Bare møl på TV, radio og strømmetjenester

Svar
Moist

Re: Bare møl på TV, radio og strømmetjenester

Legg inn av Moist »

Elgen skrev: søn nov 06, 2022 1:58 am
Fazam skrev: lør nov 05, 2022 9:37 am Repriser. Denne gangen av musikalsk sådan.

Er NRK pålagt å spille de samme "hippe" låtene dag ut og dag inn på sine radiokanaler?
Det er jo ikke mulig å høre på hverken P1 eller nisjekanalen Sport uten at det samme gnålet gjentas i det uendelige.
Hører aldri på P1 lengre. Det er som en gammel spilleliste på Spotify som ikke har blitt oppgradert på mangfoldige år.
Har også vært innom P4 ved tannlegebesøk eller lignende og det er ikke så mye bedre der. Bare at man får gleden av litt reklame inni mellom alt rælet. ;)
Har de musikk på P1?! Det og P2 har alltid vært sovemedisinen min, trodde det gikk nyheter om gråstein døgnet rundt der.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Moist skrev: søn nov 06, 2022 2:23 am
Elgen skrev: søn nov 06, 2022 1:58 am
Fazam skrev: lør nov 05, 2022 9:37 am Repriser. Denne gangen av musikalsk sådan.

Er NRK pålagt å spille de samme "hippe" låtene dag ut og dag inn på sine radiokanaler?
Det er jo ikke mulig å høre på hverken P1 eller nisjekanalen Sport uten at det samme gnålet gjentas i det uendelige.
Hører aldri på P1 lengre. Det er som en gammel spilleliste på Spotify som ikke har blitt oppgradert på mangfoldige år.
Har også vært innom P4 ved tannlegebesøk eller lignende og det er ikke så mye bedre der. Bare at man får gleden av litt reklame inni mellom alt rælet. ;)
Har de musikk på P1?! Det og P2 har alltid vært sovemedisinen min, trodde det gikk nyheter om gråstein døgnet rundt der.
Da må det være NRK Alltid Nyheter du har sovnet til. P1 har blitt P3+.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Moist skrev: søn nov 06, 2022 2:23 am
Elgen skrev: søn nov 06, 2022 1:58 am
Fazam skrev: lør nov 05, 2022 9:37 am Repriser. Denne gangen av musikalsk sådan.

Er NRK pålagt å spille de samme "hippe" låtene dag ut og dag inn på sine radiokanaler?
Det er jo ikke mulig å høre på hverken P1 eller nisjekanalen Sport uten at det samme gnålet gjentas i det uendelige.
Hører aldri på P1 lengre. Det er som en gammel spilleliste på Spotify som ikke har blitt oppgradert på mangfoldige år.
Har også vært innom P4 ved tannlegebesøk eller lignende og det er ikke så mye bedre der. Bare at man får gleden av litt reklame inni mellom alt rælet. ;)
Har de musikk på P1?! Det og P2 har alltid vært sovemedisinen min, trodde det gikk nyheter om gråstein døgnet rundt der.
P1s A- og B-lister ved siden av sjokkselgere på Coop og Circle K, ved siden av skattebetalernes penger som går inn i plateproduksjon og konserter, er jo det som driver platesalget, streamingen og inntekten til folk som Bjørn Eidsvåg, Helene Bøksle, Sigvart Dagsland, Odd Nordstoga, Roy Lønhøiden m.fl, samt alle disse uinteressante jentene som bruker bare fornavnet sitt som artistnavn (ørten Astrider, en eller annen Sigrid etc) og frynsete og androgyne ungdomssangere fra Nord-Norge.

En forferdelig kanal.

Number4

Legg inn av Number4 »

Jeg savner TV-Solfrid.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Number4 skrev: lør nov 12, 2022 11:48 pm Jeg savner TV-Solfrid.
Hva med Gunvor Hals?

Fazam

Legg inn av Fazam »

NRK undervurderer muligheten til å sende noe (utenom Nyheter i loop og repriser) på dagen. En måte å sende noe i repriser på burde vært å bunde sammen ting fra sitt arkiv. Her kunne de ha invitert en gjest som var aktuell på TV tidligere og laget et nytt program. Jeg vil tro det er mange av den eldre garde som ville satt pris på noe sånt.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Fazam skrev: ons nov 16, 2022 8:24 am NRK undervurderer muligheten til å sende noe (utenom Nyheter i loop og repriser) på dagen. En måte å sende noe i repriser på burde vært å bunde sammen ting fra sitt arkiv. Her kunne de ha invitert en gjest som var aktuell på TV tidligere og laget et nytt program. Jeg vil tro det er mange av den eldre garde som ville satt pris på noe sånt.
Det må nå være mulig å grave frem noe greier med Odd Grythe, Erik Bye, Tusberg etc. Problemet er vel bare at disse programmene nok hadde for alvor vist hvor labert nivået er i NRK om dagen.

