Stabæk klubbtråd 2021

Svar
Crabsen

Re: Stabæk klubbtråd 2021

Legg inn av Crabsen »

Fontolan skrev: man feb 06, 2023 1:27 pm Ser ut til at Bakenga kan bli Gift erstatteren i blaa drakt
Liker den, er prakteksempelet på det jeg følte vi trengte inn nå, som beskrevet litt over

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

Da har han signert

Champis

Legg inn av Champis »

Har skjønt at Stabæk har følere ute etter Skovgaard. Det skjønner jeg ikke noenting av. Treig og for dårlig defensivt. Fin fot, ja - men dette er en midtstopper jeg tror vil slite med en del ting på Eliteserienivå. Ikke god 1v1 def heller.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7869

Legg inn av Big George »

November 2022
Kontrakstsinngåelse for fase 1 (samspillsfase)
3. kvartal 2023
Beslutning om prosjektets rammer (BP3)
4. kvartal 2023
Kontraktsinngåelse for totalleveransen
4. kvartal 2023
Oppstart riving og grunnarbeider
3. kvartal 2024
Oppstart bygging av stadionanlegg
2. kvartal 2026
Ferdigstillelse

Det er hva jeg fant på nettet om det nye stadionet.

Fontolan
Innlegg: 312

Legg inn av Fontolan »

Champis skrev: fre feb 10, 2023 12:19 am Har skjønt at Stabæk har følere ute etter Skovgaard. Det skjønner jeg ikke noenting av. Treig og for dårlig defensivt. Fin fot, ja - men dette er en midtstopper jeg tror vil slite med en del ting på Eliteserienivå. Ikke god 1v1 def heller.
Nei det er helt på trynet - han er dårligere enn de etablerte vi allerede har.

Champis

Legg inn av Champis »

Ser at en del mener han vra bra for Brann. Det var for det første i OBOS, og dessuten: hvilke spillere så ikke gode ut hos Brann i fjor? Og i et totalt overlegent lag fikk han brukt styrken sin i det offensive. Han har en veldig bra pasningsfot, skal sies - og han kan slå presise crossere ganske uanstrengt.

For min del synes han å være ganske "tung". Han drar fordel av dette i duellspillet, men er mindre bevegelig enn optimalt. Han er veldig sein når han skal starte/stoppe/snu/vende/akselerere. Han flytter beina dårlig 1v1, og han har en tendens til å sette alt på ett kort av og til. Jeg e rogså usikker på tilstedeværelsen hans i det defensive.

Fontolan
Innlegg: 312

Legg inn av Fontolan »

Enig,

Bra signering for Brann det her. De kvitter seg med en potensiell risiko defensivt samt et tilsynelatende uros moment i garderoben.

Vi ender nok med å ofre Pedersen som kanskje er vår beste defensive stopper. Næss og Wangberg er ikke lyntog de heller så vi blir sårbare på kontring. Blir mye defensiv jobbing på sidebackene tror jeg.

Samt hva med talentene - Piggen, Veum og Hornberg…

Champis

Legg inn av Champis »

Fontolan skrev: lør feb 11, 2023 1:01 pm Enig,

Bra signering for Brann det her. De kvitter seg med en potensiell risiko defensivt samt et tilsynelatende uros moment i garderoben.

Vi ender nok med å ofre Pedersen som kanskje er vår beste defensive stopper. Næss og Wangberg er ikke lyntog de heller så vi blir sårbare på kontring. Blir mye defensiv jobbing på sidebackene tror jeg.

Samt hva med talentene - Piggen, Veum og Hornberg…

Det siste der er det jeg er mest bekymret for i Stabæk for øyeblikket.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Champis skrev: lør feb 11, 2023 9:40 pm
Fontolan skrev: lør feb 11, 2023 1:01 pm Enig,

Bra signering for Brann det her. De kvitter seg med en potensiell risiko defensivt samt et tilsynelatende uros moment i garderoben.

Vi ender nok med å ofre Pedersen som kanskje er vår beste defensive stopper. Næss og Wangberg er ikke lyntog de heller så vi blir sårbare på kontring. Blir mye defensiv jobbing på sidebackene tror jeg.

