Viaplays Premier League-satsing fra 2022/23

Svar
vadefugl

Re: Viaplays Premier League-satsing fra 2022/23

Legg inn av vadefugl »

Lurer på hvordan kvaliteten blir med stream? Tv2 klarte ikke oppgaven og gikk fullstendig på trynet

Dundersalt

Legg inn av Dundersalt »

Pay per view - 50 kroner kampen

Da hadde de nok fått rundt 200kr måneden fra meg. Nå velger de isteden å få kroner null

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

Everenga skrev: tor mai 05, 2022 3:27 pm
silkyglenjohnson skrev: tor mai 05, 2022 3:17 pm Er så fett at for å få sett PL i norge lovlig så må man også betale for å se sprangridning og Camp Kulinaris. Nydelig.
Noe gæernt med lukeparkering av hest også nå. Personlig er jeg enig med han over her, det blir så få live kamper jeg får med meg grunnet familie at jeg kan like gjerne se de ute og bruke de penga på pub i stedet. Hadde jeg derimot hatt tiden til det synes jeg ikke prisen er så altfor ille tatt i betraktning at det vel er hovedhobbyen til ganske mange av oss her inne.
For all del. Hest er best. Neida, det er bare mer det faktum at man ikke har muligheten til å kun betale for det man er interessert i. Viaplay kunne enkelt gjort det slik at man kjøper en PL-pakke hvor man har tilgang til kampene og kun det. Men så blir det denne pakkeløsningen hvor jeg får med meg tjukke kjendiser som skal lage mat på kjøpet liksom.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Da blir det å fortsette med IPTV de neste seks årene.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Justice 97 skrev: tor mai 05, 2022 3:33 pm
Mysterio19 skrev: tor mai 05, 2022 1:34 pm 649 blanke norske per måned. Vel bekomne.

https://presse.nentgroup.no/post/viapla ... ier-league
Like greit, da blir det andre løsninger også i fortsettelsen, greit for meg.
Etter Altibox/TV2-bruddet og det her er det nå nok incentiver til at jeg bare må fikse denne ip-TV greia jeg også. De fucker for mye med oss med tanke på hvor dyrt ting er.

Reddington

Legg inn av Reddington »

arknath skrev: tor mai 05, 2022 3:33 pm Jeg mener de burde komme med en PL-pakke der man kun betaler for fotballen og ingenting annet. Viasat film og resten av sport de evt sender kan de få beholde for min del. Dessverre har de her "lært" av tv2 og durer på videre. Fryktelig synd. Prisen for totalpakken er ikke krise forstå meg rett, men jeg vil ikke betale for ting jeg ikke har interesse av å bruke.
Nå er jeg ikke interessert i å betale disse summene uansett så korriger meg gjerne hvis Viasat selv har kommet med helt annen informasjon, men du er sikker på at det ikke er slik at du strengt tatt kun betaler for Pl, men får med alt mulig anna drit på kjøpet? Altså at de hadde tatt samme pris for en pakke med kun PL? Jeg tror egentlig det.
Lettere å forsvare prisen når man kan argumentere med at du også får med Camp Kulinaris og Fangene på fortet.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Reddington skrev: tor mai 05, 2022 4:38 pm
arknath skrev: tor mai 05, 2022 3:33 pm Jeg mener de burde komme med en PL-pakke der man kun betaler for fotballen og ingenting annet. Viasat film og resten av sport de evt sender kan de få beholde for min del. Dessverre har de her "lært" av tv2 og durer på videre. Fryktelig synd. Prisen for totalpakken er ikke krise forstå meg rett, men jeg vil ikke betale for ting jeg ikke har interesse av å bruke.
Nå er jeg ikke interessert i å betale disse summene uansett så korriger meg gjerne hvis Viasat selv har kommet med helt annen informasjon, men du er sikker på at det ikke er slik at du strengt tatt kun betaler for Pl, men får med alt mulig anna drit på kjøpet? Altså at de hadde tatt samme pris for en pakke med kun PL? Jeg tror egentlig det.
Lettere å forsvare prisen når man kan argumentere med at du også får med Camp Kulinaris og Fangene på fortet.
Om du sier du kun vil ha PL så er nok svaret 649 ja.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Blir deilig å bli kvitt klovnen Alsaker og få inn hedersmannen Stokke.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Eldon skrev: tor mai 05, 2022 1:40 pm
TerryMcDermott skrev: tor mai 05, 2022 1:36 pm --- Det er det jo verdt for å høre Fjøra intervjue fra indre bane og Stokke kommentere fotball!
Stokke skal vel ikke kommentere?!? :(
Blir nok full pakke her med Schåta og Fann Deik jo....
Må få guttungen til å fikse IPTV til meg før sesongen begynner.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Reddington skrev: tor mai 05, 2022 4:38 pm
arknath skrev: tor mai 05, 2022 3:33 pm Jeg mener de burde komme med en PL-pakke der man kun betaler for fotballen og ingenting annet. Viasat film og resten av sport de evt sender kan de få beholde for min del. Dessverre har de her "lært" av tv2 og durer på videre. Fryktelig synd. Prisen for totalpakken er ikke krise forstå meg rett, men jeg vil ikke betale for ting jeg ikke har interesse av å bruke.
Nå er jeg ikke interessert i å betale disse summene uansett så korriger meg gjerne hvis Viasat selv har kommet med helt annen informasjon, men du er sikker på at det ikke er slik at du strengt tatt kun betaler for Pl, men får med alt mulig anna drit på kjøpet? Altså at de hadde tatt samme pris for en pakke med kun PL? Jeg tror egentlig det.
Lettere å forsvare prisen når man kan argumentere med at du også får med Camp Kulinaris og Fangene på fortet.
Det er nok bare at man får med alle andre pakker på kjøpet ja, men da blir jo pakken tross alt «total».

