Viaplays Premier League-satsing fra 2022/23

Svar
MentalM

Re: Viaplays Premier League-satsing fra 2022/23

Legg inn av MentalM »

Dette gjelder de som har Viaplay gjennom Telenor?

Jeg hadde ingen problemer med å si opp da prisøkningen kom, men jeg gjør alt gjennom Viaplay direkte.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

MentalM skrev: ons jan 25, 2023 10:16 am Dette gjelder de som har Viaplay gjennom Telenor?

Jeg hadde ingen problemer med å si opp da prisøkningen kom, men jeg gjør alt gjennom Viaplay direkte.
Ja. Jeg har jobbet i Telenor(heldigvis aldri med privatkunder) så kjenner igjen fonten umiddelbart og 915 09 000 er dead giveaway.

MentalM

Legg inn av MentalM »

stc887 skrev: ons jan 25, 2023 10:21 am
MentalM skrev: ons jan 25, 2023 10:16 am Dette gjelder de som har Viaplay gjennom Telenor?

Jeg hadde ingen problemer med å si opp da prisøkningen kom, men jeg gjør alt gjennom Viaplay direkte.
Ja. Jeg har jobbet i Telenor(heldigvis aldri med privatkunder) så kjenner igjen fonten umiddelbart og 915 09 000 er dead giveaway.
Tweeten sier også at det er fra en Telenoransatt :mrgreen:

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

MentalM skrev: ons jan 25, 2023 10:23 am
stc887 skrev: ons jan 25, 2023 10:21 am
MentalM skrev: ons jan 25, 2023 10:16 am Dette gjelder de som har Viaplay gjennom Telenor?

Jeg hadde ingen problemer med å si opp da prisøkningen kom, men jeg gjør alt gjennom Viaplay direkte.
Ja. Jeg har jobbet i Telenor(heldigvis aldri med privatkunder) så kjenner igjen fonten umiddelbart og 915 09 000 er dead giveaway.
Tweeten sier også at det er fra en Telenoransatt :mrgreen:
Ja da men virker som folk trur Viaplay har hacket Telenor for p hindre oppsigelser.

Mysterio19

Legg inn av Mysterio19 »

Wellé skrev: ons jan 25, 2023 10:09 am Noen av avisene som har plukket opp på dette? Burde jo generere godt med klikk for dem som oppfølgning av Viaplay-sakene som har gått i det siste
Satser på at det kommer.


bigwin

Legg inn av bigwin »

Var inne på Viaplay nå og der kan jeg enkelt avslutte abonnementet ser det ut til, så mulig at dette da kun gjelder de som har Viaplay via Telenor?

Ellers litt morsomt at man kan kjøpe 1 års abonnement til 7788 kr, i stedet for månedlig til 649 pr nå. Sparer ingenting på å inngå årlig abonnement altså.
Men klart kjøper man 1 år nå så slipper man vel prisøkningen det nærmeste året (Både den som kommer nå snarlig, og den som helt sikkert kommer før starten av neste sesong)

Wellé

Legg inn av Wellé »

bigwin skrev: ons jan 25, 2023 10:56 am Var inne på Viaplay nå og der kan jeg enkelt avslutte abonnementet ser det ut til, så mulig at dette da kun gjelder de som har Viaplay via Telenor?

Ellers litt morsomt at man kan kjøpe 1 års abonnement til 7788 kr, i stedet for månedlig til 649 pr nå. Sparer ingenting på å inngå årlig abonnement altså.
Men klart kjøper man 1 år nå så slipper man vel prisøkningen det nærmeste året (Både den som kommer nå snarlig, og den som helt sikkert kommer før starten av neste sesong)
Er det egentlig så lurt? Det er jo ca 2 mnd uten PL som motveier det å ha det på mndsbasis, men kansellere i sommerferien


InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Lezah skrev: tir jan 24, 2023 11:26 am Jeg skulle avvikle, men så kjøpte en kompis seg inn i "kontoen"; han ser sitt ene lags kamper de gangene han har anledning, ellers ser jeg alt. Ganske gunstig deal også så nå betaler jeg ut våren 23 tilnærmet en anstendig pris de facto. Men IPTV/tilsvarende står på agendaen før neste sesong.
👍
Hyll, hyll!

startelver

Legg inn av startelver »

Reis på ferietur isteden for de pengene 700 x 12 måneder er en sydentur.

Mysterio19

Legg inn av Mysterio19 »

For de som er så uheldige at de bruker onsdagskvelden på Forest-United kan leke spåmenn ettersom lyden ligger gode 5 sekunder foran bildet. Viaplay i storform om dagen.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Gud bedre så evneveikt.

guru

Legg inn av guru »

Viaplay totalt ubrukelig å se på nå. Lyden langt foran bildet.

