Kaffeslabberaset

Svar
Winnowill

Re: Kaffeslabberaset

Legg inn av Winnowill »

fargeblind skrev: søn aug 08, 2021 3:15 pm
Fringegirl skrev: søn aug 08, 2021 1:02 am Ikke så veldig lurt å ta seg en kaffekopp rundt midnatt :?
hehehehe.....kaffe er da oppkvikkende, ihvertfall for meg, derfor drikker jeg ikke kaffe på kvelden derfor jeg skal sove.
Det hører liksom morgenstund til sånn i det daglige. Kan godt ta en ettermiddagskaffe, men det hører ikke til rutinene.
Heh, ja jeg vet ikke helt hva jeg tenkte med her, fikk bare lyst på en kopp. Sånt som skjer med sene kvelder i ferien.
Til vanlig drikker jeg stort sett kaffe på formiddagen, og senest i fire-fem tiden.

Jeg sovna altså først i femtiden i morges, jeg var jo kliss våken i totiden. Jaaah, det skjer ikke igjen :roll:

Sentry

Legg inn av Sentry »

Jeg kan gjerne drikke tre doble espresso og så legge meg og sove godt. Det er en nådegave, på linje med tungetale og håndspåleggelse og 400m hekk under 46 sekundet.

Det er søndag på prærien. Jeg kjører rolig tempo i dag, men skal likevel komme meg gjennom listen over ymse gjøremål. Greit å ikke overdrive når gradestokken vaker rundt femogtredve-streken. Men jeg skal da få ryddet etter klipping i går, og så skal her lages kompostbinge og klippes litt her og der med den store klipperen før jeg skal plukke opp etter de firbente og plassere etterlatenskapene til kompostering. Sistnevnte gjør jeg hver dag, og det blir mange kubikk ned organisk kompost i løpet av et år. Vi bruker den til å gjødsle der vi dyrker gress, så intet går til spille.

I går var forresten de firbente ekstra i godlage. Den minste slo nesten krøll på seg da hun ble kost med, og jeg hørte på pusten at hun nesten sovnet der hun sto. Da er livet litt ekstra godt å leve!

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Noen og tredve moø o dag. Tur til Rauland og kikket på hytta eldste sønn bygger. Stort og flott blir det. Bygger aleine i helgene, men dreven og effektiv som han er,håper han å kunne feire jula der med sin storfamilie.

Plukket multer på myra ved hytta. Ikke mye, men nok til et par runder multekrem.
Nå er det kaffe ute i kveldssola. Nydelig. Både kaffen og sola altså. Forresten også et lite glass med noe kaldt fra Carlsberg

Sentry

Legg inn av Sentry »

Merkelige tider! Stygge smittetallene her borte, men enkelte politikere prøver likevel å forby at man skal kunne kreve at barn og lærere bruker maske på skolen. Jeg kjenner at jeg blir skikkelig forbannet. To av tre uvaksinerte på kontoret er hjemme med covid-19, og tredjemann er på to ukers ferie i - av alle steder - Florida. Det ser ut til at vi må sette vår lit ti Darwin.

Men ellers er alt såre vel. Det begynner å skje litt alvorlige bevegelser på jobb igjen, og enn så lenge er det heldigvis stort sett folk jeg kjenner slik at det går på et vis å møtes pr Teams eller Zoom. Det kommer ikke til å vare, så da blir det å finne beste måten å komme seg rundt i verden på. Hverken Indonesia eller Nigeria eller Kina er spesielt innbydende reisemål akkurat nå. Men må man så må man.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7869

Legg inn av Big George »

Her er nesten hele gjengen gjenforent. Fargerik har blitt fargeblind, men ellers ser ting bra ut.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Skal hilse fra Bennyen og si at hun følger med oss. Har prøvd å registrere seg her på forumet, men det var visst ikke så enkelt, så hun lar det ligge nå.

strandereng

Legg inn av strandereng »

KingKongHalvor skrev: fre aug 13, 2021 1:57 pm Skal hilse fra Bennyen og si at hun følger med oss. Har prøvd å registrere seg her på forumet, men det var visst ikke så enkelt, så hun lar det ligge nå.
Takk for hllsen. Selv hadde jeg store problemer med den "grumsete" koden. Gjettet feil tre ganger før jeg fikk tak i en med falkeblikk som gjorde at jeg kom igjennom "muren".