Fleksnes var også 50 år her om dagen. Skal dette forbigås i stillhet i NRK også?

Fazam

Legg inn av Fazam »

GiPazzini_85 skrev: ons nov 16, 2022 8:33 am Fleksnes var også 50 år her om dagen. Skal dette forbigås i stillhet i NRK også?
Er ikke det tirsdag 22.november?
NRK burde uansett ha kommet opp med en ny dokumentar om serien.
Statskanalen konsentrerer seg vel om Qatar. Synd.

Fazam

Legg inn av Fazam »

GiPazzini_85 skrev: ons nov 16, 2022 8:33 am Fleksnes var også 50 år her om dagen. Skal dette forbigås i stillhet i NRK også?
Ser at det skal sendes noe med tittelen Vi som elsker Fleksnes; hvor det er andre komikere i fokus. En podcast for Nasjonalbiblioteket med samme tema ble oppført for et par år siden:
Linn Skåber møter Yousef Hadaoui til komikerprat. Hvilke strenger spilte Wesenlund på for å få folk til å le, og hva sier seriens popularitet om det norske samfunnet på 1970- og 80-tallet? Yousef Hadaoui har gitt ut boka Pappa elsker Fleksnes! (2019).

Mulig dette er første program i en ny serie?

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Fazam skrev: fre nov 18, 2022 8:07 am
GiPazzini_85 skrev: ons nov 16, 2022 8:33 am Fleksnes var også 50 år her om dagen. Skal dette forbigås i stillhet i NRK også?
Ser at det skal sendes noe med tittelen Vi som elsker Fleksnes; hvor det er andre komikere i fokus. En podcast for Nasjonalbiblioteket med samme tema ble oppført for et par år siden:
Linn Skåber møter Yousef Hadaoui til komikerprat. Hvilke strenger spilte Wesenlund på for å få folk til å le, og hva sier seriens popularitet om det norske samfunnet på 1970- og 80-tallet? Yousef Hadaoui har gitt ut boka Pappa elsker Fleksnes! (2019).

Mulig dette er første program i en ny serie?
Nå får det faen meg være nok! Linn Skåber???!!! Huff!

Fazam

Legg inn av Fazam »

GiPazzini_85 skrev: fre nov 18, 2022 9:18 am Nå får det faen meg være nok! Linn Skåber???!!! Huff!
NRK elsker kjendiser, visstnok.... :lol:

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Fazam skrev: fre nov 18, 2022 9:29 am
GiPazzini_85 skrev: fre nov 18, 2022 9:18 am Nå får det faen meg være nok! Linn Skåber???!!! Huff!
NRK elsker kjendiser, visstnok.... :lol:
De får bruke noen av de som var tett på dette, som f.eks Andreas Diesen. Bo Hermansson lever jo også enda og er, så vidt jeg vet, fortsatt oppegående.

startelver

Legg inn av startelver »

Istedenfor alle disse stream-tjenestene har jeg begynt å laste de ned isteden via bittorrent. Det er ikke bare for å spare penger på abonnement, men jeg orker ikke alt det mølet som ligger der, utenom de seriene jeg faktisk er interessert i å se.

Kvaliteten er stort sett den samme i HD. Jeg er ikke stolt av det, men så lenge tjenesten ligger der bruker jeg den. Så sletter jeg episodene når jeg har sett de.

Radio i Norge har tapt seg skikkelig, før var det noen gode musikkprogrammer men de er fjernet. Så jeg hører på BBC Radio 2 isteden og podcasts for å få den musikken jeg liker.

Fazam

Legg inn av Fazam »

GiPazzini_85 skrev: fre nov 18, 2022 9:31 am De får bruke noen av de som var tett på dette, som f.eks Andreas Diesen. Bo Hermansson lever jo også enda og er, så vidt jeg vet, fortsatt oppegående.
De laget dokumentaren En herre med hatt for en tid tilbake. Der medvirker de som var involvert. Så jeg ser ikke for meg at de kommer til å involvere de samme igjen.

