Kaffeslabberaset

Svar
Bjoro33

Re: Kaffeslabberaset

Legg inn av Bjoro33 »

Vært en snartur oppe i fjellene.. turer så langt kroppen holder i sol og litt vind. Hus til salgs der oppe. Grubler litt på det. Vi får bare denne muligheten. Se hva vi får for det ene hust i byen, så kanskje.....

SirJames

Legg inn av SirJames »

Bjoro33 skrev: tor mai 18, 2023 11:39 am Vært en snartur oppe i fjellene.. turer så langt kroppen holder i sol og litt vind. Hus til salgs der oppe. Grubler litt på det. Vi får bare denne muligheten. Se hva vi får for det ene hust i byen, så kanskje.....
Hvilke fjell snakker vi om?

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

SirJames skrev: tor mai 18, 2023 11:44 am
Bjoro33 skrev: tor mai 18, 2023 11:39 am Vært en snartur oppe i fjellene.. turer så langt kroppen holder i sol og litt vind. Hus til salgs der oppe. Grubler litt på det. Vi får bare denne muligheten. Se hva vi får for det ene hust i byen, så kanskje.....
Hvilke fjell snakker vi om?
Rondane

SirJames

Legg inn av SirJames »

Bjoro33 skrev: tor mai 18, 2023 1:26 pm
SirJames skrev: tor mai 18, 2023 11:44 am
Bjoro33 skrev: tor mai 18, 2023 11:39 am Vært en snartur oppe i fjellene.. turer så langt kroppen holder i sol og litt vind. Hus til salgs der oppe. Grubler litt på det. Vi får bare denne muligheten. Se hva vi får for det ene hust i byen, så kanskje.....
Hvilke fjell snakker vi om?
Rondane
Akkurat.

Vel, løp og kjøp....Carpe Diem.

Sentry

Legg inn av Sentry »

Bjoro33 skrev: tor mai 18, 2023 11:39 am Vært en snartur oppe i fjellene.. turer så langt kroppen holder i sol og litt vind. Hus til salgs der oppe. Grubler litt på det. Vi får bare denne muligheten. Se hva vi får for det ene hust i byen, så kanskje.....
Utfordrende med slike sjanser som man vet er unike. Og fritende. Håper det blir som det skal bli og at dere får kabalen til å gå opp.

Det ble ikke noen feiring her i går. Var på jobb fra godt før 0500 til henimot 1700, og så var det en time i bil og en time med bondeplikter før jeg dusjet og dro ut for å kjøpe en is sånn at jeg i alle fall holdt på DEN tradisjonen. Men jeg må innrømme at rullegardinet gikk ned relativt tidlig når jeg fikk plassert meg i godstolen. Og da er det bare å pelle seg til sengs.

Snart helg. Det skal bli deilig. Hvis det ikke regner skal jeg får brukt opp noen liter diesel og klippet både her og der. Mye gress nå, og siste par ukene har vært usedvanlig våte slik at klipping har måttet vente. Vi har fått henimot 450mm regn, og det er i meste laget på så kort tid. Et par dager med stengt vei pga oversvømmelse, men ellers ingen problemer som er verd å nevne.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Fornøyd med min 17. mai-feiring i Berlin. Hørte noen nordmenn den dagen også, men da hadde heller ikke pynta seg. Det var jo fint vær her i Oslo også, så jeg kunne jo fint overlevd her også, men synes nå engang at det er passende å reise bort når man ikke har noen forpliktelser. For øvrig - en pussighet - jeg sa til mine kolleger og et par andre at jeg angret litt på Berlin-bestillingen da jeg så på langtidsvarselet. Men ble meldingene kraftig forbedret, og jeg fikk stort sett lettskya-sol - dog ingen sommervarme. I samme slengen kommentere jeg at jeg heretter skal legge 17. mai og dagene rundt til Malaga og rundt der i stedet, men sannelig - der slo jo det til med temmelig regnfulle dager akkurat i år...