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Takk for hilsen fra meg også
Sitter mett og god etter fruens pizza. Cola i kveld, for det er jobb i morra.
Ser på et program om tutank amon og andre mumier. Var så heldig å komme på British Museum i 71. Første gang de viktigste tingene ble sendt ut av egypt. Og det fasinerte og fenget. Har også vært på museet i Kairo og brukt god tid de. Spennende for meg, og heldigvis tålmodig kone som lot meg bruke tiden jeg ville.
Så må heller jeg tåle noen ganger de tingene hun har interesse for. Og være interessert.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7869

Legg inn av Big George »

Noen må hjelpe Bennyen.

Sentry

Legg inn av Sentry »

Ja, det med Tutankhamon var det eneste jeg leste igjen og igjen i serien vi hadde i bokhylla. Grimberg?

Jeg har gått tur og sett en slange som for noen pr siden vikle vært en giftig water moccasin. Nå vet jeg bedre og vet at det var en harmløs plain Bellaire water snake. Jeg elsker å lære! Søndag ble get buden på middag med en statsminister og en oljeminister fra et av landene sør for ekvator. 10 personet tilsammen. Jeg takket pent nei - jeg er usedvanlig forsiktig nå som situasjonen er slik den er. Sa at vi heller får finne på noe når og hvis jeg besøker landet deres. Det kan bli interessant.

Torsk og kamskjell i kveld. Og poteter og grønnsaker. Riktig bra, ble det!

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Greit å være forsiktig! Men åkkesom - i dag drar jeg til Bulgaria. Fly til Burgas og taxi til Varna. Tre timer i fly, to timer i taxi... Greie priser på begge. Nå er (selvsagt/dessverre) smitten stigende også der, etter at landet har vært grønt veldig lenge - men likevel ikke mer smitte der enn her, om man skal tro tallene. Forsiktighet blir utvist. Samtidig er jo det 30 grader og man tilbringer tiden stort sett ute. Jeg pakker sekken med klippfisk - jeg skal jo lage bacalao på Bar Cubo - det er en stor ære. Tenk å være "inside" på Svartehavets kuleste bar. Tar også med litt laks, fiskeboller og litt eksklusiv dansk lakris til folka bak baren. Jeg nevner ikke navn. Nå skal jeg i hvert fall slappe av og kose meg. Og jeg skal passe på å drikke mye i varmen. Og så kommer jeg innom her for å avgi rapporter. :D

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

DoktorS skrev: lør aug 14, 2021 8:15 am Greit å være forsiktig! Men åkkesom - i dag drar jeg til Bulgaria. Fly til Burgas og taxi til Varna. Tre timer i fly, to timer i taxi... Greie priser på begge. Nå er (selvsagt/dessverre) smitten stigende også der, etter at landet har vært grønt veldig lenge - men likevel ikke mer smitte der enn her, om man skal tro tallene. Forsiktighet blir utvist. Samtidig er jo det 30 grader og man tilbringer tiden stort sett ute. Jeg pakker sekken med klippfisk - jeg skal jo lage bacalao på Bar Cubo - det er en stor ære. Tenk å være "inside" på Svartehavets kuleste bar. Tar også med litt laks, fiskeboller og litt eksklusiv dansk lakris til folka bak baren. Jeg nevner ikke navn. Nå skal jeg i hvert fall slappe av og kose meg. Og jeg skal passe på å drikke mye i varmen. Og så kommer jeg innom her for å avgi rapporter. :D

Deilig å høre at det ble tur Doktor, vi ser frem til fargerike reisebrev, gjerne av slaget som oppsummerer dagen like før søvnen tar overhånd.😅
Vi håper fortsatt på Hellas i september, men reisen vi kjøpte på TUI ble kansellert pga dårlig salg. Ving droppet også Hellas i september, men satser på høstferien. Dvs Samos er fortsatt mulig, men der er det turer fra tirsdag til tirsdag, det passer dårlig for oss.
Så da ble det å se til nabolandet, og der går salget som normalt, de har endatil to fly samme dag og har ingen planer om å kansellere. Og så var det halv pris, det gjør jo ikke noe. Og man slipper regimet på Gardemoen, det er den største bonusen. De må bare få i stand et bedre system, nå står jo alle i samme kø, helt meningsløst.
Så vi krysser fingre for at ikke svenske eller greske myndigheter setter foten ned de nærmeste ukene, trenger litt skikkelig varme nå etter to års fravær.
To kopper kaffe er drukket til frokost, nå er det ut i skogen, ha en flott dag!

