Kaffeslabberaset

Svar
Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Re: Kaffeslabberaset

Legg inn av Big George »

Jeg har lenge hatt ønske om å oppleve tre byer Roma, New York og Istanbul

Om Istanbul skriver NRK.no fredag:
De er Istanbuls egentlige erobrere De er overalt og tar seg til rette som om de eier byen. Og mange mener at de er Istanbuls egentlige herskere.
Å gå på kafe i Istanbul inkluderer som regel en katt eller fler.
De ligger henslengt på stoler, eller sitter på gulvet og venter på en godbit
De sover i butikkhylla hos den lokale bokhandleren,
- i utsalgskurver i skobutikken, -
- i utstillingsvinduet i klesbutikken -
og på motorsykkelseter og offentlige kontorer.
Det er ren terapi å møte på disse små nøstene etter å ha kommet fra reportasjeturer der jeg har dekket krig, uro og jordskjelv sier NRK korrespondent Åse Marit Befring.

Jeg syns det er leit at min mor aldri besøkte Istanbul, hun hadde katter og for henne var de familiemedlemmer.
Jeg har arvet katte-forkjærligheten og får regelmessige besøk av nabolagets katt i min hage.

Sentry

Legg inn av Sentry »

Nå er det nok!

Oppvaskmaskinen gikk til hel**** for noen dager siden, så nå burde det holde for en stund. Jeg er ikke spesielt glad i disse handleturene for å finne ut hvilken variant man skal kjøpe - det er for mange typer og for mange variable og for mye å ta hensyn til. Men vi fant da en vi likte, hos en lokal forhandler vi liker, så da så. Så blir det spennede å se om den er like stille som den forrige...

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Pollenallergi og streik....folkens.....noen gode råd ?

fargerik

Legg inn av fargerik »

Big George skrev: tor apr 20, 2023 2:27 pm Pollenallergi og streik....folkens.....noen gode råd ?
Streiken får de ordne med som er parter. De finner nok ut av det etterhvert.
Pollen, derimot.....jeg popper en pille hver dag. Tror det skal hjelpe.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

fargerik skrev: tor apr 20, 2023 3:30 pm
Big George skrev: tor apr 20, 2023 2:27 pm Pollenallergi og streik....folkens.....noen gode råd ?
Streiken får de ordne med som er parter. De finner nok ut av det etterhvert.
Pollen, derimot.....jeg popper en pille hver dag. Tror det skal hjelpe.
Mulig den pilla fikk slutt på streiken....
Streikepille det burde det være marked for.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Akevitt hjelper mot det meste. Anbefales.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Sentry skrev: tor apr 20, 2023 1:25 pm Nå er det nok!

Oppvaskmaskinen gikk til hel**** for noen dager siden, så nå burde det holde for en stund. Jeg er ikke spesielt glad i disse handleturene for å finne ut hvilken variant man skal kjøpe - det er for mange typer og for mange variable og for mye å ta hensyn til. Men vi fant da en vi likte, hos en lokal forhandler vi liker, så da så. Så blir det spennede å se om den er like stille som den forrige...
Det er irriterende når ting ryker... ja, oppvaskmaskin er vel ikke det mest holdbare man har, er min erfaring... Husker en gang på besøk hos noen slektninger, der jeg overnattet på et slags "mellomrom", og det var vel da på en måte åpent mot kjøkkenet - det er lenge siden, men den maskina holdt meg våken.

Ellers er jo det veldig behagelig og beroligende å høre på en oppvaskmaskin om deter "vannlyder" man hører - og denne stille summingen, ekstra fint i jula synes jeg - når det er litt guffent ute og man høre den beroligende sirkulerende vannlyden fra maskina.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Morgenkaffen smaker extra godt når man er snill mot et dyr

I just want to let you know that there is a TikTok channel of a 🇺🇦 Ukrainian soldier dedicated entirely to a bull named Martyn. Martyn lost his owners due to the war and more than a year lived next to the positions of 🇺🇦 military. Recently, soldier decided to adopt Martyn and took him home

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

DoktorS skrev: søn apr 23, 2023 11:15 am
Sentry skrev: tor apr 20, 2023 1:25 pm Nå er det nok!

