Bare møl på TV, radio og strømmetjenester

Svar
Ka9nen

Re: Bare møl på TV, radio og strømmetjenester

Legg inn av Ka9nen »

Dette blir nok bare verre og verre. Se for dere når TikTok-folket blir noen år eldre og får seg jobb i NRK og annet... De er vant til å få masse likes og "klikk" på bare fjas. Masse positiv feedback for ingenting, hva slags innhold skal de tilby oss?

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Og det er ikke bare vi i tråden her som begynner å bli fortvilte. På Nyhetsmorgen i P2 for en 3-4 uker siden spurte neket Birger Kolsrud Jåsund en av serie- og filmanmelderne i kanalen om følgende: "- Det er jo veldig mange serier hos de forskjellige strømmetjenestene om dagen. Kan man si at kvaliteten på serier er høyere nå enn for en del år tilbake?" (Jåsund) Film- og serie-anmelderen: "Nei, snarere tvert imot vil jeg si...."

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Ka9nen skrev: lør mai 28, 2022 9:49 pm Dette blir nok bare verre og verre. Se for dere når TikTok-folket blir noen år eldre og får seg jobb i NRK og annet... De er vant til å få masse likes og "klikk" på bare fjas. Masse positiv feedback for ingenting, hva slags innhold skal de tilby oss?
Grøss og gru!
Originalitet og kreativitet er fremmedord der i gården.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Ka9nen skrev: lør mai 28, 2022 9:49 pm Dette blir nok bare verre og verre. Se for dere når TikTok-folket blir noen år eldre og får seg jobb i NRK og annet... De er vant til å få masse likes og "klikk" på bare fjas. Masse positiv feedback for ingenting, hva slags innhold skal de tilby oss?
Ja, men det er galt nok med alle salongtjatrerne som lever på merittene til sine foreldre. Disse er jo mer eller mindre født på en imaginær fødestue på Marienlyst og har ikke måttet gjøre en dritt for å havne der de er i dag.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

GiPazzini_85 skrev: lør mai 28, 2022 9:48 pm
LANISTA skrev: lør mai 28, 2022 9:43 pm Bare møl på TV, radio og strømmetjenester:

- Har De prøvd internett?
Ja, derav "strømmetjenester" som del av tittel.
Da hadde jeg, hvis jeg var deg, startet med Medici-familiens godt beskrevne historie. Jeg tror kildene til dette finnes i en by en skulle tro du vil like.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

MatsEn89 skrev: man mai 16, 2022 2:05 pm Et knakende godt intervju bl.a om NRK. Mye bedre enn alt på nrk radio og en del om problemstillingene i NRK
Jævlig bekymringsfullt det han sier om de der "Side om side"-greiene. Det skal bare lages kose-TV, selv når det gjelder komedie. Selv har jeg alltid likt Radioresepsjonen nettopp fordi de har pratet piss og turt i gi litt faen. Men både Sagen-brødrene og Tjøstheim har jo solgt seg til slike fryktelig kjedelige kose-serier som "Side om side", "Lilyhammer", "Presten" etc de siste årene.
Sist redigert av GiPazzini_85 den lør mai 28, 2022 10:03 pm, redigert 1 gang totalt.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

LANISTA skrev: lør mai 28, 2022 9:58 pm
GiPazzini_85 skrev: lør mai 28, 2022 9:48 pm
LANISTA skrev: lør mai 28, 2022 9:43 pm Bare møl på TV, radio og strømmetjenester:

- Har De prøvd internett?
Ja, derav "strømmetjenester" som del av tittel.
Da hadde jeg, hvis jeg var deg, startet med Medici-familiens godt beskrevne historie. Jeg tror kildene til dette finnes i en by en skulle tro du vil like.
Det er vel litt av poenget med TV, radio og strømmetjenester at man nettopp kan sitte på ræva og gjøre dette i stedet for å måtte reke hit og dit. Byen har jeg vært i fra før, men drar gjerne tilbake. Det er mer enn nok å gjøre der. Men nå handlet denne tråden om vår mediehverdag.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

GiPazzini_85 skrev: lør mai 28, 2022 10:02 pm
LANISTA skrev: lør mai 28, 2022 9:58 pm
GiPazzini_85 skrev: lør mai 28, 2022 9:48 pm