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

TrondLFC skrev: tor mai 05, 2022 5:32 pm
Eldon skrev: tor mai 05, 2022 1:40 pm
TerryMcDermott skrev: tor mai 05, 2022 1:36 pm --- Det er det jo verdt for å høre Fjøra intervjue fra indre bane og Stokke kommentere fotball!
Stokke skal vel ikke kommentere?!? :(
Blir nok full pakke her med Schåta og Fann Deik jo....
Må få guttungen til å fikse IPTV til meg før sesongen begynner.
Hvordan uttaler du personlig Jota egentlig?

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Jolla skrev: tor mai 05, 2022 6:05 pm
TrondLFC skrev: tor mai 05, 2022 5:32 pm
Eldon skrev: tor mai 05, 2022 1:40 pm

Stokke skal vel ikke kommentere?!? :(
Blir nok full pakke her med Schåta og Fann Deik jo....
Må få guttungen til å fikse IPTV til meg før sesongen begynner.
Hvordan uttaler du personlig Jota egentlig?
diˈɔɡuˈ ʒɔtɐ, orker ikke å spille inn lydfil.

Trminator

Legg inn av Trminator »

TrondLFC skrev: tor mai 05, 2022 6:18 pm
diˈɔɡuˈ ʒɔtɐ, orker ikke å spille inn lydfil.
Som om jeg skulle sagt det selv, dette der.

Shenon

Legg inn av Shenon »

Saliph skrev: tor mai 05, 2022 4:50 pm Blir deilig å bli kvitt klovnen Alsaker og få inn hedersmannen Stokke.
At Alsaker forsvinner er da ingen krise, men Stokke.... God nok grunn bare det til å ligge langt unna Viaplay!

PUNQ

Legg inn av PUNQ »

Absurd. Distributørene betaler for mye for rettighetene og direkte STRAFFER de som vil følge med.

Tingen er den at et streaming service burde MAX koste 200kr. Se på Disney+, Netflix, osv, langt under det. Det er bare det at i Norge har de normalisert sports pakker på rundt 350kr i lang tid, og godtroende kunder har akseptert det. Og så er resultatet at samtlige distributører dobler prisen på et par år og prøver å normalisere det. Premier League pakkene i Norge er blant de dyreste strømme produktene i VERDEN!!! De tilbyr ikke nok produkt til å rettferdiggjøre det! Vi er på nesten 200kr uka for å se en eller to kamper.... på TV. La det synke inn.

