Viaplays Premier League-satsing fra 2022/23

Svar
Moist

Re: Viaplays Premier League-satsing fra 2022/23

Legg inn av Moist »

Jokkemedkniven skrev: søn sep 04, 2022 10:39 pm
Moist skrev: søn sep 04, 2022 10:33 pm
Jokkemedkniven skrev: søn sep 04, 2022 10:28 pm

Det får være din mening, men det endrer ikke det faktum om det jeg skrev i det du siterte.
Bare en tilfeldige tanke som dukket opp i hodet når jeg så T-WE, som du selv ikke er fornøyd med ser jeg.
Jeg er generelt sett fornøyd med T-WE, siden jeg kan se på tv fra mobilen uansett hvor jeg er utenom PL, problemet er at rettighetshaverne for PL har satt begrensninger på hvor jeg kan se på kampene og det synes jeg er helt idiotisk.
Er det ikke Telenor som setter restriksjonen her? Med tanke på at samme problemstilling ikke er et problem på Viaplay?

Jokkemedkniven
Innlegg: 2170

Legg inn av Jokkemedkniven »

Moist skrev: søn sep 04, 2022 10:43 pm
Jokkemedkniven skrev: søn sep 04, 2022 10:39 pm
Moist skrev: søn sep 04, 2022 10:33 pm

Bare en tilfeldige tanke som dukket opp i hodet når jeg så T-WE, som du selv ikke er fornøyd med ser jeg.
Jeg er generelt sett fornøyd med T-WE, siden jeg kan se på tv fra mobilen uansett hvor jeg er utenom PL, problemet er at rettighetshaverne for PL har satt begrensninger på hvor jeg kan se på kampene og det synes jeg er helt idiotisk.
Er det ikke Telenor som setter restriksjonen her? Med tanke på at samme problemstilling ikke er et problem på Viaplay?
Grunnet rettigheter er Premier League kun tilgjengelig hjemmefra på T-We boks og på T-We App, men ikke på t-we.no. Det er det som kommer opp når jeg googler, jeg snakket også med kundeservice idag som sa at det er Viaplay som har satt restriksjoner. Regner med at de vil ha enerett på å strømme kampene utenfor vårt eget hjem.

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

Jokkemedkniven skrev: søn sep 04, 2022 10:47 pm
Moist skrev: søn sep 04, 2022 10:43 pm
Jokkemedkniven skrev: søn sep 04, 2022 10:39 pm

Jeg er generelt sett fornøyd med T-WE, siden jeg kan se på tv fra mobilen uansett hvor jeg er utenom PL, problemet er at rettighetshaverne for PL har satt begrensninger på hvor jeg kan se på kampene og det synes jeg er helt idiotisk.
Er det ikke Telenor som setter restriksjonen her? Med tanke på at samme problemstilling ikke er et problem på Viaplay?
Grunnet rettigheter er Premier League kun tilgjengelig hjemmefra på T-We boks og på T-We App, men ikke på t-we.no. Det er det som kommer opp når jeg googler, jeg snakket også med kundeservice idag som sa at det er Viaplay som har satt restriksjoner. Regner med at de vil ha enerett på å strømme kampene utenfor vårt eget hjem.
Er det samme med altibox. Kan bare se PL hjemme.

Mysterio19

Legg inn av Mysterio19 »

Moist skrev: søn sep 04, 2022 10:23 pm At folk fortsatt benytter seg av linjær tv synes jeg er ganske vanvittig.
Hadde jeg sett mest ball hjemme hadde jeg lett valgt lineær-TV. Alltid krystallklare bilder og henger ikke 40-50 sekunder etter live.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Mysterio19 skrev: man sep 05, 2022 8:36 am
Moist skrev: søn sep 04, 2022 10:23 pm At folk fortsatt benytter seg av linjær tv synes jeg er ganske vanvittig.
Hadde jeg sett mest ball hjemme hadde jeg lett valgt lineær-TV. Alltid krystallklare bilder og henger ikke 40-50 sekunder etter live.
Med riktig løsning så får du krystallklart bilde også med alternativene som finnes der ute. Dog, hvor problematisk er det egentlig at man ligger noe etter tidsmessig?

MentalM

Legg inn av MentalM »

TheOpiate skrev: man sep 05, 2022 9:04 am
Mysterio19 skrev: man sep 05, 2022 8:36 am
Moist skrev: søn sep 04, 2022 10:23 pm At folk fortsatt benytter seg av linjær tv synes jeg er ganske vanvittig.
Hadde jeg sett mest ball hjemme hadde jeg lett valgt lineær-TV. Alltid krystallklare bilder og henger ikke 40-50 sekunder etter live.
Med riktig løsning så får du krystallklart bilde også med alternativene som finnes der ute. Dog, hvor problematisk er det egentlig at man ligger noe etter tidsmessig?
Aston Villa appen min medfører av og til problemer på det punktet! Beskjed om mål før jeg ser det via stream!

