Viaplays Premier League-satsing fra 2022/23

Svar
guru

Re: Viaplays Premier League-satsing fra 2022/23

Legg inn av guru »

BrannLFC skrev: lør jan 14, 2023 8:50 am
guru skrev: lør jan 14, 2023 8:28 am
BrannLFC skrev: fre jan 13, 2023 11:44 pm Vi som valgte VPremium til 599 mnd blir ikke berørt av prisendringen? Vi bandt oss vel uansett til et årsabo.
Kan ikke tenke meg at de kan øke prisen på noe som har bindingstid nei. På den andre siden betaler dere også for 2 måneder uten fotball. De som har viaplay total uten bindingstid kan jo sette abonnementet på pause i juni og juli. Så årsprisen blir vel omtrent den samme.
Tror det bare er ut sesongen. Men pga viaplay, tror jeg ikke jeg rører den. Mister man poengpakker ved å si opp også? Da mister jeg fort HBO max og. Får se hva prisene blir i juni, om de øker automatisk til nye priser. Er også FA cup finale i juni. Ser at prisen er 649 pr mnd for Vpremium nå. De har økt uten at jeg har merket det. Jeg betaler kun 599 enda. Fra 1.mars blir ny pris 699.

Tipper den automatisk øker fra juni eller sesongstart.
VPremium har ligget 50 kroner under Viaplay Total, men med VPremium kan man kun se PL i eget hjem, der dekoderen er, noe som jo er helt på trynet. Derfor jeg måtte gå for Viaplay Total, da kan man se via app og web over hele EU.

Vpremium påvirker vel ikke poengpakkene? Hos Altibox er VPremium "betalt innhold", og omfatter ikke en del av poengpakken. Kjøper man VPremium eller Viaplay Total, får man automatisk "Viaplay Film og serier" uten at det trekkes fra poengene. Sier man derimot opp, vil man måtte bruke av poengene for å se "Viaplay Film og serier". Dette koster 50 poeng hos Altibox.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2426

Legg inn av BrannLFC »

guru skrev: lør jan 14, 2023 8:56 am
BrannLFC skrev: lør jan 14, 2023 8:50 am
guru skrev: lør jan 14, 2023 8:28 am
Kan ikke tenke meg at de kan øke prisen på noe som har bindingstid nei. På den andre siden betaler dere også for 2 måneder uten fotball. De som har viaplay total uten bindingstid kan jo sette abonnementet på pause i juni og juli. Så årsprisen blir vel omtrent den samme.
Tror det bare er ut sesongen. Men pga viaplay, tror jeg ikke jeg rører den. Mister man poengpakker ved å si opp også? Da mister jeg fort HBO max og. Får se hva prisene blir i juni, om de øker automatisk til nye priser. Er også FA cup finale i juni. Ser at prisen er 649 pr mnd for Vpremium nå. De har økt uten at jeg har merket det. Jeg betaler kun 599 enda. Fra 1.mars blir ny pris 699.

Tipper den automatisk øker fra juni eller sesongstart.
VPremium har ligget 50 kroner under Viaplay Total, men med VPremium kan man kun se PL i eget hjem, der dekoderen er, noe som jo er helt på trynet. Derfor jeg måtte gå for Viaplay Total, da kan man se via app og web over hele EU.

Vpremium påvirker vel ikke poengpakkene? Hos Altibox er VPremium "betalt innhold", og omfatter ikke en del av poengpakken. Kjøper man VPremium eller Viaplay Total, får man automatisk "Viaplay Film og serier" uten at det trekkes fra poengene. Sier man derimot opp, vil man måtte bruke av poengene for å se "Viaplay Film og serier". Dette koster 50 poeng hos Altibox.
Husker hvertfall at jeg plutselig fikk tilgang på Viaplay og HBO pga dette nye fotballaboet i sommer. Ønsker ikke rikke ved det. Tror det har med å gjøre at de andre sportskanalene som viasat sport 1,2 osv, slipper jeg å velge nå, de blir automatisk lagt inn med dette aboet, som frigjør plass til f.eks HBO. Telenor her.

