Bare møl på TV, radio og strømmetjenester

Svar
Fazam

Re: Bare møl på TV, radio og strømmetjenester

Legg inn av Fazam »

NRK 2023: Uke 2

Mandag 9.januar følger et langt program om det britiske kongehusets prinsesse Diana.

Tirsdag 10.januar tys det til en knapp times reprise; for å fylle prime-time på kvelden.

Onsdag 11.januar starter en ny sesong av Helene sjekker ut; med Mortensrud som tema. Etterfølges av ny sesong av Ukjent arving Danmark.

Torsdag 12.januar tys det igjen til en knapp times reprise; for å fylle prime-time tablået.

Fredag 13.januar etterfølges "gull-rekka" med mer britisk krim (som for lengst er tilgjengelig på nett).

Lørdag 14.januar debuterer Melodi Grand Prix fra Fornebu. Kåss til Kvelds er i tillegg igang igjen.

Søndag 15.januar kan man kan jo nevne at siden NRK ikke har sportsrettigheter (denne helga kun langløp på ski), fylles helge-formiddagene med de sedvanlige reprisene.

CrazyHorse

Legg inn av CrazyHorse »

Nå når NRK må spare inn 300 mill neste år , så er ikke sjansen for færre repriser særlig mindre enn året vi snart har lagt bak oss . Kanskje en kan begynne å bli kreativ igjen nå når livreimen må strammes inn ? Mest alvorlig for NRK på lang sikt tror jeg er tapet av sportsrettigheter som ofte drar med seg seerne til andre programmer .

I likhet med de fleste andre ser og hører jeg betydelig mindre på NRK enn tidligere, men det finnes en del bra på NRK 2 og NRK nett -tv , spesielt innenfor dokumentarsjangeren.

Radiolyttingen begrenser seg til lokalsendingen om morgenen , og Dax 18 i ny og ne
Før var NRK Nyheter kvalitet , men etter en slo sammen TV -og radioavdelingene har det gått i bratt unnabakke mht til kvalitet og oppdatering gjennom dagen. Heldigvis finnes det DAB-stasjoner som Radio Rock og P6 - rock , selv om spillelistene kunne oppdateres litt oftere.

Fazam

Legg inn av Fazam »

CrazyHorse skrev: fre des 23, 2022 12:22 am Kanskje en kan begynne å bli kreativ igjen nå når livreimen må strammes inn ?
Ja, her har man tidligere etterlyst programmer hvor de kan binde sammen tidligere sendte ting med en person som er relevant for innholdet.
CrazyHorse skrev: fre des 23, 2022 12:22 am I likhet med de fleste andre ser og hører jeg betydelig mindre på NRK enn tidligere, men det finnes en del bra på NRK 2.
Sendes det noe der som ikke er repriser lengre?
CrazyHorse skrev: fre des 23, 2022 12:22 am Heldigvis finnes det DAB-stasjoner som Radio Rock og P6 - rock , selv om spillelistene kunne oppdateres litt oftere.
Uheldigvis vil jeg heller si. Man har gått fra kvalitet til kvantitet etter omleggingen. Elendig lyd (ned til 64kps), og "programmer" som ikke har noe innhold.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Denne tråden illustrerer vel egentlig greit hvorfor VG ikke kommer til å savne VGD. Anonyme nettforum er nå 90% gamliser som synes alt var bedre før. Mennene er på FD, kvinnene på KG.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Everenga skrev: søn des 25, 2022 12:20 am Denne tråden illustrerer vel egentlig greit hvorfor VG ikke kommer til å savne VGD. Anonyme nettforum er nå 90% gamliser som synes alt var bedre før. Mennene er på FD, kvinnene på KG.

Veldig typisk at mange lar seg lure til å bli mindre kritiske i frykt av å bli kalt reaksjonær og gamlis.

Everenga

Legg inn av Everenga »

GiPazzini_85 skrev: søn des 25, 2022 2:04 am
Everenga skrev: søn des 25, 2022 12:20 am Denne tråden illustrerer vel egentlig greit hvorfor VG ikke kommer til å savne VGD. Anonyme nettforum er nå 90% gamliser som synes alt var bedre før. Mennene er på FD, kvinnene på KG.

