Kaffeslabberaset

Svar
Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Re: Kaffeslabberaset

Legg inn av Big George »

Vi drikker en kopp varm kaffe til støtte for Ukraina som plages av russerne som nå også kutter strømmen !

Sentry

Legg inn av Sentry »

KingKongHalvor skrev: ons okt 19, 2022 6:29 pm
Sentry skrev: tir okt 18, 2022 1:26 pm
Bjoro33 skrev: tor okt 13, 2022 11:24 pm Husk at i morra er dagen for å snu primstaven. Da skal vintersiden henge ut. De fleste av dere heiv den muligens ut når vi skiftet fra juliansk til gregoriansk tidsregniing? Jeg beholt min, så da må jeg snu den.
Er vel en slave av tiden.....
Jeg har ikke primstav, men i dag tidlig fikk jeg første varsel om at det går mot kjøligere tider. IGradestokken viste 12C, og i morgen er det meldt nattetemp ned mot 3-4C. Men vi gjorde unna andreslåtten i forrige uke, og brukte søndagen til å spre kompostert møkk ut over jordet, så nå kan vinteren og våren bare komme! Nå blir det en del måneder da jeg kan få brukt furtebua litt. Har et par små prosjekter på planleggingsstadiet, og skal hjelpe en datter med et par julegaver hun vil lage.

Kanskje jeg må få meg en kaffemaskin til furtebua?
Jøss, er det såpass kaldt der? Trodde dere var velsignet med varmt vær nærmest hele året.😅

Så var det oss to igjen da. Vi har jo felles bursdag på våren, og en delvis felles interesse på høsten. Ender vel som vanlig med at Astros går enkelt videre, men selvfølgelig mer miro om det blir en avgjørende kamp nr syv og masse dramatikk. Lykke til!
Sorry. Det ble aldri spennende. Så nå får du heie på Astros is WS i stedet.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Jeg har begynt å bruke presskanne til morgenkaffen, ihvertfall for en periode. Ganske enkelt å lage en halv kanne, som blir to kopper kaffe.
Ikke verst, med Evergood i kanna.
Jeg bruker filter i presskanna for å filtrere bort grums. Anbefales!

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Kaffe! Her er det kaffe for første gang på et par dager.... Når formen er dårlig, så er det noe av det første som forsvinner lysten på kaffe. Det gjelder både ved selvpåført og annen elendighet. Helga ble ødelagt av en forkjølelse som kom brått på fredag kveld (ja, et par timer etter at arbeidsuka var over) - lørdag med heftig nysing, irritasjon og rennende nese. Søndag mer med lettere feber og hoste. Gikk på jobb mandag, men gikk hjem igjen etter et par timer. Hjemme fra jobb både i dag og i går.. Men i morgen satser jeg på hjemmekontor...

Som vanlig Brasero i koppen her. To kopper. Før jeg tar meg en liten handletur. Doktoren er litt bekymret for DoktorS sitt noe for høye blodsukker, så jeg må skjerpe meg - og jeg har begynt med dette nå. Ikke boller eller sjokolade på hverdager i hvert fall. Burde jo være en selvfølge, men mener at jeg fikk ekstra dårlige vaner når pandemien startet. Nå fikk jeg vel en kickstart med forkjølelsen og elendigheten i helga, men i alle fall er jeg allerede ned fire kilo på to uker, så det er kanskje ikke så vanskelig...

Videre rapport følger. Med ønske om en god onsdag!

fargerik

Legg inn av fargerik »

DoktorS skrev: ons okt 26, 2022 12:50 pm Kaffe! Her er det kaffe for første gang på et par dager.... Når formen er dårlig, så er det noe av det første som forsvinner lysten på kaffe. Det gjelder både ved selvpåført og annen elendighet. Helga ble ødelagt av en forkjølelse som kom brått på fredag kveld (ja, et par timer etter at arbeidsuka var over) - lørdag med heftig nysing, irritasjon og rennende nese. Søndag mer med lettere feber og hoste. Gikk på jobb mandag, men gikk hjem igjen etter et par timer. Hjemme fra jobb både i dag og i går.. Men i morgen satser jeg på hjemmekontor...