PUNQ

Legg inn av PUNQ »

Dette med at folk mener det er greit å betale over 600kr for en fotball pakke er en mentalitet/hjernevasking som bare har skedd på et par år. Det er velding kort tid siden prisen var halve det og folk mente det var for dyrt. Personlig hoppet jeg av det party'et når prisen ble over 200kr. For ærlig talt, en streaming service skal aldri koste mer enn 200kr, og helst godt under det. Spesielt siden kampene bare er tilgjengelig et par dager før de fjærnes og at bare en i huset kan se på om gangen.

Jeg har respektert Viaplays holdning til fotball rettigheter og hvor tilgjelngelig de har gjort Tysk fotball og andre serier, men med Premier League så har de tatt vann over hodet. De har rett og slett misforstått sin rolle som kringkaster. De skal nå folket, og det gjør de ikke med denne satsningen.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2426

Legg inn av BrannLFC »

PUNQ skrev: lør jan 14, 2023 10:57 am Dette med at folk mener det er greit å betale over 600kr for en fotball pakke er en mentalitet/hjernevasking som bare har skedd på et par år. Det er velding kort tid siden prisen var halve det og folk mente det var for dyrt. Personlig hoppet jeg av det party'et når prisen ble over 200kr. For ærlig talt, en streaming service skal aldri koste mer enn 200kr, og helst godt under det. Spesielt siden kampene bare er tilgjengelig et par dager før de fjærnes og at bare en i huset kan se på om gangen.

Jeg har respektert Viaplays holdning til fotball rettigheter og hvor tilgjelngelig de har gjort Tysk fotball og andre serier, men med Premier League så har de tatt vann over hodet. De har rett og slett misforstått sin rolle som kringkaster. De skal nå folket, og det gjør de ikke med denne satsningen.
Det er ikke greit, men som med strømmen, vi velger ikke selv.

Downlight

Legg inn av Downlight »

Det er tydeligvis nok personer som er interessert i å kjøpe disse pakkene. For de gir det tydeligvis verdi å betale prisen som forlanges.
Så lenge det er tilfelle blir ikke prisen justert ned.
Da kan andre klage så mye de bare vil.

PUNQ

Legg inn av PUNQ »

Men tydeligvis ikke mange nok ettersom Viaplay taper masse millioner på den avtalen og de taktiske valgene de har gjort når det gjelder å selge produktet til sine kunder. Det blir bare færre å færre som ser på, og dermed færre og færre fremtidige kunder.

BrannLFC skrev: lør jan 14, 2023 11:46 am
PUNQ skrev: lør jan 14, 2023 10:57 am Dette med at folk mener det er greit å betale over 600kr for en fotball pakke er en mentalitet/hjernevasking som bare har skedd på et par år. Det er velding kort tid siden prisen var halve det og folk mente det var for dyrt. Personlig hoppet jeg av det party'et når prisen ble over 200kr. For ærlig talt, en streaming service skal aldri koste mer enn 200kr, og helst godt under det. Spesielt siden kampene bare er tilgjengelig et par dager før de fjærnes og at bare en i huset kan se på om gangen.

Jeg har respektert Viaplays holdning til fotball rettigheter og hvor tilgjelngelig de har gjort Tysk fotball og andre serier, men med Premier League så har de tatt vann over hodet. De har rett og slett misforstått sin rolle som kringkaster. De skal nå folket, og det gjør de ikke med denne satsningen.
Det er ikke greit, men som med strømmen, vi velger ikke selv.
Strøm skal man vanskelig klare seg uten i dagens samfunn, men Premier League klarer man seg uten. Der velger man selv om man vil betale eller ikke. På et eller annet tidspunkt må man sette foten ned når selskaper flår deg. For det er nettopp det de gjør. Viaplay har kjøpt et produkt uten en god nok plan hva de skal gjøre med det bortsett fra å øke priser. Man kan heller bruke tiden uten Premier League til å utvide fotball horisonten. Det er nok av alternativer.

