Bare møl på TV, radio og strømmetjenester

Svar
Fazam

Re: Bare møl på TV, radio og strømmetjenester

Legg inn av Fazam »

GiPazzini_85 skrev: tor okt 27, 2022 2:53 pm Fordi de rett og slett er for dårlige. En skal ikke ta til takke med hva som helst.
Når det gjelder 17.mai finnes TV2s alternativ. Er det bedre?
Husker godt når Spellemannprisen forsvant over til TV2.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Fazam skrev: tor okt 27, 2022 3:17 pm
GiPazzini_85 skrev: tor okt 27, 2022 2:53 pm Fordi de rett og slett er for dårlige. En skal ikke ta til takke med hva som helst.
Når det gjelder 17.mai finnes TV2s alternativ. Er det bedre?
Husker godt når Spellemannprisen forsvant over til TV2.
Nei, det er omtrentlig like jævlig.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Fazam skrev: søn okt 23, 2022 1:29 pm Idag er det den årlige TV-aksjonen på NRK.
Tidligere var dette en stor begivenhet hos statskanalen; hvor hele dagen var teppebelagt med sending. Jeg ser bort fra radiokanalen P3s TV-sendinger de siste årene.

Nå er ikke en sending som varer fra etter Dagsrevyen til Kveldsnytt lite; men det er definitivt ikke like høytidelig som tidligere.
Med såpass mye penger som kommer inn, så er det vel vanskelig for NRK så slutte med dette konseptet. Det var jo en slags nasjonal begivenhet om høsten dette før. Husker som barn at jeg synes det var litt stas at det var noe på TV hele søndagen. Det var jo bare vintersportshelger at det forekom tidligere. Dessuten ga det en viss nasjonalfølelse at alle var sammen om å hjelpe andre. Husker jeg gikk som bøssebærer i 1981 og at det da kom inn godt med penger og at det var stas å få bidra. Kampen mellom kommunene var også sentral den gangen, delvis som nå - men selv NRK.no legger jo dette langt nede på sidene sine nå.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

DoktorS skrev: tor okt 27, 2022 4:10 pm
Fazam skrev: søn okt 23, 2022 1:29 pm Idag er det den årlige TV-aksjonen på NRK.
Tidligere var dette en stor begivenhet hos statskanalen; hvor hele dagen var teppebelagt med sending. Jeg ser bort fra radiokanalen P3s TV-sendinger de siste årene.

Nå er ikke en sending som varer fra etter Dagsrevyen til Kveldsnytt lite; men det er definitivt ikke like høytidelig som tidligere.
Med såpass mye penger som kommer inn, så er det vel vanskelig for NRK så slutte med dette konseptet. Det var jo en slags nasjonal begivenhet om høsten dette før. Husker som barn at jeg synes det var litt stas at det var noe på TV hele søndagen...
...Kampen mellom kommunene var også sentral den gangen, delvis som nå - men selv NRK.no legger jo dette langt nede på sidene sine nå.
Er liksom ikke som før med tv-aksjonen: da varte vel sendingene fra 2-3- tida på ettermiddagen og stort sett nesten til midnatt (avbrutt av dagsrevyen selvsagt ;) ). De første sendingene hadde vel gjerne en mer alvorstynget profil med reportasjer fra fattige land osv. mens kveldssendingene var mer underholdningspreget og talkshow-aktige selvsagt med et alvor i bunn- men ei hyggelig sending med publikum i studio, kjente og kjære gjester, stadige oppdateringer på innsamlet beløp, kamp mellom kommuner, byer og fylker...

...det var en begivenhet på en helt annen måte enn nå med bare 3,5 timers sending etter Søndagsrevyen, og hvor alt av både underholdningsinnslag og gravalvor skal trøkkes inn på disse få timene.

Og de stadige oppdateringene fra selve innsamlingen er i stor grad byttet ut med oppdatering fra disse auksjonene «Nå kan DU skaffe deg drakta til Warholm, skoa til Kåss Furuseth, drakta til Ødegaard osv»
Som om «vanlige folk» har råd til P skaffe seg noenting av alt dette som gjerne havner på flere titusener av kroner :D (går jo til en god sak da- det skal sies!)

Fazam

Legg inn av Fazam »

JODDEMM skrev: tor okt 27, 2022 7:36 pm ...det var en begivenhet på en helt annen måte enn nå med bare 3,5 timers sending etter Søndagsrevyen, og hvor alt av både underholdningsinnslag og gravalvor skal trøkkes inn på disse få timene.
Ja, det var helt klart mye mer en høytidsstund tidligere. I stedet velger NRK dessverre i stor grad å sende repriser....

