Re: Viaplays Premier League-satsing fra 2022/23
Lagt inn: man jun 05, 2023 7:17 pm
Altfor høy pris for et altfor dårlig produkt. Trist at det noensinne gikk så langt. Godt at det ser ut til å gå opp for dem.
Ditt Norske Diskusjonsforum
https://fridiskusjon.no/
Kanskje det gir håp for 2028/29 sesongen! Siden det kanskje kan medføre mindre galskap rundt budene...missChance skrev: ↑man jun 05, 2023 7:25 pmMed mindre det gir seg utslag i mye lavere pris, hjelper jo ikke det
Litt lenge å vente!MentalM skrev: ↑man jun 05, 2023 8:00 pmKanskje det gir håp for 2028/29 sesongen! Siden det kanskje kan medføre mindre galskap rundt budene...missChance skrev: ↑man jun 05, 2023 7:25 pmMed mindre det gir seg utslag i mye lavere pris, hjelper jo ikke det
Viasat opplyser ikke hvor mange norske abb de har , men det er åpenbart ikke nok , som kommentator i Kampanje , Knut Kristian Hauger , også sier. :
Viaplay har tydeligvis overbydd; og i tillegg ser det ut som den norske kronas svekkelse svir hardt.. Det som imidlertid overrasker mest er den totale bommerten de har gjort på å lese markedet.. Kjernekundene er fotballnerder – med til dels sterke sympatier/antipatier mot de forskjellige storlagene.. Da er det en delikat balansegang å tekkes alle, men med genuin kunnskap og respekt i bunn er det mulig. Viaplay har imidlertid gått bananas på Haaland-hypen; endret pris midt i sesongen og kjørt på med «eksperter» som enten var gode før eller aldri har vært/kommer til å bli det.. Tante Olga på 74 år, og Tiril på 16 som begge digger Haaland betaler ikek 7-800 kr i mnd for å se city gruse bournemouth.. Håper Viaplay går ned så det suser..CrazyHorse skrev: ↑tir jun 06, 2023 8:43 amViasat opplyser ikke hvor mange norske abb de har , men det er åpenbart ikke nok , som kommentator i Kampanje , Knut Kristian Hauger , også sier. :
"Mye tyder på at Viaplay kan ha forregnet seg når det gjelder Premier League-rettighetene. Analysen med å øke antall kunder i Norge (det viktigste markedet for engelsk fotball) har ikke holdt stikk og de første signalene kom allerede i fjor høst. Med priser på 749 kroner i måneden er det rett og slett ikke mulig å utvide dette markedet selv med norske fotballspillere på troféjakt i Premier League. "
Merk også at prisene for offentlig visning av kampene (puber og dess like) har gått over alle støvleskafter. Flere utesteder har kansellert abonnemnetene fordi det ikke svarer seg.Assi skrev: ↑tir jun 06, 2023 9:36 amViaplay har tydeligvis overbydd; og i tillegg ser det ut som den norske kronas svekkelse svir hardt.. Det som imidlertid overrasker mest er den totale bommerten de har gjort på å lese markedet.. Kjernekundene er fotballnerder – med til dels sterke sympatier/antipatier mot de forskjellige storlagene.. Da er det en delikat balansegang å tekkes alle, men med genuin kunnskap og respekt i bunn er det mulig. Viaplay har imidlertid gått bananas på Haaland-hypen; endret pris midt i sesongen og kjørt på med «eksperter» som enten var gode før eller aldri har vært/kommer til å bli det.. Tante Olga på 74 år, og Tiril på 16 som begge digger Haaland betaler ikek 7-800 kr i mnd for å se city gruse bournemouth.. Håper Viaplay går ned så det suser..CrazyHorse skrev: ↑tir jun 06, 2023 8:43 amViasat opplyser ikke hvor mange norske abb de har , men det er åpenbart ikke nok , som kommentator i Kampanje , Knut Kristian Hauger , også sier. :
"Mye tyder på at Viaplay kan ha forregnet seg når det gjelder Premier League-rettighetene. Analysen med å øke antall kunder i Norge (det viktigste markedet for engelsk fotball) har ikke holdt stikk og de første signalene kom allerede i fjor høst. Med priser på 749 kroner i måneden er det rett og slett ikke mulig å utvide dette markedet selv med norske fotballspillere på troféjakt i Premier League. "
Forskjellen er at blant annet Direktesport står for mye (alt) av sendinger minus ES, Obos, Toppserien og cup (minus 2 hovedkamp på tv2) og TV2 er almennkringkaster så reachen til de er helt annerledes enn Discovery eller NENT uansett hva de gjør eller samarbeider med så får man ikke samme valuta for reklamekroner hos "nisje leverandører". Med det sagt er prisene på PL helt ublu og at metningspunktet er nådd skulle bare mangle, trodde helt ærlig det skulle komme for 10 år siden men velkommen etter får en si. Alle dystopiske påstander man har advart mot i siden tidenes morning mtp PL og sinnssyke priser pgs vi nordmenn ikke har en terskelgrense vil bite oss i ræven.Kalle73 skrev: ↑tir jun 06, 2023 9:47 am Det var ved overtagelsen av rettighetene snakk om at Viaplay måtte betale 700-800 millioner per år for Norge, og da får de ferdig produserte bilder.