Mulig det er det prisoppgangen skal dekke, nå får vi vite hva som skjer FØR vi ser det. Er vel verdt 100,- i måneden det ja....

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Lezah skrev: tir jan 24, 2023 11:26 am Jeg skulle avvikle, men så kjøpte en kompis seg inn i "kontoen"; han ser sitt ene lags kamper de gangene han har anledning, ellers ser jeg alt. Ganske gunstig deal også så nå betaler jeg ut våren 23 tilnærmet en anstendig pris de facto. Men IPTV/tilsvarende står på agendaen før neste sesong.
Hvordan løser dere det hvis dere ønsker å se kamp samtidig? Stein, saks, papir?

Hedning

Legg inn av Hedning »

startelver skrev: ons jan 25, 2023 7:46 pm Reis på ferietur isteden for de pengene 700 x 12 måneder er en sydentur.
Eller se et par kamper live

Lezah

Legg inn av Lezah »

Chromeback skrev: ons jan 25, 2023 9:19 pm
Lezah skrev: tir jan 24, 2023 11:26 am Jeg skulle avvikle, men så kjøpte en kompis seg inn i "kontoen"; han ser sitt ene lags kamper de gangene han har anledning, ellers ser jeg alt. Ganske gunstig deal også så nå betaler jeg ut våren 23 tilnærmet en anstendig pris de facto. Men IPTV/tilsvarende står på agendaen før neste sesong.
Hvordan løser dere det hvis dere ønsker å se kamp samtidig? Stein, saks, papir?
Han holder med Liverpool, og vil ikke ha anledning til å se allekampene deres en gang. Så det vil være et problem de få gangene våre respektive lag spiller samtidig. Vi er kompiser og kan rett som det er se en kamp eller to sammen uansett, i tillegg er han gjerne ute på pub og ser eller plager andre kjenninger han invierer seg hjem til :) (leser du, svin?). Vi skal finne en løsning ifm Pool-United for jeg orker ikke å se den med en Pool-supporter, men alt i alt vil det løse seg veldig greit.

Mysterio19

Legg inn av Mysterio19 »

https://www.nettavisen.no/5-95-876495?s=ios

Flere TV-seere raser over at kommentatorlyden lå flere sekunder foran TV-bildene i store deler av kampen.

guru

Legg inn av guru »

De som har Viaplay gjennom Altibox kan heller ikke si opp på "Mine sider". Må ta kontakt med leverandør. Amatørmessig, og ingen skal komme å si at dette ikke er bevisst kynisk strategi.

Mysterio19

Legg inn av Mysterio19 »

50 % på neste regning om man melder ifra om problemene på chatten til Viaplay...

Luringen99

Legg inn av Luringen99 »

[/quote]
Du er klar over at kampen om rettighetene er en anbudsprosess hvor interessentene byr over hverandre for å få disse rettighetene?
[/quote]

Ehh… ja? Hva skulle Viasat ha gjort? Latt en annen tilbyder sikre seg rettighetene for en slikk og ingenting slik at de kunne tilbydd nordmenn PL for 100 kroner i måneden?

Dersom de norske interessentene hadde samarbeidet om å få ned prisene hadde det vært et ulovlig prissamarbeid. PL kunne valgt å selge rettighetene billigere, men klubbene vil tjene mest mulig penger.

Eneste løsningen er at nordmenn ikke betaler for de rådyre rettighetene. I neste omgang vil man betale mindre for PL-rettighetene og det vil bli billigere.

Å klage på Viasat blir for dumt.

guru

Legg inn av guru »

Luringen99 skrev: lør jan 28, 2023 12:53 pm Ehh… ja? Hva skulle Viasat ha gjort? Latt en annen tilbyder sikre seg rettighetene for en slikk og ingenting slik at de kunne tilbydd nordmenn PL for 100 kroner i måneden?

Dersom de norske interessentene hadde samarbeidet om å få ned prisene hadde det vært et ulovlig prissamarbeid. PL kunne valgt å selge rettighetene billigere, men klubbene vil tjene mest mulig penger.

Eneste løsningen er at nordmenn ikke betaler for de rådyre rettighetene. I neste omgang vil man betale mindre for PL-rettighetene og det vil bli billigere.

Å klage på Viasat blir for dumt.
Nei, det er ikke "for dumt" å klage på Viaplay. De øker prisen MIDT i sesongen på et produkt som allerede er svindyrt. Det i seg selv er uhørt, og fullstendig mangel på respekt for kundene. Det er også god grunn til å klage på Viaplay p.g.a. de enorme tekniske problemene så og si hver helg. Å ta seg betalt 750 kroner for et produkt som har så mye feil og problemer er fullstendig uakseptabelt. Skal man først betale en så skyhøy pris så skal man kunne forvente at produktet leverer 100%. Man skal ikke akseptere et minutt med teknisk trøbbel. Så enkelt er det. Sist jeg ikke opplevde trøbbel med Viaplays sendinger var før VM.

