Stabæk klubbtråd 2021

Svar
Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Re: Stabæk klubbtråd 2021

Legg inn av seriemester2013 »

netrebske skrev: fre aug 19, 2022 10:03 am
AlexandrsJelisejevs skrev: fre aug 19, 2022 9:54 am Deilig, da er det kanskje mulig å se på studiosendingene til Eurosport igjen.
Blir det Vegard Hansen som overtar der, eller blir det for mye MIF med han og Gaus?
Ja, det blir for mye.
Men de kan gjerne bytte Gaus med Hansen for min del

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Blei Orban så sur for at han ikke fikk ta straffen mot Start at han nærmest demonstrativt ikke feira målet?
Da kan dere ha kjøpt dere mer ego enn det Vetlesen hadde....

Champis

Legg inn av Champis »

Kalle73 skrev: søn aug 21, 2022 3:45 pm Blei Orban så sur for at han ikke fikk ta straffen mot Start at han nærmest demonstrativt ikke feira målet?
Da kan dere ha kjøpt dere mer ego enn det Vetlesen hadde....

Han fikk visstnok kjeft i pausen og var helt ydmyk da og unnskyldte seg. Og han var god i andre omgang. En litt overivrig 19-åring, det tipper jeg kommer til å gå helt fint.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Champis skrev: man aug 22, 2022 7:32 am
Kalle73 skrev: søn aug 21, 2022 3:45 pm Blei Orban så sur for at han ikke fikk ta straffen mot Start at han nærmest demonstrativt ikke feira målet?
Da kan dere ha kjøpt dere mer ego enn det Vetlesen hadde....

Han fikk visstnok kjeft i pausen og var helt ydmyk da og unnskyldte seg. Og han var god i andre omgang. En litt overivrig 19-åring, det tipper jeg kommer til å gå helt fint.
Greit å få plukka vekk sånne unoter kjappest mulig. "Viltvoksende" egoer i fotballen blir sjeldent pent...

Brukeravatar
Big George  
Innlegg: 7804

Legg inn av Big George »

Kan noen legge inn treningskampene i tråden


Treningskamper før seriestart

EspenLie

Legg inn av EspenLie »

Champis skrev: man aug 22, 2022 7:32 am
Kalle73 skrev: søn aug 21, 2022 3:45 pm Blei Orban så sur for at han ikke fikk ta straffen mot Start at han nærmest demonstrativt ikke feira målet?
Da kan dere ha kjøpt dere mer ego enn det Vetlesen hadde....

Han fikk visstnok kjeft i pausen og var helt ydmyk da og unnskyldte seg. Og han var god i andre omgang. En litt overivrig 19-åring, det tipper jeg kommer til å gå helt fint.
Har du en formening om antall mål på Gift i år?

Fontolan
Innlegg: 312

Legg inn av Fontolan »

Big George skrev: tir jan 17, 2023 12:32 pm Kan noen legge inn treningskampene i tråden


Treningskamper før seriestart
Fredag 20. januar 16.00: Bærum-Stabæk, Sandvika Stadion

Lørdag 28. januar 13.00: Kjelsås-Stabæk, LSK-hallen

Fredag 3. februar 14.00: LSK-Stabæk, LSK-hallen

Lørdag 11. februar: Stabæk-Hammarby, Marbella

Onsdag 15. februar: Stabæk-Rosenborg, Marbella

Fredag 24. februar 15.00: Stabæk-Jerv, Sandvika Stadion

Lørdag 4. mars 14.00: Stabæk-Mjøndalen, Sandvika Stadion

Søndag 12. mars 15.00: Stabæk-Bryne, 4. runde i NM

Lørdag 18. mars/Søndag 19. mars: 5. runde i NM, ved evt. avansement

Lørdag 25. mars 14.00: Kongsvinger-Stabæk, Gjemselund

Søndag 2. april 15.00: Sarpsborg 08-Stabæk, Sarpsborg Stadion

Fontolan
Innlegg: 312

Legg inn av Fontolan »

https://www.stabak.no/nyheter/dansk-spi ... or-stabaek

Hentet for potensiell oppside om man kan finne tilbake til scoringsformen fra U19 tiden.