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Sentry skrev: lør aug 14, 2021 3:32 am

Torsk og kamskjell i kveld. Og poteter og grønnsaker. Riktig bra, ble det!
Pussig, det hadde vi også!

strandereng

Legg inn av strandereng »

Riktig god ferie til Doktor S!

Sentry

Legg inn av Sentry »

KingKongHalvor skrev: lør aug 14, 2021 10:50 am
Sentry skrev: lør aug 14, 2021 3:32 am

Torsk og kamskjell i kveld. Og poteter og grønnsaker. Riktig bra, ble det!
Pussig, det hadde vi også!
Hehe. God mat blir aldri feil!

Nå er det et par kopper kaffe før jeg skal ut og jobbe i varmen. Passer på å få i meg mye vann, så da går det bra. Jeg har sittet her og sett på hjort i soloppgang og bestemt meg for at jeg har det bedre enn jeg har fortjent. Livet er ikke bare en lek, det er også en dans på roser.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Sentry skrev: lør aug 14, 2021 2:18 pm
KingKongHalvor skrev: lør aug 14, 2021 10:50 am
Sentry skrev: lør aug 14, 2021 3:32 am

Torsk og kamskjell i kveld. Og poteter og grønnsaker. Riktig bra, ble det!
Pussig, det hadde vi også!
Hehe. God mat blir aldri feil!

Nå er det et par kopper kaffe før jeg skal ut og jobbe i varmen. Passer på å få i meg mye vann, så da går det bra. Jeg har sittet her og sett på hjort i soloppgang og bestemt meg for at jeg har det bedre enn jeg har fortjent. Livet er ikke bare en lek, det er også en dans på roser.
Noen dyr som lusker rundt er helt OK. Her så jeg tydelige spor etter rådyrene i morges. Tror de kommer for å spise nedfallsfrukt, jeg har ikke lagt merke til at de har beitet noe spesielt på blomster og busker. Det er noe elg oppe i skauen, men de har andre steder de trekker. Heldigvis, for de er litt for store og skumle.
MLE er forøvrig på tur i skauen sammen med en bukett thaivenninder, de forlot åstedet ganske tidlig med to ryggsekker fulle av niste. Og tro meg.....asiatisk matpakke er litt anderledes enn norsk matpakke.
Jeg for min del pusler i hagen. Det er en god del grønt som godt kan klippes og friseres og lukes etter en periode med noe regn innimellom.
Greit å være litt alene innimellom, da kan jeg åpne vinduene i furtebua og skru opp lyden litt.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

fargeblind skrev: lør aug 14, 2021 3:04 pm asiatisk matpakke er litt anderledes enn norsk matpakke.
Tipper ikke grov skive med brunost liksom? :lol:

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Fringegirl skrev: lør aug 14, 2021 3:06 pm
fargeblind skrev: lør aug 14, 2021 3:04 pm asiatisk matpakke er litt anderledes enn norsk matpakke.
Tipper ikke grov skive med brunost liksom? :lol:
hehehehe....nei, det er full lunsj med ris og kjøtt og frukt og grønt.
Jeg for min del har spist brødskive. Og trives med slik lunsj. Nå tar jeg en øl mens jeg venter på at gresstrimmeren skal bli fulladet.
Men det blir nok sikkert mat. Det er som regel en del rester som drysser min vei.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Her i Varna er det byens festdag - en slags 17. mai-greie. Jeg bor "midt på Karl Johan" og ser ned på folkelivet fra 7. etasje. Herlig utsikt her! Dessvere har jeg fått litt feber og en liten infeksjon, sånn som jeg har innimellom, men ikke verre enn at det er mer til bekymring om det skulle bli verre, noe det heldigvis aldri før har blitt ut fra situasjonen som er nå.