Som vanlig Brasero i koppen her. To kopper. Før jeg tar meg en liten handletur. Doktoren er litt bekymret for DoktorS sitt noe for høye blodsukker, så jeg må skjerpe meg - og jeg har begynt med dette nå. Ikke boller eller sjokolade på hverdager i hvert fall. Burde jo være en selvfølge, men mener at jeg fikk ekstra dårlige vaner når pandemien startet. Nå fikk jeg vel en kickstart med forkjølelsen og elendigheten i helga, men i alle fall er jeg allerede ned fire kilo på to uker, så det er kanskje ikke så vanskelig...

Videre rapport følger. Med ønske om en god onsdag!
Jeg har med litt bekymring merket meg at du ofte skriver her at du er skranten.
Det må du ta alvorlig.
Din mat er din helse.
Spiser du og drikker du muligens litt saker og ting som er godt men usunt?
Kanskje litt for mye også?
Dette kan kun du selv finne svaret på ;-)

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

fargerik skrev: ons okt 26, 2022 4:46 pm
DoktorS skrev: ons okt 26, 2022 12:50 pm Kaffe! Her er det kaffe for første gang på et par dager.... Når formen er dårlig, så er det noe av det første som forsvinner lysten på kaffe. Det gjelder både ved selvpåført og annen elendighet. Helga ble ødelagt av en forkjølelse som kom brått på fredag kveld (ja, et par timer etter at arbeidsuka var over) - lørdag med heftig nysing, irritasjon og rennende nese. Søndag mer med lettere feber og hoste. Gikk på jobb mandag, men gikk hjem igjen etter et par timer. Hjemme fra jobb både i dag og i går.. Men i morgen satser jeg på hjemmekontor...

Som vanlig Brasero i koppen her. To kopper. Før jeg tar meg en liten handletur. Doktoren er litt bekymret for DoktorS sitt noe for høye blodsukker, så jeg må skjerpe meg - og jeg har begynt med dette nå. Ikke boller eller sjokolade på hverdager i hvert fall. Burde jo være en selvfølge, men mener at jeg fikk ekstra dårlige vaner når pandemien startet. Nå fikk jeg vel en kickstart med forkjølelsen og elendigheten i helga, men i alle fall er jeg allerede ned fire kilo på to uker, så det er kanskje ikke så vanskelig...

Videre rapport følger. Med ønske om en god onsdag!
Jeg har med litt bekymring merket meg at du ofte skriver her at du er skranten.
Det må du ta alvorlig.
Din mat er din helse.
Spiser du og drikker du muligens litt saker og ting som er godt men usunt?
Kanskje litt for mye også?
Dette kan kun du selv finne svaret på ;-)
Doktor S blir Pasient S ?

Sentry

Legg inn av Sentry »

fargerik skrev: ons okt 26, 2022 4:46 pm
DoktorS skrev: ons okt 26, 2022 12:50 pm Kaffe! Her er det kaffe for første gang på et par dager.... Når formen er dårlig, så er det noe av det første som forsvinner lysten på kaffe. Det gjelder både ved selvpåført og annen elendighet. Helga ble ødelagt av en forkjølelse som kom brått på fredag kveld (ja, et par timer etter at arbeidsuka var over) - lørdag med heftig nysing, irritasjon og rennende nese. Søndag mer med lettere feber og hoste. Gikk på jobb mandag, men gikk hjem igjen etter et par timer. Hjemme fra jobb både i dag og i går.. Men i morgen satser jeg på hjemmekontor...