... så en får ikke være så kategorisk. Rolig lørdag i heimen. Skal kikke litt på cupfinalen. Dessverre litt småforkjøla, så legger en liten demping på lysten til å lage god mat og utnytte sola til fulle.

Samtidig - detter jo den beste tida på hele året. Røde dager - reiseaktivitet, mulighet for utepils, rosevin og asparges - de nærmeste ukene byr på nok en langhelg, ikke for mye stress på jobb, liten hyggelig jobbtur til Tallinn og bare om 4 uker er det klart for årets sommerferie. Bedre tid på året er jo det ikke mulig å få!

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

DoktorS skrev: lør mai 20, 2023 10:53 am Fornøyd med min 17. mai-feiring i Berlin. Hørte noen nordmenn den dagen også, men da hadde heller ikke pynta seg. Det var jo fint vær her i Oslo også, så jeg kunne jo fint overlevd her også, men synes nå engang at det er passende å reise bort når man ikke har noen forpliktelser. For øvrig - en pussighet - jeg sa til mine kolleger og et par andre at jeg angret litt på Berlin-bestillingen da jeg så på langtidsvarselet. Men ble meldingene kraftig forbedret, og jeg fikk stort sett lettskya-sol - dog ingen sommervarme. I samme slengen kommentere jeg at jeg heretter skal legge 17. mai og dagene rundt til Malaga og rundt der i stedet, men sannelig - der slo jo det til med temmelig regnfulle dager akkurat i år...

... så en får ikke være så kategorisk. Rolig lørdag i heimen. Skal kikke litt på cupfinalen. Dessverre litt småforkjøla, så legger en liten demping på lysten til å lage god mat og utnytte sola til fulle.

Samtidig - detter jo den beste tida på hele året. Røde dager - reiseaktivitet, mulighet for utepils, rosevin og asparges - de nærmeste ukene byr på nok en langhelg, ikke for mye stress på jobb, liten hyggelig jobbtur til Tallinn og bare om 4 uker er det klart for årets sommerferie. Bedre tid på året er jo det ikke mulig å få!
Helt enig. Beste tiden dette og i dag er det sommer i skien.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

Er Oslo stor nok for hangarskipet Gerald Ford og den hvite hvalen Hvaldimir ?
Begge i i Oslo og jeg og to kompiser så skipet fra Bækkelaget i dag
Jeg burde vel også se Hvaldimir
Men hvor er han ?
Hadde vært greit med en avtale i morgen kl 1500 et eller annet sted.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

Et bakeri i Avon i Connecticut i USA ble denne uken utsatt for et frekt tyveri: En svartbjørn braste inn i garasjen deres, fortærte rundt 60 cupcakes og forsvant igjen.

Tyveriet skjedde da de ansatte skulle laste søtsakene inn i en varebil for levering, skriver nyhetsbyrået AP.

En slankekur venter ?

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Deil7g pinse på hytta. Litt jobbing. Utvidet dorommet til det doble. Parkett på gulvet, og startet installering av brenndo. Men manglet ledning til elektrisk tenning av gassen.
Dårlig planlegging, og kanskje litt mangelfull bruksanvisning.
Bare meg og min fru. Jeg satte henne i gang på snekkerjobb med å sette opp to små, nye vegger. Ivrig som f, og lærevillig til tusen.
Må bare igjennom noen knep med tommestokk som å la være å sage den i to, brette ut alle ledd når en tar mål osv. Altså alle de feilene jeg har gjort selv.
Hun tror det er katastrofe å ødelegge tommestokker , men det har jeg sikkert ti av bare på hytta. Kjøpt, knabbet og lånt er de alle sammen...
Sol, og solbrent ble jeg til gnags..

