VM 2022- Finland

Svar
GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Re: VM 2022- Finland

Legg inn av GiPazzini_85 »

Joseph og 2-1 til Canada.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Chromeback skrev: søn mai 14, 2023 12:23 pm Tyskland har jo masse bra, selv bak profilene i NHL. Ikke overraskende at de har gjort det bra mot Finland og Sverige.

Spesielt Finland synes jeg ikke var sånn kjempebra, men det kan være at de holdt litt igjen etter 4-3 scoringen.
Ja, den tyske ligaen er bra, den. Poenget var bare at den trioen kan løfte laget og at de f.eks kan være favoritter mot et Danmark som ikke har med seg så mange NHL-profiler (Ehlers). Finnene kan nå fort gå hele veien, men denne gangen er ikke Granlund med (ikke at han hadde hevet laget med tanke på våren hans i Penguins) og heller ikke Heiskanen. De har nå med seg mye bra fra SHL, men flere av disse spillerne har nå vel ikke spilt hockey på godt og vel en måned, med unntak av Koivisto og Larmi. Registrer også at det er med bare to spillere fra Tammerfors-gjengen som vant CHL, serien og sluttspillet.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Gauthier øker til 4-1 for USA.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Norge - Sveits 15:20 TV3+

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Mr.Meep skrev: søn mai 14, 2023 1:00 pm Norge - Sveits 15:20 TV3+
Det lukter slakt etter kampen i går. Sveitserne er gode. Og Hischier er vel klar til i dag?

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

GiPazzini_85 skrev: søn mai 14, 2023 1:32 pm
Mr.Meep skrev: søn mai 14, 2023 1:00 pm Norge - Sveits 15:20 TV3+
Det lukter slakt etter kampen i går. Sveitserne er gode. Og Hischier er vel klar til i dag?
Masseslakt...

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Usa slår Ungsrn 7-1 og Canada slår Slovenia 5-2

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Og der satt den første. Det blir litt for lett.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Helt enig her


Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Hockey forbundet kan jo ta en studie tur til Sveits for å se hva de driver med. Makan til forskjell.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Madlaveien skrev: søn mai 14, 2023 4:00 pm Hockey forbundet kan jo ta en studie tur til Sveits for å se hva de driver med. Makan til forskjell.
Ja, og sveitserne gjør heller ikke så veldig mye for å fastsette denne forskjellen. Det hele blir veldig stusselig. Veksten i norsk hockey er jo elendig. Det er vel egentlig ingen grunn til at Norge ikke skal kunne klare å ha et landslag på nivå med Sveits og produsere nok til å ha en 3-4 spillere i NHL. Har jo knapt nok profiler i Sverige mer heller. For 15 år siden stilte Norge med en tropp bestående av spillere som Zuccarello, Bastiansen, Myrvold, Holtet, Trygg, PÅ Skrøder, Olimb, Jakobsen og Ask. Og året før der var begge Trygg-brødrene, pluss Patrick Thoresen. Og før der var Vikingstad med. Og senere kom spillere som Tommy Kristiansen, Follestad, Bonsaksen, Tollefsen m. fl. Ser man på dagens spillere så er de jo ikke nærheten av en såpass stamme i laget.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

TAdams6 skrev: søn mai 14, 2023 3:53 pm Helt enig her

Ja, det er helt vilt. Både Gjøsne, Fredrik Andersson og Sjur Robert Nilsen burde jo ha ligget milevis foran i køen. Er det penger det står på?

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Det er vel bare sløvhet og overdrevet lekenhet som gjør at sveitserne ikke leder med mer.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Power Play nå for Norge med 5 mot 3 og likevel ser de norske spillerne helt pumpa ut. Regelrett bedritent elendig.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Dumper puck i 5 mot 3? La oss håpe de ikke har fått beskjed om å gjøre det fra coachen.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Madlaveien skrev: søn mai 14, 2023 4:48 pm Dumper puck i 5 mot 3? La oss håpe de ikke har fått beskjed om å gjøre det fra coachen.
Helt skandale. Og spillerne så helt pumpa ut. Ellers bare skudd på måfå på keeper for å få drop uten å få etablert noe spill.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Norge taper til slutt 3-0. Tror ikke sveitserne behøvde å dusje etter kampen.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Danmark frankrike 3-3 ordinær tid danmark vinner i OT 4-3....