Til sammenligning skal TV2 ha betalt 4,5 milliarder for rettighetene til norsk fotball i 5 år. Det blir ca 900 millioner per år, pluss at de må betale for produksjonen.
Så det spørs om ikke samme skjebne venter for TV2 sin fotballsatsing et stykke inn i fremtida.
Tror nok helt sikkert de har bomma ganske kraftig i Norge mtp PL ja, og neppe fått så mange kunder som de hadde regna med, noe prisen nok er den største driveren til.CrazyHorse skrev: ↑tir jun 06, 2023 8:43 amViasat opplyser ikke hvor mange norske abb de har , men det er åpenbart ikke nok , som kommentator i Kampanje , Knut Kristian Hauger , også sier. :
"Mye tyder på at Viaplay kan ha forregnet seg når det gjelder Premier League-rettighetene. Analysen med å øke antall kunder i Norge (det viktigste markedet for engelsk fotball) har ikke holdt stikk og de første signalene kom allerede i fjor høst. Med priser på 749 kroner i måneden er det rett og slett ikke mulig å utvide dette markedet selv med norske fotballspillere på troféjakt i Premier League. "
Blir vintersport.bigwin skrev: ↑tir jun 06, 2023 11:05 amCrazyHorse skrev: ↑tir jun 06, 2023 8:43 amViasat opplyser ikke hvor mange norske abb de har , men det er åpenbart ikke nok , som kommentator i Kampanje , Knut Kristian Hauger , også sier. :
"Mye tyder på at Viaplay kan ha forregnet seg når det gjelder Premier League-rettighetene. Analysen med å øke antall kunder i Norge (det viktigste markedet for engelsk fotball) har ikke holdt stikk og de første signalene kom allerede i fjor høst. Med priser på 749 kroner i måneden er det rett og slett ikke mulig å utvide dette markedet selv med norske fotballspillere på troféjakt i Premier League. "
Spennende å se hva de gjør og evt hvilke rettigheter de selger videre
Litt komisk når de etter å ha sikra seg rettighetene i fjor var så glade for å kunne utnytte "stordriftsfordelene" med å ha PL for hele Norden (fins knapt administrativt personell igjen i Norge), og regna med at her skulle det samordnes og kjøres hardt på store annonsører....bigwin skrev: ↑tir jun 06, 2023 11:05 amTror nok helt sikkert de har bomma ganske kraftig i Norge mtp PL ja, og neppe fått så mange kunder som de hadde regna med, noe prisen nok er den største driveren til.CrazyHorse skrev: ↑tir jun 06, 2023 8:43 amViasat opplyser ikke hvor mange norske abb de har , men det er åpenbart ikke nok , som kommentator i Kampanje , Knut Kristian Hauger , også sier. :
"Mye tyder på at Viaplay kan ha forregnet seg når det gjelder Premier League-rettighetene. Analysen med å øke antall kunder i Norge (det viktigste markedet for engelsk fotball) har ikke holdt stikk og de første signalene kom allerede i fjor høst. Med priser på 749 kroner i måneden er det rett og slett ikke mulig å utvide dette markedet selv med norske fotballspillere på troféjakt i Premier League. "
Men er nok de store markedene utenfor Norge de har bomma mest på .
De har kjøpt for mange og dyre rettigheter til at det blir god business.
Spennende å se hva de gjør og evt hvilke rettigheter de selger videre
Syns ikke det er så fantastisk jeg. De 20 årsverkene er ikke Bakke, Semb og andre eksperter som rammes av men de med bakgrunnsjobber som kundeservice, produserer innhold til SoMe, videoredigering osv og de har jeg sympati for. Er ikke dem sin feil at sjefene gjør investeringer på Terra-skandalen nivå.
Er de kompetente finnes det jobber andre plasser. Viaplay blør og det er vel fortjent.stc887 skrev: ↑tir jul 04, 2023 4:26 pmSyns ikke det er så fantastisk jeg. De 20 årsverkene er ikke Bakke, Semb og andre eksperter som rammes av men de med bakgrunnsjobber som kundeservice, produserer innhold til SoMe, videoredigering osv og de har jeg sympati for. Er ikke dem sin feil at sjefene gjør investeringer på Terra-skandalen nivå.