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Fazam skrev: fre okt 28, 2022 9:15 am
JODDEMM skrev: tor okt 27, 2022 7:36 pm ...det var en begivenhet på en helt annen måte enn nå med bare 3,5 timers sending etter Søndagsrevyen, og hvor alt av både underholdningsinnslag og gravalvor skal trøkkes inn på disse få timene.
Ja, det var helt klart mye mer en høytidsstund tidligere. I stedet velger NRK dessverre i stor grad å sende repriser....
Kan vel være at det var en stund preget av litt påtatthet. Husker ikke dette som noe annet enn kilde til mye irritasjon og banning blant familier og kjente når dette skulle oppta en TV-søndag der man kanskje heller ville se på sport eller andre mer interessante ting. Det har vært noen helt forferdelige sendinger med Barne TV-figurer som har blitt misbrukt og norske artister som har tvunget seg på på TV-skjermen. Forferdelige konsept, både da og nå. Som TV-konsept vel å merke, aksjonene i seg selv er jo ofte bra, slik som i år.

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Nei og nei ,nu har en fått igjen TV2 , de har ikke vært savnet for å si det mildt.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Kongemannen skrev: lør okt 29, 2022 2:52 pm Nei og nei ,nu har en fått igjen TV2 , de har ikke vært savnet for å si det mildt.
En avtale som har tatt så lang tid må da være meeeget god?
Hva gjør egentlig Zebra-kanalen i grunnpakken til leverandørene? Finnes det noe der som ikke er repriser?

Fazam

Legg inn av Fazam »

Repriser. Denne gangen av musikalsk sådan.

Er NRK pålagt å spille de samme "hippe" låtene dag ut og dag inn på sine radiokanaler?
Det er jo ikke mulig å høre på hverken P1 eller nisjekanalen Sport uten at det samme gnålet gjentas i det uendelige.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Fazam skrev: lør nov 05, 2022 9:37 am Repriser. Denne gangen av musikalsk sådan.

Er NRK pålagt å spille de samme "hippe" låtene dag ut og dag inn på sine radiokanaler?
Det er jo ikke mulig å høre på hverken P1 eller nisjekanalen Sport uten at det samme gnålet gjentas i det uendelige.
Hører aldri på P1 lengre. Det er som en gammel spilleliste på Spotify som ikke har blitt oppgradert på mangfoldige år.
Har også vært innom P4 ved tannlegebesøk eller lignende og det er ikke så mye bedre der. Bare at man får gleden av litt reklame inni mellom alt rælet. ;)

Moist

Legg inn av Moist »

Elgen skrev: søn nov 06, 2022 1:58 am
Fazam skrev: lør nov 05, 2022 9:37 am Repriser. Denne gangen av musikalsk sådan.

Er NRK pålagt å spille de samme "hippe" låtene dag ut og dag inn på sine radiokanaler?
Det er jo ikke mulig å høre på hverken P1 eller nisjekanalen Sport uten at det samme gnålet gjentas i det uendelige.
Hører aldri på P1 lengre. Det er som en gammel spilleliste på Spotify som ikke har blitt oppgradert på mangfoldige år.
Har også vært innom P4 ved tannlegebesøk eller lignende og det er ikke så mye bedre der. Bare at man får gleden av litt reklame inni mellom alt rælet. ;)
Har de musikk på P1?! Det og P2 har alltid vært sovemedisinen min, trodde det gikk nyheter om gråstein døgnet rundt der.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Moist skrev: søn nov 06, 2022 2:23 am
Elgen skrev: søn nov 06, 2022 1:58 am
Fazam skrev: lør nov 05, 2022 9:37 am Repriser. Denne gangen av musikalsk sådan.

Er NRK pålagt å spille de samme "hippe" låtene dag ut og dag inn på sine radiokanaler?
Det er jo ikke mulig å høre på hverken P1 eller nisjekanalen Sport uten at det samme gnålet gjentas i det uendelige.
Hører aldri på P1 lengre. Det er som en gammel spilleliste på Spotify som ikke har blitt oppgradert på mangfoldige år.
Har også vært innom P4 ved tannlegebesøk eller lignende og det er ikke så mye bedre der. Bare at man får gleden av litt reklame inni mellom alt rælet. ;)
Har de musikk på P1?! Det og P2 har alltid vært sovemedisinen min, trodde det gikk nyheter om gråstein døgnet rundt der.
Da må det være NRK Alltid Nyheter du har sovnet til. P1 har blitt P3+.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Moist skrev: søn nov 06, 2022 2:23 am
Elgen skrev: søn nov 06, 2022 1:58 am
Fazam skrev: lør nov 05, 2022 9:37 am Repriser. Denne gangen av musikalsk sådan.