Samt hva med talentene - Piggen, Veum og Hornberg…

Det siste der er det jeg er mest bekymret for i Stabæk for øyeblikket.
Er vel kun Geelmuyden som er i nærheten av å kunne spille fast av de yngre? Ottesen regner jeg som "etablert".

Aner ikke hva som skjer nedover i Akademiet til de blaa men etter sigende skal jo Hereida-Randen fra Asker stått igjen med 2 valg. Stabæk eller Godset men valgte sistnevnte og vi har ikke akkurat vært kramgode på å utvikle yngre spillere i Drammen de siste årene.

Ser du på hva Stabæk ga minutter til når de var nede i 2013 finner vi.
Sayouba 30 kamper, Stengel 29. Næss 21, Trondsen, Bolli og Kassi 26. Granli 16 og Thorsby 4.

Kun Ottesen som var fast av den yngre stammen til Stabæk i fjor.
Pignatel spilte vel bare 10 fra start. Geelmuyden ca 50-60% spilletid og ikke fast. Normann Hansen samme og uansett borte. Gift kom jo først inn på laget av manko på bedre valg selv om det ble lykkelig ekteskap til slutt både sportslig og økonomisk.
Kostadinov Kjeks.

Ser heller ikke ut som noen blir nærmere i år slik spillerlogistikk er nå. Små skummelt for en klubb som lever bokstavelig av spillersalg. Gamble på ny Gift signering eller at Glimt selger Hugo for gode penger. Bohinen pengene kommer jo en gang men kan like gjerne komme om 10 år.

Fontolan
Innlegg: 312

Legg inn av Fontolan »

Jeg vet spillerlogistikken diskuteres på brakkeriggen på Nadderud. Det går på akkurat det du er inne på - vi henter mange eldre spillere - Pachonik 28, Lucca 28, Mush 30. Nå er sistnevnte litt i en særklasse - han er en profil og en god spiller. De 2 andre har ok CV men har ikke spilt tellende kamper på 3/4 år. Lucca virker ok, jeg er litt mer usikker på Pachonik.

Keeper måtte vi ha -Sandberg priset seg ut og sitter nå på Hamar med en 2 års kontrakt verdt nesten 4,5 MNOk.

Den siste signeringen her dog - den ser jeg ingen verdi i. Det vil gjøre veien frem for Piggen og Veum så mye lenger.

Geelmuyden, Andresen, Piggen, Schie og Veum er vel de som er nærmest - neste bølge av akademispillere er bare 15/16 år så de er det litt tidlig for uansett. Jeg regner med at Geelmuyden får endel spilletid - mer usikker på resten. Så er det Kostadinov… skadeforfulgt dessverre.

Ross

Legg inn av Ross »

Blir Piggy noen gang en god eliteseriestopper? Jeg har aldri forstått hypen rundt han.

Fontolan
Innlegg: 312

Legg inn av Fontolan »

Han er yngre enn man tror han har akkurat fylt 21 - sammenlignet med Hanche og MMS på samme alder så har han mye mer erfaring. Jeg har ikke vært imponert jeg heller, men han ligger i forkant av de 2 andre utviklingsmessig og de ble begge veldig solide stoppere.

Men han må spille - samme med Veum egentlig og det blir vanskelig med Skovgard inn.

Er man en klubb på utkikk etter en stopper nå - så kan man gjøre et scoop tror jeg - da tenker jeg ikke på Piggen, men på Pedersen. Tipper Stabæk vil selge og stort bedre defensiv stopper finner du neppe tilgjengelig for det Pedersen vil koste.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Tipper Geelmuyden og Pignatel kommer til å spille en del, og så ser det ut som Aleksander Andresen kommer til å bli brukt som venstre vingback basert på treningskampene.

Ottesen har spilt fast, men nå har man jo hentet inn en mer etablert spiller med CV som tilsier at han ikke er billig.

Men ja, er det en posisjon jeg ikke hadde tenkt at Stabæk trenger flere spillere så er det midtstopper.

