Kaffeslabberaset

Svar
DoktorS

Re: Kaffeslabberaset

Legg inn av DoktorS »

Lenge siden jeg var innom her - men ser det er gode nyheter, hyggelig - Bjoro! Selv skal jeg også på en slags sjekk når sommeren er på hell en gang.. Men først skal jeg nyte sommeren! Ser ut til at sommeren fortstsetter i hovedstaden helt til jeg drar på ferie om 1,5 uke. Det er jo litt lettere på jobben, i all hovedsak, når været er som nå. Heldigvis er jeg ikke særlig invovert i et stort prosjekt med den veldig stor og veldig viktig kunde. Greit nok at kunden betaler millioner, men det er litt som skal ordnes av oppsett fram til det.... Igjen - nok en gang viser det seg at det er de grunnleggende tjenestene vi tjener på, mens det som er den strategiske satsingen bare medfører noen surrete vestkandtamer går rundt på seminarer de ikke har utbytte av en gang.. Sukk. Det kommer nok et oppgjør med dette til høsten, vil jeg tro, hvis de svarte tykke tallene ikke kommer tilbake.

Nuvel. Ferie - først fem hele dager i Wien, deretter flyr jeg ned til Varna, der det blir sju hele dager og nesten en hel dag før flyet går hjem sent om kvelden. Litt spent på å se hovrdan utslaget på lommeboka blir denne gangen, med dagens kurser. I Bulgaria kunne jeg på det beste gange leva med ca 4 for å få norsk pris, nå er det litt over 6-gangeren. Og så kommer jo prisøkningen på toppen. Det vil si - det har jo vært fryktelig billig før, så det er nok fortsatt svært billig med mat og drikke ute, men den gode følelsen man hadde før "det koster ingenting" er nok borte. Og det er jo for så vidt greit nok. Wien blir litt sånn se hva det blir til - blir vel en utflukt enten til Bratislava eller Linz. Så håper jeg selvsagt på bra vær. I Varna er jo det fint lite på programmet, utenom selvsagt å stikke innom Cubo I og II - min kunstervenn Kiki har selvsagt allerede invitert til fest på galleriet hans på Cubo I, så må ha med litt mat der - tenker å ta med et fenalår denne gangen, ettersom jeg må ha noe som holder seg litt...

God videre juni ønskes - en fantastisk måned i Oslo!

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Hadde en litt for lang arbeidsdag i går. Hjem ca 18, og gledet meg til powernap på terrassen. Men mine melaninrike naboer hadde barnebursdag med haugevis 8-åringer i alle farger. Jeg lever med øresus/tinitus med volum på 11, og naboflokken klarte godt å øverdøve steinknuseriet i mitt hode.
Men...
Jeg er glad i barn, så det finner jeg meg glatt i.
Våknet av stillhet til slutt i 7-tiden.

Akkurat passe temp forctiden :)

Sentry

Legg inn av Sentry »

Bjoro33 skrev: lør jun 17, 2023 10:51 am Hadde en litt for lang arbeidsdag i går. Hjem ca 18, og gledet meg til powernap på terrassen. Men mine melaninrike naboer hadde barnebursdag med haugevis 8-åringer i alle farger. Jeg lever med øresus/tinitus med volum på 11, og naboflokken klarte godt å øverdøve steinknuseriet i mitt hode.
Men...
Jeg er glad i barn, så det finner jeg meg glatt i.
Våknet av stillhet til slutt i 7-tiden.

Akkurat passe temp forctiden :)
Ja, jeg tåler også mye av barn så lenge de oppfører seg som akkurat det. Uoppdragne foreldre, derimot...

Her har det vært farsdagshelg, med besøk av en datter og en god del utearbeid. Når luftfuktigheten er høy og gradestokken nærmer seg 40-tallet er det i meste laget, selv for meg. Denne uken er det meldt 38 og 39 grader de neste tre dagene, så ned til 35-35 en ukes tid. Og det skal holde seg på nordsiden av 25 om nettene også. Det største problemet er at vi ikke har vann til stallen før vi får reparert lekkasjen, og de firbente er veldig tørste i slik varme, så det blir mye transport av vann. Men sånn er det, og det er uansett en bagatell i den store sammenhengen.