Ja, derav "strømmetjenester" som del av tittel.
Da hadde jeg, hvis jeg var deg, startet med Medici-familiens godt beskrevne historie. Jeg tror kildene til dette finnes i en by en skulle tro du vil like.
Det er vel litt av poenget med TV, radio og strømmetjenester at man nettopp kan sitte på ræva og gjøre dette i stedet for å måtte reke hit og dit. Byen har jeg vært i fra før, men drar gjerne tilbake. Det er mer enn nok å gjøre der. Men nå handlet denne tråden om vår mediehverdag.
At det meste er et bål av møl, er ikke noe verken du eller jeg kan endre. Jeg mener at hvis man leter, kan man fortsatt finne en del gull hos NRK. Utover det, leter jeg meg frem til filmer, noen få TV-serier og podkaster som gir meg noe.
En fortalte meg en gang å holde støyen uten ved å omgi meg med kvalitet. Men som med alle kloke sitater og utsagn, fulgte det ikke med en oppskrift på hvordan denne gangen heller.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

LANISTA skrev: lør mai 28, 2022 10:14 pm
GiPazzini_85 skrev: lør mai 28, 2022 10:02 pm
LANISTA skrev: lør mai 28, 2022 9:58 pm

Da hadde jeg, hvis jeg var deg, startet med Medici-familiens godt beskrevne historie. Jeg tror kildene til dette finnes i en by en skulle tro du vil like.
Det er vel litt av poenget med TV, radio og strømmetjenester at man nettopp kan sitte på ræva og gjøre dette i stedet for å måtte reke hit og dit. Byen har jeg vært i fra før, men drar gjerne tilbake. Det er mer enn nok å gjøre der. Men nå handlet denne tråden om vår mediehverdag.
At det meste er et bål av møl, er ikke noe verken du eller jeg kan endre. Jeg mener at hvis man leter, kan man fortsatt finne en del gull hos NRK. Utover det, leter jeg meg frem til filmer, noen få TV-serier og podkaster som gir meg noe.
En fortalte meg en gang å holde støyen uten ved å omgi meg med kvalitet. Men som med alle kloke sitater og utsagn, fulgte det ikke med en oppskrift på hvordan denne gangen heller.
Men har du egentlig fått med deg essensen av det vi kritiserer? Når du nevner gull hos NRK, hva slags nye ting hos NRK er i så fall bra? Jeg har nevnt "Toje om Norge", men ellers er det så å si ingenting å skrive hjem om de siste fem årene.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

GiPazzini_85 skrev: lør mai 28, 2022 9:59 pm
MatsEn89 skrev: man mai 16, 2022 2:05 pm Et knakende godt intervju bl.a om NRK. Mye bedre enn alt på nrk radio og en del om problemstillingene i NRK
Jævlig bekymringsfullt det han sier om de der "Side om side"-greiene. Det skal bare lages kose-TV, selv når det gjelder komedie. Selv har jeg alltid likt Radioresepsjonen nettopp fordi de har pratet piss og turt i gi litt faen. Men både Sagen-brødrene og Tjøstheim har jo solgt seg til slike fryktelig kjedelige kose-serier som "Side om side", "Lilyhammer", "Presten" etc de siste årene.
Tore "avslørte" blant annet at han stemmer MDG i den podcasten han laget sammen med Harald Eia på podme.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

GiPazzini_85 skrev: lør mai 28, 2022 10:43 pm
LANISTA skrev: lør mai 28, 2022 10:14 pm
GiPazzini_85 skrev: lør mai 28, 2022 10:02 pm