Sentry

Legg inn av Sentry »

Bjoro33 skrev: man mai 29, 2023 11:39 pm Deil7g pinse på hytta. Litt jobbing. Utvidet dorommet til det doble. Parkett på gulvet, og startet installering av brenndo. Men manglet ledning til elektrisk tenning av gassen.
Dårlig planlegging, og kanskje litt mangelfull bruksanvisning.
Bare meg og min fru. Jeg satte henne i gang på snekkerjobb med å sette opp to små, nye vegger. Ivrig som f, og lærevillig til tusen.
Må bare igjennom noen knep med tommestokk som å la være å sage den i to, brette ut alle ledd når en tar mål osv. Altså alle de feilene jeg har gjort selv.
Hun tror det er katastrofe å ødelegge tommestokker , men det har jeg sikkert ti av bare på hytta. Kjøpt, knabbet og lånt er de alle sammen...
Sol, og solbrent ble jeg til gnags..
Høres jo aldeles perfekt ut! Tommestokker er forbruksvare, og uansett hvor mange man har husker man ikke hvor man har lagt dem. Ja - og unger har en tendens til å åpne tommestokken på en måte som produsenten ikke hadde tenkt, og da blir det raskt behov for en ny...

Jeg er medlem av noen facebook-grupper for amatørsnekkere, og fra tid til annen dukker det opp en diskusjon om imperial vs metrisk - altså tommer eller centimeter? Mange amerikanere synes fremdeles det er enklere å forholde seg til brøker og tommemål, noe som for meg er komplett uforståelig. Siden det meste av materialer her borte selges i dimensjoner tilpasset tommemål, og en del verktøy også er kalibrert for dette blir det til at jeg stort sett holder meg til det når jeg lager noe. Men når det skal finregnes og presisjonsmåles bruker jeg millimeter. Ja, for det blir litt plundrete for meg når jeg f eks har 1/8" som skal deles i tre.

Skulle gjerne hatt fargerik her nå. Vi har en vannlekkasje under bakken et eller annet sted og prøver å finne ut hvor. Så langt uten hell.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Sentry skrev: tir mai 30, 2023 1:43 pm
Bjoro33 skrev: man mai 29, 2023 11:39 pm Deil7g pinse på hytta. Litt jobbing. Utvidet dorommet til det doble. Parkett på gulvet, og startet installering av brenndo. Men manglet ledning til elektrisk tenning av gassen.
Dårlig planlegging, og kanskje litt mangelfull bruksanvisning.
Bare meg og min fru. Jeg satte henne i gang på snekkerjobb med å sette opp to små, nye vegger. Ivrig som f, og lærevillig til tusen.
Må bare igjennom noen knep med tommestokk som å la være å sage den i to, brette ut alle ledd når en tar mål osv. Altså alle de feilene jeg har gjort selv.
Hun tror det er katastrofe å ødelegge tommestokker , men det har jeg sikkert ti av bare på hytta. Kjøpt, knabbet og lånt er de alle sammen...
Sol, og solbrent ble jeg til gnags..
Høres jo aldeles perfekt ut! Tommestokker er forbruksvare, og uansett hvor mange man har husker man ikke hvor man har lagt dem. Ja - og unger har en tendens til å åpne tommestokken på en måte som produsenten ikke hadde tenkt, og da blir det raskt behov for en ny...

Jeg er medlem av noen facebook-grupper for amatørsnekkere, og fra tid til annen dukker det opp en diskusjon om imperial vs metrisk - altså tommer eller centimeter? Mange amerikanere synes fremdeles det er enklere å forholde seg til brøker og tommemål, noe som for meg er komplett uforståelig. Siden det meste av materialer her borte selges i dimensjoner tilpasset tommemål, og en del verktøy også er kalibrert for dette blir det til at jeg stort sett holder meg til det når jeg lager noe. Men når det skal finregnes og presisjonsmåles bruker jeg millimeter. Ja, for det blir litt plundrete for meg når jeg f eks har 1/8" som skal deles i tre.

