Kaffeslabberaset

Svar
KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Re: Kaffeslabberaset

Legg inn av KingKongHalvor »

GiPazzini_85 skrev: tir jul 12, 2022 9:11 am
KingKongHalvor skrev: tir jul 12, 2022 8:26 am
GiPazzini_85 skrev: man jul 11, 2022 3:46 pm

Ingen vits i å mase seg opp på Galdhøpiggen i kø. Er mer enn nok av alternativer. Hvor skal du bo i Lom?
Nei, det høres ikke hyggelig ut, vi får se hva som skjer. Er mange andre turmuligheter der oppe. Vi skal bo på Fossheim, virket å være et hyggelig sted.
Er nå en del turmuligheter som er sentrumsnære dersom det skulle bli litt rufsete vær. Bordvassvegen kan en gå seg inn på bak Fossheim og det er et gammelt vanningssystem fra 1700-tallet som er fullt inntakt og går langt inn på fjellet. Ellers kan man gå opp Lomseggen. Er også en del fine turmuligheter på andre siden av brua nede ved Ottaelva.

Ellers er vel Fossheim litt nedslitt, men virker til at de har prøvd å renovere litt i senere år. Maten skal (fortsatt) være bra utifra det jeg har hørt. Ellers har du Brimibue (hotell og spisested), Smak i Lom (delikatesseforretning) og Bakeriet i Lom i lett gangavstand fra Fossheim. Spiste lunsj på Brimibue for noen år siden. Det var brukbart.

Ellers er det noen turistfeller man bør ta en vurdering på hva gjelder mat:
Sentral'n (spisested hvor man kan sitte på takett): Helt greit sted, men ikke for mer avansert mat enn burger o.l.
Fossberg (kafé og hotell): Forholdsvis grei burger og pizza, men middagsmulighetene ellers har tapt seg mye.
Nordal Turistsenter ("hotell", camping og kafé): Ofte veldig møkkete, spesielt på toalettanlegg.
Milano ("italiensk"/middelhavsk mat): Styr unna! Veldig møkkete og dårlig mat. Kurderne som driver stedet, skal i følge folk i bransjen, drive med temmelig shady business der mellom annet en stor andel av råvarene kommer via Karoli-familien der innehaverne drar ned til Otta på nattetid. Er for øvrig ellers et dårlig tegn å se restaurantdrivere som handler inn grønnsaker på Coopen (har ikke Asko).
Takk fir mange gode tips, ikke minst på turfronten. Middag spiser vi på Fossheim, og bakeriet og delikatessen er allerede planlagt😉

Sentry

Legg inn av Sentry »

Big George skrev: tir jul 12, 2022 1:27 am Blir Oslo ferie på tredje året på rad for meg.
Hadde vært interessant med en uke på hytte i skogen
har satt opp mat liste også
Jordbærsyltetøy
Blåbærsyltetøy
brød
1 kg spekeskinke
12 egg
500 gram bacon
1 pose Evergood kaffe
1 liter melk
1 radio

Kan man ikke dra kan man alltids fantasere.
Oslo er slett ikke det verste stedet man kan ha ferie! Jeg tror nok jeg ville lagt til noe gr;nt og noe frukt på matlisten, men hver sin smak...

Det ser ikke ut til at det blir tid til ferie denne sommeren heller. Relativt hektisk på jobb, og så blir det endelig litt langtur igjen om noen uker. Halvannen ukes tid i Asia - base i Singapore, men muligens både Bangkok, Kuala Lumpur og en svipp innom Indonesia også. For en gangs skyld skal jeg reise med en kollega - det blir trivelig! Han er en fin fyr og ikke vanskelig å be når det gjelder spennende mat og god drikke.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Skulle gjerne hatt en ny runde ferie jeg - gjerne samme som tidligere i vår - Varna-Malaga... Men det blir jo Samos i august da, det er jo fint å sitte der med en Mythos og litt grilla blekksprut.... Ikke helt i form de siste dagene, så var borte fra jobben et par dager, men nå i orden igjen, slik at det blir Sverige og besøk på torpet til onkelen min, sammen med fetter, denne helga - ikke akkurat drømmereisemål, men har vært noen år siden sist og når været i Oslo uansett ikke sier FULL SOMMER OG SOL, så er jo det greit nok...