Så ja, det er svært god grunn til å klage på Viaplay.

Bongis

Legg inn av Bongis »

Sånn helt seriøst. Det er komplett umulig å finne fram på viaplay sin app. Finner ikke deadline day sendingen noensteder... Noen som har noen tips?

Bongis

Legg inn av Bongis »

Den lå under kampen newcastle-Southampton. Ikke rart jeg ikke finner den. Måtte lese med liten skrift på den tittelen.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Dere vet hva man sier, man lurer ikke en luring.

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Bongis skrev: tir jan 31, 2023 7:19 pm Den lå under kampen newcastle-Southampton. Ikke rart jeg ikke finner den. Måtte lese med liten skrift på den tittelen.
Finner den fortsatt ikke jeg..

Bongis

Legg inn av Bongis »

rommegrot skrev: tir jan 31, 2023 7:42 pm
Bongis skrev: tir jan 31, 2023 7:19 pm Den lå under kampen newcastle-Southampton. Ikke rart jeg ikke finner den. Måtte lese med liten skrift på den tittelen.
Finner den fortsatt ikke jeg..
"newcastle - southampton" - ligger under fanen carabao cup.

Bongis

Legg inn av Bongis »

rommegrot skrev: tir jan 31, 2023 7:42 pm
Bongis skrev: tir jan 31, 2023 7:19 pm Den lå under kampen newcastle-Southampton. Ikke rart jeg ikke finner den. Måtte lese med liten skrift på den tittelen.
Finner den fortsatt ikke jeg..
Fant du den?

Deila

Legg inn av Deila »

Bongis skrev: tir jan 31, 2023 7:44 pm
rommegrot skrev: tir jan 31, 2023 7:42 pm
Bongis skrev: tir jan 31, 2023 7:19 pm Den lå under kampen newcastle-Southampton. Ikke rart jeg ikke finner den. Måtte lese med liten skrift på den tittelen.
Finner den fortsatt ikke jeg..
"newcastle - southampton" - ligger under fanen carabao cup.
Aha, så det var der den gjemte seg. Den appen til Viaplay er helt håpløs.
Sist redigert av Deila den tir jan 31, 2023 8:21 pm, redigert 1 gang totalt.

Luringen99

Legg inn av Luringen99 »

guru skrev: man jan 30, 2023 8:25 am
Luringen99 skrev: lør jan 28, 2023 12:53 pm Ehh… ja? Hva skulle Viasat ha gjort? Latt en annen tilbyder sikre seg rettighetene for en slikk og ingenting slik at de kunne tilbydd nordmenn PL for 100 kroner i måneden?

Dersom de norske interessentene hadde samarbeidet om å få ned prisene hadde det vært et ulovlig prissamarbeid. PL kunne valgt å selge rettighetene billigere, men klubbene vil tjene mest mulig penger.

Eneste løsningen er at nordmenn ikke betaler for de rådyre rettighetene. I neste omgang vil man betale mindre for PL-rettighetene og det vil bli billigere.

Å klage på Viasat blir for dumt.
Nei, det er ikke "for dumt" å klage på Viaplay. De øker prisen MIDT i sesongen på et produkt som allerede er svindyrt. Det i seg selv er uhørt, og fullstendig mangel på respekt for kundene. Det er også god grunn til å klage på Viaplay p.g.a. de enorme tekniske problemene så og si hver helg. Å ta seg betalt 750 kroner for et produkt som har så mye feil og problemer er fullstendig uakseptabelt. Skal man først betale en så skyhøy pris så skal man kunne forvente at produktet leverer 100%. Man skal ikke akseptere et minutt med teknisk trøbbel. Så enkelt er det. Sist jeg ikke opplevde trøbbel med Viaplays sendinger var før VM.

Så ja, det er svært god grunn til å klage på Viaplay.
Tekniske problemer, det er ikke bra. Der er vi enige. Men prisen er satt opp pga at de ikke har nok abonnenter. Dermed går de i underskudd på PL-satsingen og det går selvfølgelig ikke i lengden. Som alle fornuftige selskaper prøver Viasat å tjene så mye penger som mulig.

Deila

Legg inn av Deila »

Bongis skrev: tir jan 31, 2023 7:19 pm Den lå under kampen newcastle-Southampton. Ikke rart jeg ikke finner den. Måtte lese med liten skrift på den tittelen.
Er sendingen avsluttet nå? Ser bare kampen nå.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»