Det er vel litt av poenget med TV, radio og strømmetjenester at man nettopp kan sitte på ræva og gjøre dette i stedet for å måtte reke hit og dit. Byen har jeg vært i fra før, men drar gjerne tilbake. Det er mer enn nok å gjøre der. Men nå handlet denne tråden om vår mediehverdag.
At det meste er et bål av møl, er ikke noe verken du eller jeg kan endre. Jeg mener at hvis man leter, kan man fortsatt finne en del gull hos NRK. Utover det, leter jeg meg frem til filmer, noen få TV-serier og podkaster som gir meg noe.
En fortalte meg en gang å holde støyen uten ved å omgi meg med kvalitet. Men som med alle kloke sitater og utsagn, fulgte det ikke med en oppskrift på hvordan denne gangen heller.
Men har du egentlig fått med deg essensen av det vi kritiserer? Når du nevner gull hos NRK, hva slags nye ting hos NRK er i så fall bra? Jeg har nevnt "Toje om Norge", men ellers er det så å si ingenting å skrive hjem om de siste fem årene.
Greit, så hadde jeg ikke fått med meg essensen. Og ja, det aller meste er dårligere i dag. Selv NRK. Allikevel finner jeg fra tid til annen ting på Nrk.no som det er verdt å lytte til. Se på NRK gjør jeg sjeldent.
Hvis jeg også skal være surmaga, så er det aller verste for meg hvordan dette Marvel-universet stjeler ressurser fra å lage filmer som er for voksne. For disse Marvelfilmene kan da vel ikke være for voksne.
Utover det, så registrerer jeg et forfall i de fleste mediekanaler og bruker ikke mye energi på det. Jeg finner en podkast her og der og en film i ny og ne som er henholdsvis lyttverdig og severdig.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

LANISTA skrev: søn mai 29, 2022 10:48 am
GiPazzini_85 skrev: lør mai 28, 2022 10:43 pm
LANISTA skrev: lør mai 28, 2022 10:14 pm

At det meste er et bål av møl, er ikke noe verken du eller jeg kan endre. Jeg mener at hvis man leter, kan man fortsatt finne en del gull hos NRK. Utover det, leter jeg meg frem til filmer, noen få TV-serier og podkaster som gir meg noe.
En fortalte meg en gang å holde støyen uten ved å omgi meg med kvalitet. Men som med alle kloke sitater og utsagn, fulgte det ikke med en oppskrift på hvordan denne gangen heller.
Men har du egentlig fått med deg essensen av det vi kritiserer? Når du nevner gull hos NRK, hva slags nye ting hos NRK er i så fall bra? Jeg har nevnt "Toje om Norge", men ellers er det så å si ingenting å skrive hjem om de siste fem årene.
Greit, så hadde jeg ikke fått med meg essensen. Og ja, det aller meste er dårligere i dag. Selv NRK. Allikevel finner jeg fra tid til annen ting på Nrk.no som det er verdt å lytte til. Se på NRK gjør jeg sjeldent.
Hvis jeg også skal være surmaga, så er det aller verste for meg hvordan dette Marvel-universet stjeler ressurser fra å lage filmer som er for voksne. For disse Marvelfilmene kan da vel ikke være for voksne.
Utover det, så registrerer jeg et forfall i de fleste mediekanaler og bruker ikke mye energi på det. Jeg finner en podkast her og der og en film i ny og ne som er henholdsvis lyttverdig og severdig.
Men nå var spørsmålet hva som du mener er bra hos NRK om dagen.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

GiPazzini_85 skrev: søn mai 29, 2022 11:42 am
LANISTA skrev: søn mai 29, 2022 10:48 am
GiPazzini_85 skrev: lør mai 28, 2022 10:43 pm

Men har du egentlig fått med deg essensen av det vi kritiserer? Når du nevner gull hos NRK, hva slags nye ting hos NRK er i så fall bra? Jeg har nevnt "Toje om Norge", men ellers er det så å si ingenting å skrive hjem om de siste fem årene.
Greit, så hadde jeg ikke fått med meg essensen. Og ja, det aller meste er dårligere i dag. Selv NRK. Allikevel finner jeg fra tid til annen ting på Nrk.no som det er verdt å lytte til. Se på NRK gjør jeg sjeldent.
Hvis jeg også skal være surmaga, så er det aller verste for meg hvordan dette Marvel-universet stjeler ressurser fra å lage filmer som er for voksne. For disse Marvelfilmene kan da vel ikke være for voksne.
Utover det, så registrerer jeg et forfall i de fleste mediekanaler og bruker ikke mye energi på det. Jeg finner en podkast her og der og en film i ny og ne som er henholdsvis lyttverdig og severdig.
Men nå var spørsmålet hva som du mener er bra hos NRK om dagen.
https://radio.nrk.no/podkast/hele_historien
https://radio.nrk.no/podkast/hele_histo ... 24c865c439
https://radio.nrk.no/podkast/to_hvite_menn
https://radio.nrk.no/podkast/hele_histo ... -magnussen
https://radio.nrk.no/podkast/hele_histo ... /kidnappet