... ser og hører at mange velger Norge som nærmeste ferieland også i år. Det er jo greit nok det, men må vel si at det for min del var nok med ett år da jeg ikke fikk reist noe som helst utenfor landets grenser.

Kaffeslaberaset - ja, det er blitt dyrere med kaffe. Men man må jo ha kaffe. Og så hakkandes dyrt er det vel likevel ikke blitt. Det finnes dyrere ting.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Nå går det mot slutten for meg. Ferien altså. 3 uker på hytta i skogen. En aleine og to sammen med fru. Kjedelig? Ikke ett sekund.

Jeg reiser aleine hjem i morra. Tidlig for å slippe køkjøring. Så skal jeg også spise noe fastfood for jeg trasker på stadion for å se odd banke kanarifugla. Håper på bedre kvalitet enn EM for kvinner. Det har vært sørgelig å se. Og jeg sier det ikke for å fornærme noen. Jeg er en av få betalende tilskuere når kvinnelaget til Odd spiller. Og de er på nivået under de beste.

Men i morra er de gutta som skal svette

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Freya har kurs mot Operaen
Hvalross-ekspert Rune Aae, stipendiat ved Universitetet i Sørøst-Norge, utelukker ikke at Oslo kan være neste stoppested for den omreisende damen.

– Da er det ikke usannsynlig at hun vil finne veien til Operataket. Det er lett tilgjengelig for en hvalross å kravle opp der. Ingen vet hvor hvalrossen svømmer, sier Rune Aae til VG.

strandereng

Legg inn av strandereng »

Etter mange uker med finvær, dundrer nå Tor med hammeren -blir vel sittende oppe til han er forbi.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

strandereng skrev: tor jul 21, 2022 11:32 pm Etter mange uker med finvær, dundrer nå Tor med hammeren -blir vel sittende oppe til han er forbi.
Tor med hammeren

kan man anta at han var snekker ?

strandereng

Legg inn av strandereng »

Nordisk mytologi er spennende lesning. anbefales. Men nå er det Ragnarokk her!

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Onde tunger hevder at hvalrossen Freya vil opptre i Operaen neste uke i stykket "Svanesjøen"

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Her er det ikke riktig Ragnarok, men som mormor sa det: Det regner tollekniver og trollkjerringer!

Det skjer jo i Oslo om sommeren, og som regel er det litte befriende, for i går var det lummert, på grense til ekkelt, med høy fuktighet, overskyet og 25 grader. Men samtidig er jeg litt skuffet over at det ikke har vært flere dager med helt blå himmel. Jeg pleier å få tatt meg en tur til Bygdøy, nærmere bestemt Paradisbukta, der jeg har en slags egen "benk" laget av stein - dvs, det er en formasjon et bestem sted som gjør at man kan få sitte helt perfekt med nakkestøtte og litt høyt med beina, hvis man er heldig at plassen er ledig. Med en pute, en sigar og litt godt i lommelerka, er det fin-fin sommer i hovedstaden.

Men det er blitt noen øl, da - rundt omkring - og det er jo fint. Nå surrer jeg på hjemmekontor uten at arbeidsmengden er tilstrekkelig for oss 3-4 som faktisk er på jobb. Det er ikke så mang år siden jeg satt helt alene, og det gikk også greit... Men, bank i bordet - plutselig smeller det for en kunde, og da er det plutselig nok å ta seg til.

Reiser oppover til Ålesund på tirsdag. Sannelig har de hatt begredelig vær der oppe i juli. Kaldt og ikke minst veldig mye regn, så alt er visst temmelig fuktig. Jeg pleier å ta med meg godt vær - men denne gangen kan det hende at det ikke er tilstrekkelig for å holde styggeværet unna. Vi får se. Ellers blir det høyst sannsynlig den siste gangen jeg tar den fergen jeg har reist med i over 50 år. Fra slutten av august blir det bro-tunnel-bro-tunnel-tunnel. Fremskritt? Tja, litt, men verdt 5-6 milliarder, neppe...

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Jobbet en uke allerede. Og ble nå varslet om litt endret arbeidstid, allerede fra i morra tidlig. Da blir det å stille på jobb klokka 07.00. Disse feriehjelperne er aldri hundre prosent pålitelige. Nå var det en som ikke gadd mere.