Oppvaskmaskinen gikk til hel**** for noen dager siden, så nå burde det holde for en stund. Jeg er ikke spesielt glad i disse handleturene for å finne ut hvilken variant man skal kjøpe - det er for mange typer og for mange variable og for mye å ta hensyn til. Men vi fant da en vi likte, hos en lokal forhandler vi liker, så da så. Så blir det spennede å se om den er like stille som den forrige...
Det er irriterende når ting ryker... ja, oppvaskmaskin er vel ikke det mest holdbare man har, er min erfaring... Husker en gang på besøk hos noen slektninger, der jeg overnattet på et slags "mellomrom", og det var vel da på en måte åpent mot kjøkkenet - det er lenge siden, men den maskina holdt meg våken.

Ellers er jo det veldig behagelig og beroligende å høre på en oppvaskmaskin om deter "vannlyder" man hører - og denne stille summingen, ekstra fint i jula synes jeg - når det er litt guffent ute og man høre den beroligende sirkulerende vannlyden fra maskina.
Min har vært ødelagt siden våren i fjor. Synes det er i overkant dyre tider å kjøpe slike ting nå, men en blir noe lei av å vaske opp for hånd...

fargerik

Legg inn av fargerik »

GiPazzini_85 skrev: man apr 24, 2023 7:14 am
DoktorS skrev: søn apr 23, 2023 11:15 am
Sentry skrev: tor apr 20, 2023 1:25 pm Nå er det nok!

Oppvaskmaskinen gikk til hel**** for noen dager siden, så nå burde det holde for en stund. Jeg er ikke spesielt glad i disse handleturene for å finne ut hvilken variant man skal kjøpe - det er for mange typer og for mange variable og for mye å ta hensyn til. Men vi fant da en vi likte, hos en lokal forhandler vi liker, så da så. Så blir det spennede å se om den er like stille som den forrige...
Det er irriterende når ting ryker... ja, oppvaskmaskin er vel ikke det mest holdbare man har, er min erfaring... Husker en gang på besøk hos noen slektninger, der jeg overnattet på et slags "mellomrom", og det var vel da på en måte åpent mot kjøkkenet - det er lenge siden, men den maskina holdt meg våken.

Ellers er jo det veldig behagelig og beroligende å høre på en oppvaskmaskin om deter "vannlyder" man hører - og denne stille summingen, ekstra fint i jula synes jeg - når det er litt guffent ute og man høre den beroligende sirkulerende vannlyden fra maskina.
Min har vært ødelagt siden våren i fjor. Synes det er i overkant dyre tider å kjøpe slike ting nå, men en blir noe lei av å vaske opp for hånd...
Oppvaskmaskinen døde av alderdom her også, det er vel drøyt et par år siden.
Sjeldent har man sett noen være så kjapp som jeg var. Ny maskin var på plass så raskt det lot seg gjøre å få den levert. To- tre dager med håndvask var nok. Man blir fort lei av å ta oppvasken.

Sentry

Legg inn av Sentry »

fargerik skrev: man apr 24, 2023 9:37 am
GiPazzini_85 skrev: man apr 24, 2023 7:14 am
DoktorS skrev: søn apr 23, 2023 11:15 am

Det er irriterende når ting ryker... ja, oppvaskmaskin er vel ikke det mest holdbare man har, er min erfaring... Husker en gang på besøk hos noen slektninger, der jeg overnattet på et slags "mellomrom", og det var vel da på en måte åpent mot kjøkkenet - det er lenge siden, men den maskina holdt meg våken.