Skulle gjerne hatt fargerik her nå. Vi har en vannlekkasje under bakken et eller annet sted og prøver å finne ut hvor. Så langt uten hell.
I forrige århundre hadde vi tommestokker med metrisk på den ene siden og disse tommegreiene på dn andre siden.
Det skal ikke være lett. Verden bruker meter, millimeter og det der. IKKE FAEN OM USA SKAL DET!!!!!
Vil du ha meter, centimeter eller millimeter? Bytt land.
Vannlekkasje? Jeg sier til deg som til min søsters eldste barn.....Kontakt en rørlegger. Jeg er skrøpelig. Grei i hue, men kroppen er nedadgående.
Uansett når det gjelder rørene i Texas er det vel der som her. Får du ikke noe greie på det, kan du betale en eller annen for å fikse det?
Det er forøvrig fin sommer og passe varmt vær her i Fredrikstad, bare for å nevne det.
Livet dreier seg mest om å sløgge og spise ting fra drivhuset.
Jeg skal snart starte gressklipperen. Om tre timer er det steike grusomt varmt her. Jeg tar en økt litt tidlig-ish, og klokka halv tolv er det siesta i skyggen.

strandereng

Legg inn av strandereng »

Hei slabberanter!
jeg har brennedo på hytta som funker bra. nydelig her, men har kommet i en alder hvor man virkelig må ta stilling til ting. selge? Er jo ikke udødelig, dessverre. er lettest å utsette slike handlinger. Er jo i fin form og nyter min daglige kaffe. I morgen skal jeg på systembolaget og storhandle nedbrytende produkter.
Tror jeg tar meg til en sjømatbutikk i samme slengen. Vi hörs!

Sentry

Legg inn av Sentry »

fargerik skrev: ons mai 31, 2023 8:59 am
Sentry skrev: tir mai 30, 2023 1:43 pm
Bjoro33 skrev: man mai 29, 2023 11:39 pm Deil7g pinse på hytta. Litt jobbing. Utvidet dorommet til det doble. Parkett på gulvet, og startet installering av brenndo. Men manglet ledning til elektrisk tenning av gassen.
Dårlig planlegging, og kanskje litt mangelfull bruksanvisning.
Bare meg og min fru. Jeg satte henne i gang på snekkerjobb med å sette opp to små, nye vegger. Ivrig som f, og lærevillig til tusen.
Må bare igjennom noen knep med tommestokk som å la være å sage den i to, brette ut alle ledd når en tar mål osv. Altså alle de feilene jeg har gjort selv.
Hun tror det er katastrofe å ødelegge tommestokker , men det har jeg sikkert ti av bare på hytta. Kjøpt, knabbet og lånt er de alle sammen...
Sol, og solbrent ble jeg til gnags..
Høres jo aldeles perfekt ut! Tommestokker er forbruksvare, og uansett hvor mange man har husker man ikke hvor man har lagt dem. Ja - og unger har en tendens til å åpne tommestokken på en måte som produsenten ikke hadde tenkt, og da blir det raskt behov for en ny...

Jeg er medlem av noen facebook-grupper for amatørsnekkere, og fra tid til annen dukker det opp en diskusjon om imperial vs metrisk - altså tommer eller centimeter? Mange amerikanere synes fremdeles det er enklere å forholde seg til brøker og tommemål, noe som for meg er komplett uforståelig. Siden det meste av materialer her borte selges i dimensjoner tilpasset tommemål, og en del verktøy også er kalibrert for dette blir det til at jeg stort sett holder meg til det når jeg lager noe. Men når det skal finregnes og presisjonsmåles bruker jeg millimeter. Ja, for det blir litt plundrete for meg når jeg f eks har 1/8" som skal deles i tre.