Ingen brydde seg om det møysommeige printede korona-passet, dvs han ved innsjekk på OSL kastet et blikk på det, men ved innreise var det ingen obligartorisk registrering. Og lite hensyn tas her - så ingen med munnbind før jeg var på butikken i dag, og da hadde jeg nesten glemt hele greia, før dama i kassa gjentatte ganger sa noe sånt som "MASKA" i luften, og det var altså til meg....

Ellers er dette en leilighet så fint beliggende og med grei innredning, at jeg nesten kunne tenke meg å kjøpe den. Men det koster vel mer enn et par pakker Jacobs Røykelaks som verten fikk som tips etter å ha kjørt meg fra Burgas til Varna.... Det eneste og litt idotiske minuset her er at det er aircon i stua/kjøkkenet, men ikke på soverommet... Der man trenger det mest. I alle fall en nordmannn. Men går relativt greit....

.... symfoniorkesteret spiller opp på Frigjøringsplassen om 1,5 time, og kl 2300 er det fyrverkeri over Svartehavet. Man forstår at man er en velkommen gjest. 8-)

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

DoktorS skrev: søn aug 15, 2021 6:00 pm Her i Varna er det byens festdag - en slags 17. mai-greie. Jeg bor "midt på Karl Johan" og ser ned på folkelivet fra 7. etasje. Herlig utsikt her! Dessvere har jeg fått litt feber og en liten infeksjon, sånn som jeg har innimellom, men ikke verre enn at det er mer til bekymring om det skulle bli verre, noe det heldigvis aldri før har blitt ut fra situasjonen som er nå.

Ingen brydde seg om det møysommeige printede korona-passet, dvs han ved innsjekk på OSL kastet et blikk på det, men ved innreise var det ingen obligartorisk registrering. Og lite hensyn tas her - så ingen med munnbind før jeg var på butikken i dag, og da hadde jeg nesten glemt hele greia, før dama i kassa gjentatte ganger sa noe sånt som "MASKA" i luften, og det var altså til meg....

Ellers er dette en leilighet så fint beliggende og med grei innredning, at jeg nesten kunne tenke meg å kjøpe den. Men det koster vel mer enn et par pakker Jacobs Røykelaks som verten fikk som tips etter å ha kjørt meg fra Burgas til Varna.... Det eneste og litt idotiske minuset her er at det er aircon i stua/kjøkkenet, men ikke på soverommet... Der man trenger det mest. I alle fall en nordmannn. Men går relativt greit....

.... symfoniorkesteret spiller opp på Frigjøringsplassen om 1,5 time, og kl 2300 er det fyrverkeri over Svartehavet. Man forstår at man er en velkommen gjest. 8-)
Så flott! Dette har du gledet deg til!!! Fortsatt god ferie!
Kjøp deg en liten vifte, og sett den i døra slik at aircon-lufta blir blåst inn i soverommet :-)

Sentry

Legg inn av Sentry »

DoktorS skrev: søn aug 15, 2021 6:00 pm Her i Varna er det byens festdag - en slags 17. mai-greie. Jeg bor "midt på Karl Johan" og ser ned på folkelivet fra 7. etasje. Herlig utsikt her! Dessvere har jeg fått litt feber og en liten infeksjon, sånn som jeg har innimellom, men ikke verre enn at det er mer til bekymring om det skulle bli verre, noe det heldigvis aldri før har blitt ut fra situasjonen som er nå.

Ingen brydde seg om det møysommeige printede korona-passet, dvs han ved innsjekk på OSL kastet et blikk på det, men ved innreise var det ingen obligartorisk registrering. Og lite hensyn tas her - så ingen med munnbind før jeg var på butikken i dag, og da hadde jeg nesten glemt hele greia, før dama i kassa gjentatte ganger sa noe sånt som "MASKA" i luften, og det var altså til meg....

Ellers er dette en leilighet så fint beliggende og med grei innredning, at jeg nesten kunne tenke meg å kjøpe den. Men det koster vel mer enn et par pakker Jacobs Røykelaks som verten fikk som tips etter å ha kjørt meg fra Burgas til Varna.... Det eneste og litt idotiske minuset her er at det er aircon i stua/kjøkkenet, men ikke på soverommet... Der man trenger det mest. I alle fall en nordmannn. Men går relativt greit....

