Viaplays Premier League-satsing fra 2022/23

Svar

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

Fint å se at de får mye tyn i media og. Om de nå skulle gå tilbake på prisøkningen så er ikke det nok for at jeg kommer tilbake igjen uansett. Problemet er jo at det var allerede alt for dyrt.

Bjørn

Legg inn av Bjørn »

Klag gjennom kundeservice!

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Bjørn skrev: tir jan 17, 2023 5:22 pm Klag gjennom kundeservice!
Det hjelper ikke så lenge folk ikke faktisk sier opp tjenesten sin.

Det hjelper ikke å si: «Vi liker ikke dette, men her har du pengene mine».

Bjørn

Legg inn av Bjørn »

Chromeback skrev: tir jan 17, 2023 5:25 pm
Bjørn skrev: tir jan 17, 2023 5:22 pm Klag gjennom kundeservice!
Det hjelper ikke så lenge folk ikke faktisk sier opp tjenesten sin.

Det hjelper ikke å si: «Vi liker ikke dette, men her har du pengene mine».
Nei, det klart beste er jo å si opp. Tipper en del blir værende pga enklere enn å styre med iptv.

guru

Legg inn av guru »

Tror det bare er tidsspørsmål før også brukerne av IPTV begynner å bli tatt. Antall abonnenter har skutt i været, og fører til et betydelig tap for leverandørene. Det har blitt mer fokus på dette nå, og jeg tror ikke brukerne er så trygge som de tror.

Mange abonnenter tror faktisk dette er lovlig, og at det kun er de som distribuerer som bryter loven. Det er 100% feil. Åndsverkloven §3 er krystallklar på dette. Dert er ulovlig. Blir du avslørt, blir du straffet. Jeg aner ikke hvor lett det er for myndighetene å få fatt i informasjon om de som streamer, men all den tid man registrerer med fullt navn og gjennomfører transaksjoner, legger man igjen spor.

Brukeravatar
Dundersalt
Innlegg: 471

Legg inn av Dundersalt »

guru skrev: fre jan 20, 2023 6:44 am Tror det bare er tidsspørsmål før også brukerne av IPTV begynner å bli tatt. Antall abonnenter har skutt i været, og fører til et betydelig tap for leverandørene. Det har blitt mer fokus på dette nå, og jeg tror ikke brukerne er så trygge som de tror.

Mange abonnenter tror faktisk dette er lovlig, og at det kun er de som distribuerer som bryter loven. Det er 100% feil. Åndsverkloven §3 er krystallklar på dette. Dert er ulovlig. Blir du avslørt, blir du straffet. Jeg aner ikke hvor lett det er for myndighetene å få fatt i informasjon om de som streamer, men all den tid man registrerer med fullt navn og gjennomfører transaksjoner, legger man igjen spor.
Enig med deg i at det nok vil bli mer press på dette fremover, og antakelig noen saker der folk vil bli tatt.
Det er ikke tillatt å strømme eller på annen måte bruke åndsverk som åpenbart i strid med denne loven er gjort tilgjengelig for allmennheten på Internett eller annet elektronisk kommunikasjonsnett når bruk fra den ulovlige kilden er egnet til å skade opphavers økonomiske interesser i vesentlig grad. Vederlag og erstatning etter § 81 kan bare ilegges ved forsettlig overtredelse av bestemmelsen i dette ledd.

Det som blir spennende å se på i en eventuell sak mot en bruker av IP-tv er dette med "skade opphavers økonomiske interesser i vesentlig grad".

Ved å kjøpe IP-tv abonnement har du i praksis kjøpt 5000+ kanaler fra hele verden. En ting er å bevise at noen har kjøpt dette, men hvordan bevise hva personen har sett på? Hvem av de mange hundre rettighetseiere er det som har tapt penger på dette, og hvordan bevise det i retten?

Det vil sannsynligvis komme saker på dette fremover, og blir spennende å se hvordan rettspraksis blir. Stakkars den/de som er først ute. Saksomkostninger vil nok utgjøre betydelig mer enn selve erstatningen - for denne må nok helt til Høyesterett.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Sterk trolling av Viaplay i dag eller?

Øker prisen, for så å ha Henriette Steenstrup på indre bane i dag på Anfield. Ingenting mot Steenstrup, men hva har hun å tilby på indre bane og timingen er jo ordentlig ræva.

