Bare møl på TV, radio og strømmetjenester

Svar
Fazam

Re: Bare møl på TV, radio og strømmetjenester

Legg inn av Fazam »

GiPazzini_85 skrev: lør mar 11, 2023 11:13 pm Men så: Etter Kveldsnytt sendes "Hvorfor det?" for 158.gang. Ofte artige folk som er med, men konseptet er for slapt til at det blir noe morsomt. Etter dette skal det blåses støv av en CC Cowboys-konsert som også skal sendes i reprise. Og på NRK2 og NRK3 går Exit i loop hvor den ene kanalen tar over for den andre.
På torsdag var NRKs strategi en av sakene som ble gått igjennom på møtet til Kringkastingssrådet. Hvorfor er det ingen som tar tak i denne unødvendige loopingen av programmer?

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Fazam skrev: søn mar 12, 2023 8:03 am
GiPazzini_85 skrev: lør mar 11, 2023 11:13 pm Men så: Etter Kveldsnytt sendes "Hvorfor det?" for 158.gang. Ofte artige folk som er med, men konseptet er for slapt til at det blir noe morsomt. Etter dette skal det blåses støv av en CC Cowboys-konsert som også skal sendes i reprise. Og på NRK2 og NRK3 går Exit i loop hvor den ene kanalen tar over for den andre.
På torsdag var NRKs strategi en av sakene som ble gått igjennom på møtet til Kringkastingssrådet. Hvorfor er det ingen som tar tak i denne unødvendige loopingen av programmer?
Er vel rett og slett fordi de sliter med å fylle sendeflaten. Var i julen eller påsken at Cinema Paradiso gikk fem ganger. Det får være grenser for hvor mange ganger en film skal vises.

De bør kutte NRK3 når de sliter såpass med å få inn brukelige programmer. Kutt NRK3 og la barneprogrammene gå på NRK2 til kl.19.

Fazam

Legg inn av Fazam »

GiPazzini_85 skrev: søn mar 12, 2023 8:45 am De bør kutte NRK3 når de sliter såpass med å få inn brukelige programmer. Kutt NRK3 og la barneprogrammene gå på NRK2 til kl.19.
Det er vel ikke annet enn repriser på NRK3. De kan jo kutte sendingen når Super er ferdig med sine barneprogrammer, og ha TV-lyd fra radiokanalen med samme navn.

Barneprogrammene kan ikke gå på NRK2; da det er en avlastningskanal for sport.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Denne har jeg lyst til å se!

Narkojegerne! Ny serie på MAX der vi følger Senterpartiets Dordi Lerum og lensmann Olav i jakten på Tingvolls største bakmenn.
I kveldens episode: Dordi og Olav sjekker toalettene på Tingvoll Fjordhotell

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Er ikke vits å opprette en egen tråd for dette programmet så jeg bruker denne

Boligkjøp i blinde på TV3 starter i kveld
Så på Boligjakten med samme programleder (Karianne Amlie) tidligere og skal sjekke ut dette konseptet

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Til tross for utallige repriser som dere påpeker her, så finner jeg stadig mye bra i arkivet til NRK. Kan nok henge sammen med at jeg har sett veldig lite TV de siste 8-10 årene.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Elgen skrev: tor apr 13, 2023 6:49 pm Er ikke vits å opprette en egen tråd for dette programmet så jeg bruker denne

Boligkjøp i blinde på TV3 starter i kveld
Så på Boligjakten med samme programleder (Karianne Amlie) tidligere og skal sjekke ut dette konseptet
Hva går konseptet ut på? Skal man kjøpe bolig i blinde og håpe at man trives? Minner isåfall litt om programmet der folk faktisk giftet seg etter bare korte introduseringer.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

KingKongHalvor skrev: tor apr 13, 2023 7:02 pm
Elgen skrev: tor apr 13, 2023 6:49 pm Er ikke vits å opprette en egen tråd for dette programmet så jeg bruker denne

Boligkjøp i blinde på TV3 starter i kveld
Så på Boligjakten med samme programleder (Karianne Amlie) tidligere og skal sjekke ut dette konseptet
Hva går konseptet ut på? Skal man kjøpe bolig i blinde og håpe at man trives? Minner isåfall litt om programmet der folk faktisk giftet seg etter bare korte introduseringer.
Fra programomtalen:

Boligekspert Karianne Amlie får fullmakt til å forvalte fem familiers sparepenger i jakten på fem drømmehus. Husene oppleves som mareritt, før oppussingsjobben heldigvis begynner.

