Giro d'Italia 2022

Svar
KongOlav2

Re: Giro d'Italia 2022

Legg inn av KongOlav2 »

Dagens Giro-etappe er jo en av ytterst få som er virkelig bra designet. Litt for kort, men de bruker jo stigningene øst for Torino på en ypperlig måte. Dagens avslutning burde jo virkelig vært avslutningen på Milano - Torino.

emin

Legg inn av emin »

Go Bora!!! Smadrer feltet.

emin

Legg inn av emin »

Bora med 4 mann foran og Carapaz er isolert med 67 km igjen!

emin

Legg inn av emin »

Carapaz angriper solo på slutten av Superga. Går mot rosa trøye i dag.

emin

Legg inn av emin »

Jøss, Carapaz hentes inn av Hindley og Nibali. Yates er ikke så langt bak.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Dette må være en av de villeste etappene jeg har sett i en GT. Det er altså 10 min fra nr 1 til 17. Det er bare helt unntaksvis at det er fjelletapper som har så tøff profil og er så hardt kjørt at det blir slike avstander. Helt enormt. Dette så jo på forhånd ut som en av de mest interessante etappene, og det var sannelig riktig. Faktisk også bedre enn den spinnville Tirreno-etappen i fjor. Flere slike etapper i GTs mottas med takk!

dorian

Legg inn av dorian »

KongOlav2 skrev: lør mai 21, 2022 6:16 pm Dette må være en av de villeste etappene jeg har sett i en GT. Det er altså 10 min fra nr 1 til 17. Det er bare helt unntaksvis at det er fjelletapper som har så tøff profil og er så hardt kjørt at det blir slike avstander. Helt enormt. Dette så jo på forhånd ut som en av de mest interessante etappene, og det var sannelig riktig. Faktisk også bedre enn den spinnville Tirreno-etappen i fjor. Flere slike etapper i GTs mottas med takk!
Herlig etappe. Jeg har alltid størst forventinger til denne typen etappeprofiler, for det blir action nesten uansett om det er et brudd som går inn eller kamp mellom sammenlagtkandidatene.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Klar for 16. etappe. Over 5000 høydemeter. Det er meldt regn. Tipper bildene forsvinner etter hvert. De klarer knapt å holde kontakt med flyet i fjellene når det er sol.

dorian

Legg inn av dorian »

All-Equal skrev: tir mai 24, 2022 11:18 am Klar for 16. etappe. Over 5000 høydemeter. Det er meldt regn. Tipper bildene forsvinner etter hvert. De klarer knapt å holde kontakt med flyet i fjellene når det er sol.
De har fått inn nye folk til å produsere bilder i år, og de skal visstnok klare å håndtere dårlig vær.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

dorian skrev: tir mai 24, 2022 11:33 am
All-Equal skrev: tir mai 24, 2022 11:18 am Klar for 16. etappe. Over 5000 høydemeter. Det er meldt regn. Tipper bildene forsvinner etter hvert. De klarer knapt å holde kontakt med flyet i fjellene når det er sol.
De har fått inn nye folk til å produsere bilder i år, og de skal visstnok klare å håndtere dårlig vær.

Så bra. La oss håpe. Cav i brudd:)

JohnTiger

Legg inn av JohnTiger »

Jeg trodde Mortirolo-stigningen skulle være tøffere enn 12,6 km med 7,6%. Noen som vet om de sykler en "snill" vei opp ?

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

JohnTiger skrev: tir mai 24, 2022 1:04 pm Jeg trodde Mortirolo-stigningen skulle være tøffere enn 12,6 km med 7,6%. Noen som vet om de sykler en "snill" vei opp ?
Ja, de sykler motsatt av den "vanlige veien". Dette er profil for den veien:

https://climbfinder.com/en/climbs/mortirolo

Og denne bruker de i dag:

https://climbfinder.com/en/climbs/mortirolo-mono

JohnTiger

Legg inn av JohnTiger »

Takk KongOlav! :)

Da skal de vel ned den bratteste veien da :)

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Den "klassiske" bruken av Mortirolo er jo avslutning på Aprica slik som på bildet vist under. Det har imidlertid ikke vært brukt siden 2015. Dette er tredje gang etter den gang at det har vært brukt på en annen måte, og to av disse tre siste gangene har de syklet "feil vei".

Bilde

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Faen så ustabil Yates er. Etter seieren på lørdag trodde jeg han var favoritt i dag, iallfall når jeg så hvem han var i brudd med. Men nå blir han frakjørt av typer som Pouls, Bouwman og Chris Hamilton. Rimelig skrale greier. Fyren har et toppnivå i fjellene som kanskje matches kun av de to slovenerne, men hva hjelper det når det er minst et par dårlige dager i nærmest hver GT.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Valverde ligger bra an her. Blir nok enda mer trøkk snart i feltet.

Hvis Foss hadde en drit oppladning, hvorfor kjører de han inn som kaptein? Blir fort en slag psykisk for en ung rytter.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Haien angriper utfor. Herlig

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Intermarche har jammen mye bra i ermene i år.

emin

Legg inn av emin »

Artig med Hirt.
2. plass på etappe 16 i 2019 som beste plassering i en GT-etappe før i dag. 5. plass på etappe 18 i 2017. Mange etapper i Giroen og Vueltaen med plasseringer i topp 15, men aldri lyktes helt.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Vinner ikke i dag om du ikke er en klasserytter av ypperste gang. Veldig sterkt av Hirt.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Van der Poel prøver seg på en Van Aert-Ventoux.

emin

Legg inn av emin »

Almeida med positiv Covid-test og ute av løpet. Da er pallplass sikret for Landa.

MadBum

Legg inn av MadBum »

Syk jobb av bruddet i dag.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

MadBum skrev: tor mai 26, 2022 5:03 pm Syk jobb av bruddet i dag.
Ja det holdt inn, og spurten i hovedfeltet bar preg av at de ikke kjempet om seieren, tviler på om Albanese hadde vunnet om det hadde blitt samlet.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Hvorfor snur ca alle kommentatorer på dem som har etternavn som også er brukt som fornavn? Theis sier nå konsekvent Valter Atilla..

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Topp tre er for redde for å tape, og de ønsker nok også å ha litt igjen til tempo i morgen, siden det står om sekunder.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Snakk om dødt forum. Giroen avgjøres etter at Carapaz parkeres totalt = 0 innlegg...

emin

Legg inn av emin »

Etter konfirmasjon og CL-finale fikk jeg endelig sett de 3 siste timene av dagens avgjørende etappe. Er egentlig et sjokk at Carapaz gikk ned som han gjorde. Har deltatt i Cobblestone.be sin konkurranse i rundt 15 år med topp 10 som beste. Kan jo bare flire at jeg natten før første etappe med en time igjen av fristen tok valget med å bytte Landa til Supermann Lopez og Hindley til Arensmann.... Dermed er sesongen over.

emin

Legg inn av emin »

Helt enorm tempo av Sobrero. Knuser MvDP med 40 sekunder.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Gøy med haien på 4. I GC.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sykkel»