"– For å sikre at vi kan fortsette å tilby best mulig innhold til alle Viaplays kunder, justerer vi prisene."

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

De sa jo tross alt at priststigningen var for å sikre kvalitetsproduksjon av norske dramaserier, så her har de vel bare fortsatt miksingen mellom PL og dette.

Hvem vil vel ikke ha litt Pørni midt i fotballkampen man sitter å ser på?

Downlight

Legg inn av Downlight »

Dundersalt skrev: fre jan 20, 2023 7:02 am
guru skrev: fre jan 20, 2023 6:44 am Tror det bare er tidsspørsmål før også brukerne av IPTV begynner å bli tatt. Antall abonnenter har skutt i været, og fører til et betydelig tap for leverandørene. Det har blitt mer fokus på dette nå, og jeg tror ikke brukerne er så trygge som de tror.

Mange abonnenter tror faktisk dette er lovlig, og at det kun er de som distribuerer som bryter loven. Det er 100% feil. Åndsverkloven §3 er krystallklar på dette. Dert er ulovlig. Blir du avslørt, blir du straffet. Jeg aner ikke hvor lett det er for myndighetene å få fatt i informasjon om de som streamer, men all den tid man registrerer med fullt navn og gjennomfører transaksjoner, legger man igjen spor.
Enig med deg i at det nok vil bli mer press på dette fremover, og antakelig noen saker der folk vil bli tatt.
Det er ikke tillatt å strømme eller på annen måte bruke åndsverk som åpenbart i strid med denne loven er gjort tilgjengelig for allmennheten på Internett eller annet elektronisk kommunikasjonsnett når bruk fra den ulovlige kilden er egnet til å skade opphavers økonomiske interesser i vesentlig grad. Vederlag og erstatning etter § 81 kan bare ilegges ved forsettlig overtredelse av bestemmelsen i dette ledd.

Det som blir spennende å se på i en eventuell sak mot en bruker av IP-tv er dette med "skade opphavers økonomiske interesser i vesentlig grad".

Ved å kjøpe IP-tv abonnement har du i praksis kjøpt 5000+ kanaler fra hele verden. En ting er å bevise at noen har kjøpt dette, men hvordan bevise hva personen har sett på? Hvem av de mange hundre rettighetseiere er det som har tapt penger på dette, og hvordan bevise det i retten?

Det vil sannsynligvis komme saker på dette fremover, og blir spennende å se hvordan rettspraksis blir. Stakkars den/de som er først ute. Saksomkostninger vil nok utgjøre betydelig mer enn selve erstatningen - for denne må nok helt til Høyesterett.
Hvorfor er det sannsynlig at det vil komme saker på dette?
Fordi Viaplay øker prisen og mister kunder?
Dette er saker som krever stor kompetanse for å etterforske og ikke noe den lokale politistasjonen kan gjøre. Blir interessant å se om sentralt poltil / Økokrim og påtalemyndigheten vil bruke tid og ressurser på slike saker fremover. Har ikke vært prioritert til nå.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Downlight skrev: man jan 23, 2023 5:51 am Blir interessant å se om sentralt poltil / Økokrim og påtalemyndigheten vil bruke tid og ressurser på slike saker fremover. Har ikke vært prioritert til nå.
Lenge til vi kommer dit. Først må de faktisk begynne å gå etter de som er tilbydere med fokus på nordiske kunder. Foreløpig så er det vel kun de aller største internasjonale nettverkene som har blitt tatt ned

Brukeravatar
Dundersalt
Innlegg: 471

Legg inn av Dundersalt »

Downlight skrev: man jan 23, 2023 5:51 am
Dundersalt skrev: fre jan 20, 2023 7:02 am
guru skrev: fre jan 20, 2023 6:44 am Tror det bare er tidsspørsmål før også brukerne av IPTV begynner å bli tatt. Antall abonnenter har skutt i været, og fører til et betydelig tap for leverandørene. Det har blitt mer fokus på dette nå, og jeg tror ikke brukerne er så trygge som de tror.