Har ikke hatt lineær TV siden jeg flytta hjemmefra i 2006 thou...

Moist

Legg inn av Moist »

Mysterio19 skrev: man sep 05, 2022 8:36 am
Moist skrev: søn sep 04, 2022 10:23 pm At folk fortsatt benytter seg av linjær tv synes jeg er ganske vanvittig.
Hadde jeg sett mest ball hjemme hadde jeg lett valgt lineær-TV. Alltid krystallklare bilder og henger ikke 40-50 sekunder etter live.
Sitter med motsatt erfaring personlig, men det vet jeg varierer.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

MentalM skrev: man sep 05, 2022 9:45 am
Aston Villa appen min medfører av og til problemer på det punktet! Beskjed om mål før jeg ser det via stream!

Har ikke hatt lineær TV siden jeg flytta hjemmefra i 2006 thou...
Ser den er litt problematisk. Selv har jeg en resultat-app som varsler om sånt fra samtlige kamper i PL, men ser jeg kamp så slår jeg bare av varslingen på den aktuelle kampen. Ikke store jobben

MentalM

Legg inn av MentalM »

TheOpiate skrev: man sep 05, 2022 11:27 am
MentalM skrev: man sep 05, 2022 9:45 am
Aston Villa appen min medfører av og til problemer på det punktet! Beskjed om mål før jeg ser det via stream!

Har ikke hatt lineær TV siden jeg flytta hjemmefra i 2006 thou...
Ser den er litt problematisk. Selv har jeg en resultat-app som varsler om sånt fra samtlige kamper i PL, men ser jeg kamp så slår jeg bare av varslingen på den aktuelle kampen. Ikke store jobben
Klarer ikke skru av noe som gjelder Villa 😭😭😭

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Da har du bare deg selv å takke. Er nok mulig :)

MentalM

Legg inn av MentalM »

TheOpiate skrev: man sep 05, 2022 11:36 am Da har du bare deg selv å takke. Er nok mulig :)
Det sier jeg ikke imot :(

Lezah

Legg inn av Lezah »

Det med Wikestad var utrolig råttent.

Sånn ellers; for et makkverk av et produkt. Både teknisk og ellers, for det meste. En og annen i studio samt kommentatorer er ikke helt krise, men det er lite bra.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Har ikke så mye å utsette på dekningen (ser sjeldent pauseprat og slikt) Om jeg ser kampen har jeg fått med meg det viktigste uansett
I kveld er det Premier League Generation xG med dybdeanalyser (sist mandag tok de for seg Braut) Og litt senere i kveld er det The Kelly and Wrighty Show med Kelly Cates og Ian Wright

Moist

Legg inn av Moist »

Er det bare meg som har gjort noe rart eller har de ikke studiosending på 4K sendingene? Svitsjet litt mellom i helgen og kunne virke som 4K sendingene bare hadde reklame.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Elgen skrev: man sep 05, 2022 2:33 pm (sist mandag tok de for seg Braut)
Det føler jeg de gjør hver dag :D

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Lezah skrev: man sep 05, 2022 2:43 pm
Elgen skrev: man sep 05, 2022 2:33 pm (sist mandag tok de for seg Braut)
Det føler jeg de gjør hver dag :D
Jo du sier noe der :D
Men dette var altså Leroy Rosenior og Glenn Hoddle som analyserte hvordan Braut kommer til sjanser osv

Lezah

Legg inn av Lezah »

Elgen skrev: man sep 05, 2022 2:47 pm
Lezah skrev: man sep 05, 2022 2:43 pm
Elgen skrev: man sep 05, 2022 2:33 pm (sist mandag tok de for seg Braut)
Det føler jeg de gjør hver dag :D
Jo du sier noe der :D
Men dette var altså Leroy Rosenior og Glenn Hoddle som analyserte hvordan Braut kommer til sjanser osv
For all del, heller det enn Dagbladet og Fjøra.

Kukost

Legg inn av Kukost »

Skulle ønsket av man kunne velge mellom Norske og Engelsk kommentatorer på Viaplay. Var så mye bedre når det kom eng kommentator når de norske hadde tekniske problemer i helgen som var.