Fazam

Legg inn av Fazam »

KingKongHalvor skrev: tor apr 13, 2023 6:54 pm Til tross for utallige repriser som dere påpeker her, så finner jeg stadig mye bra i arkivet til NRK.
"Problemet" med det er jo at de fleste programmene som ligger der ikke blir sendt i reprise.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Fazam skrev: tor apr 13, 2023 8:34 pm
KingKongHalvor skrev: tor apr 13, 2023 6:54 pm Til tross for utallige repriser som dere påpeker her, så finner jeg stadig mye bra i arkivet til NRK.
"Problemet" med det er jo at de fleste programmene som ligger der ikke blir sendt i reprise.
Samt et annet problem, nemlig at man har holdt på i snart 15 år med å se på gamle TV-programmer. Begrenser seg litt hva man kan ha gått glipp av av kvalitetsprogrammer da.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Fant ikke en Kongen befaler-tråd men jeg så finalen i går (litt sent ute altså)
En svak sesong, der Vidar Magnussen vinner soleklart. Leo Akiic prøvde ikke en gang og Hani er den minst morsomme (er flink men ikke morsom)
Vegard klarte seg helt fint som "vikar" for Atle men problemet var deltagerne. Lars Berrum var min favoritt for å si noe positivt til slutt

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Elgen skrev: fre apr 14, 2023 10:16 am Lars Berrum var min favoritt for å si noe positivt til slutt
Da skjønner jeg at det har vært en svak sesong 😊 (ble i alle fall dritt lei av ham i sesong 1 av "Ikke lov å le på hytta")

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

JODDEMM skrev: fre apr 14, 2023 10:24 am
Elgen skrev: fre apr 14, 2023 10:16 am Lars Berrum var min favoritt for å si noe positivt til slutt
Da skjønner jeg at det har vært en svak sesong 😊 (ble i alle fall dritt lei av ham i sesong 1 av "Ikke lov å le på hytta")
"Ikke lov å le på hytta" er noe dritt så litt feil å sammenligne det med KB
Men han tenkte i hvert fall litt annerledes enn de andre på KB når han fikk en oppgave

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Dorte blir ny programleder i Farmen Kjendis:

https://www.tv2.no/underholdning/hadde- ... /15664301/

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Det Id-programmet i kveld er som forventet elendig. Bare fjas og uinteressant dilldall. Det kan nå umulig være noen som synes at dette er et greit program å se på om de skal feire Id?

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

GiPazzini_85 skrev: lør apr 22, 2023 9:11 pm Det Id-programmet i kveld er som forventet elendig. Bare fjas og uinteressant dilldall. Det kan nå umulig være noen som synes at dette er et greit program å se på om de skal feire Id?
Intensjonen er nok å informere alle oss andre som ikke feirer id, tror du ikke?

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

KingKongHalvor skrev: lør apr 22, 2023 9:15 pm
GiPazzini_85 skrev: lør apr 22, 2023 9:11 pm Det Id-programmet i kveld er som forventet elendig. Bare fjas og uinteressant dilldall. Det kan nå umulig være noen som synes at dette er et greit program å se på om de skal feire Id?
Intensjonen er nok å informere alle oss andre som ikke feirer id, tror du ikke?
Da får de nesten prøve på det da og ikke dille bort alt sammen. Dette er ikke akkurat folkeopplysning....