Ja, vi er i Norge hvor de fleste greier å skaffe penger til det, men det betyr ikke at man skal være så lettlurte å la seg utnytte av grådige aktører.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Helt uforståelig at ikke alle er over på IPTV. Like god kvalitet til en brøkdel av prisen. Ja, krever litt styr for å komme i gang, men når det er oppe og går så fungerer det omtrent like bra som de "lovlige" alternativene. Forsvinner brukerne, så forsvinner også forhandlingsmakten og etterspørselen, som igjen føler til ett produkt som kan kjøpes inn billigere, og ikke minst prises endel billigere. Som mest sannsynlig vil føre flere kunder tilbake. Når man i tillegg ser mengden reklamer de klarer å trykke inn i løpet av en enkel sending, så er det helt absurd at de går for disse prisene. Er vel fort de rettighetene en kanal vil tjene mest på om kundemassen holder seg stabilt høy

Mysterio19

Legg inn av Mysterio19 »

Jugendstil skrev: tor mai 05, 2022 2:21 pm En ting også med viaplay er at man kan se sendingen med 2 forskjellige pcer, telefoner osv. Det kan man ikke på tv2.
Så la oss si du er ute å reiser og en i hjemmet vil se pl også så kan da begge se på samme bruker.
Så total pakken er mye bedre i mine øyne.
Dette er vel en PL-"regel" og ikke noe TV 2 har satt. Uten å si det for sikkert vil jeg anta dette også gjelder PL hos Viaplay.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Viaplay bommer jo totalt her. Håper virkelig at folk holder seg unna totalpakken nå.

Bilde

Bilde

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Mysterio19 skrev: tor mai 05, 2022 7:09 pm
Jugendstil skrev: tor mai 05, 2022 2:21 pm En ting også med viaplay er at man kan se sendingen med 2 forskjellige pcer, telefoner osv. Det kan man ikke på tv2.
Så la oss si du er ute å reiser og en i hjemmet vil se pl også så kan da begge se på samme bruker.
Så total pakken er mye bedre i mine øyne.
Dette er vel en PL-"regel" og ikke noe TV 2 har satt. Uten å si det for sikkert vil jeg anta dette også gjelder PL hos Viaplay.
Hva slags regel er det PL har satt for at man ikke kan se to kamper samtidig fra samme betalingstjeneste?

Høres jo helt høl i huet ut, selv om det ikke hadde overrasket noe særlig fra den kanten.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

TheOpiate skrev: tor mai 05, 2022 7:04 pm Helt uforståelig at ikke alle er over på IPTV.
Hvem ringer jeg for IPTV?

Nevi

Legg inn av Nevi »

Chromeback skrev: tor mai 05, 2022 7:13 pm
Mysterio19 skrev: tor mai 05, 2022 7:09 pm
Jugendstil skrev: tor mai 05, 2022 2:21 pm En ting også med viaplay er at man kan se sendingen med 2 forskjellige pcer, telefoner osv. Det kan man ikke på tv2.
Så la oss si du er ute å reiser og en i hjemmet vil se pl også så kan da begge se på samme bruker.
Så total pakken er mye bedre i mine øyne.
Dette er vel en PL-"regel" og ikke noe TV 2 har satt. Uten å si det for sikkert vil jeg anta dette også gjelder PL hos Viaplay.
Hva slags regel er det PL har satt for at man ikke kan se to kamper samtidig fra samme betalingstjeneste?

Høres jo helt høl i huet ut, selv om det ikke hadde overrasket noe særlig fra den kanten.
Er vel pga at du ikke skal kunne dele abonnementet med tre andre hustander.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Jugendstil skrev: tor mai 05, 2022 2:21 pm Nå koster vel PL på TV2 699 i måneden før.
Billigere nå siste måneden.
Så 649 er 50 billigere med at man også har f1 og andre sporter.
En ting også med viaplay er at man kan se sendingen med 2 forskjellige pcer, telefoner osv. Det kan man ikke på tv2.
Så la oss si du er ute å reiser og en i hjemmet vil se pl også så kan da begge se på samme bruker.
Så total pakken er mye bedre i mine øyne.
TV2s tilbud inkluderer jo også CL. Da var prisen (såvidt) til å leve med.
Kunne ikke brydd meg mindre om F1 og andre sporter på Viaplay, dette er jo minisporter i forhold til fotball.
Og 649 er ekstremt mye for bare PL, når man har veldig lyst til å se CL i tillegg.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Saliph skrev: tor mai 05, 2022 4:50 pm Blir deilig å bli kvitt klovnen Alsaker og få inn hedersmannen Stokke.
Grøss og gru, håper for guds skyld du er ironisk nå!

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Nevi skrev: tor mai 05, 2022 7:16 pm
Chromeback skrev: tor mai 05, 2022 7:13 pm
Mysterio19 skrev: tor mai 05, 2022 7:09 pm

Dette er vel en PL-"regel" og ikke noe TV 2 har satt. Uten å si det for sikkert vil jeg anta dette også gjelder PL hos Viaplay.
Hva slags regel er det PL har satt for at man ikke kan se to kamper samtidig fra samme betalingstjeneste?