Veldig typisk at mange lar seg lure til å bli mindre kritiske i frykt av å bli kalt reaksjonær og gamlis.
Ser liten grunn til å frykte å bli kalt noe man helt klart er. Alderssammensetningen på FD er jo skyhøy sammenlignet med VGD da de var på sitt største. Vi er de gamle gubbene på balkongen i muppet show uansett hva vi måtte mene om det. Jeg er mer bekymret for at diskusjon under fullt navn har tatt over for anonyme nettforum slik at det er langt vanskeligere å si hva man mener uten at det kan bli googlet ved jobbsøknad o.l.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Everenga skrev: søn des 25, 2022 12:20 am Anonyme nettforum er nå 90% gamliser som synes alt var bedre før.
Det meste var bedre før. Skjønner ikke helt kritikken din, når du selv titulerer deg som gamlis.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Fazam skrev: fre des 30, 2022 9:28 am
Everenga skrev: søn des 25, 2022 12:20 am Anonyme nettforum er nå 90% gamliser som synes alt var bedre før.
Det meste var bedre før. Skjønner ikke helt kritikken din, når du selv titulerer deg som gamlis.
De fleste vil mene at alt var bedre i sin egen storhetstid og derfor er utsagn om at ting var bedre før så uinteressante.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Everenga skrev: fre des 30, 2022 6:34 pm
Fazam skrev: fre des 30, 2022 9:28 am
Everenga skrev: søn des 25, 2022 12:20 am Anonyme nettforum er nå 90% gamliser som synes alt var bedre før.
Det meste var bedre før. Skjønner ikke helt kritikken din, når du selv titulerer deg som gamlis.
De fleste vil mene at alt var bedre i sin egen storhetstid og derfor er utsagn om at ting var bedre før så uinteressante.
Min storhetstid burde vært nå, men jeg må likevel si at ting var vesentlig bedre før.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Everenga skrev: fre des 30, 2022 6:34 pm De fleste vil mene at alt var bedre i sin egen storhetstid og derfor er utsagn om at ting var bedre før så uinteressante.
Etter dine utsagn må jo det bety at du ikke er blant de fleste.
Hva er det som er så mye bedre med dagens tilbud da?
Bortsett fra valgfrihet og kvantitet da.

Skjønner ikke hva som er uinteressant med å diskutere noe som er relevant.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Fazam skrev: man jan 02, 2023 1:59 pm
Everenga skrev: fre des 30, 2022 6:34 pm De fleste vil mene at alt var bedre i sin egen storhetstid og derfor er utsagn om at ting var bedre før så uinteressante.
Etter dine utsagn må jo det bety at du ikke er blant de fleste.
Hva er det som er så mye bedre med dagens tilbud da?
Bortsett fra valgfrihet og kvantitet da.

Skjønner ikke hva som er uinteressant med å diskutere noe som er relevant.
Nei mitt utsagn betyr ikke at jeg ikke er blant de fleste. Jeg mener også at musikk, TV, humor osv var bedre da jeg var 25 enn det er i dag. Men at jeg mener det er jo helt uinteressant for det mener boomerene om tida da de var 25 og milennialsene det samme mens dagens 25 åringer kommer til å mene det samme om 20 år. Det er rett og slett slik de fleste av oss er. Så har man selvfølgelig noen unntak som er født middelaldrende mellom ørene og noen som aldri blir voksne og henger på raves i en alder av 60.

Men for all del, hvis det gir glede å vasse i sivet av misnøye så kjør på.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Everenga skrev: man jan 02, 2023 2:12 pm Men for all del, hvis det gir glede å vasse i sivet av misnøye så kjør på.
Nå har ikke ens egen musikksmak noe særlig med hva slags tilbud som presenteres på TV.
Hva de kommersielle aktørene finner på, er det lite å gjøre med. For min del gjelder det NRK; og hva slags fremtid de ser for seg. Sånn som det er nå dekker de ikke allmenne interesser godt nok til å forsvare skattepengene de får inn.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Fazam skrev: man jan 02, 2023 3:49 pm
Everenga skrev: man jan 02, 2023 2:12 pm Men for all del, hvis det gir glede å vasse i sivet av misnøye så kjør på.
Nå har ikke ens egen musikksmak noe særlig med hva slags tilbud som presenteres på TV.
Hva de kommersielle aktørene finner på, er det lite å gjøre med. For min del gjelder det NRK; og hva slags fremtid de ser for seg. Sånn som det er nå dekker de ikke allmenne interesser godt nok til å forsvare skattepengene de får inn.
Kan godt være. Har ingen idé om hva de viser. VPN for BBC og ITV dekker mitt TV behov ettersom jeg har tre barn fra 7 og nedover som gjør at mitt TV vindu er 2-3 timer på kveldstid. NRK appen har imidlertid et godt utvalg for barn.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Everenga skrev: man jan 02, 2023 6:53 pm NRK appen har imidlertid et godt utvalg for barn.
Tilbudet for barn er godt dekket med en egen TV- og radiokanal.
Men det er som sagt ikke dette segmentet som ikke blir godt ivaretatt.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Og nok en gang skal man spys, pisses og drites ned med dette MGP-rælet. Det skal sendes så mange steder at det like gjerne kan injiseres ved tvang. Er ikke denne greia egentlig på vårparten en gang?