Er NRK pålagt å spille de samme "hippe" låtene dag ut og dag inn på sine radiokanaler?
Det er jo ikke mulig å høre på hverken P1 eller nisjekanalen Sport uten at det samme gnålet gjentas i det uendelige.
Hører aldri på P1 lengre. Det er som en gammel spilleliste på Spotify som ikke har blitt oppgradert på mangfoldige år.
Har også vært innom P4 ved tannlegebesøk eller lignende og det er ikke så mye bedre der. Bare at man får gleden av litt reklame inni mellom alt rælet. ;)
Har de musikk på P1?! Det og P2 har alltid vært sovemedisinen min, trodde det gikk nyheter om gråstein døgnet rundt der.
P1s A- og B-lister ved siden av sjokkselgere på Coop og Circle K, ved siden av skattebetalernes penger som går inn i plateproduksjon og konserter, er jo det som driver platesalget, streamingen og inntekten til folk som Bjørn Eidsvåg, Helene Bøksle, Sigvart Dagsland, Odd Nordstoga, Roy Lønhøiden m.fl, samt alle disse uinteressante jentene som bruker bare fornavnet sitt som artistnavn (ørten Astrider, en eller annen Sigrid etc) og frynsete og androgyne ungdomssangere fra Nord-Norge.

En forferdelig kanal.

Number4

Legg inn av Number4 »

Jeg savner TV-Solfrid.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Number4 skrev: lør nov 12, 2022 11:48 pm Jeg savner TV-Solfrid.
Hva med Gunvor Hals?

Fazam

Legg inn av Fazam »

NRK undervurderer muligheten til å sende noe (utenom Nyheter i loop og repriser) på dagen. En måte å sende noe i repriser på burde vært å bunde sammen ting fra sitt arkiv. Her kunne de ha invitert en gjest som var aktuell på TV tidligere og laget et nytt program. Jeg vil tro det er mange av den eldre garde som ville satt pris på noe sånt.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Fazam skrev: ons nov 16, 2022 8:24 am NRK undervurderer muligheten til å sende noe (utenom Nyheter i loop og repriser) på dagen. En måte å sende noe i repriser på burde vært å bunde sammen ting fra sitt arkiv. Her kunne de ha invitert en gjest som var aktuell på TV tidligere og laget et nytt program. Jeg vil tro det er mange av den eldre garde som ville satt pris på noe sånt.
Det må nå være mulig å grave frem noe greier med Odd Grythe, Erik Bye, Tusberg etc. Problemet er vel bare at disse programmene nok hadde for alvor vist hvor labert nivået er i NRK om dagen.

Fleksnes var også 50 år her om dagen. Skal dette forbigås i stillhet i NRK også?

Fazam

Legg inn av Fazam »

GiPazzini_85 skrev: ons nov 16, 2022 8:33 am Fleksnes var også 50 år her om dagen. Skal dette forbigås i stillhet i NRK også?
Er ikke det tirsdag 22.november?
NRK burde uansett ha kommet opp med en ny dokumentar om serien.
Statskanalen konsentrerer seg vel om Qatar. Synd.

Fazam

Legg inn av Fazam »

GiPazzini_85 skrev: ons nov 16, 2022 8:33 am Fleksnes var også 50 år her om dagen. Skal dette forbigås i stillhet i NRK også?
Ser at det skal sendes noe med tittelen Vi som elsker Fleksnes; hvor det er andre komikere i fokus. En podcast for Nasjonalbiblioteket med samme tema ble oppført for et par år siden:
Linn Skåber møter Yousef Hadaoui til komikerprat. Hvilke strenger spilte Wesenlund på for å få folk til å le, og hva sier seriens popularitet om det norske samfunnet på 1970- og 80-tallet? Yousef Hadaoui har gitt ut boka Pappa elsker Fleksnes! (2019).

Mulig dette er første program i en ny serie?

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Fazam skrev: fre nov 18, 2022 8:07 am
GiPazzini_85 skrev: ons nov 16, 2022 8:33 am Fleksnes var også 50 år her om dagen. Skal dette forbigås i stillhet i NRK også?
Ser at det skal sendes noe med tittelen Vi som elsker Fleksnes; hvor det er andre komikere i fokus. En podcast for Nasjonalbiblioteket med samme tema ble oppført for et par år siden:
Linn Skåber møter Yousef Hadaoui til komikerprat. Hvilke strenger spilte Wesenlund på for å få folk til å le, og hva sier seriens popularitet om det norske samfunnet på 1970- og 80-tallet? Yousef Hadaoui har gitt ut boka Pappa elsker Fleksnes! (2019).

Mulig dette er første program i en ny serie?
Nå får det faen meg være nok! Linn Skåber???!!! Huff!

