IK Start - Klubbtråd

Svar
Corvus

Re: IK Start - Klubbtråd

Legg inn av Corvus »

Sodajr skrev: fre jul 29, 2022 2:29 pm Pokker Braut Brunes på vei til Godset :(
Joda, men en kar fra 3 divisjon i Sverige som erstatter skal man ikke kimse av.

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Jeg klarer ikke å vite hva jeg skal føle om Idrettsklubben om dagen. Jeg blir litt nervøs av Tjelmis og hans påfunn, så blir jeg rolig og trygg på at alt ordner seg når Magni prater med FVNfotball/Startenpod.

Det blir spennende å se hvem som kommer inn på spissplass. Hadde vært rått om Kristian Lien hadde vært klar for å være en god nummer 9, men det spørs.

Det viktigste er uansett at etter at vi har fått inn en spiss så er det ingen flere inn. Nå må vi faktisk klare å få noe ut av den helt middels gjengen som allerede har endt opp her, og ikke fylle på med lassevis av mer middelmådighet. Det har vi jo nok av fra før.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Bare surr, Start var enig med Holtan om en låne avtale, nå har Start satt overgangen på vent.
https://www.fvn.no/sport/start/i/AL4mgr ... -som-skjer
Kanskje Tjelmeland er ferdig?

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Sodajr skrev: man aug 22, 2022 5:48 pm Bare surr, Start var enig med Holtan om en låne avtale, nå har Start satt overgangen på vent.
https://www.fvn.no/sport/start/i/AL4mgr ... -som-skjer
Kanskje Tjelmeland er ferdig?
Ja, er nok sayonora og takk og farvel til Tjelmis nå.

Adios Amigos

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Tromsø-Start trukket som cupens 4.runde uti mars- men vår tilværelse i 1.divisjon gav oss den fordel at vi får hjemmekamp 🙂

Så får vi håpe at vi til sammenligning fra i dag virkelig er i støtet og slår ut denne overkommelige motstanderen + at vi har blitt divisjonskolleger på øverste i løpet av vinteren skjønt akkurat det er ikke helt opplagt 🤔

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Da var Holtan endelig klar! Får håpe han bøtter inn mål mot Grorud.

Ikaruga

Legg inn av Ikaruga »

Hoppidioten skrev: man aug 22, 2022 6:03 pm Ja, er nok sayonora og takk og farvel til Tjelmis nå.
Jeg for min del håper du ikke får viljen din. Tjelmeland har knapt vært her i et år, og han har gjort veldig mye riktig den tiden han har vært her. Man må huske på at han overtok et av tidenes dårligste Start-lag.

I fjor hadde Start det suverent dårligste forsvaret i OBOS. Etter 15 runder i år lå Start på andreplass bak Brann både på xG og xGA hos Footystats. Det er en voldsom forbedring fra i fjor, særlig defensivt. Og hvis noen mener xG er humbug, så er det jo bare å se på målforskjellen. Før kampen mot Stabæk hadde Start nest beste målforskjell i OBOS.

At poengsankingen ikke har vært bedre skyldes at scoringene har kommet for ujevnt. Det skyldes ikke ustabilt spill, men ustabile spisser. At Brunes scorer 3 mål på 3 sjanser i en kamp, for deretter å score 0 mål på 5 sjanser i neste kamp, er selvsagt ikke noe Tjelmeland kan lastes for.

Start vil aldri komme seg ut av gjørma dersom klubben fortsetter å selge de beste spillerne til bakgårdsklubber i Skandinavia og Belgia for en slikk og en ingenting, for deretter å sparke treneren når det sportslig går dritt.

For etter at OBOS-ligaens to beste offensive spillere forsvant ut døra i sommer og ble erstattet av noe middelmådige greier fra nivå 3 i Sverige, så kan vi desverre bare glemme opprykk. Start i et nøtteskall.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Gedigen nedtur, Holtan skadet på trening(Lårhøne) og mister dagens kamp

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Valsvik ferdig, blitt enige om å terminere kontrakten

lund

Legg inn av lund »

Sodajr skrev: ons aug 31, 2022 5:36 pm Valsvik ferdig, blitt enige om å terminere kontrakten
Rett tilbake til Åsane da tenker jeg. Jaggu skjedd allerede også ja. Litt snodig å styrke en direkte konkurrent om playoff-plass, men man har visst ikke lært av Twum-fadesen.