Mysterio19

Legg inn av Mysterio19 »

Lezah skrev: man sep 05, 2022 12:09 pm Det med Wikestad var utrolig råttent.

Sånn ellers; for et makkverk av et produkt. Både teknisk og ellers, for det meste. En og annen i studio samt kommentatorer er ikke helt krise, men det er lite bra.
Fasit, inkl. poenget om Wikestad. Avskum.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Lezah skrev: man sep 05, 2022 12:09 pm Det med Wikestad var utrolig råttent.
Denne du tenkte på? https://www.aftenposten.no/sport/fotbal ... -en-grense

En må virkelig lure på hva som feiler folk noen ganger. Synes Wikestad er en skrikhals er skrekkelig å høre på som kommentator og med det lider veldig av TV2-syken, men det må jaggu meg gå an å kritisere noen på saklig måte. Det er nå vel fagpersonen Wikestad folk er misfornøyde med og ikke privatpersonen? Han fremstår jo som en likandes kar ellers, uten at man nødvendigvis må være likandes for å slippe sånne kommentarer.

Lezah

Legg inn av Lezah »

GiPazzini_85 skrev: tir sep 06, 2022 9:17 am
Lezah skrev: man sep 05, 2022 12:09 pm Det med Wikestad var utrolig råttent.
Denne du tenkte på? https://www.aftenposten.no/sport/fotbal ... -en-grense

En må virkelig lure på hva som feiler folk noen ganger. Synes Wikestad er en skrikhals er skrekkelig å høre på som kommentator og med det lider veldig av TV2-syken, men det må jaggu meg gå an å kritisere noen på saklig måte. Det er nå vel fagpersonen Wikestad folk er misfornøyde med og ikke privatpersonen? Han fremstår jo som en likandes kar ellers, uten at man nødvendigvis må være likandes for å slippe sånne kommentarer.
Jepp. KW siterte fyren på twitter, jeg forsøkte å se om jeg fant ham men virker nesten som at han har fjernet seg fra Twitter eller blitt kastet ut...jeg er for ytringsfrihet til grensen av det absurde men sånt pusher virkelig på egen oppfatning av det. Det er så hinsides vanlig folkeskikk at det grenser mot noe som kunne vært straffbart (Er ikke jurist, har ikke peil på ærekrenkelser etc).

KW er en fyr som åpenbart er interessert i fotball/idrett, jeg er ikke fan av ham, men hva så? Å skrive sånt som den idioten gjorde fordi han mener KW var pro-United eller hva det var i en kamp er så langt unna hva som er akseptabelt eller sånt man "må tåle" at jeg mangler ord.

Kukost

Legg inn av Kukost »

Moist skrev: søn sep 04, 2022 10:23 pm
Jokkemedkniven skrev: søn sep 04, 2022 10:11 pm Synes at det er helt på trynet at jeg ikke kan se premier league utenfor hjemmet mitt med T-WE-appen. Her betaler jeg en formue for å se premier league, men kan allikavel ikke se på det hvor jeg vil.
At folk fortsatt benytter seg av linjær tv synes jeg er ganske vanvittig.
Der jeg bor så er det billigere med tv og internett vs bare internett. Er helt sykt, jeg ser aldri på linær tv heller

Moist

Legg inn av Moist »

Kukost skrev: søn sep 11, 2022 12:00 pm
Moist skrev: søn sep 04, 2022 10:23 pm
Jokkemedkniven skrev: søn sep 04, 2022 10:11 pm Synes at det er helt på trynet at jeg ikke kan se premier league utenfor hjemmet mitt med T-WE-appen. Her betaler jeg en formue for å se premier league, men kan allikavel ikke se på det hvor jeg vil.
At folk fortsatt benytter seg av linjær tv synes jeg er ganske vanvittig.
Der jeg bor så er det billigere med tv og internett vs bare internett. Er helt sykt, jeg ser aldri på linær tv heller
Det vil jeg tro er fordi interessen for linjær tv er dalende og de "kjøper" kunder som de bruker i forhandlinger med tv2 :D

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

MentalM skrev: man sep 05, 2022 9:45 am
Aston Villa appen min medfører av og til problemer på det punktet! Beskjed om mål før jeg ser det via stream!
Anbefaler på generelt grunnlag å kutte varslinger helt ned til telefonsamtaler og SMS.

Kent

Legg inn av Kent »

https://www.nettavisen.no/sport/bruken- ... -95-646416

"Han presiserer videre at når man betaler til distributører og rettighetshaveren, som har betalt store summer for rettighetene, så går disse investeringene går tilbake som lønn til musikere, idrettsutøvere, artister, skuespillere, tekstforfattere, produsenter og andre involverte, samt til ulike kulturtilbud, idrettslag og sportsklubber i forbindelse med rekruttering og videreutvikling.