Fazam

Legg inn av Fazam »

GiPazzini_85 skrev: fre nov 18, 2022 9:18 am Nå får det faen meg være nok! Linn Skåber???!!! Huff!
NRK elsker kjendiser, visstnok.... :lol:

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Fazam skrev: fre nov 18, 2022 9:29 am
GiPazzini_85 skrev: fre nov 18, 2022 9:18 am Nå får det faen meg være nok! Linn Skåber???!!! Huff!
NRK elsker kjendiser, visstnok.... :lol:
De får bruke noen av de som var tett på dette, som f.eks Andreas Diesen. Bo Hermansson lever jo også enda og er, så vidt jeg vet, fortsatt oppegående.

startelver

Legg inn av startelver »

Istedenfor alle disse stream-tjenestene har jeg begynt å laste de ned isteden via bittorrent. Det er ikke bare for å spare penger på abonnement, men jeg orker ikke alt det mølet som ligger der, utenom de seriene jeg faktisk er interessert i å se.

Kvaliteten er stort sett den samme i HD. Jeg er ikke stolt av det, men så lenge tjenesten ligger der bruker jeg den. Så sletter jeg episodene når jeg har sett de.

Radio i Norge har tapt seg skikkelig, før var det noen gode musikkprogrammer men de er fjernet. Så jeg hører på BBC Radio 2 isteden og podcasts for å få den musikken jeg liker.

Fazam

Legg inn av Fazam »

GiPazzini_85 skrev: fre nov 18, 2022 9:31 am De får bruke noen av de som var tett på dette, som f.eks Andreas Diesen. Bo Hermansson lever jo også enda og er, så vidt jeg vet, fortsatt oppegående.
De laget dokumentaren En herre med hatt for en tid tilbake. Der medvirker de som var involvert. Så jeg ser ikke for meg at de kommer til å involvere de samme igjen.

Fazam

Legg inn av Fazam »

startelver skrev: fre nov 18, 2022 9:33 am Radio i Norge har tapt seg skikkelig, før var det noen gode musikkprogrammer men de er fjernet.
Er det Norsktoppen du mener?

startelver

Legg inn av startelver »

Fazam skrev: fre nov 18, 2022 8:26 pm
startelver skrev: fre nov 18, 2022 9:33 am Radio i Norge har tapt seg skikkelig, før var det noen gode musikkprogrammer men de er fjernet.
Er det Norsktoppen du mener?
Haha Ti i Skuddet med Vidar Lønn Arnesen? Det begynner å bli en stund siden.
Tenker mere på Pop quizen som forsvant, med han programlederen jeg ikke husker navnet på.

Og at NRK sluttet å spille engelske/amerikanske låter men bare fokuserte på norske artister.

Fazam

Legg inn av Fazam »

startelver skrev: lør nov 19, 2022 1:39 am Tenker mere på Pop quizen som forsvant, med han programlederen jeg ikke husker navnet på.

Og at NRK sluttet å spille engelske/amerikanske låter men bare fokuserte på norske artister.
Finn Bjelke? Programmet går fortsatt, men på en kommersiell kanal.
Synes de spiller plenty av den "hippe" amerikanske hitliste-musikken.

startelver

Legg inn av startelver »

Fazam skrev: lør nov 19, 2022 9:25 am
startelver skrev: lør nov 19, 2022 1:39 am Tenker mere på Pop quizen som forsvant, med han programlederen jeg ikke husker navnet på.

Og at NRK sluttet å spille engelske/amerikanske låter men bare fokuserte på norske artister.
Finn Bjelke? Programmet går fortsatt, men på en kommersiell kanal.
Synes de spiller plenty av den "hippe" amerikanske hitliste-musikken.
Mulig det , jeg vil ha flere klassikere fra før år 2000.

Fazam

Legg inn av Fazam »

startelver skrev: lør nov 19, 2022 11:36 am Mulig det , jeg vil ha flere klassikere fra før år 2000.
Nå finnes det flere av disse kommersielle nisje-kanalene da; som spiller (kun) musikk fra tidligere. Hvis man da ikke tar seg nær av reklamer, tomprat og 3-minutters nyhetssendinger. Det er imidlertid ikke et alternativ for meg.

startelver

Legg inn av startelver »

Fazam skrev: ons nov 23, 2022 11:11 am
startelver skrev: lør nov 19, 2022 11:36 am Mulig det , jeg vil ha flere klassikere fra før år 2000.
Nå finnes det flere av disse kommersielle nisje-kanalene da; som spiller (kun) musikk fra tidligere. Hvis man da ikke tar seg nær av reklamer, tomprat og 3-minutters nyhetssendinger. Det er imidlertid ikke et alternativ for meg.
Derfor er det så fint med BBC-appen, den svikter aldri. Live radio 2 med klassikere fra 70-80 og 90 tallet. Innringning, konkurranser osv. Hyggelige DJ og sist men ikke minst, ingen reklameavbrudd,. NRK har mye å lære.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»