Vi begynner å planlegge litt ferie (!). Noen år siden sist, nå. Det blir vel en liten ukes tid i Colorado, tenker jeg. Det gleder jeg meg til - det skal bli fint med noen turer i denslags terreng.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Kom hjem fra sykkeltur og kom til låst dør. Kona har flaksa et eller annet sted, og min nøkkel henger på en krok inne i huset. Godt at furtebua er ulåst. Har ikke aircon her, men derimot kjøleskap. PSST!
Kaffe? Låst inne sammen med nøkkelen min og maten. (jeg er sulten)
Jeg har handlet Norgesglass i dag. Skal konservere noe som vokser her.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Dårlig med vokst her på balkongen, faktisk ingenting - planene var klare, men det er så mye annet som skal gjøres....

Var heldig med været i helgen - over 30 ute og 29 i stua på lørdag. Men så 10 grader ned begge steder søndag. Dermed kunne jeg starte å småpakke litt, vaske klær, rydde etc. Sa til en kompis at jeg ikke ville være med på noe denne helgen pga pakking og sånt - han, som far til to, mente at det var voldsom til "luksus" å bruke en hel helg på dette. Men som jeg sa - noen av oss liker også å pakke litt "mentalt" - det er tross alt en slik liten markør dette - før og etter ferien....

...avsluttet jobbingen på kontoret i dag. Så blir det hjemmekontor i morgen og noen timer onsdag.

Ser ut til å bli godt å varmt i Wien, i alle fall de første dagene. Men de lager jo både øl og vin i det landet. Og kaffe har de også plenty av. Ja, det er vel nesten slik at man kan si at det er der kaffen kommer fra.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

Stilig den bjørnen som hang ut av vinduet i 2.etasje et sted.. Ombestemte seg etterhvert og gikk ut på forsiden.

Det ville jeg og gjort !

fargerik

Legg inn av fargerik »

Big George skrev: man jun 19, 2023 7:50 pm Stilig den bjørnen som hang ut av vinduet i 2.etasje et sted.. Ombestemte seg etterhvert og gikk ut på forsiden.

Det ville jeg og gjort !
Bjørn?? Håper ikke det var i Østfold?. I går var det hval i elva her, og ikke noen hvemsomhelst! Det var selveste Hvaldimir som tok turen innom Fredrikstad. Og ikke nok med det. Ulven som har lusket rundt her har nå lusket helt ut til Hvaler, og tar godt for seg av sauene der. En fyr skremte vettet av et helt kvartal, han tok med seg en bombelignende gjenstand inn på et legekontor, noe som førte til evakuering over en lav sko. Bomben var heldigvis fake. Fyren leverte vel bare en søknad om psykisk helsevern, vil jeg tro.
Ulv går greit, hval er greit. Elg, rådyr, grevling og rev, høk, ørn og det andre rundt her er også OK.
Men bjørn? Jeg tror jeg klarer meg uten slike her.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

De som syns Østfold er kjedelig....de må være på jordet...og på det jordet kan du møte noen du ikke forventer å møte.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

Må bare si at drømmen er å se Hvaldimir gli forbi brygga i Fredrikstad med ulven sittende i majestetisk positur oppå den hvite hvalen.

Det hadde vært noe !!!!!!

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Bjoro33 skrev: lør jun 17, 2023 10:51 am Hadde en litt for lang arbeidsdag i går. Hjem ca 18, og gledet meg til powernap på terrassen. Men mine melaninrike naboer hadde barnebursdag med haugevis 8-åringer i alle farger. Jeg lever med øresus/tinitus med volum på 11, og naboflokken klarte godt å øverdøve steinknuseriet i mitt hode.
Men...
Jeg er glad i barn, så det finner jeg meg glatt i.
Våknet av stillhet til slutt i 7-tiden.

Akkurat passe temp forctiden :)
Nice. Hadde aldri trodd jeg skulle kunne ptate med en av Spinal Tap-gutta.

Hvordan går turnelivet for tiden?

Om ikke så bra, så kanskje skru pp til 12?

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Big George skrev: tor jun 22, 2023 12:04 am Må bare si at drømmen er å se Hvaldimir gli forbi brygga i Fredrikstad med ulven sittende i majestetisk positur oppå den hvite hvalen.