Som vanlig Brasero i koppen her. To kopper. Før jeg tar meg en liten handletur. Doktoren er litt bekymret for DoktorS sitt noe for høye blodsukker, så jeg må skjerpe meg - og jeg har begynt med dette nå. Ikke boller eller sjokolade på hverdager i hvert fall. Burde jo være en selvfølge, men mener at jeg fikk ekstra dårlige vaner når pandemien startet. Nå fikk jeg vel en kickstart med forkjølelsen og elendigheten i helga, men i alle fall er jeg allerede ned fire kilo på to uker, så det er kanskje ikke så vanskelig...

Videre rapport følger. Med ønske om en god onsdag!
Jeg har med litt bekymring merket meg at du ofte skriver her at du er skranten.
Det må du ta alvorlig.
Din mat er din helse.
Spiser du og drikker du muligens litt saker og ting som er godt men usunt?
Kanskje litt for mye også?
Dette kan kun du selv finne svaret på ;-)
ja, vi bekymrer oss for hverandre når slabberntene melder om skranting p ene eller andre måten. Det er slik det skal være! Og jeg er enig med deg, selv om det selvsagt er lettere sagt enn gjort.

Og så vet jeg ikke hvorfor tastaturet ikke tillater meg å starte forrige avsnitt med stor bokstav. Dataspøkelser?

Mandag er det Halloween. Vi bor slik til at besøk er uaktuelt, og det er helt greit. Familiens yngste er klare for innsamling av snop; kostymene er visstnok klare og alt er i rute. Jeg synes hele greia er noe tull, men så er jeg jo bare en gammel grinebiter uten stemmerett. Så jeg smiler og roser og holder ellers kjeft.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Sentry skrev: tor okt 27, 2022 5:10 pm
fargerik skrev: ons okt 26, 2022 4:46 pm
DoktorS skrev: ons okt 26, 2022 12:50 pm Kaffe! Her er det kaffe for første gang på et par dager.... Når formen er dårlig, så er det noe av det første som forsvinner lysten på kaffe. Det gjelder både ved selvpåført og annen elendighet. Helga ble ødelagt av en forkjølelse som kom brått på fredag kveld (ja, et par timer etter at arbeidsuka var over) - lørdag med heftig nysing, irritasjon og rennende nese. Søndag mer med lettere feber og hoste. Gikk på jobb mandag, men gikk hjem igjen etter et par timer. Hjemme fra jobb både i dag og i går.. Men i morgen satser jeg på hjemmekontor...

Som vanlig Brasero i koppen her. To kopper. Før jeg tar meg en liten handletur. Doktoren er litt bekymret for DoktorS sitt noe for høye blodsukker, så jeg må skjerpe meg - og jeg har begynt med dette nå. Ikke boller eller sjokolade på hverdager i hvert fall. Burde jo være en selvfølge, men mener at jeg fikk ekstra dårlige vaner når pandemien startet. Nå fikk jeg vel en kickstart med forkjølelsen og elendigheten i helga, men i alle fall er jeg allerede ned fire kilo på to uker, så det er kanskje ikke så vanskelig...

Videre rapport følger. Med ønske om en god onsdag!
Jeg har med litt bekymring merket meg at du ofte skriver her at du er skranten.
Det må du ta alvorlig.
Din mat er din helse.
Spiser du og drikker du muligens litt saker og ting som er godt men usunt?
Kanskje litt for mye også?
Dette kan kun du selv finne svaret på ;-)
ja, vi bekymrer oss for hverandre når slabberntene melder om skranting p ene eller andre måten. Det er slik det skal være! Og jeg er enig med deg, selv om det selvsagt er lettere sagt enn gjort.

Og så vet jeg ikke hvorfor tastaturet ikke tillater meg å starte forrige avsnitt med stor bokstav. Dataspøkelser?

Mandag er det Halloween. Vi bor slik til at besøk er uaktuelt, og det er helt greit. Familiens yngste er klare for innsamling av snop; kostymene er visstnok klare og alt er i rute. Jeg synes hele greia er noe tull, men så er jeg jo bare en gammel grinebiter uten stemmerett. Så jeg smiler og roser og holder ellers kjeft.
Bare ikke skrem de firbente med disse Halloween-kostymene !