.... symfoniorkesteret spiller opp på Frigjøringsplassen om 1,5 time, og kl 2300 er det fyrverkeri over Svartehavet. Man forstår at man er en velkommen gjest. 8-)
17. mai i august er da aldeles perfekt - spesielt i varmere strøk! Jeg håper (og går ut fra) at du føler deg bedre allerede og at det blir en ferie som svarar til forventningene.

Brukeravatar
Xpoolman
Innlegg: 1252

Legg inn av Xpoolman »

KingKongHalvor skrev: lør aug 14, 2021 10:49 am



Vi håper fortsatt på Hellas i september, men reisen vi kjøpte på TUI ble kansellert pga dårlig salg. Ving droppet også Hellas i september, men satser på høstferien. Dvs Samos er fortsatt mulig, men der er det turer fra tirsdag til tirsdag, det passer dårlig for oss.
Blir det ned her til Kreta da Herr Konge :?:

startelver

Legg inn av startelver »

Jeg har en helautomatisk kaffemaskin , det er bare å helle på bønner, så kommer kaffen ut.

Fikk et tilbud fra Philips jeg ikke kunne si nei til. Dessuten lager den også cappucino.

Bilde

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Xpoolman skrev: man aug 16, 2021 4:34 pm
KingKongHalvor skrev: lør aug 14, 2021 10:49 am



Vi håper fortsatt på Hellas i september, men reisen vi kjøpte på TUI ble kansellert pga dårlig salg. Ving droppet også Hellas i september, men satser på høstferien. Dvs Samos er fortsatt mulig, men der er det turer fra tirsdag til tirsdag, det passer dårlig for oss.
Blir det ned her til Kreta da Herr Konge :?:
Nei, det blir Rhodos. Men neste år er det snakk om to uker, og da må vi til en større øy, altså Kreta. Snakket faktisk om det i helgen.

Brukeravatar
Xpoolman
Innlegg: 1252

Legg inn av Xpoolman »

KingKongHalvor skrev: man aug 16, 2021 8:59 pm
Xpoolman skrev: man aug 16, 2021 4:34 pm
KingKongHalvor skrev: lør aug 14, 2021 10:49 am



Vi håper fortsatt på Hellas i september, men reisen vi kjøpte på TUI ble kansellert pga dårlig salg. Ving droppet også Hellas i september, men satser på høstferien. Dvs Samos er fortsatt mulig, men der er det turer fra tirsdag til tirsdag, det passer dårlig for oss.
Blir det ned her til Kreta da Herr Konge :?:
Nei, det blir Rhodos. Men neste år er det snakk om to uker, og da må vi til en større øy, altså Kreta. Snakket faktisk om det i helgen.
OK :-)
Det gjelder å være tidlig ute med bestilling til neste år; da vil det eksplodere totalt her nede :!:
Jeg har allerede flere bestillinger inne i juni og juli, det har aldri hendt så tidlig før :shock:

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Sentry skrev: søn aug 08, 2021 5:52 pm Jeg kan gjerne drikke tre doble espresso og så legge meg og sove godt. Det er en nådegave, på linje med tungetale og håndspåleggelse og 400m hekk under 46 sekundet.

Det er søndag på prærien. Jeg kjører rolig tempo i dag, men skal likevel komme meg gjennom listen over ymse gjøremål. Greit å ikke overdrive når gradestokken vaker rundt femogtredve-streken. Men jeg skal da få ryddet etter klipping i går, og så skal her lages kompostbinge og klippes litt her og der med den store klipperen før jeg skal plukke opp etter de firbente og plassere etterlatenskapene til kompostering. Sistnevnte gjør jeg hver dag, og det blir mange kubikk ned organisk kompost i løpet av et år. Vi bruker den til å gjødsle der vi dyrker gress, så intet går til spille.

I går var forresten de firbente ekstra i godlage. Den minste slo nesten krøll på seg da hun ble kost med, og jeg hørte på pusten at hun nesten sovnet der hun sto. Da er livet litt ekstra godt å leve!
Interessant grill, kanskje noe i din stil?
Fredrikstadkarene Bad Boys BBQ har denne snasne saken som brukes på festivaler og større selskaper. Tre tonn dødvekt, tre meter bred og 7,5 meter lang, og med kammer for både kald- og varmrøyking i tillegg til grillfunksjon. Den kan tilberede 400 kg. kjøtt i slengen :-)
(Bak betalingsmur, selvfølgelig, men du kan kanskje se bildet)

https://www.f-b.no/et-stille-ar-for-gri ... 59-2328472

Sentry

Legg inn av Sentry »

fargeblind skrev: tir aug 17, 2021 10:13 am
Sentry skrev: søn aug 08, 2021 5:52 pm Jeg kan gjerne drikke tre doble espresso og så legge meg og sove godt. Det er en nådegave, på linje med tungetale og håndspåleggelse og 400m hekk under 46 sekundet.