Det hadde vært noe !!!!!!
[/quot

Kan u ikke bare ta en puddel med deg, svømme avgårde...litt redigering så burde det være noenlunde troverdig.

fargerik

Legg inn av fargerik »

hehehe...hval har jeg sett før, gidder ikke streve meg til by`n for å se dette. Ulv har jeg aldri møtt, men det er vel omtrent som å se en stor hund?
Nei takk. Det er for varmt, og dessuten er det så mange turister i byen.
Slækker ute i bushen. Siesta og kaffe nå. Rødt farevarsel på UV-varslinga.
Men jeg leste en god nyhet fra i fjor. En god nyhet for alle oss som er omgitt av flått på alle kanter. Finnes det likevel høyere makter??
https://forskning.no/insekter/flatt-dre ... KiaBvsPI2o

Jaauda

Legg inn av Jaauda »

fargerik skrev: søn jun 25, 2023 1:08 pm hehehe...hval har jeg sett før, gidder ikke streve meg til by`n for å se dette. Ulv har jeg aldri møtt, men det er vel omtrent som å se en stor hund?
Nei takk. Det er for varmt, og dessuten er det så mange turister i byen.
Slækker ute i bushen. Siesta og kaffe nå. Rødt farevarsel på UV-varslinga.
Men jeg leste en god nyhet fra i fjor. En god nyhet for alle oss som er omgitt av flått på alle kanter. Finnes det likevel høyere makter??
https://forskning.no/insekter/flatt-dre ... KiaBvsPI2o
Jeg kjørte E45 nedover Sverige midt på natten for noen år siden. På ca 200m avstand sprang det en diger grå hund over veien. Skjedde langt fra bebyggelse midt i skauen.
Jeg har ingen sikker artsbestemmelse, men velger å tro at dette var ulv. Lignet i hvert fall veldig.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

"Jeg kjørte E45 nedover Sverige midt på natten for noen år siden. På ca 200m avstand sprang det en diger grå hund over veien" skrev Jauda

Regner med at ulven hadde kjøttkvota med seg. Neppe noe alkohol på det dyret.

Sentry

Legg inn av Sentry »

fargerik skrev: søn jun 25, 2023 1:08 pm hehehe...hval har jeg sett før, gidder ikke streve meg til by`n for å se dette. Ulv har jeg aldri møtt, men det er vel omtrent som å se en stor hund?
Nei takk. Det er for varmt, og dessuten er det så mange turister i byen.
Slækker ute i bushen. Siesta og kaffe nå. Rødt farevarsel på UV-varslinga.
Men jeg leste en god nyhet fra i fjor. En god nyhet for alle oss som er omgitt av flått på alle kanter. Finnes det likevel høyere makter??
https://forskning.no/insekter/flatt-dre ... KiaBvsPI2o
Hverken ulv eller bjørn her på prærien. Ja, vi har jo prærieulv, men de gjelds liksom ikke. Og så har vi puma og gaupe. Har sett alle disse. Pluss rev og vaskebjørn og alskens mindre krabater. Og slanger - må ikke glemme dem. Hedde besøk av en på ca halvannen meter i forrige uke - en art som er harmløs for oss, men ikke for småkryp og andre slanger. Så den liker jeg å ha her. Den bor inni garasjeveggen.

Varmt om dagen! Rundt førti røde, og da ble man litt svett etter utejobbing og 20000 skritt på tellreen i går. Men når man bare passer på å ta pauser og få i seg nok vann går det i grunnen greit. Og så var ikke HSEBA vanskelig å be når jeg inviterte på biltur for å kjøpe iskrem. Skulle bare mangle at man ikke feirer forlovelsesdagsjubileum på skikkelig vis! ;-)

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Inferno - navnet på kaffebønnene jeg prøver nå. Kjøpt i Sverige for et par mnd siden, skal til Sverige neste helg, derfor måtte jeg teste nå. Og de skal det kjøpes mer av, skikkelig mørkbrent dette, mer enn espressoen fra samme produsent.😋

Regnet i ferd med å gi seg, godt er det, Bruce spiller om 5 timer, fint om den gressmatta får tørke opp litt før 50000 av oss tramper inn der.

God søndag!

Sentry

Legg inn av Sentry »

Plutselig så var her stengt, og plutselig svar her åpent igjen. Pussig.

Og imens er her varmt og godt på prærien også. Utejobbing er en svett affære, men jeg tåler gost varmen og plages ike nevneverdig så lenge jeg kan gå i dusjen når jeg kommer inn.