Skulle gjerne hatt fargerik her nå. Vi har en vannlekkasje under bakken et eller annet sted og prøver å finne ut hvor. Så langt uten hell.
I forrige århundre hadde vi tommestokker med metrisk på den ene siden og disse tommegreiene på dn andre siden.
Det skal ikke være lett. Verden bruker meter, millimeter og det der. IKKE FAEN OM USA SKAL DET!!!!!
Vil du ha meter, centimeter eller millimeter? Bytt land.
Vannlekkasje? Jeg sier til deg som til min søsters eldste barn.....Kontakt en rørlegger. Jeg er skrøpelig. Grei i hue, men kroppen er nedadgående.
Uansett når det gjelder rørene i Texas er det vel der som her. Får du ikke noe greie på det, kan du betale en eller annen for å fikse det?
Det er forøvrig fin sommer og passe varmt vær her i Fredrikstad, bare for å nevne det.
Livet dreier seg mest om å sløgge og spise ting fra drivhuset.
Jeg skal snart starte gressklipperen. Om tre timer er det steike grusomt varmt her. Jeg tar en økt litt tidlig-ish, og klokka halv tolv er det siesta i skyggen.
Jadda. Rørlegger har vært innom, og vi har eliminert et par muligheter. nestemann blir en kar som forstår seg på brønn og sånn. så det årnær seg nok. Alt som skal til er tid. Og penger.

Deilig vær her også nå. Litt over tredve røde og oppholdsvær. Førsteslåtten er like rundt hjørnet.

I kveld skal jeg være selskapelig.- Såpass at jeg dropper den drøye timen i bil etterpå og heller sover på hotell.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

strandereng skrev: tor jun 01, 2023 12:22 am Hei slabberanter!
jeg har brennedo på hytta som funker bra. nydelig her, men har kommet i en alder hvor man virkelig må ta stilling til ting. selge? Er jo ikke udødelig, dessverre. er lettest å utsette slike handlinger. Er jo i fin form og nyter min daglige kaffe. I morgen skal jeg på systembolaget og storhandle nedbrytende produkter.
Tror jeg tar meg til en sjømatbutikk i samme slengen. Vi hörs!
Hyggelig at du tok turen innom!
Ja, det kommer en tid hvor man må tenke over hva man kan klare. Selv er jeg 57, i arbeid og i stand til å ta vare på meg selv og kråkeleiligheten - enn så lenge. Sunnhetstegn at du vurderer det, men trur ikke du er der helt ennå.

Ta en tur på systemet, så slipper du å brenne selv, og krydde med johannesurt. Du kan bare drikke det med velbehag - til sild og hjembakt vørt. 😘

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Skal forresten en tur til Sverige i sommer. Gøteborg i juli, når verdens kuleste band kommer og spiller på Nya Ullevi. Coldplay er numero uno nå, så billettprisene minner om strømregningen i desember. Men var forutseende og bestilte hotell før billettene ble lagt ut for salg, i august i fjor, det var et sjakktrekk.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

Ryddet litt i pappesken med diverse papirer og bilder.
Et morsomt bilde, mor drikker kaffe på trappa
mens Oscar, diger hankatt, ser opp på døra
noe som betydde at han ville inn
Han var innekatt og det var også søstera hans, Lille.
Et herlig situasjon som jeg husker skjedde noen ganger.
De har vært borte endel år nå, mor og kattene.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Sløgge dager i sommervarmen. Jeg lar ikke krana renne, da. Selv om jeg ikke har vannmåler. Mikkel lot krana renne i ett år, fordi innekatten likte å drikke rennende vann. Regninga kom på småfriske 91.465 kroner. Uff.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

fargerik skrev: tir jun 06, 2023 4:07 pm Sløgge dager i sommervarmen. Jeg lar ikke krana renne, da. Selv om jeg ikke har vannmåler. Mikkel lot krana renne i ett år, fordi innekatten likte å drikke rennende vann. Regninga kom på småfriske 91.465 kroner. Uff.
Dyr katt.
Selv om min avdøde mor sikkert syntes kattene var verdt alt som fulgte med.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Oh happyy day!!
Svar på ct i dag, og de finner ikke noe skit.
Så da kjøpte vi hus, og bestiller kinamat til i kveld

Brukeravatar
Jaauda
Innlegg: 1917

Legg inn av Jaauda »

Bjoro33 skrev: tir jun 06, 2023 5:10 pm Oh happyy day!!
Svar på ct i dag, og de finner ikke noe skit.
Så da kjøpte vi hus, og bestiller kinamat til i kveld
Gode nyheter, Bjoro!