Champis

Legg inn av Champis »

stc887 skrev: søn feb 12, 2023 5:19 am
Champis skrev: lør feb 11, 2023 9:40 pm
Fontolan skrev: lør feb 11, 2023 1:01 pm Enig,

Bra signering for Brann det her. De kvitter seg med en potensiell risiko defensivt samt et tilsynelatende uros moment i garderoben.

Vi ender nok med å ofre Pedersen som kanskje er vår beste defensive stopper. Næss og Wangberg er ikke lyntog de heller så vi blir sårbare på kontring. Blir mye defensiv jobbing på sidebackene tror jeg.

Samt hva med talentene - Piggen, Veum og Hornberg…

Det siste der er det jeg er mest bekymret for i Stabæk for øyeblikket.
Er vel kun Geelmuyden som er i nærheten av å kunne spille fast av de yngre? Ottesen regner jeg som "etablert".

Aner ikke hva som skjer nedover i Akademiet til de blaa men etter sigende skal jo Hereida-Randen fra Asker stått igjen med 2 valg. Stabæk eller Godset men valgte sistnevnte og vi har ikke akkurat vært kramgode på å utvikle yngre spillere i Drammen de siste årene.

Ser du på hva Stabæk ga minutter til når de var nede i 2013 finner vi.
Sayouba 30 kamper, Stengel 29. Næss 21, Trondsen, Bolli og Kassi 26. Granli 16 og Thorsby 4.

Kun Ottesen som var fast av den yngre stammen til Stabæk i fjor.
Pignatel spilte vel bare 10 fra start. Geelmuyden ca 50-60% spilletid og ikke fast. Normann Hansen samme og uansett borte. Gift kom jo først inn på laget av manko på bedre valg selv om det ble lykkelig ekteskap til slutt både sportslig og økonomisk.
Kostadinov Kjeks.

Ser heller ikke ut som noen blir nærmere i år slik spillerlogistikk er nå. Små skummelt for en klubb som lever bokstavelig av spillersalg. Gamble på ny Gift signering eller at Glimt selger Hugo for gode penger. Bohinen pengene kommer jo en gang men kan like gjerne komme om 10 år.

Nåja, det skal sies at Stabæk hadde flest spilletidsminutter på spillere under 21 år i fjor i både OBOS og Eliteserien, så det i seg selv er veldig bra. Men flere av de bikker over den grensen i år, det tallet vil bli mye lavere i år. Pignatel er absolutt en kandidat til å spille fast, noe hvert fall heg helt klarte ville gjort. Om han blir å gjøre det, er en annen sak.

Det er minst like mange spennende spillere i akademiet til Stabæk i dag som det var for både 5 og 10 år siden, så materialet er der. Men spørsmålet er hvordan strategi man kjører etter de neste årene.

Champis

Legg inn av Champis »

Ross skrev: søn feb 12, 2023 9:59 am Blir Piggy noen gang en god eliteseriestopper? Jeg har aldri forstått hypen rundt han.

Ja. Han har akkurat blitt 21 år, som er veldig lett å glemme. Jeg vil si at han er lenge framme som 20-åring enn både Skjønsberg, Rogne og Hanche-Olsen var.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Fontolan skrev: søn feb 12, 2023 9:31 am Keeper måtte vi ha -Sandberg priset seg ut og sitter nå på Hamar med en 2 års kontrakt verdt nesten 4,5 MNOk.
Stemmer virkelig dette? Det er i så fall galskap av Ham-Kam.

Fontolan
Innlegg: 312

Legg inn av Fontolan »

God kilde på det ja.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Nettavisen har videre opplyst om at Stabæk får kr 4 mill for Markus Lennart Seim-Monsen (2007) når han drar til Nordsjælland til sommeren + gode videresalgsprosenter.

Må si jeg er litt usikker på denne avtalen. Er Stabæk av den oppfatningen at Nordsjælland kan utvikle Seim-Monsen såpass mye bedre enn dem selv at 4 mill + 15-20% er bedre økonomisk enn 100% av summen de selv kan få ved å utvikle han de neste par årene?

Eller er det spillerens/familiens ønske som veier tyngst her?