Personlig synes jeg det er greit, for det var ikke mye tak i karen. Ungguttene har det for enkelt i mine øyne. 29 år og " student". Studerer vel mrst på hva han vil bli. Men tjene penger på å måtte gjøre en jobb er mer krevende enn å sitte ved datamaskin hjemme og få mat og lommepenger av mamma.

Her har vi også rake motsetningen. 17 år og er utpreget " jamenneske". Kommer med mopeden hver dag og finner selv ut hva som må/bør gjøres. Kundene elsker han, og gir tilbakemelding om hvor fornøyde de er.
Han kommer seg langt i livet.

Jeg er gammel, og synes 07.00 er tidlig, og varselet var kort, men det årner seg. Så slipper jeg å lete etter skapningen som leker gjemsel hele dagen :)

Sentry

Legg inn av Sentry »

Bjoro33 skrev: søn jul 24, 2022 9:00 pm Jobbet en uke allerede. Og ble nå varslet om litt endret arbeidstid, allerede fra i morra tidlig. Da blir det å stille på jobb klokka 07.00. Disse feriehjelperne er aldri hundre prosent pålitelige. Nå var det en som ikke gadd mere.

Personlig synes jeg det er greit, for det var ikke mye tak i karen. Ungguttene har det for enkelt i mine øyne. 29 år og " student". Studerer vel mrst på hva han vil bli. Men tjene penger på å måtte gjøre en jobb er mer krevende enn å sitte ved datamaskin hjemme og få mat og lommepenger av mamma.

Her har vi også rake motsetningen. 17 år og er utpreget " jamenneske". Kommer med mopeden hver dag og finner selv ut hva som må/bør gjøres. Kundene elsker han, og gir tilbakemelding om hvor fornøyde de er.
Han kommer seg langt i livet.

Jeg er gammel, og synes 07.00 er tidlig, og varselet var kort, men det årner seg. Så slipper jeg å lete etter skapningen som leker gjemsel hele dagen :)
eg er også gammel, men synes ikke 0700 er tidlig. De dagene jeg drar på kontoret stikker jeg gjerne hjemmefra før 0400 og er på plass vd pulten ca 0445. Da kan jeg gå hjem før 1600 med relativt god samvittighet. Og de dagene jeg sover lenge står jeg opp litt før 0600 og lager kaffe og nyter stillheten på landet.

Nedtellingen har begynt. Første utenlandsreise siden Singapore og Vietnam i Januar 2020. Om en drøy uke blir det Singapore igjen. 10 dager er litt for lenge, men sånn ble det nå denne gangen. Stramt program - til og med i helgen. Men det er like greit når man først skal være borte hjemmefra. Og jeg har gode venner der borte som vet hva jeg liker, så det blir sikkert finfine luncher og middager også!

strandereng

Legg inn av strandereng »

Sentry skrev: man jul 25, 2022 1:28 pm
Bjoro33 skrev: søn jul 24, 2022 9:00 pm Jobbet en uke allerede. Og ble nå varslet om litt endret arbeidstid, allerede fra i morra tidlig. Da blir det å stille på jobb klokka 07.00. Disse feriehjelperne er aldri hundre prosent pålitelige. Nå var det en som ikke gadd mere.

Personlig synes jeg det er greit, for det var ikke mye tak i karen. Ungguttene har det for enkelt i mine øyne. 29 år og " student". Studerer vel mrst på hva han vil bli. Men tjene penger på å måtte gjøre en jobb er mer krevende enn å sitte ved datamaskin hjemme og få mat og lommepenger av mamma.

Her har vi også rake motsetningen. 17 år og er utpreget " jamenneske". Kommer med mopeden hver dag og finner selv ut hva som må/bør gjøres. Kundene elsker han, og gir tilbakemelding om hvor fornøyde de er.
Han kommer seg langt i livet.

Jeg er gammel, og synes 07.00 er tidlig, og varselet var kort, men det årner seg. Så slipper jeg å lete etter skapningen som leker gjemsel hele dagen :)
eg er også gammel, men synes ikke 0700 er tidlig. De dagene jeg drar på kontoret stikker jeg gjerne hjemmefra før 0400 og er på plass vd pulten ca 0445. Da kan jeg gå hjem før 1600 med relativt god samvittighet. Og de dagene jeg sover lenge står jeg opp litt før 0600 og lager kaffe og nyter stillheten på landet.