TheTreble

Legg inn av TheTreble »

De som tekster intervjuene med PL-spillere kan jo ikke engang grunnleggende norsk: skriver «viss» istedenfor «hvis»…

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

PUNQ skrev: lør jan 14, 2023 12:24 pm Men tydeligvis ikke mange nok ettersom Viaplay taper masse millioner på den avtalen og de taktiske valgene de har gjort når det gjelder å selge produktet til sine kunder. Det blir bare færre å færre som ser på, og dermed færre og færre fremtidige kunder.
Noe Viaplay Group selv har bekreftet for mange måneder siden.

https://www.nettavisen.no/sport/viaplay ... 3424326491

TheTreble

Legg inn av TheTreble »

Herregud for en elendig tjeneste som ikke evner å gjøre brukervennlige forbedringer.

Jeg ble nødt til å se de første minuttene av United-City på iPad før jeg får sett meg ned foran TVen. Jeg skrur av sendingen på iPad og lukker tillegg appen fullstendig.

Når jeg da setter på sendingen på TVen via AppleTV får jeg opp følgende feilmelding:
«Kan bare vises på en enhet»

Jeg fortsetter å prøve og det var vel så mye som 5 minutter før det endelig funker.

Akkurat samme problem hadde jeg så langt tilbake i tid som i august…

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Det som er så synd er at i løpet av fem år (ish) har Viasat gått fra å ha den mest varierte og beste sportspakken i forhold til pris og innhold til det vi har i dag.

Før betalte man 350,- i måneden for LaLiga, Serie A, Bundesliga, Champions League, FA Cupen, Championship, F1, NFL, NHL osv i tillegg til alt innhold av serier og filmer. Og man opplevde aldri noe trøbbel med streamingtjenesten deres. Med NFL lå man til og med foran de amerikanske sendingene.

Etter at de mistet rettighetene til det aller meste ble de vel desperate etter PL som ett trekkplaster. Og nå sitter man bare med et kjempedyrt produkt som trøbler og ikke lever opp til forventningene.

guru

Legg inn av guru »

TheTreble skrev: lør jan 14, 2023 1:48 pm Herregud for en elendig tjeneste som ikke evner å gjøre brukervennlige forbedringer.

Jeg ble nødt til å se de første minuttene av United-City på iPad før jeg får sett meg ned foran TVen. Jeg skrur av sendingen på iPad og lukker tillegg appen fullstendig.

Når jeg da setter på sendingen på TVen via AppleTV får jeg opp følgende feilmelding:
«Kan bare vises på en enhet»

Jeg fortsetter å prøve og det var vel så mye som 5 minutter før det endelig funker.

Akkurat samme problem hadde jeg så langt tilbake i tid som i august…
Dette er helt normalt dessverre. Opplever det samme. Det tar flere minutter før de regsitrerer at du faktisk har logget av appen/PC.

TheTreble

Legg inn av TheTreble »

guru skrev: lør jan 14, 2023 2:28 pm
TheTreble skrev: lør jan 14, 2023 1:48 pm Herregud for en elendig tjeneste som ikke evner å gjøre brukervennlige forbedringer.

Jeg ble nødt til å se de første minuttene av United-City på iPad før jeg får sett meg ned foran TVen. Jeg skrur av sendingen på iPad og lukker tillegg appen fullstendig.

Når jeg da setter på sendingen på TVen via AppleTV får jeg opp følgende feilmelding:
«Kan bare vises på en enhet»

Jeg fortsetter å prøve og det var vel så mye som 5 minutter før det endelig funker.

Akkurat samme problem hadde jeg så langt tilbake i tid som i august…
Dette er helt normalt dessverre. Opplever det samme. Det tar flere minutter før de regsitrerer at du faktisk har logget av appen/PC.
Og Viaplay tenker følgende: Skal vi få fikset dette? Nei, det kan vente. Vi setter heller opp prisen på produktet!