Sentry

Legg inn av Sentry »

Big George skrev: fre okt 28, 2022 1:04 am
Sentry skrev: tor okt 27, 2022 5:10 pm
fargerik skrev: ons okt 26, 2022 4:46 pm
Jeg har med litt bekymring merket meg at du ofte skriver her at du er skranten.
Det må du ta alvorlig.
Din mat er din helse.
Spiser du og drikker du muligens litt saker og ting som er godt men usunt?
Kanskje litt for mye også?
Dette kan kun du selv finne svaret på ;-)
ja, vi bekymrer oss for hverandre når slabberntene melder om skranting p ene eller andre måten. Det er slik det skal være! Og jeg er enig med deg, selv om det selvsagt er lettere sagt enn gjort.

Og så vet jeg ikke hvorfor tastaturet ikke tillater meg å starte forrige avsnitt med stor bokstav. Dataspøkelser?

Mandag er det Halloween. Vi bor slik til at besøk er uaktuelt, og det er helt greit. Familiens yngste er klare for innsamling av snop; kostymene er visstnok klare og alt er i rute. Jeg synes hele greia er noe tull, men så er jeg jo bare en gammel grinebiter uten stemmerett. Så jeg smiler og roser og holder ellers kjeft.
Bare ikke skrem de firbente med disse Halloween-kostymene !
De firbente holdt seg på trygg avstand da et gjestende skjelett prøvde å bestikke dem med noen godsaker. Jeg, derimot, som var kledd ut som en bonde fra Texas (slik jeg igrunnen er hver eneste ettermiddag) fikk all den oppmerksomhet jeg måtte ønske.

I dag er jeg kledd ut som kontorarbeider. Holder på med kaffekopp nr. 4 - og klokka er halv sju.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Her er knask kjøpt inn til de fire nabobarnene vi regner med kommer. Og jeg har fått streng beskjed fra HSTHBA
At jeg ikke får lov å skremme...
Ille å ha det forbudet hengende over seg. Særlig når jeg har glede av at jeg kan skremme vannet av dem. Er ikke det bare en slags herding da?
Neida. Heksehyl og slikkepinne skal de ha.

Sentry

Legg inn av Sentry »

Bjoro33 skrev: man okt 31, 2022 12:48 pm Her er knask kjøpt inn til de fire nabobarnene vi regner med kommer. Og jeg har fått streng beskjed fra HSTHBA
At jeg ikke får lov å skremme...
Ille å ha det forbudet hengende over seg. Særlig når jeg har glede av at jeg kan skremme vannet av dem. Er ikke det bare en slags herding da?
Neida. Heksehyl og slikkepinne skal de ha.
Skremming burde vært obligatorisk! Skrekkblandet fryd, er det noe som heter.

Men vær forsiktig

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Ble vel delt ut poser ca 10 ganger fra min rekkehus-leilighet. Var omtrent bare innvandrer-unger.. Får norske unger godterier uten å ringe på dørene ?

Sentry

Legg inn av Sentry »

Og da kan jeg informere slabberantene om at jeg nu er den lykkelige eier av en italiensk trøffelskjærer! En liten restaurant her i storbyen har et årlig arrangement der man feirer esongen for hvite trøfler. I forrige uke var HSEBA og jeg så heldige å bli invitert til å delta, og vi ble servert en 6-retters middag der alle rettene inneholdt trøfler. Maten var nydelig, og vinene som ble servert var også supre. Det var også en auksjon der man kunne by på en middag for 10 personer, samt utlodning av diverse premier. Og det er her trøffelslkjæreren kommer inn i bildet. HSEBA vant nemlig en slik - i tillegg til en flaske vin og et gavekort på $200. De to siste premiene ble sporenstreks donert til han som inviterte oss, men trøffelskjæreren hadde han ikke bruk for. Det har i grunnen ikke vi heller....