Champis

Legg inn av Champis »

EspenLie skrev: tir jan 17, 2023 6:30 pm
Champis skrev: man aug 22, 2022 7:32 am
Kalle73 skrev: søn aug 21, 2022 3:45 pm Blei Orban så sur for at han ikke fikk ta straffen mot Start at han nærmest demonstrativt ikke feira målet?
Da kan dere ha kjøpt dere mer ego enn det Vetlesen hadde....

Han fikk visstnok kjeft i pausen og var helt ydmyk da og unnskyldte seg. Og han var god i andre omgang. En litt overivrig 19-åring, det tipper jeg kommer til å gå helt fint.
Har du en formening om antall mål på Gift i år?

Oi, den er vanskelig! Han er en målscorertype, så han bør kunne score noen. Men litt spent på hvordan Stabæk vil framstå. Kan fort bli at man skal prøve å være solide defensivt og håpe på litt enkeltmannsprestasjoner framover, og da er jeg usikker på hvor mye mål laget scorer. Han KAN score 12-13, men det kan også havne ned mot 5. Skal jeg tippe, så tipper jeg mellom 5 og 10 - mest basert på spillestil og Stabæk som nyopprykket. I et bedre lag tror jeg han kunne scoret over 10.

Fontolan
Innlegg: 312

Legg inn av Fontolan »

Det Stabæk først of fremst mangler (foruten keeper) er en ballvinner på midtbanen.

Vi har et solid forsvar, og mange gode ballspillere fremover på banen. Men mangler den der slitertypen som gjør jobben på midtbanen.

Var veldig komfortabel med å la motstanderen ha ball i OBOS og var veldig vriene å bryte ned. Men enig med deg @Champis - det kan bli baktungt.
Kanskje derfor man har sett seg om etter en hurtig bakromssiss med fysikk (Høgh) ved siden av Gift.

Champis

Legg inn av Champis »

Fontolan skrev: tor jan 19, 2023 9:12 am Det Stabæk først of fremst mangler (foruten keeper) er en ballvinner på midtbanen.

Vi har et solid forsvar, og mange gode ballspillere fremover på banen. Men mangler den der slitertypen som gjør jobben på midtbanen.

Var veldig komfortabel med å la motstanderen ha ball i OBOS og var veldig vriene å bryte ned. Men enig med deg @Champis - det kan bli baktungt.
Kanskje derfor man har sett seg om etter en hurtig bakromssiss med fysikk (Høgh) ved siden av Gift.

Høgh kan muligens passe med Gift for å være en som starter mye i rom, duellerer og binder opp litt for å skape rom for Gift. Men litt skeptisk til måscorer-egenskapene og en del generelle ting i banespillet med han.

Enig i at Stabæk trenger en god sentral midt - helst burde det vært både en som er ganske bra defensivt, men som samtidig kan styre noe av det offensive. Det jeg er mest spent på med Stabæk i år, er hvordan trenerteamet får satt et eget spill og om man kan utvikle det offensive spillet sitt. For det er i utgangspunktet altfor statisk og tuftet på enkeltmannsprestasjoner fram til nå.

Fontolan
Innlegg: 312

Legg inn av Fontolan »

Stabæk signerer den tyske høyrebacken Tobias Pachonik (28). Spilt jr og 2’lags fotball for Nürnberg og Schalke - har 10 U20 landskamper for Tyskland. Kun noen få innhopp i Bundesliga.

De siste 5 sesongene har han spilt fast for Capri i serie B og Vvv Venlo i Eresdivisjonen og sist på nivå 2 i nederland.

Fysisk robust spiller med høyt tempo, så stabæk fortsetter planen med å fylle på med hurtige og fysisk sterke spillere - Walstad, Høgh og nå Pachonik.

Fontolan
Innlegg: 312

Legg inn av Fontolan »

Nok en spiller inn dørene på Nadderud. Jonathan Lucca (28) fra Brasil. To-veis midtbanespiller.

Ble hentet fra Brasil til Europa av Roma i 2012, har siden levd et omflakkende fotballiv - Italia, Brasil, India og sist Potugal der han har spilt siden 2018. De første tre sesongene på øverste nivå - men siste året på nivå 2.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Hva tenker Stabæk-fansen om salget av Gift? Økonomisk sett er det jo et brukbart salg (50 millioner hadde vært mer riktig, i mine øyne), men hvor svekket blir man sportslig?