For å nevne noe. Det er gjort et stykke arbeid her som skiller NRK fra mye annet.
Men det er vel smak og behag

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

LANISTA skrev: søn mai 29, 2022 12:36 pm
GiPazzini_85 skrev: søn mai 29, 2022 11:42 am
LANISTA skrev: søn mai 29, 2022 10:48 am

Greit, så hadde jeg ikke fått med meg essensen. Og ja, det aller meste er dårligere i dag. Selv NRK. Allikevel finner jeg fra tid til annen ting på Nrk.no som det er verdt å lytte til. Se på NRK gjør jeg sjeldent.
Hvis jeg også skal være surmaga, så er det aller verste for meg hvordan dette Marvel-universet stjeler ressurser fra å lage filmer som er for voksne. For disse Marvelfilmene kan da vel ikke være for voksne.
Utover det, så registrerer jeg et forfall i de fleste mediekanaler og bruker ikke mye energi på det. Jeg finner en podkast her og der og en film i ny og ne som er henholdsvis lyttverdig og severdig.
Men nå var spørsmålet hva som du mener er bra hos NRK om dagen.
https://radio.nrk.no/podkast/hele_historien
https://radio.nrk.no/podkast/hele_histo ... 24c865c439
https://radio.nrk.no/podkast/to_hvite_menn
https://radio.nrk.no/podkast/hele_histo ... -magnussen
https://radio.nrk.no/podkast/hele_histo ... /kidnappet

For å nevne noe. Det er gjort et stykke arbeid her som skiller NRK fra mye annet.
Men det er vel smak og behag
For mye "True crime" der. Begynner å gå dugelig lei at alle skal drive med det. Og det er temmelig ironisk å kalle det for "Hele historien" og så er episodene på knappe litt over en halvtime. Omtrent som med "Oppdatert" som burde hett for "For deg som ikke ser eller leser nyheter" i stedet.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Forsåvidt enig i det.
Har bare det ikke i meg å konkludere med at alt er dritt. Når folk sier det, har jeg tatt meg i å kontre med; lag det bedre!
Jeg skal ikke si det til deg da du i over et tiår har vist at du kan produsere selv. Tenker da først og fremst på informative oppdateringer om Serie A.
Detaljene i det du har gjort det vitner vel også om at du er over gjennomsnittet kritisk til nivået på medieinformasjon.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

"Prænkesisten"....Humorinnslag som NRK nesten tvinger deg til å se på sine nettsider. Er snart så man blir tvunget å se et par videoer av dette før man går inn på en artikkel. Fryktelig dårlige greier. Virker nokså skriptet. NRK har jo vært flinke til å støte ut dem som kan å lage humor og sitter igjen med en del folk i 30-årene som liksom skal henvende seg til "ungdommen".

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

MatsEn89 skrev: man mai 16, 2022 2:05 pm Et knakende godt intervju bl.a om NRK. Mye bedre enn alt på nrk radio og en del om problemstillingene i NRK
Og der måtte Wee si opp jobben i NRK for å ikke la NRK sluke opp podcasten hans. Var faktisk ikke klar over at Wee fremdeles var i NRK. Noen som vet hva han drev med den siste tiden der?

Oslogg123
Innlegg: 505

Legg inn av Oslogg123 »

Vg-lista: Hvorfor må de dra fram denne kvalme spekkhoggeren fra VGTV som tror han er en Hollywood stjerne hvert eneste år??

Strider

Legg inn av Strider »

GiPazzini_85 skrev: ons jun 15, 2022 4:29 pm
MatsEn89 skrev: man mai 16, 2022 2:05 pm Et knakende godt intervju bl.a om NRK. Mye bedre enn alt på nrk radio og en del om problemstillingene i NRK
Og der måtte Wee si opp jobben i NRK for å ikke la NRK sluke opp podcasten hans. Var faktisk ikke klar over at Wee fremdeles var i NRK. Noen som vet hva han drev med den siste tiden der?
Eia fikk vel en siste advarsel før han ville bli kastet ut av rødt left wing woke kultur- eliten i Norge da han hadde Hjernevask serien om Intelligens om noen raser var mindre intelligente.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

For å legge til noe noe drittkasting over her som noen kanskje ikke skjønner men som drittkasteren skjønte: Birth of a Nation er en rasistisk propagandafilm i svart-hvitt fra 1915 som forherliger Ku Klux Klan og lynsjinger av afro-amerikanere. Når drittslengeren legger dette i svar til meg er det derfor for å kaste dritt og drive med personangrep. Om man ikke liker overtydelige woke-filmer i 2022 så betyr jo det at man elsker KKK og rasismepropaganda ifølge drtittslengerne.