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Mangler trøffelskjærer. Og trøffel. Hvite trøfler, de ferske er veldig godt - det er nå faktisk hele tre år siden jeg spiste dette, da jeg ble spandert på Trattoria Populare - med herlig Barolo til... Det "sterkeste" minne om dette var på en restaurant i Roma, der jeg bestilte husets spesialitet, kalv kokt lenge i melk, servert med potetmos (veldig godt!) - der det kom inn en fyr som så litt sånn puslete og shabby ut, ung professortype eller gammel student. Han kom der helt åpenbart for en eneste rett - pasta med masse hvite trøfler! Herlig å observere.

Onsdag allerede - drar seg nesten mot helg, som det ofte gjør, synes jeg - det er onsdag helg jeg pleier å planlegge menyen. for helga. Har lyst på lutefisk - men det er meldt 15 grader og sol. Jeg liker best å spise lutefisk etter at man har sett de første snøfnugg. Vi får se...

Harde tak på jobben. Oppsigelser forrige uke. Denne gangen smalt det langt unna meg, men likevel selvsagt utrivelig. Slik er det når et forretningsområde som har vært, etter min mening, hausset opp i 20 år, og spesielt de siste 5 år, slett ikke gir de resultatene man har blitt forespeilet av alle som har noe de skulle sagt. Greit nok - jeg er enig, det er et problem at det er for lave marginer av kjernevirksomheten vår, så vi må bygge på - men vi kan ikke forsøke å bygge på i så mange år uten at det gir suksess. Jeg sliter litt med en følelse av at jeg nesten er litt fornøyd med det som har skjedd, men det er ikke skadefryd - det er rett og slett bare en liten følelse av at andre har sett og tatt konsekvenser av noe jeg egentlig har sagt fra om i et par år...

Sentry

Legg inn av Sentry »

DoktorS skrev: ons nov 09, 2022 6:19 pm Mangler trøffelskjærer. Og trøffel. Hvite trøfler, de ferske er veldig godt - det er nå faktisk hele tre år siden jeg spiste dette, da jeg ble spandert på Trattoria Populare - med herlig Barolo til... Det "sterkeste" minne om dette var på en restaurant i Roma, der jeg bestilte husets spesialitet, kalv kokt lenge i melk, servert med potetmos (veldig godt!) - der det kom inn en fyr som så litt sånn puslete og shabby ut, ung professortype eller gammel student. Han kom der helt åpenbart for en eneste rett - pasta med masse hvite trøfler! Herlig å observere.

Onsdag allerede - drar seg nesten mot helg, som det ofte gjør, synes jeg - det er onsdag helg jeg pleier å planlegge menyen. for helga. Har lyst på lutefisk - men det er meldt 15 grader og sol. Jeg liker best å spise lutefisk etter at man har sett de første snøfnugg. Vi får se...

Harde tak på jobben. Oppsigelser forrige uke. Denne gangen smalt det langt unna meg, men likevel selvsagt utrivelig. Slik er det når et forretningsområde som har vært, etter min mening, hausset opp i 20 år, og spesielt de siste 5 år, slett ikke gir de resultatene man har blitt forespeilet av alle som har noe de skulle sagt. Greit nok - jeg er enig, det er et problem at det er for lave marginer av kjernevirksomheten vår, så vi må bygge på - men vi kan ikke forsøke å bygge på i så mange år uten at det gir suksess. Jeg sliter litt med en følelse av at jeg nesten er litt fornøyd med det som har skjedd, men det er ikke skadefryd - det er rett og slett bare en liten følelse av at andre har sett og tatt konsekvenser av noe jeg egentlig har sagt fra om i et par år...
Aldri trivelig med oppsigelser, men av og til så er det det eneste riktige.