Høres jo helt høl i huet ut, selv om det ikke hadde overrasket noe særlig fra den kanten.
Er vel pga at du ikke skal kunne dele abonnementet med tre andre hustander.
Men er dette spesielt en regel fra FA? Det har vært null stress å se feks Bundesliga med to forskjellige skjermer samtidig på Viaplay på samme konto, eller fra NFL eller NHL.

Vet at det var den striden for ett par år tilbake som endte opp med endringene rundt 16.00 kampen, men hvorfor skal man ikke få se to kamper samtidig fra samme liga på samme konto når alle andre får det til?

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

TheOpiate skrev: tor mai 05, 2022 7:04 pm Helt uforståelig at ikke alle er over på IPTV. Like god kvalitet til en brøkdel av prisen. Ja, krever litt styr for å komme i gang, men når det er oppe og går så fungerer det omtrent like bra som de "lovlige" alternativene. Forsvinner brukerne, så forsvinner også forhandlingsmakten og etterspørselen, som igjen føler til ett produkt som kan kjøpes inn billigere, og ikke minst prises endel billigere. Som mest sannsynlig vil føre flere kunder tilbake. Når man i tillegg ser mengden reklamer de klarer å trykke inn i løpet av en enkel sending, så er det helt absurd at de går for disse prisene. Er vel fort de rettighetene en kanal vil tjene mest på om kundemassen holder seg stabilt høy
Fasit!

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Er det lite vann i vannmagasinene som gjør at strømmeprisen er så høy?

I'll see myself out 8-)

Jugendstil

Legg inn av Jugendstil »

Chromeback skrev: tor mai 05, 2022 7:13 pm
Mysterio19 skrev: tor mai 05, 2022 7:09 pm
Jugendstil skrev: tor mai 05, 2022 2:21 pm En ting også med viaplay er at man kan se sendingen med 2 forskjellige pcer, telefoner osv. Det kan man ikke på tv2.
Så la oss si du er ute å reiser og en i hjemmet vil se pl også så kan da begge se på samme bruker.
Så total pakken er mye bedre i mine øyne.
Dette er vel en PL-"regel" og ikke noe TV 2 har satt. Uten å si det for sikkert vil jeg anta dette også gjelder PL hos Viaplay.
Hva slags regel er det PL har satt for at man ikke kan se to kamper samtidig fra samme betalingstjeneste?

Høres jo helt høl i huet ut, selv om det ikke hadde overrasket noe særlig fra den kanten.
Såpass ja. så det er samme plutselig som tv2.
PL i Norge er bare dumt. Kanskje vi må få alle til boikott til prisen er lik som i Sverige.
Trodde Viaplay ville kjørt det samme som alt annet :(

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

PL i Norge går vel bare ut på melke de feite 50-åringene som vokste opp med John Barnes og Chris Waddle før man kommer til et punkt hvor disse blir tannløse oldinger og ingen av de som er yngre er dumme nok til å betale den latterlige overprisen. Samfunnet går fremover og den dagen folk ikke gidder å finansiere dette tullet så har vi nådd en høyere form for sivilisasjon.
Sist redigert av Folk_flesk den tor mai 05, 2022 7:56 pm, redigert 1 gang totalt.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Folk_flesk skrev: tor mai 05, 2022 7:50 pm PL i Norge går vel bare ut på melke de feite 50-åringene som vokste opp med John Barnes og Chris Waddle før man kommer til et punkt hvor disse blir tannløse oldinger og ingen av de som er yngre er dumme nok til å betale den latterlige overprisen.
Døh!🤬 Jeg sliter med tilliten til dette IPTV-styret. Det er begrensningen her.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Folk_flesk skrev: tor mai 05, 2022 7:50 pm PL i Norge går vel bare ut på melke de feite 50-åringene som vokste opp med John Barnes og Chris Waddle før man kommer til et punkt hvor disse blir tannløse oldinger og ingen av de som er yngre er dumme nok til å betale den latterlige overprisen. Samfunnet går fremover og den dagen folk ikke gidder å finansiere dette tullet så har vi nådd en høyere form for sivilisasjon.
Ey, jeg er hverken feit eller i nærheten av 50, men vokste alikevel opp med Barnes og Waddle...

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»