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Birth_of_a_Nation

steponit

Legg inn av steponit »

Morromann skrev: ons jun 22, 2022 9:38 am For å legge til noe noe drittkasting over her som noen kanskje ikke skjønner men som drittkasteren skjønte: Birth of a Nation er en rasistisk propagandafilm i svart-hvitt fra 1915 som forherliger Ku Klux Klan og lynsjinger av afro-amerikanere. Når drittslengeren legger dette i svar til meg er det derfor for å kaste dritt og drive med personangrep. Om man ikke liker overtydelige woke-filmer i 2022 så betyr jo det at man elsker KKK og rasismepropaganda ifølge drtittslengerne.

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Birth_of_a_Nation
Vi så den faktisk som en del av pensum på filmstudier på universitetet i Trondheim, så den regnes i det minste som en viktig filmhistorisk film selv om innholdet jo ikke har tålt tidens tann like godt.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Dette er en fengende serie :
https://tv.nrk.no/serie/the-responder

fargerik

Legg inn av fargerik »

Hver dag før Dax18 går også en episode av denne serien, som har holdt på i lange tider.
Ganske lugne saker, med et frodig persongalleri.
https://tv.nrk.no/serie/med-hjartet-paa ... n/sesong/1

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

steponit skrev: ons jun 22, 2022 9:41 am
Morromann skrev: ons jun 22, 2022 9:38 am For å legge til noe noe drittkasting over her som noen kanskje ikke skjønner men som drittkasteren skjønte: Birth of a Nation er en rasistisk propagandafilm i svart-hvitt fra 1915 som forherliger Ku Klux Klan og lynsjinger av afro-amerikanere. Når drittslengeren legger dette i svar til meg er det derfor for å kaste dritt og drive med personangrep. Om man ikke liker overtydelige woke-filmer i 2022 så betyr jo det at man elsker KKK og rasismepropaganda ifølge drtittslengerne.

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Birth_of_a_Nation
Vi så den faktisk som en del av pensum på filmstudier på universitetet i Trondheim, så den regnes i det minste som en viktig filmhistorisk film selv om innholdet jo ikke har tålt tidens tann like godt.
I know, men vedkommende debattant slengte dette inn utelukkende for å komme med spydigheter og han vet at han gjorde det. Noen får dopaminkick av slikt.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

GiPazzini_85 skrev: lør mai 28, 2022 9:52 pm Og det er ikke bare vi i tråden her som begynner å bli fortvilte. På Nyhetsmorgen i P2 for en 3-4 uker siden spurte neket Birger Kolsrud Jåsund en av serie- og filmanmelderne i kanalen om følgende: "- Det er jo veldig mange serier hos de forskjellige strømmetjenestene om dagen. Kan man si at kvaliteten på serier er høyere nå enn for en del år tilbake?" (Jåsund) Film- og serie-anmelderen: "Nei, snarere tvert imot vil jeg si...."
Jeg vil si at det mest interessante man finner nå er filmer/serier fra utenfor Vesten eller ihvertfall utenfor den anglo-amerikanske verden. Mens Hollywood har blitt dårligere har man blitt bedre på både film og TV i Latin-Amerika, Asia, Øst-Europa og Afrika. Og man finner bra filmer og historier som ikke har som hovedmål å selge politisk korrekte budskap.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

GiPazzini_85 skrev: lør mai 28, 2022 9:59 pm
MatsEn89 skrev: man mai 16, 2022 2:05 pm Et knakende godt intervju bl.a om NRK. Mye bedre enn alt på nrk radio og en del om problemstillingene i NRK
Jævlig bekymringsfullt det han sier om de der "Side om side"-greiene. Det skal bare lages kose-TV, selv når det gjelder komedie. Selv har jeg alltid likt Radioresepsjonen nettopp fordi de har pratet piss og turt i gi litt faen. Men både Sagen-brødrene og Tjøstheim har jo solgt seg til slike fryktelig kjedelige kose-serier som "Side om side", "Lilyhammer", "Presten" etc de siste årene.
Vil ikke akkurat påstå at "Lillyammer" var en "koseserie" da. Akkurat den serier brøt jo en del "barrierer" på hva som er "innafor".