Nedtellingen har begynt. Første utenlandsreise siden Singapore og Vietnam i Januar 2020. Om en drøy uke blir det Singapore igjen. 10 dager er litt for lenge, men sånn ble det nå denne gangen. Stramt program - til og med i helgen. Men det er like greit når man først skal være borte hjemmefra. Og jeg har gode venner der borte som vet hva jeg liker, så det blir sikkert finfine luncher og middager også!
Her blir jeg slått av hvor ulike vi mennesker er, og hvor ulike land usa og norge er. Finnes det arbeidsmiljølover i Texas? HMS?
Men så lenge ma n velger det selv så skal visst usa være de store muligheter land(så lenge man har full kontroll på kvinner).
Jaja sentry er jo i en lukrativ bransje.
Ellers? Skulle egentlig snart gått opp til galdhøpggen, men på en treningstur i marka i mai tråkket jeg så grundig over at ankelen ikke er på lag. Søren. men har hatt det fint i stugan og har renset og oljet terasse blant annet. Alltid vedlikehold ved å eie noe.

av

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Lettere regn i nordvest, etter et par fine dager med sol, uten de helt store temperaturene. Men greit å sitte inne meden bok også. Og så blir det en liten tur over til naboøya - ikke med ferge, med med tunnel, som åpnet for noen uker siden. I morgen er det retur til Oslo. Det blir da siste gang, etter 55 år, at jeg tar ferge her fra øya. Nye tider er kommet. Ellers greit opphold, da jeg har jobb å gå til fra 06-14 hver dag, og det er greit å få tatt seg kaffe alene, lage middag og slappe av mellom dette. Fereidager bruker jeg heller på det jeg selv ønsker.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Grått, men ikke regn enda.
Får besøk av dansk slekt i dag. Det blir lapskaus på bordet. Værsågod spis sier vi. Vet null om allergier og personlige matvalg.
Pirk i maten og spis flatbrød. Gluten? vegetat? Vegan? Laktose?
Værsågod spis sier vi.
2 barn og to voksne er de.

strandereng

Legg inn av strandereng »

DoktorS skrev: søn jul 31, 2022 11:23 am Lettere regn i nordvest, etter et par fine dager med sol, uten de helt store temperaturene. Men greit å sitte inne meden bok også. Og så blir det en liten tur over til naboøya - ikke med ferge, med med tunnel, som åpnet for noen uker siden. I morgen er det retur til Oslo. Det blir da siste gang, etter 55 år, at jeg tar ferge her fra øya. Nye tider er kommet. Ellers greit opphold, da jeg har jobb å gå til fra 06-14 hver dag, og det er greit å få tatt seg kaffe alene, lage middag og slappe av mellom dette. Fereidager bruker jeg heller på det jeg selv ønsker.
Hver gang/når du snakker om øya di blir jeg veldig nostalgisk. ikke fordi jeg har vært der, men hadde en gang på begynnelsen på 70-tallet nærkontakt med de sleipe og bratte svabergene på nordspissen av øya. det var strømsjø og vi lå i timesvis i området. davi var på brattvågsida tok vi til slutt nedseilet og begynte å ro mot Ålesund i kveldinga. Det var da devold sin cabincruiser kom og tauet oss langt inn i sundet til et lite slott av en campinghytte. De hadde også lest om oss i kristiansunds lokalavis.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Evergood kaffe var i koppen, men den koppen er nå tom.
Kanskje en til?
Jeg har betraktet skjærene. Det er to skjærepar her, som vanligvis ikke er spesielt gode venner. Men denne flekken med frodig gress har noe de driver og spiser på mårrakvisten. Insekter? mark? Kanskje sneger? Sneglespisende skjærer er velkommen.
I dag var det uansett en slags fredstilstand. Begge disse rivaliserende parene samlet seg og alle årets skjærekyllinger utenfor her, og jeg telte hele 11 skjærer som spankulerte rundt i gresset og spiste ett eller annet.
11 skjærer, det var mange på en og samme tid!
Tar en kopp til, jeg.
Kanskje vi rusler opp i skauen og henter litt sopp og blåbær etterhvert. Det er mye gratis godsaker i skauen for tiden.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Min avdøde mor hadde katter og som hun sa." alle må ha en fiende, og kattene har skjærene som fiende"
Det hadde min mor lært, hun var sykepleier og legen på kontoret hadde en fiende og det var skattefuten..