Mange abonnenter tror faktisk dette er lovlig, og at det kun er de som distribuerer som bryter loven. Det er 100% feil. Åndsverkloven §3 er krystallklar på dette. Dert er ulovlig. Blir du avslørt, blir du straffet. Jeg aner ikke hvor lett det er for myndighetene å få fatt i informasjon om de som streamer, men all den tid man registrerer med fullt navn og gjennomfører transaksjoner, legger man igjen spor.
Enig med deg i at det nok vil bli mer press på dette fremover, og antakelig noen saker der folk vil bli tatt.
Det er ikke tillatt å strømme eller på annen måte bruke åndsverk som åpenbart i strid med denne loven er gjort tilgjengelig for allmennheten på Internett eller annet elektronisk kommunikasjonsnett når bruk fra den ulovlige kilden er egnet til å skade opphavers økonomiske interesser i vesentlig grad. Vederlag og erstatning etter § 81 kan bare ilegges ved forsettlig overtredelse av bestemmelsen i dette ledd.

Det som blir spennende å se på i en eventuell sak mot en bruker av IP-tv er dette med "skade opphavers økonomiske interesser i vesentlig grad".

Ved å kjøpe IP-tv abonnement har du i praksis kjøpt 5000+ kanaler fra hele verden. En ting er å bevise at noen har kjøpt dette, men hvordan bevise hva personen har sett på? Hvem av de mange hundre rettighetseiere er det som har tapt penger på dette, og hvordan bevise det i retten?

Det vil sannsynligvis komme saker på dette fremover, og blir spennende å se hvordan rettspraksis blir. Stakkars den/de som er først ute. Saksomkostninger vil nok utgjøre betydelig mer enn selve erstatningen - for denne må nok helt til Høyesterett.
Hvorfor er det sannsynlig at det vil komme saker på dette?
Fordi Viaplay øker prisen og mister kunder?
Dette er saker som krever stor kompetanse for å etterforske og ikke noe den lokale politistasjonen kan gjøre. Blir interessant å se om sentralt poltil / Økokrim og påtalemyndigheten vil bruke tid og ressurser på slike saker fremover. Har ikke vært prioritert til nå.
Fordi jo mer tv-distrubutørene taper på dette, jo mer er de (/innholdsprodusentene) villige til å bruke av ressurser på dette.

Det er verken den lokale politistasjonen eller økokrim som trenger å tilegne store ressurser til dette, da det i hovedsak er den private organisasjonen NCP som jobber for å ivareta distributørenes rettigheter.
https://www.ncprotection.com/index.php/norway/

Downlight

Legg inn av Downlight »

Dundersalt skrev: man jan 23, 2023 8:16 am
Downlight skrev: man jan 23, 2023 5:51 am
Dundersalt skrev: fre jan 20, 2023 7:02 am

Enig med deg i at det nok vil bli mer press på dette fremover, og antakelig noen saker der folk vil bli tatt.




Det som blir spennende å se på i en eventuell sak mot en bruker av IP-tv er dette med "skade opphavers økonomiske interesser i vesentlig grad".

Ved å kjøpe IP-tv abonnement har du i praksis kjøpt 5000+ kanaler fra hele verden. En ting er å bevise at noen har kjøpt dette, men hvordan bevise hva personen har sett på? Hvem av de mange hundre rettighetseiere er det som har tapt penger på dette, og hvordan bevise det i retten?

Det vil sannsynligvis komme saker på dette fremover, og blir spennende å se hvordan rettspraksis blir. Stakkars den/de som er først ute. Saksomkostninger vil nok utgjøre betydelig mer enn selve erstatningen - for denne må nok helt til Høyesterett.
Hvorfor er det sannsynlig at det vil komme saker på dette?
Fordi Viaplay øker prisen og mister kunder?
Dette er saker som krever stor kompetanse for å etterforske og ikke noe den lokale politistasjonen kan gjøre. Blir interessant å se om sentralt poltil / Økokrim og påtalemyndigheten vil bruke tid og ressurser på slike saker fremover. Har ikke vært prioritert til nå.
Fordi jo mer tv-distrubutørene taper på dette, jo mer er de (/innholdsprodusentene) villige til å bruke av ressurser på dette.

Det er verken den lokale politistasjonen eller økokrim som trenger å tilegne store ressurser til dette, da det i hovedsak er den private organisasjonen NCP som jobber for å ivareta distributørenes rettigheter.
https://www.ncprotection.com/index.php/norway/
Mh.., noen må etterforske og påtale. Ikke hørt at en privat organisasjon noen gang har gjort det.

HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »



Hehe

Luringen99

Legg inn av Luringen99 »

Må le litt av alle som er illsinte på Viasat pga prisøkning. Grunnen til at det er så satans dyrt i Norge er jo på grunn av at Premier League tar så sykt mye for rettighetene. Så prisen er i hovedsak deres kjære Man Utd, Liverpool og Arsenals skyld. Eierne av klubbene er pengehungrige kapitaliser som vil flå supporterne mest mulig.

Dersom Viasat hadde tatt 200 kroner for rettighetene hadde de fått flere abonnenter, men totalt tapt masse penger. Enkelt og greit.

Å skylde på Viasat for prisen blir å rette baker for smed. Men det unnskylder selvfølgelig ikke tekniske problemer o.l.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Luringen99 skrev: man jan 23, 2023 7:32 pm Må le litt av alle som er illsinte på Viasat pga prisøkning. Grunnen til at det er så satans dyrt i Norge er jo på grunn av at Premier League tar så sykt mye for rettighetene. Så prisen er i hovedsak deres kjære Man Utd, Liverpool og Arsenals skyld. Eierne av klubbene er pengehungrige kapitaliser som vil flå supporterne mest mulig.

Dersom Viasat hadde tatt 200 kroner for rettighetene hadde de fått flere abonnenter, men totalt tapt masse penger. Enkelt og greit.

Å skylde på Viasat for prisen blir å rette baker for smed. Men det unnskylder selvfølgelig ikke tekniske problemer o.l.
Jeg vet ikke med dere andre, men jeg lærte i alle fall noe nytt av dette innlegget.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Saliph skrev: man jan 23, 2023 7:35 pm
Luringen99 skrev: man jan 23, 2023 7:32 pm Må le litt av alle som er illsinte på Viasat pga prisøkning. Grunnen til at det er så satans dyrt i Norge er jo på grunn av at Premier League tar så sykt mye for rettighetene. Så prisen er i hovedsak deres kjære Man Utd, Liverpool og Arsenals skyld. Eierne av klubbene er pengehungrige kapitaliser som vil flå supporterne mest mulig.

Dersom Viasat hadde tatt 200 kroner for rettighetene hadde de fått flere abonnenter, men totalt tapt masse penger. Enkelt og greit.

Å skylde på Viasat for prisen blir å rette baker for smed. Men det unnskylder selvfølgelig ikke tekniske problemer o.l.
Jeg vet ikke med dere andre, men jeg lærte i alle fall noe nytt av dette innlegget.
Da er vi to.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Sitter nå å lurer på hvorfor eierne til Arsenal, Man Utd, Chelsea osv er mer ute etter nordmenn enn feks svensker og dansker.

Og hvorfor de har en forskjell 600,- på nordmenn og nederlenderne.

Skulle jo tro at Glazers mente at han kunne fått bedre betalt for sendingene i Nederland med EtH bak roret!

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

https://www.an.no/jonas-bryter-loven-fo ... -4-1710533

Hva er forskjellen på Viaplay i Norge og Nederland?
Bla ned til en tabell for de 4 nordiske landene og Nederland. 749 kr vs 149 kr.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Chromeback skrev: man jan 23, 2023 7:46 pm Sitter nå å lurer på hvorfor eierne til Arsenal, Man Utd, Chelsea osv er mer ute etter nordmenn enn feks svensker og dansker.
Og hva har Stortinget tenkt å gjøre med dette!?

Jeg forventer at det settes ned en hurtigarbeidende kommisjon snarest!

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

ulfarne skrev: man jan 23, 2023 8:29 pm
Chromeback skrev: man jan 23, 2023 7:46 pm Sitter nå å lurer på hvorfor eierne til Arsenal, Man Utd, Chelsea osv er mer ute etter nordmenn enn feks svensker og dansker.
Og hva har Stortinget tenkt å gjøre med dette!?

Jeg forventer at det settes ned en hurtigarbeidende kommisjon snarest!
Jonas er på ballen!

Hører rykter om at de vurderer situasjonen svært nøye, så da regner jeg med at løsningen er rett rundt hjørnet.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Chromeback skrev: man jan 23, 2023 8:32 pm
ulfarne skrev: man jan 23, 2023 8:29 pm
Chromeback skrev: man jan 23, 2023 7:46 pm Sitter nå å lurer på hvorfor eierne til Arsenal, Man Utd, Chelsea osv er mer ute etter nordmenn enn feks svensker og dansker.
Og hva har Stortinget tenkt å gjøre med dette!?