CrimsonKing

Legg inn av CrimsonKing »

lund skrev: ons aug 31, 2022 5:37 pm
Sodajr skrev: ons aug 31, 2022 5:36 pm Valsvik ferdig, blitt enige om å terminere kontrakten
Rett tilbake til Åsane da tenker jeg. Jaggu skjedd allerede også ja. Litt snodig å styrke en direkte konkurrent om playoff-plass, men man har visst ikke lært av Twum-fadesen.
Nåja. Hvis Start ikke evner å komme høyere enn Åsane denne sesongen - med eller uten Valsvik - så er det kanskje like greit at dem ikke roter seg inn blant play-off lagene. Start er ganske svake - og veldig ustabile. Men Åsane er jo enda verre.

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Helt middelmådig vindu, selv om det ser ut som Sawo er en type vi har sårt manglet og har levert over hva i alle fall jeg hadde forventet.

Jeg skjønner at Valsvik til Åsane gir Twum vibber, men jeg mener det ikke er i nærheten av like grovt. Mjøndalen var vel vår eneste reelle konkurrent om kvalik på gitt tidspunkt, mens Åsane pdd ligger på nedre halvdel av tabellen og fem poeng bak oss. Dersom de går forbi oss bør ST få svare fo en del ting, men ikke at en frigitt Valsvik valgte å returnere dit.

Det han burde svare for er hvordan han ikke har evnet å få noe ut av de spillerne han selv hentet når han kom inn. Spesielt Valsvik ble jo trukket frem som en drømmesignering.

lund

Legg inn av lund »

Yourexperiencemaydif skrev: tor sep 01, 2022 12:41 pm Helt middelmådig vindu, selv om det ser ut som Sawo er en type vi har sårt manglet og har levert over hva i alle fall jeg hadde forventet.

Jeg skjønner at Valsvik til Åsane gir Twum vibber, men jeg mener det ikke er i nærheten av like grovt. Mjøndalen var vel vår eneste reelle konkurrent om kvalik på gitt tidspunkt, mens Åsane pdd ligger på nedre halvdel av tabellen og fem poeng bak oss. Dersom de går forbi oss bør ST få svare fo en del ting, men ikke at en frigitt Valsvik valgte å returnere dit.

Det han burde svare for er hvordan han ikke har evnet å få noe ut av de spillerne han selv hentet når han kom inn. Spesielt Valsvik ble jo trukket frem som en drømmesignering.
Valsvik var fryktelig god da han var i Åsane. Er han i nærheten av like god som han var da han var der sist, så er det en kjempestyrking av Åsane. Start burde klare det greit selv, men fem poeng er ikke mer enn at man strengt tatt ikke burde ta sjansen når man endelig har greid å karre seg opp på kvalikplass igjen. Skal sies at det neppe blir opprykk uansett om man ikke greier å komme seg opp på minst 4. plass.

Fontolan
Innlegg: 312

Legg inn av Fontolan »

Valsvik har fremdeles flest nest siste pasninger i ligaen i år i følge Wyscout,...

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

lund skrev: tor sep 01, 2022 1:58 pm Valsvik var fryktelig god da han var i Åsane. Er han i nærheten av like god som han var da han var der sist, så er det en kjempestyrking av Åsane. Start burde klare det greit selv, men fem poeng er ikke mer enn at man strengt tatt ikke burde ta sjansen når man endelig har greid å karre seg opp på kvalikplass igjen. Skal sies at det neppe blir opprykk uansett om man ikke greier å komme seg opp på minst 4. plass.
Jeg vil vel si det sånn at om ikke Start- som pr.idag ligger 5 poeng + har en nesten 30 mål bedre målforskjell: om vi ikke slår Åsane til slutt, ja da er der også mange andre lag vi kommer til å havne bak. Så utfra et slikt resonnement, er jeg ikke redd for å havne bak Åsane: for da er vi så dårlige likevel!

Veien opp til Eliteserien 2023 starter nok med en 3/4.plass og én playoffkamp mot en overkommelig divisjonskollega. I så måte ønsker (og tror) jeg Stabæk går rett opp- for de vil jeg ikke møte i en avgjørende kamp igjen- i alle fall ikke på Nadderud!