@Fontolan @Crabsen @Champis @Dejan_Stankovic89

Champis

Legg inn av Champis »

LeSorcier skrev: tir jan 31, 2023 5:29 pm Hva tenker Stabæk-fansen om salget av Gift? Økonomisk sett er det jo et brukbart salg (50 millioner hadde vært mer riktig, i mine øyne), men hvor svekket blir man sportslig?

@Fontolan @Crabsen @Champis @Dejan_Stankovic89

Solid svekkelse, det er det ingen tvil om. Det er jo også stor usikkerhet rundt Høgh. Klubben selger vel også for øvrig et av sine yngre spisstalenter snart. Blir også utfordrende å finne en ny god spiss i dagens marked. Det bør nok sjekkes utenlands først og fremst. Stabæk kommer vel heller ikke til å svi av noen enorm sum, så det kan fort bli noe bingo her.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Hvordan blir det med troppen til Stabæk i år? Så de slang innpå noen 06 og 07 spillere mot Bærum.

Hvordan passer disse inn i Bohinens 5-3-2 og hvem er det mest sannsynlig at vi ser få spilletid for Stabæk i år?
Markus Lennart Seim-Monsen
William Wendt
Sebastian Olderheim
Oskar Spiten-Nysæther

Fontolan
Innlegg: 312

Legg inn av Fontolan »

LeSorcier skrev: tir jan 31, 2023 5:29 pm Hva tenker Stabæk-fansen om salget av Gift? Økonomisk sett er det jo et brukbart salg (50 millioner hadde vært mer riktig, i mine øyne), men hvor svekket blir man sportslig?

@Fontolan @Crabsen @Champis @Dejan_Stankovic89
Kortsiktig så er vi betydlig svekket offensivt. Men vi kommer jo til å få inn nye spisser før seriestart. Så spør igjen rett før vi starter årets sesong :)

Det er flere unge afrikanske angripere på G og selv om ikke alle viser seg å være gull så kan man ikke utelukke at det dukker opp en ny juvel heller.

Bra butikk for Stabæk det her.

Men spør du meg så gjør vi for mange bytter i troppen. Pettersson, Walstad, Pachonik, Lucca, Haugen, høgh + nå 2 spisser…

Fontolan
Innlegg: 312

Legg inn av Fontolan »

mogandisu skrev: tir jan 31, 2023 6:53 pm Hvordan blir det med troppen til Stabæk i år? Så de slang innpå noen 06 og 07 spillere mot Bærum.

Hvordan passer disse inn i Bohinens 5-3-2 og hvem er det mest sannsynlig at vi ser få spilletid for Stabæk i år?
Markus Lennart Seim-Monsen
William Wendt
Sebastian Olderheim
Oskar Spiten-Nysæther
Troppen til Stabæk er god og bred med masse rutine fra Eliteserien eller tilsvarende - men som nevnt over i overkant mange utskiftninger som kommer til å gå ut over samspillet.

Det er i skrivende stubd heller ikke åpenbart at de nye er vesentlig bedre enn de vi hadde fra før f.eks. Walstad vs Lange eller Pachonik vs Ottesen. Det kan bli vrient å plukke den beste 11’eren og det kan bli ufred i garderoben…

Jeg hadde nok heller sett færre nye som var tydligere forsterkninger. Men vi hadde et godt mannskap fra før og på et begrenset budsjett så er det vrient å finne soleklare forsterkninger.

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

Champis skrev: tir jan 31, 2023 6:43 pm
LeSorcier skrev: tir jan 31, 2023 5:29 pm Hva tenker Stabæk-fansen om salget av Gift? Økonomisk sett er det jo et brukbart salg (50 millioner hadde vært mer riktig, i mine øyne), men hvor svekket blir man sportslig?