Ellers er jo det veldig behagelig og beroligende å høre på en oppvaskmaskin om deter "vannlyder" man hører - og denne stille summingen, ekstra fint i jula synes jeg - når det er litt guffent ute og man høre den beroligende sirkulerende vannlyden fra maskina.
Min har vært ødelagt siden våren i fjor. Synes det er i overkant dyre tider å kjøpe slike ting nå, men en blir noe lei av å vaske opp for hånd...
Oppvaskmaskinen døde av alderdom her også, det er vel drøyt et par år siden.
Sjeldent har man sett noen være så kjapp som jeg var. Ny maskin var på plass så raskt det lot seg gjøre å få den levert. To- tre dager med håndvask var nok. Man blir fort lei av å ta oppvasken.
Kjapp, ja. Vi handlet på onsdagen og fikk den montert dagen etter. Jeg har i grunnen ikke noe mot å vaske opp for hånd, men når man først skal ha ny maskin var det like greit å få det ordnet så raskt som mulig. Og, bare så det er sagt: vi er meget førnøyd! Veldig stillegående maskin, og tre "skikkelige" kurver, i motsetning til dem som har en sånn sak på toppen der det så vidt er plass til en potetskreller og en syltegaffel.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Sentry skrev: man apr 24, 2023 1:23 pm
fargerik skrev: man apr 24, 2023 9:37 am
GiPazzini_85 skrev: man apr 24, 2023 7:14 am

Min har vært ødelagt siden våren i fjor. Synes det er i overkant dyre tider å kjøpe slike ting nå, men en blir noe lei av å vaske opp for hånd...
Oppvaskmaskinen døde av alderdom her også, det er vel drøyt et par år siden.
Sjeldent har man sett noen være så kjapp som jeg var. Ny maskin var på plass så raskt det lot seg gjøre å få den levert. To- tre dager med håndvask var nok. Man blir fort lei av å ta oppvasken.
Kjapp, ja. Vi handlet på onsdagen og fikk den montert dagen etter. Jeg har i grunnen ikke noe mot å vaske opp for hånd, men når man først skal ha ny maskin var det like greit å få det ordnet så raskt som mulig. Og, bare så det er sagt: vi er meget førnøyd! Veldig stillegående maskin, og tre "skikkelige" kurver, i motsetning til dem som har en sånn sak på toppen der det så vidt er plass til en potetskreller og en syltegaffel.
Det beste med en slik dings er at det (nesten) alltid er ryddig på kjøkkenbenken, og ingen ting ligger i opvaskkummen og venter på at noen skal vaske.
Lag mat, spis, sett alt i maskinen.
Trykk "start" når maskinen er full.
Her går det meste i oppvaskmaskinen, men med noen unntak. Støpejernstekepanna, et par gode kniver...slike ting.
Jeg har bakt brød! Ny oppskrift i går, og det ble jaggu tidenes brød! NAM!!!

Brukeravatar
Jaauda
Innlegg: 1917

Legg inn av Jaauda »

fargerik skrev: man apr 24, 2023 1:39 pm
Det beste med en slik dings er at det (nesten) alltid er ryddig på kjøkkenbenken, og ingen ting ligger i opvaskkummen og venter på at noen skal vaske.
Lag mat, spis, sett alt i maskinen.
Trykk "start" når maskinen er full.
Her går det meste i oppvaskmaskinen, men med noen unntak. Støpejernstekepanna, et par gode kniver...slike ting.
Jeg har bakt brød! Ny oppskrift i går, og det ble jaggu tidenes brød! NAM!!!
Stadig vanligere å ha to oppvaskmaskiner.. Kopper og kar er da aldri innom kjøkkenskap. De bytter på å være i ren maskin, eller i den med brukt.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Skal man tolke det som at tråden trenger en oppvask ?

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

DoktorS skrev: søn apr 23, 2023 11:15 am
Sentry skrev: tor apr 20, 2023 1:25 pm Nå er det nok!

Oppvaskmaskinen gikk til hel**** for noen dager siden, så nå burde det holde for en stund. Jeg er ikke spesielt glad i disse handleturene for å finne ut hvilken variant man skal kjøpe - det er for mange typer og for mange variable og for mye å ta hensyn til. Men vi fant da en vi likte, hos en lokal forhandler vi liker, så da så. Så blir det spennede å se om den er like stille som den forrige...
Det er irriterende når ting ryker... ja, oppvaskmaskin er vel ikke det mest holdbare man har, er min erfaring... Husker en gang på besøk hos noen slektninger, der jeg overnattet på et slags "mellomrom", og det var vel da på en måte åpent mot kjøkkenet - det er lenge siden, men den maskina holdt meg våken.