For noen år siden hadde firmaet jeg hadde ansvaret for et datterfirma der sjefen hadde store ambisjoner, og eieren trodde på alt bullsh** som ble servert fra sjefens side. Jeg satt i styret, og forsøkte å si fra - gjentatte ganger - om at pengebruk og antall ansatte ikke hang på greip, men hverken eier eller sjef ville høre. Resultatet ble en ganske uggen prosess der jeg til slutt sa opp og forlot skuta. Sjefen fortsatte på feil kurs i noen få år, inntil kassa var tom og det ikke lenger gikk an å skjule det faktum at man hadde satset både for mye og helt feil. Så da mistet alle jobben.

Jaja. Neste uke blir det Washington DC. Vi skal primært diskutere saker og ting jeg faktisk har litt peiling på, og innimellom bør det bli tid til å tirre noen jurister litt også. Det er alltid underholdende.

en som vet
Innlegg: 37

Legg inn av en som vet »

skulle vært en mulvarp , da skulle jeg grevd opp og ødelagt alle plenene......greving ruler !

en som vet
Innlegg: 37

Legg inn av en som vet »

pusi

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Advarer mot kåt og forvirret elg. Det settes opp busser.
Oslo By invaderes av rev som spiser rotter. De tar jobben som ingen andre vil ha..

Hvor skal dette ende ?

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Big George skrev: ons okt 12, 2022 8:55 pm Min Moccamaster kjøpt på Elkjøp har holdt 8-10 år.
Nå går den sikkert til h..... snart.
Njæ.... De holder jo lenge nok de om man ikke flytter for mye på den. Min har vel pumpet ut 3-4 kanner hver dag i snart femten år. Aldri hatt noen problemer med den. Fant ut i løpet av studietiden at det egentlig var bare tull å ha billigkaffetraktere under 500,-. VIktigst av alt var at de ikke traktet god kaffe og ellers var veldig lite slitesterke sammenlignet med Moccamasteren.

fargerik

Legg inn av fargerik »

GiPazzini_85 skrev: søn nov 13, 2022 9:40 am
Big George skrev: ons okt 12, 2022 8:55 pm Min Moccamaster kjøpt på Elkjøp har holdt 8-10 år.
Nå går den sikkert til h..... snart.
Njæ.... De holder jo lenge nok de om man ikke flytter for mye på den. Min har vel pumpet ut 3-4 kanner hver dag i snart femten år. Aldri hatt noen problemer med den. Fant ut i løpet av studietiden at det egentlig var bare tull å ha billigkaffetraktere under 500,-. VIktigst av alt var at de ikke traktet god kaffe og ellers var veldig lite slitesterke sammenlignet med Moccamasteren.
Et pluss med Moccamaster er at de kan repareres. Det skal visst være mulig å få reservedeler til ganske tilårskomne traktere.
Kan det repareres, gjør det. Mindre elekrisk søppel er et pluss. Vi kaster berg av elektriske dingser. Det er et stort problem slik vi driver med bruk-og-kast.
Vi må tenke på miljøet, og kaste færre dingser.
Hva med å sjekke dette før man handler? Kan det repareres? Har de reservedeler?

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

fargerik skrev: søn nov 13, 2022 11:59 am
GiPazzini_85 skrev: søn nov 13, 2022 9:40 am
Big George skrev: ons okt 12, 2022 8:55 pm Min Moccamaster kjøpt på Elkjøp har holdt 8-10 år.
Nå går den sikkert til h..... snart.
Njæ.... De holder jo lenge nok de om man ikke flytter for mye på den. Min har vel pumpet ut 3-4 kanner hver dag i snart femten år. Aldri hatt noen problemer med den. Fant ut i løpet av studietiden at det egentlig var bare tull å ha billigkaffetraktere under 500,-. VIktigst av alt var at de ikke traktet god kaffe og ellers var veldig lite slitesterke sammenlignet med Moccamasteren.
Et pluss med Moccamaster er at de kan repareres. Det skal visst være mulig å få reservedeler til ganske tilårskomne traktere.
Kan det repareres, gjør det. Mindre elekrisk søppel er et pluss. Vi kaster berg av elektriske dingser. Det er et stort problem slik vi driver med bruk-og-kast.
Vi må tenke på miljøet, og kaste færre dingser.
Hva med å sjekke dette før man handler? Kan det repareres? Har de reservedeler?
Noe annet er at gammel elektronikk er verdt å reparere, til forskjell fra ny som som regel er noe jævla ræl i utgangspunktet, uavhengig av prisklasse. Er vel ofte kokeplaten(e) som går dukken på Moccamasteren etter hvert, men det skal gå greit å reparere mener jeg å huske.