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Mye fugler her på øya, og fra barndomshjemmet har jeg utsikt til følgende:

"Området består en bred og lav sandstrand. Det er hekke-, raste- og overvintringsområde for flere ulike fuglearter: vadere, gravand og grågås. Vannfugler og sjøfugler overvintrer i så stort omfang at det regnes for å ha nasjonal eller endog internasjonal betydning. Sanddynene har også botanisk interesse, særlig dynelyngheia, som er en av tre urørte slike i fylket. "

Grågåsa gir lyd fra seg! Koselig.

Da var det mandag og tid for retur. Litt trist melding om dødsfall i et av nabohusene her, men det var ventet. Byggefeltet her kom opp på 70-tallet, og det begynner å tynnes ut, naturlig nok først og fremst blant mennene. Så nå er det tre-fire enker mer eller mindre på rekke og rad. Heldigvis er de gode naboer.

Men nå lengter jeg tilbake til storbyen.

Sentry

Legg inn av Sentry »

strandereng skrev: lør jul 30, 2022 10:37 pm
Sentry skrev: man jul 25, 2022 1:28 pm
Bjoro33 skrev: søn jul 24, 2022 9:00 pm Jobbet en uke allerede. Og ble nå varslet om litt endret arbeidstid, allerede fra i morra tidlig. Da blir det å stille på jobb klokka 07.00. Disse feriehjelperne er aldri hundre prosent pålitelige. Nå var det en som ikke gadd mere.

Personlig synes jeg det er greit, for det var ikke mye tak i karen. Ungguttene har det for enkelt i mine øyne. 29 år og " student". Studerer vel mrst på hva han vil bli. Men tjene penger på å måtte gjøre en jobb er mer krevende enn å sitte ved datamaskin hjemme og få mat og lommepenger av mamma.

Her har vi også rake motsetningen. 17 år og er utpreget " jamenneske". Kommer med mopeden hver dag og finner selv ut hva som må/bør gjøres. Kundene elsker han, og gir tilbakemelding om hvor fornøyde de er.
Han kommer seg langt i livet.

Jeg er gammel, og synes 07.00 er tidlig, og varselet var kort, men det årner seg. Så slipper jeg å lete etter skapningen som leker gjemsel hele dagen :)
eg er også gammel, men synes ikke 0700 er tidlig. De dagene jeg drar på kontoret stikker jeg gjerne hjemmefra før 0400 og er på plass vd pulten ca 0445. Da kan jeg gå hjem før 1600 med relativt god samvittighet. Og de dagene jeg sover lenge står jeg opp litt før 0600 og lager kaffe og nyter stillheten på landet.

Nedtellingen har begynt. Første utenlandsreise siden Singapore og Vietnam i Januar 2020. Om en drøy uke blir det Singapore igjen. 10 dager er litt for lenge, men sånn ble det nå denne gangen. Stramt program - til og med i helgen. Men det er like greit når man først skal være borte hjemmefra. Og jeg har gode venner der borte som vet hva jeg liker, så det blir sikkert finfine luncher og middager også!
Her blir jeg slått av hvor ulike vi mennesker er, og hvor ulike land usa og norge er. Finnes det arbeidsmiljølover i Texas? HMS?
Men så lenge ma n velger det selv så skal visst usa være de store muligheter land(så lenge man har full kontroll på kvinner).
Jaja sentry er jo i en lukrativ bransje.
Ellers? Skulle egentlig snart gått opp til galdhøpggen, men på en treningstur i marka i mai tråkket jeg så grundig over at ankelen ikke er på lag. Søren. men har hatt det fint i stugan og har renset og oljet terasse blant annet. Alltid vedlikehold ved å eie noe.

av
Lukrativ bransje? Joda, forsåvidt riktig det. Men mye lotto og stang ut også. Så i snitt er det helt på det jevne.

Arbeidsmiljølov og sånn snakkes det lite om. Der også har USA mye å lære! Selv har jeg en ganske underlig ordning med han som eier firmaet: jeg kan være på kontoret så mye - eller lite - jeg vil, og det derre med ferie styrer jeg selv, for jeg er pusler rundt i min egen lille nisje uten innblanding fra andre. Så da er jeg på jobb selv om jeg tror jeg har fri. Men på den annen side betyr det at jeg har en fleksibilitet som er få forunt. Jeg bestemmer selv når og hvor og hvor mye jeg vil reise, og representasjonskontoen ser ut til å være akkurat så romslig som jeg vil den skal være. Så jeg klager ikke. Snarere tvert i mot. Masse hyggelige mennesker og en jobb jeg trives med og en kone som er vant til dette livet etter mange år sammen med meg.