Nr.14 fra eliteserien ser ikke ut til å bli noen aldeles fryktinngytende motstander med mindre Strømsgodset eller Viking skulle miste det fullstendig nå i siste tredjedel av sesongen! (Ikke at jeg tror det vil skje)

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Fontolan skrev: tor sep 01, 2022 2:53 pm Valsvik har fremdeles flest nest siste pasninger i ligaen i år i følge Wyscout,...
Som i assist?

Fontolan
Innlegg: 312

Legg inn av Fontolan »

Nei trekket før assist

Champis

Legg inn av Champis »

Fontolan skrev: tor sep 01, 2022 7:39 pm Nei trekket før assist

Som er en ganske undervurdert faktor. Flere spillere som er gode der, som bl.a. Patrick Berg. Men i stedet teller folk i altfor stor grad målpoeng, mens den tredje siste involveringen ofte er den vanskeligste - fordi det er den som gjør at det forsvarende lag går fra full kontroll til en situasjon hvor de er sårbare.

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Champis skrev: fre sep 02, 2022 11:48 am
Fontolan skrev: tor sep 01, 2022 7:39 pm Nei trekket før assist

Som er en ganske undervurdert faktor. Flere spillere som er gode der, som bl.a. Patrick Berg. Men i stedet teller folk i altfor stor grad målpoeng, mens den tredje siste involveringen ofte er den vanskeligste - fordi det er den som gjør at det forsvarende lag går fra full kontroll til en situasjon hvor de er sårbare.
Jeg er på ingen måte fagmann, statistiker eller generelt utpreget klok, men er ikke "tredje siste pasning" en litt for tilfeldig betegnelse på det du beskriver? Den forløsende pasningen kan jo komme ganske mange trekk før scoringen, og om det er den fjerde, tredje eller nest siste pasingen som skaper muligheten varierer vel? Kunne vært spennende (eller ikke akkurat spennende, men du skjønner) å sjekke hvordan Valsvik sine "tredjesistpåballen" involveringer var. Jeg mistenker at i alle fall ikke alle var av det helt geniale slaget, og at i alle fall et par av de gikk sidelengs eller bakover, uten at det er utelukkende negativt.

For øvrig enig i at det har blitt ekstremt fokus på målpoeng, spesielt fra og med den perioden Messi og Ronaldo hamret inn mål hver uke i Spania.

Champis

Legg inn av Champis »

Yourexperiencemaydif skrev: fre sep 02, 2022 1:17 pm
Champis skrev: fre sep 02, 2022 11:48 am
Fontolan skrev: tor sep 01, 2022 7:39 pm Nei trekket før assist

Som er en ganske undervurdert faktor. Flere spillere som er gode der, som bl.a. Patrick Berg. Men i stedet teller folk i altfor stor grad målpoeng, mens den tredje siste involveringen ofte er den vanskeligste - fordi det er den som gjør at det forsvarende lag går fra full kontroll til en situasjon hvor de er sårbare.
Jeg er på ingen måte fagmann, statistiker eller generelt utpreget klok, men er ikke "tredje siste pasning" en litt for tilfeldig betegnelse på det du beskriver? Den forløsende pasningen kan jo komme ganske mange trekk før scoringen, og om det er den fjerde, tredje eller nest siste pasingen som skaper muligheten varierer vel? Kunne vært spennende (eller ikke akkurat spennende, men du skjønner) å sjekke hvordan Valsvik sine "tredjesistpåballen" involveringer var. Jeg mistenker at i alle fall ikke alle var av det helt geniale slaget, og at i alle fall et par av de gikk sidelengs eller bakover, uten at det er utelukkende negativt.

For øvrig enig i at det har blitt ekstremt fokus på målpoeng, spesielt fra og med den perioden Messi og Ronaldo hamret inn mål hver uke i Spania.

Selvsagt, den forløsende pasningen kan også være nest siste, men også 4. siste. Men 3. siste er ganske ofte en pasning som er veldig viktig for hvordan angrepet ender. Og ja, Valsvik har sikkert noen 3. siste pasninger som ikke har vært så voldsomt geniale. Målpoeng er ikke uviktig, men det er litt unyansert å bare telle det.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Holtan fortsatt skada, Sawo ny på skade liste. Supert :(

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Null stress. Vi har jo tross alt Cresswell som faktisk er spiss, selv om ikke Tjelmeland har ønsket å anerkjenne det før i dag.

Ekstremt viktig og gledelig seier. Nå er vi definitivt i førersetet på 6.plassen, og 3.plass er ikke utopisk. Da kan alt skje.