Det er søndag på prærien. Jeg kjører rolig tempo i dag, men skal likevel komme meg gjennom listen over ymse gjøremål. Greit å ikke overdrive når gradestokken vaker rundt femogtredve-streken. Men jeg skal da få ryddet etter klipping i går, og så skal her lages kompostbinge og klippes litt her og der med den store klipperen før jeg skal plukke opp etter de firbente og plassere etterlatenskapene til kompostering. Sistnevnte gjør jeg hver dag, og det blir mange kubikk ned organisk kompost i løpet av et år. Vi bruker den til å gjødsle der vi dyrker gress, så intet går til spille.

I går var forresten de firbente ekstra i godlage. Den minste slo nesten krøll på seg da hun ble kost med, og jeg hørte på pusten at hun nesten sovnet der hun sto. Da er livet litt ekstra godt å leve!
Interessant grill, kanskje noe i din stil?
Fredrikstadkarene Bad Boys BBQ har denne snasne saken som brukes på festivaler og større selskaper. Tre tonn dødvekt, tre meter bred og 7,5 meter lang, og med kammer for både kald- og varmrøyking i tillegg til grillfunksjon. Den kan tilberede 400 kg. kjøtt i slengen :-)
(Bak betalingsmur, selvfølgelig, men du kan kanskje se bildet)

https://www.f-b.no/et-stille-ar-for-gri ... 59-2328472
Nei, jeg ser bare noe diffuse greier bak betalingsanmodningen. Men alt er som du vet større i Texas, og denne saken befinner seg like ved der vi bor.. ;-)

https://www.texasmonthly.com/the-daily- ... n-brenham/

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Sentry skrev: tir aug 17, 2021 1:37 pm
fargeblind skrev: tir aug 17, 2021 10:13 am
Sentry skrev: søn aug 08, 2021 5:52 pm Jeg kan gjerne drikke tre doble espresso og så legge meg og sove godt. Det er en nådegave, på linje med tungetale og håndspåleggelse og 400m hekk under 46 sekundet.

Det er søndag på prærien. Jeg kjører rolig tempo i dag, men skal likevel komme meg gjennom listen over ymse gjøremål. Greit å ikke overdrive når gradestokken vaker rundt femogtredve-streken. Men jeg skal da få ryddet etter klipping i går, og så skal her lages kompostbinge og klippes litt her og der med den store klipperen før jeg skal plukke opp etter de firbente og plassere etterlatenskapene til kompostering. Sistnevnte gjør jeg hver dag, og det blir mange kubikk ned organisk kompost i løpet av et år. Vi bruker den til å gjødsle der vi dyrker gress, så intet går til spille.

I går var forresten de firbente ekstra i godlage. Den minste slo nesten krøll på seg da hun ble kost med, og jeg hørte på pusten at hun nesten sovnet der hun sto. Da er livet litt ekstra godt å leve!
Interessant grill, kanskje noe i din stil?
Fredrikstadkarene Bad Boys BBQ har denne snasne saken som brukes på festivaler og større selskaper. Tre tonn dødvekt, tre meter bred og 7,5 meter lang, og med kammer for både kald- og varmrøyking i tillegg til grillfunksjon. Den kan tilberede 400 kg. kjøtt i slengen :-)
(Bak betalingsmur, selvfølgelig, men du kan kanskje se bildet)

https://www.f-b.no/et-stille-ar-for-gri ... 59-2328472
Nei, jeg ser bare noe diffuse greier bak betalingsanmodningen. Men alt er som du vet større i Texas, og denne saken befinner seg like ved der vi bor.. ;-)

https://www.texasmonthly.com/the-daily- ... n-brenham/
hehehehehe.....ja den var mye større!
Som om det skulle være noen overraskelse at ting er større "over there"