Fryktelig tørt her om dagen! De firbente har snart ikke noe særlig igjen å spise, så jeg har kjøpt inn litt høy bare sånn for sikkerhets skyld. Plantene rundt huset vannes hver eneste dag, og vi har klart å holde liv i de aller fleste. Tomatene jeg plantet bærer stadig ny frukt, men både pører og fiken forsvant før vi fikk høstet noe i år. Men vaskebjørnene skal jo leve, de også. Hjorten har begynt å forsyne seg av sitrustrærne, så der må jeg nok rigge opp noe gjerdegreier. Det samme gjelder et par busker vi plantet i fjor, samt en blåbøærbusk som nå er en blåbærpinne i stedet. Oliven ser også ut til å gå ned på høykant.

Tre dager til avreise. Jeg merker at det er lenge siden jeg har vært på langtur. Det kribler i reisefoten.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Noen som har sett skilpadda Sjokolade som rømte fra familien sin på Hvaler ?
De ha lett etter han i to uker.
Det er en landskilpadde som er flink til å kamuflere sine 22 cm i naturen.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

4. august 2022 kl. 10:50 Melding om at Freya jager badende person – Vi har fått melding om at hvalrossen Freya er ankommet Kadettangen og akkurat har jaget en person som badet, skriver politiet i Oslo på Twitter.
Kadettangen er en populær badestrand i Bærum, med blant annet stupetårn.

– Den oppførte seg litt sint og «hveste». Vi har politibåt på vei for å sørge for at badegjester holder avstand til dyret.

Når Freya bedriver naken-bading bør folk ha vett til å holde seg unna, mener nå jeg.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Kan Freya bidra til at naken-badingen blir mer populær ?

strandereng

Legg inn av strandereng »

Big George skrev: tor aug 04, 2022 6:02 pm :D
Kan Freya bidra til at naken-badingen blir mer populær ?
Tja. Kan jo hende at hun finner nudiststranda som ligger ca 300 meter unna Kadettangen. :D
Her skinner solen og jeg har Brassero i koppen og en pose kanelbullar tilgjengelig.
Ha en god dag alle sammen!

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

God tur til Sentry! Det er sannelig fint å være på reise igjen. Etter et par år med tørke der. Fint å komme inn igjen i rutinene på flyplassene også. Og se noe anne enn det daglige! Drøye to uker til neste tur for meg - denne gangen blir det Samos, dit jeg reiser mest fordi en gammel kompis gjerne vil dit og svært gjerne ville ha med meg. Da blir jeg jo med - selv om jeg på et annet forum for en del år siden rangerte det som et av de kjedeligste reisemålene jeg har besøkt. Men da var jeg i 40-årene, nå er jeg midt i 50-årene, og da er det ikke slik at man blir sur og gretten fordi det ikke finnes klubber som man kan holde på til langt på natt. Så jeg tror det går utmerket. Ser ut til at tilbudet av restauranter også har blitt litt bedre, så kanksje får man litt variasjon fra det tradisjonelle, dvs det tradisjonelle turistifiserte....

.. her er det Brasero i koppen og det blir vel to til. Rolig helg i heimen. Usikker på hva det blir på mafatet. Men intensjonen er å lage en stikkelsbærpai, i alle fall.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Sitter på apoteket og skal vente 20 minutter etter vaksinestikk. 2. Dose flottvaksine nå. Bare for sikkerhets skyld siden hyppige turer i flåttereng er del av livet.
Peller ti-tjue stk av bikkje etter hver tur.
Ikke så mange på meg selv. Lange bukser er obligatorisk og strømper trukket utapå buksene hjelper litt.
Nå gleder jeg meg til en espresso eller to når jeg kommer hjem.

