Stabæk klubbtråd 2021

Svar
Dejan_Stankovic89

Stabæk klubbtråd 2021

Legg inn av Dejan_Stankovic89 »

Stabæk har vært helt håpløse denne våren/sommeren, men har allerede tatt noen grep.

Martin Høyland (Grorud) og Pål Alexander Kirkevold (Hobro) er ventet innen kort tid, mens Oscar Aga (Grorud) er i tenkeboksen på om han ønsker å returnere til Nadderud.

Kasper Pedersen (Esbjerg) ble presentert i dag og skal være en "forsvarsspiller med stor F".

Det blir veldig spennende å følge Stabæk ut sesongen. De har masse potensiale som de sliter å få ut. Forhåpentligvis vil man få inn ordentlige mannfolk dette vinduet slik at man kan klare å holde seg.

Fontolan
Innlegg: 312

Legg inn av Fontolan »

Fy faen - så henter vi Bård Wiggen til klubben - som on vi ikke hadde nok problem…

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Hvis Stabæk skulle rykke ned, vil det få betydning for byggingen og finansieringen av Nye Nadderud som skal stå ferdig om to-tre år ?

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Fontolan skrev: ons aug 04, 2021 12:41 pm Fy faen - så henter vi Bård Wiggen til klubben - som on vi ikke hadde nok problem…
En ordentlig "Bjarmann-signering", dette. Jeg regner med at Trollmannen fra Søgne rister oppgitt på hodet nå.

Bjarmann er i ferd med å ødelegge alt det IAO har bygget opp siden 2011, og jeg frykter at nedturen bare vil fortsette, dessverre. Rykker dere ikke ned i år, så tipper jeg det skjer i 2022.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Enig. Bård Wiggen er et ekstremt dårlig valg og det siste Stabæk trenger nå.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Big George skrev: ons aug 04, 2021 3:25 pm Enig. Bård Wiggen er et ekstremt dårlig valg og det siste Stabæk trenger nå.
At norske klubber i det hele tatt vurderer en fyr som Wiggen i 2021, er en gåte for meg. Totalt uforståelig.

Som du helt korrekt påpeker; et ekstremt dårlig valg.

rapseballe.

Legg inn av rapseballe. »

Hva er Belsviks rolle i Stabæk? Ble vel hentet inn som assistent for Jönsson i sin tid, men er han skjøvet til siden først med ansettelsen av Kjønø og så med ansettelsen av Wiggen?
For ikke snakke om at Wiggen ledet laget etter 14 dager fremfor Belsvik som har vært i klubben i mange år, også som hovedtrener.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Vil et eventuelt nedrykk påvirke byggingen av Nye Nadderud Arena ?

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Big George skrev: tor sep 23, 2021 1:01 am Vil et eventuelt nedrykk påvirke byggingen av Nye Nadderud Arena ?
Du kan stryke "eventuelt", for Stabæk kommer til å rykke rett ned. Bjarmann klarte å ruinere byggverket til IAO raskere enn jeg hadde sett for meg. Mens Stabæk kjemper med nebb og klør for å unngå nedrykk, ligger Trollmannens nye klubb helt i toppen av Superligaen. 💪😎👍

MadBum

Legg inn av MadBum »

Haugen ut med skade i armen.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Rykker vi ned?

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Marcus Sandberg, Marcus Solbakken, Sturla Ottesen, Kornelius Normann Hansen. Det er en lidelse å se disse gutta spille fotball. trist at de får altfor mye spilletid, og en av grunnene til at dette ender med nedrykk.

Mens spillere som Lumanza og Skytte ikke får benkplass engang. Søppel fra ende til annen og dette ender fortjent med OBOS 2022

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Er dere imponert over det Bjarmann har fått til? Han klarte å rasere byggverket til Trollmannen fra Søgne relativt fort, må jeg si. Jeg advarte dere (på VGD) om at dette ville skje den dagen IA satt seg på danskebåten. Og jeg fikk rett.

Jeg ønsker dere lykke til i 2022, men tror dessverre det kan gå noen år før vi ser Stabæk i ES igjen.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

LeSorcier skrev: tir des 14, 2021 12:55 pm Er dere imponert over det Bjarmann har fått til? Han klarte å rasere byggverket til Trollmannen fra Søgne relativt fort, må jeg si. Jeg advarte dere (på VGD) om at dette ville skje den dagen IA satt seg på danskebåten. Og jeg fikk rett.

Jeg ønsker dere lykke til i 2022, men tror dessverre det kan gå noen år før vi ser Stabæk i ES igjen.
Ja, jeg er imponert. Flott gjort.
Med den talentfabrikken de har er det nok ikke mange årene før de er oppe igjen heller. Da håper jeg publikum har lært seg å være litt mindre ekle mot andre fra tribunen.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

LeSorcier skrev: tir des 14, 2021 12:55 pm Er dere imponert over det Bjarmann har fått til? Han klarte å rasere byggverket til Trollmannen fra Søgne relativt fort, må jeg si. Jeg advarte dere (på VGD) om at dette ville skje den dagen IA satt seg på danskebåten. Og jeg fikk rett.