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Downlight skrev: lør jan 14, 2023 11:52 am Det er tydeligvis nok personer som er interessert i å kjøpe disse pakkene. For de gir det tydeligvis verdi å betale prisen som forlanges.
Så lenge det er tilfelle blir ikke prisen justert ned.
Da kan andre klage så mye de bare vil.
Nja, de setter nok opp prisen nå fordi de har fått færre abonnenter enn de trodde før denne sesongen. Og nå håper de at ytterligere avskalling blir prosentvis mindre enn denne prisøkningen. Slik at de tjener mer penger. Om så ikke skjer, vil de imidlertid tape enda her. La oss håpe det skjer.

GoldenTeacher

Legg inn av GoldenTeacher »

Klasse å diske opp Eirik Bakke samme dag som man lanserer prisoppgang. Huff.

Avslutter ikke IP abbo for å si det slik

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Har sansen for Helland. Men han er ikke verdt så mye penger 😂

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

missChance skrev: lør jan 14, 2023 3:33 pm Har sansen for Helland. Men han er ikke verdt så mye penger 😂
Har han epilepsi? Han blunker så mye

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Trur Viaplay vil slite bigtime til høsten med disse prisene. Trur smertegrensen er nådd også for meg nå etter snart 10 år som PL-kunde!

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Korgutt skrev: fre jan 13, 2023 9:45 pm
tomi skrev: fre jan 13, 2023 9:43 pm
missChance skrev: fre jan 13, 2023 9:03 pm hvor mange abonnenter har de, vet du det?
Nei, dessverre, aner ikke, men jeg håper det blir færre og færre!
Hodor skrev: fre jan 13, 2023 9:28 pm Noen som kjenner til om det er mulig å abonnere på en tjeneste av PL som faktisk er stabil? Sky Sports studio er en bonus. Eller finnes det per nå ingen stabil leverandør av PL i Norge?
En kompis betaler 300 kr for 6 mnd IPTV. Altså 50,-/mnd. Det inkluderer alle kanaler du kan tenke deg. Kan selvsagt se samtlige kamper i PL, uten unntak. Sky Sports, BT Sports, BeIN, Optus, Astra, Prime, ... Alt er der. Til og med de norske kanalene er der, så hvis du absolutt VIL høre på Fjøra, så kan du det òg.

Det "verste" av alt, er at det har vært mer stabilt enn både TV2 og Viasat noensinne har klart å levere. Det er dønn stabil full HD all the way.
Jeg så kanskje 70 kamper i fjor, og det var kun én kamp der jeg sleit litt med litt hakking og nedskalering av kvaliteten i omtrent 15 minutter. Til sammenligning så jeg tre kamper hos en kompis med Viasat i høst, og to av dem var umulig å se pga serverfeil og nettverkstrøbbel på Viasats side.

Det jeg ikke hadde trodd på forhånd, var at supporten er helt fantastisk. Da den ovennevnte kampen opplevde hakking og blurring, så sendte kompisen min en epost, og de svarte på 4 minutter at de skulle se på saken, og 10 min senere var den i full HD igjen. Da han savnet en (norsk!) kanal, så sendte han mail og etterspurte den, og et par dager senere så, vips, var den på kanallista. Jeg minnes alle kranglene jeg hadde med Sumo-support med grøss og gru.
Men er IP-tv tillat i Norge med dagens lovverk?
Det er selvsagt ikke tillatt. Men det er vel kun en teoretisk mulighet for at man blir tatt. Nå reklameres det jo ganske åpenlyst om dette og de går ikke etter de som tilbyr produktet engang, så den er tilnærmet lik null.

Tar også imot tips på PM :-)

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Hvis Liverpool fortsetter å gjøre det dårlig og City også kanskje sliter trur jeg Viaplay virkelig vil slite utpå høsten.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

TheTreble skrev: lør jan 14, 2023 12:50 pm De som tekster intervjuene med PL-spillere kan jo ikke engang grunnleggende norsk: skriver «viss» istedenfor «hvis»…
Tro det eller ei, men «hvis» og «viss» er faktisk helt likestilt, og akkurat like gyldig og korrekt.