Ellers er jo det veldig behagelig og beroligende å høre på en oppvaskmaskin om deter "vannlyder" man hører - og denne stille summingen, ekstra fint i jula synes jeg - når det er litt guffent ute og man høre den beroligende sirkulerende vannlyden fra maskina.
Nå har jeg ikke oppvaskmaskin, og klarer meg uten. Også drypping fra kjøkkenkranen kan jeg klare meg uten. He he. Selv synes jeg lyder fra guffent utevær er både koselig og beroligende. Vinden som blåser regnet mot vindu og karm, samtidig som en har det varmt og tørt inne. :D

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Problemet med oppvaskmaskin ift andre hvitevarer er at man må få den montert, både fordi den står inne i innredningen og det er skummelt vann som skal kobles til... Husker sist gang at det var noe mas med dette, for det var ikke alle forhandlerne som tilbød dette, sånn uten videre. Mente jeg gikk gjennom mitt anbud eller noe sånt for å få tatt ut den gamle, satt inn den nye og at de tok med seg den gamle... En liten bøyd dette, å ordne med håndverkere.... Min gamle mor sliter med et det samme - mye stress for en 85-åring å ha snekkere som ikke gjør jobben sin - roter gjør de også, og selv om hun kjenner han som driver firma og er sjef, så sender han folk som ikke snakker norsk og gjør en - tja, det høres ut som en dårlig jobb... dessverre.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

I går hadde jeg en "skal aldri drikke igjen" dag. Lønningspils, og jeg fikk nok et par for mye. Øl sammen med andre giftstoffer var heftig gitt.

Så nå tar jeg en absolutt hvit dag. Altså likt med nesten alle andre dager. Men fy så gøy. Havnet på bar med livemusikk.

Så i dag er en slik dag : gleder meg til neste lønning.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Bjoro33 skrev: man apr 24, 2023 9:47 pm I går hadde jeg en "skal aldri drikke igjen" dag.
Irriterende hvor fort man glemmer akkurat det 8-)

Sentry

Legg inn av Sentry »

DoktorS skrev: man apr 24, 2023 3:56 pm Problemet med oppvaskmaskin ift andre hvitevarer er at man må få den montert, både fordi den står inne i innredningen og det er skummelt vann som skal kobles til... Husker sist gang at det var noe mas med dette, for det var ikke alle forhandlerne som tilbød dette, sånn uten videre. Mente jeg gikk gjennom mitt anbud eller noe sånt for å få tatt ut den gamle, satt inn den nye og at de tok med seg den gamle... En liten bøyd dette, å ordne med håndverkere.... Min gamle mor sliter med et det samme - mye stress for en 85-åring å ha snekkere som ikke gjør jobben sin - roter gjør de også, og selv om hun kjenner han som driver firma og er sjef, så sender han folk som ikke snakker norsk og gjør en - tja, det høres ut som en dårlig jobb... dessverre.
Forhandleren der heg kjøpte beistet sørget for både transport og montering og bortkjøring av den gamle (som jeg hadde satt utenfor huset fordi det var noe snekkerarbeid jeg ville få gjort før den nye ankom), så det var en enkel prosess. Tror det kostet ca $150 - ikke så galt, det.

Neste uke er det oljemesse. Hotell er bestilt, og jeg gruer meg allerede.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

DoktorS skrev: man apr 24, 2023 3:56 pm Problemet med oppvaskmaskin ift andre hvitevarer er at man må få den montert, både fordi den står inne i innredningen og det er skummelt vann som skal kobles til... Husker sist gang at det var noe mas med dette, for det var ikke alle forhandlerne som tilbød dette, sånn uten videre. Mente jeg gikk gjennom mitt anbud eller noe sånt for å få tatt ut den gamle, satt inn den nye og at de tok med seg den gamle... En liten bøyd dette, å ordne med håndverkere.... Min gamle mor sliter med et det samme - mye stress for en 85-åring å ha snekkere som ikke gjør jobben sin - roter gjør de også, og selv om hun kjenner han som driver firma og er sjef, så sender han folk som ikke snakker norsk og gjør en - tja, det høres ut som en dårlig jobb... dessverre.
Trenger nesten ikke være handy engang for å bytte oppvaskmaskin, gjorde det i fjor.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Nesten ikke... neida, men jeg er ikke engang nesten!