Number4

Legg inn av Number4 »

Jeg vet ikke hva det heter, kaffetrakter, moccamaster, you name it!. Kaffe er det som gjelder om morgenen, etter det er det te dagen ut.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Number4 skrev: søn nov 13, 2022 12:07 pm Jeg vet ikke hva det heter, kaffetrakter, moccamaster, you name it!. Kaffe er det som gjelder om morgenen, etter det er det te dagen ut.
Når jeg er bare meg (det er jeg tidlig på morgenen) er det kapselmaskin som gjelder.
Når det er gjester, bruker jeg nå presskanne.
To kopper fra min Tassimo så langt i dag, med kapsler til svenskepris koster det kr. 2, 43,- pr kopp.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Min Moccamaster varte vel i et halvår før den streiket... Selvsagt ekstrem latskap av meg å ikke ta den med tilbake til butikken og få det hele på garantien. Men sånn var jeg på den tiden. Poenget var vel også at jeg ikke brukte den stort. Jeg drikke ikke vanlig kaffe hjemme annet enn i helgene, og da tar jeg like godt presskannekaffe eller slik man bare heller over...

... i skrivende stund drikker jeg Brasero, som vanlig er, for å våkne opp. Det gir en lettere rus når jeg bikker halvliteren. :-)

Mandag er det jobbedag, og jeg må tidlig opp - men for å unngå å måtte stå opp 05:30 tar jeg en ca en halvtimesøkt i ettermiddag. Det fine er jeg kan sitte i sofaen å gjøre det. Så har jo det sånn sett veldig bra. Det har også vært en ganske rolig arbeidsuke - og jeg er rimelig godt fornøyd med at dagene er ganske rolige og at vi har sånn passe med ting å gjøre. Det er stadig et mas fra kolleger fra landet som eier oss, men denne gangen håndterte min nærmeste leder situasjonen veldig bra, og satte litt skapet på plass. Våre kolleger i det andre landet sammenligner epler og pærer, eller nesten sånn at de sammenligner blåbærplukking (som de driver med selv) med plukking av kokosnøtter (som vi gjør i Norge) og så forventer de at når de plukker 100 blåbær så skal vi plukke 100 kokosnøtter. Men det går jo ikke!

Dette til orientering.

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Alt som er ødelagt av el.produkter kan leveres inn som pant i elektro butikker,slik som i mitt vedkommende...hold dere fast: Walkman,kasettspiller,gamle pc'er,mobiler,fryse/kjøleskap..ja alt du har...også kaffikokeren din,det har jeg gjort,og da får du poeng av panten,som du kan handle noe annet der,eller samle ennu flere poeng og kjøpe noe senere,for mitt vedkommende en nepresso maskin eller kapselmaskin
Til orientering

The Kwames

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Fuck cancer

Kaffe får bli senere

strandereng

Legg inn av strandereng »

Bjoro33 skrev: man nov 14, 2022 7:49 pm Fuck cancer

Kaffe får bli senere
Hva skjer? Har styggedommen blusset opp igjen?
glad i deg!

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Same shit, new wrapping. Tarm

fargerik

Legg inn av fargerik »

Bjoro33 skrev: tir nov 15, 2022 5:55 am Same shit, new wrapping. Tarm
Det var da som bare......
Hva skal man si?
Bite tenna sammen?
Lykke til. Du er i flinke hender. Det vet jeg en del om.

annmag

Legg inn av annmag »

Trist ... bare tristtristtrist. 😢😢😢
Måtte alt godt gå din vei Bjoro. ❤️

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»