@Fontolan @Crabsen @Champis @Dejan_Stankovic89

Solid svekkelse, det er det ingen tvil om. Det er jo også stor usikkerhet rundt Høgh. Klubben selger vel også for øvrig et av sine yngre spisstalenter snart. Blir også utfordrende å finne en ny god spiss i dagens marked. Det bør nok sjekkes utenlands først og fremst. Stabæk kommer vel heller ikke til å svi av noen enorm sum, så det kan fort bli noe bingo her.
Mtp at han kun har spilt en sesong (er vel nesten nærmere en halv sesong) i OBOS, syntes jeg 35 mil er veldig, veldig god butikk.

Sportslig blir vi selvsagt meget svekket. Vår desidert beste spiller og han vi la tillitt til å score målene. Er nødt til å bruke en slant av pengene på en skikkelig etablert erstater nå som har bevist at han kan score mål, ikke en som må bygges opp over lengre tid. Får vi inn det og har fortsatt har greit med penger til å fortserke med f.eks en solid midtbanespiller eller midtstopper, samt enda en back-up på spissplass tror jeg det blir bra, men mange spørsmålstegn akkurat per nå.

Som nevnt over er det mange nye fjes inn, men spesielt Pettersson og Pachonik har jeg tro på kan slå til umiddelbart. Haugen har bevist før hva han kan gjøre for oss, og kjenner mange av gutta som fortsatt er der. Walstad har Eliteserie erfaring og burde med litt samspill kunne slå til ganske kjapt, mens Lucca tror jeg det kan ta litt tid med, samme med Høgh. Tror det er viktig at vi spesielt får tak i ersatteren for Gift fort nå, og får spilt han inn med laget i god tid før sesongstart

Fontolan
Innlegg: 312

Legg inn av Fontolan »

Ser ut til at Bakenga kan bli Gift erstatteren i blaa drakt

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

Fontolan skrev: man feb 06, 2023 1:27 pm Ser ut til at Bakenga kan bli Gift erstatteren i blaa drakt
Liker den, er prakteksempelet på det jeg følte vi trengte inn nå, som beskrevet litt over

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

Da har han signert

Champis

Legg inn av Champis »

Har skjønt at Stabæk har følere ute etter Skovgaard. Det skjønner jeg ikke noenting av. Treig og for dårlig defensivt. Fin fot, ja - men dette er en midtstopper jeg tror vil slite med en del ting på Eliteserienivå. Ikke god 1v1 def heller.

Brukeravatar
Big George  
Innlegg: 7804

Legg inn av Big George »

November 2022
Kontrakstsinngåelse for fase 1 (samspillsfase)
3. kvartal 2023
Beslutning om prosjektets rammer (BP3)
4. kvartal 2023
Kontraktsinngåelse for totalleveransen
4. kvartal 2023
Oppstart riving og grunnarbeider
3. kvartal 2024
Oppstart bygging av stadionanlegg
2. kvartal 2026
Ferdigstillelse

Det er hva jeg fant på nettet om det nye stadionet.

Fontolan
Innlegg: 312

Legg inn av Fontolan »

Champis skrev: fre feb 10, 2023 12:19 am Har skjønt at Stabæk har følere ute etter Skovgaard. Det skjønner jeg ikke noenting av. Treig og for dårlig defensivt. Fin fot, ja - men dette er en midtstopper jeg tror vil slite med en del ting på Eliteserienivå. Ikke god 1v1 def heller.
Nei det er helt på trynet - han er dårligere enn de etablerte vi allerede har.

Champis

Legg inn av Champis »

Ser at en del mener han vra bra for Brann. Det var for det første i OBOS, og dessuten: hvilke spillere så ikke gode ut hos Brann i fjor? Og i et totalt overlegent lag fikk han brukt styrken sin i det offensive. Han har en veldig bra pasningsfot, skal sies - og han kan slå presise crossere ganske uanstrengt.

For min del synes han å være ganske "tung". Han drar fordel av dette i duellspillet, men er mindre bevegelig enn optimalt. Han er veldig sein når han skal starte/stoppe/snu/vende/akselerere. Han flytter beina dårlig 1v1, og han har en tendens til å sette alt på ett kort av og til. Jeg e rogså usikker på tilstedeværelsen hans i det defensive.

Fontolan
Innlegg: 312

Legg inn av Fontolan »

Enig,

Bra signering for Brann det her. De kvitter seg med en potensiell risiko defensivt samt et tilsynelatende uros moment i garderoben.