Jeg forventer at det settes ned en hurtigarbeidende kommisjon snarest!
Jonas er på ballen!

Hører rykter om at de vurderer situasjonen svært nøye, så da regner jeg med at løsningen er rett rundt hjørnet.
Betryggende å høre!

Moist

Legg inn av Moist »

Bjørn skrev: tir jan 17, 2023 6:27 pm
Chromeback skrev: tir jan 17, 2023 5:25 pm
Bjørn skrev: tir jan 17, 2023 5:22 pm Klag gjennom kundeservice!
Det hjelper ikke så lenge folk ikke faktisk sier opp tjenesten sin.

Det hjelper ikke å si: «Vi liker ikke dette, men her har du pengene mine».
Nei, det klart beste er jo å si opp. Tipper en del blir værende pga enklere enn å styre med iptv.
Det er faktisk lettere å styre med iptv, enn å si opp streamingabonnementer

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

ulfarne skrev: man jan 23, 2023 8:40 pm
Chromeback skrev: man jan 23, 2023 8:32 pm
ulfarne skrev: man jan 23, 2023 8:29 pm

Og hva har Stortinget tenkt å gjøre med dette!?

Jeg forventer at det settes ned en hurtigarbeidende kommisjon snarest!
Jonas er på ballen!

Hører rykter om at de vurderer situasjonen svært nøye, så da regner jeg med at løsningen er rett rundt hjørnet.
Betryggende å høre!
Hørte at det endelig er de vanlige folks tur til å se PL.

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Da er endelig IPTV i boks! Det nytes!

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Chromeback skrev: man jan 23, 2023 7:46 pm Sitter nå å lurer på hvorfor eierne til Arsenal, Man Utd, Chelsea osv er mer ute etter nordmenn enn feks svensker og dansker.

Og hvorfor de har en forskjell 600,- på nordmenn og nederlenderne.

Skulle jo tro at Glazers mente at han kunne fått bedre betalt for sendingene i Nederland med EtH bak roret!
Nå vet jeg at du kødder her, men likevel har jeg lyst til å nevne hvor ekstremt prisbevisste Nederlendere er. De har mange hundre års kultur for kjøpmannskap og handel, og er antakelig de mest prisbevisste i hele Europa.

Alt går jo (som jeg vet at du vet) kun på hva man tror man kan få betalt. Nordmenn er de minst prisbevisste konsumentene i verden (dette er ikke en overdrivelse, det finnes forskning på det), men det er nok i ferd med å endre seg nå som prisene går mer opp enn lønningene i flere år på rad for første gang på veldig mange 10-år.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Jeg fikk mail i forrige uke om prisøkning, men den økte bare med en femtilapp til 699 kr.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Jeg skulle avvikle, men så kjøpte en kompis seg inn i "kontoen"; han ser sitt ene lags kamper de gangene han har anledning, ellers ser jeg alt. Ganske gunstig deal også så nå betaler jeg ut våren 23 tilnærmet en anstendig pris de facto. Men IPTV/tilsvarende står på agendaen før neste sesong.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Lezah skrev: tir jan 24, 2023 11:26 am Jeg skulle avvikle, men så kjøpte en kompis seg inn i "kontoen"; han ser sitt ene lags kamper de gangene han har anledning, ellers ser jeg alt. Ganske gunstig deal også så nå betaler jeg ut våren 23 tilnærmet en anstendig pris de facto. Men IPTV/tilsvarende står på agendaen før neste sesong.
Skuffende :(

Lezah

Legg inn av Lezah »

MentalM skrev: tir jan 24, 2023 11:31 am
Lezah skrev: tir jan 24, 2023 11:26 am Jeg skulle avvikle, men så kjøpte en kompis seg inn i "kontoen"; han ser sitt ene lags kamper de gangene han har anledning, ellers ser jeg alt. Ganske gunstig deal også så nå betaler jeg ut våren 23 tilnærmet en anstendig pris de facto. Men IPTV/tilsvarende står på agendaen før neste sesong.
Skuffende :(
Føkk ju!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»