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Programmene hos statkanalen i kveld:

MGP
Kåss til Kvelds
Evy og Alltid.

Det vil jo ingen ende ta med alt mølet som får sendetid.

Fazam

Legg inn av Fazam »

GiPazzini_85 skrev: lør jan 14, 2023 6:17 pm Og nok en gang skal man spys, pisses og drites ned med dette MGP-rælet. Det skal sendes så mange steder at det like gjerne kan injiseres ved tvang. Er ikke denne greia egentlig på vårparten en gang?
Nå har MGP eksistert på vinteren siden 1960. At tradisjoner tas vare på er jeg definitivt enig i; i motsetning til sviket av statskanalen da de la ned Norsktoppen.

Den internasjonale finalen er som kjent på vårparten.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

GiPazzini_85 skrev: lør jan 14, 2023 7:47 pm Programmene hos statkanalen i kveld:

MGP
Kåss til Kvelds
Evy og Alltid.

Det vil jo ingen ende ta med alt mølet som får sendetid.
Det verste her er jo at alt skal gli inn i hverandre og alt skal være så påtatt koselig - og så skal man til og med promotere MGP med to innslag i Dagsrevyen....

.. Kåss kommer inn og skal invitere til "fest" i MGP....

.

KapteinKaos

Legg inn av KapteinKaos »

For min del går det i NRK P2, Radio Nord-Norge (da kan jeg bruke min gamle FM-radio(!) og de sender NRK nyhetene om morgenen) og ellers diverse youtube. Vanlig TV ser jeg nesten ikke på og har sagt opp abonnementet og har bare 3 NRK kanaler.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

KapteinKaos skrev: lør jan 14, 2023 8:32 pm For min del går det i NRK P2, Radio Nord-Norge (da kan jeg bruke min gamle FM-radio(!) og de sender NRK nyhetene om morgenen) og ellers diverse youtube. Vanlig TV ser jeg nesten ikke på og har sagt opp abonnementet og har bare 3 NRK kanaler.
NRK2 og radio gikk før, men det er nå like infisert av driten som går på NRK1, NRK3, P1 og TV2. Og P2 eregentlig bare en slags "P1 Metro" i forhold til hva det var. Faens møkk alt sammen.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Prøver å se litt på Kåss til kvelds - Brimi er gjest, men folk ler hver gang han sier sjalottlauk - og de er visstnok visstnok... Høy latter i knising hver gang man snakker om et eller annet som kan være interessant.

Fazam

Legg inn av Fazam »

https://www.nrk.no/presse/solbakken-til ... 1.16299358

Ti norske kjendiser utstyrt med pulsmålere vet lite om hva som venter dem når de flytter inn i et nedlagt sykehusbygg.

Enda et kjendis-konsept er klar for utsendelse fra NRK til høsten. Ledet av Erik Solbakken; som sikkert mange gleder seg over er tilbake hos statskanalen igjen....

MadBum

Legg inn av MadBum »

Fazam skrev: man feb 20, 2023 5:41 am https://www.nrk.no/presse/solbakken-til ... 1.16299358

Ti norske kjendiser utstyrt med pulsmålere vet lite om hva som venter dem når de flytter inn i et nedlagt sykehusbygg.

Enda et kjendis-konsept er klar for utsendelse fra NRK til høsten. Ledet av Erik Solbakken; som sikkert mange gleder seg over er tilbake hos statskanalen igjen....
Dette høres jo spennende ut. Wow.

Lavmålene vil ingen ende ta hos NRK

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

For å svare trådstarter, ja det er tydeligvis mye dritt på de forskjellige plattformene.
Jeg merker det i form av mindre og mindre skjermtid og mer og mer konsum av bøker.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

TrondLFC skrev: man feb 20, 2023 7:05 am For å svare trådstarter, ja det er tydeligvis mye dritt på de forskjellige plattformene.
Jeg merker det i form av mindre og mindre skjermtid og mer og mer konsum av bøker.
Det er heldigvis mye klassisk litteratur der ute som jeg ikke har fått lest. Moderne litteratur derimot, er litt av et ørkenlandskap hva gjelder kvalitet. Men det er heldigvis mange brukbare bøker i form av historiske bøker, biografier, reiseskildringer og annen sakprosa.