Fazam

Legg inn av Fazam »

startelver skrev: fre nov 18, 2022 9:33 am Radio i Norge har tapt seg skikkelig, før var det noen gode musikkprogrammer men de er fjernet.
Er det Norsktoppen du mener?

startelver

Legg inn av startelver »

Fazam skrev: fre nov 18, 2022 8:26 pm
startelver skrev: fre nov 18, 2022 9:33 am Radio i Norge har tapt seg skikkelig, før var det noen gode musikkprogrammer men de er fjernet.
Er det Norsktoppen du mener?
Haha Ti i Skuddet med Vidar Lønn Arnesen? Det begynner å bli en stund siden.
Tenker mere på Pop quizen som forsvant, med han programlederen jeg ikke husker navnet på.

Og at NRK sluttet å spille engelske/amerikanske låter men bare fokuserte på norske artister.

Fazam

Legg inn av Fazam »

startelver skrev: lør nov 19, 2022 1:39 am Tenker mere på Pop quizen som forsvant, med han programlederen jeg ikke husker navnet på.

Og at NRK sluttet å spille engelske/amerikanske låter men bare fokuserte på norske artister.
Finn Bjelke? Programmet går fortsatt, men på en kommersiell kanal.
Synes de spiller plenty av den "hippe" amerikanske hitliste-musikken.

startelver

Legg inn av startelver »

Fazam skrev: lør nov 19, 2022 9:25 am
startelver skrev: lør nov 19, 2022 1:39 am Tenker mere på Pop quizen som forsvant, med han programlederen jeg ikke husker navnet på.

Og at NRK sluttet å spille engelske/amerikanske låter men bare fokuserte på norske artister.
Finn Bjelke? Programmet går fortsatt, men på en kommersiell kanal.
Synes de spiller plenty av den "hippe" amerikanske hitliste-musikken.
Mulig det , jeg vil ha flere klassikere fra før år 2000.

Fazam

Legg inn av Fazam »

startelver skrev: lør nov 19, 2022 11:36 am Mulig det , jeg vil ha flere klassikere fra før år 2000.
Nå finnes det flere av disse kommersielle nisje-kanalene da; som spiller (kun) musikk fra tidligere. Hvis man da ikke tar seg nær av reklamer, tomprat og 3-minutters nyhetssendinger. Det er imidlertid ikke et alternativ for meg.

startelver

Legg inn av startelver »

Fazam skrev: ons nov 23, 2022 11:11 am
startelver skrev: lør nov 19, 2022 11:36 am Mulig det , jeg vil ha flere klassikere fra før år 2000.
Nå finnes det flere av disse kommersielle nisje-kanalene da; som spiller (kun) musikk fra tidligere. Hvis man da ikke tar seg nær av reklamer, tomprat og 3-minutters nyhetssendinger. Det er imidlertid ikke et alternativ for meg.
Derfor er det så fint med BBC-appen, den svikter aldri. Live radio 2 med klassikere fra 70-80 og 90 tallet. Innringning, konkurranser osv. Hyggelige DJ og sist men ikke minst, ingen reklameavbrudd,. NRK har mye å lære.

Downlight

Legg inn av Downlight »

Fazam skrev: lør nov 19, 2022 9:25 am
startelver skrev: lør nov 19, 2022 1:39 am Tenker mere på Pop quizen som forsvant, med han programlederen jeg ikke husker navnet på.

Og at NRK sluttet å spille engelske/amerikanske låter men bare fokuserte på norske artister.
Finn Bjelke? Programmet går fortsatt, men på en kommersiell kanal.
Synes de spiller plenty av den "hippe" amerikanske hitliste-musikken.
Pop quiz går fortsatt på NRK. NRK nektet Bjelke å ta med programnavnet over i sin nye kanal.

Oslogg123
Innlegg: 505

Legg inn av Oslogg123 »

TV2 er tilbake med Huskestue på heavy rotation! Kommer knapt til å sende noe annet før slutten av januar antageligvis!

Fazam

Legg inn av Fazam »

Oslogg123 skrev: tir nov 29, 2022 12:21 pm TV2 er tilbake med Huskestue på heavy rotation! Kommer knapt til å sende noe annet før slutten av januar antageligvis!
Har ikke dette blitt sendt alle hverdager i ørten repriser tidligere?
TV2 fortjener i alle fall ikke det samme tilskuddet fra staten som tidligere.

Dessverre så sender NRK også repriser i prime-time på hovedkanalen også. Senest på søndag etter Dagsrevyen med en eller annen eneboer i ødemarka. Alle pengene går tydeligvis til Qatar-VM.