– Når man kjøper ulovlig IPTV så forsvinner pengene ut av næringskjeden, og på sikt kan det i verste fall koste arbeidsplasser."


Hadde jeg visst at bruken av IPTV kunne gå ut over lønna til Haaland og Ronaldo så ville jeg aldri kjøpt det! Stakkars folk, har de NAV i England eller må Haaland flytte hjem?

Brukeravatar
Mjordan23
Innlegg: 552

Legg inn av Mjordan23 »

Kent skrev: tor sep 22, 2022 8:49 am https://www.nettavisen.no/sport/bruken- ... -95-646416

"Han presiserer videre at når man betaler til distributører og rettighetshaveren, som har betalt store summer for rettighetene, så går disse investeringene går tilbake som lønn til musikere, idrettsutøvere, artister, skuespillere, tekstforfattere, produsenter og andre involverte, samt til ulike kulturtilbud, idrettslag og sportsklubber i forbindelse med rekruttering og videreutvikling.

– Når man kjøper ulovlig IPTV så forsvinner pengene ut av næringskjeden, og på sikt kan det i verste fall koste arbeidsplasser."


Hadde jeg visst at bruken av IPTV kunne gå ut over lønna til Haaland og Ronaldo så ville jeg aldri kjøpt det! Stakkars folk, har de NAV i England eller må Haaland flytte hjem?
Så trist da. De burde kanskje reflektere over hvorfor folk tar i bruk IPTV. Kan det ha noe med tilbud og prisen å gjøre...?

Wellé

Legg inn av Wellé »

MentalM skrev: man sep 05, 2022 12:01 pm
TheOpiate skrev: man sep 05, 2022 11:36 am Da har du bare deg selv å takke. Er nok mulig :)
Det sier jeg ikke imot :(
Jeg backer her as. Selv de gangene jeg klarer å skru av målvarsler så ender det opp med at jeg begynner å sjekke appene om scoring i spesielt spennende kamper. Null selvdisiplin her i gåden.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Den meldingen KW fikk er så lavmåls at jeg håper personen som sendte den blir hundset av alle som kjenner han.

Forøvrig så må jeg si at KW har vokst på meg de siste årene, delvis på grunn av podcasten på TV2, som er et format jeg tror passer han enda bedre siden han da får vist hvor mye fotball han faktisk kan. Jeg har nå også bikket over til å synes at Norwich-referansene er morsomme. Man merket også at fyren kunne mer fotball enn resten av TV2 sitt team i løpet av DLD-sendinger og lignende. Det verste tilfellet var da han måtte coache Husekleppen gjennom nærmest en hel sending fordi kleppen kunne nada.

Sånn generelt skulle jeg ønske at fotballkunnskap sto høyere i kurs enn at man har hatt en proffkarriere. Jeg tror nærmest alle de kommentatorene og "eksbertene" som irriterer meg mest er ex-spillere/trenere. Det eneste virkelige unntaket er Stokke som går meg noe så hinsides på nervene. Jeg teller ikke Nardo som proffkarriere.

Moist

Legg inn av Moist »

Wellé skrev: tor sep 22, 2022 9:28 am Den meldingen KW fikk er så lavmåls at jeg håper personen som sendte den blir hundset av alle som kjenner han.

Forøvrig så må jeg si at KW har vokst på meg de siste årene, delvis på grunn av podcasten på TV2, som er et format jeg tror passer han enda bedre siden han da får vist hvor mye fotball han faktisk kan. Jeg har nå også bikket over til å synes at Norwich-referansene er morsomme. Man merket også at fyren kunne mer fotball enn resten av TV2 sitt team i løpet av DLD-sendinger og lignende. Det verste tilfellet var da han måtte coache Husekleppen gjennom nærmest en hel sending fordi kleppen kunne nada.

Sånn generelt skulle jeg ønske at fotballkunnskap sto høyere i kurs enn at man har hatt en proffkarriere. Jeg tror nærmest alle de kommentatorene og "eksbertene" som irriterer meg mest er ex-spillere/trenere. Det eneste virkelige unntaket er Stokke som går meg noe så hinsides på nervene. Jeg teller ikke Nardo som proffkarriere.
Off, kjenner jeg får fnatt hver gang Stokke nevnes. Fyren har jo store ekspressive språkvansker. :roll:

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

OG DET SKYTES!

Gi meg Tom Nordlie som PL-ekspert, det hadde vært helt fantastisk.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»