Fazam

Legg inn av Fazam »

KingKongHalvor skrev: lør apr 22, 2023 9:15 pm
GiPazzini_85 skrev: lør apr 22, 2023 9:11 pm Det Id-programmet i kveld er som forventet elendig. Bare fjas og uinteressant dilldall. Det kan nå umulig være noen som synes at dette er et greit program å se på om de skal feire Id?
Intensjonen er nok å informere alle oss andre som ikke feirer id, tror du ikke?
Spørsmålet er om dette er lørdagsunderholdning.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Fazam skrev: lør apr 22, 2023 11:10 pm
KingKongHalvor skrev: lør apr 22, 2023 9:15 pm
GiPazzini_85 skrev: lør apr 22, 2023 9:11 pm Det Id-programmet i kveld er som forventet elendig. Bare fjas og uinteressant dilldall. Det kan nå umulig være noen som synes at dette er et greit program å se på om de skal feire Id?
Intensjonen er nok å informere alle oss andre som ikke feirer id, tror du ikke?
Spørsmålet er om dette er lørdagsunderholdning.
Det er verken folkeopplysning, inkluderende eller lørdagsunderholdning. Det er bare bedritent elendig.

Oslogg123
Innlegg: 505

Legg inn av Oslogg123 »

Merkelig at muslimene skal få et direktesendt program for å feire dere høytid, mens alle de som feirer jul alene blir avspist med de samme reprisene år etter år!!
Dessuten så tror jeg at det er svært få muslimer som ser på dette!

Oslogg123
Innlegg: 505

Legg inn av Oslogg123 »

KingKongHalvor skrev: lør apr 22, 2023 9:15 pm
GiPazzini_85 skrev: lør apr 22, 2023 9:11 pm Det Id-programmet i kveld er som forventet elendig. Bare fjas og uinteressant dilldall. Det kan nå umulig være noen som synes at dette er et greit program å se på om de skal feire Id?
Intensjonen er nok å informere alle oss andre som ikke feirer id, tror du ikke?
Nesten like kleint som «Invandrare før svenskar» som SVT sender.
« Svensk frågesport från 2023. Andra säsongen av multikulti-frågesporten. Tre tävlande, Sveriges roligaste panel, galna lögner och sanningar - vilken svenne vet mest om alla kulturer i Sverige? I slutändan står en vinnare kvar med ett diplom för förtjänstfulla insatser i sin IFS-utbildning. Programledare är Ahmed Berhan. Episode: Vad är blattesprutan? Och vem kapade Mix Megapol 2017? Svaren får du i säsongens sista avsnitt av Sveriges mest multikultiga frågesport.»

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

"Det er jo bare barn, gamle folk og homofile som ser på Grand Prix" sa Steinar Sagen. Nå er det tydeligvis i gang igjen. Har det ikke nettopp vært Grand Prix for en stund siden? Synes det er Grand Prix nesten hver eneste helg.

Fazam

Legg inn av Fazam »

GiPazzini_85 skrev: lør mai 13, 2023 9:01 pm "Det er jo bare barn, gamle folk og homofile som ser på Grand Prix" sa Steinar Sagen.
Rimelig morsomt da han selv i flere år har spilt en homofil karakter på NRK...

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Fazam skrev: lør mai 13, 2023 9:21 pm
GiPazzini_85 skrev: lør mai 13, 2023 9:01 pm "Det er jo bare barn, gamle folk og homofile som ser på Grand Prix" sa Steinar Sagen.
Rimelig morsomt da han selv i flere år har spilt en homofil karakter på NRK...
Det er nå ikke noen selvmotsigelse i det?

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Bare Pride-gnål på mange av kanalene i dag (også), spesielt NRK1 som skal tvinge i oss dette på lik linje med de elendige 17.mai-sendingene sine. Var innom på kaffe hos min tilårskomne bestemor som er regelrett deprimert over hvor mye dårlig det er som går på TV. Selv om hun ikke liker sykling så tvinger hun seg selv til å slå ihjel tiden med dette nå som Tour de France har startet.

Gikk gjennom kanallisten tidligere i dag. Ikke mindre enn seks programmer om boligkjøp eller boligoppussing gikk samtidig. TV2 prøver seg med noe elendige nyinnspillinger av Agatha Christie.

Og ellers går Ringenes Herre og andre filmer på repeat på de andre kanalene.