Her er en sak som har gått meg hus forbi, men som jeg ble gjort oppmerksom på av en kollega ved kaffemaskinen. Temaet var robusta-bønner, ellers fin omtale av Texas også...

https://www.dn.no/d2/smak/kaffe/kaffeba ... -1-1221703

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

DoktorS skrev: fre apr 28, 2023 2:42 pm Nesten ikke... neida, men jeg er ikke engang nesten!

Her er en sak som har gått meg hus forbi, men som jeg ble gjort oppmerksom på av en kollega ved kaffemaskinen. Temaet var robusta-bønner, ellers fin omtale av Texas også...

https://www.dn.no/d2/smak/kaffe/kaffeba ... -1-1221703
Interessant om bønner, og Black Sheep. Synd man var i London for en mnd siden og ikke visste om dette. 🥲

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Ja, jeg drikker jo robusta, nemlig Brasero til hverdags, og liker kraftigheten, så har vel tenkt at det har vært litt svart-hvitt dette med arabica vs robusta, og at det vel må finnes nyanser. Så det var litt artig. Dog, litt teit navn på en kaffebar, synes jeg... Men hadde nok oppsøkt og testet om jeg var i London. Ellers jo interessant at det er te som gjelder der, og at kaffe i større grad nytes på kaffebarer og i andre settinger enn for oss som bruker kaffe som engelskmenn bruker te......

... nuvel nuvel. Det er såkalt "langhelg" - sjelden har det vært mer velkomment, det er virkelig deilig å ha denne ekstra fridagen mandag. Det må man få lov til å si. Været blir vel ikke knall her rundt hovedstaden, men ok til å være litt ute om man vil, men heller ikke ha dårlig samvittighet for å være inne. Gjester på middag i dag - to fettere faktisk, og det er en sjeldenhet. Regner med at det går mindre hardt ut over whiskyskapet mitt enn forrige fredag, da det var bacalao- og whiskylag.

God helg til alle !

fargerik

Legg inn av fargerik »

Hmmmm.....hvor nevner man rare ting? Jo det er i et kaffeslabberas.
Jeg skulle ha noe på apoteket i dag, og droppet å gå inn siden det var stinn brakke der.
Jeg forsto sammenhengen når jeg så den håndskrevne plakaten ved siden av døra :
"Vi beklager at alt tar lengre tid og at det er kø. Vi har fått nytt datasystem"
hmmmmmmm....

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Det er visst ikke populært å være russer og det fant hunden Sonja ut og rømte til Kirkenes som ligger ca 25 km fra der en kvinne som hevder å være eieren av hunder bor.

Tror vi sender vår mann Fargerik på saken da han er hundevenn og hundekjenner.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Big George skrev: søn apr 30, 2023 1:47 am Det er visst ikke populært å være russer og det fant hunden Sonja ut og rømte til Kirkenes som ligger ca 25 km fra der en kvinne som hevder å være eieren av hunder bor.

Tror vi sender vår mann Fargerik på saken da han er hundevenn og hundekjenner.
Jeg har tatt en sjefsavgjørelse.
Gi hunden avlusing, loppekur, vaksiner, time hos hundetannlege og hundefrisør og norskkurs og politisk asyl.
Foreslår også nytt navn : Mriya Zelenskyj. Dette vil verdenspressen elske, og Putin hate.
Gårsdagens kaffepris :
Evergood kaffekapsler (Tassimo) Kiwi : 68 kroner.
Samme kapsel Meny : 84 kroner.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Ble en liten kopp kaffe med H-melk i dag tidlig. Drikker ikke så ofte kaffe, men mest i sosialt lag og ikke for sent. I går ble det noen kopper i besøk kl 14.30. Var sikker på jeg kom til å stirre i taket, men det merket jeg faktisk ikke. Pleier å være veldig var på kaffe etter kl 12-13.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Serverte Løfbergs Lila til mine to gjester i går.... Ellers høvelig lag som gikk hjem litt før midnatt, så her er formen bra til kaffe denne søndagen i april.... Ellers blir samtalen som vanlig når disse folkene møtes, en er filosof, den andre statsviter, der førstnevnte stadig bringer ting på bane som opptar ham meget, da han ikke er i jobb og nok ikke har så veldig stort nettverk av "jevnbyrdige" eller. For meg blir det i meste laget å sitte i to timer å snakke om Putin, selv om det er viktig, så er jo det ikke slik at det er eksperter på området så snakker, men men... da er jo det greit å være vert å rydde litt på kjøkkenet når man går litt lei :-)