Fazam

Legg inn av Fazam »

MadBum skrev: man feb 20, 2023 6:48 am
Fazam skrev: man feb 20, 2023 5:41 am https://www.nrk.no/presse/solbakken-til ... 1.16299358

Ti norske kjendiser utstyrt med pulsmålere vet lite om hva som venter dem når de flytter inn i et nedlagt sykehusbygg.

Enda et kjendis-konsept er klar for utsendelse fra NRK til høsten. Ledet av Erik Solbakken; som sikkert mange gleder seg over er tilbake hos statskanalen igjen....
Dette høres jo spennende ut. Wow.

Lavmålene vil ingen ende ta hos NRK
Sophie Elise-saken har i alle fall satt fokus på hva som NRK ikke burde satse på.
Det samme gjelder kjendiseriet; det må da være mer enn nok at disse gjester ukentlige talkshow på statskanalen?

En annen ting er musikk-formateringen til NRK. Det ble satt fokus på det av kringkastingsrådet i et møte for flere uker siden. Der lovet musikkansvarlige i NRK at han/de skulle se på saken. Ingenting har dog skjedd; de samme låtene gjentas til det kjedsommelige på nesten alle radio-flatene til NRK.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Fazam skrev: tir feb 21, 2023 8:40 am
En annen ting er musikk-formateringen til NRK. Det ble satt fokus på det av kringkastingsrådet i et møte for flere uker siden. Der lovet musikkansvarlige i NRK at han/de skulle se på saken. Ingenting har dog skjedd; de samme låtene gjentas til det kjedsommelige på nesten alle radio-flatene til NRK.
Dette har jeg også fått med meg, savner tiden da jeg kunne oppdage nye musikk og artister via radioen, jeg har gitt opp forlengst og lytter for det meste på P2 der det er minimalt med musikk.
Hørte på distriktssendingen en morgen og jeg fikk bare bekreftet mine mistanker, de spiller fortsatt de samme ihjelspilte låtene som dem alltid har gjort

Fazam

Legg inn av Fazam »

Elgen skrev: tir feb 21, 2023 3:31 pm Hørte på distriktssendingen en morgen og jeg fikk bare bekreftet mine mistanker, de spiller fortsatt de samme ihjelspilte låtene som dem alltid har gjort
Det med distriktssendingene og loopingen av musikk ble tatt opp på møtet 8.desember.

Først en lang skrytepresentasjon av Mads Bugge og Ingerid Nordstrand; hvor stor og bred satsingen er på musikk:
https://tv.nrk.no/serie/kringkastingsra ... #t=1t6m09s

Men den interessante biten er når de kritiske spørsmålene stilles:
https://tv.nrk.no/serie/kringkastingsra ... t=1t41m12s

Her spørres det om folk flest kan få innsyn i hvor mange ganger de enkelte låtene spilles, og hvorfor formateringen har blitt slik. Anders Anundsen og Tove Karoline Knutsen har fått med seg ihjelspillingssystemet til NRK.

Mads Bugge skrøt imidlertid heller av hvor mange klassiske satser de hadde i rotasjon på en nisjekanal....

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1738

Legg inn av JauKaninen »

"Kids in Crime" TV2 Sumo. Veldig bra serie, om Sarpsborg 2001 dopmiljø osv. Finnes ikke woke, tar oss tilbake til en tid før lettkrenkenhet osv. Nostalgi
Terningkast 5

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

NRK igjen....

I morgen går cupen på NRK1 på kveldstid. Burde nok gått på NRK2 slik at sendeflaten hadde vært klart for et mer typisk søndagsprogram. Dermed blir det bare Dagsrevyen, cupen og en snutt fra Finnmarksløpet i "primetime".

Men så: Etter Kveldsnytt sendes "Hvorfor det?" for 158.gang. Ofte artige folk som er med, men konseptet er for slapt til at det blir noe morsomt. Etter dette skal det blåses støv av en CC Cowboys-konsert som også skal sendes i reprise. Og på NRK2 og NRK3 går Exit i loop hvor den ene kanalen tar over for den andre.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»