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

Oslogg123 skrev: fre jun 17, 2022 9:36 pm Vg-lista: Hvorfor må de dra fram denne kvalme spekkhoggeren fra VGTV som tror han er en Hollywood stjerne hvert eneste år??
Hvem?

Må innrømme at jeg ikke følger med på dette showet og det er kanskje like greit. Det er jo noe som heter at det man ikke vet har man ikke vondt av å ikke vite så dette stemmer kanskje her.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

TylerDurdenNorway skrev: fre jun 17, 2022 9:45 pm Eia fikk vel en siste advarsel før han ville bli kastet ut av rødt left wing woke kultur- eliten i Norge da han hadde Hjernevask serien om Intelligens om noen raser var mindre intelligente.
Nå var det vel strengt talt, til Eias forsvar ikke han som påstod noe såpass drøyt; han intervjuet en meget kontroversiell og far out forsker i USA som påstod nettopp dette men som ikke har noen bred støtte i vitenskapsmiljøene på noen som helst måte.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

steponit skrev: ons jun 22, 2022 9:41 am
Morromann skrev: ons jun 22, 2022 9:38 am For å legge til noe noe drittkasting over her som noen kanskje ikke skjønner men som drittkasteren skjønte: Birth of a Nation er en rasistisk propagandafilm i svart-hvitt fra 1915 som forherliger Ku Klux Klan og lynsjinger av afro-amerikanere. Når drittslengeren legger dette i svar til meg er det derfor for å kaste dritt og drive med personangrep. Om man ikke liker overtydelige woke-filmer i 2022 så betyr jo det at man elsker KKK og rasismepropaganda ifølge drtittslengerne.

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Birth_of_a_Nation
Vi så den faktisk som en del av pensum på filmstudier på universitetet i Trondheim, så den regnes i det minste som en viktig filmhistorisk film selv om innholdet jo ikke har tålt tidens tann like godt.
Har jo lest at den har vært "skoledannende" innenfor tekniske kvaliteter hos tidlige stumfilmer men også der er den vel ganske oppskrytt og har vel fått den statusen den hadde der nettopp fordi det var den første langfilmen til D.W Griffith som var en av grunnleggerne av United Artists sammen med Charlie Chaplin, men det vil jo alltid være en belastning ved hans navn at han presterte å filmatisere det som var forherligelse av rasehat, en bok skrevet av en kristen fundamentalistisk rastisk pastor; filmen BLE faktisk fordømt som rasistisk av flere tilbake i 1915 og det sier seg selv at noe som ble beskyldt for rasistisk i 1915 faktisk må ha vært det i motsetning til mye av det våset i dag som blir beskyldt for rasisme men ikke er det.
Nei, om det er en film fra stumfilmens periode som virkelig er et mesterverk snakker vi om Metropois av Fritz Lang. Alle dystopiske sci-fi-filmers mot som
en rekke moderne sci-fi filmer har hentet inspirasjon fra.

Strider

Legg inn av Strider »

Morromann skrev: man jun 27, 2022 5:54 am
TylerDurdenNorway skrev: fre jun 17, 2022 9:45 pm Eia fikk vel en siste advarsel før han ville bli kastet ut av rødt left wing woke kultur- eliten i Norge da han hadde Hjernevask serien om Intelligens om noen raser var mindre intelligente.
Nå var det vel strengt talt, til Eias forsvar ikke han som påstod noe såpass drøyt; han intervjuet en meget kontroversiell og far out forsker i USA som påstod nettopp dette men som ikke har noen bred støtte i vitenskapsmiljøene på noen som helst måte.
All forskning tyder på at ikke alle raser har samme gjennomsnitt i intelligens. Men det godtat ikke de politisk korrekte.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»