Fazam

Legg inn av Fazam »

NRKs advent- og juleprogram er klart. Repriser såklart, men blant de er det nok mange som vil ha glede av julekalendere som relanserte Blåfjell i nett-TV.
Tilbudet ellers dreier seg mest om konserter/musikk; dokumentaren om Lillebjørn Nilsen er verdt å få med seg. Team Bachstad har en ny sesong, og som vanlig spilles det sjakk i romjulen.

https://www.nrk.no/presse/jul-og-advent ... 1.16194134

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Fazam skrev: tor des 01, 2022 1:09 pm NRKs advent- og juleprogram er klart. Repriser såklart, men blant de er det nok mange som vil ha glede av julekalendere som relanserte Blåfjell i nett-TV.
Tilbudet ellers dreier seg mest om konserter/musikk; dokumentaren om Lillebjørn Nilsen er verdt å få med seg. Team Bachstad har en ny sesong, og som vanlig spilles det sjakk i romjulen.

https://www.nrk.no/presse/jul-og-advent ... 1.16194134
Fy faen. Jeg gir rett og slett opp. Ikke engang i jula skal det være noe å se på. Det blir en vel slags youtube-jul. Får grave opp noen gamle Dagsrevyen-sendinger fra 80-tallet er noe.

startelver

Legg inn av startelver »

Dette er vel bare en indikasjon på at NRK har gitt opp?
De skal si opp en hel haug med medarbeidere, dyre programserier som Arveoppgjøret skal legges ned.

Og vi betaler altså for lisensen via skatteseddelen så NRK får inn like mye inntekter der.

Sportsrevyen legges ned, eneste som er interessant med NRK til slutt er nyhetssendingene og været.

Fazam

Legg inn av Fazam »

startelver skrev: tor des 01, 2022 6:46 pm Dette er vel bare en indikasjon på at NRK har gitt opp?
De skal si opp en hel haug med medarbeidere, dyre programserier som Arveoppgjøret skal legges ned.

Og vi betaler altså for lisensen via skatteseddelen så NRK får inn like mye inntekter der.

Sportsrevyen legges ned, eneste som er interessant med NRK til slutt er nyhetssendingene og været.
Med så mange repriser på rundgang må de da ha spart en del allerede?
Provoserende at de legger ned institusjoner som Sportsrevyen (og for noen år siden Norsktoppen), og heller satser på "talenter" fra P3, fjas og kjendiseri. Forfallet til statskanalen er verre enn noensinne.

Skal man sparke ut noen, så må det være de som har bestemt at man skal bruke ressursene på svada-underholdning på lørdags-kveldene. Da hjelper det ikke at de har kuttet et par av programmene til neste år med Else Kåss Furuseth.

startelver

Legg inn av startelver »

Fazam skrev: tor des 01, 2022 7:19 pm
startelver skrev: tor des 01, 2022 6:46 pm Dette er vel bare en indikasjon på at NRK har gitt opp?
De skal si opp en hel haug med medarbeidere, dyre programserier som Arveoppgjøret skal legges ned.

Og vi betaler altså for lisensen via skatteseddelen så NRK får inn like mye inntekter der.

Sportsrevyen legges ned, eneste som er interessant med NRK til slutt er nyhetssendingene og været.
Med så mange repriser på rundgang må de da ha spart en del allerede?
Provoserende at de legger ned institusjoner som Sportsrevyen (og for noen år siden Norsktoppen), og heller satser på "talenter" fra P3, fjas og kjendiseri. Forfallet til statskanalen er verre enn noensinne.

Skal man sparke ut noen, så må det være de som har bestemt at man skal bruke ressursene på svada-underholdning på lørdags-kveldene. Da hjelper det ikke at de har kuttet et par av programmene til neste år med Else Kåss Furuseth.

Vi snakker altså om statskanalen NRK: De har statskanaler både i Danmark og Sverige, og tilsvarende Sportsrevyen der , de legges ikke ned. Noe er fryktelig galt med den ledelsen.

Oslogg123
Innlegg: 505

Legg inn av Oslogg123 »

Jul med Larkins og sesong 3 med Den nye dyrlegen er høydepunktene for min del. Og Team Bachstad da selvfølgelig!

Fazam

Legg inn av Fazam »

Oslogg123 skrev: fre des 02, 2022 1:05 am Og Team Bachstad da selvfølgelig!
Har ikke noe imot disse to, men det får da være grenser for hvor mange ganger denne serien har blitt sendt i reprise.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»