Nei. Dette var gøy.

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

"Peet-Gate"! Hva tenker folk?

Jeg kjenner at det er bedritent at vi igjen ser ut til å miste en lokal, relativt ung vingback til den klubben med en av de verstre track-recordene på kjøp av salg av spillere i S08. At lokale spillere fristes av en såpass middelmådig klubb sier mye om hvor dårlig ståa er og har vært i klubben i årevis.

Samtidig synes jeg det er ganske deilig at vi har en sportssjef som virker å ikke finne seg i all verdens slinger i valsen, og på sikt tror jeg kanskje det vil tjene oss. Selv om vi mister Peet. Synes for øvrig han har gjort seg litt ulekker for supportere med det her stuntet, samt motviljen til å si at Start i det hele tatt er et alternativ for han videre.

Vår beste spiller i år. Lykke til videre. Hold på å skrive at de kan sende Wichne i retur, men sånn som hans agent holdt på når han folot klubben er jeg neimen ikke sikker.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Yourexperiencemaydif skrev: fre sep 16, 2022 6:05 pm Jeg kjenner at det er bedritent at vi igjen ser ut til å miste en lokal, relativt ung vingback til den klubben med en av de verstre track-recordene på kjøp av salg av spillere i S08. At lokale spillere fristes av en såpass middelmådig klubb sier mye om hvor dårlig ståa er og har vært i klubben i årevis.
Hadde vært fint om disse 2 klubbene byttet divisjon i høst slik at Start-spillere ikke lenger lar seg friste til å gå til "selveste Sarpsborg 08"! :twisted:

Det sagt så er det dessverre Peter Reinhardsen og S08 som har skapt denne situasjonen der han går i gjennom fysiske tester på en treningsfri dag som Start-spiller, så reagerer ikke spesielt negativt på at han måtte bli igjen mens resten drog til Raufoss! (Start bør være så gode at vi slår dem uansett)

Er han fortsatt motivert og ønsker å spille for oss- ja da legger de denne saken bak seg iløpet av landslagspausen.
Hvis ikke: da er ikke Start-motivasjonen til stede, og ingen grunn til å tviholde på spillere som vil spille andre steder!

Ikaruga

Legg inn av Ikaruga »

Yourexperiencemaydif skrev: fre sep 16, 2022 6:05 pm "Peet-Gate"! Hva tenker folk?
Tja, jeg lurer først og fremst på hvorfor Reinhardsen bare har kontrakt ut sesongen. Hvorfor har ikke Start sørget for å forlenge kontrakten på et tidligere tidspunkt ?

Dernest føler jeg at det er lite smart å utelukke ham fra troppen mot Raufoss. Så lenge det er en liten (men realistisk) sjanse for opprykk, så bør alt fokus være på dette frem til sesongen er over. Start bør finne en måte å straffe Reinhardsen på som ikke går ut over det sportslige. Trekk i lønna f.eks.

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Ikaruga skrev: fre sep 16, 2022 10:30 pm
Yourexperiencemaydif skrev: fre sep 16, 2022 6:05 pm "Peet-Gate"! Hva tenker folk?
Tja, jeg lurer først og fremst på hvorfor Reinhardsen bare har kontrakt ut sesongen. Hvorfor har ikke Start sørget for å forlenge kontrakten på et tidligere tidspunkt ?

Dernest føler jeg at det er lite smart å utelukke ham fra troppen mot Raufoss. Så lenge det er en liten (men realistisk) sjanse for opprykk, så bør alt fokus være på dette frem til sesongen er over. Start bør finne en måte å straffe Reinhardsen på som ikke går ut over det sportslige. Trekk i lønna f.eks.
Tja. Når var det egentlig åpenbart at han var en spiller vi åpenbart burde forlenge med? Han har tatt storspilt siste 3-4 månedene, og jeg tror svært få hadde sett for seg at han skulle være en av våre beste i år før sesongen startet. For et år siden var det Sjøkvist som fremstod som fremtiden på høyre vingback/back, og Reinherdsen fremstod i beste fall som et helt kurant cover. I det øyeblikket han ble åpenbart god nok var det ikke like åpenbart at det var i hans interesse å signere.

Tror for øvrig trekk i lønna hadde skapt mye mer utenomsportslig bråk. I tillegg til at det sannsynligvis er ulovlig.