Fazam

Legg inn av Fazam »

GiPazzini_85 skrev: lør jul 01, 2023 11:13 pm Bare Pride-gnål på mange av kanalene i dag (også), spesielt NRK1 som skal tvinge i oss dette på lik linje med de elendige 17.mai-sendingene sine. Var innom på kaffe hos min tilårskomne bestemor som er regelrett deprimert over hvor mye dårlig det er som går på TV. Selv om hun ikke liker sykling så tvinger hun seg selv til å slå ihjel tiden med dette nå som Tour de France har startet.

Gikk gjennom kanallisten tidligere i dag. Ikke mindre enn seks programmer om boligkjøp eller boligoppussing gikk samtidig. TV2 prøver seg med noe elendige nyinnspillinger av Agatha Christie.

Og ellers går Ringenes Herre og andre filmer på repeat på de andre kanalene.
Liker hun 17.mai-sendingene til NRK?

Hvis man ikke er interessert i sykkel, friidrett, tennis og fotball, er det stort sett ingenting nytt som vises på sommeren.

Nedprioriteringen av aldersgruppen som ikke er flittige brukere av nett-TV blir bare mer og mer synlig. De har også blitt nedprioritert når det gjelder radio.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Fazam skrev: søn jul 02, 2023 12:03 pm
GiPazzini_85 skrev: lør jul 01, 2023 11:13 pm Bare Pride-gnål på mange av kanalene i dag (også), spesielt NRK1 som skal tvinge i oss dette på lik linje med de elendige 17.mai-sendingene sine. Var innom på kaffe hos min tilårskomne bestemor som er regelrett deprimert over hvor mye dårlig det er som går på TV. Selv om hun ikke liker sykling så tvinger hun seg selv til å slå ihjel tiden med dette nå som Tour de France har startet.

Gikk gjennom kanallisten tidligere i dag. Ikke mindre enn seks programmer om boligkjøp eller boligoppussing gikk samtidig. TV2 prøver seg med noe elendige nyinnspillinger av Agatha Christie.

Og ellers går Ringenes Herre og andre filmer på repeat på de andre kanalene.
Liker hun 17.mai-sendingene til NRK?

Hvis man ikke er interessert i sykkel, friidrett, tennis og fotball, er det stort sett ingenting nytt som vises på sommeren.

Nedprioriteringen av aldersgruppen som ikke er flittige brukere av nett-TV blir bare mer og mer synlig. De har også blitt nedprioritert når det gjelder radio.
Nei, hun liker ikke sånt Hasnaoui-ræl.

Men fotball og friidrett liker hun. Hun ser mye vintersport i vinterhalvåret.

Det er nå helt vilt det som skjer på radiofronten. Selv gamliskanalen P1+ fremstår tidvis som ung og hipp. Skjønner ikke helt hva slags folk de prøver å treffe hos NRK Radio. Eldreradio er vel mer for voksne uføre og arbeidsledige, mens ungdomsradio retter seg mot en målgruppe som ikke finnes. Kulturkanalen P2 er for hjemmeværende damer rundt Marienlystkuvøsen som er for vinmarinerte til å orke å være kulturelle.

Fazam

Legg inn av Fazam »

GiPazzini_85 skrev: søn jul 02, 2023 12:40 pm Det er nå helt vilt det som skjer på radiofronten. Selv gamliskanalen P1+ fremstår tidvis som ung og hipp. Skjønner ikke helt hva slags folk de prøver å treffe hos NRK Radio. Eldreradio er vel mer for voksne uføre og arbeidsledige, mens ungdomsradio retter seg mot en målgruppe som ikke finnes.
Nei. Som jeg har belyst i Reprisekanalen-tråden, er det merkelig at de bruker penger på både mpetre og P3.

Musikken som egentlig hører hjemme på P13 er nå å høre i perioder på P1+. Forøvrig skammelig at lytterne blir avspist på hverdagene med kun 4 timer nytt stoff. Ellers er det samsending med P2 og jukebox i loop.

NRK bryr seg alt for lite om den generasjonen som har vokst opp, siden statskanalen startet med fjernsyn. At det er den aldersgruppen som bruker deres sendinger mest har tydeligvis lite å si.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»