Vi ender nok med å ofre Pedersen som kanskje er vår beste defensive stopper. Næss og Wangberg er ikke lyntog de heller så vi blir sårbare på kontring. Blir mye defensiv jobbing på sidebackene tror jeg.

Samt hva med talentene - Piggen, Veum og Hornberg…

Champis

Legg inn av Champis »

Fontolan skrev: lør feb 11, 2023 1:01 pm Enig,

Bra signering for Brann det her. De kvitter seg med en potensiell risiko defensivt samt et tilsynelatende uros moment i garderoben.

Vi ender nok med å ofre Pedersen som kanskje er vår beste defensive stopper. Næss og Wangberg er ikke lyntog de heller så vi blir sårbare på kontring. Blir mye defensiv jobbing på sidebackene tror jeg.

Samt hva med talentene - Piggen, Veum og Hornberg…

Det siste der er det jeg er mest bekymret for i Stabæk for øyeblikket.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Champis skrev: lør feb 11, 2023 9:40 pm
Fontolan skrev: lør feb 11, 2023 1:01 pm Enig,

Bra signering for Brann det her. De kvitter seg med en potensiell risiko defensivt samt et tilsynelatende uros moment i garderoben.

Vi ender nok med å ofre Pedersen som kanskje er vår beste defensive stopper. Næss og Wangberg er ikke lyntog de heller så vi blir sårbare på kontring. Blir mye defensiv jobbing på sidebackene tror jeg.

Samt hva med talentene - Piggen, Veum og Hornberg…

Det siste der er det jeg er mest bekymret for i Stabæk for øyeblikket.
Er vel kun Geelmuyden som er i nærheten av å kunne spille fast av de yngre? Ottesen regner jeg som "etablert".

Aner ikke hva som skjer nedover i Akademiet til de blaa men etter sigende skal jo Hereida-Randen fra Asker stått igjen med 2 valg. Stabæk eller Godset men valgte sistnevnte og vi har ikke akkurat vært kramgode på å utvikle yngre spillere i Drammen de siste årene.

Ser du på hva Stabæk ga minutter til når de var nede i 2013 finner vi.
Sayouba 30 kamper, Stengel 29. Næss 21, Trondsen, Bolli og Kassi 26. Granli 16 og Thorsby 4.

Kun Ottesen som var fast av den yngre stammen til Stabæk i fjor.
Pignatel spilte vel bare 10 fra start. Geelmuyden ca 50-60% spilletid og ikke fast. Normann Hansen samme og uansett borte. Gift kom jo først inn på laget av manko på bedre valg selv om det ble lykkelig ekteskap til slutt både sportslig og økonomisk.
Kostadinov Kjeks.

Ser heller ikke ut som noen blir nærmere i år slik spillerlogistikk er nå. Små skummelt for en klubb som lever bokstavelig av spillersalg. Gamble på ny Gift signering eller at Glimt selger Hugo for gode penger. Bohinen pengene kommer jo en gang men kan like gjerne komme om 10 år.

Fontolan
Innlegg: 312

Legg inn av Fontolan »

Jeg vet spillerlogistikken diskuteres på brakkeriggen på Nadderud. Det går på akkurat det du er inne på - vi henter mange eldre spillere - Pachonik 28, Lucca 28, Mush 30. Nå er sistnevnte litt i en særklasse - han er en profil og en god spiller. De 2 andre har ok CV men har ikke spilt tellende kamper på 3/4 år. Lucca virker ok, jeg er litt mer usikker på Pachonik.

Keeper måtte vi ha -Sandberg priset seg ut og sitter nå på Hamar med en 2 års kontrakt verdt nesten 4,5 MNOk.

Den siste signeringen her dog - den ser jeg ingen verdi i. Det vil gjøre veien frem for Piggen og Veum så mye lenger.

Geelmuyden, Andresen, Piggen, Schie og Veum er vel de som er nærmest - neste bølge av akademispillere er bare 15/16 år så de er det litt tidlig for uansett. Jeg regner med at Geelmuyden får endel spilletid - mer usikker på resten. Så er det Kostadinov… skadeforfulgt dessverre.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»