Jeg ønsker dere lykke til i 2022, men tror dessverre det kan gå noen år før vi ser Stabæk i ES igjen.
Ja, de kan ta med seg de regnbuefargede cornerflaggene sine til PostNord og videre nedover, med Bjarmann bundet til masten.

Downlight

Legg inn av Downlight »

Nå skal alle ledd i klubben granskes. Håper de finner ut hvorfor de ikke har skoret flere mål. Investorene frykter nok at det blir lite spillersalg fremover.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Jeg sa det da de besluttet å snu banen og utsette byggingen av nye Bekkestua Arena at de ikke hadde noen garanti for at de ble i Eliteserien. De burde bygge den nye arenaen så fort som mulig selv om den ble mindre og produserte mindre penger.
Hva skjer nå ? Blir det ny arena ?

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Ulest innlegg av chatin » fre des 17, 2021 12:01 am

Fremgang for nye Nadderud Stadion:

¨Onsdag kveld ble det endelig vedtatt. Kommunestyret gikk inn for Alternativ 2C om et nytt Nadderud stadion med langsiden ut mot Gamle Ringeriksvei. Stadion vil ha en kapasitet på 8000 tilskuere og vil også romme næringslokaler.¨

¨Kommunedirektøren skal nå jobbe med et anbud for så å hente inn priser fra ulike entreprenører. Tunold forventer at den fasen vil ta et halvt år og håper at byggestart vil skje om ett års tid. Da med et mål om at stadion vil stå klar til sesongstart 2025. ¨

https://www.stabak.no/nyheter/tunold-om ... t-gledelig

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Noen Stabækere her som har Budstikka og kan si hva som står i denne artikkelen?
https://www.budstikka.no/stabaek-fotbal ... e/677400!/

"Stabæk ribbes for spillere"

Hvilke spillere er det snakk om?

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

mogandisu skrev: lør des 25, 2021 4:41 pm Noen Stabækere her som har Budstikka og kan si hva som står i denne artikkelen?
https://www.budstikka.no/stabaek-fotbal ... e/677400!/

"Stabæk ribbes for spillere"

Hvilke spillere er det snakk om?
Jeg sa opp abonnementet da Trollmannen fra Søgne satt seg på Color Line.

Fontolan
Innlegg: 312

Legg inn av Fontolan »

mogandisu skrev: lør des 25, 2021 4:41 pm Noen Stabækere her som har Budstikka og kan si hva som står i denne artikkelen?
https://www.budstikka.no/stabaek-fotbal ... e/677400!/

"Stabæk ribbes for spillere"

Hvilke spillere er det snakk om?
Kun de på lån eller m kontrakt ut året, ikke noe man ikke visste fra før av.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Fontolan skrev: lør des 25, 2021 7:54 pm
mogandisu skrev: lør des 25, 2021 4:41 pm Noen Stabækere her som har Budstikka og kan si hva som står i denne artikkelen?
https://www.budstikka.no/stabaek-fotbal ... e/677400!/

"Stabæk ribbes for spillere"

Hvilke spillere er det snakk om?
Kun de på lån eller m kontrakt ut året, ikke noe man ikke visste fra før av.
Dette blir en tøff oppgave for Bjarmann. For tøff, er min spådom. Opprykk blir det neppe.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Brann har rykket ned med en voldsom dedikasjon til å rykke opp igjen. Det gjenstår selvfølgelig å se om de større unge profilene blir, men om så skjer er det en veldig optimisme rundt klubben. Stabæk ser ut til å bare ha gått ned uten noen større refleksjon rundt det. Er langt fra sikker på noen snarlig retur.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Fontolan skrev: lør des 25, 2021 7:54 pm
mogandisu skrev: lør des 25, 2021 4:41 pm Noen Stabækere her som har Budstikka og kan si hva som står i denne artikkelen?
https://www.budstikka.no/stabaek-fotbal ... e/677400!/

"Stabæk ribbes for spillere"

Hvilke spillere er det snakk om?
Kun de på lån eller m kontrakt ut året, ikke noe man ikke visste fra før av.
Så man har gitt opp å sikre seg noen av typen
Haugen, Podstawski, Kirkevold, og de man hadde opsjon på som Wernerson?

Fontolan
Innlegg: 312

Legg inn av Fontolan »

Everenga skrev: lør des 25, 2021 10:31 pm Brann har rykket ned med en voldsom dedikasjon til å rykke opp igjen. Det gjenstår selvfølgelig å se om de større unge profilene blir, men om så skjer er det en veldig optimisme rundt klubben. Stabæk ser ut til å bare ha gått ned uten noen større refleksjon rundt det. Er langt fra sikker på noen snarlig retur.
Nå er det naturlig nok litt mer ståhei i Brann og Bergen. Stabæk er MYE bedre rustet nå enn de var etter nedrykket i 2012. Men ingen tror det går av seg selv. Vi har utfordringer som går dypt.