Litt pussig av Stabæk som en utviklende, selgende klubb å gjøre denne avtalen eller?

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

mogandisu skrev: tir feb 14, 2023 12:18 pm Nettavisen har videre opplyst om at Stabæk får kr 4 mill for Markus Lennart Seim-Monsen (2007) når han drar til Nordsjælland til sommeren + gode videresalgsprosenter.

Må si jeg er litt usikker på denne avtalen. Er Stabæk av den oppfatningen at Nordsjælland kan utvikle Seim-Monsen såpass mye bedre enn dem selv at 4 mill + 15-20% er bedre økonomisk enn 100% av summen de selv kan få ved å utvikle han de neste par årene?

Eller er det spillerens/familiens ønske som veier tyngst her?

Litt pussig av Stabæk som en utviklende, selgende klubb å gjøre denne avtalen eller?
I og med denne spilleren signerte proffkontrakt 2.Februar og selges et kvarter etterpå så stinker det litt at dette var salg/ønske pushet frem av spilleren/familien. Minner om Scheldrup overgangen hvor Team Scheldrup sikret Glimt % ved videresalg selv om de ikke hadde krav på det . Men her fikk Stabæk bedre kort på hånd pga proffkontrakt.

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

Er det forøvrig kanskje på tide å opprette en 2023 tråd? Evt bare en generell klubbtråd slik at vi ikke trenger å lage ny hver sesong? Ikke at det plager meg nevneverdig å bruke denne, ser bare litt out of place ut

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Crabsen skrev: tir feb 14, 2023 5:08 pm Er det forøvrig kanskje på tide å opprette en 2023 tråd? Evt bare en generell klubbtråd slik at vi ikke trenger å lage ny hver sesong? Ikke at det plager meg nevneverdig å bruke denne, ser bare litt out of place ut
Kjør på, Løytnant Krabbe!

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Crabsen skrev: tir feb 14, 2023 5:08 pm Er det forøvrig kanskje på tide å opprette en 2023 tråd? Evt bare en generell klubbtråd slik at vi ikke trenger å lage ny hver sesong? Ikke at det plager meg nevneverdig å bruke denne, ser bare litt out of place ut
Mods kan endre tittel på tråden eventuelt. @AxelRudi

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

Zanick skrev: tir feb 14, 2023 5:12 pm
Crabsen skrev: tir feb 14, 2023 5:08 pm Er det forøvrig kanskje på tide å opprette en 2023 tråd? Evt bare en generell klubbtråd slik at vi ikke trenger å lage ny hver sesong? Ikke at det plager meg nevneverdig å bruke denne, ser bare litt out of place ut
Mods kan endre tittel på tråden eventuelt. @AxelRudi
Er vel like greit det ja, om det lar seg gjøre

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

LeSorcier skrev: tir feb 14, 2023 5:10 pm
Crabsen skrev: tir feb 14, 2023 5:08 pm Er det forøvrig kanskje på tide å opprette en 2023 tråd? Evt bare en generell klubbtråd slik at vi ikke trenger å lage ny hver sesong? Ikke at det plager meg nevneverdig å bruke denne, ser bare litt out of place ut
Kjør på, Løytnant Krabbe!
Høres slitsomt ut. Satser på mod gjør jobben for meg og endrer trådtittel

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7869

Legg inn av Big George »

Jeg oppretter tråden

Stabæk klubbtråd 2023

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Er vel egentlig bare å fjerne årstallet fra tittelen.

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

sexxes skrev: tir feb 14, 2023 6:11 pm Er vel egentlig bare å fjerne årstallet fra tittelen.
Med snitt på en side i året, så er det nok lurt å ha med årstall.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7869

Legg inn av Big George »

Ny tråd er opprettet.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Soccermannen skrev: tir feb 14, 2023 6:13 pm
sexxes skrev: tir feb 14, 2023 6:11 pm Er vel egentlig bare å fjerne årstallet fra tittelen.
Med snitt på en side i året, så er det nok lurt å ha med årstall.
Jeg mener motsatt.,er det hundre sider i året er det greit at man starter ny tråd.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»