Nåja.Cannabis Connoisseur skrev: ↑tir jul 04, 2023 4:33 pmNydelig lesning. Boikott funker, folkens.guru skrev: ↑tir jul 04, 2023 11:58 am Nedbemanning.
https://www.tv2.no/direkte/jpybz/siste- ... 0671db5629
Selv om du er kompetent er det ikke gitt at arbeid står å venter på deg i det sekundet du potensielt er uten jobb. Har ingen sympati for Viaplay/NENT som bedrift da de selv har lagt opp til dette selv etter uttalige advarsler fra folk om at smertegrensen er nådd men som vanlig ansatt har du ikke innflytelse på om man skal bruke 1 trillion på PL og man må på en måte bare stole på at sjefene har peiling. Nå hadde de ikke det og 20 vanlige folk som ikke er skyld i denne galskapen må finne nytt arbeid og de 20 samt familiene har min sympati.Haugzu skrev: ↑tir jul 04, 2023 4:29 pmEr de kompetente finnes det jobber andre plasser. Viaplay blør og det er vel fortjent.stc887 skrev: ↑tir jul 04, 2023 4:26 pmSyns ikke det er så fantastisk jeg. De 20 årsverkene er ikke Bakke, Semb og andre eksperter som rammes av men de med bakgrunnsjobber som kundeservice, produserer innhold til SoMe, videoredigering osv og de har jeg sympati for. Er ikke dem sin feil at sjefene gjør investeringer på Terra-skandalen nivå.
Joda, selvfølgelig ingen grunn til å ønske de noe vondt.stc887 skrev: ↑tir jul 04, 2023 4:54 pmSelv om du er kompetent er det ikke gitt at arbeid står å venter på deg i det sekundet du potensielt er uten jobb. Har ingen sympati for Viaplay/NENT som bedrift da de selv har lagt opp til dette selv etter uttalige advarsler fra folk om at smertegrensen er nådd men som vanlig ansatt har du ikke innflytelse på om man skal bruke 1 trillion på PL og man må på en måte bare stole på at sjefene har peiling. Nå hadde de ikke det og 20 vanlige folk som ikke er skyld i denne galskapen må finne nytt arbeid og de 20 samt familiene har min sympati.Haugzu skrev: ↑tir jul 04, 2023 4:29 pmEr de kompetente finnes det jobber andre plasser. Viaplay blør og det er vel fortjent.stc887 skrev: ↑tir jul 04, 2023 4:26 pm
Syns ikke det er så fantastisk jeg. De 20 årsverkene er ikke Bakke, Semb og andre eksperter som rammes av men de med bakgrunnsjobber som kundeservice, produserer innhold til SoMe, videoredigering osv og de har jeg sympati for. Er ikke dem sin feil at sjefene gjør investeringer på Terra-skandalen nivå.
Dette er gledelig lesning. Endelig noen som går på en stjernesmell pga de overprisete PL-rettighetene. Send inn et par sjeiker til i serien og abonnementet blir etterhvert noe for de veldig spesielt interesserte.CrazyHorse skrev: ↑tir jun 06, 2023 8:43 amViasat opplyser ikke hvor mange norske abb de har , men det er åpenbart ikke nok , som kommentator i Kampanje , Knut Kristian Hauger , også sier. :
"Mye tyder på at Viaplay kan ha forregnet seg når det gjelder Premier League-rettighetene. Analysen med å øke antall kunder i Norge (det viktigste markedet for engelsk fotball) har ikke holdt stikk og de første signalene kom allerede i fjor høst. Med priser på 749 kroner i måneden er det rett og slett ikke mulig å utvide dette markedet selv med norske fotballspillere på troféjakt i Premier League. "
Det skal ikke forundre meg.Chromeback skrev: ↑tir jul 04, 2023 5:55 pm Spent på hva Viaset gjør før den nye sesongen nå da.
Vil prisene stå? Justeres ned, eller enda mer opp og la de få som betaler betale gildet deres?
Det gjør alle uansett. TV-distributørene er nokså klar over at vi som er (snart) midt i livet er de siste sportsmelkekuene. De fra midten av 20-årene og ned er ikke interesserte i sport i den grad vi over den alderen er.Folk_flesk skrev: ↑tir jul 04, 2023 5:59 pmDet skal ikke forundre meg.Chromeback skrev: ↑tir jul 04, 2023 5:55 pm Spent på hva Viaset gjør før den nye sesongen nå da.
Vil prisene stå? Justeres ned, eller enda mer opp og la de få som betaler betale gildet deres?
Men jeg tror de skal slite med å rekruttere en ny generasjon abonnenter til en serie der gulfstatene konkurrerer mot hverandre med hvert sitt leketøy.