Et av de største problemet er at det er lite «blaadt» blod i spillertroppen. Det skyldes i praksis et fravær av en sammenhengende sportslig strategi siden opprykket i 2013 frem til 2019. 6 trenere på 8 sesonger, 2 nesten nedrykk og 1 nedrykk summerer i grunn opp alt.

Men det finnes penger til å satse, så får vi se.
Sist redigert av Fontolan den lør des 25, 2021 11:26 pm, redigert 1 gang totalt.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Everenga skrev: lør des 25, 2021 10:31 pm Brann har rykket ned med en voldsom dedikasjon til å rykke opp igjen. Det gjenstår selvfølgelig å se om de større unge profilene blir, men om så skjer er det en veldig optimisme rundt klubben. Stabæk ser ut til å bare ha gått ned uten noen større refleksjon rundt det. Er langt fra sikker på noen snarlig retur.
Du er inne på noe her. Stabæk mistet på mange måter identiteten da IAO dro over Skagerrak. Den gode kulturen ble borte, og supporterne mistet sakte men sikkert troen. Det er bare å ta en tur innom supporterforumet deres for å få bekreftet hvor død interessen for klubben er nå. Jeg tror nok Stabæk skal klare å stabilisere seg i OBOS, men fortsetter man å drive klubben på denne måten er ikke PostNord-ligaen mange år unna.

Champis

Legg inn av Champis »

LeSorcier skrev: lør des 25, 2021 11:19 pm
Everenga skrev: lør des 25, 2021 10:31 pm Brann har rykket ned med en voldsom dedikasjon til å rykke opp igjen. Det gjenstår selvfølgelig å se om de større unge profilene blir, men om så skjer er det en veldig optimisme rundt klubben. Stabæk ser ut til å bare ha gått ned uten noen større refleksjon rundt det. Er langt fra sikker på noen snarlig retur.
Du er inne på noe her. Stabæk mistet på mange måter identiteten da IAO dro over Skagerrak. Den gode kulturen ble borte, og supporterne mistet sakte men sikkert troen. Det er bare å ta en tur innom supporterforumet deres for å få bekreftet hvor død interessen for klubben er nå. Jeg tror nok Stabæk skal klare å stabilisere seg i OBOS, men fortsetter man å drive klubben på denne måten er ikke PostNord-ligaen mange år unna.

Akkurat her tror jeg du tar feil. Det meste av forutsetninger er der for at Stabæk skalkunne være et stabilt hvert fall topp 8-lag i Elitserien, kanskje topp 5 også. Så man er nok oppe der igjen på et tidspunkt, selv om det absolutt ikke er gitt at det blir noe opprykk kommende sesong.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Stabæk hadde muligens landets mest lovende yngre avdeling. Det virker som talenter ble hevet over bord i et kjør.
Man hentet en ny spiller her og en der og utsatte byggingen av ny stadion med flere år fordi man så for seg en enda større ny stadion
om man bare gravde litt i jorda.
I ettertid ser det ut som mye har gått feil. Men om man får bygget nytt lag og ny stadion.....det får tiden vise.

Fontolan
Innlegg: 312

Legg inn av Fontolan »

Man har nok ikke tatt godt nok vare på de nest beste talentene nei. Så har man nok vært litt kravstor i forhandling med kjøpere på de større talentene - noe som har gjort at noen har forsvunnet uten å legge igjen penger i kassa. Men bevares det har jo vært nok store salg også. Man lykkes ikke hver gang.


Det katastrofale har vært spiller og trenerlogistikken fra 2014 - som gjør at vi helt har mistet vår sportslige identitet og st klubbens kultur har smuldret opp -

Man har forsøkt å snu denne trenden fra 2019, bygge et lag og ikke kun satse på leieknekter og sesongarbeidere. Samtidig som man ønsker å satse mer på de nest beste talentene som skal bli det blaa blodet i spilkertroppen i årene som kommer, men det ble for lite - for sent og endte med et desperat redningsforsøk i sommer.

Det har også vært et knippe reale og kostbare bom signeringer som Lumanza, Skytte og Yaw. Som vi dessverre drar med oss ned i OBOS.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Den harde kjerne av Stabæk-fans fyrer løs mot klubben: https://www.stabaek.no/forum/topic/1138 ... k-fotball/

Vi som virkelig kan fotball skjønte hvordan dette ville ende da IAO forlot klubben i sitt hjerte, og jeg skjønner godt at fansen nå er rasende. Det har de god grunn til å være.

Trollmannen ble for øvrig nevnt allerede i det første av syv punkter:

"Med vår forrige sportsdirektør klarte vi tidvis å tette hullene med gode signeringer i sommervinduet, men det ser ut til at den evnen forsvant ut døra sammen med Inge André Olsen."

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»