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

Fikk testet en IPTV tjeneste i 24 timer. Fytti katta for et bra produkt. Fikk 15000 kanaler 30000 filmer osv. Alt av norske kanaler også. Alt jeg sjekket fungerte knirkefritt. Så Viaplay sine PL sendinger i helt strøken kvalitet idag. Prisen de skulle ha var 6-700 kr for et år. Jeg var helt klar, frem til de krevde crypto valuta for å betale 🙄

Brukeravatar
Xpoolman
Innlegg: 1252

Legg inn av Xpoolman »

VivaLV skrev: lør jan 14, 2023 4:52 pm Trur Viaplay vil slite bigtime til høsten med disse prisene. Trur smertegrensen er nådd også for meg nå etter snart 10 år som PL-kunde!
https://www.dagbladet.no/sport/kundene- ... y/78264873

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Alltid like artig å lese når selskap skal forsvare prisstigninger som dette.

https://www.vg.no/sport/i/Q7PWMR/refser ... -samfunnet

bigwin

Legg inn av bigwin »

Chromeback skrev: tir jan 17, 2023 10:17 am Alltid like artig å lese når selskap skal forsvare prisstigninger som dette.

https://www.vg.no/sport/i/Q7PWMR/refser ... -samfunnet
Svadasvar ja :) Jeg fatter ikke at de bruker bl.a satsing på egenproduserte dramaproduksjoner som argument for å øke prisen på PL, tror fotballinteresserte stort sett driter i om Viaplay skal lage en norsk dramaserie eller ikke. Er jo ikke derfor man ønsker å abonnere på PL.
Jeg kommer ikke til å fornye abonnementet når det går ut i juni. Regner med at prisen øker igjen før neste sesong uansett

bigwin

Legg inn av bigwin »

Ganske enorme prisforskjeller og ift hvilket land man bor i :

Norge: 749 kroner.
Sverige: 522 kroner.
Danmark: 647 kroner (både Premier League og Champions League inngår i Viaplay-pakken).
Finland: 430 kroner.

Norge desidert dyreste landet å se PL i

MentalM

Legg inn av MentalM »

bigwin skrev: tir jan 17, 2023 11:51 am Ganske enorme prisforskjeller og ift hvilket land man bor i :

Norge: 749 kroner.
Sverige: 522 kroner.
Danmark: 647 kroner (både Premier League og Champions League inngår i Viaplay-pakken).
Finland: 430 kroner.

Norge desidert dyreste landet å se PL i
Ble plutselig vesentlig billigere for meg å se PL etter denne prisstigningen, da ble abonnementet sagt opp.

Jack

Legg inn av Jack »

Det hadde vært fint om forumet og dets brukere hadde sluttet å nevne visse tjenester som ikke er av den tradisjonelle sorten. Jo mer det skrives om det på nett, jo mer fokus vil myndighetene ha på disse tjenestene.

Man sager foten av seg, 1 millimeter om gangen, hver gang man skryter av å benytte seg av visse tjenester. Og det ødelegger for alle på sikt.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Har vel vært en storaksjon i UK angående dette mener jeg å ha hørt..

Villa82

Legg inn av Villa82 »

Sagt opp her og. Høy pris er en ting, elendig mulighet for å se både på mobil og tv en annen. Bortimot umulig å se kampen når du vil, eller spole i sendingen. Har man ulike favorittlag i familien må man ha to abonnement dersom kampene går samtidig. Ikke nok med «flere skjermer».

Mehell

Legg inn av Mehell »

Vurderer å si opp. Man må vel si at nok er nok før eller senere.
Problemet er dog at hvis jeg sier opp viaplay så må jeg benytte meg av ulovlige streamer for å se kamper fra PL og slike ting.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»