Ikaruga

Legg inn av Ikaruga »

Yourexperiencemaydif skrev: lør sep 17, 2022 11:57 am Tja. Når var det egentlig åpenbart at han var en spiller vi åpenbart burde forlenge med? Han har tatt storspilt siste 3-4 månedene, og jeg tror svært få hadde sett for seg at han skulle være en av våre beste i år før sesongen startet. For et år siden var det Sjøkvist som fremstod som fremtiden på høyre vingback/back, og Reinherdsen fremstod i beste fall som et helt kurant cover. I det øyeblikket han ble åpenbart god nok var det ikke like åpenbart at det var i hans interesse å signere.

Tror for øvrig trekk i lønna hadde skapt mye mer utenomsportslig bråk. I tillegg til at det sannsynligvis er ulovlig.
Nå ble han jo hentet tilbake fra Jerv/Arendal i fjor, og etablerte seg relativt hurtig som mer eller mindre fast på laget (28 kamper i fjor). Da gir det veldig lite mening at Start ikke sikret forlenget kontrakt allerede i vinter/vår.

Dersom Reinhardsen forsvinner så har forøvrig de tre beste spillerne i år forsvunnet. Og det uten at Start sitter igjen med en krone.

Juridisk sett bør det være uproblematisk å trekke Reinhardsen i lønn. Han har i praksis skulket jobben og brutt arbeidskontrakten med Start.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Glimrende resultater for dere så langt denne runden, kom dere opp på minst tredjeplass.

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Ikaruga skrev: lør sep 17, 2022 11:45 pm
Yourexperiencemaydif skrev: lør sep 17, 2022 11:57 am Tja. Når var det egentlig åpenbart at han var en spiller vi åpenbart burde forlenge med? Han har tatt storspilt siste 3-4 månedene, og jeg tror svært få hadde sett for seg at han skulle være en av våre beste i år før sesongen startet. For et år siden var det Sjøkvist som fremstod som fremtiden på høyre vingback/back, og Reinherdsen fremstod i beste fall som et helt kurant cover. I det øyeblikket han ble åpenbart god nok var det ikke like åpenbart at det var i hans interesse å signere.

Tror for øvrig trekk i lønna hadde skapt mye mer utenomsportslig bråk. I tillegg til at det sannsynligvis er ulovlig.
Nå ble han jo hentet tilbake fra Jerv/Arendal i fjor, og etablerte seg relativt hurtig som mer eller mindre fast på laget (28 kamper i fjor). Da gir det veldig lite mening at Start ikke sikret forlenget kontrakt allerede i vinter/vår.

Dersom Reinhardsen forsvinner så har forøvrig de tre beste spillerne i år forsvunnet. Og det uten at Start sitter igjen med en krone.

Juridisk sett bør det være uproblematisk å trekke Reinhardsen i lønn. Han har i praksis skulket jobben og brutt arbeidskontrakten med Start.
Han startet 17 eller 18 kamper i OBOS i fjor (Jeg orker ikke å telle en gang til). Hoveddelen som midtstopper, og han ble byttet ut i over halvparten av kampene. Han utmerket seg hverken spesielt positivt eller negativt i det som var vår svakeste sesong på et halvt århundre.

For orden skyld: Jeg kunne ønske at vi hadde signert han på en lengre kontrakt allerede, og håper alt ordner seg, men jeg synes det blir for lettvint å være svært kritisk til klubben for dette. Heldigvis har vi fått det jeg tror er våre potensielt mest innbringende spillere (Jasper og Emir) på lengre kontrakter.

Hvem er det du tenker på med de tre beste? Dersom de to andre er Fallenius og Braut, så var det hele veien ganske åpenbart at de ikke kom til å generere noen overgangssum.

Jussen rundt lønnstrekk kan jeg ingenting om, men jeg kan ikke huske å ha sett det blitt gjort i norsk fotball og jeg renger med det er en grunn til det.

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Tjaaah skrev: søn sep 18, 2022 12:20 am Glimrende resultater for dere så langt denne runden, kom dere opp på minst tredjeplass.
Regner med at vi havner bak både KFUM og Stabæk til slutt, men tror vi holder resten av røkla bak oss. Eventuell kvalik mot KFUM og et ES-lag er ren bingo. Har en viss følelse av at det blir KBK fra ES og da tror jeg vi blir blåst av banen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»