Sentry

Legg inn av Sentry »

Bjoro33 skrev: man aug 08, 2022 1:25 pm Sitter på apoteket og skal vente 20 minutter etter vaksinestikk. 2. Dose flottvaksine nå. Bare for sikkerhets skyld siden hyppige turer i flåttereng er del av livet.
Peller ti-tjue stk av bikkje etter hver tur.
Ikke så mange på meg selv. Lange bukser er obligatorisk og strømper trukket utapå buksene hjelper litt.
Nå gleder jeg meg til en espresso eller to når jeg kommer hjem.
Flått har jeg aldri hatt - tro det eller ei! Det må ha blit veldig mye verre i årene siden jeg flyttet utenbys.

Tilbake fra en drøy uke i Singapore. Obligatorisk med munnbind innendørs uten når man spiser, og ellers brukte fremdelesde fleste munnbind utendørs også. Finfine dager mad masse god mat og drikke, så jeg klager absolutt ikke! Neste tur blir kanskje til Europa om en liten måneds tid.. Så nå er vi definitivt i gang igjen!

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

I gang igjen - ja, på jobb i gang - men det varer ikke lenge før neste ferietur. Det blir Samos fra tirsdag og en uke. Jeg tror det fortsatt vil smake bra med Mythos på en taverna. Det er faktisk 10 år siden sist jeg var i Hellas. Så er det å komme seg hjem, jobbe tre hverdager, en hel uke og tre nye hverdager - og så er det klart for whiskytur til Skottland.

Så denne sommeren har jeg virkelig fått mye ut av ferie og reising, synes jeg, når det hele startet med avreise 1. juni og man fikk nesten tre uker i Bulgaria og Spania. Så man er ganske priviligert. Og så er jobben ikke så veldig krevende i juli heller, så det har vært en fin periode.

Verre skal det vel bli - det er varslet en ganske lite trivelig økonomisk høst for de fleste av oss. Men som noen sier - så lenge man har jobb går det greit for de fleste..

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

DoktorS skrev: tor aug 18, 2022 3:51 pm I gang igjen - ja, på jobb i gang - men det varer ikke lenge før neste ferietur. Det blir Samos fra tirsdag og en uke. Jeg tror det fortsatt vil smake bra med Mythos på en taverna. Det er faktisk 10 år siden sist jeg var i Hellas. Så er det å komme seg hjem, jobbe tre hverdager, en hel uke og tre nye hverdager - og så er det klart for whiskytur til Skottland.

Så denne sommeren har jeg virkelig fått mye ut av ferie og reising, synes jeg, når det hele startet med avreise 1. juni og man fikk nesten tre uker i Bulgaria og Spania. Så man er ganske priviligert. Og så er jobben ikke så veldig krevende i juli heller, så det har vært en fin periode.

Verre skal det vel bli - det er varslet en ganske lite trivelig økonomisk høst for de fleste av oss. Men som noen sier - så lenge man har jobb går det greit for de fleste..
Ja mythos er godt på greske tavernaer. God tur. Du klarte å pirke borti min misunnelsesknapp....

Jeg vil en tur til til hellas før jeg tar kvelden

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Bjoro33 skrev: fre aug 19, 2022 3:22 pm
DoktorS skrev: tor aug 18, 2022 3:51 pm I gang igjen - ja, på jobb i gang - men det varer ikke lenge før neste ferietur. Det blir Samos fra tirsdag og en uke. Jeg tror det fortsatt vil smake bra med Mythos på en taverna. Det er faktisk 10 år siden sist jeg var i Hellas. Så er det å komme seg hjem, jobbe tre hverdager, en hel uke og tre nye hverdager - og så er det klart for whiskytur til Skottland.

Så denne sommeren har jeg virkelig fått mye ut av ferie og reising, synes jeg, når det hele startet med avreise 1. juni og man fikk nesten tre uker i Bulgaria og Spania. Så man er ganske priviligert. Og så er jobben ikke så veldig krevende i juli heller, så det har vært en fin periode.

Verre skal det vel bli - det er varslet en ganske lite trivelig økonomisk høst for de fleste av oss. Men som noen sier - så lenge man har jobb går det greit for de fleste..
Ja mythos er godt på greske tavernaer. God tur. Du klarte å pirke borti min misunnelsesknapp....

Jeg vil en tur til til hellas før jeg tar kvelden
Jeg har satt opp min liste
Roma
New York
Istanbul
Har ikke vært i noen av de tre. Har drøssevis med turer til Paris, Amsterdam og København.
Men realistisk er Roma ca 50/50. de andre to blir det neppe.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»