 12:20 am
MoldeMoldeMolde skrev: søn mai 01, 2022 10:14 pm
Big George skrev: lør apr 30, 2022 8:43 pm Hove og Gulliksen, begge i Strømsgodset bør nevnes
Begge burde gått til en bedre norsk klubb som for eksempel Molde først.
Da er det jo bare å komme med et SAFTIG bud? Er det ikke så enkelt?
Hjelper ikke om spilleren selv ikke ønsker pga han er blitt så glad i klubb og by ifølge DeWahl i nettavisen.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

stc887 skrev: man mai 02, 2022 11:29 am
Fitforfight skrev: man mai 02, 2022 12:20 am
MoldeMoldeMolde skrev: søn mai 01, 2022 10:14 pm

Begge burde gått til en bedre norsk klubb som for eksempel Molde først.
Da er det jo bare å komme med et SAFTIG bud? Er det ikke så enkelt?
Hjelper ikke om spilleren selv ikke ønsker pga han er blitt så glad i klubb og by ifølge DeWahl i nettavisen.
Hah!
Om kontrakten og lønna er god nok reiser hvem som helst.
Innerst inne er alle fotballspillere horer, det er penga som teller.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Kalle73 skrev: man mai 02, 2022 11:56 am
stc887 skrev: man mai 02, 2022 11:29 am
Fitforfight skrev: man mai 02, 2022 12:20 am

Da er det jo bare å komme med et SAFTIG bud? Er det ikke så enkelt?
Hjelper ikke om spilleren selv ikke ønsker pga han er blitt så glad i klubb og by ifølge DeWahl i nettavisen.
Hah!
Om kontrakten og lønna er god nok reiser hvem som helst.
Innerst inne er alle fotballspillere horer, det er penga som teller.
Forsåvidt enjg, Jeg bare videreformidler hva journalisten sa i Mercato programmet på fotball.tv for noen uker tilbake siden og jeg stoler mer på han enn en bruker på et forum,

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»