Sentry

Legg inn av Sentry »

fargeblind skrev: tir aug 17, 2021 2:30 pm
Sentry skrev: tir aug 17, 2021 1:37 pm
fargeblind skrev: tir aug 17, 2021 10:13 am
Interessant grill, kanskje noe i din stil?
Fredrikstadkarene Bad Boys BBQ har denne snasne saken som brukes på festivaler og større selskaper. Tre tonn dødvekt, tre meter bred og 7,5 meter lang, og med kammer for både kald- og varmrøyking i tillegg til grillfunksjon. Den kan tilberede 400 kg. kjøtt i slengen :-)
(Bak betalingsmur, selvfølgelig, men du kan kanskje se bildet)

https://www.f-b.no/et-stille-ar-for-gri ... 59-2328472
Nei, jeg ser bare noe diffuse greier bak betalingsanmodningen. Men alt er som du vet større i Texas, og denne saken befinner seg like ved der vi bor.. ;-)

https://www.texasmonthly.com/the-daily- ... n-brenham/
hehehehehe.....ja den var mye større!
Som om det skulle være noen overraskelse at ting er større "over there"
Ja, de har slitt i flere år med å få solgt den - ikke bare enkelt når man må leie en svær trekkvogn for å flytte på den.

Jaja. Det er jammen meg snart helg - bare resten av dagen i dag og så tre arbeidsdager til, så er vi der. I mellomtiden kan jeg nyte vissheten om at det arrangeres oljemesseee her borte og at jeg takker nei til absolutt alt av arrangementer. Det er ikke nødvendig å være dum, heller. Og etter et møte med oss i den såkalte ledergruppen i går har sjefen vår nå bestemt seg for å kreve vaksine for alle de ansatte. Jeg har en følelse av at to av tre kommer til å akseptere og bøye seg for kravet, men jeg er mer usikker på sistemann. No vert det spanande!

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Takk for omtanke og gode råd! Joda, denne karen ble frisk fra elendigheten mandag. Men etter to år uten feriereise utenlands, trenger man faktisk nesten litt tid å aklimatisere seg. Fortsatt noe varmt på soverommet, og jeg har nå fått testet ut ulike løsninger. Åpent vindu kunne være en mulighet, men måkene i Varna støyer veldig mye ved 4-5 tiden. :) Vifte på laveste nivå litt bak døra, slik at det ikke er for mye vind, funker best... Og greit nok. Men tror jeg var lur som valgte delt løsning med enklere leilighet først og deretter nokså luksuriøst hotell siste uka..

I dag ble det knapt strandliv, ingen sand i sandaler... Jeg gikk en temmelig lang tur, og det var fint å gjøre før varmen satte inn for fullt. Dagens høydepunkt var å finne igjen Slavena!! Som jeg vel trodde, men som ikke er spesifikt beskrevet noe sted, har hun begynt å jobbe på den nye Cubo-baren som er et stykke bortenfor den gamle. Den nye er et litt annet og stort konsept, med to barer, der åpenbart Slavena har ansvar for den kule delen, inkludert musikken. Alt er nytt og fint, smakfullt, og det er bygd over steiner på stranden, så det er fritt for sand.... Det er også en restaurant tilknyttet stedet, og min venn Kiki har laget noen veldig smakfulle og fine illustrasjoner langs siden som går langs veien. Skal se om jeg finner bilder. Han fortalte at han har brukt et halvt år på arbeidet...

..... ellers er mye av det samme her. For meg virker det å være noe færre utenlandske turister, men de finnes, kanskje særlig russere og andre fra østlige Europa. Eneste som skuffer litt er de strandstedene jeg har vært på - der det før var fullt av lett påkledde lokale damer alle steder, er det nå stort sett gamle kjerringer. Makan! Dette håper jeg tar seg opp.

Liten whisky på kammerset nå før enda en middag. Lusjen på Sea Terrace var utmerket. Gresk salat og grillede reker. Varna feierer i år 100 år som turistdestinasjon. Man prøvde da å lokke til seg turister fra hele Europa, og bli et slags østlig svar på St. Tropez - ikke helt der, men jeg skjønner hva de prøvde på. Mye av det som ble bygget opp da, langs strandpromenaden, står fortsatt.

God aften.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»