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Bjoro33 skrev: tir jun 06, 2023 5:10 pm Oh happyy day!!
Svar på ct i dag, og de finner ikke noe skit.
Så da kjøpte vi hus, og bestiller kinamat til i kveld
Det var flere gode nyheter på én gang, gratulerer og lykke til!

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

Bra Bjoro !!!!!

Sentry

Legg inn av Sentry »

Bjoro33 skrev: tir jun 06, 2023 5:10 pm Oh happyy day!!
Svar på ct i dag, og de finner ikke noe skit.
Så da kjøpte vi hus, og bestiller kinamat til i kveld
Herlig nyhet på morgenkvisten! Sender en bamseklem. Og gratulerer med nytt hus.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Bjoro33 skrev: tir jun 06, 2023 5:10 pm Oh happyy day!!
Svar på ct i dag, og de finner ikke noe skit.
Så da kjøpte vi hus, og bestiller kinamat til i kveld
MLE skal i maskinen om et par uker. Igjen.
Har ikke tenkt tanken, men det kunne jo være en idè å kjøpe ett eller annet dersom alt er bra nok en gang.
Men hus???? Det har vi allerede. Vi trenger egentlig ikke å kjøpe noe mer.
Bortsett fra at jeg har hørt noen ymt om en Food Prosessor. Vi får se.
Vet du hva som skjer inni dingsen?

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Det er vel kun et avasert foto,_røntgenspparat. Så bildene de får kan sees fra alle sider. Så pumper de inn noe kontrastveske slik at de har noe å sjekke mot. Sammen med de gamle bildene kan de se om noe har forandret seg.

Mr er magneter som gjør fotojobben. Til sist er det pet scan hvor bi blir dprøytet inn med en radioaktivt stoff, som gjør at de får lysene flekker der skiten beginner seg.
Men jeg forstod ikke hvordan de forskjellige virker 🤪

Ønsk madammen lykket til fra din digitale venn. Men jeg er ekte...

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

fargerik skrev: tor jun 08, 2023 4:52 pm
Bjoro33 skrev: tir jun 06, 2023 5:10 pm Oh happyy day!!
Svar på ct i dag, og de finner ikke noe skit.
Så da kjøpte vi hus, og bestiller kinamat til i kveld
MLE skal i maskinen om et par uker. Igjen.
Har ikke tenkt tanken, men det kunne jo være en idè å kjøpe ett eller annet dersom alt er bra nok en gang.
Kaffemaskin kanskje😉

fargerik

Legg inn av fargerik »

KingKongHalvor skrev: tor jun 08, 2023 9:24 pm
fargerik skrev: tor jun 08, 2023 4:52 pm
Bjoro33 skrev: tir jun 06, 2023 5:10 pm Oh happyy day!!
Svar på ct i dag, og de finner ikke noe skit.
Så da kjøpte vi hus, og bestiller kinamat til i kveld
MLE skal i maskinen om et par uker. Igjen.
Har ikke tenkt tanken, men det kunne jo være en idè å kjøpe ett eller annet dersom alt er bra nok en gang.
Kaffemaskin kanskje😉
Kanskje foodprosessor med kaffefunksjon.....

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

Katt eller hund eller begge deler.
Fugl eller kanin er jo alternativer.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

Skal man le eller gråte ?
Erstatning til famiilen til drepte russiske soldater
er sirkusbilletter.
Ja du leste riktig, Sirkusbilletter.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»