Sentry

Legg inn av Sentry »

fargerik skrev: lør apr 29, 2023 4:22 pm Hmmmm.....hvor nevner man rare ting? Jo det er i et kaffeslabberas.
Jeg skulle ha noe på apoteket i dag, og droppet å gå inn siden det var stinn brakke der.
Jeg forsto sammenhengen når jeg så den håndskrevne plakaten ved siden av døra :
"Vi beklager at alt tar lengre tid og at det er kø. Vi har fått nytt datasystem"
hmmmmmmm....
Hehe. Skylde på datasystemet, ja. Ikke første gang, og ikke siste.

Jeg skal ærlig innrømme at det kan bli litt mye av og til. Spesielt hvis man har postnummer som ikkje stend i bokji og telefonnummer som begymmer med 001, Vi har brukt veldig mye tid på telefonen med både banker og NAV for å få ordnet opp i innlogging og verifisering og sånn. Alt som ikke er A4 er vanskelig. Men BankID var enkelt: "Det ordner vi! Ta med deg passet og still innom!" Jammen.....det er ikke bare å stikke innom når man befinner eg i Texas aldeles uten planer om å besøke moderlandet i overskuelig fremtid. "Nei, da kan vi ikke hjelpe deg". Sånn er det med den saken.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Sentry skrev: man mai 01, 2023 1:15 pm
fargerik skrev: lør apr 29, 2023 4:22 pm Hmmmm.....hvor nevner man rare ting? Jo det er i et kaffeslabberas.
Jeg skulle ha noe på apoteket i dag, og droppet å gå inn siden det var stinn brakke der.
Jeg forsto sammenhengen når jeg så den håndskrevne plakaten ved siden av døra :
"Vi beklager at alt tar lengre tid og at det er kø. Vi har fått nytt datasystem"
hmmmmmmm....
Hehe. Skylde på datasystemet, ja. Ikke første gang, og ikke siste.

Jeg skal ærlig innrømme at det kan bli litt mye av og til. Spesielt hvis man har postnummer som ikkje stend i bokji og telefonnummer som begymmer med 001, Vi har brukt veldig mye tid på telefonen med både banker og NAV for å få ordnet opp i innlogging og verifisering og sånn. Alt som ikke er A4 er vanskelig. Men BankID var enkelt: "Det ordner vi! Ta med deg passet og still innom!" Jammen.....det er ikke bare å stikke innom når man befinner eg i Texas aldeles uten planer om å besøke moderlandet i overskuelig fremtid. "Nei, da kan vi ikke hjelpe deg". Sånn er det med den saken.
Ja, det var jo en viss raptus her også, når DNB plutselig krevde at vi som kunder måtte legitimere oss for å forbli kunder. Burde være "Peace Of Cake" sånn teoretisk, men for vår del var det sånn at begge passene var utløpt, dermed hadde vi ikke noe gyldig legitimasjon. Bestilte tid for å få nytt pass for to, men etter pandemien var det over 6 måneder ventetid for nytt pass. Og fristen fra DNB var 1 måned.
For å gjøre en viss historie kort....det årnæ så til slutt.
Nå har MLE det samme problemet med sin bank i Thailand.
Her får du ikke ut et øre før du møter opp i banken og legitmerer deg.
Det er derfor vi må reise. MLE får ikke kloa i thai-pensjonen sin, som tikker inn på konto hver måned.
Vi prøver å se det positive i det, da. Krona er blitt så svak, mens Thai Bath er blitt sterk.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»