Vi planlegger faktisk noen dager ferie snart; en langhelg i Colorado hos datter m/fam. Men enn så lenge er det jobb - mye jobb. Tidlige morgener og sene kvelder. Vanskelige kunder og mye snusk som det er om å gjøre å styre klar av. Godt man har erfaring nok til å kjenne lusa på gangen. Men likevel frustrerende.

Jaja. Jeg tar en kopp kaffi til mens jeg bestemmer meg for neste trekk. Wish me luck!

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

Katten Siri bur heime hos Tone Lund i Trondheim, og betaler husleiga si i stolne selbuvottar.

Kvar ho stel dei frå, er det berre tjuven sjølv som veit.

Jeg lurer på hvordan en sånn tyv soner sin dom
og om det går an å rehabilteres ?

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

Nytt ulvekull født i Østmarka i mai Det liker jeg.
Teoretisk kan de være 3 km unna der jeg bor.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

Ulveparet i Østmarka har fått åtte valper !!!! NRK Dagsrevy innslag i kveld.

Vår venn Fargerik kan sikkert ta til seg to, han er jo så glad i hund
og ulv og hund er veldig like.

bennetcerf

Legg inn av bennetcerf »

Big George skrev: ons jul 19, 2023 7:29 pm Ulveparet i Østmarka har fått åtte valper !!!! NRK Dagsrevy innslag i kveld.
Herlig. Hyggelig med ville dyr.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

Løve på frifot i Berlin.
Dersom du ikke har grunnkurs i konflikthåndtering bør du holde deg innendørs.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Mmm, one-man-show med dyrehistorier klippet fra nettaviser. Ser ut som en vinneroppskrift.🥳

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

Big George skrev: tor jul 20, 2023 4:22 pm Løve på frifot i Berlin.
Dersom du ikke har grunnkurs i konflikthåndtering bør du holde deg innendørs.
Løvebrøl hørt midt på natta i Berlin.
Den store pusekatten er fortsatt på frifot.
320 politifolk, veterinærer, jegere og tanks på leting.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Big George skrev: fre jul 21, 2023 12:54 pm
Big George skrev: tor jul 20, 2023 4:22 pm Løve på frifot i Berlin.
Dersom du ikke har grunnkurs i konflikthåndtering bør du holde deg innendørs.
Løvebrøl hørt midt på natta i Berlin.
Den store pusekatten er fortsatt på frifot.
320 politifolk, veterinærer, jegere og tanks på leting.
Mye folk kan innbille seg, det var et villsvin.

strandereng

Legg inn av strandereng »

KingKongHalvor skrev: fre jul 21, 2023 3:34 pm
Big George skrev: fre jul 21, 2023 12:54 pm
Big George skrev: tor jul 20, 2023 4:22 pm Løve på frifot i Berlin.
Dersom du ikke har grunnkurs i konflikthåndtering bør du holde deg innendørs.
Løvebrøl hørt midt på natta i Berlin.
Den store pusekatten er fortsatt på frifot.
320 politifolk, veterinærer, jegere og tanks på leting.
Mye folk kan innbille seg, det var et villsvin.
Stor ståhei for ingenting?
Bare en liten hilsen her fra stugan, nydelige barnebarn her denne uken, er så glad det ikke er jeg som løper etter den 4,5 år gamle propellen av en cocky hane. men det skal han ha, han oppførte seg perfekt på restauranten ved havet. glad i mat, og så plutselig ut til å fatte folkeskikk. Ja, så måtte jeg dra Lou Reed sin perfect day atter en gang.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

Lou Reed....så han i Roskilde 1984. Ja, perfect day og ikke walk on the wild side

bennetcerf

Legg inn av bennetcerf »

Hva koster en øl i Roskilde i dag?

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

bennetcerf skrev: lør jul 22, 2023 12:43 am Hva koster en øl i Roskilde i dag?
Det vet jeg ikke har ikke vært der siden 1990.
Men på Rådhus
plassen i København er utepils like dyrt som i Oslo
Det er butikkøl som er billig der borte.
Sett noen VM og EM kamper ute på tv i byen i København
og utepilsen er grisedyr.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

Denne helgen har Hvaldimir vært på besøk i Kragerø i Telemark.

Ifølge familien Godtlund ankom den berømte hvithvalen Kragerø, der han hilste på mange folk på sommerstedet.

– Han besøkte oss på hytta.

– Vi satt på verandaen med morgenkaffen, så hørtes det ut som noe rørte seg like ved, sier far i huset, Johnny Waaler Godtlun

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»