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Madlaveien skrev: søn mai 14, 2023 4:48 pm Dumper puck i 5 mot 3? La oss håpe de ikke har fått beskjed om å gjøre det fra coachen.
lol, skulle tro de har sett på Flyers de siste årene som opplæring.

ermathi

Legg inn av ermathi »

Jeg har fulgt alle VM siden 1989 men knapt noen gang opplevd mindre medieinteresse? Selv da vi slet med å komme oss opp i A-gruppen igjen. Jeg har knapt fått med meg kampene jeg heller og Kazakstan i går var jo en stor skuffelse. Kan vi rykke ned? Jeg frykter det. Treneransettelsen virker jo helt meningsløs?

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

ermathi skrev: søn mai 14, 2023 6:45 pm Jeg har fulgt alle VM siden 1989 men knapt noen gang opplevd mindre medieinteresse? Selv da vi slet med å komme oss opp i A-gruppen igjen. Jeg har knapt fått med meg kampene jeg heller og Kazakstan i går var jo en stor skuffelse. Kan vi rykke ned? Jeg frykter det. Treneransettelsen virker jo helt meningsløs?
Latvia kaz og slovenia skal normalt være dårlige.. tyder på at norge sliter nå

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

ermathi skrev: søn mai 14, 2023 6:45 pm Jeg har fulgt alle VM siden 1989 men knapt noen gang opplevd mindre medieinteresse? Selv da vi slet med å komme oss opp i A-gruppen igjen. Jeg har knapt fått med meg kampene jeg heller og Kazakstan i går var jo en stor skuffelse. Kan vi rykke ned? Jeg frykter det. Treneransettelsen virker jo helt meningsløs?
Godt poeng. Selv da Norge klønte rundt i B-VM så var jo den mediale dekningen mye bedre. TV2 er da også skrekkelig dårlige på å promotere den norske ligaen. Viasat prøver nå å kjøre sender på tilgjengelige flater med Pål Gordon Nilsen og Co, men de får jo ikke akkurat drahjelp utenfra.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Mr.Meep skrev: søn mai 14, 2023 6:23 pm Danmark frankrike 3-3 ordinær tid danmark vinner i OT 4-3....
Det var vel i tetteste laget, ja. Burde være større forskjell på lagene. Men her ser en vel også at inngangen til VM ikke akkurat er optimal der troppene blir klare i siste liten og det kommer spillere som slutter seg til etter hvert. Hvorfor kan ikke VM starte to uker senere slik at man kan få klar NHL-spillerne tidligere og så sette en sluttdato for troppene i god tid før mesterskapet?

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Sverige er veldig seige. Bare 1-0 enda mot Østerrike. I morgen er det kamp mot Finland. Mon tro hvordan det går da.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Fiala, Hischier og Siegenthaler med for Sveits nå. Det kan bli meget bra.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Er Zuccarello med denne gangen?

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

LeSorcier skrev: søn mai 14, 2023 8:11 pm Er Zuccarello med denne gangen?
Nei, blir dårlig med det. Han er vel uansett for god dette laget, så hans bidrag ville vel blitt begrenset når lagkameratene er såpass dårlige.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Usa sliter mot Tyskland! Ligger under 2-1
Og
Canada 1-1 mot slovakia

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Tyskland - USA 2-2 og 12 min av 3.periode!

Canada - Slovakia 1-1 nettopp startet 3. Periode

Downlight

Legg inn av Downlight »

Flott å følge kampene på SVT.
Gode kommentatorer som ikke går opp i fistel ved hver målsjanse og saklige eksperter i studio som ikke snakker på innpust og utpust.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»